Konwersja halogenów do HID
1 | Data: Listopad 22 2010 11:06:09 |
Temat: Konwersja halogenów do HID | |
Autor: Pszemol | Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4 2 |
Data: Listopad 22 2010 17:13:09 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Myjk | Pszemol napisal: Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, Nie no, nie krępuj się, montuj do hądy. Będzie git! -- Pozdor Myjk 3 |
Data: Listopad 22 2010 11:35:32 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Myjk" wrote in message Pszemol napisal: Dużo wniosłeś do dyskusji... Musisz być bardzo z siebie dumny teraz, nie? 4 |
Data: Listopad 23 2010 07:42:34 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Myjk | 2010-11-22 18:35:32 Pszemol "Myjk" wrote in message Nie widzę tu żadnej dyskusji -- jedynie trolla, co chce innym uprzykrzyć życie na drodze. -- Pozdor Myjk 5 |
Data: Listopad 23 2010 09:18:36 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Myjk" wrote in message 2010-11-22 18:35:32 Pszemol Swoim trollowaniem nie odstraszysz mnie od mojej decyzji :-P 6 |
Data: Listopad 24 2010 07:30:30 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Myjk | 2010-11-23 16:18:36 Pszemol Swoim trollowaniem nie odstraszysz mnie od mojej decyzji :-P To już nie mój problem, że będziesz także na drodze traktowany jako troll. -- Pozdor Myjk 7 |
Data: Listopad 22 2010 18:16:36 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pan Piskorz | W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze: Obawiam się po Zobacz na ulicach, jeżdżą stare trupy świecące jak latarnia morska. Wyjątkowo dokuczliwe to jest podczas deszczu. Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka. Coraz częściej można spotkać półksenony - migający element, z powodu braku kasy, zastępuje się tradycyjną żarówką. P. 8 |
Data: Listopad 22 2010 11:35:07 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Pan Piskorz" wrote in message W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze: Nie widzę na ulicach tego typu sytuacji... Często takie ustrojstwo jest zepsute i miga jak stara jarzeniówka. ?? Coś ściemniasz... Przecież w tej konwersji z eBaya wszystko jest rozłączalne i zawsze można wrócić do typowej żarówki halogenowej HB4.. Zasilacz jest na kablu pasującym normalnie w żarówkę. Nawiasem mówiąc, ten zasilacz daje jakieś 90V w czasie pracy i jakieś kilkanaście tysięcy Volt w czasie zapłonu, więc szczerze wątpię że można nim zasilać typową żarówkę halogenową... Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią nie tak i będzie pomrygiwał, ale chyba nie wszystkie tak mają? 9 |
Data: Listopad 22 2010 18:49:49 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pan Piskorz | W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze: Faktem jest, że tani HID może mieć coś z gazem lub chemią Poprzyglądaj się na ulicach. To jest światło wyładowcze, do tego komplety są tanie, niskiej jakości i zdarza się, że migają jak latarnia nad ulicą lub jarzeniówka w starym magazynie. Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł. P. 10 |
Data: Listopad 22 2010 13:13:19 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Pan Piskorz" wrote in message W dniu 2010-11-22 18:35, Pszemol pisze: Jeszcze raz sugerujesz abym przyglądał się na ulicach, po tym jak stwierdziłem już ostatnim razem że tego nie zauważam... Masz problemy z czytaniem? Poza tym, w jaki sposób mam stwierdzić bez unoszenia maski, że to co na ulicy widzę to tania konwersja z halogena na HID a nie coś innego, np brak styku w oprawce tradycyjnej żarówki? Istotne jest też, że konstrukcja lampy uwzględniała kształt żarnika. Z lampą HID taki samochodowy reflektor świeci gdzie popadnie i raczej można zapomnieć o np. poprawnym ustawieniu świateł. Powiedz od razu że nigdy nie miałeś z takimi konwersjami do czynienia - byłoby łatwiej rozmawiać... 11 |
Data: Listopad 22 2010 20:45:34 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przemysław Czaja |
Poprzyglądaj się na ulicach. Ja to niestety zauważam - nienaturalnie jasne światło z lamp aut raczej rocznikowo nieprzystosowanych do ksenonów - nie jest to jakiś notoryczny problem, raptem kilka aut na tysiąc, ale bardzo dotkliwy zwłaszcza nocą, do tego jeszcze światło jest tak nienaturalne, że odruchowo przyciąga wzrok 12 |
Data: Listopad 22 2010 19:52:24 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przemyslaw Czaja" wrote in message Użytkownik "Pszemol" No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi! 13 |
Data: Listopad 23 2010 04:17:55 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Filip KK | W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze: No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi! Człowieku, nie kompromituj się już. Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg! Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ samoregulujący i spryskiwacze reflektorów. 14 |
Data: Listopad 22 2010 22:03:12 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Filip KK" wrote in message W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze: Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni... Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka... Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj... Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie, Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć? Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo potrzebne lub nie z halogenami czy HID. 15 |
Data: Listopad 23 2010 08:36:31 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Ryszard G. | [...] Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem Ma i to bardzo - wprost proporcjonalnie (większa jasność, większe oślepianie) Istnieje przecież wiązka rozproszona, zwłaszcza jeśli klosze lamp przybrudzone lub pada deszcz. Poza tym na wybojach naszych dróg jak kołysze autem to światło omiata oczy kierowców z przeciwka. Oświetlenie musi być z homologacją, prawidłowo wyregulowane i prawidłowo używane, kropka. R.G. [...] 16 |
Data: Listopad 23 2010 09:19:28 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Ryszard G." wrote in message [...] Twoja głęboka, religijna wiara w homologację budzi respekt :-))) 17 |
Data: Listopad 23 2010 08:40:15 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
W Ameryce to tylko murzyni sorry afroamerykanie kupują złoma i instalują HIDy żeby kolesiom zaszpanować. W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE PSZEMOL co ty do ludzi rozmawiasz??? Artur(m) 18 |
Data: Listopad 23 2010 00:30:59 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Adam Adamaszek | On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" wrote: W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim gigantycznym pikapie zestaw HID. Reflektory 1.20m nad powierzchnia jezdni - to dopiero oslepia :) pozdr AA 19 |
Data: Listopad 23 2010 09:21:30 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Adam Adamaszek" wrote in message On 23 Lis, 08:40, "Artur\(m\)" wrote: Amerykanie nie mają takich strasznych problemów z oślepianiem... Europejczycy jacyś wydelikaceni są, super wrażliwi bo ktoś im w ślipka zaświecił... Bądźcie mężczyznami i nie płaczcie jak baby! 20 |
Data: Listopad 25 2010 08:39:52 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
