Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
1 | Data: Czerwiec 13 2014 17:54:38 |
Temat: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | |
Autor: anacron | Zainteresowałem siÄ temat padajÄ
cych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w 2 |
Data: Czerwiec 13 2014 18:03:07 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: CzesĹaw WiĹniak | PrzypomnÄ pompy CR siÄ łuszczÄ co doprowadza do zanieczyszczenia układu Z tego co słyszałem to kiepskie paliwo zanieczyszczone kwasami 3 |
Data: Czerwiec 13 2014 19:24:52 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 17:54 anacron pisze: Zainteresowałem siÄ temat padajÄ cych w okolicach 80-90 kkm pomp CR w Jakie to silniki? - miałem dci i teraz mam crdi i hdi - problemów w pompami/wtryskami brak. Pzrebiegi - dci ponad 330kkm, hdi ma aktualnie prawie 150kkm, crdi tylko 20kkm (wszystko przede mnÄ :-)) TG 4 |
Data: Czerwiec 13 2014 19:35:50 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 13.06.2014 19:24, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .06.2014 o 17:54 anacron pisze: Z głowy teraz nie podam wszystkich, ale np. 1,4 CRDI Hyundai/Kia, a także 2.0 Hyundai/Kia. VW/Skoda/Seat/Audi i któryĹ z BMW i Mazdy wiÄkszy niż 2l, ale lista była dłuższa, tylko kartki nie mam przy sobie. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 5 |
Data: Czerwiec 13 2014 20:56:47 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: MichaelDataÂŽ | anacron wydumał(a) w : W dniu 13.06.2014 19:24, Tomasz Gorbaczuk pisze: Spokojnie możesz dodac KIA 2,9 CRDI, właĹnie po przebiegu 90tys robiłem, tyle że nie pompÄ a wtryskiwacze. Pompa narazie daje radÄ a badania wtrysków nie wykryły opiłków. Temat szeroko znany w krÄgach osób, które regenerujÄ te elementy. JakiĹ czas temu nie bardzo radzono sobie z regeneracjÄ , teraz nie ma problemów. Powodem ma byc rzeczywiscie jakoĹc paliwa w kraju. Te usterki nie wystepujÄ tak szeroko poza PolskÄ (mam na mysli Niemcy/Anglia). Kolega Trybun właĹnie coĹ takiego kupił i chyba niedługo to przed nim :) -- Michael________⢠______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)⏠6 |
Data: Czerwiec 13 2014 23:42:42 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 13.06.2014 20:56, MichaelDataÂŽ pisze: Spokojnie możesz dodac KIA 2,9 CRDI, właĹnie po przebiegu 90tys robiłem, U mnie też, jednak badanie ĹciÄ gniÄtego paliwa wykazało. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 7 |
Data: Czerwiec 14 2014 07:26:44 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: megrimsES | W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze: Zainteresowałem siÄ temat padajÄ cych w okolicach 80-90 kkm pomp CR wYeti 2.0 140KM tankowane tylko na sieciowych dużych stacjach. Pompa padła tak, że zaczÄło ciec z niej paliwo (pociekło na rozrzÄ d itd.). Przebieg 80000. KiedyĹ o tym pisałem. 8 |
Data: Czerwiec 14 2014 07:43:32 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: WOJO | Zainteresowałem siÄ temat padajÄ cych w okolicach 80-90 kkm pomp CR wTaak, tanie ekologiczne diesle... UlegajÄ biodegradacji w założonym przez producenta czasie. :) A jak do tego dodaÄ FAPY/DPF/itd., cenÄ ON na stacji zbliżonÄ do ceny benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi siÄ silnika wysokoprÄżnego. I taki trend ucieczki klientów jest obserwowany w salonach już od dawna... Pozdrawiam. WOJO 9 |
Data: Czerwiec 14 2014 09:18:41 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: megrimsES | W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze: benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi siÄ A jak ktoĹ lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik idzie od dołu, to co? Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642 po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej. I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety wszystkie nowe od BMW czy VAG siÄ chowajÄ . 10 |
Data: Czerwiec 14 2014 10:08:28 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: WOJO | A jak ktoĹ lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnikA, jak ktoĹ lubi, to niech płacze i płaci. :) Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642Pacz Pan jakoĹ niektórzy producenci potrafili zrobiÄ dobry silnik benzynowy o porównywalnych osiÄ gach do OM642, który i trwałoć ma zadowalajÄ cÄ . :) Pozdrawiam. WOJO 11 |
