Klucz dynamometryczny
1 | Data: Luty 12 2012 06:53:52 |
Temat: Klucz dynamometryczny | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
2 |
Data: Luty 12 2012 09:21:20 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Kuba (aka cita) |
myśle, ze granicach 100-300zł
trzeba, bo zwykle do odkręcenie trzeba więcej siły niż do przykręcenia. Poza tym nie zawsze odkręcasz koła przykręcone tym kluczem. Jak ktoś przed Tobą przykręci koła zbyt dużą siłą to wtedy kończy sie koniecznością używania przedłużek i innych tego typu wynalazków. Klucz dynamometryczny ma swoje ograniczenia. W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację) nie reguluje sie. Póki nie przekroczysz jego maksymalnych momentów, klucz po prostu działa.
Przede wszystkim nie przeciążać.
3 |
Data: Luty 12 2012 20:53:15 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można odkręcać tym? trzeba, bo zwykle do odkręcenie trzeba więcej siły niż do przykręcenia. Poza tym nie zawsze odkręcasz koła przykręcone tym kluczem. Jak ktoś przed Tobą przykręci koła zbyt dużą siłą to wtedy kończy sie koniecznością używania przedłużek i innych tego typu wynalazków. Klucz dynamometryczny ma swoje ograniczenia. Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko. Jeśli przykręcę momentem 130 Nm -- jakiego mam użyć do odkręcania za pół roku? W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację) nie reguluje sie. Póki nie przekroczysz jego maksymalnych momentów, klucz po prostu działa. Rok, dziesięć lat? 100 dokręceń, 10 tysięcy? Czy może zależy to od jakości klucza? Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji? Przede wszystkim nie przeciążać. Te klucze zazwyczaj mają maksymalny moment 2 razy większy od potrzebnego, więc nie ma potrzeby przeciążania. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 4 |
Data: Luty 12 2012 21:09:19 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: DoQ | W dniu 12-02-2012 20:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko. LOL - takiego żebyś dał radę odkręcić? -- pozdr. Rzędzimir 5 |
Data: Luty 12 2012 20:10:26 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: to | begin Eneuel Leszek Ciszewski Sam bÄdÄ przykrÄcał, wÄc nie bÄdzie przykrÄcania na oko. JeĹli przykrÄcÄ Dobrze siÄ czujesz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 6 |
Data: Luty 12 2012 21:21:43 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/12/2012 09:10 PM, to wrote: Już mu raz powiedziałem, że jeżeli ktoĹ nie ma minimum wiedzy technicznej to nie powinien siÄ zabieraÄ za "mechanikowanie".Sam bÄdÄ przykrÄcał, wÄc nie bÄdzie przykrÄcania na oko. JeĹli przykrÄcÄ -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Luty 12 2012 21:58:30 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Grejon | W dniu 2012-02-12 20:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko. Śruby dokręcone takim momentem to odkręcisz zwykłym krzyżakowym. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 8 |
Data: Luty 13 2012 00:28:16 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko. Śruby dokręcone takim momentem to odkręcisz zwykłym krzyżakowym. Tyle to wiem, ale jakim momentem? Taki klucz można nastawić na 300 Nm -- może wystarczy? Nie wiem, czy można nim kręcić ,,do tyłu''. Ktoś tu pisze, że nie należy tego robić. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 9 |
Data: Luty 13 2012 00:33:26 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/13/2012 12:28 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Ale powiedz nam tu wszystkim po cholerę znać Ci moment odkręcania? > Nie wiem, czy można nim kręcić ,,do tyłu''.Jak masz klucz z pomiarem w obie strony to możesz w granicach działania klucza, jak masz tylko "w prawo" to odkręcać nim się nie powinno. -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Luty 13 2012 00:49:30 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Tyle to wiem, ale jakim momentem? Taki klucz Ale powiedz nam tu wszystkim po cholerę znać Ci moment odkręcania? Żeby wiedzieć, czy dam radę odkręcić takim kluczem. To proste. Proszę o bardziej wyrafinowane pytania. Nie wiem, czy można nim kręcić ,,do tyłu''. Jak masz klucz z pomiarem w obie strony to możesz w granicach działania klucza, jak masz tylko "w prawo" to odkręcać nim się nie powinno. Chyba każdy (przynajmniej taki, o jakich tu mowa -- domowy) ma możliwość nastawienia do około 300 Nm i ustawienia w prawo lub w lewo. http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354 Jest takie coś do ustawienie -- w którą stronę ma klucz pracować. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 11 |
Data: Luty 12 2012 09:48:23 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Czeslawek | W dniu 2012-02-12 06:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Nie wiem, np. na allegro. Wcześniej sprawdź jakim momentem dokręca się śruby w kołach. Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można Ogólnie to nie zaleca się używania kluczy dynamometrycznych do odkręcania śrub ze względu na obciążenie mechanizmu pomiarowego w drugą stronę (klucze jednokierunkowe) lub przekroczenie maksymalnego momentu, na który został skonstruowany mechanizm pomiarowy (klucze lewo-prawo). W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację) Klucze dynamometryczne powinno oddawać się do kalibracji, co ileś tam kliknięć lub co jeden rok. W zależności od jakości i wielkości klucza liczba kliknięć jest różna. Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji? Tak, jw. -- Pozdrawiam, Czesławek 12 |
Data: Luty 12 2012 21:14:53 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: kogutek | Czeslawek napisał(a): W dniu 2012-02-12 06:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:A jakaś podstawa prawna dla kluczy używanych przez amatorów się znajdzie. Pewno w NASA mają jeszcze ostrzejsze procedury. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Luty 13 2012 00:43:33 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A jakaś podstawa prawna dla kluczy używanych przez amatorów się znajdzie. Kogutek -- po cholerę Ci klucz dynamometryczny, skoro być może będzie pracował jak zwykły? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 14 |