"Adam Adamaszek" wrote in messageChyba nie wiesz co piszesz, bo jezeli tak, to cieszę się że nareszcie odmówili mi wizy. Artur(m) 21 |
Data: Listopad 25 2010 00:30:33 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Adam Adamaszek | On 25 Lis, 08:39, "Artur\(m\)" wrote: Użytkownik "Pszemol" napisał w "Adam Adamaszek" wrote in message >> Zdziwilbys sie. Kazdy szanujacy sie teksanski nastolatek ma w swoim Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne. pozdr AA 22 |
Data: Listopad 25 2010 09:56:32 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
Chyba jednak wie. Maja wiecej szerokich autostrad, gdzie olsniewanie pojazdow z przeciwka jest mniej problematyczne. *********** Chyba raczej te ochrony między pasami ruchu. Szerokość większa o 5m nic nie zmienia, w szczególności oślepiania na pasach wewnętrznych. 23 |
Data: Listopad 25 2010 08:29:46 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Artur(m)" wrote in message Użytkownik "Adam Adamaszek" napisał w wiadomości Po pierwsze - auta w USA mają światła symetryczne. Oba reflektory, lewe i prawe profilują tą samą, jednakową wiązkę światła. Po drugie - świateł nie używa się wyłącznie na autostradach gdzie jest pas zieleni (poza miastem) czy betonowa przegroda (w mieście) ale i na normalnych dróżkach miejskich. Sam fakt, że oba światła są jednakowe, czyli światło lewe nie jest skrzywione aby nie świeciło kierowcy z przeciwka świadczy o tym, że ludzie w USA nie mają takich problemów z oślepianiem co ludzie w Europie. Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami, chyba że ktoś zobaczy jakieś auto europejskie - z tego można wnioskować że Amerykanie lepiej dbają o drogi i nie dopuszczają do tego aby na nich była warstwa błota. A czysty deszcz, nawet gdy wyschnie na gorącej lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto. Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi "rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki... Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia. Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać. 24 |
Data: Listopad 26 2010 10:08:28 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
Po trzecie - nie spotyka się też aut z wycieraczkami/spryskiwaczami, Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie Byłem przez dłuższy czas w Chicago. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym (o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu Może na autostradach w deszczu się nie brudzą (powód -odmiana amerykańskiego H2O:)) w mieście samochód brudził mi sie w podobnym tempie jak w Kielcach. Nie wiem skąd wziąłeś taką teorię. Z czystości w Stanach??? Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto. Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność? Przez montowanie choćby omawianych HID ów. Pszemol szkoda gadać (choć podobno Warto rozmawiać) Artur(m) 25 |
Data: Listopad 26 2010 08:27:49 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Artur(m)" wrote in message Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie Ja mieszkam od 12 lat na zachodnich przedmieściach Chicago. I tak to właśnie oceniam. Porównuję do Krakowa nie do Kielc. Być może w Kielcach macie czyściej. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem? Może na autostradach w deszczu się nie brudzą Stąd wziąłem że mieszkam tu od 12 lat. Może miałeś pecha i mieszkałeś koło jakiegoś kamieniołomu czy pylącej fabryki - w Krakowie jest dużo brudniej na ulicach. Jest mnóstwo błota spływającego z trawników przez niezabezpieczone krawężniki - każdy deszcz to błotna wyprawa po której samochód jest nie do poznania. Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-))) 26 |
Data: Listopad 29 2010 13:18:42 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
"Artur(m)" wrote in message E tam. Standardowo:) Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym róg Kedzie i ofkors Milłoki Przeczytałem jeszcze raz i wynika że nie był, co było stanem częstym:) Wtedy, gdy przebywałem w tym szikagu nie padało często mimo, że były to miesiące jesienno-zimowo-wiosenne Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne Jeżeli prawidłowo - to nie. Ale nie wyobrażam sobie jak symetryczne będą świeciły, a w dodatku czasem nieustawione Artur(m) 27 |
Data: Listopad 23 2010 09:20:25 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Artur(m)" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Bzdura. W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE Czy to zdanie było napisane w języku polskim? Co to za składnia? 28 |
Data: Listopad 25 2010 08:35:35 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
W Polsce jakieś bidulki sobie to montują ale w AMERYCE Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*). Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją. Artur(m) *) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca. - użyłem, by ubarwić tekst:) 29 |
Data: Listopad 25 2010 08:31:29 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Artur(m)" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument. Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę na Twoją niepoprawną pisownię. 30 |
Data: Listopad 26 2010 10:29:55 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej. Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej). Artur(m) 31 |
Data: Listopad 26 2010 08:28:30 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Artur(m)" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Dopuszczalna? Przez kogo dopuszczalna? 32 |
Data: Listopad 29 2010 12:01:15 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
Przez kulturę (zwyczaj).Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej. 33 |
Data: Listopad 26 2010 15:35:01 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: kamil | "Artur(m)" wrote in message
Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :) Pozdrawiam Kamil 34 |
Data: Listopad 26 2010 11:01:32 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "kamil" wrote in message "Artur(m)" wrote in message Artur właśnie poznał to nowe słowo i się popisuje tym co się nauczył :-) Sam na sobie wrażenie robi :-))) 35 |
Data: Listopad 29 2010 12:03:10 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur(m) |
Wiem, bo społeczeństwo (w tym ja), masowo się kształci:). Artur(m) 36 |
Data: Listopad 23 2010 09:36:21 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: PrzemysĹaw Gubernat | W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze: "Filip KK" wrote in message No właĹnie "mniej wiÄcej", niestety tutaj musi byÄ chirurgiczna precyzja. Inaczej bÄdziesz Ĺwiecił gdzie popadnie i bÄdzie to mniej wiÄcej tam gdzie w poprzedniej żarówce. -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ 37 |
Data: Listopad 23 2010 09:22:18 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przemysław Gubernat" wrote in message Przecież oĹlepianie nie ma zwiÄ zku z jasnoĹciÄ a raczej z profilem Zamierzam tÄ kwestiÄ sprawdziÄ testujÄ c lampy przed jasnÄ ĹcianÄ . 38 |
Data: Listopad 23 2010 21:17:31 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Pszemol Zamierzam tÄ kwestiÄ sprawdziÄ testujÄ c lampy przed jasnÄ ĹcianÄ . Ĺwietna metoda pomiarowa, gratulujÄ. -- ignorance is bliss 39 |
Data: Listopad 23 2010 17:46:14 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "to" wrote in message begin Pszemol Co innego proponowalbys? To nie apteka... 40 |
