Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).
Samochód Peugeot 307 2003r.
Ogólnie to ciężko jeżeli chodzi o jakąkolwiek serwisówkę to tego
samochodziku:
W "Sam naprawiam"
http://www.wkl.com.pl/oferta.php?szukaj=peugeot+307
null odpowiedzi, a schemat elektryczny do rocznika 2003 też kiepskawo:
Autoelektro Nr 116
http://tiny.pl/h7qww
roczniki powyżej 2005 roku...
Pomóżcie panowie.
| 2 | 
Data: Lipiec 04 2010 12:16:25 | 
| Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje | 
| Autor: Icek  | 
Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS. 
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej 
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem 
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych). 
 
======================= 
 
to bardziej skomplikowane niz Ci sie wydaje. 
 
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama 
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie 
kontrolka zapalic 
 
Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty 
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu 
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale dawal 
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika 
wiedziala ze nastapila awaria zarowki 
 
 
Icek 
 
 | 3 | 
Data: Lipiec 04 2010 12:44:58 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: Endriu  |  
ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama 
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie 
kontrolka zapalic 
 
Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty 
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu 
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale  
dawal 
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika 
wiedziala ze nastapila awaria zarowki 
 
Klego Icku, a jak stwierdzić że ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to  
diabelstwo się diagnozuje ?.
 
--   
Pozdrawiam 
Endriu
 http://drendriu.ovh.org/
| 4 | 
Data: Lipiec 04 2010 14:17:15 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: Czarek Daniluk  |  
W dniu 2010-07-04 12:44, Endriu pisze: 
 ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama 
szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie 
kontrolka zapalic 
 
Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty 
ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu 
wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale 
dawal 
info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika 
wiedziala ze nastapila awaria zarowki 
 
 
Klego Icku, a jak stwierdzi� �e ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to 
diabelstwo siďż˝ diagnozuje ?. 
 
 
 
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimĹ żwirku/piasku - jak działa to bÄdziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów powoduje niedziałanie całoĹci - czytaj wyłÄ
cza siÄ cały układ.
 
Pozdrawiam !!
 | 5 | 
Data: Lipiec 04 2010 14:47:14 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: Endriu  |  
Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa  
to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów  
powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ. 
 
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.
 
--   
Pozdrawiam 
Endriu
 http://drendriu.ovh.org/
| 6 | 
Data: Lipiec 04 2010 15:23:03 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: CUT  |  
W dniu 2010-07-04 14:47, Endriu pisze: 
 Wciska peda� z ca�ej si�y - najlepiej na jakim� �wirku/piasku - jak dzia�a 
to b�dziesz czu�. W przypadku tego uk�adu awaria jednego z jego element�w 
powoduje niedzia�anie ca�o�ci - czytaj wy��cza si� ca�y uk�ad. 
 
 
Czyli normalnie b�dzie hamowa� "jak bez ABS" ?. 
 
 
 
Tak. Nie bÄdzie pulsacji. Przy mocnym hamowaniu koła siÄ zablokujÄ
.
 | 7 | 
Data: Lipiec 04 2010 16:10:09 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: J.F.  |  
On Sun, 4 Jul 2010 14:47:14 +0200,  Endriu wrote:  
 Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa  
to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów  
powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ. 
 
 
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?. 
 
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".
 
J.
 | 8 | 
Data: Lipiec 04 2010 16:38:04 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: Endriu  |  
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?. 
 
 
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu". 
 
Czyli jak ?.
 
--   
Pozdrawiam 
Endriu
 http://drendriu.ovh.org/
| 9 | 
Data: Lipiec 04 2010 17:10:40 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: J.F.  |  
On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200,  Endriu wrote:  
 Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?. 
 
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu". 
 
 
Czyli jak ?. 
 
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.
 
Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal 
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo. 
No ale jemu kontrolka sie nie palila.
 
J.
 | 10 | 
Data: Lipiec 04 2010 23:05:31 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: Kuba (aka cita)  |  
 
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości  
 On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200,  Endriu wrote: 
Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?. 
 
Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu". 
 
 
Czyli jak ?. 
 
 
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej. 
 
Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal 
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo. 
No ale jemu kontrolka sie nie palila. 
 
 
nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie)
 
--  
Pozdrawiam Kuba (aka cita) 
Omega X25XE 
Dwa ogony Irma i Myszka
 | 11 | 
Data: Lipiec 05 2010 08:24:53 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: J.F.  |  
On Sun, 4 Jul 2010 23:05:31 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:  
 Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości  
Czyli jak ?. 
 
Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej. 
 
Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal 
impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo. 
No ale jemu kontrolka sie nie palila. 
 
 
nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo  
nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten  
ABS między Andersena i Brzechwe  
 
Mozna rzec ze widzialem osobiscie. Choc mechanikowi na rece nie 
patrzylem.
 
J.
 | 12 | 
Data: Lipiec 05 2010 08:41:32 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: Karolek  |  
Kuba (aka cita) pisze: 
  
nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo aflabetycznie) 
 
 
Powinienes jednak uwierzyc. 
Mialem to samo w Alfie, ABS Boscha 5.3 juz z magnetycznymi pierscieniami. 
Sam ABS dziala juz w zasadzie od 0km/h (nie tak jak w starych wersjach od kilku km/h). 
Uszkodzenia: pierscien magnetyczny w przednim lozysku i czujnik w tylnym kole. 
Efekt: Kontrolka ABS nie swieci, bledow brak, ABS niby dziala, ale podczas hamowania czuc delikatne pulsowanie na pedale, a w koncowej fazie hamowania dosc mocne odbijanie i praktycznie zerowa sila hamowania i problemy z zatrzymaniem (wyjatkowo niebezpieczne). 
Diagnoza i wymienienie uszkodzonych elementow chwile trwala :/
 
--  
Karolek
 | 13 | 
Data: Lipiec 04 2010 22:57:30 |  | Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje |  | Autor: nom  |  
 
Użytkownik "Endriu"  napisał w wiadomości  
 Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS. 
Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej 
awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem 
zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych). 
 
Najprościej to sprawdzić czujniki przy każdym kole, wypiąć z kostki, pokręcić kołem. Powinno być napięcie, a dokładnie fala prostokatna, ale to zobaczysz na oscyloskopie, na mierniku bedzie uśrednione. 
Myślę, że to któryś z przewodów ma przerwę, one są specjalne na zginanie, ale mimo to czasami ulegają przerwom.
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |