Kretynizmy... (by這 DPF)
1 | Data: Marzec 29 2015 12:39:05 |
Temat: Kretynizmy... (by這 DPF) | |
Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 00:26:22 +0100, Tomasz wrote: To ja na pierwszym miejscu stawiam gniazdo zapalniczki, chybanajg逝pszy typ z傍cza elektrycznego. Wtyczki same si wysuwaj, s豉bokontaktuj, iskrz.nie wsadzaj zapalniczek, tylko zatyczki - na zasadzie niech palaczsobie dokupi zapalniczk. W takim przypadku utrzymywanie tego z傍cza, gdy mo積a by wprowadzi lepszy standard, to kretynizm.w tym wzgldzie si zmieni. 48V z jakiego powodu? Ja mog doda: - manualna skrzynia bieg闚. Kretynizm na si傍 "utrzymywany" jeszcze w r騜nych miejscach na wiecie bo jaka lokalna grupa (przepraszam za to, naprawd) niespe軟ionych organist闚 kocielnych "lubi" depta peda造 i przek豉da biegi. Technologia godna snopowiza趾i i traktora przy czym nawet ju wsp馧czesne modele tego ostatniego maj tryb "auto". Zawsze gdy jestem w salonie i sprzedawca zachwala jaki model na ekspozycji (na 99% to manual) pytam czy w wersji podstawowej jest korba do odpalania, przecie to pasuje jak ula do manuala. Stosowanie manualnych skrzy prowadzi do wymylania r騜nych "u豉twiaczy" 篡cia tym masochistom. Np. Ford rozwiza "problem" ruszania pod g鏎k (czujnik pochylenia blokuje na chwil hamulce). Dumnie, niczym kiedy socjalizm, rozwizuj problemy niestniejce w innych systemach... Cig豉 popularno manuali powoduje, 瞠 w np. w samochodach specjalnych (busy, dostawczaki) producentowi nawet nie chce si dawa opcji automatu albo jest ale za chore pienidze bo to przecie "luksus", za kt鏎y trzeba goli. Jak kto mi u篡je argumentu, 瞠 automat mu za wolno lub "幢e" przek豉da to odpowiem niech nie kupuje takiego modelu. Jest wyb鏎. Jeli producent nie potrafi tego dobrze zrobi - nie kupowa 瘸dnych modeli tego producenta bo istnieje du瞠 prawdopodobiestwo, 瞠 nie potrafi zrobi dobrze te innych rzeczy. Niech zacznie produkowa maszyny rolnicze. - zestawy g這nom闚ice, kt鏎e nie dzia豉j prawid這wo, najczciej podczas jazdy, wysy豉jc tylko szum i ha豉s do rozm闚cy (ford, seat). Oczywicie s tacy co potrafi to zrobi (np. mercedes). I ponownie do snopowiza貫k panie i panowie "technolodzy" bo nawet zestawu g這nom闚icego nie umiecie zrobi. Przyk豉d montowania na si傍 nieprzetestowanych lub nieprawid這wych rozwiza technicznych aby tylko by造 na licie wyposa瞠nia. To, 瞠 nie spe軟iaj swojej roli to *uj z tym. Jak nie potrafisz zrobi aby mikrofon nie zbiera tylko ha豉su to zr鏏 go, kurwa, na "sznurku" (ju nie m闚i bezprzewodowo) 瞠by mo積a by這 go sobie bli瞠j aparatu mowy przypi a nie chowaj go 10 cm pod 3 warstwami podsufit闚ki. Jak mikrofon bdzie nieodpowiedni to go sobie sam wymieni na inny albo w og鏊e zrobi lepszy przedwzmacniacz. Mam chocia jak szans na popraw bubla. Oczywicie kto powie kup sobie s逝chawk bt. Owszem ale i tak pozostanie niesmak z braku mo磧iwoci wykorzystania funkcji pojazdu, kt鏎a ju jest. To tak jak z t 豉zienk na wsi w starej polskiej komedii: Jak to 豉zienki u nas ni ma! azienka jest! Ino nie wykoczona bo i tak wszyscy chodz do wyg鏚ki.... - brak gaszenia wiate po wy傍czeniu stacyjki. Na co komu palenie wiate bez kluczyk闚 tak czsto jest potrzebne, 瞠by mu tak wygod robi, bladego pojcia nie mam. Aczkolwiek z tym jest coraz lepiej bo: albo ju coraz czciej s wiat豉 "auto", albo sprzedawcy montuj "polepszacze", kt鏎e wy傍czaja wiat豉 po wyjciu kluczyka. Spotka貫m si w takich wynalazkach w mitsubishi i toyocie, oczywicie czasami wynalazek si zawiesi i nie wy傍czy, ale na tyle rzadko to si zdarza這, 瞠 nie by這 upierdliwe. - automatyczne prze傍czanie r騜nych funkcji bo samoch鏚 "wie lepiej", np. zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osob wra磧iw na zapachy, smr鏚 spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Je盥融 po miecie i w ka盥ym samochodzie z jakim mia貫m do czynienia zawsze je盥融 z zamknitym obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie si nie da! Bo co kilka chwil zawsze wy傍cza obieg zew. i najczciej robi to gdy stoi si w korku...By豉 taka fajna wada, 瞠 by這 s造cha terkotanie jak prze豉cza (co si zatar這, by這 s造cha mechanizm), mo積a by這 szybko si zorientowa i zamkn. Ale co mnie podkusi這, 瞠by to naprawi i mam teraz prze傍czanie bez ostrze瞠nia, orientuje si dopiero po zacignitym smrodzie. - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez cig貫go trzymania przycisku albo ten tryb dostpny tylko dla szyby kierowcy. Bez przesady z t ochron palc闚, szpitale s przepe軟ione pacjentami z ucitymi koczynami przez automatyczne zamykanie szyb, kurde. Kierowca pasa瞠ra z przodu widzi, wic mu wystajcej g這wy nie utnie. A funkcja najczciej u篡wana gdy nie ma pasa瞠r闚 wic po co te utrudnienia. - uniemo磧iwienie prostej wymiany 瘸r闚ek bez demonta簑 np. pasa przedniego lub wyjcia silnika. - uniemo磧iwianie prostego demonta簑 element闚 wszelkich os這n kokpitu, stosowanie zatrzask闚, kt鏎e najczciej si urywaj przy pr鏏ie demonta簑. Komu przeszkadza造 ruby?? ruby te mog by 豉dne jak si umie je wkomponowa. - niedzia豉jce radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedy si z tym spotka貫m (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze si zdarza. -- Marek 2 |
Data: Marzec 29 2015 16:21:48 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, Ja mog doda: Leniwy t逝ku (przepraszam za to, naprawd), nie potrafi帷y ogarn望 jednego dr捫ka i peda逝, nie zabieraj innym PRZYJEMNO列I z decydowania o tym, w jaki spos鏏 chc jecha. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Marzec 29 2015 16:54:58 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Leniwy t逝ku (przepraszam za to, naprawd), nie potraficy ogarnjednego dr磬a i peda逝, nie zabieraj innym PRZYJEMNOCI z decydowania otym, w jaki spos鏏 chc jecha. Patrz Roman, a mia貫m Ci za inteligentnego gocia :). W 篡ciu bym nie podejrzewa, 瞠 przek豉danie bieg闚 to takie fascynujce i przyjemne. A ofpalanie z korby te praktykujesz? Myl, 瞠 korzystanie z niej te mo瞠 da jak przyjemno, mam chyba jeszcze tak od Robura i drug (kr鏒sz) od starego diesla z Andorii od motopompy, mog Ci da jak nie masz:-). -- Marek 4 |
Data: Marzec 29 2015 12:03:47 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: WS | W dniu niedziela, 29 marca 2015 16:55:00 UTC+2 u篡tkownik Marek napisa: Patrz Roman, a mia貫m Ci za inteligentnego go軼ia :). W 篡ciu bym Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl ;) A ofpalanie z korby te praktykujesz? My郵, 瞠 korzystanie z niej O! Dokladnie , moja WRka ma rozrusznik, ale czesto kopka odpalam... ;) WS PS. a samochodu z automatem raczej przed emerytura nie planuje, chyba, ze wyboru nie bedzie... :( 5 |
Data: Marzec 30 2015 10:48:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-29 o 21:03, WS pisze: Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl;) A ja na motocykl z automatem - z rozkosz. Niestety te ka膨 sobie za to p豉ci ekstra wi璚 m璚z si z biegami w motorze. *pisz帷 "motor" mam na my郵i motocykl -- MN 6 |
Data: Marzec 30 2015 02:38:06 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Iguan_007 | On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote: A ja na motocykl z automatem - z rozkosz. Niestety te ka膨 sobie za to Hmmm....Ale zdajesz sobie sprawe, ze operujac gazem w zakrecie (na odpowiednim biegu) kontrolujesz zachowanie motocykla (http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-throttle-control-0 )? Jak wyobrazasz sobie jazde na motocyklu z automatem? Bedziesz 100 m przed ostrym zakretem hamowal do 50km/h zeby automat na ta 1-2 zmienil? I tak pyrkal przez ten zakret zeby automat nic po drodze nie wymysli? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 7 |
Data: Marzec 30 2015 11:43:58 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze: On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote: Poczytaj o motocyklowych automatach. Wszystko dopracowali. Czysta przyjemno嗆 z jazdy. -- MN 8 |
Data: Marzec 30 2015 02:49:54 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Iguan_007 | On Monday, March 30, 2015 at 7:44:05 PM UTC+10, Marcin N wrote: W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? Jezdziles czyms takim? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 9 |
Data: Marzec 30 2015 11:57:25 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Mon, 30 Mar 2015 02:49:54 -0700 (PDT), Iguan_007 wrote: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrymzakretem?= Jezdziles czyms takim? Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo jeli chodzi o biegi. Jestem um闚iony na jazd pr鏏n w kwietniu, nie mog si doczeka :-) -- Marek 10 |
Data: Marzec 30 2015 03:12:34 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Iguan_007 | On Monday, March 30, 2015 at 7:57:27 PM UTC+10, Marek wrote: Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo je郵i chodzi o biegi. Jestem OK, ale to nadal ma opcje recznego zmieniania biegow. I pewnie jednak w ciekawszej (kretej) trasie z tego bedzie trzeba korzystac (bo to automat i nie patrzy do przodu). Ale moze rzeczywiscie przy spokojnej jezdzie takim turystykiem to sie sprawdzi. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 11 |