Data: Czerwiec 14 2014 14:11:43 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze: A jak ktoĹ lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnikA, jak ktoĹ lubi, to niech płacze i płaci. to może znasz alternatywÄ kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoĹ nie mogÄ znaleźÄ... Przy takich przebiegach już siÄ raczej tylko diesle opłaca kupowaÄ. Gaz odpada - bagażnik ma byÄ jak najwiÄkszy, a zasiÄg auta min. 500km -- Pozdrawiam Ĺukasz 12 |
Data: Czerwiec 15 2014 01:51:21 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: WOJO | to może znasz alternatywÄ kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoĹ nie mogÄ znaleźÄ... Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno daÄ radÄ. Czysta moc silnika, żadne turbiny - mniej problemów. Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworów i czasem ÄwierkajÄ ca dwumasa. O trakcji nie wspominajÄ c... A jak koniecznie coĹ z turbinÄ , to ImprezÄ...kombi. :) Gaz odpada - bagażnik ma byÄ jak najwiÄkszy, a zasiÄg auta min. 500km Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów gazu) i bagażnik mam cały dla siebie... ZasiÄg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieĹcie. Na trasie przy spokojnej jeździe +/- 100-110 km/h, zasiÄg wzrasta do 510-530 km. Pozdrawiam. WOJO 13 |
Data: Czerwiec 15 2014 06:44:55 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-15 01:51, WOJO pisze: to może znasz alternatywÄ kombi dla e60 535d (272KM), zakładane a ile to pali przyjmujÄ c jazdÄ autostradÄ 180-200km/h? Akurat w moim przedziale cenowym Legacy siÄ nie mieĹci (po wyfiltrowaniu pokazujÄ siÄ 2szt na otomoto, Outback już pojawia siÄ wiÄcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d), wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaĹ wolna ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej wiÄc po co zmieniaÄ na gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogÄ znaleźÄ jak te auta przyspieszajÄ przy wyższych prÄdkoĹciach) A jak koniecznie coĹ z turbinÄ , to ImprezÄ...kombi. :) tÄ akurat miałem (starocia) i żeby jechaÄ efektywnie to piÄ tkÄ trzeba było wrzuciÄ chyba przy 160km/h... Spalanie wychodziło mi >15/100 (jeżdżÄ dużo autostradami i mam ciÄżkÄ nogÄ, choÄ tamtym autem jeździłem wolniej, bo powyżej 160km/h było bardzo głoĹno) - w dieslu przy tej samej mocy zamykam siÄ poniżej 10/100
to sporo, nie wiedziałem nawet że sÄ takie butle, ostatnio majÄ c LPG wchodziło mi chyba niewiele ponad 30l gazu, co dawało 250km przebiegu, wiÄc po 150km musiałem zaczÄ Ä szukaÄ stacji. ZasiÄg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieĹcie. Na trasie TrochÄ nie chce mi siÄ wierzyÄ, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeĹli tyle spali, to zasiÄg spada do 250km, wiÄc gaz odpada... Po mieĹcie niewiele jeżdżÄ (a jak jeżdżÄ to nie potrzebujÄ zasiÄgu) -- Pozdrawiam Ĺukasz 14 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:18:39 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: WOJO | a ile to pali przyjmujÄ c jazdÄ autostradÄ 180-200km/h? Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :) A tak poważnie - przy prÄdkoĹciach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone wychodziło mi ok 13 L gazu. Zdarzały siÄ odcinki, gdzie "fantazja rozwijała skrzydła", ale to raczej tylko kilkadziesiÄ t kilometrów... Akurat w moim przedziale cenowym Legacy siÄ nie mieĹci (po wyfiltrowaniu pokazujÄ siÄ 2szt na otomoto, Nigdy mnie to nie interesowało, bo jeżdżÄ manualem... ... w dieslu przy tej samej mocy zamykam siÄ poniżej 10/100 I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla nie były projektowane przez ksiÄgowych/ekologów... Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrówto sporo, nie wiedziałem nawet że sÄ takie butle, ostatnio majÄ c LPG Hehe, mina lejÄ cych gaz na stacjach bezcenna... :) Okupione to zostało wymianÄ sprÄżyn zawieszenia tylnego na wzmacniane i dołożeniem tulejek podwyższajÄ cych, bo tył zdecydowanie siadał przy napełnieniu obu zbiorników i załadowaniu bagażnika. TrochÄ nie chce mi siÄ wierzyÄ, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeĹli tyle spali, to zasiÄg spada do 250km, wiÄc gaz odpada... Przy prÄdkoĹciach, których wymagasz, faktycznie bÄdzie spalał 13-15 L. Ja osobiĹcie tylko raz doĹwiadczyłem spalania 15 L. Musiałem przeciÄ gnÄ Ä przeładowanÄ przyczepkÄ 200 km. Trasa drogami krajowymi, prÄdkoĹci 80-90 km/h Tankowanie przed wyjazdem do pełna i po powrocie do pełna. Wyliczenie dało spalanie na poziomie 15L. Pozdrawiam. WOJO 15 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:39:47 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-15 10:18, WOJO pisze: a ile to pali przyjmujÄ c jazdÄ autostradÄ 180-200km/h? przy 140 to spalam poniżej 8l ropy, zgadujÄ że przy 200 wciÄ gnie powyżej 16l gazu, a to już za bardzo dla mnie skraca zasiÄg
