Które samochody naprawdę mało palą?
1 | Data: Lipiec 19 2008 09:42:40 |
Temat: Które samochody naprawdę mało palą? | |
Autor: Stachu S. | Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne? 2 |
Data: Lipiec 19 2008 11:47:09 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Marcin | Dnia Sat, 19 Jul 2008 11:42:40 +0200, Stachu S. napisał:
Wszystko zalezy jak sie jezdzi, gdzie się jezdzi, jaka jest pogoda i co sie wiezie. No i tez co to zanczy mało, dla jednego mało to jest 4L dla drugiego 8L Moje punto potrafi łyknąc ok 5L noPB95/100, ale też i 8L, a zalezy od wypisanych juz czynników 3 |
Data: Lipiec 19 2008 12:06:42 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek |
Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne? Zwróć uwagę, że koszt zużycia paliwa to nie jest pełny koszt eksploatacji samochodu. Np. nowy samochód, jeśli serwisujesz go w ASO to choć ma niższe zużycie paliwa jest droższy w eksploatacji niż stary samochód, serwisowany byle gdzie a zużywający dużo paliwa. Np. stare diesle pójdą na najgorszej ropie (oleju napędowym) i byle jakim oleju do smarowania silnika. Np. toyota prius pali bardzo mało, ale jest to samochód drogi w ekspolatacji. Po 10 latach trzeba "zapłacić" za niskie zużycie paliwa przez kupno nowych baterii, które kosztują ok. 20 000 zł. Poza tym samochód kosztuje 20 000 zł więcej niż analogiczny samochód na jeden silnik benzynowy. Dodatkowo jak serwisujesz w ASO, to koszty ekspolatacji na pewno przewyższają oszczędności w zużyciu paliwa. Ale jeśli koniecznie uparłeś się na niskie zużycie paliwa (używtkownicy piszą, że ok 4 l/100 km), to kupuj priusa. Mój Daewoo Tico palił 4,5-4,7 l/100 km. 4 |
Data: Lipiec 19 2008 15:50:21 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: freddi | Np. toyota prius pali bardzo mało, ale jest to samochód drogi wAle za to nic sie z nim nie dzieje.Po 4 latach nie wymienilem ani zarowki Po 10 latach trzeba "zapłacić" za niskie zużycie paliwa przez kupno nowych baterii, które kosztują ok. 20 000 zł."TRZEBA"? Ta generacja jest na rynku 4 lata wiec nie wiesz czy TRZEBA.To ze producent daje 10 lat gwarancji nie oznacza ze rowno po 10 latach trzeba kupic nowe.Kupujac telewizor na rocznej czy dwuletniej gwarancji po tym okresie wyrzucasz i kupujesz nowy ? Poza tym samochód kosztuje 20 000 zł więcej niż analogiczny samochód na jeden silnikJuz nie raz byla dyskusja o tym.Dokladajac wyposazenie Priusa do dowolnego inego samochodu podobnej klasy wychodzi ze Prius jest jednak tanszy w zakupie a przywyzsza rozmiarami samochody kompaktowe Dodatkowo jak serwisujesz w ASO, to koszty ekspolatacji na pewno przewyższają oszczędności w zużyciu paliwa.A gdzie mam serwisowac nowy samochod jak nie w ASO? Podpowiem ci ze koszt przegladu Golfa jest o 20 % wyzszy niz Priusa Ale jeśli koniecznie uparłeś się na niskie zużycie paliwa (używtkownicy piszą, że ok 4 l/100 km), to kupuj Zgadza sie, przy spokojnej jezdzie na trasie do 4 litrow a w miescie do 5 litrow. 5 |
Data: Lipiec 19 2008 12:29:07 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Scyzoryk |
Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne? miałem okazdje pojezdzic dwoma Cytrynkami. C3 i C2 1,4HDI. W zalezności od tego czy na trasie czyw miescie lae załadowane w 4 osoby paliły 4,5-5,5L. Nawet w miescie nie wyskakiwał ponad takie spalanie. Pomiary zrobione na dystansie ok 3000km w roznych warunkach wiec dosyc miarodajne :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 6 |
Data: Lipiec 19 2008 12:40:44 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: icek | Scyzoryk pisze: toyota yaris 1.4 d4d w miescie 5,0Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne? poza miastem 4,1 (choc raz miałem 3,8 :)) ) na autostradzie przy 130 4,5 peugeot partner na autostradzie 5,0 przy 100km/h przy 130km/h ponad 7l/100km :) fiat seicento 5l na autostradzie przy 90km/h :) -- pozdros icek 7 |
Data: Lipiec 20 2008 02:00:07 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Roki | fiat seicento 5l na autostradzie przy 90km/h :) Pomijam sens jechania takim autem na autostradzie, to 90km/h?? To idzie usnąć.......... 8 |
Data: Lipiec 20 2008 10:31:00 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik icek napisał: toyota yaris 1.4 d4d w miescie 5,0 Na autostradzie jedzie się 130km/h a nie 90km/h ;P Nie ujmując żę przy tych 130 to SC900 spalało mi jak wół na trasie 7,5 litra :D Teraz Golf 1,9TDI ( MK3 Variant ) jakbym go na trasie nie cisnął to nie wiem czy więcej jak 6 - 6,2 weźmie :) Pozdro !! 9 |