Data: Marzec 30 2015 03:08:14 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: WS | W dniu poniedzia貫k, 30 marca 2015 11:49:56 UTC+2 u篡tkownik Iguan_007 napisa: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? "Honda sprzedaje w Europie cztery modele z opcjonalnym DCT: VFR1200F, NC700X, NC700S i Crosstourera. W system ten wyposa穎ny jest tak瞠 skuter Integra, jednak tam DCT oferowany jest w standardzie." + Jeszcze sa "skuterowe" przekladnie bezstopniowe WS 12 |
Data: Marzec 30 2015 22:14:33 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marvin | W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze: On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz Pewnie te nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w rku. Bo przecie automat to dyshonor :) Tak samo nie korzysta ze zmywarki, bo po co kupowa automat, jak zmywakiem da si wyszorowa.... W domu te nie ma pewnie sterownika CO, bo przecie to takie pedalskie aby mie temperatur wody ustawion przez automat. itd. M. 13 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:22:25 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-30 o 22:14, Marvin pisze: W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze: Od tego to ma pewnie 穎n :-) T. 14 |
Data: Kwiecien 03 2015 16:46:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Cavallino |
Pewnie te nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w rku. Bo Tnij cytaty. 15 |
Data: Marzec 29 2015 16:56:51 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Tomasz W鎩towicz | W dniu 2015-03-29 o 16:21, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Marek, Przyjemno嗆 z deptania sprz璕豉? W korku ?!? W automacie tylko wciskasz hamulec, kt鏎y dzia豉 l瞠j bo ma serwo. Serwa w pedale sprz璕豉 w samochodach osobowych jeszcze nie spotka貫m. Bo na trasie, jak zapniesz pi徠k, to nie zmieniasz przez d逝gi czas wi璚 w zasadzie nie ma r騜nicy auto-manual. Natomiast w korku cholery mo積a dosta: sprz璕這-hamulec-sprz璕這-hamulec itd. Kiedy proponowa貫m, 瞠by skonstruowa tak skrzyni manualn, 瞠by 1 i R przechodzi造 przez przetwornik hydrokinetyczny. W闚czas w korku by這by jak na automacie, a na wy窺zych biegach jak w manualu. 16 |
Data: Marzec 29 2015 17:50:53 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-29 o 16:56, Tomasz W鎩towicz pisze: W dniu 2015-03-29 o 16:21, RoMan Mandziejewicz pisze: skoro wi瘯szo嗆 aut u nas to manuale, to jednak raczej ty jeste w jakiej lokalnej grupie (przepraszam za to, naprawd) niespe軟ionych weteran闚 czy te saper闚. Dla niekt鏎ych auto to nie tylko rzecz do przemieszczania z punktu A do punktu B
to tylko w korku si je寮zi? W automacie tylko wciskasz hamulec, kt鏎y dzia豉 l瞠j bo ma serwo. Serwa w pedale sprz璕豉 w ja mam steptronic'a i przy ruszaniu czy wyprzedzaniu zastanawia si d逝瞠j ni m鎩 80-letni ojciec
nienaturalnie wcze郾iej wci郾ij gaz jak chcesz przyspieszy, a w og鏊e nienaturalnie wcze郾iej depnij jak chcesz polecie bokiem. Jak nie ma r騜nicy to po co przep豉ca za co gorszego :)
nie ka盥y je寮zi g堯wnie w korkach. -- Pozdrawiam ㄆkasz 17 |
Data: Marzec 29 2015 21:20:41 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello dddddddd, to tylko w korku si je寮zi?dr捫ka i peda逝, nie zabieraj innym PRZYJEMNO列I z decydowania o tym,Przyjemno嗆 z deptania sprz璕豉? W korku ?!? W korkach si stoi a nie je寮zi. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 18 |
Data: Marzec 29 2015 18:03:14 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz wrote: Kiedy proponowa貫m, 瞠by skonstruowa tak skrzyni manualn, 瞠by 1 i R przechodzi造 przez przetwornik hydrokinetyczny. W闚czas w korku by這by jak naautomacie, a na wy窺zych biegach jak w manualu. Prosz, nie prowokuj bo jeszcze faktycznie to zaczn implementowa jako kolejne rozwizywanie nieistniejcych problem闚...;( A pytanie do czerpicych przyjemno z przek豉dania - czy kompromis w postaci tiptronic czy inny majcy +- uznaj czy to te niekoszerne? -- Marek 19 |
Data: Marzec 29 2015 21:58:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa(a): On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz wrote: Dlaczego nieistniejacych ? Troche by ulatwilo. Dziwne ze nikt tego nie zrobil. A pytanie do czerpi帷ych przyjemno嗆 z przek豉dania - czy kompromis w trzeba by pojezdzic, ale wiesz - reka wytrenowanym ruchem idzie do dzwigni ... a tam ukradli :-) Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-) J. 20 |
Data: Marzec 29 2015 13:03:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: WS | W dniu niedziela, 29 marca 2015 21:58:47 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa: Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-) Obawiam sie, ze raczej do automatycznych kierowcow... pewnie za ~15-20lat bedzie juzw UE zakaz samodzielnego kierowania - kolega Marek bedzie szczesliwy, bo po co kierownica krecic lub jeszcze jakis dziwny gaz wciskac? ;) WS 21 |
Data: Kwiecien 12 2015 20:28:47 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Przyjazny | On 2015-03-29 19:58, J.F. wrote: Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa(a): U niekt鏎ych producent闚 by這 sterowanie +- t sam d德igni co wyb鏎 RND w tradycyjnym miejscu ga趾i. Problem z tiptronicami jest taki, 瞠 to zazwyczaj ma czas reakcji jak automat, ale niew徠pliwie da si zrobi porz康nie. No i brak sprz璕豉 jednak boli, nawet przy g逝pim doje盥瘸niu do 鈍iate. Brak hamowania silnikiem te. 22 |
Data: Marzec 29 2015 21:23:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, dr捫ka i peda逝, nie zabieraj innym PRZYJEMNO列I z decydowania o tym,Przyjemno嗆 z deptania sprz璕豉? W korku ?!? Ale po co sta w korkach, skoro dla przyjemno軼i si je寮zi tam, gdzie nie ma kork闚? W automacie tylko wciskasz hamulec, kt鏎y dzia豉 l瞠j bo ma serwo. Ale po co? Mam do嗆 niesprawn lew nog i daj rad. Masz jakie niedow豉dy, 瞠 potrzebujesz wspomagania sprz璕豉? Bo na trasie, jak zapniesz pi徠k, to nie zmieniasz przez d逝gi czas Aha, nizinny... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 23 |
Data: Marzec 30 2015 11:52:16 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Axel | "Tomasz W鎩towicz" wrote in message Leniwy t逝ku (przepraszam za to, naprawd), nie potrafi帷y ogarn望 jednego Przyjemno嗆 z deptania sprz璕豉? W korku ?!? A po co stoisz w korku? Bo ja sp璠zam "w korku" jakie 5 minut dziennie... My郵isz, 瞠 mnie rusza naciskanie sprz璕豉? W automacie tylko wciskasz hamulec, kt鏎y dzia豉 l瞠j bo ma serwo. Serwa w pedale sprz璕豉 w samochodach osobowych jeszcze nie spotka貫m. Bo po co? Napraw sprz璕這 i b璠zie git. Wiem, co m闚i, bo niedawno robi貫m sprz璕這 w 16-letniej Nubirze (nam j od nowo軼i, c鏎ka teraz je寮zi) i za pierwszym naci郾i璚iem po naprawie my郵a貫m, 瞠 si linka urwa豉, bo mi noga wpad豉 zupe軟ie bez oporu... Bo na trasie, jak zapniesz pi徠k, to nie zmieniasz przez d逝gi czas wi璚 w zasadzie nie ma r騜nicy auto-manual. Po pierwsze, to mam skrzyni sze軼iobiegow, a po drugie, nie zawsze je盥輳 autostrad po p豉skim, 瞠by bieg闚 nie zmienia. Za to codziennie je盥輳 "na sz鏀tce" w mie軼ie :-P -- Axel 24 |
Data: Marzec 30 2015 12:06:44 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Axel, Bo po co? Napraw sprz璕這 i b璠zie git. Wiem, co m闚i, bo niedawno robi貫m Linka sprz璕豉 w Nubirze? Tam powinien by si這wnik hydrauliczny... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Marzec 30 2015 13:29:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w wiadomo軼i Bo po co? Napraw sprz璕這 i b璠zie git. Wiem, co m闚i, bo niedawno robi貫mLinka sprz璕豉 w Nubirze? Tam powinien by si這wnik hydrauliczny... Ja tam nie wiem co jest, ale fakt ze jak sie przesiadalem po dluzszej trasie z nubiry do sierry to bylo podobnie "alez ta sierra toporna, wszystko tu tak ciezko chodzi". Co nie zmienia faktu ze nubiry w koncu nie kupilem, a sierra jezdzilem dlugo i z zadowoleniem :-) J. 26 |
Data: Marzec 30 2015 22:33:21 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Axel | "RoMan Mandziejewicz" wrote in message Hello Axel, Bo po co? Napraw sprz璕這 i b璠zie git. Wiem, co m闚i, bo niedawno robi貫m Linka sprz璕豉 w Nubirze? Tam powinien by si這wnik hydrauliczny... Mia貫m wra瞠nie, jakby si linka urwa豉 - teraz dobrze? :-P Nie wiem, od jakiego czasu nie grzebi przy samochodach, bo nie mam czasu. W warsztacie te nie stoj podczas naprawy z tego samego powodu... -- Axel 27 |
Data: Marzec 29 2015 18:14:43 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-29 o 12:39, Marek pisze:
I manual ma sw鎩 urok. Generalnie dla tego kto naprawd lubi je寮zi to im mniej elektroniki tym lepiej, tak 瞠 te automaty, a tak瞠 ABS, ESP czujniki deszczu itd powinny by tylko w opcji, po jak choler producent unieszczliwia spor grup nabywc闚 takimi dodatkami i jeszcze ka瞠 sobie za to p豉ci..