niestety w tej cenie (do 45000) ciÄżko taki trafiÄ
535d z 272KM nie pali dużo wiÄcej (z tego co mówiÄ to przy prÄdkoĹciach 180-200 nawet mniej niż mój...) -- Pozdrawiam Ĺukasz 16 |
Data: Czerwiec 15 2014 18:29:39 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd pisze: a ile to pali przyjmujÄ c jazdÄ autostradÄ 180-200km/h? Szybki i wĹciekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździÄ te swoje 200km/h po autostradzie? ( i to na dystansie 500km :-) ) Nie pisz mi tylko o Niemcach - bo tam odcinków, gdzie tyle możesz pojechaÄ jest jak kot napłakał... TG 17 |
Data: Czerwiec 15 2014 20:14:37 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd pisze: Jasne. JakoĹ rok temu musiałem siÄ pospieszyÄ w drodze na wakacje i przez połowÄ Niemiec dało radÄ przejechaÄ ze zbliżonÄ prÄdkoĹciÄ . Miałem szczÄĹcie? ;-) 18 |
Data: Czerwiec 15 2014 21:00:14 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 20:14 Cavallino pisze: Jasne. WyjÄ tkowe, ja kiedy tam nie jadÄ to stojÄ w korkach albo jadÄ 70-80/80 bo remont i zwÄżka do 2,2m na pas. Jechałem niedawno do Paryża (A9,A5,A4 itp) i najmniejszÄ ĹredniÄ miałem w Niemczech. Były odcinki gdzie siÄ dało pojechaÄ 150+ przez 30 - 50 km - ale było ich tylko kilka. Gdu jadÄ na południe A9 do Monachium jest jeszcze gorzej - jest może na całej trasie ze 100km gdzie można jechaÄ "ile fabryka dała". Gdy jadÄ do Hiszpanii najwiÄksze korki i najmniejszÄ ĹredniÄ mam na A5 A6 niemieckiej (mimo, że w ES jest max 130km/h). Dlatego uważam, że jeĹli ktoĹ szuka auta, które pali najmniej przy 200km/h - to jest takim bajopisarzem-gawÄdziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi może z 50-100km z tÄ prÄdkoĹciÄ (na wiÄkszÄ warunki nie pozwolÄ ). TG 19 |
Data: Czerwiec 15 2014 22:03:20 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
Dlatego uważam, że jeĹli ktoĹ szuka auta, które pali najmniej przy 00km/h - to jest takim bajopisarzem-gawÄdziażem. Z całej trasy 500-1000km zrobi może z 50-100km z tÄ prÄdkoĹciÄ (na wiÄkszÄ warunki nie pozwolÄ ). TłumaczÄ Ci, że ja zrobiłem kilka razy wiÄcej, a Ty swoje. Zawsze wiesz lepiej? 20 |
Data: Czerwiec 15 2014 22:15:25 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino pisze:
Gdzież bym Ĺmiał :-) ale na 5 lub 6 tras przez Niemcy w tym roku zawsze mam pecha? Za 3 tygodnie znowu jadÄ w dłuższÄ trasÄ na południe (ponad 3kkm) - specjalnnie dla Ciebie zapiszÄ Ĺrednie z PL, DE, FR i ES :-) TG 21 |
Data: Czerwiec 15 2014 23:54:49 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W dniu .06.2014 o 22:03 Cavallino pisze: Daj znaÄ jakÄ trasÄ wybrałeĹ przez DE, to Ci powiem gdzie błÄ d robisz. ;-) 22 |
Data: Czerwiec 16 2014 02:45:44 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup No powiedzmy Wroclaw - Esslingen kolo Stuttgartu. I co proponujesz ? I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ... J. 23 |
Data: Czerwiec 16 2014 20:00:53 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
Dnia Sun, 15 Jun 2014 23:54:49 +0200, Cavallino napisał(a): A co wybrałeś?
Na takie wymysły to już nie ma sposobu. ;-) 24 |
Data: Czerwiec 16 2014 20:46:40 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Daj znać jaką trasę wybrałeś przez DE, to Ci powiem gdzie błąd robisz. ;-) A co wybrałeś? Chyba juz wszystko. I jeszcze powrot w piatkowe popoludnie ...Na takie wymysły to już nie ma sposobu. ;-) No ale co robic - przestawiac na czwartek, czy pojsc do hotelu i pospac do drugiej w nocy ? J. 25 |
Data: Czerwiec 16 2014 20:59:08 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości No to chyba jednak godziny nie te, bo ja mniej więcej podobną trasą ostatnio jechałem. Może nie dokładnie do Sttutgartu, ale w Czarny Las, w pobliże Europa Park. I tylko okolice Norymbergi były dość wolne, jako że kupa ciężarówek z Czech szwendała się po drogach.