Data: Lipiec 19 2008 12:49:49 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Kuba (aka cita) | Stachu S. wrote: Jaki? E200/E220 CDI - trasa 5,5-6,5l/100km miasto 6,5-8l/100km Jak na wielkość auta - wynik IMO rewelacyjny -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 10 |
Data: Lipiec 19 2008 12:51:23 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Kuba (aka cita) |
11 |
Data: Lipiec 19 2008 11:57:46 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Grzegorz Nowak | a tak bardziej powaznie to Lupo 3L No Lupo w dieslu jest oszczedne ale jego wielkosc nie pozwala nawet na mowienie o nim "torebka". -- pozdr g 12 |
Data: Lipiec 19 2008 13:35:51 | Temat: Re: Które samochody naprawdęmałopalą? | Autor: JanuSz | Samochodziki z silnikiem 1,3 Multijet, ale tylko odpowiedno małe, np. Punto, 13 |
Data: Lipiec 19 2008 13:38:00 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Scyzoryk |
a tak bardziej powaznie to Lupo 3L chyba nie mozna go juz kupic w salonie -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 14 |
Data: Lipiec 19 2008 14:21:35 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Quba |
Ta... szczegolnie skrzynia ;) -- Quba 15 |
Data: Lipiec 19 2008 15:28:49 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Seba | "Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w 16 |
Data: Lipiec 19 2008 15:55:36 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sat, 19 Jul 2008 15:28:49 +0200, Seba napisał(a): "Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w Bo i test był do dupy, Prius jest autem do miasta a nie na tor. Ciekawy jestem wyniku po 10 okrążeniach przez miasto. :) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 17 |
Data: Lipiec 19 2008 16:03:42 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Przembo | *Borys Pogoreło* napisal(a) w "Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział JeremyBo i test był do dupy, Prius jest autem do miasta a nie na tor. Ciekawy Albo i symulowany ecodriving na torze - bez miasta tez moznaby zmiazdzyc M3 ;) Pozdr 18 |
Data: Lipiec 19 2008 16:00:25 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Przembo | *Seba* napisal(a) w "Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Sa juz chyba napisy do tego odcinka, obejrzyj jeszcze raz ten fragment, bo wlasnie polozyles istote calego testu. Mały silnik w ciężkim samochodzie to nie oszczędność. Jeżeli chcesz ;) Pozdr PS. Dla tych co nie ogladali lub nie zrozumieli, Prius jechal po torze na max swoich mozliwosci, a M3 jechalo "spokojnie" tuz za Toyota :) 19 |
Data: Lipiec 19 2008 16:39:53 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: J.F. | On Sat, 19 Jul 2008 16:00:25 +0200, Przembo wrote: PS. Dla tych co nie ogladali lub nie zrozumieli, Prius jechal po torze na Ciekawe ile w tym wplywu "tuz za". J. 20 |
Data: Lipiec 19 2008 16:46:01 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Przembo | *J.F.* napisal(a) w On Sat, 19 Jul 2008 16:00:25 +0200, Przembo wrote: Odleglosci miedzy autami to 1 do 2 dlugosci auta... Pozdr 21 |
Data: Lipiec 19 2008 15:50:49 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 19 Jul 2008 15:28:49 +0200, Seba napisał(a): "Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w A jakby Prius jechał za M3 z taką samą prędkościa, to wynik byłby odwrotny. Również jakby jechały obok siebie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 22 |
Data: Lipiec 21 2008 23:30:12 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Waldek Godel* napisał: "Nie ważne czym jeżdzisz tylko jak jeździsz" to powiedział Jeremy Crarkson w Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości będzie palił niewspółmiernie dużo do użytecznej pracy. Krzysiek Kiełczewski 23 |
Data: Lipiec 21 2008 23:13:24 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 21 Jul 2008 23:30:12 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości Jazda ze stałą prędkością na torze nie jest pracą na granicy możliwości. A w przyśpieszaniu Priusowi pomagają silniki elektryczne. Podczas testu zrobiono natomiast jedno oszustwo - buma nie musiała walczyć z oporem aerodynamicznym, bo jechała cały czas w cieniu Priusa. Dla przykładu w takich warunkach rowerzyści sa w stanie osiągnąć okolice 200 km/h, a różnica w spalaniu paliwa samochodu przekracza swobodnie wykazane 20% -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 24 |
Data: Lipiec 22 2008 00:21:23 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Waldek Godel* napisał: Wątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwości Autor twierdził, ze Prius jechał tak szybko jak mógł - na torze innym niż kółko oznacza to, że *nie* jechał ze stałą prędkością. Podczas testu zrobiono natomiast jedno oszustwo - buma nie musiała walczyć Nie przy dwóch długościach odległości. Krzysiek Kiełczewski 25 |
