Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji?
1 | Data: Wrzesien 23 2011 16:24:54 |
Temat: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | |
Autor: maniac | Wyobra¼my sobie sytuacjÄ™, w której badamy dwa takie same dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadajÄ… benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. 2 |
Data: Wrzesien 23 2011 16:35:02 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 23.09.2011 16:24, maniac pisze: Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? OczywiÅ›cie, ¿e przypadek 1. Zmienienie biegów przy 3000 RPM i nie przekraczanie prÄ™dkoÅ›ci 110 km/h w bardzo lekkim i dynamicznym aucie (skoro poleci przy 100KM 220km/h) jest na d³ugÄ… metÄ™ na pewno lepsze dla niego ni¿ dochodzenie do 4500 RPM czy dobijanie do czerwonej skali. S. 3 |
Data: Wrzesien 23 2011 14:55:15 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin maniac Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Statystycznie raczej 2, ale jak bÄ™dzie w konkretnym przypadku, to ciÄ™¿ko powiedzieć. W ciÄ…gu dziesiÄ™ciu lat mo¿e siÄ™ zdarzyć bardzo wiele rzeczy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 4 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:01:55 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: DoQ | W dniu 23-09-2011 16:24, maniac pisze: 5 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:17:44 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PrzemysÅ‚aw Czaja |
Wyobra¼my sobie sytuacjÄ™, w której badamy dwa takie same dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadajÄ… benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Dwa Evo - jednym je¼dzi sobie np. taki goæ jak ja, czyli spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udzia³ w rajdach - jak Ci siÄ™ wydaje, który silnik bÄ™dzie w lepszym stanie po 10 latach? 6 |
Data: Wrzesien 23 2011 15:45:23 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: Massai | Przemys³aw Czaja wrote:
Niewykluczone ¿e to drugie evo, z rajdów - pewnie bÄ™dzie mia³o ju¿ trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa ¿e bÄ™dzie akurat nowy ;-) -- Pozdro Massai 7 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:43:16 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: w_wi | W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? KiedyÅ› przypadkowo rozmawia³em z pracownikiem serwisu jakiejÅ› tam marki samochodów. Stwierdzi³ on, ¿e silniki samochodów które serwis daje na czas naprawy sÄ… w lepszym stanie ni¿ statystyczny, przyprowadzony do serwisu. Spowodowane to by³o faktem, ¿e samochodem zastÄ™pczym przewa¿nie je¼dzi siÄ™ inaczej ni¿ w³asnym, czyli gaz do pod³ogi i do przodu a nie kiedy i do ty³u. 8 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:10:58 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: maniac | W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze: W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Te¿ s³ysza³em nie raz takie opinie i nie raz je¼dzi³em takimi "zastÄ™pczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest du¿o lepszy ni¿ aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :) Zastanawiam siÄ™ po prostu, czy to nie jest tak jak z ¿arówkami... PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Silnik te¿ chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-) -- maniac 9 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:14:58 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: szufla |
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze: Przestan czlowieku. sz. 10 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:49:47 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-23 18:10, maniac wrote: PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Å»e jak? Shrek. 11 |
Data: Wrzesien 23 2011 19:40:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  najpierw trzeba by pomyÅ›leć co autor chcia³ powiedzieć przez "elektrodÄ™"PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. je¿eli np. jeden ze styków ¿arówki to ma racjÄ™. 12 |
Data: Wrzesien 24 2011 01:35:58 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-23 19:40, PM wrote:
Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji. Shrek. 13 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:29:37 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?najpierw trzeba by pomyÅ›leć co autor chcia³ powiedzieć przez "elektrodÄ™"PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. 14 |
Data: Wrzesien 24 2011 11:49:29 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-24 10:29, PM wrote:
To, ¿e "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepali siÄ™ wczeÅ›niej. Shrek 15 |