Ale nie wiem co chcesz przestawiać, więc ciężko się ustosunkować. 26 |
Data: Czerwiec 15 2014 22:14:18 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze:
Ale wiesz - zrobiłeĹ to raz. WiÄc może akurat miałeĹ szczÄĹcie, leciałeĹ Ĺwieżo wyremontowanym odcinkiem, w niemieckiej tv była transmisja ważnego meczu/wydarzenia i 9/10 narodu siedziało na kanapach... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 27 |
Data: Czerwiec 15 2014 23:54:05 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W dniu 2014-06-15 22:03, Cavallino pisze: Nie, zrobiłem to wiele razy. I zawsze na dystansie DALEKO dłuższym niż jego 100 km. Fakt - raz siÄ naciÄ łem, gdy wyjechałem do Francji 1 sierpnia, wtedy wiÄcej sie stało niż jechało i tak przez całe Niemcy. 28 |
Data: Czerwiec 16 2014 09:52:16 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał Ale wiesz - zrobiłeĹ to raz.Nie, zrobiłem to wiele razy. No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ? Loga z gps masz ? J. P.S. Bo z Kórnika do Wagrowca jedzie sie godzine. 29 |
Data: Czerwiec 16 2014 20:03:14 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Cavallino" napisał Nie wiem, nie sprawdzam, zresztÄ w Ĺrodku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-) ZresztÄ tylko 2 razy jechałem w okolicach 200. Pozostałe jakieĹ 170, nie było innej potrzeby po prostu. Loga z gps masz ? Niby po co miałbym coĹ takiego przechowywaÄ? 30 |
Data: Czerwiec 16 2014 20:45:01 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomoĹci Nie, zrobiłem to wiele razy. Nie wiem, nie sprawdzam, zresztÄ w Ĺrodku przeważnie wypada nocleg w Niemczech. ;-) A o ktorej byl zjazd na nocleg ? Bo ze w nocy jest wieksza szansa na pojechanie 200 po Nimczech to nie przecze. Loga z gps masz ?Niby po co miałbym coĹ takiego przechowywaÄ? Zeby teraz nie pisac "nie wiem, nie sprawdzalem" :-) J. 31 |
Data: Czerwiec 16 2014 20:56:05 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ? Koło 22. Loga z gps masz ?Niby po co miałbym coĹ takiego przechowywaÄ? Nie jest mi taka wiedza do niczego potrzebna. 32 |
Data: Czerwiec 16 2014 21:24:46 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino pisze: No i jaka srednia wyszla z calej trasy po Niemczech ? Ja jadÄ przez Niemcy kilka razy w roku - zawsze w dni robocze, zawsze w dzieĹ (nocleg robiÄ dalej, we Farncji), i zawsze "te legendarne" niemieckie autostrady sÄ w moim wypadku najwolniejsze mimo, że we Francji czy Hiszpanii jadÄ w miarÄ przepisowo. Jak jest duży ruch to na ichniejszych autostradach uruchamia siÄ spowalniacz - na elektronicznych wyĹwietlaczach pojawiajÄ siÄ ograniczenia do 120 lub 80 (na odcinkach bez ograniczeĹ), dodatkowo sÄ gÄsto ustawione stałe ograniczenia do 120km/h (każdy wÄzeł) no i oczywiĹcie co 50 -70 km jest remont i 80km/h. Jak wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatnÄ autostradÄ to wiem, że bÄdÄ miał ĹredniÄ + 5-10km/h wiÄcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h. TG 33 |
Data: Czerwiec 17 2014 20:03:46 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
Loga z gps masz ? Przy jakiej prÄdkoĹci utrzymywanej w miarÄ możliwoĹci? Bo te 100 to siÄ i w Polsce robi, jeĹli w ciÄ gu trasy sÄ odcinki pokonywanych ekspresówkami/autostradami. Przy ostatnim zlocie pms nad morzem wiÄkszoć uczestników miała takie Ĺrednie. 34 |
Data: Czerwiec 17 2014 20:58:46 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 20:03 Cavallino pisze: Jak wjeżdzam we Francji, Włoszech czy Hiszpanii na płatnÄ autostradÄ to wiem, że bÄdÄ miał ĹredniÄ + 5-10km/h wiÄcej jak dopuszcalny limit. W Niemczech jak bym nie jechał wychodzi mi na 800-900km 100-110 km/h. Jak siÄ "da jechaÄ" to staram siÄ jechaÄ tyle co w PL - 140-150km/h, spalanie jeszcze jest akceptowalne a trasy szybko ubywa. Tyle, że tam rzadko kiedy da siÄ tyle pojechaÄ przez kilkadziesiÄ t km. TG 35 |
Data: Czerwiec 17 2014 22:01:54 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W WidaÄ jeździsz w złych godzinach, albo ja w dobrych - fakt, że głównie jeżdżÄ w wakacje. 36 |
Data: Czerwiec 17 2014 23:06:56 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze: Przy jakiej prÄdkoĹci utrzymywanej w miarÄ możliwoĹci? Warszawa - PoznaĹ A2 rejsowa 150, Ĺrednia z pieprzonymi bramkami Kulczyka wyszła 126 (z GPS). NocÄ Włocławek - GdaĹsk A1 - wyszła mi 141 :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 37 |
Data: Czerwiec 18 2014 20:06:52 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W dniu 17.06.2014 20:03, Cavallino pisze: No właĹnie. A koledze wychodzi 100 po Niemczech, nie wiem jak trzeba by to jechaÄ. No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach. 38 |
Data: Czerwiec 18 2014 20:30:46 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino pisze: No właĹnie. StartujÄ 18.07 o 4.00 z Wawy (piÄ tek). Specjalnie dla Ciebie bedÄ notował czasy: Wawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein - Lyon (407km - nocleg). JadÄ tam n-ty raz, nie spodziewam siÄ niestety pozytywnych niespodzianek :-( TG 39 |
Data: Czerwiec 18 2014 20:41:31 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W dniu .06.2014 o 20:06 Cavallino pisze: A próbowałeĹ kiedyĹ przez Zgorzelec? Bo ja właĹnie tak jeżdżÄ do Miluzy. 40 |