Data: Luty 13 2012 00:29:07 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: kogutek | Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a): To Tobie potrzebny dwa razy na dwadzieścia lat. Ty daj starej kasę żeby sobie seksowne majtki kupiła. Podymasz i Ci głupie pomysły na wydawanie kasy przejdą. Potrzebny Ci taki klucz jak szankier na kutasie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Luty 13 2012 02:42:40 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
To Tobie potrzebny dwa razy na dwadzieścia lat. Ty daj Kogutek -- może Ty swoją starą dymiesz dwa razy na dwadzieścia lat, ale ja zamierzam takim kluczem dokręcać 40 nakrętek rocznie w samochodzie, który nazywa się Nowe Volvo S40. Klucz kosztuje mniej niż jedna wymiana kompletu kół w serwisie Volvo. Tak więc nie marnuję szmalu, ale zyskownie inwestuję go w swoją przyszłość. Co więcej -- przed wyważeniem kół kierownica nie drgała, a po wyważeniu zaczęła lekko drgać, więc zaoszczędzę też na naprawach samochodu, skoro wyważanie psuje wyważenie. :) Nie będę ładował kół do bagażnika, aby z nimi jechać do serwisu, zatem zaoszczędzę na sprzątaniu samochodu i na dźwiganiu kół. I na dodatek będę wymieniał koła wtedy, gdy będę miał ochotę. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 16 |
Data: Luty 13 2012 12:25:23 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: kogutek | Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a): następny co sobie kupił samochód na który go nie stać i oszczędza na wymianie kół. Żenada. Najdroższą rzecz jaką masz trzymasz na ulicy albo podwórku. A z zębach dziury i stara w spranych majtkach chodzi. Rozbawiłeś mnie od rana. I nie przechwalaj się jaki z Ciebie jebaka. Przecież Ty na wszystko chory jesteś. Sam pisałeś. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Luty 13 2012 14:18:25 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-02-13 13:25, kogutek pisze: Nie będę ładował kół do bagażnika, aby z nimi jechać do następny co sobie kupił samochód na który go nie stać i oszczędza na wymianie A przecież w komplecie do volvo powinien kupić tragarza i sprzątaczkę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 18 |
Data: Luty 14 2012 01:20:28 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
następny co sobie kupił samochód na który go nie stać i oszczędza Kogutek -- powiem Ci w sekrecie (ale nie gadaj nikomu) ja już kupiłem ten klucz. Produkowany przez Chińczyka z wyspy zwanej Tajwanem. Jeśli nie liczyć kosztów związanych z poszukiwaniem, kosztował mnie niecałe 80 złotych -- razem z: -- przedłużką (125 mm bodajże) -- przejściówką z 1/2" na 1/4" (to pasuje do ,,zwykłych'' końcówek, jakich mam sporo, może i powyżej jednej setki -- końcówką mocowaną na 1/2" i wielką na 17mm z jednej a na 19 mm z przeciwnej strony -- instrukcją obsługi -- naklejką TUV -- opakowaniem plastykowym -- fakturą Za tę cenę moja stara (gdybym miał żonę) miałaby 80 par majtek z czystej bawełny. A teraz powiedz sam sobie -- po cholerę jej tyle majtek? Jestem chory nie na wszystko, ale mam choroby, które domagają się ruchania. :) Muszę stale ruszać -- lub ruchać. Jak nie ruszam się -- choruję. Muszę codziennie ćwiczyć -- i często są to ćwiczenia podobne do tych, które daje kopulacja. Klucz przypomina ten z podanego linku -- nie ma jednak wytłoczki Yato, czy jak jej tam. Ma za to naklejki TUV, instrukcję, masę dobrych rad, miejsce w pudełku na końcówkę i przedłużkę oraz redukcję... -=- Ja lubię zmieniać własnoręcznie koła. Zmieniałem nie 2 razy w ciągu 20 lat, ale aż 3 razy. :) Najtrudniejszą czynnością jest zdjęcie (i założenie chyba też -- chyba nigdy nie zakładałem) kołpaka z zimowych, czyli stalowych felg... http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354 Nawet ma tę samą dokładność -- 4%, waży z pudełkiem (przedłużką, redukcją, trzpieniem do dokręcania blokady, i końcówką 17/19) 1995 gramów a bez pudełka 1317 gramów. Ważyłem to wagą dającą ponoć dokładność 1 grama. Można go ponoć ustawić miedzy 28 Nm a 210 Nm -- mnie udało się dociągnąć tylko do około 202 Nm. Po pełnym zluzowaniu ma długość 470 mm. Pudełko ma długość około 492 mm. -=- Końcówki mają lekki luz -- około 04 mm. (19.4 zamiast 19 i 17.4 zamiast 17) Błąd powtarzalności wymiaru (regularności sześciokąta) zdecydowanie niemierzalny tym, co mam. Pomierzyłem wszystko starannie i wyszło mi na to, że luzy mogłyby być nieco mniejsze. ;) Końcówki nie można zamontować wprost na kluczu -- konieczna jest przedłużka. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 19 |
Data: Luty 15 2012 04:45:23 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
może i powyżej jednej setki Okazuje się, że mam ich zdecydowanie mniej -- około połowy setki. Na domiar tego dziś w sklepie kilka minut zastanawiałem się nad tym, czy jeśli nie ma oznaczeni 1/4" -- warto zaryzykować, gdy nie można zajrzeć do środka pudełka. Okazało się w domu, że kupiłem kolejne końcówki na wkrętarkowych sześciokątach zamiast z kwadratowymi dziurami wielkości 1/4". :) Takich (od co najmniej 4 mm do co najmniej 13 mm i podobnych calowych) też mam całą masę. :) Tanie (40 groszy za końcówkę) więc jest ochota na kupowanie. :) Na razie żadnej takiej nie połamałem. :) Raz połamałem coś co skręcałem ręcznie taką końcówką -- ogólnie raczej unikam ręcznego dokręcania, bo nie ma czucia w rękach i raczej ;) preferuję dokręcanie różnymi wkrętakami na baterie. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 20 |
Data: Luty 18 2012 03:00:30 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
-- przejściówką z 1/2" na 1/4" Pół setki. Teraz dokupiłem przejściówkę (mufkę) z 1/4" na sześciokąt wkrętarkowy -- setki końcówek w zasięgu klucza dynamometrycznego. :) http://www.youtube.com/watch?v=X6unJdM252w <-- piosenka o mufce Przejściówka kosztowała 29 złotych z groszami -- razem z 99 innymi drobiazgami. Na 100 części Chińczyk pomerdał chyba tylko 3, na dodatek calowe, nie metryczne. Końcówki brudne jak diabli. oczywiście ze stali chromowanadowej. ;) Po każdym wzięciu do rąk -- ręce są niesamowicie brudne. Klucz dynamomteryczny wraz ze swymi dodatkami jest biały i czysty. :) Przynajmniej to dobre. czy jak jej tam. Ma za to naklejki TUV, instrukcję, masę dobrych rad, I już wiem (o czym pisałem) że taka naklejka może oznaczać coś szajsowatego. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 21 |
Data: Luty 13 2012 04:00:50 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Nie wiem, np. na allegro. Wcześniej sprawdź jakim momentem dokręca się śruby w kołach. W serwisie mówili -- 130 Nm. Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można Ogólnie to nie zaleca się używania kluczy dynamometrycznych do odkręcania śrub ze względu na obciążenie mechanizmu pomiarowego w drugą stronę (klucze jednokierunkowe) lub przekroczenie maksymalnego momentu, na który został skonstruowany mechanizm pomiarowy (klucze lewo-prawo). Jeśli można ustawić kierunek pracy klucza -- to chyba i można kręcić nim ,,do tyłu''. Jeśli tak, to czy można coś tam przekręcić? Ustawię nie na 130 Nm, ale na 200 Nm (klucz można nastawić do 210 Nm) i zacznę delikatnie (bez skakania i walenia młotem) odkręcać. Po 1/4 obrotu powinno być zupełne zluzowanie nakrętki -- jeśli nakrętka będzie zbyt mocno dokręcona, klucz po prostu puści -- nie ma więc miejsca na przesilenie kluca. Dobrze myślę? Co najwyżej nie uda się odkręcenie, jeśli nakrętka będzie dokręcona zbyt mocno. Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka po kilku miesiącach od dokręcenia momentem 130 Nm. W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację) Klucze dynamometryczne powinno oddawać się do kalibracji, co ileś tam kliknięć lub co jeden rok. W zależności od jakości i wielkości klucza liczba kliknięć jest różna. Rozkalibrowują się szybko czy raczej nie? W domowym zastosowaniu (40 nakrętek rocznie dokręconych momentem 130 Nm) bez kalibrowania wiele stracę z dokładności? Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji? Tak, jw. Żadnego smarowania? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 22 |
Data: Luty 13 2012 08:27:57 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2012-02-13 04:00, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętkaDokładnie 130 Nm +/- małe poprawki: - Przegrzanie piast podczas hamowania awaryjnego pod Pykowską Górką - na trasie do Koziej Wólki; - Samodokręcanie się śrub; - Korozja na 3/4 obwodu gwintu - to od nawozów używanych w gminie Makoszowy zamiast soli; - Poluzowanie 2 nakrętek po wjechaniu w dziurę na 11 km drogi Gawłów- Pawłów... Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego sztywnego krzyżaka np. takiego: http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-17-x-19-x-22-x-13-16-i2115784411.html - aby można było prosto odkręcać bez obrobienia śrub oraz w razie czego nałożyć metrową rurkę i po niej poskakać/trzepnąć młotkiem. Już kiedyś miałem konieczność odkręcania przyrdzewiałych i zapieczonych śrub z drugim końcem krzyżaka podpartym na podnośniku - aby nie spadł ze śruby. Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa: http://allegro.pl/klucz-nasadowy-do-kol-21-23-mocny-hard-jakosc-i2093185784.html nie daje możliwości zadziałania dużą siłą dokładnie prostopadle do gwintu a zwiększa szanse na obrobienie łba i konieczność zabaw flexą :( -- Wojciech Smagowicz 23 |
Data: Luty 13 2012 10:17:02 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Grejon | W dniu 2012-02-13 08:27, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego Ja bym kupił coś z kwadratem 1/2", żeby można było założyć jakąś nietypową końcówkę. Albo założyć nową, gdyby któraś z fabrycznych się obrobiła. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 24 |
Data: Luty 13 2012 14:49:11 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: jerzu | On Mon, 13 Feb 2012 08:27:57 +0100, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego Takie to jest ch... warty. Lepszy jest taki http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-17-x-19-x-22mm-x-1-2-neo-i2058481529.html -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 25 |
Data: Luty 14 2012 07:56:50 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Filip | W dniu 2012-02-13 14:49, jerzu pisze: Takie to jest ch... warty. Lepszy jest takiTo prawda. Nie wiem tylko jak ta firma ale konstrukcyjnie całkiem nieźle wypada. Po założeniu rury 1,5 metrowej daje radę, ale nie daje momentu. I tu jest problem, bo się gnie. Mam aktualnie problem z wykręceniem dwóch śrub, muszę podjechać do wulkanizacji, żeby udarem odkręcili... 26 |
Data: Luty 17 2012 02:17:07 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa: Taka fajeczka mi skorodowała. :) Ot i szlachetność stali, nierdzewność, vanadiumochromum... -=- Łby obrabia się calówkami (są nieco innego rozmiaru niż metryczne, ale na oko bardzo podobnego) oraz niesześciokątnymi (wyglądają podobnie do sześciokątnych) nasadkami. Kiedyś jakiś wulkanizator tak mi zaokrąglił szpilki Panny Mercedes -- zło dopełnił pneumatem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 27 |
Data: Luty 18 2012 02:49:46 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego sztywnego krzyżaka np. takiego: Takiego rodzaju klucz w Carrefourze kosztuje mniej niż 10 złotych. Jeszcze niedawno zapłaciłem tam ponad 7 złotych za płaską dychę. :) Tak to jest, gdy komuś potrzebne coś do gwałtu... Znaczy -- na gwałt. Ale dycha całkiem ładna. :) Miałem oczko, miałem też klucze płaskie, lecz jakoś tak wyszło, że potrzebowałem jeszcze jednego płaskiego. Na dodatek płaciłem talonami i Carrefour wystawił fakturę tylko na tyle, ile zapłaciłem gotówką. Byle jaka dychę płaską mogłem mieć z Auchan za 50 groszy. Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa: A taka faja w tymże Carrefourze kosztuje ponad 3 dychy. (prawie 32 złote) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 28 |
Data: Marzec 29 2012 23:06:12 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego sztywnego krzyżaka np. takiego: Ma byc 110 Nm a odkręcam bez trudu 112 Nm, jutro zmniejszę -- być może odkręcę i z nastawieniem mniejszego momentu. Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa: Fabryczną fajeczką co najwyżej można zdjąć kołpaki. [jakiś popierdoleniec przygotował ten samochód do podnoszenia; i podnośnik gówniany, choć turecki; i mocowanie podnośnika w bagażniku samochodu gówniane; i sposób podstawiania pod samochód gówniany; i kręcenie korbką do dupy... pomijam fakt, że aby dostać się do tego podnośnika, trzeba wyjąć zapasowe koło, co dla mnie jest raczej trudne, bo mam uszkodzony kręgosłup; jest za to w bagażniku miejsce jakby celowo przygotowane na klucz dynamometryczny (trzeba wyciąć kawałek plastyku) i na mały podnośnik hydrauliczny; ciekawe, czy takiego podnośnika można użyć...] -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 29 |