Data: Listopad 23 2010 15:18:29 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze: Jeśli zatem żarnik HID do montażu Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie. Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się. Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse, że pogorszy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 41 |
Data: Listopad 23 2010 09:25:03 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Jakub Witkowski" wrote in message W dniu 2010-11-23 05:03, Pszemol pisze: Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami... I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika... Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć "dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa - to po prostu fizycznie niemożliwe. Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki? Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka. 42 |
Data: Listopad 23 2010 21:16:41 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Pszemol Przecież oĹlepianie nie ma zwiÄ zku z jasnoĹciÄ a raczej z profilem Ĺťarty sobie robisz? ;) Reflektor odbłyĹnikowy nie ma ostrej granicy Ĺwiatła i cienia, sporo Ĺwiatła jest rozpraszane gdzie bÄ dź. JeĹli wsadzisz tam 3x mocniejsze źródło Ĺwiatła to tego rozproszonego też bÄdzie w przybliżeniu 3x wiÄcej. -- ignorance is bliss 43 |
Data: Listopad 23 2010 17:47:38 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "to" wrote in message begin Pszemol A jak posadzisz tesciowa z tylu to ile sie powiekszy ilosc rozproszonego? 44 |
Data: Listopad 24 2010 08:12:14 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomoĹci napisał(a): "to" wrote in message A czemu miało by siÄ coĹ zmieniÄ? Od tego jest regulacja, w moim autku reflektory ĹwiecÄ tak samo na pusto jak z 3ma teĹciowymi (chyba pow 500kg miałbym probelm wedle instrukcji). Fizyki nie zmienisz, przeróbka jest dziadowska również z powodu jaki podał "to", nie masz szans zachowaÄ norm i mocniejsze źródło Ĺwiatła wzmoże oĹlepianie, bez wzglÄdu na to jakich "argumentów" uzyjesz. Poziom Ĺwiatła poza prawidłowÄ wiÄ zka zależy wprost od źródła Ĺwiatła. Pozdr 45 |
Data: Listopad 24 2010 07:07:29 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message *Pszemol* w wiadomoĹci napisał(a): Nic mi nie wiadomo o możliwoĹci takiego ustawienia z kabiny kierowcy. Pewnie tego nie mam. CoĹ tam można regulowaÄ po podniesieniu klapy, ale nie sÄ dzÄ aby przeznaczone było to do korekcji po zmianie obciÄ żenia. Tak jak pisałem wczeĹniej - widaÄ z tego że Europejczycy sÄ bardziej uwrażliwieni na Ĺwiatełka a w USA lampy ĹwiecÄ we wszystkie strony i tak, bez konwersji, wiÄc konwersja niewiele tu zmienia :-) 46 |
Data: Listopad 25 2010 15:33:37 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomoĹci napisał(a): Nic mi nie wiadomo o możliwoĹci takiego ustawienia z kabiny kierowcy. Nawet Polonez miał regulacje wysokoĹci Ĺwiateł z kabiny (instalacja hydrauliczna siÄ psuła po paru latach i w mało którym później to działało, ale... było). SwojÄ drogÄ ja w swoim autku również nie mam pokrÄtła, jest w uboższych wersjach :) CoĹ tam można regulowaÄ po podniesieniu klapy, To regulacja której siÄ używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w sumie wskazane byĹ sprawdził po modyfikacji czy Ĺwiatła ĹwiecÄ prawidłowo. Znam takich co przestawiajÄ reflektor przy wymianie żarówki, co mnie siÄ nigdy nie udało :) Tak jak pisałem wczeĹniej - widaÄ z tego że Europejczycy sÄ bardziej Trzeba było pytaÄ na amerykaĹskim forum o HID, tam może nie uznajÄ tego za dziadostwo. ChoÄ z drugiej strony dowiedzaiłeĹ siÄ że aukcje sÄ dla naiwnych, wiesz że 4300K jest ok :) Pozdr 47 |
Data: Listopad 25 2010 08:50:36 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message *Pszemol* w wiadomoĹci napisał(a): W którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji. SwojÄ drogÄ ja w swoim autku również nie mam pokrÄtła, jest w uboższych wersjach :) A widzisz. Czyli nie jest to taka pewnoć. CoĹ tam można regulowaÄ po podniesieniu klapy, Nie, ta Ĺrubka pod klapÄ , przy lampie, ma służyÄ właĹnie do korekcji nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciÄ żenia samochodu... Ale zapewniam CiÄ - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie że coĹ takiego jest i że może to stanowiÄ jakiĹ problem. Tak jak pisałem wczeĹniej - widaÄ z tego że Europejczycy sÄ bardziej Dobrze mi tu gdzie jestem - nie mam ochoty na amerykaĹskie fora o HID. 48 |
Data: Listopad 25 2010 16:42:46 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomoĹci napisał(a): Nawet Polonez miał regulacje wysokoĹci Ĺwiateł z kabiny (instalacja hydrauliczna siÄ psuła po paru latach i w mało którym później toW którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji. Nie pamiÄtam jak w starych, ale na pewno od Caro, czyli poczÄ tek lat 90tych. SwojÄ drogÄ ja w swoim autku również nie mam pokrÄtła, jest w uboższych wersjach :)A widzisz. Czyli nie jest to taka pewnoć. Regulacja to jest pewnoć tylko nie zawsze jest to regulacja rÄczna, czasem automatyczna nieabsorbujÄ ca kierowcy, ale jest :) Nie, ta Ĺrubka pod klapÄ , przy lampie, ma służyÄ właĹnie do korekcji Nie może byÄ, ruszenie pokrÄtłem z kabiny wiÄkszoć przerasta, a tu miałby ktoĹ do lampy podchodziÄ? RozwiÄ zanie w najlepszym razie beznadziejne i głupie :) Pozdr 49 |
Data: Listopad 26 2010 08:29:46 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message Nie, ta Ĺrubka pod klapÄ , przy lampie, ma służyÄ właĹnie do korekcji Według Ciebie nie może byÄ, a według producenta do tego służy właĹnie. Tak napisał w podrÄczniku użytkownika. 50 |
Data: Listopad 26 2010 19:16:02 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Wmak | Pszemol napisał(a): Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji To już wiem, dlaczego w tylu autach "jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz" Śrubki przy lampach NIE SŁUŻĄ do samodzielnej regulacji strumienia światła w zależności od obciążenia ! To jest regulacja fabryczna/serwisowa. Konstruktorzy auta określają na podstawie wysokości montażu lamp mijania i badań zawieszenia przy różnym obciążeniu, jakie ma być pochylenie w dół wiązki światła a dokładnie granicy światło/cień. Na tabliczce znamionowej albo nalepce na pasie przednim ta wartość jest podawana w procentach i taką liczbę powinien diagnosta wprowadzić do swojego testera świateł w czasie regulacji a potem do tego dokładnie doregulować wysokość granicy światło/cień. Regulacji dokonuje się przy określonym obciążeniu pojazdu - bez bez pasażerów i przy połowie zbiornika paliwa - szczegółów dokładnie nie pamiętam, są w przepisach. Wartość tego pochylenia wiązki jest rzędu 1.0 - 1.5%, co zapewnia,że przy średnim obciążeniu światła mijania osiągną na jezdni wymagany przepisami zasięg ok 40m a przy dociążeniu nie podniosą się ponad horyzont. Tymi śrubkami nie powinien kręcić kierowca! Dla niego wymyślono najpierw mechaniczne "przerzutki" przy reflektorach, z opisem słownym lub obrazkowym - zależnie od obciążenia kierowca powinien otworzyć maskę i przestawić "wajchy" przy obu lampach. Prawdę mówiąc mało kto o tym wiedział i używał więc kolejne rozwiązanie to hydrauliczne siłowniki, potem potencjometr w kabinie i motorki w lampach a teraz dodano czujniki ugięcia zawieszenia - jest "full automat" dla kierowcy a śrubki przy lampach dalej istnieją (albo są zastępowane cyfrowym programowaniem) dla wstępnego ustawienia w serwisie. Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie ! Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania. Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4 - włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim! Takie lampy dają na ekranie prawie identyczną dla długich i dla krótkich z grubsza jajowatą, nieco rozciągniętą przez "ryflowane" szkło plamę, raz wyżej, raz niżej, zależy które włókno świeci. Osłonka przed żarówką ma wycięcia, by bezpośrednim światłem z żarnika doświetlać krawężnik. Aha - na tamtejszych przeglądach (o ile są wymagane) nie trzeba nawet było włączać takich świateł. Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp! Ten wynalazek też potwierdza ich odporność na światła z przeciwka. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 51 |