Doda豚ym do tego nachalne wstawianie nawet w redniej klasie pojazd闚 szajsowatych zestaw闚 audio. Fabrycznie mogliby dawa tylko miejsce pod instalacje. 28 |
Data: Marzec 29 2015 18:56:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun wrote: I manual ma sw鎩 urok. Mnie nie przeszkadza, 瞠 s dziwacy, kt鏎zy lubi. Niech sobie lubi. Wkurza mnie natomiast to, 瞠 tacy kreuj u nas rynek i w efekcie mamy, 瞠 producentom nie op豉ca si proponowa wersji autom. skoro i tak (lepiej) si sprzeda manual. A jak jest dostpny automat to odstraszaj tych co by mo瞠 chcieli wyg鏎owanymi ekstra kosztami. Jakby niewiadomo jaki to by luksus. W efekcie w sprzeda篡 nowych samochod闚 udzia automat闚 to nadal mniejszo, chocia powoli sprzeda ronie. -- Marek 29 |
Data: Marzec 29 2015 22:27:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze: Dlaczego uwa瘸sz 瞠 automat powinien kosztowa tyle co manual ?I manual ma sw鎩 urok. Wszak manual to stare rozwizanie czysto mechaniczne a do dzisiejszego automatu poza zawodn elektryk potrzeba jeszcze r闚nie zawodnego komputera. W cenie manuala to mo瞠 by jedynie rozwizanie ze skuter闚 wciskane w co mniejsze osob闚ki. Pozdrawiam 30 |
Data: Marzec 30 2015 19:18:29 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze: On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun wrote: Kreuj rynek? Co oko這 2x lat je寮zi貫m automatami, zupe軟ie nie by這 powod闚 do narzeka, ale gdy mi brat da si przejecha Passatem z automatem kt鏎y posiada 1.8 litrowy silnik i co oko這 100 KM mocy to za takie co producent powinien w pace wyldowa. Tak wic automat i owszem, jednak do tego potrzeba wikszego silnika i sporej mocy. I tak ju nawiasem - od kilku lat je盥融 manualami i zupe軟ie mi nie tskno do automat闚. 31 |
Data: Marzec 30 2015 18:00:33 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Kreuj rynek? Co oko這 2x lat je寮zi貫m automatami, zupe軟ie nie by這 powod闚 do narzeka, ale gdy mi brat da si przejecha Passatem z automatem kt鏎y posiada 1.8 litrowy silnik i co oko這 100 KM mocy to za takie co producent powinien w pace wyldowa. Tak wic automat i owszem, jednak do tego potrzeba wikszego silnika i sporej mocy. I tak ju nawiasem - od kilku lat je盥融 manualami i zupe軟ie mi nie tskno do automat闚. Powtarzasz w k馧ko te same slogany - nie por闚nuj polskich/europejskich samochod闚 do Forda Mustanga. 32 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:47:15 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-31 o 01:00, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message A do czego mam por闚nywa? Poza tym nie bardzo wiem co Ty rozumiesz poprzez pojecie "slogan".. 33 |
Data: Kwiecien 01 2015 21:20:27 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Maciek | Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:56:46 +0200, Marek napisa(a): Wkurza mnie natomiast to, 瞠 tacy kreuj u nas rynek Wiekszy popyt na manuale wynika chyba (poza przyzwyczajeniem) z tego, ze nadal skrzynia mechaniczna jest nadal tansza w utrzymaniu od automatu - zwlaszcza w budzetowych konstrukcjach. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 34 |
Data: Kwiecien 01 2015 21:18:23 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Maciek | Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa(a): Generalnie dla tego kto naprawd lubi je寮zi to Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 35 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:47:36 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa(a): No, nie bardzo sobie wyobra瘸m automat bez elektroniki... 36 |
Data: Kwiecien 03 2015 09:39:49 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: masti | Trybun wrote: W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: a ABS? a te by造 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 37 |
Data: Kwiecien 04 2015 10:20:20 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-03 o 11:39, masti pisze: Trybun wrote: ABS ju pr璠zej. Mechanizm zapobiegania blokowaniu k馧 wydaje si by do嗆 prostym urz康zeniem, tak 瞠 mo積a by si obej嗆 bez sterowania elektryk. 38 |
Data: Kwiecien 03 2015 12:33:13 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Trybun" napisa w wiadomo軼i Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa(a): No, nie bardzo sobie wyobra瘸m automat bez elektroniki... W latach 50-tych to tej elektroniki w zasadzie nie bylo. Chyba, ze na lampach. Mozliwe ze jakies elektryczne sterownanie mialy. Ale komputery hydrauliczne tez mozna zrobic. J. 39 |
Data: Kwiecien 04 2015 10:21:39 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-03 o 12:33, J.F. pisze:
Je寮zi貫m wozami z tak skrzyni od lat 80tych. A wtedy automatyczne skrzynie to ju by這 co wi璚ej ni czysta mechanika. 40 |
Data: Kwiecien 03 2015 12:51:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "Trybun" napisa w wiadomo軼i W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Pr康 to tylko narz璠zie do realizacji za這穎nego algorytmu. Sterowanie mo積a zrobi na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz maszyna r騜nicowa Babbage'a. Pr康 jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania. Pierwsze skrzynie automatyczne, to by豉 sama mechanika i hydraulika. -- Pozdrawiam, yabba 41 |
Data: Kwiecien 04 2015 10:20:55 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze:
Nie znam pierwszych automat闚, ale jak tam bez powi您ania z elektryka rozwi您ano cho熲y samo uruchamianie pojazdu? 42 |
Data: Kwiecien 04 2015 18:04:46 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "Trybun" napisa w wiadomo軼i W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze: Albo nie powi您ano, albo powi您ano mechanicznie d德igni bieg闚 ze stacyjk. Du穎 ameryka鎍闚 ma wajch przy kierownicy. -- Pozdrawiam, yabba 43 |
Data: Kwiecien 07 2015 09:57:23 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-04 o 18:04, yabba pisze:
Fakt... 44 |
Data: Kwiecien 04 2015 18:06:11 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote: W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: S康zisz 瞠 dla Al Capone'a robili automaty na lampach? pzdr, Gotfryd 45 |
Data: Kwiecien 07 2015 09:57:28 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Trybun | W dniu 2015-04-04 o 18:06, Gotfryd Smolik news pisze: On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote: Nic nie sadz, nie mam poj璚ia jaka skrzynie bieg闚 by造 w autach Capone. 46 |