Data: Czerwiec 18 2014 20:59:21 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino pisze: StartujÄ 18.07 o 4.00 z Wawy (piÄ tek). Specjalnie dla Ciebie bedÄ notował czasy: Ty masz lepiej, mi siÄ chyba nie opłaca pchaÄ z Wawy ekspresówkami/krajówkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do A2. Nigdy nie jechałem dłużej niż 4h do Frankfurtu, przeważnie sporo mniej. TG 41 |
Data: Czerwiec 18 2014 23:10:49 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino pisze: Jakim cudem niby? Przecież i tak przez PoznaĹ jedziesz. 500 m od mojego domu przjeżdżasz. ;-) mi siÄ chyba nie opłaca pchaÄ z Wawy ekspresówkami/krajówkami do Wrocka i dalej na Zgorzelec kiedy mam 12km do A2. Nigdy nie jechałem dłużej niż 4h do Frankfurtu, przeważnie sporo No ale jak sam mówisz później kibel. I to by siÄ zgadzało, bo nigdy nie jechało siÄ zbyt fajnie w okolicach Berlina i dalej na zachód. 42 |
Data: Czerwiec 18 2014 23:35:46 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:59:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a): W dniu .06.2014 o 20:41 Cavallino pisze: Poszukaj sobie zapisu sladu w nawigacji/telefonie, wtedy mozna dokladnie sprawdzic co i jak. Ty masz lepiej, mi się chyba nie opłaca pchać z WawyWawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -A próbowałeś kiedyś przez Zgorzelec? Do Wrocka i Zgorzelca jedzie sie teraz elegancko, tylko kawalek zwykla krajowka. Ale w 4h do Zgorzelca to sie raczej nie uda ... a google twierdzi ze to 40/50 km krocej tylko. J. 43 |
Data: Czerwiec 19 2014 07:35:36 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Cavallino |
Ty masz lepiej, mi się chyba nie opłaca pchać z WawyWawa-Frankfurt (A2-479km), Frankfurt - Mullheim (903km), Mullhein -A próbowałeś kiedyś przez Zgorzelec? Ale cel był taki, żeby w Niemczech jechać, a nie się wlec, to że krócej i taniej (bo za darmo) to dodatkowy bonus. 44 |
Data: Czerwiec 19 2014 08:20:01 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Marek | On 18.06.2014 20:06, Cavallino wrote: Teraz to nawet 100 trudno miec. Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno. Kilka baustellek po drodze i korki. Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 45 |
Data: Czerwiec 19 2014 08:56:53 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 08:20 Marek pisze: No wÄšÂaÄšÂnie.Teraz to nawet 100 trudno miec. Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch (samochody jadÄ szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiĹ kierowca mocno przyhamuje. Kolejny za nim przyhamuje mocniej, nastÄpny jeszcze mocniej, klejny wyhamuje do 0. Momentalnie robi siÄ z tego wielokilometrowy korek, który bardzo długo siÄ rozładowuje. Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choÄ to oczywiĹcie nie zależy od kraju - a natÄżenia ruchu). Na CB oczywiĹcie słychaÄ wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie potrafiÄ jeździÄ. Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego tłoku zapalajÄ siÄ na autostradach elektroniczne ograniczenia prÄdkoĹci (80, 100, 120), które spowalniajÄ rzekÄ aut, jednoczeĹnie zwiÄkszajÄ c odstÄpy miÄdzy nimi. Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, wÄzły co 50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiĹcie ograniczenie do 120km/h na całej długoĹci niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że czasami wolałbym zapłaciÄ te 50-70 EUR i jechaÄ przez Niemcy płatnÄ , luźnÄ autostradÄ (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na 147km/h ;-) TG 46 |
Data: Czerwiec 19 2014 10:10:29 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:56:53 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a): Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch Taka "fala hamowan" ? Zdarza sie i przy mniejszych predkosciach https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to Hm ... jak obserwowales ? Bo owszem, bywalo tak ze jade, ruch gesty predkosc na lewym pasie 85-95, tak pare km ... a potem korek sie nagle konczy ruch rozwiewa, mozna wcisnac gaz ... ale dlaczego tak ? Skad to mozna wiedziec, z samochodu nie widac, z ciezarowki moze troche dalej. Korek ma kilometry, a co na jego poczatku ? Dziadek w trabancie, polskie ciezarowki, uparta baba ... Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie RoMan kiedys narzekal na to samo na polskiej A4. Aczkolwiek wydaje mi sie ze nieslusznie. Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego IMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ... i jest niebezpiecznie. Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy? No moze czesc osob by zrezygnowalo, albo pojechalo pociagiem. J. 47 |
Data: Czerwiec 19 2014 11:53:09 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. pisze:
