Konserwować nowe auto, czy nie?
1 | Data: Wrzesien 03 2016 02:26:54 |
Temat: Konserwować nowe auto, czy nie? | |
Autor: Jacek | Ĺ»ona kupiła nowego Renaulta Captur, którym zamierza pojeĽdzić dłużej, niż 10 lat. Jak radzicie? Zakonserwować dodatkowo profile zamkniÄ™te i podwozie? Dawno temu było to powszechnie praktykowane, a teraz? 2 |
Data: Wrzesien 02 2016 18:19:46 | Temat: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Zakonserwowac. Sprawdzic czy ma nadkola z plastiku. Jak nie ma to dokupic, dorobic, ukrasc. Teraz samochody robia na max 10 lat. Powtarzanym co jakis czas konserwowaniem profili mozna wydluzyc czas zycia o minimum drugie tyle.. Nie uchroni taka konserwacja przed korozja zmeczeniowa ale naprawa jakiegos wspornika wahacza to maly pikus przy wymianie progu albo nie odkrecanego blotnika. 3 |
Data: Wrzesien 03 2016 13:33:18 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jacek pisze tak: Żona kupiła nowego Renaulta Captur, którym zamierza pojeĽdzić Już w 1996 roku istniały technologie, które pozwalały zabezpieczyć blachę na 19 lat tak ze nie zardzewiała. Dzi¶ technologie s± lepsze albo celowo potanione. Zależy któr± masz w tym Capturze. Jednak 10 lat powinno wytrzymać nie robi±c nic czyli jak stryjenka uważa. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 4 |
Data: Wrzesien 03 2016 05:12:48 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo zaplacic zlomowisko. 5 |
Data: Wrzesien 03 2016 15:23:25 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie za 10 lat zepsuta polska klasa pół¶rednia będzie kupować nowe wozy ;) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 6 |
Data: Wrzesien 03 2016 15:46:54 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-03 o 15:23, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:Dwudziestoletnie nówki sztuki nie Ĺ›migane, nie bite, Niemiec nimi tylko w niedzielÄ™ do koĹ›cioła jeĽdził i płakał jak sprzedawał. Pozdrawiam 7 |
Data: Wrzesien 03 2016 06:57:45 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Tylko trzeba bedzie uwazac z wlacznikami zeby sie nie wysadzic. 8 |
Data: Wrzesien 03 2016 08:07:30 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Marcin Kiciński | W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal: Jasne ze wytrzyma tylko po dziesieciu latach najwiecej bedzie chcialo Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;) Pozdrawiam MK 9 |
Data: Wrzesien 04 2016 15:59:11 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: 007 | Marcin Kiciński w W dniu sobota, 3 wrzesnia 2016 14:12:49 UTC+2 uzytkownik Zenek Kapelinder napisal: Po 10 latach stan blach bedzie najmniejszym problemem w tym aucie ;) Napisz proszę co będzie problemem, to sprawdzę, czy w dwunastoletnim Lacettim wyst±pił ;) Konserwację podwozia robiłem jak miał 7 lat. -- 'Tom N' 10 |
Data: Wrzesien 05 2016 09:47:35 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | On 2016-09-04 15:59, 007 wrote: Marcin Kiciński w przy całkowicie nowym aucie konserwacji bym nie robił (to chyba obecnie niepotrzebne). Natomiast po około 5ciu latach - profilaktyczn± - z naciskiem na progi ( wszędobylska sól i kamyczki) i profile zamknięte + miejsca ł±czenia na podwoziu (można i cało¶ć jak leci). Odstępstwo: gdy zauważysz, że wcze¶niej, że co¶ się dzieje (np. nalot korozji) - ale raczej w±tpię, że to wyst±pi tak wcze¶niej (w żadnym francuskim aucie nic się nie działo, natomiast nie mogę tego powiedzieć o japońskich: słaby lakier, słabe zabezpieczenia :). Sam ostatnio robiłem to u siebie - auto 