Data: Luty 13 2012 10:47:50 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/13/2012 04:00 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Większośc kluczy ma pomiar tylko w jedną stronę. > Co najwyżej nie uda się odkręcenie, jeśli nakrętka będzie dokręcona zbytTego nie wie nikt Nie. Tak. -- Artur ZZR 1200 30 |
Data: Luty 14 2012 01:31:29 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Większośc kluczy ma pomiar tylko w jedną stronę. Kupiłem taki, który ma pomiar w obie strony. W instrukcji napisali, że można dokręcać w obie -- ale nie można go traktować jak grzechotnika, bo nie ukąsi. ;) Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka Tego nie wie nikt Będę pierwszym, który to mierzy? Czy choć próbuje mierzyć? Rozkalibrowują się szybko czy raczej nie? W domowym zastosowaniu Nie. W instrukcji coś pisali o potrzebie kalibracji raz na rok. Ale wierzę Ci na słowo, że nie stracę wiele, jeśli nie oddam do kalibracji. Żadnego smarowania? Tak. To dobrze. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 31 |
Data: Luty 14 2012 01:38:53 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/14/2012 01:31 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Inni po prostu odkręcają. Bo co mnie interesuje jaki moment trzeba użyć żeby odkręcić jak tak czy siak odkręcić musze. No jakbyś tym miał dokręcać delikatne rzeczy to tak, a jak śruby w kole gdzie parę niutków tu czy parę tam nie robi różnicy to nie ma co się przejmować. Oddasz raz na 3-4 lata i już. No i pamiętaj, żeby nigdy nie zostawiać "naciągniętego" na dłużej niż jest to potrzebne. Kończysz dokręcać, luzujesz i tyle.Rozkalibrowują się szybko czy raczej nie? W domowym zastosowaniu -- Artur ZZR 1200 32 |
Data: Luty 14 2012 03:26:48 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
No jakbyś tym miał dokręcać delikatne rzeczy to tak, a jak śruby w kole gdzie parę niutków tu czy parę tam nie robi różnicy to nie ma co się przejmować. Oddasz raz na 3-4 lata i już. No i pamiętaj, żeby nigdy Kto kalibruje takie klucze i ile taka kalibracja kosztuje? nie zostawiać "naciągniętego" na dłużej niż jest to potrzebne. Kończysz dokręcać, luzujesz i tyle. To wiem, ale dziękuję za ostrzeżenie. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 33 |
Data: Luty 12 2012 10:15:24 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Gabriel'wilk' | W dniu 2012-02-12 06:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Ja właśnie wczoraj kupiłem klucz z linku z przedłużką i zestawem 3 długich nasadek 17/19/21 - z przesyłką wyszło równe 200pln Na klucz 24 miesiące gwarancji a na nasadki i przedłużkę Coval gwarancja dożywotnia. (http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-aukcja nie moja :-) ) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 34 |
Data: Luty 12 2012 20:57:13 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
(http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-aukcja nie moja :-) ) pozdrawiam Nie chcę takiego -- będą go mylił z telefonem. ;) Podąłeś zły link. Można prosić o poprawny? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 35 |
Data: Luty 12 2012 21:31:20 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-02-12 20:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Ty tak na poważnie? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 36 |
Data: Luty 12 2012 22:44:03 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: jerzu | On Sun, 12 Feb 2012 21:31:20 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" Ty tak na poważnie? On? Poważnie. To jego ulubione zajęcie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 37 |
Data: Luty 12 2012 22:41:18 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Gabriel'wilk' | W dniu 2012-02-12 20:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Powiedz, że to żart to co napisałeś w poście - napisz jakiego telefonu używasz albo lepiej wrzuć link do fotki :-) http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354 -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 38 |
Data: Luty 13 2012 00:41:04 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
(http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-aukcja nie moja :-) ) Nie chcę takiego -- będą go mylił z telefonem. ;) Podąłeś zły link. Można prosić o poprawny? Powiedz, że to żart to co napisałeś w poście - napisz jakiego telefonu Napisałem, że to żart, choć zamierzałem nike pisać. używasz albo lepiej wrzuć link do fotki :-) Ja widziałem takich kluczy całe mrowie. Wszystkie wyglądają niemal identycznie. Niektóre maja znaczek TUV -- nie wiem, co to daje. Prawie każdy ma opakowanie z plastyku -- nawet mocne. Część kluczy ma dodatki typu końcówka 17/19 i przedłużkę, czy nawet redukcję z 1/2" na 1/4". Żaden na dobre nie daje się zablokować ręką, nawet ręką w rękawicy -- trzeba jakimś trzpieniem, na szczęście zazwyczaj jest otwór, w który można włożyć taki trzpień, aby pomóc sobie w zablokowaniu po ustawieniu. Dziura jest -- trzpieni nie ma. Bez solidnego dokręcenia nie ma mowy o zablokowaniu. Bez zablokowania klucz przestawi się w czasie dokręcania -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 39 |