Data: Marzec 29 2015 19:19:20 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 29 Mar 2015 12:39:05 +0200, Marek napisa(a): Ja mog doda: Cena, kolego cena. No i inne koszty. A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie sprawia trudnosci. Technologia godna snopowi您a趾i i traktora No ba, patrzac na problemy z odpaleniem ... korbe, oczywiscie dodatkowa, potraktowalbym jako zalete. Ale wspolczesnego samochodu juz sie chyba z korby nie odpali. Stosowanie manualnych skrzy prowadzi do wymy郵ania r騜nych Nie tylko ruszania - zapobiega takze staczaniu. Dumnie, niczym kiedy socjalizm, rozwi您uj problemy niestniej帷e w Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie. Jak kto mi u篡je argumentu, 瞠 automat mu za wolno lub "幢e" Ale skad ja ma wiedziec ze jest wybor, skoro ciagle pamietam ze 2.8 w automacie ma osiagi jak 1.8T ? Jakas akcja promocyjna, ladne dziewczyny, tor testowy ... Je郵i producent nie potrafi tego dobrze zrobi - nie kupowa 瘸dnych Czyli co - tylko VW ? Niech zacznie produkowa maszyny rolnicze. A historie Lamborghini pamietasz ? :-) - zestawy g這郾om闚i帷e, kt鏎e nie dzia豉j prawid這wo, najcz窷ciej A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ? - brak gaszenia 鈍iate po wy陰czeniu stacyjki. Na co komu palenie No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily. I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica. Chyba ze jakis ambitny system zarzadzania swiatlami ... no coz, przez wiele lat producenci unikali elektroniki,ostatnio sie zakochali ... - automatyczne prze陰czanie r騜nych funkcji bo samoch鏚 "wie lepiej", Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie zepsula ? Co do fordow ... nawiew na szybe, na kratki, na nogi ... a przelacznik tym sterujacy ma 6 pozycji. Dwoch kombinacji brakuje ... - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ci庵貫go trzymania Dawniej ... znow niechec do elektroniki ? Bez No ale tez po co otwierac na maksa ? - uniemo磧iwianie prostego demonta簑 element闚 wszelkich os這n Montaz za dlugo trwa i za duzo kosztuje :-) - niedzia豉j帷e radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedy si z tym Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ? J. 47 |
Data: Marzec 29 2015 20:19:31 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F." wrote: Cena, kolego cena. No i inne koszty. A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie Jako setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, 瞠 nie musz umie je寮zi manualem, bo to jeszcze wiksza rzadko ni automat tutaj. I ceny automat闚 ich nie przera瘸j. Mo積a? Mo積a. Automat powinien by tak naturalnym rozwizaniem jak alternator zamiast prdnicy czy rozrusznik zamiast korby. Typowy u篡tkownik samochodu nie powinien mie wiadomoci, 瞠 co takiego jak skrzynia bieg闚 istnieje. Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie. Nie spotka貫m jeszcze automatu, w kt鏎ym by豚y problem z ruszeniem pod g鏎k lub by這by to jako uci磧iwe dla gospodyni domowej z Gdaska. To jest problem manuala. A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ? A czy ma to znaczenie?? Wa積e, 瞠 mo積a swobodnie rozmawia bez narzekania rozmow鏂y, 瞠 nie rozumie co si m闚i. Wa積e, 瞠 spe軟ia podstawow funkcj: rozmow podczas jazdy, bo chyba do tego to s逝篡, prawda? No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily. Wydumany przyk豉d. Przez ostatnie 10 lat nie kojarz ani jednego przypadku aby potrzebne mi by造 koniecznie wiat豉 bez kluczyka w stacyjce. Poza tym mo瞠 by inteligentny uk豉d, kt鏎y wy傍czy wiat豉 po wyjciu kluczyka a jednoczesnie umo磧iwi je w傍czenie bez. To nie jest rocket science, mamy 21 wiek do cholery. I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica. Ake ja nie chc! Maj si wy傍czy same jak wycigam kluczyk. Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie Nie ma, ten typ tak ma. Reklamowa貫m to i in篡nierowie z serwisu roz這篡li rce: si nie da si. No ale tez po co otwierac na maksa ? Mo瞠 po co otwiera w og鏊e? Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ? Nie. Radio ma si da w傍czy. W normalnych implementacjach tego jak瞠 z這穎nego problemu jest tak, 瞠 otwarcie drzwi przy wyjtym kluczyku gasi radio ale je mo積a ponownie w傍czy z przycisku na konsoli. Bez kluczyka. -- Marek 48 |
Data: Marzec 29 2015 14:36:40 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Sun, 29 Mar 2015 20:19:31 +0200, Marek wrote: On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F."wrote: Cena, kolego cena. No i inne koszty. Racja. W USA za manual placi sie ekstra pieniedze, i to calkiem niemale. O ile producent w ogole oferuje taka opcje. Jakos nikomu autmaty nie preszkadzaja. A.L. 49 |
Data: Marzec 29 2015 23:38:22 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze: Jako setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, 瞠 nie musz umieAle dlaczego to USA ma by wyznacznikiem czegokolwiek? Jeszcze wi瘯sza rzesza ludzi w takich krajach jak Indie czy Chiny przemieszcza si rowerami czy rikszami. Mo積a? Mo積a. Automat powinien by tak naturalnym rozwi您aniem jak alternator zamiastI silnik elektryczny zamiast spalinowego, pewnie kiedy doczekamy tych czas闚. Typowy u篡tkownik samochodu nie powinien mie 鈍iadomo軼i, 瞠 coTypowy u篡tkownik samochodu, przynajmniej w naszej d逝go軼i geograficznej, kieruje si zasobno軼i swojego portfela, kupno samochodu i jego dalsza eksploatacja mocno ten portfel dryluj, a skrzynia automatyczna jeszcze bardziej. 50 |
Data: Marzec 29 2015 18:32:38 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Sun, 29 Mar 2015 23:38:22 +0200, nadir wrote: W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze: Niby jak "dryluje"?... A.L. 51 |
Data: Marzec 30 2015 08:38:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze: Typowy u篡tkownik samochodu, przynajmniej w naszej d逝go軼i Automat jest p鏦i co dro窺zy w zakupie i p騧niejszej eksploatacji. 52 |
Data: Marzec 30 2015 11:35:45 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Mon, 30 Mar 2015 08:38:02 +0200, nadir wrote: W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze: Dlaczego jest drozszy w eksploatacji? Poki co, nie zauwazylem zeby byl drozszy w zakupie A.L. 53 |
Data: Marzec 30 2015 20:56:57 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze: On Mon, 30 Mar 2015 08:38:02 +0200, nadir wrote: Zaryzykowa豚ym twierdzenie, i w d逝窺zej perspektywie czasowej automat jest ta雟zy. Wystarczy raz na 100 kkm wymieni olej. A w skrzyni manualnej to "co chwil" wymiana tarczy sprz璕豉, teraz jeszcze dosz造 durne ko豉 dwumasowe, czasem 這篡sko wyciskowe, nieraz te sam wycisk :( -- Pozdrawiam. Adam 54 |
Data: Marzec 31 2015 00:26:16 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze: Zaryzykowa豚ym twierdzenie, i w d逝窺zej perspektywie czasowej automatJe瞠li masz na my郵i klasyczny automat ze sprz璕貫m/przek豉dni hydrokinetyczn, to mo磧iwe, 瞠 rzadko wymienia si tam olej. Mia貫m tylko kr鏒k styczno嗆 z tak skrzyni, jednak spalanie w niej by這 wi瘯sze ni w manualnej wersji wersji, a przy tym manualna skrzynia nie wymaga豉 wymiany oleju w og鏊e. A w skrzyni manualnej to "co chwil" wymiana tarczy sprz璕豉, terazOstatni raz olej i sprz璕這 wymienia貫m jakie 獞ier wieku temu w Maluchu. Po tym czasie przez moje r璚e przesz這 kila samochod闚, r騜nych firm: Ople, Skody, Daewoo czy FSO, niekt鏎e mia造 przebiegi ponad 200 tys kilometr闚. Kierowcami wszystkich by貫m ja lub m鎩 ojciec, czasem moja matka, i w 瘸dnym z nich nie trzeba by這 wymieni tarcz sprz璕豉 a o oleju, to ju w og鏊e nie ma mowy. Poza FSO, producenci nie przewidywali takich "atrakcji" za 篡cia samochodu. Raz tylko uwali豉 si spr篹yna w docisku sprz璕豉 ale to by豉 jaka wada fabryczna i zosta豉 przez serwis Skody wymieniona za free. Co do durnych k馧 dwumasowych, to na przyk豉d skrzynie DSG maj je tak samo jak manuale, wi璚 tu te oszcz璠no軼i nie ma 瘸dnych. 55 |
Data: Marzec 31 2015 12:30:49 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze: W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze: Dok豉dnie takie mam na my郵i. hydrokinetyczn, to mo磧iwe, 瞠 rzadko wymienia si tam olej. Mia貫m Niekt鏎e manualne maj w zaleceniach wymian. Co do spalania: bywa wi瘯sze, ale zale篡 to w du瞠j mierze od stylu jazdy i od istnienia sprz璕ie zamykaj帷ych nap璠 na sztywno w konwerterze.