Data: Listopad 26 2010 22:32:10 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł a moze mają mniej przepisów które ostatecznie s mało użyteczne. U nas poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa. Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale nie są stare (np Doodge Caliber 2008) Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak Spotkałem sięz H13 i tam nie ma ostrej granicy odcięcia http://allegro.pl/h13-zarowka-60-55w-classic-led-design-f-vat-i1326802106.html H13 to system USA. W H13 jedno włókno jest wysunięte dalej niż drugie. Światło drogowe jest w ognisku a mijania poza ogniskiem "H13, the high-beam filament is at the focal point and the low-beam filament is off focus. For use in right-traffic countries, the low-beam filament is positioned slightly upward, forward and leftward of the focal point, so that when it is energised, the beam is widened and shifted slightly downward and rightward of the headlamp axis. " Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i musiała tam być próżnia 52 |
Data: Listopad 26 2010 23:46:25 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Wmak | Arbiter napisał(a): > Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć Ja ten wynalazek pamiętam z Dodge'a Neona sprzed 15 lat - nie pamiętam typu żarówki a może na przesunięcie włókien w poziomie nie zwróciłem uwagi. Kolega kupił pojazd z takimi lampami i lewym, jak można się domyślać, dopuszczeniem do ruchu w Polsce. Świeciły beznadziejnie, dopiero po stłuczce, na koszt ubezpieczyciela wymienił na europejskie z H4 - też słabowite, bo szkła zbyt płasko leżące i do przodu miały skierowaną niewielką powierzchnię odblasku - aha, europejskie powinny mieć motorki, dorabiałem ręczną regulację na cięgle. Kolega wierny marce - teraz ma Sebringa Coupe i tam już są żarówki 2x HB3 i 2x HB4 - świeci nieźle, bez asymetrii ale jest odcięcie - władza nie czepia się. to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z Próżnia to była w żarówkach Łodygina , teraz w bańkach, tych wielkich też, są gazy obojętne pod sporym ciśnieniem, by zmniejszyć rozpylanie włókna na szkło. Te zintegrowane pamiętam z lat 70-tych - w komisach można było kupić wkłady pasujące idealnie do dużego fiata - dwie mijanki, dwa długie. Były to lampy kanadyjskie - asymetryczne, tylko zamiast podniesionego klina po prawej dawały schodek i miały wycięcia w przesłonie dla doświetlania krawężników tuż przed autem. Mimo mocy 37.5W całkiem fajnie oświetlały drogę, nie oślepiały przeciwnika. Odblaski nie matowiały a takie komplety przechodziły na przeglądach. Możliwe, że u kolegi w pakamerze jeszcze taki zestaw gdzieś leży. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 53 |
Data: Listopad 26 2010 23:11:30 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: J_K_K | Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości W przypadku oryginalnych xenonów po tej stronie świata, to akurat "samo" ma się używać (bez wiedzy leniwego / olewającego interfejsu białkowego) Chyba, że ma się hydropneumatyka, to też j. w. :-) Pzdr JKK 54 |
Data: Listopad 23 2010 15:12:03 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze: "Przemyslaw Czaja" wrote in message Światło ma jasno oświetlać tylko drogę i ew. prawe pobocze. Jeśli je widzisz jadąc naprzeciwno jako b.jasne, to jest źle. Ba! Nawet ten sam reflektor zakurzony w środku może wydawać się z zewnątrz jaśniejszy niż czysty, bo rozprasza światło nie tam, gdzie trzeba. Sprawdzone na moich. To samo dotyczy przeróbek nieuwzględniających nieco innej geometrii świecącego elementu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 55 |
Data: Listopad 22 2010 18:40:30 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: P.B. | Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:06:09 -0600, Pszemol napisał(a): Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4 W Polsce jest to bardzo popularne i dodatkowo nielegalne. Zacznij od dowiedzenia się, czy w tam gdzie zamierzasz jeździć nie będziesz miał problemów z władzami. Kopalnią wiedzy o przeróbkach halogen - HID jest Arbiter: poszukaj na jego stronie. Z tego co pamiętam ogólne wnioski są takie: - soczewki z palnikami HID działają super: wiązka jest prawidłowa - zwykłe lampy działają z HID różnie - nie ma reguły - należy kupować palniki o jak najniższej temperaturze barwowej - nie są wieśniacko niebieskie, coś widać w deszczu i nie zwraca się uwagi policji - czystość lamp i stan odblasków to podstawa! -- Pozdrawiam, Przemek 56 |
Data: Listopad 22 2010 13:15:30 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "P.B." wrote in message W Polsce jest to bardzo popularne i dodatkowo nielegalne. Zacznij od Dzięki. Pierwsza konkretna wypowiedź w tym wątku. Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie. 57 |
Data: Listopad 22 2010 20:24:05 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Tadeusz |
Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie. czyli wsiowy stroboskop :( homologowane czyli legalne mają 4300K... 58 |
Data: Listopad 22 2010 11:33:47 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Gom | On 22 Lis, 20:24, "Tadeusz" wrote: homologowane czyli legalne mają 4300K... A co z najnowszym wynalazkiem Philipsa: http://www.tinyurl.pl/?dBCBk3Gx Xenon UltraBlue: Daylight - 6000K? -- Gom 59 |
Data: Listopad 22 2010 21:53:20 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Agent |
Dokładnie. Posłuchaj kolegów. Jeśli ma już być przeróbka to tylko z soczewkowych H7 i coś w okolicach 4000-5000 K. Inaczej będzie naprawdę wiejski tuning który ani Tobie dużo nie polepszy a innym napewno pogorszy. Z soczewkami jest szansa że nie będzie tragedii. 60 |
Data: Listopad 22 2010 20:01:59 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Tadeusz" wrote in message Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ... 10000K świetlówki mam w akwarium i są białe. Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K. 61 |
Data: Listopad 23 2010 10:11:24 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Wmak | Pszemol napisał(a): "Tadeusz" wrote in message > homologowane czyli legalne mają 4300K... Chyba Wam w tej Ameryce Fahrenheity z Kelvinami się mylą. Zgodnie z :http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm 10000*F to około 5800*K - z naszymi odczuciami co do barwy HIDów to by się zgadzało. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 62 |
