Kola ukosnie.. co to?
1 | Data: Pa?dziernik 23 2008 16:46:36 |
Temat: Kola ukosnie.. co to? | |
Autor: Michal B. | Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza 2 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 16:58:56 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Lewis |
Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos innego? Kierowca to fan "driftingu" ;) -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow 3 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 17:27:45 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: |
Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) iMiałem VW T3 i w nim taki właśnie skos był prawidłowy. 4 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 18:04:31 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: JKK |
To odwrotnie jak w Tatrach ;-) \\-- // Pzdr JKK 5 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 14:47:48 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Brzezi | czw, 23 paź 2008 o 18:04 GMT, JKK napisał(a): To odwrotnie jak w Tatrach ;-) Zalezy czy w pustej czy zaladowanej... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Some don't prefer the pursuit of ] [ Ekg: #3781111 ][ happiness to the happiness of pursuit. ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 6 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 18:22:19 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: szwagier | Michal B. pisze: Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka).O ile pamietam to w Scierce tez tak mialem. A na pewno nie byl to efekt zadnej przerobki, bo komu by sie chcialo przerabiac Scierke 1,8 TD 75 KM :D Takie ustawienie bylo prawidlowe. szwagier 7 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 18:31:22 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: bratPit |
Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza sie, ze kola tylne wygladaja tak //-- \\ (zwrocone ukosnie do srodka). podczas pokonywania zakrętów zmienia się geometria przez co na oponę w teorii mają działać tak skierowane siły aby równomiernie dociskała wówczas podłoża, dając jak najlepszą przyczepność, brat 8 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 16:34:43 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Brzezi | czw, 23 paź 2008 o 18:31 GMT, bratPit napisał(a): podczas pokonywania zakrętów zmienia się geometria przez co na oponę w Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem, nie bedzie inaczej jechala w zakrecie Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ] [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ] [ LinuxUser: #249916 ][ Po ten i inne super programy, ] [ zajrzyj na http://www.debian.org/ ] 9 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 18:41:34 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: bratPit |
podczas pokonywania zakrętów zmienia się geometria przez co na oponę w to jak się będzie ona zachowywała w zakręcie zależy od konstrukcji zawieszenia, brat 10 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 22:41:11 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Tomasz Pyra | Brzezi pisze: Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem, Na zakręcie pochyla się cały samochód, opona też. 11 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 21:40:10 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 23 Oct 2008 16:34:43 +0000 (UTC), Brzezi Ale przeciez tak ulozona opona, jezeli przy normalnej jeźdze jedzie kantem, Mówisz? To popatrz: http://www.maximummotorsport.co.uk/wp-content/uploads/2007/06/augustofarfus_andypriaulx_bmw_wtcc_pau_2007.jpg http://www.maximummotorsport.co.uk/wp-content/uploads/2007/09/priaulx_porteiro_brands_bmw_wtcc_07.jpg (porównaj szczególnie położenie kół wewnętrznych i zewnętrznych) Założenia że: a) samochód, na który działają siły boczne, nie próbuje się obrócić wokół osi podłużnej, b) opona jest bryłą sztywną, są błędne. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 12 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 19:33:12 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Tomasz Nowicki | Kwestia zachowania wewnętrznego koła w zakręcie - ustawia się bardziej 13 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 20:19:02 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: fuen |
14 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 12:23:26 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Arek ;-) | Jak trochę rajdowałem to miałem w malaczu negatyw z tyłu. Z bardzo 15 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 21:22:48 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Karl |
Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i Pogoogluj za zagadnieniem "kąt pochylenia koła" Zobaczysz na co wpływa, co daje pochylenie w + lub - itp 16 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 22:23:12 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, "Michal B." Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza To są spręzyny do wymiany. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 22:27:02 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: J.F. | On Thu, 23 Oct 2008 22:23:12 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, "Michal B." Pokaz fotke sierry od tylu :-) J. 18 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:16:24 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 22:27:02 +0200, J.F. Ładnei stoi. Granada tez nei ma negatywu.To są spręzyny do wymiany. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 09:04:24 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: J.F. | On Thu, 23 Oct 2008 23:16:24 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 23 Oct 2008 22:27:02 +0200, J.F. Ładnei stoi. Granada tez nei ma negatywu. Fotke pokaz :-P J. 20 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 12:51:47 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 24 Oct 2008 09:04:24 +0200, J.F. Ładnei stoi. Granada tez nei ma negatywu.Fotke pokaz :-P Chcesz mieć fotkę? TO sobie zrób :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 22:26:07 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Karolek |
On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, "Michal B." smiem sie nie zgodzic. Karolek 22 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:16:08 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 22:26:07 +0200, "Karolek" To są spręzyny do wymiany. A smiej się. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 07:11:28 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Agent |
On Thu, 23 Oct 2008 22:26:07 +0200, "Karolek" wrote:Ty Płaszczyca to taki pyskacz jesteś. To trochę źle wygląda złaszcza w przypadkach gdzie nie do końca/wcale nie masz racji. 24 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 20:52:18 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 23 Oct 2008 22:23:12 +0200, Adam Płaszczyca Czy to jakis patent poprawiajacy trakcje? Efekt przerobki? A moze cos Tu też? http://www.clubalpinerenault.org.uk/galleries/1%20Latest%20Photos/Silverstone%202007/A110.jpg r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 25 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:17:03 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 20:52:18 +0000 (UTC), Robert Rędziak Tu też? "Czasem na drodze widze roznego wieku bmw".... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 26 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:42:21 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Karolek |
On Thu, 23 Oct 2008 20:52:18 +0000 (UTC), Robert Rędziak Pieprzenie... ja mam lekko pochylone i tak ma wlasnie byc (geometria sprawdzana). Co do sprezyn to u mnie kompletenie ta teza upada poniewaz NIVO dba o to aby auto stalo na zadanej wysokosci... IMHO jak auto ma kola idealnie prosto postawione, albo pochylone na + znaczy ze dla emeryta ;> Karolek 27 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 11:04:09 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 23:42:21 +0200, "Karolek" Pieprzenie... ja mam lekko pochylone i tak ma wlasnie byc (geometria MHm. topodaj, proszę, jakie ma być katalogowo pochylenie kół tylnych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 28 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 19:17:40 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Pete |
To są spręzyny do wymiany. Napisz jeszcze do BMW, że wszystkie auta które im wyjeżdżają z fabryki od razu kwalifikują się do wymiany sprężyn. Pozdr. Pete 29 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 22:30:50 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: GG | Michal B. wrote: Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza Fiaty Palio tak miały po przejechaniu xx.000 km. Powodem było wyrabianie się sworznia wahacza. -- pzdrv! GG 30 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 21:06:29 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, Michal B. Czasem na drodze widze roznego wieku bmw (chyba w mercedesie A tez) i zdarza Koła w negatywie. Nie słuchaj Płaszczyca, który będzie Ci prawił, że sprężyny są do wymiany. Doświadczenie Płaszczyca z zawieszeniami ogranicza się do powożenia rozklekotanym tapczanem w kolorze rdzawym i wymiany amortyzatorów po dwudziestu latach użytkowania. Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w negatywie (może za wyjątkiem skomplikowanych wielowahaczy, gdzie można w sposób dosyć dowolny kształtować położenie koła w funkcji ugięcia zawieszenia). Chodzi o to, by w momencie gdy auto jest obracane wokół osi podłużnej (na zakręcie), powierzchnia styku zewnętrznego koła ustawiała się równolegle do nawierzchni. Gdybyś w stanie spoczynku miał np. pochylenie zerowe (styk opony jest równoległy do nawierzchni), siła obracająca auto zmniejszałaby powierzchnię styku opony z jezdnią. Na ulicę zwykle ustawia się niewielkie negatywy (w okolicach stopnia, może ciut więcej) z uwagi na konieczność zapewnienia przyczepności na prostej i równomiernego zużywania opon. Większość zawieszeń z aut ulicznych, żeby zapewnić dobrą przyczepność na zakrętach, musiałoby być ustawione na kilka