Grupy dyskusyjne   »   Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?

Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?



1 Data: Sierpien 01 2014 12:49:37
Temat: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

Zainteresował mnie dziwny element/pier¶cień nałożony na moj± póło¶kę... co¶ to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).

Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazuj±
na póło¶ki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).

I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?
Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)



2 Data: Sierpien 01 2014 22:52:57
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Pszemol"  napisał

Zainteresował mnie dziwny element/pier¶cień nałożony na moj± póło¶kę... co¶ to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).
Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

Nie twierdze ze to to, ale Dynamic Vibration Damper moze wlasnie tak wygladac.

I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)

Na oko to wcale nie tak latwo - trzeba troche rozebrac.

A tu masz przyklad z zewnatrz montowanej
http://allegro.pl/opel-vectrab-2-0-dti-polos-poloska-prawa-2003-r-i4466086770.html

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?

To sluzy do wywazania samoczynnego :-)

Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Symetryczny, ale przeciez niedokladny. Sam sie ma ustawic dobrze ..

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)

W napedach CD i szlifierkach masz takie z kulkami - tych to dopiero nie rozumiem :-)

J.

3 Data: Sierpien 02 2014 01:24:33
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

W takim układzie póło¶ też pewnie nie.
Może poduszki trzymaj±ce silnik?

Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazuj±
na póło¶ki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).

I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)

Tylko żeby to zdj±ć/założyć musisz wymonotwać póło¶ i rozebrać przegub.

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?
Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)

To jest ciężki pier¶cień zamocowany na względnie miękkim i sprężystym ¶rodku.
O co chodzi i dlaczego akurat na półosi to naprawdę nie wiem - na wałach korbowych chyba czego¶ takiego się nie stosuje.
No ale powszechno¶ć rozwi±zania sugeruje że jednak do czego¶ to służy.

Jedyne działanie tego ustrojstwa jakie obseruję w praktyce jest takie że pod tym póło¶ sobie koroduje i tam się łamie ;)

4 Data: Sierpien 01 2014 20:04:03
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"Tomasz Pyra"  wrote in message

W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

W takim układzie póło¶ też pewnie nie.
Może poduszki trzymaj±ce silnik?

No wła¶nie dzi¶ po robocie zanurkowałem pod samochodem
i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich póło¶kach nie
wygl±daj± wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wygl±daj±
gdy s± nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwaj±
się ani wzdłuż osi ani nie obracaj± się na niej - guma też nie jest
jako¶ zniszczona poza tym że lewy wygl±da na ciut sztywniejszy.

Wygl±da na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
A czemu s±zisz że to poduszki?

5 Data: Sierpien 03 2014 00:47:33
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-08-02 03:04, Pszemol pisze:> "Tomasz Pyra"  wrote in message
> >> W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:
>>
>>> Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
>>> dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
>>> normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
>>> i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
>>> i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
>>> że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
>>
>> W takim układzie póło¶ też pewnie nie.
>> Może poduszki trzymaj±ce silnik?
>
> No wła¶nie dzi¶ po robocie zanurkowałem pod samochodem
> i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich póło¶kach nie
> wygl±daj± wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wygl±daj±
> gdy s± nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwaj±
> się ani wzdłuż osi ani nie obracaj± się na niej - guma też nie jest
> jako¶ zniszczona poza tym że lewy wygl±da na ciut sztywniejszy.
>
> Wygl±da na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
> A czemu s±zisz że to poduszki?

No bo to jest co¶ co ma prawo telepać samochodem w zależno¶ci od stopnia obci±żenia silnika.
A piszesz że przestaje trz±¶ć jak zdejmujesz nogę z gazu.

A wszystkie elementy obrotowe i ich potencjalnie niewyważenie maj± takie samo bicie niezależnie czy silnik je napędza czy nie, bicie zależy wtedy od prędko¶ci.

A poduszki silnika w zależno¶ci od ich napięcia już jak najbardziej mog± dawać takie efekty.

6 Data: Sierpien 03 2014 12:07:47
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: A.L. 

On Fri, 1 Aug 2014 12:49:37 -0500, "Pszemol"
wrote:

Zainteresował mnie dziwny element/pier¶cień nałożony na moj± póło¶kę... co¶
to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach
(ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).

Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazuj±
na póło¶ki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).