Akurat dla Lanosa z silnikiem 1.5 bardzo dobrze robi豉 wymiana oleju. Skrzynia pracowa豉 du穎 lepiej i nie haczy豉. kilometr闚. Kierowcami wszystkich by貫m ja lub m鎩 ojciec, czasem moja Zale篡, gdzie si mieszka :( Je郵i je寮zi豚y codziennie kilkadziesi徠 kilometr闚 w pernamentnych korkach (Warszawa, Krak闚, Wroc豉w, itd.) to sprz璕這 d逝go nie wytrzyma. Tu g堯wnie by problem Lanosa i jakiego Opla (stara Astra?) - po pewnym czasie stania w korku i podjazdach po 2-3 metry, sprz璕這 zaczyna szarpa na tyle mocno, 瞠 trzeba rusza na drugim biegu. Sprawdzone na kilku egzemplarzach aut :( Raz tylko uwali豉 si spr篹yna w docisku sprz璕豉 ale to by豉 jaka wada Ale w manualu wiele zale篡 od sposobu puszczania sprz璕豉. Natomiast w DSG sprz璕豉 s obs逝giwane przez mechatronik, wi璚 z definicji powinny by "lepiej" traktowane. Jest sporo wsp馧czesnych aut, w kt鏎ych przewidywana 篡wotno嗆 sprz璕ie i k馧 dwumasowych to zaledwie 140-160 kkm. Niekt鏎zy producenci przypomnieli sobie o starym wynalazku: mokre sprz璕豉 - jak w motocyklach. Praktycznie niezniszczalne - ale pewnie ksi璕owi i na to znajd spos鏏 ;) -- Pozdrawiam. Adam 56 |
Data: Marzec 31 2015 17:08:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-03-31 o 00:26, nadir pisze: Takie z 3 biegami? 57 |
Data: Marzec 31 2015 22:01:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-31 o 17:08, Cavallino pisze:
To zale篡 od silnika. Jak by造 produkowane silniki d逝goskokowe, to wystarcza Ford-T z dwoma biegami. Nyska, OIDP mia豉 3 biegi ;) Teraz s silniki kr鏒koskokowe lub wr璚z podkwadratowe, o stromej charakterystyce momentu obrotowego - wi璚 wymagaj wi瘯szej ilo軼i bieg闚. Ju od lat 70-tych s klasyczne "automaty" z 4 i wi璚ej biegami. -- Pozdrawiam. Adam 58 |
Data: Marzec 31 2015 22:22:08 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Adam" napisa w wiadomo軼i grup Takie z 3 biegami?Je瞠li masz na my郵i klasyczny automat ze sprz璕貫m/przek豉dniDok豉dnie takie mam na my郵i. To zale篡 od silnika. Mowisz ze to od skoku zalezy ? A nie od mocy ... skoro auto ma trudnosc z osiagnieciem 80, to po co mu wiecej biegow :-) Ja zas narzekam ze moje auto za szybko jezdzi ... min 7km/h ... W tych amerykanskich automatach to jeszcze to "sprzeglo hydrauliczne" dochodzi, a tak naprawde przekladnia o zmiennym przelozeniu ... no i odgorne ograniczenie do 55mph, po co wiecej biegow :-) J. 59 |
Data: Marzec 31 2015 20:29:25 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: masti | J.F. wrote: U篡tkownik "Adam" napisa w wiadomo軼i grup no popatrz. A m鎩 lata 140 po autostradach i mu nie przeszkadza這. Fakt, 瞠 mia fabryczn chodnice oleju do skrzyni :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 60 |
Data: Marzec 31 2015 23:05:26 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Cavallino |
Je瞠li masz na my郵i klasyczny automat ze sprz璕貫m/przek豉dni Ale 3 biegowe nadal dominuj? Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna w豉郾ie tyle ma OIDP. Jazda tym czym to jaki koszmar - sto razy wola豚ym manual. 61 |
Data: Marzec 31 2015 23:44:35 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Cavallino" napisa w wiadomo軼i Teraz s silniki kr鏒koskokowe lub wr璚z podkwadratowe, o stromej charakterystyce momentu obrotowego - wi璚 wymagaj wi瘯szej ilo軼i bieg闚. Ju od lat 70-tych s klasyczne "automaty" z 4 i wi璚ej biegami. Ale 3 biegowe nadal dominuj? No nie, to juz prehistoria http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmissions Powariowali z ta iloscia biegow :-) Ale ... to europejski producent, w USA moze inaczej wygladac :-) Amerykanski moze miec 4 biegi http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AXOD_transmission Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna w豉郾ie tyle ma OIDP. Nie wyciagaj wnioskow z 1,2,3 na dzwigni. http://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chrysler_transmissions http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan 3, 4, 6 w zaleznosci od modelu J. 62 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:34:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-31 o 23:44, J.F. pisze: U篡tkownik "Cavallino" napisa w wiadomo軼i Gdybym mia liczy biegi po literkach na przek豉dni to mia豚ym ich chyba kilkana軼ie: P, N, R, D i do tego mam 5 bieg闚 pod "+" i 5 pod "-" :-) Aha - i mam te jakie biegi (po 5 w g鏎 i w d馧) po obu stronach kierownicy w takich przyciskach. Czyli razem mam 34 :-))) T. 63 |
Data: Kwiecien 04 2015 17:49:16 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 3 Apr 2015, T. wrote: Gdybym mia liczy biegi po literkach na przek豉dni to mia豚ym ich chyba kilkana軼ie: P, N, R, D i do tego mam 5 bieg闚 pod "+" i 5 pod "-" :-) Aha - i mam te jakie biegi (po 5 w g鏎 i w d馧) po obu stronach kierownicy Konstruktorzy si staraj, 瞠by byle rower nie mia wi璚ej ;) pzdr, Gotfryd 64 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:29:17 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze: W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze: Ko豉 dwumasowe s tylko w dieslach. Zreszt w automatach w豉軼iwie te s - w豉郾ie pad這 mi ko這 nap璠zaj帷e pasek klinowy - wynalazek identyczny jak dwumasa - dwie blachy a w 鈔odku guma. A za鄉ierdzia這... A co do sprz璕豉 - zale篡 jak kto je寮zi. Mia貫m jedno auto 10 lat i nie zmienia貫m tarczy sprz璕豉 ani razu... Przebieg mia co pod 170 tys. km. T. 65 |
Data: Kwiecien 03 2015 16:48:15 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Cavallino |
A w skrzyni manualnej to "co chwil" wymiana tarczy sprz璕豉, teraz Bzdura. 66 |
Data: Marzec 30 2015 23:55:50 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze: Dlaczego jest drozszy w eksploatacji?No r騜nie to bywa, czytam 瞠 skrzynie DSG VAG wymagaj w zale積o軼i od wersji, albo wymiany oleju albo tarcz sprz璕這wych. Olej co 60 tys. km., tarcze co 150-200 tys. km. Pewnie wiele wsp馧czesnych samochod闚 prze篡je tylko jedn tak wymian tarcz lub nawet nie doci庵nie do 瘸dnej, ale jaki koszt jest. W moim obecnym samochodzie dobijam do 200 tys. km i sprz璕這 ma si bardzo dobrze a oleju w skrzyni nie trzeba wymienia w og鏊e. Poki co, nie zauwazylem zeby byl drozszy w zakupieNie wiem co masz za samoch鏚 i jakie s/by造 r騜nice w cenie mi璠zy t sam wersj wyposa瞠nia i silnika ale z r騜nymi skrzyniami bieg闚? Tak na szybko znalaz貫m kilka popularnych modeli. Samochody nowe, te same silniki i wyposa瞠nie, poza tym 瞠 wersja ze skrzyni automatyczn kosztuje odpowiednio wi璚ej do wersji manualnej Octavia - oko這 7000 dro瞠j Nowa Fabia - 5000 dro瞠j Passat 2.0TDI - oko這 6000 dro瞠j Citroen C4 - 5500 dro瞠j Nie chce mi si wi璚ej szuka, poza tym niekt鏎e firmy w og鏊e nie maj automat闚, inne tylko w poszczeg鏊nych modelach, a s jeszcze firmy, kt鏎e automaty maj ale z innymi "gad瞠tami" wi璚 ceny ci篹ko por闚nywa. 67 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:26:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze: On Sun, 29 Mar 2015 23:38:22 +0200, nadir wrote: Bardzo prosto - w豉郾ie wymieni貫m olej w skrzyni. 9 l po ok. 90 z za litr. + koszt wymiany - razem ponad 1 tys. z... To skrzynia hydrauliczna, sprzed DSG. T. 68 |
Data: Marzec 29 2015 23:46:18 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 29 Mar 2015 20:19:31 +0200, Marek napisa(a): On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F." Jakby benzyna byla po 1$ za galon i szeryfowie, to moze i u nas by nie preszkadzalo ze auto ma 6 litrowy silnik, srednia dynamike, ale po co - do osiagniecia 55 mph wystarczy. Automat powinien by tak naturalnym rozwi您aniem jak alternator W zasadzie tak ... ale tu w Europie zatrzymalismy sie w rozwoju i jakos tylko tobie jednemu przeszkadza :-) Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie.Nie spotka貫m jeszcze automatu, w kt鏎ym by豚y problem z ruszeniem Tzn jak to sie robi ? Przestawia na Park, czy wciska hamulec, a potem puszcza i rusza ? A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ?A czy ma to znaczenie?? Wa積e, 瞠 mo積a swobodnie rozmawia bez Jak k* swobodnie, skoro sie paruje nie z tym telefonem co trzeba ? Wa積e, 瞠 spe軟ia A gdzie tam, audiobooka ma odtwarzac, komunikaty z janosika glosno gadac, a rozmawiac to w sumie nie musi :-) No ale tez po co otwierac na maksa ?Mo瞠 po co otwiera w og鏊e? No wlasnie ... J, 69 |