Data: Luty 15 2012 08:54:10 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Niektóre maja znaczek TUV -- nie wiem, co to daje. Już wiem, co może oznaczać znaczek TUV -- tak zwany szajs. Mam golarkę z tym znaczkiem. Po około dwóch miesiącach zaczęła przerywać golenie. Rozkręciłem ją i okazało się, że ma urwany jeden przewód od silnika. Drugi z dwóch przewodów silnikowych miał podcięte żyły -- najwyraźniej ktoś profesjonalnie zdjął izolację. :) Żyły były grube, wibracje dokończyły dzieła zniszczenia. Golarka była wodoodporna. :) Po wszystkim też pozalewałem dziury silikonem. Przynajmniej część, bo nie chciało się mi zalewać każdej dziurki. Podłączyłem ten silnik najlepszymi przewodami, jakie miałem. Nie musiałem martwić się o to, że izolację uszkodzę lutownicą -- teflon jest mocny. Czysta miedź (przewody dostałem ze 20 lat temu za freeko) ciągnęła cynę jak bibuła ciągnie atrament. :) Ślicznie. :) Golarka wygląda strasznie szajsowato. :) Sprzedaje ją Rossmann za około 52 złote. Jest ładowana napięciem 5 V -- można by ją przerobić tak, aby ładować z portu USB3. :) Oczekuję przejściówki Express<-- >USB3&eSATA, jak otrzymam, to może przerobię gniazdko golarki na USBowe. :) Na razie czekam. 2012-02-11 23:10:45 1 RA161203676CN Sku:109374 ShippedQty:1 2012-02-11 23:10:45 FullShipment Complete shipment 2012-02-11 18:41:12 PrepareShipment Update order status for put fulfilling order 2012-02-07 21:25:20 BackOrder Can not put fulfill order 2012-02-07 21:12:31 PaymentConfirmed Payment Change PaymentStatus. PaymentStatus : PendingPayment To PaymentConfirmed 2012-02-07 21:12:20 PendingPayment Order received, payment waiting http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb-esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-5-0-gpbs-109374 Wiem, że to nie eSATA, lecz eSATA via USB3. Ale i tak cieszyć się będę, jeśli otrzymam przesyłkę i przejściówka będzie działała sprawnie. Później być może kupię taką z prawdziwymi eSATAnizmammi. -=- Rossmannowe golarki nie przypominają golarek Brauna -- ani wyglądem, ani ceną, ani wykonaniem, ani starannością tegoż wykonania, ani materiałami, ani pomysłami czy rozwiązaniami... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 40 |
Data: Luty 15 2012 19:44:42 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Już wiem, co może oznaczać znaczek TUV -- tak zwany szajs. Żyły były grube, wibracje dokończyły dzieła zniszczenia. Przewody niby miękkie, ale chyba nie na wibracje golarkowe. Ponadto jakkolwiek są miękkie -- na końcu jest twarda cyna. średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm liczba żył -- 1 sztuk Ja dałem zdecydowanie cieńsze (trudno zliczyć) żyłki. Ale czy silnik nie ucierpiał nadmiarowo w czasie czyszczenia z lutowia, tego nie wiem. Dostępu nie było prawie żadnego. Braun chyba nie lutuje przewodów silnikowych -- pewnie odpadną wcześniej czy później bez względu na przewód, bo cyna jest raczej twarda. W golarkach Brauna styk jest na wcisk. :) I na dotyk. W tej na wcisk (zdecydowanie szajsowaty) jest łącze z wtyczką zasilacza. -- -| |-- - -- -| |-- - <-- wewnątrz stosunkowo gruby drut/bolec, a na zewnątrz delikatne blaszki ustawione prostopadle do tych drutów _ _ | | | | <-- jedna z takich dwóch blaszek | | _ | | | |(_)| | <-- wewnątrz, prostopadle do niej przechodzi drut, | | | | będący zarazem bolcem gniazdka golarki | '-- -' | '._ _.' | | <-- tu gdzieś blaszka jest gięta | | <-- a gdzieś stu wlutowana | | Blaszka mogłaby dotykać większą powierzchnią do bolca, zapewniając stabilniejsze zasilanie. Przylega samymi krawędziami do okrągłego bolca. W pewnym sensie przylega w dwóch punktach. :) Zaś druty do silnika są lutowane -- raczej wcześniej lub później muszą odpaść z uwagi na wibracje tegoż silnika. -=- W golarkach Brauna (tych, jakie widziałem od wewnątrz) silnik jest połączony na wcisk, ale blaszki niejako obejmują bolce a kształt tych blaszek sprawia, że są stale dociskane do bolców. Podobnie wygląda w golarkach Brauna (tych, jakie widziałem od wewnątrz) podłączenie silnika do płytki drukowanej. -=- Ogólnie -- raczej nie należy martwić się brakiem zapasowych nożyków czy siateczek do golarki z Rossmanna. ;) Inna golarka stamtąd teraz tak drga w czasie golenia, że praktycznie uniemożliwia golenie. Kolejna niby jest OK, ale ogolić się nią trudno -- może dlatego, że jest golarka dla kobiet. Razem mam 4 Rossmannowe golarki -- ale golić się mogę tylko tą, w której odpadł przewód od silnika. Łącznie kosztowały około 112 złotych. Choć są szajsowate, zakupy uważam za udane: -- wykorzystuję plastykowe pudełka, z którymi były sprzedane dwie z nich -- jakoś golić się można także tymi wibrującymi nadmiarowo -- przylutowanie przewodów nie jest jakimś makabrycznym wydarzeniem, -- ileś czasu się nimi golę -- gdybym miał paragon, mógłbym zapewne reklamować -- nie kosztowały wiele... Natomiast Znaczek TUV może oznaczać właśnie kompletny szajs. :) Jak będzie z kluczem -- zobaczę. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 41 |
Data: Luty 15 2012 19:46:57 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm Człowiek sprawdza sto razy a jednak takie coś (sedno) przepuszcza. :) średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 42 |
Data: Luty 15 2012 19:07:57 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: kogutek | Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a): Kogo -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 43 |
Data: Luty 15 2012 20:43:58 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a): "Eneuel Leszek Ciszewski" > średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm Człowiek sprawdza sto razy a jednak takie coś (sedno) przepuszcza. :) > średnica skręconego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm + średnica splecionego przewodu mierzona suwmiarką to 0.7 mm + liczba żył -- 11 sztuk (jedenaście) Jedna żyła ma niby 0.15 mm -- ale zero na tej suwmiarce to około 0.05 mm. :) Dokładność takiej suwmiarki to zwykle chyba 0.1 mm albo 0.05 mm. Tak więc można spokojnie uznać, że tej średnicy nie można zmierzyć tą suwmiarką. (bo błąd jest porównywalny z tym, co mierzę) Podziałka na suwmiarce ma wprawdzie 0.05 mm a suwmiarka w miejscu mierzenia nie ma widocznej (przez lupę i z solidnym podświetleniem) szczeliny, ale mimo tego wszystkiego do zmierzenia tak małego przedmiotu raczej nie nadaje się. Ale i kosztowała chyba z dychę. W Biedronce za dwie dychy można było kupić elektroniczną suwmiarkę. :) Ciekawe, czy też z naklejką TUV. ;) Kogo Co kogo? Mnie obchodzi, czy ten TUV coś znaczy. Teraz już wiem, że może znaczyć po prostu ambitną szajsowatość. Golarka ma miękką, chłonąca pot obudowę, ma głowicę ruchomą (także i to przyczyniło się do zerwania przewodu -- jakże krótkiego) trzy LEDki, jest wodoodporna IPx7, a na oko to aż IPx8... Po jakimś czasie nawet nie wydziera włosów... -- Początko golenie nią było nieprzyjemne, bo golarka trochę cięła, a trochę wyrywała... -- A później? -- Przyzwyczaiłem się. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 44 |