I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?
Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)


Moze pogoglowac troche?

http://honda-tech.com/showthread.php?t=3037250

http://repairpal.com/bad-engine-mounts-may-cause-vibration-roughness-and-rattle-155

Pogogluj na

honda engine wobble when  accelerator pressed

Znajdziesz znacznie wiecej niz te dwa linki

A.L.

7 Data: Sierpien 04 2014 09:48:16
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: Lewis 

W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

Przeguby wewnętrzne :)

--
Pozdrawiam
Lewis

8 Data: Sierpien 04 2014 10:36:16
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: WOJO 

Przeguby wewnętrzne :)
Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego os±du.
Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

9 Data: Sierpien 04 2014 07:33:32
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"WOJO"  wrote in message

Przeguby wewnętrzne :)
Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego os±du.
Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
:)

A jak t± diagnozę uzasadniacie?

I jak sprawdzić same przeguby?
Mog± być uwalone jak gumy s± zdrowe i suche?

10 Data: Sierpien 04 2014 14:45:26
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor: WOJO 

A jak t± diagnozę uzasadniacie?
1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi pa¶ć przegub zewnętrzny.
2.Własnym do¶wiadczeniem z t± przypadło¶ci±.
O bardziej mechanicznych rzeczach niech się wypowiada Lewis.
:)
I jak sprawdzić same przeguby?
A pokręć kółeczka na jakim¶ równym, szerokim placyku i posłuchaj czy terkot nie dochodzi z maksymalnie skręconych kół.

Mog± być uwalone jak gumy s± zdrowe i suche?
A jak w ¶rodku też s± suche?
Na odległo¶ć, to sobie gdybamy...
Pozdrawiam.
WOJO

11 Data: Sierpien 04 2014 14:26:50
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"WOJO"  wrote:

A jak tÄ… diagnozÄ™ uzasadniacie?
1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi pać przegub zewnÄ™trzny.
2.Własnym doĹ›wiadczeniem z tÄ… przypadłoĹ›ciÄ….
O bardziej mechanicznych rzeczach niech siÄ™ wypowiada Lewis.
:)

Przeguby po obu stronach (właĹ›ciwie osłony przegubów, te harmonijki)
sprawdzałem wizualnie i nie widzÄ™ żadnych pÄ™knięć ani uciekajÄ…cego smaru.

I jak sprawdzić same przeguby?
A pokręć kółeczka na jakimĹ› równym, szerokim placyku i posłuchaj czy
terkot nie dochodzi z maksymalnie skrÄ™conych kół.

Z tym, że nie mam żadnego terkotu...
Auto zaczyna wibrować jak dodaję gazu a przestaje gdy puszczam nogę z gazu.
To sprawdzałem dziĹ› podczas jazdy na wprost.

Mogą być uwalone jak gumy są zdrowe i suche?
A jak w Ĺ›rodku też sÄ… suche?
Na odległoć, to sobie gdybamy...

Nie na odległoć: widziałeĹ› gumy moimi oczami - sÄ… suche i nie majÄ… pÄ™knięć
ani otarć.
Możesz mi powiedzieć w jaki sposób smar jakim sÄ… przeguby napakowane
wydostał siÄ™ z przegubu skoro gumy sÄ… całe?

12 Data: Sierpien 04 2014 17:45:48
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Lewis 

W dniu 2014-08-04 16:26, Pszemol pisze:


Przeguby po obu stronach (właĹ›ciwie osłony przegubów, te harmonijki)
sprawdzałem wizualnie i nie widzÄ™ żadnych pÄ™knięć ani uciekajÄ…cego smaru.

Z praktyki mogÄ™ Ci powiedzieć że przegub wizualnie z zewnÄ…trz może być idealny a bÄ™dzie miał luz (wypracowanie) i bÄ™dzie telepać samochodem przy przyspieszaniu.

Wiele razy już tak miałem. Ludzie robili wszystko, całe zawieszenie poduchy, koła, tarcze cuda na kiju, po wymianie przegubu wszystko wracało do normy.
--
Pozdrawiam
Lewis

13 Data: Sierpien 04 2014 12:14:10
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"Lewis"  wrote in message

Z praktyki mogÄ™ Ci powiedzieć że przegub wizualnie z zewnÄ…trz może być idealny a bÄ™dzie miał luz (wypracowanie) i bÄ™dzie telepać samochodem przy przyspieszaniu.