Data: Marzec 30 2015 00:09:48 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Sun, 29 Mar 2015 23:46:18 +0200, "J.F." wrote: W zasadzie tak ... ale tu w Europie zatrzymalismy sie w rozwoju i Tak, tyko nie znam osobicie ani jednej osoby, kt鏎a je寮zi豉 automatem a p騧niej wola豉 jednak manuala. By mo瞠 to dlatego, 瞠 nie obcuj z dziwakani. Tzn jak to sie robi ? Przestawia na Park, czy wciska hamulec, apotem puszcza i rusza ? Pytasz serio czy jaja sobie robisz? Nie je寮zi貫 nigdy automatem? Zastanawiajce jest to, 瞠 najbardziej automat nie pasuje tym, kt鏎zy nigdy nim nie je寮zili.... Jak k* swobodnie, skoro sie paruje nie z tym telefonem co trzeba ? To tylko problem Twojego zestawu. Mo瞠sz dopisa go do listy. Ja nie opisuj foo-shmoo potrzebne do zestawienia po傍czenia, ale tylko sam jako po傍czenia. Do s逝chania audiobookow to s逝篡 wbudowany zestaw audio czytajcy pliki z pendrive. W傍czam kluczyk odtwarza. Wy傍czam przestaje. Jeszcze mi brakuje uruchamiania odtwarzania w telefonie, walki z zawieszajvym si bt audio itp. -- Marek 70 |
Data: Marzec 30 2015 01:11:52 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | Dnia Mon, 30 Mar 2015 00:09:48 +0200, Marek napisa(a): On Sun, 29 Mar 2015 23:46:18 +0200, "J.F." Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo. Zachwytu tez nie bylo :-) Tym niemniej problem ruszania do gory podobny Jak k* swobodnie, skoro sie paruje nie z tym telefonem co trzeba ?To tylko problem Twojego zestawu. Mo瞠sz dopisa go do listy. Ja nie A ja sie pytam o podstawowa funkcjonalnosc. Moze troche szumiec, ale dwa telefony musi obslugiwac :-) Do s逝chania audiobookow to s逝篡 wbudowany zestaw Moze nowe auto, albo nowe radio. Te seryjne czesto USB nie obsluguja. Poza tym ... zaczalem doceniac ze slucham sobie czegos, wychodze z auta i slucham dalej ... J. 71 |
Data: Marzec 30 2015 10:21:40 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marek | On Mon, 30 Mar 2015 01:11:52 +0200, "J.F." wrote: Tym niemniej problem ruszania do gory podobny Nie ma 瘸dnego problemu. Podejrzewam, 瞠 je寮zi貫 z tiptronic or compatible. Automat pe透nie na prostej na wolnyvh, dziki temu na wikszoci g鏎ek nie stacza si na D tylko "trzyma". -- Marek 72 |
Data: Marzec 30 2015 10:58:41 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 01:11, J.F. pisze: Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo. Pi耩set metr闚 przejecha... No no. Jak nic - ekspert od automat闚 i ich wad. Przejed 5 tys km i wr鵵 do manuala. Nie b璠ziesz m鏬 si nadziwi, jakim cudem lubi貫 zmienia biegi. -- MN 73 |
Data: Marzec 30 2015 11:39:51 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomo軼i Przejechalem jakies 500m. Gorki po drodze nie bylo.Pi耩set metr闚 przejecha... No no. Jak nic - ekspert od automat闚 i ich wad. A czy ja cos pisze o wadach ? Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie ~15 lat temu :-) Przejed 5 tys km i wr鵵 do manuala. Nie b璠ziesz m鏬 si nadziwi, jakim cudem lubi貫 zmienia biegi. Ale pierwsze 100km bedzie ciezkie :-) J. 74 |
Data: Marzec 30 2015 12:23:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 11:39, J.F. pisze:
Papier wszystko przyjmie. Przyjmie na przyk豉d, 瞠 z silnikiem X rozp璠zisz samoch鏚 do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY kierowca i nijak nie potrafi zej嗆 poni瞠j 10. Tymczasem automatem da rad ka盥y przyg逝p. -- MN 75 |
Data: Marzec 30 2015 12:44:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomo軼i Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie Papier wszystko przyjmie. Przyjmie na przyk豉d, 瞠 z silnikiem X rozp璠zisz samoch鏚 do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY kierowca i nijak nie potrafi zej嗆 poni瞠j 10. Tymczasem automatem da rad ka盥y przyg逝p. No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ? Czy zawyzyli dla manuala ? Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie automat bedzie goszy ... no, cos w tym jest :-) J. 76 |
Data: Marzec 30 2015 14:04:52 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-30 o 12:44, J.F. pisze: U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomo軼i Nie wiem, jak Ty, ale wi瘯szo嗆 nigdy nie osi庵nie przyspieszenia takiego jak kierowca zawodowy w czasie test闚 fabrycznych. Oczywi軼ie z manualem. Bo w automacie wystarczy depn望 gaz w pod這g i poczeka. A na trasie w czasie manewr闚 wyprzedzania - to ju w mia盥膨cej wi瘯szo嗆 wypadk闚 automatem zrobi si to sprawniej. Bo zanim typowy kierowca wykona te wszystkie czynno軼i... -- MN 77 |
Data: Marzec 31 2015 12:45:59 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze: Ty to na powa積ie napisa貫 ?No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ? Pozdrawiam 78 |
Data: Marzec 31 2015 14:58:30 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-31 o 12:45, RadoslawF pisze: W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze: Masz jakie wtpliwoci? -- MN 79 |
Data: Marzec 31 2015 16:40:00 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci Nie wiem, jak Ty, ale wikszo nigdy nie osignie przyspieszenia A na trasie w czasie manewr闚 wyprzedzania - to ju w mia盥融cej Masz jakie wtpliwoci? No coz, wielu posiadaczy automata pisze, ze oni w gaz, a samochod mysli, mysli, mysli az w koncu decyduje sie wyprzedzac. I to ich wk*. Kierowca moze i bieg zmienia wolno, ale moze to zrobic zanim jeszcze gaz wcisnie. J. 80 |
Data: Marzec 31 2015 10:53:57 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: A.L. | On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F." U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomo軼i Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer patrzy nie tylko jak gleboko wcisniety jest pedal gazu, ale jak szybko zostal wcisniety. "Danie po gazie" skutkuje przelaczeniem na nizszy bieg. Dostaje sie "kopa". Nijakiego opoznienia nie ma. Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku samochodem z PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj. Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie A.L. 81 |
Data: Marzec 31 2015 18:29:54 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "A.L." napisa w wiadomo軼i grup U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomo軼i Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer No coz, te opinie zdarzaly sie jeszcze niedawno. Owszem, jak polskie - mogly dotyczyc aut sprzed 10-15 lat. Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o Zaraz - mam sobie kupic automata, nie wiadomo jakiego, zeby sie potem przekonac ze wszystko co zlego napisali jest prawda ? Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-) Bedzie jakas promocja, ladne dziewczyny, jazdy probne, to moze dam sie namowic jakiejs seksowne lali, ale na pewno po jezdzie probnej :-) Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie Mowisz ? To czemu to robia, zamiast wsadzic jakis sprawdzony automat ? Historia marketingu zna rozne powody, ale oficjalnie to sie chwala szybka zmiana biegu w DSG jednak. No i czemu przez 50 lat nikt nie przekonal europejczykow do automatow ? J. 82 |
Data: Marzec 31 2015 20:04:24 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: masti | J.F. wrote: U篡tkownik "A.L." napisa w wiadomoci grup zazwyczaj podawane przez ludzi, kt鏎zy w zyciu automatem nie je寮zili. ale za to s ekspierdami Rozwiazanie europejskie to dupy zawracanie i kkoszty czyli zyski dla koncern鬌 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 83 |
Data: Kwiecien 01 2015 12:33:19 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-31 o 22:04, masti pisze: A na trasie w czasie manewr闚 wyprzedzania - to ju w mia盥融cej to napisz jakie auta maj tak fantastyczne automaty, bo tiptronic w bmw ma zajebicie du瞠go laga (w por闚naniu do skrzyni rcznej) I nie m闚i o normalnym przyspieszaniu - wtedy w og鏊e nie odczuwa si zmian bieg闚 - ale przy wyprzedzaniu lub szybkim ruszaniu "spod wiate" -- Pozdrawiam ukasz 84 |