Data: Luty 16 2012 10:53:20 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Już wiem, co może oznaczać znaczek TUV -- tak zwany szajs. http://www.rossnet.pl/Produkt/Ideenwelt-Maszynka-do-golenia-dla-mezczyzn,108227 To ta. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 45 |
Data: Luty 13 2012 11:43:57 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Bydlę | On 2012-02-12 22:41:18 +0100, Gabriel'wilk' said: W dniu 2012-02-12 20:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: System działa w układzie G-G. "http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-aukcja" To jest skutek podawania odsyłaczy w nieprawidłowy sposób. "-aukcja" nie jest częścią adresu. - napisz jakiego telefonu używasz albo lepiej wrzuć link do fotki :-) Po kliknięciu w ten źle podany adres owiera się strona głowna Allegro. A na niej zdjęcia 4 telefonow. Albo telewizorów. Albo tego, co w danym momencie jest tam reklamowane. :-) -- Bydlę 46 |
Data: Luty 14 2012 01:21:50 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Po kliknięciu w ten źle podany adres owiera się strona głowna Allegro. Jakoś tak. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 47 |
Data: Luty 12 2012 20:44:16 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AA | Gabriel'wilk' napisał(a): W dniu 2012-02-12 06:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Identyczny (parametry, kształty, opakowanie, ekwipunek) klucz, tylko bez wytłoczki Yato bywa w marketach Aldi na tych ich cyklicznych promocjach, za 69PLN. A skoro nie widać różnicy... -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 48 |
Data: Luty 12 2012 22:43:50 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Gabriel'wilk' | W dniu 2012-02-12 21:44, AA pisze: napisał(a):Takie za 69/79 są też na alledrogo ale jak pytałem sprzedawców to się okazało, że to nie są oryginały, a jak już są to posiadają drobne wady albo klucze są tzw. demonstracyjne z targów itp. ewentualnie używki :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 49 |
Data: Luty 12 2012 22:45:56 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: jerzu | On Sun, 12 Feb 2012 22:43:50 +0100, Gabriel'wilk' Takie za 69/79 są też na alledrogo ale jak pytałem sprzedawców to się Sprzedawca Ci powie wszystko, tylko po to żeby sprzedać towar dwa razy drożej :)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 50 |
Data: Luty 13 2012 02:49:22 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Sprzedawca Ci powie wszystko, tylko po to Mnie powiedział, że do warsztatu takie coś nie nadaje się, ale na własny użytek może być. [bo w razie czego klient nie będzie narzekał -- leżąc w grobie po tym, jak mu koła poodpadały w czasie jazdy?] -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 51 |
Data: Luty 13 2012 02:50:36 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Takie za 69/79 są też na alledrogo ale jak pytałem sprzedawców to się okazało, że to nie są oryginały, a jak już są to posiadają drobne wady albo klucze są tzw. demonstracyjne z targów itp. ewentualnie używki :-) A jeśli z targów -- to co jest w nim coś złego? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 52 |
Data: Luty 13 2012 08:30:50 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: | Gabriel'wilk' napisał(a): >> (http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354za > 69PLN. Te w markecie to ani używki, ani demonstracyjne, a gwarancji jest trzy lata. Zresztą i tak wszystkie są tłuczone przez tą samą jedną fabrykę na Tajwanie bodajże - Google powinno znać szczegóły. pozdr AA -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 53 |
Data: Luty 14 2012 03:27:58 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Takie za 69/79 są też na alledrogo ale jak pytałem sprzedawców to się Te w markecie to ani używki, ani demonstracyjne, a gwarancji jest trzy lata. Mój jest z Tajwanu, ale ma dwa lata gwarancji. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 54 |
Data: Luty 12 2012 11:50:48 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/12/2012 06:53 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Zależy jakiej firmy, można kupić juz od 100 PLN ale wypadałoby sobie sprawdzić dokładnośc takiego klucza. Najlepiej tak. Klucz w imadło + odważnik(i). Raz na jakiś czas kalibracji, ale używany tak sporadycznie żadnej. -- Artur ZZR 1200 55 |
Data: Luty 13 2012 00:32:03 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Klucz w imadło + odważnik(i). Ale sam klucz tez waży. Musiałbym jakoś pocałkować jego ciężar. :) To nie jest sztabka o równomiernym rozkładzie masy. Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji? Raz na jakiś czas kalibracji, ale używany tak sporadycznie żadnej. Sporadycznie!!! 40 dokrętów rocznie. :) Może coś trafi się po drodze -- ale jak na razie tylko dwa razy zmieniałem koło w czasie 20 lat. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 56 |
Data: Luty 13 2012 01:08:06 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/13/2012 12:32 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Jak masz tego klucza używać do dokręcania śrub w kole czyli pewnie jakieś ~120 Nm to ja bym w ogóle się tym nie przejmował, bo to nie będzie tak, że nagle 120 Nm na kluczu to 250 w rzeczywistości. Co innego klucze którymi dokręca się głowice czy inne delikatnie połączenia.Klucz w imadło + odważnik(i). -- Artur ZZR 1200 57 |
Data: Luty 13 2012 02:47:14 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Jak masz tego klucza używać do dokręcania śrub w kole czyli pewnie jakieś ~120 Nm to ja bym w ogóle się tym nie przejmował, bo to nie Chyba 130 Nm. W Pannie Mercedes było 110 Nm -- nigdy sam nie dokręcałem kluczem dynamometrycznym, bo miałem mechanika, który dokręcał swoim kluczem. będzie tak, że nagle 120 Nm na kluczu to 250 w rzeczywistości. Tylko 4 koła, i tylko sobie -- żaden klient nie przyleci [sprzedawanym Turkom LOTem] z mordą, że ma za mocno przykręcone koła. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 58 |
Data: Luty 13 2012 13:39:04 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Karolek | W dniu 2012-02-13 02:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Przepraszam, ze sie tak niedyskretnie zapytam. Czy Ty jestes uposledzony umyslowo? -- Karolek 59 |