Wiele razy już tak miałem. Ludzie robili wszystko, całe zawieszenie poduchy, koła, tarcze cuda na kiju, po wymianie przegubu wszystko wracało do normy.

Zrobiłem dziĹ› test na parkingu - kilkanaĹ›cie kółek na maksymalnie
skrÄ™conych kołach w lewo i potem w prawo - żadnych stuków, żadnych
zgrzytów, żadnych wibracji przy takiej niskiej prÄ™dkoĹ›ci "parkingowej".

Czy dalej mam siÄ™ czepiać przegubów?
Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

14 Data: Sierpien 05 2014 00:08:59
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Lewis 

W dniu 2014-08-04 19:14, Pszemol pisze:

"Lewis"  wrote in message

Z praktyki mogÄ™ Ci powiedzieć że przegub wizualnie z zewnÄ…trz może być
idealny a bÄ™dzie miał luz (wypracowanie) i bÄ™dzie telepać samochodem
przy przyspieszaniu.

Wiele razy już tak miałem. Ludzie robili wszystko, całe zawieszenie
poduchy, koła, tarcze cuda na kiju, po wymianie przegubu wszystko
wracało do normy.

Zrobiłem dziĹ› test na parkingu - kilkanaĹ›cie kółek na maksymalnie
skrÄ™conych kołach w lewo i potem w prawo - żadnych stuków, żadnych
zgrzytów, żadnych wibracji przy takiej niskiej prÄ™dkoĹ›ci "parkingowej".

Czy dalej mam siÄ™ czepiać przegubów?
Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

PrzetestowałeĹ› zewnÄ™trzne:)
Zobacz czy półosie siedzÄ… sztywno w skrzyni biegów, poszarp góra dół i zobacz czy półoĹ› wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

--
Pozdrawiam
Lewis

15 Data: Sierpien 09 2014 14:26:32
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"Lewis"  wrote in message

Zrobiłem dziĹ› test na parkingu - kilkanaĹ›cie kółek na maksymalnie
skrÄ™conych kołach w lewo i potem w prawo - żadnych stuków, żadnych
zgrzytów, żadnych wibracji przy takiej niskiej prÄ™dkoĹ›ci "parkingowej".

Czy dalej mam siÄ™ czepiać przegubów?
Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

PrzetestowałeĹ› zewnÄ™trzne:)
Zobacz czy półosie siedzÄ… sztywno w skrzyni biegów, poszarp góra dół i zobacz czy półoĹ› wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

OK, mam auto podniesione na stojakach...

LeżÄ™ pod nim, ruszam półoĹ›kÄ… od strony pasażera (prawÄ…).
OdrobinÄ™ siÄ™ rusza we wszystkie strony: wzdłuż oĹ›ki, ruch
miÄ™dzy skrzyniÄ… a kołem jest może 1/4 mm i coĹ› stuka
przy kole jak ośka dobija w tamtą stronę. Rusza się nieco
również gdy chwycÄ™ oĹ›kÄ… i zaczynam niÄ… ruszać w kierunku
przód-tył samochodu, może 1/2 mm luzu, kubek przegubu
przy skrzyni automatycznej też siÄ™ odrobinÄ™ rusza wzglÄ™dem
skrzyni, ale nie mając doświadczenia nie umiem powiedzieć
czy to jest jeszcze OK czy już nie jest OK.

NakrÄ™ciłem krótki filmik z tej inspekcji trzymajÄ…c aparat
w rÄ™ce, wiÄ™c nie wiem czy dużo zobaczycie, ale spróbujcie...

To jest ta długa od strony pasażera:
https://vimeo.com/103014585

To jest ta sama prawa (pasażera) półoĹ›ka i stuki przy
posuwaniu jej w stronÄ™ koła:
https://vimeo.com/103014586

PółoĹ›ka lewa, od strony kierowcy (krótsza) ma mniej luzów.
Zdecydowanie mniej.

Chyba jednak czas rzucić ręcznik na ring i odwiedzić mechanika.