stopni. Jak dobrać pochylenie? Na torze sprawa jest prosta: robisz kilka okrążeń/przejazdów po odcinku testowym i mierzysz temperaturę bieżnika opony na stronie wewnętrznej, na środku i na zewnętrznej. Ustawiasz pochylenie tak, aby mieć możliwie zbliżoną temperaturę na całej szerokości opony. Na ulicę? A tu już potrzeba dużo wiedzi i doświadczenia. Lub gotowych ustawień wymyślonych przez kogoś mądrzejszego. Niektóre zawieszenia (np. ukośne wahacze wleczone, jak w 126p, E30 czy Fordzie Sierra) mają tendencję do powiększania negatywu w przypadku ugięcia/obniżenia wysokości sprężyn. Inne, jak McPherson, mogą przechodzić w pozytyw. HTH. r. [*] -- np. mój pierdolot fabrycznie jest ustawiony pod przeciętnego emeryta -- 0.5 stopnia w plusie (pozytyw). Skorygowałem ten błąd farbyki i ustawiłem jeden stopień na minusie (skąd te wartości? Zalecenia Whiteline). -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 31 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:10:17 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: J.F. | On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w Hm .. sa chyba jeszcze pojazdy ze sztywna belka ? :-) J. 32 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 21:44:33 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 23 Oct 2008 23:10:17 +0200, J.F Hm .. sa chyba jeszcze pojazdy ze sztywna belka ? :-) Są: http://lh4.ggpht.com/aflinta/RpAKfFjLz8I/AAAAAAAACKQ/qrI2OLHZgD4/imgp3047.jpg Zresztą akurat sztywna belka nie wyklucza ustawienia kół w negatywie (póki nie jest sztywnym mostem). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 33 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 21:54:14 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: J.F. | On Thu, 23 Oct 2008 21:44:33 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Thu, 23 Oct 2008 23:10:17 +0200, J.F Ale po co, skoro belka utrzymuje kolo pionowo. No chyba ze jak na zdjeciu - z jednej strony ugiecie opony 2cm wieksze, z drugiej 5cm mniejsze - i juz prawie 3 stopnie odchylki .. J. 34 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 18:13:27 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 24 Oct 2008 21:54:14 +0200, J.F Są: No właśnie po co, to widzisz na zdjęciu. Siły są tak duże, że potrafią podnieść całą belkę wraz z wewnętrznym kołem. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 35 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 20:35:16 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Robert Rędziak pisze: On Fri, 24 Oct 2008 21:54:14 +0200, J.F Hmm, ja laik jestem - czy ta belka w Micrze, ma coś wspólnego z belką skrętną w pugach? U mnie (w sensie - w 306 i podobnych, jak Xsara np.) jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu. Dodam, że w Pugu jak to w Pugu - jak mechanik mówi, że sprężyny z tyłu siadły, to się od niego ucieka jak najdalej, bo.... tam nie ma sprężyn jako takich. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 36 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 20:47:06 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Robert Rędziak pisze:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ W sensie - widoczny negatyw. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 37 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 21:30:41 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: J.F. | On Sat, 25 Oct 2008 20:35:16 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Robert Rędziak pisze: O ile sie dobrze z Robertem rozumiemy to nic a nic. To jest po prostu _sztywna_ belka ktora laczy kola [osie kol]. I caly ten zespol jest jakos ruchomo przywieszony do samochodu przez wahacze i inne elementy. Tu chyba dobrze widac http://www.allegro.pl/item447860464_belka_tylna_nissan_micra.html Jesli tu sie zrobi negatyw .. oj duzy byl kamien na drodze, albo lozyska kol absolutnie najwyzszy czas wymienic :-) jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu. Sa sa, i to nawet zwykle pretowe, tylko rozwiniete :-) Ja sie na tych belkach nie znam, ale patrze .. http://www.allegro.pl/item452009515_belka_tylna_peugot_306_na_tarcze.html O co chodzi z tym negatywem ? Tak na oko tez trzeba zdrowo przywalic w kraweznik zeby skrzywic, No chyba ze te koncowe wahacze sa jakos ulozyskowane i jak sie zrobi negatyw to znak ze igielki przemielilo .. J. 38 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:15:57 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | O ile sie dobrze z Robertem rozumiemy to nic a nic.No tak. jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu. Taa, zwą się drążkami skrętnymi. :P Ja sie na tych belkach nie znam, ale patrze .. No właśnie. Końcowe wahacze mają czopy wchodzące w główną rurę i ułożyskowane w niej właśnie na igiełkowych łożyskach. W 306/Xsarze/ZX problemem jest trwałość uszczelnień. Do środka dostaje się syf, który miesza się ze smarem i w takiej brei łożysko sobie chodzi. Dobry mechanik, zaleci profilaktyczną wymianę tych uszczelnień co 80-100 tyś. km lub 4-5 lat. Ja kupiłem auto 6-letnie z przebiegiem 140 tyś. Nikt tam nie zaglądał do łożysk w tym czasie i niestety to było katastrofą. Musiałem belkę wymienić. A coraz większy negatyw kół jest po prostu zapowiedzią zbliżających się wydatków. Chociaż znam ekstremistę, który belkę zatarł a i tak do wymiany zrobił coś koło 6-7kkm. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 39 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:43:38 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 25 Oct 2008 21:30:41 +0200, J.F Jesli tu sie zrobi negatyw .. oj duzy byl kamien na drodze, albo Albo odciąć przy ośce, podszlifować i przyspawać. :) No chyba ze te koncowe wahacze sa jakos ulozyskowane i jak sie zrobi W Pedziach są łożyska igiełkowe, które właśnie lubią się spsuć po jakimś czasie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 40 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:41:15 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 25 Oct 2008 20:35:16 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak Hmm, ja laik jestem - czy ta belka w Micrze, ma coś wspólnego z belką Nie ma. To jest sztywna oś, jak np. w Polonezie (tyle że nie jest napędzana i jest prowadzona przez pięć drążków). jak się robi negatyw, to znaczy to tyle, że belka się nadaje do remontu. Co innego jak ,,się robi'', a co innego, jak robisz celowo. Miałem kiedyś sznurek do japońskiej strony, gdzie kolesie podcinali belkę i spawali ją, celem uzyskania negatywu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 41 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:18:00 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman. Normalny pojazd ma prosto. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW) dopiero wtedy, kiedy koło pójdzie w górę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 42 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 23:46:02 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Karolek |
Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman. Raczej normlana taczka, z kiepskim zawieszeniem. W negatyw wchodzą (w wypadku starych BMW) Glupoty wypisujesz. Karolek 43 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 00:06:15 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak Nieprawda. W starym złomie z siadniętymi sprężynami i luzami w zawieszeniu nie ma sensu ustawiać kąta pochylenia koła i zbieżności. Wątpię, czy warsztat się podejmie ustawiania geometrii w czymś takim. MK 44 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 11:04:41 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 24 Oct 2008 00:06:15 +0200, "Sanctum Officium" Nieprawda. W starym złomie z siadniętymi sprężynami i luzami w zawieszeniu W każdym złomie, nie tylk,o w starym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 45 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 22:15:09 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 23 Oct 2008 23:18:00 +0200, Adam Płaszczyca Sensownie =- czyli tak, jak uważa klocman. http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=21&url=http%3A%2F%2Fwww.bmwlife.lv%2Fdownload.php%3Fid%3D545&ei=GfYASc6wO4zY0gWv0ozrDQ&usg=AFQjCNGctck_k9SwUbaVpeGc-WRm79Jc9w&sig2=oHpmt5lIpPMNgm23yv3jug 316 E30 1983-1988 [...] Front suspension/wheel alignment [...] Camber -40'+/-30' [...] Rear suspension/wheel alignment [...] Camber -1*50'+/-30' Pajacujesz dalej? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 46 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 19:13:17 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Pete |
316 E30 1983-1988 I zeby nie bylo, ze to tylko w starych BMW, to w nowszych jest podobnie. Np. E60 2003-present Rear axle: Camber -2* +/-20' W moim starym E39 jest podobnie - rear camber: -2*10 +/-25'. Pozdr. Pete 47 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 11:05:24 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 23 Oct 2008 22:15:09 +0000 (UTC), Robert Rędziak Rear suspension/wheel alignment Acha. I tak 'na oko' te maksymalnie 1,8 stopnia zobaczysz? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 48 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 09:29:48 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 24 Oct 2008 11:05:24 +0200, Adam Płaszczyca Rear suspension/wheel alignment Czyli pajacujesz. Na 'oko' widać nawet jeden stopień. I rest on your face... I mean... I rest my case. Z pozdrowieniami od Wujka Staszka, Mistrza ciętej riposty, r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 49 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 12:52:35 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 24 Oct 2008 09:29:48 +0000 (UTC), Robert Rędziak Czyli pajacujesz. Na 'oko' widać nawet jeden stopień. A, to rozumiem, Ty geometrię na oko ustawiasz, bo przecież widzisz ;D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 50 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 07:16:18 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Agent |
On Thu, 23 Oct 2008 21:06:29 +0000 (UTC), Robert RędziakSie znasz na wszystkim widzę. 51 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 12:34:33 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Baczek |