Data: Listopad 23 2010 09:31:27 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | " Wmak" wrote in message Pszemol napisał(a): Temperaturę barwową światła wyraża się w Kelwinach na całym świecie, z USA włącznie. Niezależnie od przyjętych jednostek temperatury w meteorologii... 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień. 10000K to barwa biała "zimna" w księżycową noc. 5000K i poniżej, typowe dla żarówek halogenowych, to barwa praktycznie żółta i dlatego żarniki HID wydają się na tym tle niebieskie. Postrzeganie barw przez oko jest bardzo względne i im więcej aut z HIDami na drodze tym bardziej widać stare, żółte lampy starych aut. Powyżej 10000K mają już coraz silniejszy niebieski komponent. Widziałem fotografie w eBay'u różnych wersji żarników i te 10000K i poniżej wyglądają na białe. 12000 i 13500K są wyraźnie niebieskie a 15000 i 17000K wpadają już w kolor purpurowy. Pytanie oczywiście jaką równowagę bieli ktoś ustawił w aparacie, ale to już inny temat... 63 |
Data: Listopad 23 2010 16:45:55 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: PaPi | 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień. Bzdura. http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwowa.php http://swiatlo.blox.pl/2008/02/Temperatura-barwowa-swiatla.html 64 |
Data: Listopad 23 2010 09:55:12 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "PaPi" wrote in message 6500K to barwa biała "ciepła" w słoneczny dzień. OK, ok... teraz rozumiem że mi się pokiełbasiło. W takim razie mówicie że fabryczne HIDy mają 4200K? OK, takie sobie zamówię. Niech będzie :-) 65 |
Data: Listopad 22 2010 20:46:08 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomości napisał(a): "P.B." wrote in message To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to spoko... miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem, wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1 światła świecą lepiej niż ksenony w klasycznym wydaniu wieśtuningu których chcesz uprawiać. Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie. Ty może jedź lepiej do ASO. Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje że w zakresie A/C i hamulców które naprawiasz sam masz większe pojęcie. To tak jakbyś napisał że "przewód hamulcowy mocuje się na gume do żucia, to jest pewne połączenie". Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast doprowadzić optyke do ładu pakuje się zestaw i jakoś to świeci. Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW, w 20-to letnim pudle takie dziadostwo tak nie razi. Pozdr 66 |
Data: Listopad 22 2010 19:59:20 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message To ja się dołącze, jeśli masz w reflektorach halogenowych soczewki to spoko... Nie mam soczewek. Nie spotkałem jeszcze auta z halogenami i soczewkami. Które tak mają? miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem, wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1 Jakie szkła wymieniłeś? Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie. ?? Z czym? Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadzieje Ale ja nic nie naprawiam :-) Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiast Co to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"? Co jest nie w porządku z optyką? Do tuningu jaki chcesz zrobić proponuje dowolnie tanie BMW, Nie interesuje mnie zakup samochodu. 67 |
Data: Listopad 23 2010 08:59:59 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomości napisał(a): miałem HIDy. Postanowiłem po zakupie nie jeździć z tym dziadostwem, wymyłem reflektory, wymieniłem szkła i na zwykłych żarówkach H1Jakie szkła wymieniłeś? Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub wymiany). ?? Z czym?Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.Ty może jedź lepiej do ASO. Nawet z dolaniem płynu do spryskiwaczy... Jak można takie herezje pisać? Światełka w akwarium będziesz w samochodzie wozić? Widocznie w Twoim pomieszczeniu masz wrażenie białości światła, bardzo mylne wrażenie. Palniki 6000K już maja solidną niebieską poświate, światło słoneczne to około 4000K więc do tego powinieneś się odnosić. Fabrycznie montowane palniki w samochodach to 4300K, sądzisz że wszystkie wiązki świateł ksenonowych które widziałeś są żółte? Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadziejeAle ja nic nie naprawiam :-) Tyle to wiem, działasz w przeciwną strone. Jeśli masz sprawne reflektory to psujesz. Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiastCo to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"? Pytałem jaki cel Ci przyświeca, masz sprawne lampy to warto je pozostawić w spokoju. Jak słabo świecą to odbłyśnik lub klosz jest zużyty i ksenon nie pomoże. Pozdr 68 |
Data: Listopad 23 2010 09:36:11 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message Ja dokonywałem przerówki HID na halogen w światłach mijania (szklana soczewka do czyszczenia, szklany klosz nadawał się do polerowania lub wymiany). Mnie to zupełnie nie dotyczy, nie wiem po co o tym wspominasz w ogóle. Nie jest to tematem dyskusji. ?? Z czym?Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.Ty może jedź lepiej do ASO. OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-) Bzdury powyżej nie chce mi się za długo komentować, mam nadziejeAle ja nic nie naprawiam :-) :-)) Niestety HID to tanie rozwiązanie na słabe światła, zamiastCo to znaczy "zamiast optykę doprowadzić do ładu"? Nie wygląda na zużyty. 69 |
Data: Listopad 23 2010 19:57:42 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomości napisał(a): "Przembo" wrote in message Skarżysz się na słabe światła, po prostu wspominam że większość takich przeróbek to żałośny sposób radzenia sobie z zapuszczonymi lampami. Temat ściśle związany ze zjawiskiem montowania HID, nawet jeśli okaże się, że Ciebie przypadkiem nie dotyczy... OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-) Sam nie wiem, jakbyś kupił 10000K to byś w tydzień później wrócił do halogenu :) A najpóźniej po pierwszej deszczowej nocy :) Pozdr 70 |
Data: Listopad 23 2010 13:47:13 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message *Pszemol* w wiadomości napisał(a): Rozumiem. OK, więc nie będę kupował 10000K. Zadowolony?? :-) :-) Ale kupię 4300K lub 6000K, bo widzę że 4300K niepopularne na eBay. 71 |
Data: Listopad 22 2010 17:50:57 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Pszemol KtoĹ używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł? Założyłem taki w mojej ekologicznej Toyocie Prius. Działa doskonale, nawet kierowcy z przeciwka migajÄ do mnie długimi z sympatiÄ . Po za tym takie Ĺwiatła zużywajÄ mniej energii co sprzyja obniżeniu emisji zabójczego dwutlenku wÄgla. -- ignorance is bliss 72 |
Data: Listopad 22 2010 18:54:58 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-22 18:50, to pisze: Założyłem taki w mojej ekologicznej Toyocie Prius. Działa doskonale, Podziwiam CiÄ... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 73 |
Data: Listopad 22 2010 21:45:48 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-22 18:54, Lewis pisze: W dniu 2010-11-22 18:50, to pisze: Może nie czujÄ ironii, wiÄc zapytam: jest za co? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 74 |