7lat stare (lekkie pocz±tki nalotu na mostach, wahaczasz i okolicach progów - reszta profilaktycznie). Jak masz sprzęt (wystarczy sprężarka i ded.pistolet) i możliwo¶ci (np. kanał) i chęci (bo trochę trzeba przygotować auto) - możesz to zrobić również samemu. U mnie zajęło to 3 popołudnia (licz±c, że wpierw po umyciu, odtłuszczeniu i osuszeniu nałożysz ¶rodek wi±ż±cy rdzę (ja używałem Dinitrol Epoxy RC900) a po jego utwardzeniu ¶rodek zabezpieczaj±cy (u mnie K2 Durabit w tubach do podł±czenia do pistoletu pneumatycznego) i profili zamkniętych (też sodek od K2). Z rozpędu zrobiłem również auto od żony :) 11 |
Data: Wrzesien 05 2016 17:34:09 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze: On 2016-09-04 15:59, 007 wrote: W sensie, że lepiej zasmarowywać ewentualn± rdzę niż czysty metal? Bo inaczej - nie bardzo rozumiem co ma dać takowe odłożenie w czasie. 12 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:14:54 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | Cavallino Wrote in message: W dniu 05.09.2016 o 09:47, AL pisze: Konserwację masz fabryczn±, która na skutek warunków zewnętrznych (sól, obicia od kamyków) ulega osłabieniu - st±d istot± jest jej uzupełnienie. Przynajmniej u mnie ta konserwacja jest, więc zakładam, że to standard. I nie na czysty metal a metal wcze¶niej zabezpieczony ¶rodkiem wi±ż±cy rdzę. -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ 13 |
Data: Wrzesien 05 2016 15:22:07 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | Duze fiaty i polonezy tez mialy fabryczne. Ale jak ktos w nowym zakonserwowal profile, dolozyl troche bitexu tam gdzie fabryka nie domalowala i zalozyl plastikowe nadkola to po dziesieciu latach taki samochod duzo lepiej sie prezentowal niz nie zabezpieczany po trzech. W bonusie bylo ze wszystkie sruby w podwoziu sie odkrecaly a nie urywaly. 14 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:42:07 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | On 2016-09-06 00:22, Zenek Kapelinder wrote: Duze fiaty i polonezy tez mialy fabryczne. Ale jak ktos w nowym zakonserwowal profile, dolozyl troche bitexu tam gdzie fabryka nie domalowala i zalozyl plastikowe nadkola to po dziesieciu latach taki samochod duzo lepiej sie prezentowal niz nie zabezpieczany po trzech. W bonusie bylo ze wszystkie sruby w podwoziu sie odkrecaly a nie urywaly.to były czasy, gdy wyjeżdżajÄ…c nowym autem z fabryki w pierwszych krokach jechało siÄ™ do mechanika na dokrÄ™cenie wszystkich elementów i nastÄ™pnie obowiÄ…zkowo na konserwacjÄ™. Ale to było 20 lat temu.... (tak robił tato z każdym autem obowiÄ…zkowo) :) Teraz masz w standardzie konserwacjÄ™ podwozia, nadkola w standardzie i gwarancjÄ™ 12 lat na perforacjÄ™ blachy (to ostatnie zależy od marki - ale francuskie tak majÄ…). :) 15 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:56:44 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | On 2016-09-06 00:14, AL wrote: Cavallino Wrote in message:miało być podkładem epoksydowym wi±ż±cym rdzę (stosowałem epoksy RC900) je¶li takie miejsca występuj±. http://market-lakierniczy.pl/pl/p/Srodek-przetwarzajacy-rdze-Converust-Epoxy-RC-900-DINITROL-400-ml-spray/326 U mnie nalot (uwaga: nalot a nie dziury! ) pojawiły się w okolicach progów i mostach przednim i tylnim + elementach zawieszenia, i w okolicy zderzaka tylnego gdzie zawieszone jest koło zapasowe. Przód auta, w tym silnik obłożony jest 3 płytami z tworzywa i pod nimi sucho i czysto - za nadkolami podobnie. Wniosek - najbardziej narażone były elementy, które