Data: Wrzesien 24 2011 16:57:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | >>>> najpierw trzeba by pomyÅ›leć co autor chcia³ powiedzieć przez "elektrodÄ™" brawo!po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?je¿eli np. jeden ze styków ¿arówki to ma racjÄ™. tyle, ¿e prÄ…d akurat bÄ™dzie wiÄ™kszy (przy tej samej mocy) np. ¿arówka amerykaÅ„ska vs europejska. chocia¿ w USA chyba te¿ zrobili upgrade do 120V 16 |
Data: Wrzesien 24 2011 18:47:16 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-24 16:57, PM wrote: To, ¿e "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepalibrawo! A gdzie jest napisane, ¿e to inna ¿arówka? Shrek. 17 |
Data: Wrzesien 24 2011 21:25:52 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  A gdzie, ¿e taka sama?To, ¿e "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepalibrawo! wymyÅ›lasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura! :-> 18 |
Data: Wrzesien 25 2011 10:16:40 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-24 21:25, PM wrote: A gdzie, ¿e taka sama?To, ¿e "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepalibrawo! Z kontekstu wÄ…tku (w której badamy dwa takie same dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P Ty wymyÅ›lasz dodatkowe za³o¿enia. Jak ju¿ siÄ™ masz czepiać to podpowiadam, ¿e rezystancja (i impedancja) te¿ jest zale¿na od temperarury ¿arnika, wiÄ™c jak dasz mniejsze napiÄ™cie to mniej siÄ™ nagrzeje i w efekcie bÄ™dzie wiÄ™kszy prÄ…d ni¿ wynika³oby z prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie mia³. Shrek. 19 |
Data: Wrzesien 25 2011 14:57:36 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | >Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P s³abo argumentujesz wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? Ty wymyÅ›lasz dodatkowe za³o¿enia. nie wymyÅ›lam, po prostu interpretuje brak za³o¿eÅ„ na korzyæ stawiajÄ…cego tezÄ™ a czepiam siÄ™ czepiajÄ…cych co nie precyzujÄ… co im nie konkretnie nie pasuje tylko walÄ… na oÅ›lep: bzdura, debil, ba³wan. Jak ju¿ siÄ™ masz czepiać to podpowiadam, ¿e rezystancja (i impedancja) a która to czeæ impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta rzeczywista siÄ™ nazywa? te¿ jest zale¿na od temperarury ¿arnika, wiÄ™c jak dasz mniejsze napiÄ™cie to mniej siÄ™ nagrzeje i w efekcie bÄ™dzie wiÄ™kszy prÄ…d ni¿ wynika³oby z prostej proporcji napięć. no patrz, kto by pomyÅ›la³ ;-) Ale i tak przedpisca racji nie mia³.Nie mia³ przy za³o¿eniu, ¿e chodzi³o o pod³Ä…czenie ¿arówki o napiÄ™ciu znamionowym 230V do napiÄ™cia 110V (a tu siÄ™ poczÄ…tkowo nie okreÅ›li³eÅ›) Mo¿na by dywagować czy przy obni¿onym napiÄ™ciu w ¿arówkach halogenowych zachodzi cykl regeneracji, choć podobno poniewa¿ parowanie ¿arnika te¿ jest mniejsze to cuzamen do kupy ¿ywotnoæ jednak roÅ›nie.. 20 |
Data: Wrzesien 25 2011 16:37:40 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-25 14:57, PM wrote: s³abo argumentujesz _Zamiast_. Wlewasz benzynÄ™ do disla? 21 |
Data: Wrzesien 25 2011 17:21:50 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | >> s³abo argumentujesz ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i dzia³a!wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? a ktoÅ› inny je¼dzi na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód) nie chwytasz, ¿e nieprecyzyjnie siÄ™ wyra¿asz a wymagasz tego od innych? 22 |
Data: Wrzesien 25 2011 17:29:35 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-25 17:21, PM wrote: ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i dzia³a!s³abo argumentujesz Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu wÄ…tku, to ja z tobÄ… dyskutować nie zamierzam. Shre, 23 |
Data: Wrzesien 25 2011 21:35:41 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i dzia³a! to mi³e. Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, te¿ siÄ™ powstrzymaj, tak w promocji. 24 |
Data: Wrzesien 24 2011 08:44:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Albercik | W dniu 23.09.2011 17:43, w_wi pisze: W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: i skrzynie biegów tez majÄ… w lepszym stanie.. JakiÅ› czas temu mia³em zastÄ™pczÄ… faworitkÄ™, tam sprzÄ™g³a nie by³o trzeba u¿ywać;) 25 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:21:26 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Marcin N | W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Wa¿nym parametrem bÄ™dzie iloæ obrotów silników, które oba majÄ… za sobÄ…. JeÅ›li "agresywny u¿ytkownik" prawie ciÄ…gle trzyma swój pojazd miÄ™dzy max momentem i mocÄ… - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zu¿yty od tego, który "oszczÄ™dza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, ¿e umrze ze staroÅ›ci. ChÄ™tnie pos³ucham jednak, co sÄ…dzÄ… inni. 26 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:26:40 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: DoQ | W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze: Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, du¿e silniki z zapasem mocy, których nie trzeba krêciæ aby wzglêdnie dynamicznie siê poruszaæ potrafi± byæ o rz±d wielko¶ci trwalsze. Do¶æ skrajnym przyk³adem niech bêdzie silnik ci±gnika siod³owego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla. Pozdrawiam Pawe³ 27 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:41:48 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin DoQ Doæ skrajnym przyk³adem niech Ale to sÄ… ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalnÄ… moc przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000 rpm. Du¿Ä… wtedy szansa na przedwczeÅ›nie zu¿yte panewki i ogólne zaszlamienie nagarem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 28 |
Data: Wrzesien 23 2011 21:15:54 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | > Ale to sÄ… ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalnÄ… moca dlaczego? przecie¿ mo¿na uznać ¿e zu¿ycie panewek jest proporcjonalne do momentu to gdzie jest max m? w tym silniku? 29 |
Data: Wrzesien 24 2011 19:20:27 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: DoQ | W dniu 23-09-2011 20:41, to pisze: Ale to s± ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu Przedwczesne zu¿ycie panewek przy ³agodnej eksploatacji, to jaki¶ urban legend, pochodz±cy jeszcze z czasów kiedy Nysy czy inne Warszawy by³y modne na naszych drogach :) Pozdrawiam Pawe³ 30 |
Data: Wrzesien 23 2011 23:05:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisa³(a): Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±. Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na wyzszym biegu jezdzil. Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym biegu zamiast "200" na 5-tym. No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac .. A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw. J. 31 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:35:43 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: Przemys³aw Czaja |
Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±. To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA! W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-) 32 |
Data: Wrzesien 28 2011 23:10:01 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: J.F. | Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:35:43 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a): U¿ytkownik "J.F." patrzac jak pojazd wtedy zwalnia ... to bardzo niewielkie sa. J. 33 |
Data: Wrzesien 25 2011 19:47:10 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. napisa³(a): jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniuA co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy 67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm. Pzdr TG 34 |
Data: Wrzesien 25 2011 19:59:29 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin Tomasz Gorbaczuk A co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy Jak przyspieszasz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 35 |
Data: Wrzesien 25 2011 22:51:49 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 25-09-2011 o 21:59:29 to napisa³(a): begin Tomasz Gorbaczuk Je¶li nie przyspieszam z peda³em gazu w pod³odze (przy wyprzedzaniu) - to tak w³a¶nie zmienia. Pzdr TG 36 |
Data: Wrzesien 25 2011 09:23:21 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: AZ | On 2011-09-23, Marcin N wrote: A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tuKtóre auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie elementow w silniku. Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik 10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna jak sie czas na tacho skonczy. -- Artur 37 |
Data: Wrzesien 23 2011 19:45:58 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: Maciek | Dnia Fri, 23 Sep 2011 16:24:54 +0200, maniac napisa³(a): Przypadek 2. No, jesli to dla Ciebie znaczy, ze wie jak korzystac, to ja poprosze inny zestaw pytan. -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio 38 |
Data: Wrzesien 23 2011 20:04:59 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: J.F | U¿ytkownik "maniac" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Wyobra¼my sobie sytuacjÄ™, w której badamy dwa takie same A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-) dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadajÄ… benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Przypadek 2. Aby na pewno wie ? zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w koæ i dobija czÄ™sto do mocy maksymalnej. U¿ytkownik tego samochodu nie ¿a³uje sobie równie¿ prÄ™dkoÅ›ci - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-) 100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h. Auto w rÄ™kach tego kierowcy Å›rednio zu¿ywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, zaÅ› Å›rednia prÄ™dkoæ wynosi 70 km/h. Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2. Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220 to widzi przez minute co pol roku. A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy tym gaz do deski. Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ... ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-) A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow" http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-) J. 39 |