Data: Luty 14 2012 03:29:43 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Przepraszam, ze sie tak niedyskretnie zapytam. Nie jestem. Przykro mi, że nie mogę Ci pomóc, ale IMO na pewno kiedyś trafisz na kogoś z kim pogadasz. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 60 |
Data: Luty 14 2012 07:29:36 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Karolek | W dniu 2012-02-14 03:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Idz do lekarza i sie upewnij. Fachowcem wprawdzie nie jestem, ale wygladasz na takiego co ma problem z mysleniem. -- Karolek 61 |
Data: Luty 14 2012 07:53:56 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Przepraszam, ze sie tak niedyskretnie zapytam. Nie jestem. Przykro mi, że nie mogę Ci pomóc, ale Idz do lekarza i sie upewnij. Nie mogę Ci pomóc -- jestem pewien. [jak znam życie, lekarze będą klarowali, że to mały problem, że nauczę się, że inni sobie radzili, więc i ja sobie poradzę, że ja mam anielską cierpliwość, której innym brakuje, że jemu jest smutno itd... później i tak przyjdzie jego opiekunka i będzie myślała, że chcę ją pozbawić jej prawa do mieszkania po nim... po jaką mi to cholerę?... mam własne życie, własne problemy, własne zwyrodnienia własnego kręgosłupa, własne przeziębienia itd... do zasług przed Bogiem wystarczyć musi to co, uczyniłem bliźnim wcześniej... mnie nikt nie pomaga, gdy choruję... -- wiem, to właśnie jest łaską ze strony Boga... i wolę nie marudzić...] Fachowcem wprawdzie nie jestem, ale wygladasz na takiego co ma problem z mysleniem. Być może, ale mimo tego -- nie potrafię Ci pomóc. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 62 |
Data: Luty 14 2012 08:34:27 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Karolek | W dniu 2012-02-14 07:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Rowno pod sufitem to Ty z cala pewnoscia nie masz :/ -- Karolek 63 |
Data: Luty 14 2012 10:44:24 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Być może, ale mimo tego -- nie potrafię Ci pomóc. Rowno pod sufitem to Ty z cala pewnoscia nie masz :/ Tak, Karolek, 1/2 cala, swego rodzaju standard. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 64 |
Data: Luty 13 2012 04:29:44 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: marcin | Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji? przede wszystkim odkrecac czyli ustawiac minimalny monent po kazdym uzyciu, poniewaz unikasz wtedy odksztalcenia sprezyny i tym samym rozkalibrowania klucza. a teraz znajdz JEDEN warsztat gdzie tak obchodza sie z kluczami :D uzywam kluczy tengtools, mam trzy sztuki 5-25, 20-100, 40-210. podany klucz yato to jest syf. rozlecial mi sie po roku sporadycznego uzywania. teraz sluzy jako duza grzechotka do odkrecania srub. 65 |
Data: Luty 14 2012 03:33:23 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
przede wszystkim odkrecac czyli ustawiac minimalny monent Znajdę bez trudu. W warsztatach uczyli mnie, żeby odkręcać nawet na tak zwana chwilę, jeśli nie ma potrzeby nakręcania. uzywam kluczy tengtools, mam trzy sztuki 5-25, 20-100, 40-210. podany klucz yato to jest syf. rozlecial mi sie po roku Aha... A te Twoje wyglądem przypomina ten Yatao czy są zupełnie inne? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 66 |
Data: Luty 14 2012 08:29:44 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Filip | W dniu 2012-02-12 06:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy możnaZ zasady śrub nie odkręca się dynamometrem. A najlepszy dynamometr do kół to siła nadgarstka. Ale doceniam, że są jeszcze tacy ludzie jak Ty, którzy dbają o takie szczegóły w swoim aucie. Bo niestety nawet w większości przypadków w firmach specjalizujących się wymianą kół i ogumienia nie używają dynamometru. A teraz zadbaj o bezpieczeństwo i przerób skraplacz klimy. 67 |
Data: Luty 14 2012 12:19:40 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak: Ile kosztuje klucz dynamometryczny do przykręcania kół i gdzie go http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Klucz-dynamometryczny-Proxxon-12-40-200Nm-CrV-MIcro-Click-certyfikat/462 W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację) spiąć z innym kluczem, nastawić te same momenty i patrzeć czy klikną w pobliżu ;) albo -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 68 |
Data: Luty 15 2012 04:13:48 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ile kosztuje klucz dynamometryczny do przykręcania kół i gdzie go kupić? http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Klucz-dynamometryczny-Proxxon-12-40-200Nm-CrV-MIcro-Click-certyfikat/462 Ten wygląda na porządniejszy od innych kluczy. Ale i jest droższy. W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację) spiąć z innym kluczem, nastawić te same momenty i patrzeć czy klikną w pobliżu ;) Eskalacja wydatków? -- praktycznie żadna, bo jedno wyważenie (a już wiem, że wyważanie nie ma sensu) z wymianą jest droższe od taniego klucza. :) -- po mniej niż 5 tysiącach km miałem błędy 20 gramów na 3 kołach na nowe felgi (3 droższe niż imo powinny być) założono opony, które miały za sobą około 10 tysięcy km spokojnej jazdy na felgach stalowych; a skontrolowano po przejechaniu kolejnych 5 tysięcy km nie pamiętam, ile kosztowało wyważenie, bo wtedy płaciłem (strasznie dużo) także za felgi, natomiast skontrolowanie kosztowało mnie 60 złotych i było wynikiem znalezienia na podłodze garażu obciążnika takiego, jakie były na felgach -- po zimie opisano (PP, PL, TP, TL) i zdjęto koła; przed zdjęciem kół nie czułem drgań kierownicy po lecie zapakowałem koła do bagażnika i zawiozłem do zamontowania; po wyważeniu i zamontowaniu kół, kierownica drgała; przejechałem 140 km i pojechałem następnego dnia do warsztatu, aby podzielić się swoim spostrzeżeniem oraz upomnieć się o 2 zagubione gdzieś nakrętki; nakrętki mi dorzucono (uznając, iż wyparowały, bo mechanik twierdził, iż policzył przed włożeniem, i było 16 zwykłych + 4 przeciwkradzieżowe) i sprawdzono wyważenie; było kilka wersji wyważenia, dlatego ich nie pamiętam, ale pojąłem, że było niewyważenie rzędu kilu (niecałych 10) gramów; po ponownym wyważeniu nadal kierownica lekko drga; wyważenie wraz wymiana kosztowało mnie 