Data: Listopad 22 2010 21:53:24 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-22 21:45, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2010-11-22 18:54, Lewis pisze: CzytałeĹ co "to" wyprawia od kilku dni? ;) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 75 |
Data: Listopad 22 2010 21:58:10 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-22 21:53, Lewis pisze: W dniu 2010-11-22 21:45, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Tylko tyle, co mi go ktoĹ wyciÄ gnie. I to tylko po procentach, bo czÄsto na trzeźwo nie dzierżÄ. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 76 |
Data: Listopad 22 2010 22:44:00 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Lewis, Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)Podziwiam Cię...Może nie czuję ironii, więc zapytam: jest za co? I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskończoność ten sam dowcip? Ileż można? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 77 |
Data: Listopad 22 2010 22:44:47 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-22 22:44, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Lewis, Wytrwałoć w robieniu z siebie tego kogo robi... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 78 |
Data: Listopad 23 2010 13:24:24 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin RoMan Mandziejewicz I co w tym jest warte podziwu? Nudny, powtarzany w nieskoĹczonoć ten A mimo to wciÄ ż działa. ;-) -- ignorance is bliss 79 |
Data: Listopad 24 2010 21:39:44 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: jerzu | On Mon, 22 Nov 2010 21:53:24 +0100, Lewis Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;) Od kilku dni? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 80 |
Data: Listopad 29 2010 17:01:33 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-24 21:39, jerzu pisze: On Mon, 22 Nov 2010 21:53:24 +0100, Lewis A to już dłużej tak? WczeĹniej nie rzucało mi siÄ w oczy... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 81 |
Data: Listopad 29 2010 17:23:56 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Lewis A to już dłużej tak? WczeĹniej nie rzucało mi siÄ w oczy... Jerzu ma jakieĹ zwidy. ;-) -- ignorance is bliss 82 |
Data: Listopad 22 2010 13:17:59 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "to" wrote in message begin Pszemol Po czym odgadujesz, że mrugajÄ z sympatiÄ ? :-) Gdzie tym Priusem pomykasz w Europie? Po za tym takie Ĺwiatła zużywajÄ mniej energii co sprzyja Tu akurat nie mijasz siÄ z prawdÄ - żarniki jakie widziałem 34W majÄ zastÄpowaÄ halogeny 55W. Pytanie tylko jakÄ sprawnoć ma ten zasilacz elektroniczny... Niech ma te 70% i już mamy prawie 50W poboru całego zestawu: żarnik+zasilacz. A wiÄcej pewnie mieÄ nie bÄdzie tej sprawnoĹci... 83 |
Data: Listopad 22 2010 19:41:40 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Pszemol Po czym odgadujesz, że mrugajÄ z sympatiÄ ? :-) Gdzie tym Priusem JednoczeĹnie robiÄ jakieĹ dziwne miny, a niektórzy nawet mi machajÄ ! -- ignorance is bliss 84 |
Data: Listopad 22 2010 20:44:47 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-22 20:41, to pisze: begin Pszemol Ĺrodkowym palcem? ;) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 85 |
Data: Listopad 22 2010 22:29:07 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Tu akurat nie mijasz się z prawdą - żarniki jakie widziałem tu masz odp. http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12497.jaki.prad.pobiera.xenon 86 |
Data: Listopad 22 2010 20:07:15 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Arbiter" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości O... to by się zgadzało, choć nie ufałbym takiemu miernikowi za bardzo przy pomiarze prądu w takiej sytuacji - ten zasilacz jest z pewnością impulsowy i miernik sobie z dużą częstotliwością impulsów prądu na pewno nie radzi sobie zbyt dobrze. Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V gdy silnik pracuje. Jest napewno powyżej 13, a nawet 13.5V, może nawet więcej. A więc zaniedbując efekty związane z "AC" mamy 13.5V x 3.58A = 48.33 W pobierane z instalacji :-) 87 |
Data: Listopad 23 2010 17:43:23 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V to nie była instalacja samochodowa na pracującym silniku. Pomiar był z małego akumulatora 5,6Ah co zreszta widac na obrazku Jeśli napięcie wzrośnie, prawdopodobnie prąd spadnie (bo jak sądzę xenon pobiera stałą moc) 88 |
Data: Listopad 22 2010 19:25:41 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Duch | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4 Z góry przepraszam, nikomu źle nie życzę, ale szlag by trafił tych co chcą mieć prawdziwe ksenony, ale ich nie stać i kupują jedynie tanią chińszczyznę imitującą fabryczne HIDy. Oczojebne to jest strasznie, a świeci wszędzie tylko nie na drogę. Naprawdę lepiej jest kupić dobre żarówki +90%. -- Pzdr Fun 89 |
Data: Listopad 22 2010 21:28:53 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: P.B. | Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:25:41 +0100, Duch napisał(a): Z góry przepraszam, nikomu źle nie życzę, ale szlag by trafił tych co chcą Spoko, Przemol będzie tym po USA jeździł, więc nie grozi nam, że będzie nas oślepiał. Znając Amerykanów, to może być u nich legalne. Ja nawet nie miałbym nic przeciwko takim przeróbkom, ale u nas zwykle biorą się za nie ludzie bez pojęcia o czymkolwiek, którym zmatowiały piętnastoletnie odbłyśniki i kombinują jak to poprawić, a jednocześnie dodać sztruclowi szyku. Tak, czy inaczej polecam: http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w.akcji Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi swoimi zenonami :-) -- Pozdrawiam, Przemek 90 |
Data: Listopad 22 2010 21:44:24 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-11-22 21:28, P.B. pisze: Spoko, Przemol będzie tym po USA jeździł, więc nie grozi nam, że będzie nas A ja nie polecam, ponieważ na podstawie takich tworzą się kolejne legendy itd. Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam - z wieloma prezentowanymi tezami już nie. Pierwszy z brzegu przykład: <cite> Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki. Zalety sapomopoziomowania białkowego: - potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka. - potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka. </cite> Powodzenia. Dobrze, by domorośli przerabiacze Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe stroboskopy itd. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 91 |
Data: Listopad 22 2010 20:51:52 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Artur MaĹlÄ
g Niestety jestem przeciwnego zdania. Z czÄĹciÄ wniosków siÄ zgadzam - z Co to jest samopoziomowanie białkowe? CoĹ z biotechnologii? -- ignorance is bliss 92 |
Data: Listopad 22 2010 21:55:44 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2010-11-22 21:51, to pisze: Co to jest samopoziomowanie białkowe? CoĹ z biotechnologii? Tak - w Star Trek było o tym dużo. Borg, czy jakoĹ tak... -- Jutro to dziĹ - tyle że jutro. 93 |
Data: Listopad 22 2010 22:32:13 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia 22 Nov 2010 20:51:52 GMT, to napisał(a): Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii? Tak, niestety to technologia niedostepna dla Ciebie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 94 |