16 Data: Sierpien 19 2014 20:12:28
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"Pszemol"  wrote in message

"Lewis"  wrote in message
Zrobiłem dziĹ› test na parkingu - kilkanaĹ›cie kółek na maksymalnie
skrÄ™conych kołach w lewo i potem w prawo - żadnych stuków, żadnych
zgrzytów, żadnych wibracji przy takiej niskiej prÄ™dkoĹ›ci "parkingowej".

Czy dalej mam siÄ™ czepiać przegubów?
Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

PrzetestowałeĹ› zewnÄ™trzne:)
Zobacz czy półosie siedzÄ… sztywno w skrzyni biegów, poszarp góra dół i zobacz czy półoĹ› wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

OK, mam auto podniesione na stojakach...

LeżÄ™ pod nim, ruszam półoĹ›kÄ… od strony pasażera (prawÄ…).
OdrobinÄ™ siÄ™ rusza we wszystkie strony: wzdłuż oĹ›ki, ruch
miÄ™dzy skrzyniÄ… a kołem jest może 1/4 mm i coĹ› stuka
przy kole jak ośka dobija w tamtą stronę. Rusza się nieco
również gdy chwycÄ™ oĹ›kÄ… i zaczynam niÄ… ruszać w kierunku
przód-tył samochodu, może 1/2 mm luzu, kubek przegubu
przy skrzyni automatycznej też siÄ™ odrobinÄ™ rusza wzglÄ™dem
skrzyni, ale nie mając doświadczenia nie umiem powiedzieć
czy to jest jeszcze OK czy już nie jest OK.

NakrÄ™ciłem krótki filmik z tej inspekcji trzymajÄ…c aparat
w rÄ™ce, wiÄ™c nie wiem czy dużo zobaczycie, ale spróbujcie...

To jest ta długa od strony pasażera:
https://vimeo.com/103014585

To jest ta sama prawa (pasażera) półoĹ›ka i stuki przy
posuwaniu jej w stronÄ™ koła:
https://vimeo.com/103014586

PółoĹ›ka lewa, od strony kierowcy (krótsza) ma mniej luzów.
Zdecydowanie mniej.

Chyba jednak czas rzucić ręcznik na ring i odwiedzić mechanika.


No wiÄ™c mechanik wymienił obie pół-oĹ›ki i efekt zniknÄ…ł.
$1300 :-(    Ale dziÄ™ki wszystkim za próby pomocy.

17 Data: Sierpien 20 2014 22:21:05
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: WOJO 

No wiÄ™c mechanik wymienił obie pół-oĹ›ki i efekt zniknÄ…ł.
$1300 :-(    Ale dziÄ™ki wszystkim za próby pomocy.
Czyli Lewis miał racjÄ™...
Bolesne, ale przy tym przebiegu czasem siÄ™ zdarza.
Dzięki za sprawozdanie.
Pozdrawiam.
WOJO

18 Data: Sierpien 20 2014 19:28:41
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"WOJO"  wrote in message

No wiÄ™c mechanik wymienił obie pół-oĹ›ki i efekt zniknÄ…ł.
$1300 :-(    Ale dziÄ™ki wszystkim za próby pomocy.
Czyli Lewis miał racjÄ™...

Na to wyglÄ…da.
Szkoda że nie posłuchałem go i nie wymieniłem sam :-)
Ale kumpel nie miał czasu pomagać a nie jest to robota
dla jednej osoby na parkingu - warto mieć kogoś do pomocy.

Bolesne, ale przy tym przebiegu czasem siÄ™ zdarza.
Dzięki za sprawozdanie.

To jest cena od dealera Hondy ciut na zachód od Chicago...
U niezależnego mechanika pewnie byłoby dużo, dużo taniej... no cóż.

W tej cenie sÄ… wytargowane półoĹ›ki regenerowane Hondy
plus jeden dolny ball-joint (jak siÄ™ to po polsku nazywa?).

Wytargowane bo mówili że nie majÄ…, i muszÄ… zamówić... :-)
No to poprosiłem o wycenÄ™ przefaksowanÄ… mi do domu
 - poszukałem sobie dużo taniej tej samej części na bernardihondaparts.com
i przyniosłem wydruk targować siÄ™ do mojego serwisu Hondy :-)
Po rozmowie uznali że łaskawie uznajÄ… cenÄ™ z tego sklepu online.
Również trzeba było siÄ™ o koszt wymiany ball-joint targować,
bo sku%wiele myĹ›leli że siÄ™ nie znam i chcieli mnie kasować
osobno jak za całÄ… naprawÄ™, a przecież dużo roboty jest
w obu naprawach wspólne, nie? Tzw. "labor overlap".

