http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widaæ jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwi±zaniu siê
bardzo mylili - "¶migie³ko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.
2 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 23:11:35 |
Temat: Re: KtoÅ› kiedyÅ› pisa³ o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? |
Autor: Lewis |
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
bardzo mylili - "Å›migie³ko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
Dobra nie chce mi siÄ™ czytać ca³ego artyku³u, ale co autor chcia³ osiÄ…gnąć stosujÄ…c napÄ™d elektryczny zamiast normalnego superchargera napÄ™dzanego paskiem?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
3 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 23:27:38 | Temat: Re: KtoÅ› kiedyÅ› pisa³ o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? | Autor: Lewis |
W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze:
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu
siÄ™
bardzo mylili - "Å›migie³ko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
Dobra nie chce mi siÄ™ czytać ca³ego artyku³u, ale co autor chcia³
osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
napędzanego paskiem?
Ju¿ chyba wiem, brak laga i praktycznie sta³e do³adowanie od 1krpm do odciÄ™cia (o ile wyda "turbina") ale przez wiÄ™kszoæ czasu i tak para pójdzie w gwizdek a kW we¼mie...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
4 |
Data: Pa?dziernik 04 2011 23:44:00 | Temat: Re: KtoÅ› kiedyÅ› pisa³ o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? | Autor: scobowski |
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
Ju¿ chyba wiem, brak laga i praktycznie sta³e do³adowanie od 1krpm do
odciÄ™cia (o ile wyda "turbina") ale przez wiÄ™kszoæ czasu i tak para
pójdzie w gwizdek a kW we¼mie...
nic nie we¼mie, jak siÄ™ lu¼no obraca w dolocie i "nie ³aduje"
A wspomniane w artykuje superkondzie mo¿esz na³adować na obrotach ja³owych, stojÄ…c w korku - kiedy i tak marnuje siÄ™ zupÄ™.. a 40-70 KW kosztem 7KW wydatkowanych na prÄ…d - IMO siÄ™ op³aca.. nie wiem, czy zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..? (niezale¿nie od obrotów silnika!)
5 |
Data: Pa?dziernik 05 2011 09:30:53 | Temat: Re: Kto¶ kiedy¶ pisa³ o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo? | Autor: Ukaniu |
U¿ytkownik "scobowski" napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
Ju¿ chyba wiem, brak laga i praktycznie sta³e do³adowanie od 1krpm do
odciêcia (o ile wyda "turbina") ale przez wiêkszo¶æ czasu i tak para
pójdzie w gwizdek a kW we¼mie...
nic nie we¼mie, jak siê lu¼no obraca w dolocie i "nie ³aduje"
A wspomniane w artykuje superkondzie mo¿esz na³adowaæ na obrotach
ja³owych, stoj±c w korku - kiedy i tak marnuje siê zupê.. a 40-70 KW
kosztem 7KW wydatkowanych na pr±d - IMO siê op³aca.. nie wiem, czy
zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
(niezale¿nie od obrotów silnika!)
Moc siê nie bierze z nik±d tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w
sensie, ¿e mo¿na je zastosowaæ do czego¶ innego. Zwyk³e w³±czenie ¶wiate³
ju¿ powoduje zwiêkszenie zu¿ycia benzyny a co dopiero ³adowanie
czegokolwiek.
W takim uk³adzie dochodz± straty - przekazania mocy do alternatora, straty w
alternatorze, straty magzynowania, straty przesy³u, straty silnika w
sprê¿arce.
Zwyk³e turbo - odzyskuje energiê tracon± w spalinach i nie ma powy¿szych
strat - st±d sprawno¶æ silnika mo¿e byæ nawet wy¿sza. Za to jest lag, ale od
czego s± kompresory...
--
Pozdrawiam,
£ukasz
| | | |