Data: Listopad 22 2010 22:36:07 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii? to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników poziomowania. Czyli kierowca ma scrolla pod ręką i kręci jak widzi potrzebę obniżenia (np na podjeżdzaniu pod szczyt, czy wjeżdzaniu w prawy zakręt gdy widzi kierowcę z przeciwka) 95 |
Data: Listopad 22 2010 23:20:56 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:36:07 +0100, Arbiter napisał(a): to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników Adaś, kopnę Cię w d... Jak mogłeś zepsuć?!!!!! -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 96 |
Data: Listopad 23 2010 21:11:58 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Adam Płaszczyca to znaczy interfejs białkowy jest źródłem sygnałów do siłowników Autokop? -- ignorance is bliss 97 |
Data: Listopad 22 2010 23:54:23 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: J_K_K | Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości Większość niestety nie widzi takiej potrzeby. Także w przypadku wszystkich miejsc zajętych i/lub pełnego bagażnika. Pzdr JKK 98 |
Data: Listopad 23 2010 21:12:22 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Arbiter Co to jest samopoziomowanie biaÂłkowe? CoÂś z biotechnologii? Ty tak poważnie? Powiedz, że żartujesz... -- ignorance is bliss 99 |
Data: Listopad 22 2010 22:05:02 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: P.B. | Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:44:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a): Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam Ale w czym problem? Poziomowanie reflektorów w samochodach nie działa w oparciu o platformę żyroskopową i szybkie serwomechanizmy dzielące w czasie rzeczywistym, ale jest durnym automatem, który pamięta za kierowcę, by obniżyć lampy, gdy do bagażnika wrzucimy wór kartofli i posadzimy na tylnej kanapie mamusię. Na dziurach, czy podczas pokonywania wzniesień to nie działa. -- Pozdrawiam, Przemek 100 |
Data: Listopad 22 2010 22:27:43 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie jestem przekonany do takich rozwiazań Pierwszy z brzegu przykład: ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza. Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze i poziomowanie" 101 |
Data: Listopad 22 2010 22:50:46 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Arbiter* w wiadomości napisał(a): Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne palniki 8000K lub nawet 10000K, po drugie wstawił je w zniszczone i zabrudzone reflektory. Stwierdziłem że przywróce stan bliski fabrycznemu i starczy, nie pomyliłem się. Ty pewnie masz sprawne lampy i ksenon, to może działać, ale w większości przypadków to leczenie syfa pudrem i tanszy sposób na poprawe świateł niż regeneracja/wymiana lamp. Pierwszy z brzegu przykład:ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza. Troche szarżujesz teraz, darujmy automatyczną regulacje wysokości świecenia, pewnie twierdzisz że pokrętło wewnątrz wystarcza... Swoją drogą moje autko takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami zreazliwoać układ oczyszczania reflektorów? Spryskiwacz lub wycieraczka się zgadza, ale układ białkowy ze szmatką nie przejdzie, tak więc punkt dla AŚ :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plus :) Pozdr 102 |
Data: Listopad 22 2010 23:07:33 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Ja miałem w soczewce i wywaliłem. Po pierwsze jakiś dres dobrał piękne to fakt, podstawa prac przy reflektorach to dobra jakość odbłyśników i czyste szkła, klosze, napięcie na żarówkach i dobre żarówki. Ale jak już to wszystko skompletujesz to okazuje się, ze soczewki po prostu słabo świecą. Przykład tu http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16517.Reflektory.w.Avensis.III.T27 http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16539.Soczewki.Avensis.III.T27 auto z salonu a w porównaniu z moja corolką gdzie mam FFxenon - avensis wypada blado. Soczewki świecą dokładnie ale nie są efektywne takowego pokrętła nie ma :) Ale jak byś chciał zgodnie z przepisami zgodnei z przepisami to nie mam czegość takiego. Zreszta moja przeróbka wogole nie jest zgodna z przepisami. Dla mnie jest ważne by była zgodna z rozsądkiem i nie przeszkadzała innym. Dostawczaki są zgodne z przepisami a oślepiają więcej niż chińśkie xenony (reflektory zamocowane są w dostawczakach na wysokości lusterek osobówek) Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je przecieram chusteczką i mam spokój. Ostatnio jezdziłem Fabią i gdy chciałem wytrzec reflektory okazało sie ze plastikowe w ogole sie nie wycierają szmatką tylko się mażą. Klosz był po tym jak abażur od żyrandola. I to jest zgodne z przepisami. Poza tym porysowany... :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć. 103 |
Data: Listopad 23 2010 08:56:56 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Arbiter* w wiadomości napisał(a): Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o wiele lepiej niż ta Ave, nawet takie piedoły jak powierzchnia szkła prostopadła do strumienia świetlnego ma jakieś znaczenie, strumień nie musi się dzielić na użyteczny i na "samooślepianie" kierowcy :) Ja mam szklane klosze. to jest lepsze niż spryskiwacze bo raz je Fakt, szklane klosze mają swoje zalety, szczęsliwie też takie mam :) :) Pomijam że spryskiwacze wiele nie dają, choć jakby tak odłaczyć spryskiwacze to w niejednym aucie mamy 10l zbiornik na płyn, choć taki plusspryskiwacze nie przeszkadzają, myślę warto je mieć. W moim autku jedynym efektem pracy spryskiwaczy jest piana i ściekający płyn, zaschniętego brudu to nie rusza. Wycieraczki choć działały, spryskiwacz to lepsze samopoczucie, funkcje oczyszczania spełniają na słowo honoru :) Pozdr 104 |
Data: Listopad 23 2010 17:44:20 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Nie zdziwiłbym się jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami świeciło o niby dlaczego miałoby być lepsze? 105 |
Data: Listopad 23 2010 20:01:48 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Arbiter* w wiadomości napisał(a): Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Powód dla którego byłaby taka szansa raczyłeś wyciąc, przy podobnej sprawności źródła światła, reflektora i soczewki, a sądze że zostało to w obu przypadkach gruntownie zbadane, reflektor z mniejszymi stratami na "szybce" może wysunąć się na prowadzenie. Ostatnie zależy od mody, ladniejsze jest lepsze od efektywnego i tyle :) Pozdr 106 |
Data: Listopad 23 2010 21:11:23 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Przembo Nie zdziwiłbym siÄ jakby stare BMW z nowymi sprawnymi lampami Ĺwieciło o JeĹli to było stare Avensis to miało akurat jedne z gorszych xenonów. W moim autku jedynym efektem pracy spryskiwaczy jest piana i ĹciekajÄ cy To znaczy tylko tyle, że masz uszkodzone lub źle zaprojektowane spryskiwacze. U mnie działajÄ ok. -- ignorance is bliss 107 |