najbardziej były wystawione na warunki. Konserwację robiłem bardziej profilaktycznie-uzupełniaj±co niż z konieczno¶ci (bo dziury czy rdza odchodz±ca płatami). Robiłem j± zgodnie z instrukcjami jaki otrzymałem z zakładu lakierniczego, który również ¶wiadczy takie usługi. Na elementy, które wyżej wymieniłem zwrócił mi uwagę diagnosta podczas badania rocznego (o dziwo ASO - tak, do tej pory robię również przegl±dy roczne w ASO w 7mio letnim aucie(!) :) nic nie zaniepokoiło :/ ). Nie jestem profi - być może, ale mam t± swiadomo¶ć, że swym działaniem być może przedłużę dobr± kondycję swemu wozidłu. 16 |
Data: Wrzesien 06 2016 20:18:00 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 06.09.2016 o 00:14, AL pisze: Cavallino Wrote in message: Oj chyba takiej o któr± pytał autor, to raczej nie masz. A już na pewno nie wszędzie. która na skutek warunków zewnętrznych (sól, obicia od kamyków) ulega osłabieniu - st±d istot± jest jej ¬le zakładasz. Co¶ tam pewnie jest, ale obejrzyj sobie podwozie np. w Dacii. To nie jest to samo co dobrze zrobiona normalna konserwacja. Aczkolwiek ja jej nie robiłem, po to mam gwarancję. 17 |
Data: Wrzesien 06 2016 21:36:27 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | Cavallino Wrote in message: W dniu 06.09.2016 o 00:14, AL pisze:C-crosser - baranek typowo konserwacyjny (ale jasnego koloru, nie czarny) jest położony fabrycznie na całym podwoziu. Miejsca ł±czenia blach widać, że s± dodatkowo przejechane br±zowym ¶rodkiem - wszystkie ( czyli jakby było konserwantów fabrycznie). -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ 18 |
Data: Wrzesien 07 2016 16:51:30 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 06.09.2016 o 21:36, AL pisze: C-crosser - baranek typowo konserwacyjny (ale jasnego koloru, nie A w Dacii nic takiego nie widać. 19 |
Data: Wrzesien 06 2016 18:04:42 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: laisar | W dniu wtorek, 6 wrzeĹ›nia 2016 20:18:00 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
SpecjaliĹ›ci twierdzÄ… inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia OceniajÄ… w 5-stopniowej skali i mało które nowe auto dostaje max (nawet tzw premium), bo wiele ma zakonserwowane wyłÄ…cznie połÄ…czenia blach. Tymczasem wszystkie daćki majÄ… porzÄ…dny baranek na całym podwoziu i we wnÄ™kach kół oraz obficie zalane woskiem profile zamkniÄ™te. Duster dostał solidnÄ… "4", tak samo jak stare sandero - która to ocena powinna siÄ™ odnosić także do dawnych loganów we wszystkich odmianach, bo były zabezpieczane dokładnie tak samo. Konkurencja na tym samym poziomie: mercedec glc, volvo v60, bmw x1, audi a4. NajsłabszÄ… lodgy ocenili na "dwójÄ™" - za niedoróby z poczÄ…tku produkcji w nowej fabryce: niedomalowanego baranka i braki wosku w niektórych elementach. Tyle samo dostały tegoroczne land rover discovery, toyota rav4, a jeszcze gorszy jest jeep renegade 2015: "pała". Nowy logan mcv ma "3" - podwozie jest zabezpieczone jak w dusterze, ale objiżyli ocenÄ… za słabszÄ… górnÄ… czÄ™ć karoserii. Nota jak u bmw x3, kia sportage, jaguara xe, forda focusa.... OczywiĹ›cie ogólna jakoć daciek jest niemal na pewno najniższa ze wszystkich przykładowych modeli powyżej, ale akurat konserwacja jest właĹ›nie w wiÄ™kszoĹ›ci "normalna i dobrze zrobiona". 20 |