Data: Kwiecien 01 2015 10:33:33 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: masti | dddddddd wrote: W dniu 2015-03-31 o 22:04, masti pisze: takie kt鏎e maj normalnego automata hydrokinetycznego a nie te zautomatyzowane podr鏏ki -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 85 |
Data: Kwiecien 01 2015 12:59:17 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-04-01 o 12:33, masti pisze: dddddddd wrote: pytam o konkrety, modele aut, ch皻nie kilkuletnich. Nie znam si na tym kompletnie a chcia豚ym wiedzie w鈔鏚 jakich aut szuka ja jak wiem 瞠 b璠 wyprzedza albo chc szybciej ruszy w陰czam tryb sport - skrzynia troch szybciej reaguje (trzyma wy窺ze obroty wi璚 nie musi redukowa biegu) - nie zast瘼uje to strza逝 ze sprz璕豉 w odpowiednim momencie, ale zawsze to lepiej... -- Pozdrawiam ㄆkasz 86 |
Data: Kwiecien 01 2015 13:32:13 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marek | On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: to napisz jakie auta maj tak fantastyczne automaty, bo tiptronic wbmw ma zajebicie du瞠go laga (w por闚naniu do skrzyni rcznej)si zmian bieg闚 - ale przy wyprzedzaniu lub szybkim ruszaniu "spodwiate" A na amerykaskich filmach zawsze ruszaj z piskiem opon, mylisz 瞠 robi to na rcznej skrzyni bo z "lagujcym" automatem bym im to nie wysz這 ? ;) -- Marek 87 |
Data: Kwiecien 01 2015 13:47:18 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-04-01 o 13:32, Marek pisze: On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: Ten pisk to oczywicie efekty specjalne. ;) -- MN 88 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:04:11 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "Marek" napisa w wiadomoci On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: N, gaz do dechy, D. -- Pozdrawiam, yabba 89 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:08:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-04-01 o 14:04, yabba pisze: U篡tkownik "Marek" napisa w wiadomoci Serio? U mnie wystarczy wcisn ostro gaz w pozycji "D". 143 KM wystarczaj, 瞠by piszcze jak rasowy dres. -- MN 90 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:33:34 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "Marcin N" napisa w wiadomoci W dniu 2015-04-01 o 14:04, yabba pisze: 110 KM nie wystarcza do piszczenia. -- Pozdrawiam, yabba 91 |
Data: Kwiecien 01 2015 23:08:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: To kup manual. S逝瘺owy lanos, silniczek 1,4 koni co ko這 75.to napisz jakie auta maj tak fantastyczne automaty, bo tiptronic wbmw Da si zapiszcze przy ruszaniu. :-) Pozdrawiam 92 |
Data: Kwiecien 01 2015 23:54:07 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "RadoslawF" napisa w wiadomoci W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: Z manualem to i Maluchem mo積a rusza z piskiem. Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszcze. Nie m闚i, 瞠 to straszna wada, ale stwierdzam fakt. -- Pozdrawiam, yabba 93 |
Data: Kwiecien 02 2015 10:03:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "yabba" napisa w wiadomoci grup 110 KM nie wystarcza do piszczenia.To kup manual. S逝瘺owy lanos, silniczek 1,4 koni co ko這 75. Z manualem to i Maluchem mo積a rusza z piskiem. Maluchem, maluchem ... nie pamietam, ale moze byc trudno. Slaby silnik, doze obciazenie osi napedzanej .. Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszcze. Nie m闚i, 瞠 to straszna wada, ale stwierdzam fakt. Ciekawe. Slaby ten automat, czy elektronika dobrze reguluje ? J. 94 |
Data: Kwiecien 02 2015 10:45:13 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-04-02 o 10:03, J.F. pisze: Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 pewnie po prostu zaczyna rusza od niskich obrot闚, a jak obroty wejd powy瞠j 2000, gdy ju jest wystarczajcy moment na piszczenie, to auto ma zbyt du融 prdko :) ja majc >300KM te chyba samym gazem to piszcz nie od razu, a od +-1500obr/min. Cho nie wiem, rzadko tak je盥融, wic mo瞠 tylko tak to sobie wyobra瘸m -- Pozdrawiam ukasz 95 |
Data: Kwiecien 02 2015 11:38:41 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "J.F." napisa w wiadomoci U篡tkownik "yabba" napisa w wiadomoci grup Trudno, ale nie niemo磧iwe. Mam koleg, kt鏎y rowerem (sk豉dakiem) rusza z piskiem. :)) Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszcze. Nie m闚i, 瞠 to straszna wada, ale stwierdzam fakt. Rusza od obrot闚 biegu ja這wego, wic si造 za wielkiej nie ma. -- Pozdrawiam, yabba 96 |
Data: Kwiecien 02 2015 12:27:32 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "yabba" napisa w wiadomoci grup U篡tkownik "J.F." napisa w wiadomoci Z manualem to i Maluchem mo積a rusza z piskiem.Maluchem, maluchem ... nie pamietam, ale moze byc trudno. Trudno, ale nie niemo磧iwe. No ba ... https://www.youtube.com/watch?v=M0WZPon4vWY Ale w maluchu sie nie pochylisz aby odciazyc tylne kolo ... Rusza od obrot闚 biegu ja這wego, wic si造 za wielkiej nie ma.Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110 KM z klasycznym automatem nie chce piszcze. Nie m闚i, 瞠 to straszna wada, ale stwierdzam fakt.Ciekawe. Ale po chwili obroty powinny byc juz wysokie i moment tez ... J. 97 |
Data: Kwiecien 02 2015 12:35:04 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "J.F." napisa w wiadomoci U篡tkownik "yabba" napisa w wiadomoci grup U篡tkownik "J.F." napisa w wiadomoci I prdko te ju za wysoka. Po za tym automat z definicji tak "gumowato" przenosi napd na ko豉 i konie mechaniczne uciekaj. Mam ca造 czas wra瞠nie jechania na p馧sprzgle. -- Pozdrawiam, yabba 98 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:41:53 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: U篡tkownik "Marcin N" napisa wAle 115 wystarcza. Wiem, bo mam :-) Dobrze 瞠 jest ESP... T. 99 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:52:14 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: yabba | U篡tkownik "T." napisa w wiadomoci W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze: Mog mie zbyt dobre opony. -- Pozdrawiam, yabba 100 |
Data: Kwiecien 01 2015 19:52:37 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2015 o 14:08 Marcin N pisze: Serio? Przewa積ie ESP/ASR nie pozwala... Chyba 瞠by si bawi w naciskanie guzika ESP OFF. TG 101 |
Data: Kwiecien 01 2015 14:22:09 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-04-01 o 13:32, Marek pisze: On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd wrote: wysz這 by, mi te wyjdzie - wystarczy 瞠 przy wcinitym hamulcu dam gaz i ruszam od razu - ale wydaje mi si 瞠 nie jest to normalny start. Samym gazem te zapiszcz, nie tylko na jedynce ale mam ponad 300KM. Przy normalnym ruszaniu (czyli puszczam hamulec i depcz gaz prawie do koca (bez kick-down'a bo nie chc piszcze tylko szybko ruszy) chwil trwa zanim rusz (w manualu wyje盥瘸jc z podporzdkowanej puszczam sprzg這 jak auto przejedzie, w automacie musz gaz wcisn jak jeszcze jest przede mn - przy manualnej skrzyni skoczy這by si to kolizj...) -- Pozdrawiam ukasz 102 |
Data: Kwiecien 02 2015 07:07:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Shrek | On 2015-03-31 22:04, masti wrote: Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer No to ja napisz - kilka r騜nych samochod闚 zawsze niemieckich. W wieku od kilkunastu do kilku (w sensie bli瞠j 10 ni 0) lat. Lag widoczny we wszystkich - w pasacie doprowadza do sza逝 - doje盥zasz do skrzy穎wania zmienia si na 鄴lte - wciskasz gaz. Przetacza si majestatycznie przez skrzy穎wanie i dostaje kopa za;). W Mercedesie E tylko wkurza, ale jaki najbardziej by - mniej wicej 0,5 sekundy do redukcji - czyli por闚nywalnie ze zmian biegu w manualu. Tylko w manualu mog貫 zredukowa zanim potrzebowa貫 depn. Inna sprawa 瞠 koni to mia這 tyle, 瞠 bardzo to nie przeszkadza這;) Shrek. 103 |
Data: Marzec 31 2015 20:36:12 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Marek | On Tue, 31 Mar 2015 10:53:57 -0500, A.L. wrote: Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach osamochodem z PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo) i potem sie wypowiadaj. Serio uwa瘸sz, 瞠 takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robi skrzy auto? Powa積ie pytam, nie chce mi si wierzy, 瞠 niepodpatrywano Amerykan闚 pod tym wzgldem, skoro to jest jasne, 瞠 maj najwiksze dowiadczenie w tym temacie. Uzna bym za kolejne kretystwo jeli Europejskie firmy wymyla造 automat od nowa zamiast podpatrze jak to robi ci, gdzie jest 99% automatow od 60 lat... -- Marek 104 |