Każdy sensownie [*] ustawiony pojazd ma kółka ustawione w Omega A i B (kombi) maja w negatywie. 52 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 00:15:20 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Thu, 23 Oct 2008 16:46:36 +0200, Michal B. Jak swoją zwykła, seryjną astrą II troche poszalałem na takim placyku, to miałem opony przeszlifowane po bokach. Kilka dni później byłem akurat u gumiarza. Gdy zobaczył opony, powiedział, że jest skopana geometria, bo opony się mocno zużywają z zewnętrznych stron, a z wewnętrznych mniej :-) Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu. MK 53 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 09:48:59 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: | Witam serdecznie. Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu.W niektórych nawet "Oplach" tak ma być i jest pogodzone do jazdy normalnej i sportu. Ma zużywać nierówno, tak to pogodzono ;-) Tylko BTW: zależy to w głównej mierze od zbieżności a nie od pochylenia. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 54 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 09:10:01 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 24 Oct 2008 09:48:59 +0200, Nie da się pogodzić nastaw geometrii do normalnej jazdy i do sportu.W niektórych nawet "Oplach" tak ma być i jest pogodzone do jazdy normalnej i W większości pojazdów, żeby koło prawidłowo przylegało na zakręcie, trzeba zrobić naprawdę duży, kilkustopniowy negatyw. Tylko BTW: zależy to w głównej Ale spore pochylenia po kilka stopni, też mają na to wpływ. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 55 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 12:53:07 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 24 Oct 2008 09:10:01 +0000 (UTC), Robert Rędziak W większości pojazdów, żeby koło prawidłowo przylegało na W wypadku półwleczonego wahacza nie trzeba... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 56 |
Data: Pa?dziernik 24 2008 18:25:28 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik napisał w wiadomości Witam serdecznie. W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie. W czasie bardzo ostrej jazdy opony po zewnętrznych stronach zużywają się dużo bardziej niż po wewnętrznych. MK 57 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 11:20:01 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: | Witam ponownie W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie...Tak, ale nie we wszystkich autkach. W moim toczydełku, fabryczny setup ustawiony jest tak, żeby idealnie się prowadziło, a opony zużywało niekoniecznie równomiernie. Zerowa zbieżność statyczna, podczas jazdy RWD na wprost, przy sporym negatywie na pochyleniu, powoduje minimalne wybieranie od wewnątrz, z przodu. Dopiero ostra jazda w zakrętach wyrównuje zużycie. Tak to zaprojektowano. Ma jechać w zakrętach, bez oglądania się na nierówne zużycie. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 58 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 19:35:45 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik napisał w wiadomości Witam ponownie Co to za auto? BMW M, 911, jakieś GTi? MK 59 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 18:11:19 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 25 Oct 2008 19:35:45 +0200, Sanctum Officium Co to za auto? BMW M, 911, jakieś GTi? Jak ktoś ma speedyelise w sigu, to albo jest to Opel Speedster, albo Lotus Elise :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 60 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 18:10:19 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 25 Oct 2008 11:20:01 +0200, W czasie normalnej jazdy opony zużywaja się równomiernie...Tak, ale nie we wszystkich autkach. Ale co Ty porównujesz? Kawior do pasty jajecznej? W moim toczydełku, ,,Toczydełku'', phi... :) Ma jechać w zakrętach, bez oglądania się na nierówne zużycie. A ma przewieźć rodzinę z psem, walizkami i palmą z gór nad morze lub odwrotnie? :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 61 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 18:07:38 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 24 Oct 2008 18:25:28 +0200, Sanctum Officium W czasie bardzo Za mały negatyw :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 62 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 20:19:43 | Temat: Re: Kola ukosnie.. co to? | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Fri, 24 Oct 2008 18:25:28 +0200, Sanctum Officium A jaki mieli ustawić dla zwykłego, popularnego auta klasy compact, ze zwykłym, typowym silnikiem? Może wersje usportowione compactów (jak Golf GTi czy Astra OPC) mają większy negatyw, ale nie zwykła Astra 1.2, 1.4, 1.6, czy jakiś diesel, które może i często kupuje kapelusz. Daliby duży negatyw i kapelusze by zawracali głowę ASO, że się im opony bardzo nierówno zużywają, że dawniej w swoich wartburgach i syrenach nie mieli takich problemów, że "co teraz, panie za auta robią" :-) MK |