Data: Lipiec 22 2008 18:53:54 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: freddi |
Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max predkoscia silnik nie jest obciazony maksymalnie 26 |
Data: Lipiec 22 2008 19:35:31 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello freddi, Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z maxAutor twierdził, ze Prius jechał tak szybko jak mógł - na torze innymWątpię: każdy silnik spalinowy pracujący na granicy swoich możlwościJazda ze stałą prędkością na torze nie jest pracą na granicy Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT. Jazda z prędkością maksymalną, to maksymalne obciążenie tego silniczka. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 27 |
Data: Lipiec 22 2008 21:06:11 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: freddi |
78 km czyli ponad 10 % wiecej a CV ma 0.26 28 |
Data: Lipiec 22 2008 21:54:31 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello freddi, Opamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT.78 km czyli ponad 10 % wiecej Bez istotnej różnicy - to nadal za mało. a CV ma 0.26 Chodzi mi o przekładnię CVT a nie współczynnik Cx. Opory są proporcjonalne nie tylko do Cx ale przede wszystkim do kwadratu prędkości. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 29 |
Data: Lipiec 22 2008 21:00:41 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 22 Jul 2008 21:54:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): 78 km czyli ponad 10 % wiecej plus 67 KM silnika elektrycznego w razie potrzeby co daje razem 76*+67=143 KM. Całkiem wystarczająco. * - tyle de facto ma spalinowy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 30 |
Data: Lipiec 22 2008 23:43:27 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Przembo | *Waldek Godel* napisal(a) w Dnia Tue, 22 Jul 2008 21:54:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Producent auta twierdzi, ze: 76KM+67KM=110KM* Ja jednak bardziej ufam ludziom, ktorzy zaprojektowali zespol napedowy... * - wyjasnienie jest tak proste, ze kazdy zainteresowany sobie poradzi... Pozdr 31 |
Data: Lipiec 22 2008 23:34:52 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 22 Jul 2008 23:43:27 +0200, Przembo napisał(a): Producent auta twierdzi, ze: Zgadza się, bo część mocy idzie na prądnicę, która pracuje cały czas. Ale efekt będzie lepszy, ze względu na niezłe uzupełnianie sie charakterystyk silników spalinowego i elektrycznego. Jak na miasto to w zupełności wystarcza. Najbardziej niesamowite wrażenie robi Prius jadąc wolno po parkingu czy osiedlowej drodze w zupełnej ciszy - w zalezności od nawierzchni słychać (lub nie) tylko opony. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 32 |
Data: Lipiec 23 2008 01:28:48 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: DoQ | Waldek Godel pisze: Najbardziej niesamowite wrażenie robi Prius jadąc wolno po parkingu czy Prosze Cie... Kojarzysz takie brandzlomatyczne "wieze" wyposazone w pierdyliard swiatelek ktore faktycznie niczemu nie sluza? To taki Prius tylko w wersji grajacej... Pozdrawiam Pawel 33 |
Data: Lipiec 23 2008 07:28:41 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 23 Jul 2008 01:28:48 +0200, DoQ napisał(a): Kojarzysz takie brandzlomatyczne "wieze" wyposazone w pierdyliard Pokaż auto tych rozmiarów, które REALNIE pali W MIEŚCIE 5 litrów. No dobra, podnieśmy do 6, mamy Peugeota 307SW 1.6HDi, czyli pewnie jeszcze Focusa 1.6TDCI, bo to ten sam genialny silnik. Pancerwageny będą potrzebowały 7 litrów, nie ma bata Ni tak, ale jest jeden problem - 1.6HDi/TDCI to nowsza konstrukcja niż Prius. Nie twierdzę, że to ósmy cud świata, ale to poprawne* autko miejskie o niezłych (na miasto) parametrach. * - nie mylić z poprawnym politycznie, brrr. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 34 |
Data: Lipiec 23 2008 01:14:47 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Przembo, Producent auta twierdzi, ze:plus 67 KM silnika elektrycznego w razie potrzeby co daje razem 76*+67=14378 km czyli ponad 10 % wiecejBez istotnej różnicy - to nadal za mało. Przede wszystki ten troll śmietnikowy, który się mi tu w cytacie wychylił z KF zapomina, że silnik elektryczny działa tylko przez kilka km i energia do jego napędu nie bierze się znikąd - ładowanie akumulatorów może odbywać się tylko kosztem napędu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 35 |