Data: Wrzesien 07 2016 08:41:19 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Jacek | W dniu 07.09.2016 o 03:04, laisar pisze: SpecjaliĹ›ci twierdzÄ… inaczej - http://www.vibilagare.se/test/rost/Dacia Fajny link, dziÄ™ki. Szkoda, że po szwedzku. Ĺ»ony autko dostało 5/5, a wiÄ™c całkiem ładnie, tym niemniej rozważam nadal konserwacjÄ™. W ASO na razie powiedzieli, co było do przewidzenia, że paaanie, to auto ma gwarancjÄ™ na perforacjÄ™ i nie ma potrzeby konserwować. Jacek 21 |
Data: Wrzesien 07 2016 01:18:00 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: laisar | W dniu Ĺ›roda, 7 wrzeĹ›nia 2016 08:41:24 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Google Translator sobie radzi (: (Chociaż najlepiej na angielski). rozważam nadal konserwacjÄ™. W ASO można kupić Ĺ›rodki użyte fabrycznie - na "słupa", dla pełnej konspiry (; - wtedy nikt siÄ™ nie pozna. 22 |
Data: Wrzesien 07 2016 16:53:19 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 07.09.2016 o 03:04, laisar pisze: W dniu wtorek, 6 wrzeĹ›nia 2016 20:18:00 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał: No właĹ›nie o jego braku we wnÄ™kach kół piszÄ™. Chyba że na tym jeszcze jest sikniÄ™ty zwykły lakier i dlatego nie widać. Ale z białego Dustera z wnÄ™k kół tak biła biel, że oczy bolały. 23 |
Data: Wrzesien 07 2016 22:08:41 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 6 Sep 2016 18:04:42 -0700 (PDT), w Tymczasem wszystkie daćki maj± porz±dny baranek na całym podwoziu i we wnękach kół oraz obficie zalane woskiem profile zamknięte. Dziwne, bo użytkownicy często skarżyli się na rdzę w Daciach. 24 |
Data: Wrzesien 05 2016 08:47:15 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Zenek Kapelinder | To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz. 25 |
Data: Wrzesien 06 2016 00:18:31 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: AL | Zenek Kapelinder Wrote in message: To chyba niepotrzebne napisales. Tak sie informuje jak sie nie wie. To po chuj informujesz jak nie wiesz. Pokaż zdjęcie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach polskich gdzie na soli się nie oszczędza. Chętnie się przyjrzę. Nawet ja wysmarujesz spód auta zaraz po zakupie, to po paru latach będziesz musiał odnowić t± warstwę - nic nie jest wieczne. -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ 26 |
Data: Wrzesien 06 2016 08:00:17 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-06 o 00:18, AL pisze: Zenek Kapelinder Wrote in message: Jak sprzedawałem swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nie było. Nic tam nie robiłem, choć mój ojciec też z każdym autem itd... Zero korozji, stan jak z fabryki. (auto stało pod chmurkÄ…) wiÄ™c jak jest dobrze zrobione, to jest na lata. KorodujÄ… tylko te auta, które z definicji majÄ… to spieprzone: nietechnologiczne kształty czy połÄ…czenia generujÄ…ce ogniska lub uniemożliwiajÄ…ce pokrycie i słaba technologia. Można to poprawiać, ale jak jeszcze blachy dołożyli gówniane, to szkoda czasu na paćkanie. 27 |
Data: Wrzesien 06 2016 12:16:34 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-06 o 08:00, cef pisze: A skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:"Pokaż zdjÄ™cie spodu swojego auta po 5-7 latach jazdy w miastach czy jednak nie ? Lepiej zabezpieczyć i nie mieć zmartwieĹ„. Pozdrawiam 28 |
Data: Wrzesien 06 2016 13:31:01 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-06 o 12:16, RadoslawF pisze: W dniu 2016-09-06 o 08:00, cef pisze: Trzeba dobrze siÄ™ rozejrzeć jak wyglÄ…dajÄ… auta danej marki i to wystarczy, żeby wiedzieć które korodujÄ…. Tego nie zmieniajÄ… tak z dnia na dzieĹ„ czy z modelu na model. 29 |
