Witam Szanownych Grupowiczow.
Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w Mazdzie
323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek klinowy odpowiednio
naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
zgaszonym silniku, ok 13V.
Nigdy nie odpinalem akumulatora przy pracujacym silniku, nie zrobilem
zwarcia w instalacji itp.
Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik
przy pracy
Dzieki za wszystkie odpowiedzi
Krzysztof
2 |
Data: Kwiecien 01 2010 19:24:12 |
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak |
Autor: J.F. |
Użytkownik "Krzysztof" napisał
Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w Mazdzie 323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek klinowy odpowiednio naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i zgaszonym silniku, ok 13V.
Spalone diody ?
Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik przy pracy
IMO rzedu 5-10A.
+10A na obowiazkowe swiatla,
+ na elektryczne wspomaganie kierownicy o ile masz,
+ABS o ile uzywany,
+sprzeglo klimy,
+wiatraki ..
J.
3 |
Data: Kwiecien 01 2010 21:39:49 | Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak | Autor: bartez |
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
Witam Szanownych Grupowiczow.
Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w Mazdzie
323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek klinowy odpowiednio
naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
zgaszonym silniku, ok 13V.
Nigdy nie odpinalem akumulatora przy pracujacym silniku, nie zrobilem
zwarcia w instalacji itp.
Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik
przy pracy
Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest. A jeśli na akumulatorze zaraz po
zgaszeniu silnika jest ok 13V a po paru godzinach np 10-11 to akumulator
trup :(.
Pozdrawiam
4 |
Data: Kwiecien 02 2010 13:56:16 | Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak | Autor: J.F. |
On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
zgaszonym silniku, ok 13V.
Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.
Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
ladowania nie ma.
J.
5 |
Data: Kwiecien 02 2010 16:25:30 | Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak | Autor: Krzysztof |
Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
ladowania nie ma.
Tak wlasnie jest. 13.2 V. Kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu silnika.
Pomyslów co moze byc uszkodzone brak
K
6 |
Data: Kwiecien 04 2010 01:37:21 | Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak | Autor: J.F. |
On Fri, 2 Apr 2010 16:25:30 +0100, Krzysztof wrote:
Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
ladowania nie ma.
Tak wlasnie jest. 13.2 V. Kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu silnika.
Pomyslów co moze byc uszkodzone brak
Tak czy inaczej trzeba wyciagnac i naprawiac, najlepiej majac pod reka
stanowisko testowe.
Jesli utrzymuje 13.2V, to ladowanie jest, ale jakies szczatkowe.
Co sie dzieje po wlaczeniu swiatel ?
Bo na moj gust to albo prostownik polecial, albo regulator sie
przeregulowal.
J.
7 |
Data: Kwiecien 04 2010 12:28:03 | Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak | Autor: bartez |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
zgaszonym silniku, ok 13V.
Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.
Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
ladowania nie ma.
Jak po zgaszeniu silnika aku ma 13V to najwyraźniej ładowanie jest ;)
Pozdrawiam.
8 |
Data: Kwiecien 04 2010 16:08:23 | Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak | Autor: Krzysztof |
"bartez" wrote in message
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
zgaszonym silniku, ok 13V.
Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.
Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
ladowania nie ma.
Jak po zgaszeniu silnika aku ma 13V to najwyraźniej ładowanie jest ;)
Swiezo ladowany akumulator ma 13.2V. Przy pracujacym silniku napiecie jest
takie samo i powolutenku spada. Nie jezdze na swiatlach (nie mieszkam w
Polsce), nie slucham radia, i wylaczam wszystkie zbedne odbiorniki
elektryczne.
Ostatnio musialem jednak wlaczyc swiatla, przejchalem moze ze 20 km i juz
mi sie nie udalo ponownie auta odpalic.Wlaczenie swiatel przy pracujacym
silniku powoduje drastyczny spadek napiecia akumulatora 12.8 V i leci w
dol.Kontrolka ladowania gasnie natychmiast po uruchomieniu silnika.
K
| | | | | | |