Data: Listopad 23 2010 08:56:45 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-11-22 22:27, Arbiter pisze: gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie To nie jest czepianie się, tylko stwierdzenie faktu. Pierwszy z brzegu przykład: O właśnie - nie podyskutuję, ponieważ tak uważasz i już. Niestety uważam wręcz przeciwnie i nawet podoba mi się podejście producentów, którzy eliminują możliwość korekty wysokości świateł (czy jak to zwał). Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a Nie interesuje mnie Twoja sytuacja - świat nie jest złożony z perfekcyjnych organizmów białkowych sterujących garażowymi wynalazkami. Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe A co, zaprzeczysz temu, że spryskiwacze i poziomowanie jest obowiązkowe, a znakomita większość przeróbek nadaje się natychmiast do utylizacji uzupełnionej mandatem + zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego? Twoje przeróbki też pod to podpadają. 108 |
Data: Listopad 23 2010 21:10:03 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: to | begin Artur MaĹlÄ
g O właĹnie - nie podyskutujÄ, ponieważ tak uważasz i już. Niestety uważam Gloryfikowanie rÄcznej regulacji reflektorów to jakaĹ bzdura, to mi przypomina brednie powtarzane przez niektórych o tym, jakoby ABS w typowych sytuacjach drogowych wydłużał drogÄ hamowania. -- ignorance is bliss 109 |
Data: Listopad 23 2010 21:07:04 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Axel |
Pierwszy z brzegu przykład: Piszesz tak, jakbys nie jezdzil po Polsce. Wiekszosc samochodow z klasycznymi reflektorami ma pokretlo ustawiania swiatel. I prawie nikt z tego nie korzysta. -- Axel 110 |
Data: Listopad 23 2010 20:08:46 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 23 Nov 2010 21:07:04 +0100 osobnik zwany Axel wystukał: "Arbiter" wrote in message jak nie jak tak. ustawiajÄ najwyżej jak siÄ da, żeby lepiej widzieÄ :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 111 |
Data: Listopad 22 2010 22:33:52 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przemysław Czaja |
Zalety sapomopoziomowania białkowego: To chińskie palniki więc skąd to zdziwienie? Za każdym palnikiem siedzi mały żółty organizm białkowy i przeprowadza stosowne regulacje, potrafi nawet przewidywac zakrety, tyle to nawet ja potrafię a co dopiero organizm białkowy przystosowany specjalnie do tego celu. 112 |
Data: Listopad 22 2010 22:18:15 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *P.B.* w wiadomości napisał(a): Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:25:41 +0100, Duch napisał(a): Reflektory to dajmy na to 150-200pln sztuka, robocizna własna porównywalna do HID za 100pln komplet, dziwisz się że ludzie zaczynają robote od dupy strony? Tak, czy inaczej polecam: Bo to może dobrze świecić, ale wielu domorosłych taka przeróbka przerasta, wkładają zestaw w coś co było reflektorem i cała para w gwizdek, świeci niebieskawo choć oświetla jak halogen w sprawnej lampie. Pozdr 113 |
Data: Listopad 22 2010 22:24:42 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Tak, czy inaczej polecam: dzięki za reklamę:) Te moje FF xenon to są powiedzmy są na granicy progu akceptacji, ale akurat w tych reflektorach te palniki świecą ok. Nikt mi nie miga długimi, pytałem na CB - nikt nie narzeka. A różnica w jakości jazdy jest ogromna. 114 |
Data: Listopad 22 2010 20:16:23 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Arbiter" wrote in message Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K? 10000K? 115 |
Data: Listopad 23 2010 17:47:23 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K? 10000K? 4300k - mnie interesuje światło i nie rzucanie się w oczy, stąd taki wybór 116 |
Data: Listopad 23 2010 11:55:15 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Arbiter" wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości Wystarczająco białe jak na mój gust. Nie będę więc cudował z 10000K. 117 |
Data: Listopad 23 2010 20:07:23 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomości napisał(a): "Arbiter" wrote in message To teraz możesz zauważyć co warte są opisy HID na aukcjach i jaką wartość maja zdjęcia poglądowe. Z aukcji wytypowałeś 10000K, realnie 4300K Ci odpowiada... Widzisz już jak jest robiona oferta na to coś i do kogo jest adresowana. Pozdr 118 |
Data: Listopad 23 2010 13:49:21 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message *Pszemol* w wiadomości napisał(a): Wciąż nie wiem które zdjęcia lepiej oddadzą kolor - wszystko zależy przecież od konkretnego aparatu i równowagi bieli w nim ustawionej. Przekonywującym argumentem jest fakt, że w fabrycznie montownaych HIDach montuje się 4300K, więc wszytko 6000K i wyżej będzie ciut bardziej niebieskie. Ale to nic, różnice między 4300 i 6000 są minimalne. 119 |
Data: Listopad 22 2010 20:51:03 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomości napisał(a): Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4 A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga... A jeśli nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da, ale po prostu nie warto. Obawiam się po Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID na halogen łącznie z naprawą optyki :) Pozdr 120 |
Data: Listopad 22 2010 20:22:11 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga... Jaki efekt... hm... mój drugi samochód to Acura TL-S 2007 rok... Ma HIDy z soczewkami. I po przesiadce do mej starszej Hondy razi mnie żółty kolor lamp i słaba ich jasność. Chcę sobie po prostu podkręcić jasność i wybielić nieco światła :-) Wiem, że bez soczewek nie będzie tak ładnie jak w Acurze, ale może być lepiej... Reflektory są wciąż błyszczące i czyste, auto jest z 2004 roku, ma 100tyś mil na liczniku i jeszcze nie miało wymienianych żarówek. W ten weekend spaliła się od strony pasażera i tak sobie pomyślałem, że jest okazja o tym pomyśleć... ;-) A jeśli nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da, Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze. Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników w kolorze "akwariowym", czyli 10000K. Przy okazji zapytam - czy ktoś widział może klosze okrągłe co brałyby żarówkę HB4? Może jakieś motocyklowe? Przydałyby się jak lampki nie sprawdzą się w aucie i będę je chciał użyć w akwarium... Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek. 121 |
Data: Listopad 23 2010 09:05:45 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Pszemol* w wiadomości napisał(a): "Przembo" wrote in message Według mnie nie tędy droga. Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze. Czyli z żółtawego na niesamowicie mocno niebieskie... Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :) Pozdr 122 |
Data: Listopad 23 2010 17:57:09 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Arbiter |
Ja bym użył żarówek typu premium, efekty Cie zaskoczą :) Premium są ok, ale płacisz dużo, poprawa nieduża (około 10%) i zużywają się szybko http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15141.H4.z.marketu.i.X-TREME.POWER http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16174.Trwalosc.zarowek.Philips.X-TREME.POWER Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony których palniki wytrzymają dłużej a przetwornice zależnei od szczęścia dłużej lub krócej 123 |
Data: Listopad 23 2010 20:15:40 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Przembo | *Arbiter* w wiadomości napisał(a): Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Ale można mieć barwe światła jak w xenonie :) Komplet Hb4 Philipsa +80% to około 100PLN a za 150 kupujesz xenony Relacje cenowe niestety nie są fajne :/ Pozdr 124 |
Data: Listopad 23 2010 19:59:57 | Temat: Re: Konwersja halogenów do HID | Autor: Pszemol | "Przembo" wrote in message *Arbiter* w wiadomości napisał(a): |