Jest dokładnie tak jak piszesz, jadÄ, widzÄ po drugiej stronie chwilowe "zagÄszczenie" - ale jedzie, za chwilÄ wszystkie 3 pasy stojÄ przez kilka/kilkanaĹcie km. Na CB wszyscy mówiÄ (z obu stron), że tam nic nie było - ktoĹ niespodziewanie zwolnił, gwałtownie zahamował - dalej to już reakcja łaĹcuchowa. Sam też kilkakrotnie byłem w takim "czole fali", który gwałtownie zwolnił ale pojechał dalej, za mnÄ już peleton siÄ zatrzymał - słyszałem na CB pytania co siÄ stało, że jest "ształ" i odpowiedzi drugiej strony, że tam "nic nie ma". Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego ByÄ może, ale ja cały czas jadÄ, tylko co chwila jestem spowalniany (autostrada jest przejezdna). czasami wolałbym zapłaciÄ te 50-70 EUR i jechaÄ przez Niemcy płatnÄ , luźnÄ JeĹli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalny bÄdzie na niej a tranzyt (który chce szybko, płynnie przejechaÄ przez Niemcy) - dołoży parÄ EU i w zdecydowanej wiÄkszoĹci wybierze droższÄ ale luźniejszÄ autostradÄ. W Niemczech tłok robiÄ w zdecydowanej wiÄkszoĹci Niemcy (bo jest ich dużo i majÄ dużo tych swoich audi czy bmw), którzy jadÄ do pracy/domu. Co innego jest w takiej Francji na A7 (odcinek Valence - Orange) - tam tłok robiÄ NL,S,D - rejstracji z F jest mniej niż połowa. Francuzi wybierajÄ alternatywnÄ (darmowÄ ) N7. TG 48 |
Data: Czerwiec 19 2014 12:59:56 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Thu, 19 Jun 2014 11:53:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a): W dniu .06.2014 o 10:10 J.F. pisze: Jedziesz z przeciwka to tez nic nie wiesz, widzisz ulamek, ktos cos powiedzial na CB, moze prawde, moze nie, moze sam nie widzial ... trzeba byc pilotem helikoptera. Ale to juz kiedys liczylismy - w gestym ruchu odstep miedzy samochodami potrafi byc rzedu 3-5s srednio. Co tyle do korka dojezdza nowy samochod. Jesli ci z przodu ruszaja w krotszym czasie po ruszeniu poprzednika, to sie korek skraca, jak w dluzszym to wydluza i propaguje/rosnie do tylu czekajac na spadek ruchu. Z jednej strony na swiatlach potrafia samochody ruszac szybciej, z drugiej - jak sie stoi dluzej za tirem, nic nie widac, luz i muzyczka .... to juz nie rusza sie tak szybko. Jak kilka osobowych stoi i widza ze tir przed nimi rusza, to sie moga pospieszyc, ale jak kolejny tir czy dostawczak blokuje widok ... a i ten tir tez nie taki chetny do palenia sprzegla i woli sie upewnic ze poprzednik ruszyl na dobre ... Sam też kilkakrotnie byłem w takim "czole fali", który gwałtownie zwolnił Ja jechalem raz w takiej fali. Miedzy Klodzkiem a Wroclawiem jechala sobie ciezarowka, z tego co widzialem to nawet w miare rowno i typowe ~70, a za nia dzikie harce - 20 pojazdow dalej towarzystwo niemal stawalo i gonilo na zmiane. Staralem sie to wygasic, margines trzymalem, rozpedzalem sie powoli, wiedzac ze przeciez zaraz i ci z przody zwolnia, a i tak nic to nie dalo. Ale to trafilem raz jeden. Ciekawostka taka, bez znaczenia praktyczego :-) Być może, ale ja cały czas jadę, tylko co chwila jestem spowalnianyZapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużegoIMO to z innych przyczyn - jedziesz sobie 200, a tam gdzies korek ... Moze i masz racje ze zapobiegaja fali bo odkryli druga funkcje, ale wydaje mi sie ze to po prostu dla bezpieczenstwa - jak ruch stoi to i 120 za duzo, jak jest gesto to trzeba zwolnic, bo w kazdej chwili moze stanac. Tak czy inaczej - niby mozna gnac na tych szkopskich autostradach, ale nie zawsze. Przed laty tez - potrafilem wyciagnac srednia np 170 od Berlina ... do korka pod Hamburgiem :-) Jeśli jest alternatywa w postaci dobrej, darmowej drogi - to ruch lokalnyczasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną,Ale ruch by tam byl taki sam, bo niby czemu mniejszy? moze i tak, ale to musza byc bramki lub viatolle czy inna oplata za kilometr, bo winietki roczne nie rozwiaza sprawy. No i jesli mowa o Niemcach ... nie ma dobrej drogi lokalnej. Po co bylo budowac, skoro jest autostrada :-) J. 49 |
Data: Czerwiec 19 2014 10:12:39 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Thu, 19 Jun 2014 08:20:01 +0200, Marek napisał(a): Teraz to nawet 100 trudno miec. To sa krotkie odcinki, to nie ma co porownywac. Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow. No coz - zakladajac remont co 15 lat, to jakies 7% drog w remoncie. U nas tez :-) J. 50 |
Data: Czerwiec 19 2014 09:04:58 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:06:52 +0200, Cavallino napisał(a): Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup Normalnie. Jedrzychowice ... remonty do Drezna. To juz 15 lat odkad zbudowali. Drezno - delikatny korek. Chemnitz .. i znow remonty. Norymberga ... ograniczenia i FR, co prawda dla Polaka malo grozne. Stuttgart - korek monstrum. Po drodze jeszcze wypadek jakis, i zamiast 150 konczy sie na 100. Zreszta u nas nie musi byc lepiej, jak trafisz na patrol na A4, a potem na korki na 4 bramkach. A jak korki, to pewnie ruch gesty i ciezarowki sie wyprzedzaja :-) Z tym ze jak w Niemczech zle trafisz (a raczej zla pore wybierzesz), to postoisz jeszcze dluzej :-) No chyba że liczone z tankowaniem i innymi popasami w restauracjach. No, przy tych odleglosciach i predkosciach to tankowac trzeba, a i wlasny pecherz oproznic, ale to odliczmy ... albo doliczmy w obu przypadkach. J. 51 |
Data: Czerwiec 16 2014 09:03:55 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd pisze: a kto powiedział że 500km robiÄ autostradÄ pod rzÄ d? JadÄ 200km, pokrÄcÄ siÄ troszkÄ bocznymi, wracam 200km autostradÄ i już jest 500km. Raz zdarzyło mi siÄ zrobiÄ bodajże 720km krÄcÄ c siÄ w koło komina (Wrocław-Bolesławiec-OleĹnica-Bogatynia-Wrocław - nie udało siÄ wczeĹniej tego przewidzieÄ i inaczej ułożyÄ trasy...) Jako że autostrada jest pod nosem, to i codziennie z niej korzystam Da siÄ lecieÄ 200km/h autostradÄ (dobra w piÄ tki i poniedziałki czÄsto siÄ nie da bo autostrada bardziej zapchana) - jak mam pustÄ drogÄ rozpÄdzam siÄ do 200, czasem trzeba wyłÄ czyÄ tempomat i zwolniÄ do 160 albo 140 zanim ktoĹ wyprzedzi, ale w porównaniu do jazdy 150km/h nikt jadÄ cy 90 czy 110/h nie wyjeżdża pod maskÄ, bo już widzÄ różnicÄ prÄdkoĹci. Zdarzyło siÄ że autem wyciÄ gajÄ cym 200km/h przejechałem 200km autostradÄ dwa razy tylko zwalniajÄ c do 150 (ale to ze dwa lata temu było, ostatnio jakoĹ wiÄkszy ruch nawet poza godzinami szczytu). Wiem, jestem piratem, ale jadÄ c 200km/h autostradÄ czujÄ siÄ bezpieczniej niż 100km/h innÄ drogÄ -- Pozdrawiam Ĺukasz 52 |
Data: Czerwiec 16 2014 09:11:51 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-15 18:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .06.2014 o 06:44 dddddddd pisze: może Megrims wypowie siÄ z jakÄ prÄdkoĹciÄ lata/latał po naszych autostradach :) -- Pozdrawiam Ĺukasz 53 |
Data: Czerwiec 16 2014 17:34:01 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomoĹci grup Szybki i wĹciekły ... bajkopisarz :-) Gdzie ty Kolego chcesz jeździÄ te może Megrims wypowie siÄ z jakÄ prÄdkoĹciÄ lata/latał po naszych autostradach :) Nasze autostrady sa luzniejsze od niemieckich, i za dnia predkosc mozna na nich rozwinac wieksza. Tylko gdzie te 500km ? No dobra, teraz A4 jest kawalek, ale z iloma bramkami ? J. 54 |
Data: Czerwiec 16 2014 17:44:36 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-16 17:34, J.F. pisze: Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomoĹci grup 500km to tylko 250km w jednÄ stronÄ, a ekspresówki sÄ równie puste jak autostrady :) Z Wrocławia na ĹlÄ sk i z powrotem jest 400km, co z tego że z bramkami, jak spalanie dziÄki tym bramkom nie bÄdzie mniejsze jeĹli miÄdzy nimi bÄdziesz jechał szybko... -- Pozdrawiam Ĺukasz 55 |
Data: Czerwiec 15 2014 08:40:12 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 15 Jun 2014 01:51:21 +0200, WOJO Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę. H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwójnymi szklankami ssącymi, gdzie regulacja polega na ich wymianie? (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1323800&page=55) RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak xp13m na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 56 |
Data: Czerwiec 15 2014 12:13:21 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: WOJO | H6 to ten z tymi popieprzonymi, podwójnymi szklankami ssącymi,Ani one pieprzone, ani ssące. :) Tak silnik ten sam. Przy gazie regulacja zaworów raz na 100 tyś przebiegu może być problematyczna (wyjęcie silnika i osławione szklanki). Jeżeli jednak zrobię 100 tyś na gazie, to na kosztach paliwa oszczędzę nie tylko na regulację, ale i na ... drugi samochód. Pozdrawiam. WOJO 57 |
Data: Czerwiec 14 2014 20:09:14 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze: W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze: Nowoczesne diesle nie sÄ już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszÄ , że należy go utrzymywaÄ pomiÄdzy 2 a 4krpm. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 58 |
Data: Czerwiec 14 2014 20:14:36 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisał(a): W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze: To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale ponizej 2k nie ciagnely. A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie. J. 59 |
Data: Czerwiec 14 2014 21:13:26 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze: Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale Nie wiem, jak w starych, ale wiem, że jak się diesla nie kręci to w tych nowych dwumasa pada dużo szybciej. Dodatkowo ten mój, jak się go nisko kręcić to więcej pali. Ot taka ciekawostka. W każdym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 60 |
Data: Czerwiec 14 2014 21:22:11 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisał(a): W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze: Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia. Dodatkowo ten mój, jak się go nisko kręcić to więcej pali. W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne, ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych roznic. Ot taka ciekawostka. W każdym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego, No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-) a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają. Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-) J. 61 |
Data: Czerwiec 14 2014 22:12:46 | Temat: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze: a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają. Mnie uczono, że jak się przyspiesza, to należy kręcić do maksymalnego momentu. Dla przeciętnego benzynowego to będzie jakieś 3,5-4 krpm, a większość grubo poniżej 3 zmienia bieg na wyższy. W przypadku mojego małego traktorka wypada to gdzieś w okolicach 2,8 krmp. Połowa mitów o dieslach wywodzi się z tego, że ludzie benzynowymi jeździć nie umieją. :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 62 |