Data: Lipiec 23 2008 07:33:35 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 23 Jul 2008 01:14:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Przede wszystki ten troll śmietnikowy, który się mi tu w cytacie O, fachowiec od śmietników po raz kolejny błysnął wiedzą... Akurat w Priusie silnik elektryczny pracuje cały czas. To silnik spalinowy pracuje/nie pracuje a jak pracuje to napędza prądnice albo napędza prądnice i koła. Realna sumaryczna moc przekazywana na koła jest podana przez producenta - 110 KM ze 143 KM łącznej mocy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 36 |
Data: Lipiec 23 2008 12:12:40 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: kan | Waldek Godel wrote: O, fachowiec od śmietników po raz kolejny błysnął wiedzą... Myślisz czasami? Sumaryczna moc 110KM czyli 82kW jest dostępna tylko wtedy kiedy masz jeszcze energię elektryczną w akumulatorach. Jadąc z maksymalną prędkością na długo tej energii(1.3kWh) Ci nie starczy. Zakładając że silnik elektryczny pracuje na 50%(25kW -> 57kW+25kW=82kW) energii w aku starczy tylko na 10-15 minut( i to przy założeniu 100% wykorzystania aku co w rzeczywistości nigdy nie zachodzi). Po tym czasie masz dostępną moc tylko z silnika spalinowego czyli 57kW(76kM). Z pustego to i Salomon nie naleje. Wykorzystywana moc jest ograniczona (razem z prędkością) właśnie z powyższego powodu. Aby po paru minutach jazdy z prędkością 200km/h(możliwe przy 143KM) użytkownik nie odczuwał nagłego zgonu i spadku prędkości do 150km/h. Co raczej nie jest miłe. Pozdrawiam, -- kan 37 |
Data: Lipiec 23 2008 11:36:02 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 23 Jul 2008 12:12:40 +0200, kan napisał(a): Myślisz czasami? a ty? Sumaryczna moc 110KM czyli 82kW jest dostępna tylko Sumaryczna moc to 143 KM. Sumaryczna 110 wynika z tego, że akumulatory są cały czas doładowywane, więc część mocy, dokładnie 143-110=33 KM idzie na doładowywanie aku. Owszem, jak dokładasz 33 KM minus sprawność prądnicy minus sprawność akumulatora a zabierasz 67 KM to oczywiscie prądu braknie, ale potrwa to dłużej niż na samych akumulatorach. Tyle, że nigdy nie jeździ się na pełnej mocy, a raczej rzadko i w tym jest sens tego rozwiązania. Wyprzedzenie ciężarówki czy ruszenie ze świateł trwa sekundy, wtedy ma się pod butem pełną moc. W dodatku z akumulatorów a nie z dużych ilosci paliwa. Część odzyska się później przy hamowaniu. powyższego powodu. Aby po paru minutach jazdy z prędkością Ale Prius to nie auto dla onanistów z cegłą zamiast buta, tylko do jazdy miejskiej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 38 |
Data: Lipiec 24 2008 09:38:39 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: kan | Waldek Godel wrote: Sumaryczna moc to 143 KM. Sumaryczna 110 wynika z tego, że akumulatory są cały czas doładowywane, Właśnie myślę i nie potrwa to dłużej. Wynika to z prostego bilansu energetycznego. Wystarczy tylko policzyć. Jak część mocy spalinowego zużyjesz na doładowywanie aku(zamiast na napęd) to energii braknie szybciej niż przy wykorzystaniu całej mocy spalinowego i części elektrycznego na napęd. Wynika to z tego, co już raczyłeś zauważyć, że sprawność układu ładowania jest znacząco mniejsza od 1. I żadne zaklinanie i cudotwórczość nie pomoże. Po za tym wątpię aby układ sterowania był tak zaprojektowany aby tracić energię silnika spalinowego na ładowanie aku przy prędkościach maksymalnych. Generowałoby to tylko dodatkowe straty. Tyle, że nigdy nie jeździ się na pełnej mocy, a raczej rzadko i w tym jest Chciałby delikatnie zasugerować że podwątek zaczął się od testu spalania na torze przy wykorzystaniu maksymalnej mocy. I tego przypadku dotyczy ta dyskusja. -- Pozdrawiam, kan 39 |
Data: Lipiec 24 2008 09:55:54 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 24 Jul 2008 09:38:39 +0200, kan napisał(a): Właśnie myślę i nie potrwa to dłużej. Wynika to z prostego bilansu Dowcip polega na tym, że jazda z maksymalnymi prędkościami pojazdu/silnika jest w NORMALNEJ jeździe równie rzadka jak dziewica w liceum. W szczególności przy przekładni CVT Chciałby delikatnie zasugerować że podwątek zaczął się od testu spalania Chciałem zasugerować, że wątek się zaczał od wskazania, że M3 spaliło mniej w próbie po czym ja napisałem, że próba była bardzo wartościowa z punktu widzenia ogólnego show i gówno warta z punkt merytorycznego. W dodatku nie mam pretensji za przeprowadzenie, bo nie tego oczekuję od Top Gear. Ładnie się wpisała w inne próby np. które 500-konne kombi wjedzie pod błotniste wzniesienie czy które auto lepiej przepłynie kanał La Manche. Show był świetny i mi się podobał. Ale przytaczanie tego jako argumentu w dyskusji o spalaniu delikatnie mówiąc nie świadczy dobrze o hm... jakości postrzegania otaczającego świata przez przytaczającego. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 40 |