Data: Wrzesien 23 2011 21:12:59 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: Robson | w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata. 40 |
Data: Wrzesien 24 2011 03:40:48 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze: w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.I to mo¿e byæ kluczowe, a przynajmniej - wa¿ne ;) Anyway: w 90% przypadków - przy zakupie u¿ywanego samochodu - nie masz bladego pojêcia, jak w rzeczywisto¶ci pojazd by³ u¿ytkowany. Ja - osobi¶cie - wola³bym kupiæ samochód od siebie :D (benzynowa V-ka, ci¶niêta ile trzeba, kupiona 10letnia przy rzeczywistym przebiegu ~200K, kolejne 100K zrobione przez 5 lat - silnik w niezmienionej kondycji <analizator spalin na przegl±dzie i g-tech pokazuj± te same wyniki albo lepsze), na krawê¿niki naje¿d¿amy 3km/h, a nie 30, studzienki omijamy, przez torowiska tramwajowe "przelatujemy"), serwisowana g³ównie samodzielnie, ¶wiadomie, kiedy jest taka potrzeba i "na czas" - nie ma sytuacji, ¿e co¶ klika, stuka albo napierdala ni¿ kupiæ go od mojego te¶cia: sympatyczny, stateczny, wiekowy pan, je¿d¿±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), ale potrafi±cy to robic na 3 biegu.. albo ruszaæ "przez krawê¿nik" z odciêcia na pó³sprzêgle... :D Tory, dziury w jezdni, krawê¿niki - "jak siê trafi" - bo ich ju¿ nie widzi. Olej - nigdy nie wymieniony, bo w "fachowym serwisie" do którego je¼dzi skonstatowali, ¿e dziadek, wiêc tylko kasuj±, wymian± siê nie k³opocz±.. to jak? kupujecie autko po starszym panu..? Silnik jest czê¶ci± eksploatacyjn±. Je¶li w momencie zakupu jest sprawny (tj. osi±ga nominalne warto¶ci na vag-u, g-tech'u i analizatorze spalin) - to jest wystarczaj±co dobrze. Jak siê ewentualnie wysra - to siê w 8h przek³ada identyczny (z allegro, z gwarancj± ;) ). 41 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:35:18 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | ?> Ja - osobi¶cie - wola³bym kupiæ samochód od siebie :D 42 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:38:00 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: Przemys³aw Czaja |
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.I to mo¿e byæ kluczowe, a przynajmniej - wa¿ne ;) bredzisz :) 43 |
Data: Wrzesien 26 2011 19:22:26 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-24 10:38, Przemys³aw Czaja pisze: bredzisz :) Wypowied¼ uzasadnij ;) 44 |
Data: Wrzesien 25 2011 20:39:23 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:(ciach) je¿d¿±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), No w³a¶nie! Po Niestachowskiej to je¼dzi siê tak: http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA ;) 45 |
Data: Wrzesien 25 2011 20:10:15 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin megrims No w³aÅ›nie! Uwa¿aj, ¿eby tutejsi kapusie nie donieÅ›li. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 46 |
Data: Wrzesien 25 2011 23:10:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-25 22:10, to pisze: begin megrims Znaczy siÄ™... ORMO? 47 |
Data: Wrzesien 25 2011 23:03:22 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: To by³ jakiÅ› znajomek? Czy pogoni³eÅ› g³upka w celu spuszczenia wp...lu? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój." 48 |
Data: Wrzesien 25 2011 23:23:05 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-25 23:03, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: Nie by³ znajomek. A wpierdol? Bez sensu. 49 |
Data: Wrzesien 26 2011 21:44:09 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: 'Tom N' | megrims w Po Niestachowskiej to je¼dzi siê tak:To by³ jaki¶ znajomek? Czy pogoni³e¶ g³upka w celu spuszczenia wp...lu? ;) Nie by³ znajomek. A wpierdol? Bez sensu. Ot po prostu paliwo sie koñczy³o i nawet na podjechanie pod dystrybutor nie starczy³o ;P -- Tomasz Nycz 50 |
Data: Wrzesien 26 2011 08:18:42 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: Marcin N | W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: Nie odró¿niasz ¿ycia od gier komputerowych? Ech, m³odzi... 51 |
Data: Wrzesien 26 2011 20:05:20 | Temat: Re: Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-26 08:18, Marcin N pisze: W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: Po 40-tce to jeszcze m³odzi. |