Czyli generalnie niemiło wspominam wizytÄ™ w ASO Hondy:
gdybym siÄ™ rzeczywiĹ›cie nie znał i nie kłócił to zapłaciłbym jakieĹ›
$300 więcej za same ośki a potem jeszcze jakieś $160 więcej za
ball-joint bo policzona byłaby robocizna osobno...

Was też mechanicy tak próbujÄ… wydymać bez mydła?
Czy mówiÄ… grzecznie (i bez pytania) że to i tamto przy okazji,
wiÄ™c za robotÄ™ nie liczÄ… już osobno?

19 Data: Sierpien 21 2014 08:12:04
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: WOJO 

plus jeden dolny ball-joint (jak siÄ™ to po polsku nazywa?).
Sworzeń wahacza dolnego

Wytargowane bo mówili że nie majÄ…, i muszÄ… zamówić... :-)
No to poprosiłem o wycenÄ™ przefaksowanÄ… mi do domu
 - poszukałem sobie dużo taniej tej samej części na bernardihondaparts.com
i przyniosłem wydruk targować siÄ™ do mojego serwisu Hondy :-)
Po rozmowie uznali że łaskawie uznajÄ… cenÄ™ z tego sklepu online.
Również trzeba było siÄ™ o koszt wymiany ball-joint targować,
bo sku%wiele myĹ›leli że siÄ™ nie znam i chcieli mnie kasować
osobno jak za całÄ… naprawÄ™, a przecież dużo roboty jest
w obu naprawach wspólne, nie? Tzw. "labor overlap".
Akurat w Accordzie do wymiany półosi trzeba i tak rozpiąć wahacz, wiÄ™c wymontowanie sworznia i zamontowanie nowego to raptem dodatkowe 15 minut.

Was też mechanicy tak próbujÄ… wydymać bez mydła?
Niestety, już to gdzieĹ› pisałem, że chyba tak wyglÄ…dam, że ceny szybujÄ… w kosmos.
Ostatnio opisywałem, że za regulacjÄ™ zaworów zawołano 800zł, którÄ… to regulacjÄ™ wykonuje siÄ™ w 2 godziny.
OdejmujÄ…c koszty uszczelek, roboczogodzina wychodzi 300zł.

Czy mówiÄ… grzecznie (i bez pytania) że to i tamto przy okazji,
wiÄ™c za robotÄ™ nie liczÄ… już osobno?
Jak takiego mechanika znajdÄ™ to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
Dlatego lubiÄ™ zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. CzÄ™sto okazuje siÄ™, że doliczajÄ…c nawet przesyłkÄ™, cło i VAT, części sÄ… taĹ„sze niż w Polsce.
A jak uda siÄ™ zamówić "gift" to już ceny spadajÄ… do poziomu 1/3 ceny ASO.
OczywiĹ›cie sÄ… rzeczy, z którymi sobie nie poradzÄ™ ze wzglÄ™du na brak doĹ›wiadczenia lub specjalistycznego sprzÄ™tu.
Pozdrawiam.
WOJO

20 Data: Sierpien 21 2014 13:30:08
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Pszemol 

"WOJO"  wrote in message

plus jeden dolny ball-joint (jak siÄ™ to po polsku nazywa?).
Sworzeń wahacza dolnego

Dzięki!

Akurat w Accordzie do wymiany półosi trzeba i tak rozpiąć wahacz, wiÄ™c wymontowanie sworznia i zamontowanie nowego to raptem dodatkowe 15 minut.

No wiem, bo przed rozmowÄ… w ASO przejrzałem dokładnie
oryginalny service manual Hondy do mojego samochodu... :-)
Dlatego szedłem "pytać" o labor overlap na pewniaka i miałem
już na koĹ„cu jÄ™zyka Ĺ›piewkÄ™ że zabieram auto ze sobÄ… jakby
odpowiedzieli że nie upuszczÄ… na robociĽnie...

OdejmujÄ…c koszty uszczelek, roboczogodzina wychodzi 300zł.