Data: Lipiec 23 2008 17:35:30 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: freddi | zapomina, że silnik elektryczny działa tylko przez kilka km i energia do jego napędu nie bierze się znikąd - ładowanie Wg moich obserwacji okolo 50 % ladowania akumulatorow odbywa sie poprzez hamowania i poprzez zdjecie nogi z gazu czyli hamowanie silnikiem. Tak naprawde podczas normalnej jazdy te wartosci sa wyzsze bo akumulator nie jest na tyle rozladowywany zeby specjalnie silnik spalinowy musial go ladowac.To co odzyskam podczas hamowania czy zjazdach ze wzniesien i gorek wykorzystuje podczas przyspieszan.Ladowanie silnikiem jest mniejsze niz ktos kto nie jezdzil priusem moze sobie wyobrazac.Akumulator bede mial rozladowany podczas dluzszego poruszania sie w korku z wlaczona klima lub podczas przyspieszania naglego od 0 do 170. Szybkosc 170 nie jest kresem mozliwosci priusa nawet wykorzystujacego tylko silnik spalinowy.Sprawdzalem kilkakrotnie, czy jade w 4 osoby z bagazem,czy z gorki i z wiatrem czy pod gorke i pod wiatr zawsze 170 km i przestaje ciagnac.Gdyby 170 bylo rzeczywiscie maksem to 4 osoby i bagaz powodowalo by ze bylo by to np 165 km i koniec.Tym bardziej ze do 170 przyspiesza latwo i bez duzego wysilku 41 |
Data: Lipiec 23 2008 03:20:52 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: d'nik | On 22 Lip, 19:35, RoMan Mandziejewicz wrote: > Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z max 78KM to raz, dwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT" poz.db 42 |
Data: Lipiec 23 2008 16:13:01 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello d'nik, 78KM to raz,Szybkosc Priusa jest ograniczona elektronicznie.Podczas jazdy z maxOpamiętaj się - to jest zaledwie 70 KM minus potężne straty na CVT. Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a straty w CVT są wyjątkowo wysokie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 43 |
Data: Lipiec 23 2008 14:39:05 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: d'nik | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello d'nik, Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to nie w temacie Priusa... poz.db -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 44 |
Data: Lipiec 23 2008 16:52:44 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello d'nik, Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to niedwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie zębate a nie CVT. I nie myl przekładni planetarnej między silnikami z przekładnią CVT. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 45 |
Data: Lipiec 23 2008 17:07:48 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 23.07.2008 RoMan Mandziejewicz napisał/a: Ale o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to niedwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a Nie ma "bez tarcia" ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 46 |
Data: Lipiec 23 2008 17:12:28 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Adam, Nie ma "bez tarcia" ;-)Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnieAle o jakiej CVT piszesz? Jeśli o CVT, jako przekładni ciernej, to jest to niedwa: napisz _koniecznie_ z czego wynikają wg Ciebie "straty na CVT"Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a Ależ wiem. Chodzi mi o to, że tarcie nie jest koniecznym warunkiem działania przekładni zębatej. Natomiast jest koniecznym warunkiem działania przekładni CVT. I wymyślne łańcuszki i rowkowania tarcz tego nie zmienią. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 47 |
Data: Lipiec 23 2008 18:27:28 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jul 2008 17:12:28 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Z samej zasady jej działania. Każda przekładnia przynosi straty a Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnieNie ma "bez tarcia" ;-) Z tym ze tarcie statyczne zasadniczo nie przynosi strat, a do takiego nalezy dazyc. J. 48 |
Data: Lipiec 23 2008 10:29:03 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: JAM | On Jul 23, 10:52 am, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello d'nik, Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie CVT oznacza Continuous Variable Transmission i nie dyktuje sposobu technicznego w jaki to jest osiagniete. Przy poejdynczym silniku napedowym technicznie uzyskiwalo sie to jedynie za pomoca przekladni dzialajacych w oparciu o zjawisko tarcia. Ale w pojazdach hybrydowych wyposazonych w co najmniej dwa silniki (elektryczny i spalinowy ja na przyklad w Toyocie Prius) uzywa sie wlasnie przekladni planetarnej do ktorej doprowadza moment od silnika spalinowego i osobno elektrycznego aby plynnie zmieniac przelozenie silnika spalinowego na kolach pojazdu.