Data: Marzec 31 2015 20:47:31 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 20:36 Marek pisze: Serio uwa瘸sz, 瞠 takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robi skrzy auto? A.L. raczej chodzi o to, 瞠 w EU obecnie kr鏊uj skrzynie "zrobotyzowane" - MCP, DSG itp. Maj podstawow wad klasycznych automat闚 (cena) i wszystkie wady "manuali" - sprzg這 (czasami dwa), dwumas i dodatkowo drogie procedury serwisowe - "przyuczanie" polegajce na ustalaniu punktu styku w miar zu篡wania si sprzg豉. Dodatkowo sprzg這/sprzg豉 w tych "autoamtach" maj 篡wotno 1/2 lub 1/4 sprzg豉 w zwyk貫j skrzyni. To wszystko sprawia, 瞠 s to super skrzynie ale tylko dla serwis闚 i sprzedawc闚. TG 105 |
Data: Marzec 31 2015 21:21:02 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: J.F. | U篡tkownik "Marek" napisa w wiadomoci grup Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o Serio uwa瘸sz, 瞠 takie VW,BMW, Audi i reszta jednak nie umie robi skrzy auto? No ... najwyrazniej czasem jednak nie umie, skoro je kupuje od ZF. I nie wiem - czy brak doswiadczenia w automatach, czy patenty, czy za maly zbyt zeby to samemu robic, ale te DSG to juz chyba robia sami ... J. 106 |
Data: Kwiecien 03 2015 10:40:32 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: T. | W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze: On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F." A co to za wynalazek? W prawdziwych hydraulicznych skrzyniach nijakiego "hydraulicznego sprz璕豉" nie ma. T. 107 |
Data: Kwiecien 07 2015 11:49:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF) | Autor: Adam | W dniu 2015-04-03 o 10:40, T. pisze: W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze: Chyba nie wiesz, o czym piszesz. Widzia貫 skrzyni w 鈔odku? Najcz窷ciej s 2 sprz璕豉: 1/ konwerter, kt鏎y jest rodzajem sprz璕豉 olejowego 2/ sprz璕這 zamykaj帷e (spinaj帷e na sztywno) konwerter na najwy窺zym lub te wy窺zych biegach, celem unikni璚ia strat z u郵izgu konwertera. To sprz璕這 nazywa si w literaturze ameryka雟kiej najcz窷ciej "latch". -- Pozdrawiam. Adam 108 |
Data: Marzec 31 2015 16:42:31 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 14:58, Marcin N pisze: Tak i to powa積e.Ty to na powa積ie napisa貫 ?Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych) automat jest najgorszym mo磧iwym rozwizaniem. Wiem 瞠 s automaty z mo磧iwoci rcznej zmiany, tyle 瞠 jest ich na tyle ma這 瞠 chyba mog je pomin. Pozdrawiam 109 |
Data: Marzec 31 2015 18:17:54 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 16:42 RadoslawF pisze: Tak i to powa積e. Nie wiem jakimi automatami je寮zi貫 - ale pieprzysz g逝poty. Wsp馧czesny automat (nie zrobotyzowane g...no) zrobi to zdecydowanie lepiej ni 99,95% kierowc闚. Rzadko kt鏎y kierowca redukuje o 2-3 biegi w d馧 przy 100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poprosz - wcisn mocno i szybko peda gazu. W chwili gdy Ty wciniesz sprzg這 ja mam ju zapity o 2 numery ni窺zy bieg i jestem w po這wie wyprzedzania. Identycznie jest z w傍czaniem si do ruchu na rozbieg闚kach autostradowych - wciskam peda gazu w pod這g i wskakuj p造nnie w po這wie rozbiegu midzy samochody jadce 120-130km/h. Jeli nie m闚imy/piszemy o sporcie/jazdach terenowych to takie dyskusje maj taki sam sens jak te nad wy窺zoci auta bez klimy nad tymi z klim (bo elektroniki mniej :-) - odbywa造 si na tej grupie kilka/kilkanacie lat temu). Nie ma nic lepszego w ruchu cywilnym ni auto z klasycznym (hydrokinetycznym) automatem. Jedyny mankament automatu przy zakupie nowego auta to cena - w PL jest chora, spowodowana chor polityk. Producent/dealer myli, 瞠 jak klient bdzie chcia automat to na pewno bdzie chcia, sk鏎, podgrzewane fotele, dach szklany i nawigacj - ca這 za jedyne 30kPLN wicej. W innej konfiguracji automatu nie mamy i co nam Pan zrobi? Rynek wt鏎ny to inna bajka - dochodzi ryzyko krcenia, tu zawsze trzeba si kierowa zdrowym rozsdkiem. TG 110 |
Data: Marzec 31 2015 19:56:32 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze: Tak i to powa積e. To dlaczego 瘸den z chwalcych automaty nie poda nazw aut z tym cudownie dzia豉jcym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu "wsp馧czesny", "ze sprzg貫m hydraulicznym" czy jeszcze z czym innym. Napisz wreszcie w jakich samochodach s te cudowne automaty, przy okazji oka瞠 si jaki procent automat闚 to te zachwalane oraz ile tak naprawd kosztuj. Pozdrawiam 111 |
Data: Marzec 31 2015 20:08:10 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 19:56 RadoslawF pisze:
C4 GP AM6 (aisin). Mam od nowoci kupiony w polskim salonie. Cen mia chor - ale to ju pisa貫m. TG 112 |
Data: Marzec 31 2015 20:57:47 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: Marcin N | W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
Prosz bardzo: Hyundai Elantra rocznik 2005, silnik 2.0 benzyna 143 KM, przebieg 100 tys km (m鎩). Automat 4 biegowy plus bieg 3 i 4 z blokujcym si sprzg貫m hydrokinetycznym. Je寮zi貫m wieloma automatami (Mercedes, Nissan, Peugeot, Toyota) - ten jest najlepszy. -- MN 113 |
Data: Marzec 31 2015 20:01:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze: mercury Villager Jeep Cheeroke - cho tu jest troch bardziej wo這waty -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 114 |
Data: Kwiecien 01 2015 10:17:11 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-31 o 22:01, masti pisze: Czyli mam cztery pojazdy z cudown skrzyni z czego jeden JeepTo dlaczego 瘸den z chwalcych automaty nie poda nazw aut z tym ma niestety kiepsk. Wiem bo mia貫m okazj tym jecha. W dodatku to by豉 wersja z benzyniakiem ponad trzy litrowym. :-) Pozdrawiam 115 |
Data: Kwiecien 01 2015 09:36:56 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-03-31 o 22:01, masti pisze: a ile tych pojazd闚 by ci zadowoli這? ma niestety kiepsk. Wiem bo mia貫m okazj tym jecha. cztero :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 116 |
Data: Kwiecien 01 2015 22:45:09 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-01 o 11:36, masti pisze: Czyli mam cztery pojazdy z cudown skrzyni z czego jeden JeepTo dlaczego 瘸den z chwalcych automaty nie poda nazw aut z tym Czytajc niekt鏎ych jakie te automaty dzisiejsze s wietne liczy貫m jednak na kilkadziesit modeli. Takich chyba nie maj, to by這 trzy z groszami, chyba 3,2 alema niestety kiepsk. Wiem bo mia貫m okazj tym jecha. pisze z pamici. Pozdrawiam 117 |
Data: Kwiecien 01 2015 20:49:21 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-01 o 11:36, masti pisze: to mo瞠 wymie kilkadziesi徠 modeli tych kiepskich?
no zobacz a u mnie na podje寮zie stoi sobie taki Cheerokie 4.0 R6 :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 118 |
Data: Kwiecien 02 2015 00:45:30 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-01 o 22:49, masti pisze: Czyli mam cztery pojazdy z cudown skrzyni z czego jeden JeepTo dlaczego 瘸den z chwalcych automaty nie poda nazw aut z tym Wszystkie pozosta貫. :-) To gratulacje. Skd cigany ?Takich chyba nie maj, to by這 trzy z groszami, chyba 3,2 alema niestety kiepsk. Wiem bo mia貫m okazj tym jecha. Pozdrawiam 119 |
Data: Kwiecien 01 2015 23:28:06 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-01 o 22:49, masti pisze: enumeratywnie poprosz :)
ze Stan闚 oczywi軼ie. Chcesz?bo na wydaniu jest :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 120 |
Data: Kwiecien 02 2015 14:50:59 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-04-02 o 01:28, masti pisze: RadoslawF wrote: Za d逝go by trwa這 siedzenie i przepisywanie. :-) Jak z manualem to jaka cena, przebieg, wiek i gdzie go mo積aTo gratulacje. Skd cigany ?Takich chyba nie maj, to by這 trzy z groszami, chyba 3,2 alema niestety kiepsk. Wiem bo mia貫m okazj tym jecha. obejrze. Jak automat to dzikuje. Pozdrawiam 121 |
Data: Kwiecien 02 2015 13:21:59 | Temat: Re: Kretynizmy... (by這 DPF) | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2015-04-02 o 01:28, masti pisze: |