90 złotych z groszami Już w Pannie Mercedes miałem dość wyważania i w końcu uznałem, że wyważanie nie jest mądrym pomysłem. :) Był człowiek, który mi dobrze wyważał koła, ale te dobre wyważarki sprzedał. (wraz z wyważarkami całych osi i innym sprzętem -- dlatego, że przenosił się w inne miejsce i dlatego, że nie było chętnych na wyważanie całych osi; inne wyważarki miały jakieś trudności, a ponadto... hm... do pracy zatrudniał ludzi, sam nie zajmował się tym na co dzień, a pracownicy bez niego jakoś sobie nie radzili -- imo brak im było cierpliwości i tak zwanego zamiłowania do pracy) I ten człowiek miał czas na ustawienie wyważarki, dojście z nią do porozumienia, wyważenie i sprawdzenie wyważenia. A później miał dla mnie stosowna cenę -- niższą niż zwyczajna. Być może dlatego, że zostałem mu polecony przez pewnego rajdowca. :) Polecenie było na tyle skuteczne, że w tym zakładzie byłem obsługiwany lepiej niż bardzo dobrze także już po moim rozstaniu się z owym rajdowcem. Po jakimś czasie także w serwisie Mercedesa nauczono się wyważania kół z ich :) (kupionymi u nich) felgami, ale ogólnie wyważanie (jak zauważyłem) jest trudnym zajęciem. IMO najtrudniejsze jest opanowanie tajemnic wyważarki. W serwisie Mercedesa także byli pracownicy mniej lub bardziej cierpliwi. Któregoś dnia jeden z nich miał mi sprawdzić wyważenie tylko jednego koła. Zanim się zorientowałem, samochód był podniesiony, wszystkie cztery koła zdjęte, część wyważona, a gdy zauważyłem, że zapłacę tylko za wyważenie jednego, dostałem odpowiedź, że wyważają mi gratisowo... :) Podobnie zresztą z ustawianiem geometrii -- pamiętam przed laty człowieka, któremu bez trudu szło ustawianie. I pamiętam takich, którym nie wychodziło to zupełnie. Volvo nie ma regulacji takich, jakie ma Panna Mercedes -- ma tylko regulację zbieżności. albo Spróbowałem z jednym imadłem -- imadło, jakie mam, jest za delikatne. Błąd nierównomierności masy klucza to błąd mniejszy niż 1 Nm -- czyli niemal żaden. Obciążenie klucza ciężarem 30 kG nie stanowi problemu -- mogę wziąć baniak z wodą. Gorzej (jak zwykle?) z miejscem zaczepienia klucza. ;) Najlepiej w ścianie wmurować stosowny hak. Mogę wywiercić w betonowej ścianie prostopadłą (mam czym -- mam stojak) dziurę, włożyć śrubę, zamurować ją, zaczekać na związanie i nakręcić nakrętkę. Gdy kupowałem felgi -- dostałem (oczywiście nie za darmo) niestety aż 20 nakrętek zwykłych plus 4 przeciwkradzieżowe -- nie mogłem kupić 16 zwykłych. No i te 4 mam w tak zwanym zapasie. Mogę jedną z nich nakręcić na tę śrubę, a mogę nakręcić zupełnie inną dziewiętnastkę lub nawet dwie dziewiętnastki skontrowane. -=- Któregoś razu zauważyłem, że wyważarka w serwisie Volvo była źle ustawiona. Zamiast poprawnej szerokości felg, była ustawiona niepoprawna szerokość. Pracownik poprawił nastawienie na moją prośbę, ale chyba wg niego to ustawienie nie było istotne. Ostatniego (i przedostatniego) wyważania nie ,,asystowałem'' -- bo już nie miałem sił. :) I (jak mniemam) nikt nie sprawdzał wyważenia po tym wyważeniu. Ogólnie to ja jestem marudny, bo chcę sprawdzenia wyważenia i smarowania (pastami miedzianymi) miejsc przylegania felgi do reszty. Na dodatek krzywo patrzę na miedziane spraje -- imo smarowanie tarcz tymi sprajami nie zwiększa efektywności hamowania. ;) Ponadto samodzielne zmienianie pozbawia mnie konieczności targania kół i wożenia ich do serwisu... A że kręgosłup mam słaby, uznałem, że nie warto wyważać i wozić do wymiany. Być może kiedyś uznam, że w ogóle wymiana kół jest niepotrzebna -- bo są przecież opony całoroczne. Gdy ktoś jeździ tak mało jak ja (a jeżdżę straszliwie mało) chyba więcej złego niż dobrego z tego zmieniania. Lepsza opona nowa całoroczna niż stara sezonowa. Gdy jeździłem rocznie 50 tysięcy km (a opony wytrzymywały 40 tysięcy km) oczywiście lepszym rozwiązaniem była sezonowa wymiana kół. Kolejnym punktem przemawiającym za samodzielną wymianą jest mycie kół. Choć Volvo zapewnia, że po każdej naprawie myje samochód, moich kół nie umyto (być może myjnia była zamarznięta -- nie wnikałem) a wożenie, szukanie chętnego do mycia, wkładanie, wyjmowanie itd, to kiepskie zajęcie... Tu kolejna niepewność... Kiedyś szczury pogryzły mi w garażu oponę. Być może mycie kół to zły nawyk -- być może brudnych opon by nie pogryzły... -=- Kalibracja klucza nie musi być kalibracją -- wystarczy, jeśli dowiem się, gdzie naprawdę jest te 130 Nm. Nie jest dla mnie istotne, co będzie wskazywała skala. Oby klucz nie rozpadł się po 2 wymianach. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 69 |
Data: Luty 15 2012 10:05:09 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: AZ | On 02/15/2012 04:13 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: > Po co? -- Artur ZZR 1200 70 |
Data: Luty 15 2012 19:01:12 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ogólnie to ja jestem marudny, bo chcę sprawdzenia wyważenia i smarowania Po co? Po smarować co tylko te miejsca? A po co marnować to smarowidło i rozbryzgiwać je dookoła? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 71 |
Data: Luty 15 2012 14:53:25 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Michał Baszyński | W dniu 2012-02-15 04:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Już w Pannie Mercedes miałem dość wyważania i w końcu uznałem, że Mercedesy, a przynajmniej 124, są wrażliwe na dobre wyważenie kół. I trzeba naprawdę fachowca, któremu jeszcze się chce, aby to dobrze zrobił. -- Pozdr. Michał 72 |
Data: Luty 15 2012 18:59:53 | Temat: Re: Klucz dynamometryczny | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Już w Pannie Mercedes miałem dość wyważania i w końcu uznałem, że Mercedesy, a przynajmniej 124, są wrażliwe na dobre wyważenie kół. I trzeba naprawdę fachowca, któremu jeszcze się chce, aby to dobrze zrobił. A ja uważam, że w 190 nie można było odczuć niewyważenia rzędu 30 gramów. To IMO efekt tylnego napędu i stosownie pochylonych kół przednich -- tu chodzi mi o to pochylenie, które kładzie koła na zakręcie a które jest w Mercedesie i BMW większe (zdecydowanie większe) niż w przednionapędowych konstrukcjach. Ale może tylko tak mi wydaje się. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
Re: Klucz dynamometryczny
.jpg)