49 |
Data: Lipiec 23 2008 19:35:55 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello JAM, Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnieCVT oznacza Continuous Variable Transmission i nie dyktuje sposobu Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. W Priusie jest cierna CVT i żadne krzyki i płacze nie pomogą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 50 |
Data: Lipiec 23 2008 20:19:14 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jul 2008 19:35:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello JAM, Zaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT. A planetarna jest skrzynka ktora laczy silnik i dwa moto-generatory. J. 51 |
Data: Lipiec 23 2008 20:26:17 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. WZaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT. Elektronicznie sterowana CVT. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 52 |
Data: Lipiec 23 2008 20:36:24 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Istnienie przekładni planetarnej nie implikuje braku ciernej CVT. WZaraz zaraz - wszyscy twierdza ze w priusie jest elektryczna CVT. No i - niestety - muszę wleźć pod stół i odszczekać. Jednak jest to przekładnia planetarna z łącznie 3 silnikami a ja zafiksowałem sobie jakiś stary projekt z klasyczną CVT i dwoma silnikami :( Na dwóch silnikach nie da się zrealizować CVT na przekładni planetarnej i kołach zębatych. Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest fajne, dopóki nie mamy nadmiaru energii, którego nie ma już gdzie zmagazynować - akumulatory pełne a my zwalniamy - trzeba zamienić energię w ciepło. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 53 |
Data: Lipiec 23 2008 21:35:26 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: freddi |
Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest Taka sytulacja zdarzyla mi sie raz,w tym roku, w gorach.Akumulatory w pelni naladowane a ja dopiero w polowie stoku i dalej laduje.Nie wiem co sie wtedy dzieje i jak zamieniane jest na cieplo ale po pelnym naladowaniu akumulatorow wlaczyl sie silnik spalinowy i pracowal dopoki nie wjechalem na prosty odcinek 54 |
Data: Lipiec 23 2008 19:47:05 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 23.07.2008 freddi napisał/a:
Trzeba było włączyć ogrzewanie :D -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 55 |
Data: Lipiec 24 2008 20:44:39 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało pal? | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jul 2008 21:35:26 +0200, freddi wrote: Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest A moze nie tyle "pracowal" co hamowal :-) J. 56 |
Data: Lipiec 24 2008 06:58:59 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: JAM | On Jul 23, 2:36 pm, RoMan Mandziejewicz wrote: ... Dlatego komputer hybrydy nie dopuszcza do stanu w ktorym akumlatory sa w pelni naladowane. Generalnie przy normalnych warunkach akumulatory sa utrzymywane na poziomie okolo 75% stanu naladowania co zapewnia odpowiedni margines na zmagazynowanie energii hamowania. Wyjatkiem sa sytuacje hamowania awaryjnego, gdzie moc hamowania elektrycznego nie wystarcza do zatrzymania pojazdu lub na rzadkich sytuacjach w gorach, gdzie bardzo dlugi zjazd wymagajacy ciaglego hamowania moglby ewetualnie naladowac akumulator do konca i wtedy niezbedna staje sie interwencja hamuclow ciernych. W normalnym uzytkowaniu komputer pozbywa sie nadmiaru energii poprzez wlaczanie rownolegle napedu elektrycznego odciazajac silnik spalinowy i rozladowujac baterie do pozadanego poziomu. To akurat nie jest zaden powazny problem dla hybryd a jedynie jedna z "wad" systemu gdyz obniza ona teoretyczna "sprawnosc" masy pojazdow hybrydowych. -- JAM http://marchel.home.comcast.net/ 57 |
Data: Lipiec 24 2008 17:04:37 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello JAM, Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jestDlatego komputer hybrydy nie dopuszcza do stanu w ktorym akumlatory sa Cały układ generuje straty niepotrzebnie pompując energię w tę i na zad. Przetwarzanie nie jest bezstratne a samo przenoszenie napędu z silnika spalinowego na koła wymaga dostarczenia _dodatkowej_ energii do silnika napędzającego/hamującego koła pośrednie w przekładni planetarnej. To wyjaśnia stosunkowo spore zużycie paliwa przy jeździe na silniku spalinowym - oprócz energii na napędzanie kół marnuje się energia na przekładnię. Sytuację zapewne poprawiłaby możliwość mechanicznego blokowania pośredniego wieńca ale to mogłoby działać tylko w dość ściśle określonym zakresie prędkości. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 58 |