Data: Wrzesien 07 2016 09:39:37 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-09-06 o 13:31, cef pisze: Jak sprzedawałem swojÄ… astrÄ™, to po 12 latach nic jej pod spodem nieA skÄ…d w nowym aucie wiadomo czy "definicji majÄ… to spieprzone:" Gówno prawda. Auta marki sÄ… Ĺ›wietne a w nowym modelu w ramach oszczÄ™dnoĹ›ci nie włożyli nadkoli i porobili inne oszczÄ™dnoĹ›ci. Co wiÄ™cej takie oszczÄ™dnoĹ›ci można zrobić "odmładzajÄ…c" istniejÄ…cy i sprawdzony model. Pozdrawiam 30 |
Data: Wrzesien 07 2016 10:25:21 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: sirapacz |
Tego nie zmieniajÄ… tak z dnia na dzieĹ„ czy z modelu na model. Potwierdzam: mam 2 sztuki punto 2fl rocznik 2003 i 2004. ta 2003 jest taka, że nie mogÄ™ zapanować nad rdzÄ… - w różnych miejscach (czyli potrafiÄ™ mieć rdzÄ™ w Ĺ›rodku kabiny i to nie tylko na podłodze) ta 2004 jest taka, że wystarczyły drobne poprawki (głównie progów w miejscu gdzi enie było chlapaczy i kamienie mi wypiaskowały do gołej blachy) Powinny byc identyczne a jest przepać. mgut 31 |
Data: Wrzesien 07 2016 12:43:06 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-07 o 10:25, sirapacz pisze:
No właĹ›nie. Rzadko kiedy widywałem niezardzewiałe samochody ze stajni fiata. W autach to siÄ™ nie zdarza. 32 |
Data: Wrzesien 07 2016 13:11:32 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: sirapacz |
a przeczytaleĹ› ze zrozumieniem mój post? Napisalem ze jeden to koszmar a drugi cacy.Potwierdzam: Z fiatem najwiekszy jest ból ze wzlÄ™du na rant przyprogowy. Każdy gumiarz i mechanik podkłada tam łapÄ™ podnoĹ›nika miażdżÄ…c blachy - tam wchodzi korozja najszybciej. Fiatowskie podnoĹ›niki majÄ… wyciÄ™cie w gumie na ten rant i podnoszÄ… normalnie za próg i wzmocnienia a rant jest nienaruszony. Mialem kiedys punto 1997 i ono rdzewiało wlasnie w 4 punktach - tam gdzie tłuki pomiażdżyły mi ranty.... a poza tym w ogóle. Napewno nie sÄ… to samochody które po kilku latach nie potrzebujÄ… przeglÄ…du blach - ale nie znam samochodu który nie potrzebowal. 33 |
Data: Wrzesien 07 2016 15:08:11 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-07 o 13:11, sirapacz pisze:
Ja to tak rozumiem, że jeden to standard, a ten cacy, to przypadek, wiÄ™c i tak nie warto. Napewno nie sÄ… to samochody które po kilku latach nie potrzebujÄ… A co to jest przeglÄ…d blach? Ĺ»e raz na kilka lat zaglÄ…dasz pod spód i nic tam siÄ™ nie dzieje czy rozumiesz przez to jakieĹ› zabiegi? Bo ja nie robiłem nic w astrze przez 12 lat, w pasacie też nic przez 8 lat, w toyocie verso też nic przez 8 lat i nic siÄ™ nie dzieje, a w mikrze (nissan) po 11 latach to całoć do dziĹ› kupy siÄ™ trzyma chyba tylko na tej zrobionej przed laty konserwacji, podobnie było we wszystkich fordach. 34 |
Data: Wrzesien 07 2016 16:54:27 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Cavallino | W dniu 07.09.2016 o 10:25, sirapacz pisze:
A ja miałem Punto z 2002 i nie chciało zardzewieć nawet w miejscach przytartych do gołego podkładu. 35 |
Data: Wrzesien 07 2016 12:41:34 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: cef | W dniu 2016-09-07 o 09:39, RadoslawF pisze: W dniu 2016-09-06 o 13:31, cef pisze: No jak nie ma nadkoli, to jest gówno nie auto. W autach to siÄ™ sprawdza. 36 |
Data: Wrzesien 04 2016 16:12:00 | Temat: Re: Konserwować nowe auto, czy nie? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 3 Sep 2016 02:26:54 +0200, Jacek napisał(a): Żona kupiła nowego Renaulta Captur, którym zamierza pojeĽdzić dłużej, Z technicznego punktu widzenia na pewno warto - jak każda konserwacja. Ale dowiedz się co na ten temat s±dz± warunki gwarancji. |