Kto by tak nie chciał zarabiać, nie? :-)

Czy mówiÄ… grzecznie (i bez pytania) że to i tamto przy okazji,
wiÄ™c za robotÄ™ nie liczÄ… już osobno?
Jak takiego mechanika znajdÄ™ to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
Dlatego lubiÄ™ zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. CzÄ™sto okazuje siÄ™, że doliczajÄ…c nawet przesyłkÄ™, cło i VAT, części sÄ… taĹ„sze niż w Polsce.
A jak uda siÄ™ zamówić "gift" to już ceny spadajÄ… do poziomu 1/3 ceny ASO.
OczywiĹ›cie sÄ… rzeczy, z którymi sobie nie poradzÄ™ ze wzglÄ™du na brak doĹ›wiadczenia lub specjalistycznego sprzÄ™tu.

Mówisz o jakimĹ› konkretnym sklepie online czy eBay.com?
Bo rzadko zdarza siÄ™ sklep co chce siÄ™ bawić w wysyłkÄ™ miÄ™dzynarodowÄ….

21 Data: Sierpien 21 2014 20:45:18
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: WOJO 

Mówisz o jakimĹ› konkretnym sklepie online czy eBay.com?
Bo rzadko zdarza siÄ™ sklep co chce siÄ™ bawić w wysyłkÄ™ miÄ™dzynarodowÄ….
Jedno i drugie.
Akurat do mojej marki sÄ… sprzedawcy, dla których wysłanie za granice jest problemem.
MajÄ… dobre ceny, ale nie wysyłajÄ….
SÄ… też firmy, dla których nie stanowi to problemu za dodatkowÄ… niewielkÄ… marżÄ™.
OczywiĹ›cie najlepiej dogadać siÄ™ z osobÄ… prywatnÄ…, o zakup i wysyłkÄ™ - wychodzi najtaniej. :)
Ebay - jak trafisz. Ostatnio jest sporo cwaniaków, którzy przeginajÄ… na kosztach przesyłki, ale w takiej sytuacji szukam innego. :)
Pozdrawiam.
WOJO

22 Data: Sierpien 22 2014 01:21:58
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-08-21 08:12, WOJO pisze:

Jak takiego mechanika znajdÄ™ to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
Dlatego lubiÄ™ zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. CzÄ™sto
okazuje siÄ™, że doliczajÄ…c nawet przesyłkÄ™, cło i VAT, części sÄ… taĹ„sze
niż w Polsce.

W przypadku Hondy lubią być 3x tańsze.

A jak uda siÄ™ zamówić "gift" to już ceny spadajÄ… do poziomu 1/3 ceny ASO.
OczywiĹ›cie sÄ… rzeczy, z którymi sobie nie poradzÄ™ ze wzglÄ™du na brak
doświadczenia lub specjalistycznego sprzętu.

W Hondzie w Europie to norma że sobie 300% marży dopisujÄ… do każdej ceny.
I tak swojÄ… drogÄ… to amerykaĹ„skie ASO Hondy majÄ… politykÄ™ że za żadne skarby nie chcÄ… wysyłać do Europy, a próbujÄ…c zamówić na hotel w USA (w którym był kolega) chcieli płatnoĹ›ci kartÄ… koniecznie zarejestrowanÄ… na adres w USA.

23 Data: Sierpien 22 2014 14:31:21
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: WOJO 

W Hondzie w Europie to norma że sobie 300% marży dopisujÄ… do każdej ceny.
I tak swojÄ… drogÄ… to amerykaĹ„skie ASO Hondy majÄ… politykÄ™ że za żadne skarby nie chcÄ… wysyłać do Europy, a próbujÄ…c zamówić na hotel w USA (w którym był kolega) chcieli płatnoĹ›ci kartÄ… koniecznie zarejestrowanÄ… na adres w USA.
Mam wrażenie, że nie tylko w Hondzie...
I jak tu nie "kochać" ASO.
Rozumiem, że na drobnicy typu filtry, nakrÄ™tki, Ĺ›rubki, kołki można dawać takie marże, ale jak uszczelka (jedna z wielu) w USA kosztuje 11$ w Polsce żÄ…dajÄ… za niÄ… 85zł to już lekka przesada.
Transport, podatki i marże wystÄ™pujÄ… także po drugiej stronie oceanu.
Co jakiś czas wydaję więc kilka setek i ślę do Polski.
Po doliczeniu wszystkich kosztów wychodzi i tak 50% ceny w Polsce.
Oto Polska właĹ›nie - tam im siÄ™ opłaca, tutaj zawsze za mało.
Pozdrawiam.
WOJO

24 Data: Sierpien 22 2014 17:03:58
Temat: Re: Kto siÄ™ zna na półoĹ›kach w Hondzie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-08-22 14:31, WOJO pisze:

W Hondzie w Europie to norma że sobie 300% marży dopisujÄ… do każdej ceny.
I tak swojÄ… drogÄ… to amerykaĹ„skie ASO Hondy majÄ… politykÄ™ że za żadne
skarby nie chcÄ… wysyłać do Europy, a próbujÄ…c zamówić na hotel w USA
(w którym był kolega) chcieli płatnoĹ›ci kartÄ… koniecznie
zarejestrowanÄ… na adres w USA.

Mam wrażenie, że nie tylko w Hondzie...

To jest inna sprawa.
Z opowieĹ›ci znajomych słyszałem że sprawa wyglÄ…da podobnie nawet jeĹ›li chodzi o marki europejskie - że ta sama czÄ™ć do BMW w ASO w USA lubi być 2x taĹ„sza niż w ASO w Niemczech czy Polsce.

SwojÄ… drogÄ… ciekawe z czego to wynika.

Bo koncern to siłÄ… rzeczy monopolista na rynku oryginalnych części do sprzedawanych modeli, ale dlaczego w Europie ceny sÄ… 3x wyższe niż w USA?

Czyżby za oceanem jakieĹ› prawo antymonopolowe zrobiło z tym porzÄ…dek?

Czy może praktycznie wszyscy kupujÄ…cy części w ASO to likwidujÄ…cy szkody ubezpieczeniowe i w takim przypadku nie tylko cena nie gra roli, a wrÄ™cz im drożej tym lepiej? Ale takie zjawisko pewnie też by działało w USA.




I jak tu nie "kochać" ASO.

Tyle że to nie tyle koĹ„cowe ASO, co koncern narzuca im ceny.
KiedyĹ› wpadła mi w łapki rozliczenie zamówienia miÄ™dzy ASO a ich centralÄ… i oni dorzucajÄ… kilkanaĹ›cie % swojej marży.

Rozumiem, że na drobnicy typu filtry, nakrÄ™tki, Ĺ›rubki, kołki można
dawać takie marże, ale jak uszczelka (jedna z wielu) w USA kosztuje 11$
w Polsce żÄ…dajÄ… za niÄ… 85zł to już lekka przesada.

JeĹ›li chodzi o HondÄ™ to praktycznie takie różnice sÄ… wszÄ™dzie, nie zależnie czy czÄ™ć duża, mała, droga czy tania:


Komplet synchronizatorów w USA $337, a w Europie 1061$ - 314% różnicy
http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?products_id=545054568
http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_search_A10.php?partdes=PFKL432195


Filtr powietrza w USA $16, a w Europie $44 - 275%
http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?products_id=545369762
http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_search_A10.php?partdes=PFKL2309329


Przegub w USA $24, w Europie $64 - 266%
http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?products_id=545100511
http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_search_A10.php?partdes=PFKL599833


Po prostu WSZYSTKO

25 Data: Sierpien 04 2014 15:50:35
Temat: Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 sierpnia 2014 14:33:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

"WOJO"  wrote in message



>> Przeguby wewn�trzne :)

> Obstawia�em raczej zewn�trzne, ale przychyl� si� do Twojego os�du.

> Mam nadziej�, �e Przemol si� pochwali wynikiem.

> :)



A jak tďż˝ diagnozďż˝ uzasadniacie?



I jak sprawdziďż˝ same przeguby?

Mogďż˝ byďż˝ uwalone jak gumy sďż˝ zdrowe i suche?

Skręcasz maksymalnie koła i ruszasz tak jakby¶ ruszał żeby mieć 10 sekund do setki. Jak usłyszysz pierdolnięcie i samochód nie będzie jechał to znaczy że przegub a wła¶ciwie sprzęgło. Bo to co przenosi moment obrotowy to nie przegub a sprzęgło.

Re: Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?



Grupy dyskusyjne