Data: Lipiec 24 2008 10:04:25 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: JAM | On Jul 24, 11:04 am, RoMan Mandziejewicz wrote: Cały układ generuje straty niepotrzebnie pompując energię w tę i na Bylaby to "swieta" prawda gdybys w klasycznym samochodzie zamienial energie hamowania spowrotem na benzyne. Glowna zaleta hybrydy to regenracja energii, ktora w klasycznym samochodzie jest kompletnie marnowana przy hamowaniu. To troche podobne do turbiny w siniku spalinowym, ktora w duzym procencie wykorzystuje marnotrawiona energie spalin. Przetwarzanie nie jest bezstratne a samo przenoszenie napędu z Nie masz racji. Doprowadzajac energie elektryczna do przekladni aby zmienic przelozenie wcale jej nie "marnujesz" tylko przekazujesz na kola, w zwiazku z czym silnik spalinowy po prostu wytwarza wtedy mniej energii niz gdyby musial samodzielnie dostarczyc calosc. Przeplyw energii przez przekladnie planetarne dobrze opisuje wzor Willysa. Gdyby energia byla "tracona" to zagotowalbys olej w takiej przekladni. Mozna najwyzej dyskutowac, czy przekladnia planetarna jest rownie sprawna jak klasyczna. Zwykle nie, gdyz ma wiecej walkow, lozysk i kol zebatych co zwieksza tarcie. Rekompensuje to troche fakt, ze mozna tak dobrac algorytm przelozen aby silnik spalinowy pracowal zawsze w optymalnym zakresie obrotow / mocy co przy stopniowanych przelozeniach jest trudniejsze i na dodatek zwykle polega na doswiadczeniu kierowcy. Mapa zuzycia godzinowego paliwa dla typowego silnika nie posiada minimum dla okreslonych obrotow niezaleznie od produkowanej mocy ale raczej jest to krzywa od tej mocy zalezna w pewnie sposob. Oznacza to, ze kierowca powinien zmieniac obroty silnika w zaleznosci od momentu produkowanego przez silnik. Takiego zachowania (i wyczucia) raczej trudno oczekiwac od przecietnego klienta. To wyjaśnia stosunkowo spore zużycie paliwa przy jeździe Zalezy co uwazasz za "duze" Prius ma calkiem dobry wynik przy swoich rozmiarach, ciezarze i osigach dynamicznych. Sytuację zapewne poprawiłaby możliwość mechanicznego blokowania Podejrzewam, ze tak sie wlasnie robi dla okreslonych predkosci szosowych.
JAM http://marchel.home.comcast.net/ 59 |
Data: Lipiec 25 2008 10:43:13 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: J.F. | Użytkownik "JAM" napisał w wiadomości On Jul 24, 11:04 am, RoMan Mandziejewicz Nie masz racji. Doprowadzajac energie elektryczna do przekladni Zaraz zaraz panowie - hamowanie kola posredniego nie wymaga doprowadzania energii, tylko odprowadzania. Dopiero przy checi calkowitego/duzego zatrzymania silnikiem elektrycznym trzeba dostarczac do niego moc. Podejrzewam ze Prius ma do tego stosowny hamulec mechaniczny. Natomiast Roman ma zasadniczo racje ze przelozenie napedu z udzialem silnikow elektrycnych przynosi straty. Przeplyw No coz - amerykanskie automaty maja chlodnice oleju, i ponoc nie wytrzymuja szybkiej po autostradzie. Niemieckiej autostradzie :-) Mozna najwyzej dyskutowac, czy przekladnia planetarna jest rownie Swoja droga to w recznej tych elementow tez nie brakuje. A tu tylko jeden stopien. J. 60 |
Data: Lipiec 25 2008 06:42:25 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: JAM | On Jul 25, 4:43 am, "J.F." wrote: Zaraz zaraz panowie - hamowanie kola posredniego nie wymaga Nie znam szczegolow konstrukcji Priusa, wiec nie wiem jak dokladnie jest to skonstruowane. Zgoda, ze w pewnych przypadkach wymaga odprowadzenia, w pewnych doprowadzenia momentu w zaleznosci od przelozenia i obrotow, ktore chcesz uzyskac. Uproszczony schemat jak to dziala masz tutaj: http://www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission Zeby oszacowac ile energii generuje lub pochlaniaja dwa silnike elektryczne i jaki jest ogolny bilans musisz sie pobawic w rozne opcje podzialu obrotow / momentow pomiedzy dwoma silnikami. Natomiast Roman ma zasadniczo racje ze przelozenie napedu Zasadniczo. Ale w przypadku hybryd gdy porownujesz je do samochodu normalnego to nie. Hybrydy generuja energie elektryczna w czasie hamowania, ktora w normalnym samochodzie jest tracona a oddaja ja do napedu w czasie przyspieszania odciazajac silnik spalinowy. Calkowity bilans wychodzi na korzysc hybrydy. To widac na osiagach Priusa. No coz - amerykanskie automaty maja chlodnice oleju, i ponoc nie Ponoc jest tu kluczowym slowem. Opinie wypowiadaja fachowcy dysponujacy statystyka opierajaca sie o zero sztuk pojazdow :-) Czy wiesz, ze Citroeny rozsypuja sie kompletnie na amerykanskich dorgach ? ;-) >Mozna najwyzej dyskutowac, czy przekladnia planetarna jest rownie Dlatego napisalem "mozna dyskutowac" :-) JAM http://marchel.home.comcast.net/ 61 |
Data: Lipiec 24 2008 20:43:14 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało pal? | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jul 2008 20:36:24 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Tylko ze tam nie musi byc CVT w klasycznym rozumieniu. Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jest No to zmiejszamy obroty/moc silnika spalinowego, az do wylaczenia :-) J. 62 |