Data: Czerwiec 14 2014 23:44:23 | Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisał(a): W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze: Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy. J. 63 |
Data: Czerwiec 15 2014 08:56:48 | Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: anacron | W dniu 14.06.2014 23:44, J.F. pisze: Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisał(a): Nie zrozumieliśmy się, aby ekonomicznie było dopisać trzeba. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 64 |
Data: Czerwiec 14 2014 22:06:54 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: CzesĹaw WiĹniak | Nowoczesne diesle nie sÄ już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszÄ , Niskoobrotowe to sa na statkach :) 65 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:39:56 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Adam | W dniu 2014-06-14 22:06, Czesław Wiśniak pisze: Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą, Zawory można regulować na pracującym silniku ;) -- Pozdrawiam. Adam 66 |
Data: Czerwiec 15 2014 18:36:46 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 20:09 anacron pisze: Nowoczesne diesle nie sÄ już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszÄ , W instrukcji mojego HDI piszÄ aby zmieniaÄ biegi w okolicach 1,8krpm. Max moment ma przy 2krpm, max moc przy 3,75krpm. Automat i tak wie lepiej i zmienia biegi przy 1,2-1,5krpm. TG 67 |
Data: Czerwiec 14 2014 09:47:45 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 13 Jun 2014 17:54:38 +0200, anacron napisał(a): Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w Sprawdzic czy nie na licencji :-) Albo czy tloczka, cylinderka czy co tam sie luszczy nie robi jeden dostawca :-) One nie sa chromowane elektrolitycznie ? Przypomnę pompy CR się łuszczą co doprowadza do zanieczyszczenia układu Ale to w miare nowe modele, wiec sklad paliwa sie nie zmienil. Chyba ze teraz jakis inny biododatek stal sie modny. Moze po prostu testowali przez 100kkm, jakosc lekko spadla i mamy 90.. J. 68 |
Data: Czerwiec 14 2014 21:24:18 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Adam | W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze: Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w Pisałem trochę o tym gdzieś - teraz już nie pamiętam, gdzie. Skład ON zmienił się już ładnych parę lat temu. Stał się mniej "tłusty", za to doszło trochę detergentów. Wyniki badań w tym zakresie publikowała jakaś polibuda (Poznań?). Starsi kierowcy pamiętają: jeśli wylało się trochę ON na posadzkę garażu, to ciężko było to cholerstwo usunąć. Współczesny ON jak się wyleje, to przetrze się papierem i praktycznie nie ma śladu. Jeśli paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i wtryskiwaczy są trudniejsze. Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrów ON. Jeszcze jedno: badania wykazały, że (dla pomp "lubiących się" łuszczyć gorsze są paliwa premium, gdyż są bardziej "suche" niż zwykły ON. -- Pozdrawiam. Adam 69 |
Data: Czerwiec 15 2014 01:18:20 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: WOJO | Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do 1/3 litra na 50 litrów ON.Hmm - podobny efekt powinna dać szklaneczka zużytego rzepakowego... :) Pozdrawiam. WOJO 70 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:28:45 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Adam | W dniu 2014-06-15 01:18, WOJO pisze: Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4Hmm - podobny efekt powinna dać szklaneczka zużytego rzepakowego... A tak na serio, to IODP rzepakowy "nie lubi" wysokich temperatur i wysokich ciśnień, więc może się degradować w pompie CR i zapiekać w końcówkach wtryskiwaczy. -- Pozdrawiam. Adam 71 |
Data: Czerwiec 15 2014 01:23:30 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Ilkenau | Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do Zadam głupie pytanie, czy Mixol nada się do silnika dCi 1,5? -- Pozdr. _/_/_/_/ Ilkenau _/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ 72 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:35:19 | Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR | Autor: Adam | W dniu 2014-06-15 01:23, Ilkenau pisze: Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam napisał: Mixol (zarówno zwykły, mineralny, jak i czerwony - syntetyk)nadaje się do wszystkich typów zasilania silników Diesla. Najnowsze mają filtry paliwa z oczkiem ok. 5 mikronów - Mixol przechodzi. Nadaje się do pomp rzędowych, rotacyjnych, pompowtryskiwaczy i pomp CR, z wtryskiwaczami zarówno elektro-mechanicznymi jak i piezo. Ja sam osobiście miałem przez kilka lat sporo problemów z wtryskiwaczami w silniku M47R we Freelanderze - co kilka miesięcy regeneracja :( Aż wreszcie się dowiedziałem o Mixolu i o tym, żeby nie lać paliwa "lepszego" - problemy zniknęły raz na zawsze. -- Pozdrawiam. Adam |