Data: Lipiec 24 2008 23:46:54 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Jednak sprawa strat pozostaje w mocy - w tym rozwiązaniu wszystko jestNo to zmiejszamy obroty/moc silnika spalinowego, az do wylaczenia :-) Nie - włączamy silnik spalinowy i hamujemy nim. Ciepło wylatuje rurą wydechową i chłodnicą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 63 |
Data: Lipiec 23 2008 21:25:05 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 23 Jul 2008 16:52:44 +0200, RoMan Mandziejewicz Nie ma nieciernej przekładni CVT. Bez tarcia mogą działać przekładnie A o przekładniach elektrycznych lub hydraulicznych słyszałeś? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 64 |
Data: Lipiec 24 2008 20:45:57 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palš? | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jul 2008 21:25:05 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Wed, 23 Jul 2008 16:52:44 +0200, RoMan Mandziejewicz W hydraulicznych sa straty na tarcie w plynie, w elektrycznych na tarcie elektronow :-) J. 65 |
Data: Lipiec 23 2008 14:02:50 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: d'nik | On 23 Lip, 16:52, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello d'nik, Och jak pięknie! Pułapka się udała :) No teraz jest dla mnie wszystko jasne, szczególnie ta zaciekłość w równaniu z błotem Priusa (i jego właścicieli) w topicach, kilka dni temu jeszcze. No, chłopie... nie masz pojęcia jak jest zbudowany system hybrydowy w Priusie. Pogooglaj troszkę, poczytaj, to wtedy pogadamy :) Wiedza nie boli, naprawdę :) Pozdrawiam Dominik 66 |
Data: Lipiec 24 2008 00:02:56 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello d'nik, Och jak pięknie! Pułapka się udała :) Refleks szachisty. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 67 |
Data: Lipiec 23 2008 15:27:46 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: d'nik | On 24 Lip, 00:02, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello d'nik, O sobie piszesz, rozumiem. Bo o konstrukcji HSD było tłuczone na tej grupie nie raz i to w topicach w których brałeś dość czynny udział :) 68 |
Data: Lipiec 19 2008 16:34:11 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: zkruk [Lodz] | Stachu S. wrote: Czytając jakiś czas temu pl.misc.samochody spotkałem kilka razy 206/207 z tym silnikiem są jeszcze oszczędniejsze ;) a tak na serio obecnie to chyba diesle do tego yaris(benzyna i diesel), jazz (benzyna) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 69 |
Data: Lipiec 19 2008 08:56:48 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Gokiburi | On Jul 19, 10:34 pm, "zkruk [Lodz]" wrote: obecnie to chyba diesle Toyota Echo (Yaris Sedan) 1.3 benzyna. Katuje to auto off-road generalnie. Ostatnia trasa 1700 km w gorach, po drogach bez asfaltu... najczesciej 3 bieg. Klima permanentnie wlaczona (nawet na parkingach auto na wlaczonym silniku + klima). Spalanie srednie 6.5 litra. Prawdopodobnie gdyby odliczyc parkingi to by bylo ponizej 6 litrow. I mysle, ze na 1.3 benzynowy silnik to normalny rezultat. 70 |
Data: Lipiec 19 2008 17:37:55 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Bugatti |
71 |
Data: Lipiec 20 2008 02:03:19 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Roki | Smart CDI 799 cm3 - spalanie na trasie jak komuś się nie spieszy to ok. Jak się komuś nie spieszy to jedzie PKP a jak spieszy na pewno nie Smartem w trasę. To jest auto do miasta a nie do bicia rekordów spalania w trasie przy prędkości 80km/h. 72 |
Data: Lipiec 19 2008 20:30:42 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: mar.ko |
Ma tylko mało palić. Citroen C1 1,4 Hdi pozdrawiam 73 |
Data: Lipiec 19 2008 22:26:27 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Kuba | Citroen C1 1,4 Hdi A jest taki? -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; kuba(at)ebns.pl Chrysler T&C, '98, 224 kkm; Volvo V70 T5, '97, 264 kkm; Toyota Corolla, '04, 138 kkm; ex Citroen C5, '01; ex Volvo 854, '94'; ex Volvo 855, '95; ex Volvo 440, '95; ex Renault Clio, '03; ex Fiat 126EL, '97; 74 |
Data: Lipiec 20 2008 13:01:42 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: uC | "Kuba" wrote in message Citroen C1 1,4 Hdi jest! pzdr., uC 75 |
Data: Lipiec 19 2008 20:38:41 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: inf | Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne? Toyota Avensis kombi 2.0 D4-D - 5,5 niezbyt oszczędna jazda, ok 30% w mieście 76 |
Data: Lipiec 21 2008 23:27:52 | Temat: Re: Które samochody naprawdę mało palą? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Stachu S.* napisał: Które z oferowanych dziś nowych samochodów są oszczędne? Ma mało palić? Czy może ma tanio palić albo mieć duży zasięg pomiędzy tankowaniami? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |