Laguna diesel - opinia użytkownika
1 | Data: Marzec 05 2009 08:36:09 |
Temat: Laguna diesel | |
Autor: derty | Jestem zainteresowany kupnem uzywanej laguny diesel, sprzedawca w komisie 2 |
Data: Marzec 05 2009 09:09:16 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: krzysiek82 | derty pisze: Jestem zainteresowany kupnem uzywanej laguny diesel, sprzedawca w komisie jednak bardzo poleca mi benzyne, twierdzi ze uzywane laguny diesel sa bardzo awaryjne Słyszałem, że turbiny potrafią padać już po 60-100tyś, nie wiem czy to z winy kierowcy czy po prostu tandeta. Ale znając markę renault jestem w stanie uwierzyć, że po prostu renault znowu dało ciała wypuszczając awaryjne auto. -- krzysiek82 3 |
Data: Marzec 05 2009 09:21:07 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Agent |
derty pisze: Tylko ze turbiny produkuje garrett i jest to najczęsciej model GT1749V który jest montowany w całej masie diesli różnych marek. Więc albo w lagunie jest cos nie tak z jej smarowaniem albo innymi parametrami 4 |
Data: Marzec 05 2009 10:47:32 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: krzysiek82 | Agent pisze: Tylko ze turbiny produkuje garrett i jest to najczęsciej model GT1749V który jest montowany w całej masie diesli różnych marek. Więc albo w lagunie jest cos nie tak z jej smarowaniem albo innymi parametrami I tutaj wychodzi brak profesjonalnego podejścia producenta do tego tematu. Fakt każdemu się to trafia tylko dlaczego akurat renault cierpi najczęściej na takie dolegliwości. Mojemu znajomemu wymienili zwortnicę w scenicu, po tygodniu przyjechał do nich bo znowu ściągało i znowu się okazało, że uszkodzona. Jak to możliwe skoro nie jeździ jak wariat i nie zalicza każdej wyrwy w jezdni? Trochę porażka. Proponuje Ci więc kolego pomyśleć o innym aucie. Szkoda i kasy nerwów na naprawy. -- krzysiek82 5 |
Data: Marzec 05 2009 09:22:45 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: omega_fan | Słyszałem, że turbiny potrafią padać już po 60-100tyś, nie wiem czy to z Jeżeli masz na myśli silniki F9Q, padające jak muchy turbosprężarki to jest wina nie do końca przemyślanego obiegu smarowania turbosprężarki + wymiana oleju co 30 tyś km, jak zaleca producent. Ludzie którzy leją dobry olej i zmieniają go co 12 tyś km oraz używają auta z głową - problemu raczej nie mają. 6 |
Data: Marzec 05 2009 10:44:52 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: krzysiek82 | omega_fan pisze: Ludzie którzy leją dobry olej i zmieniają go co 12 tyś km oraz używają auta Jednak jak pokazuje doświadczenie ludzi myślących w polsce jest mało. -- krzysiek82 7 |
Data: Marzec 05 2009 10:50:17 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Marcin J. Kowalczyk | krzysiek82 pisze: Ludzie którzy leją dobry olej i zmieniają go co 12 tyś km oraz używają auta np sa ludzie ktorzy kupuja auta z komisu bez gruntownego sprawdzenia a pozniej placza na roznych grupach. BPNSP 8 |
Data: Marzec 05 2009 12:22:27 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Agent |
omega_fan pisze: W zasadzie dlaczego człowiek kupujący jakieś urządzenie miałby kwestionować zalecenia producenta dotyczące eksploatacji i zmieniać olej częsciej niż podaje instrukcja? Wiec tu się nie zgodzę 9 |
Data: Marzec 05 2009 12:33:07 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomościZ tym zmienianiem oleju co 30 kkm to pewnie chodzi o tryb longlife, gdzie stosuje się specjalne oleje jakieś 0w30 z odpowiednimi dodatkami, a u nas będą zmieniać co 30kkm jakiś 15w40 i będzie niby zgodnie z instrukcją, ale nie do końca. 10 |
Data: Marzec 05 2009 10:56:44 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Krzysztof Szmergiel | omega_fan wrote: Jeżeli masz na myśli silniki F9Q, padające jak muchy turbosprężarki to jest Dokladnie tak, podobno jest to blad konstrukcjny. Zapycha sie olejem czujnik podcisnienia turbiny. Poniewaz turbina w lagunie to nowoczesna konstrukcja ze zmienna geometria lopatek, to turbina caly czas pracuje na najwyzszych obrotach i najwiekszym obciazeniu. Pomaga czestsza zmiana oleju i czysczenie tego czujnika. K. -- Krzysztof noSiG "Let the fear of a danger be a spur to prevent it; he that fears not, gives advantage to the danger." Benjamin Disraeli (1808-1881); British statesman. 11 |
Data: Marzec 05 2009 12:23:43 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Agent |
omega_fan wrote: Się nie znam ale czy czujnik podciśnienia pracuje w kontakcie z olejem? 12 |
Data: Marzec 05 2009 12:41:50 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: omega_fan | Dokladnie tak, podobno jest to blad konstrukcjny. Zapycha sie olejem E tam. Zmienna geometrie ma praktycznie kazda turbosprezarka z wspolczesnie stosowanych. W F9Q jest problem z powrotem oleju na magistrali, jest tam jakies nieszczesliwe zagiecie rurki czy cos... i zbiera sie syf w tym miejscu. Ponoc. 13 |
Data: Marzec 05 2009 12:20:45 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Tomisk |
derty pisze: A mojemu znajomemu niedawno padał w primerze 1.9 DCI przy 210kkm Pozdrawiam Tomek 14 |
Data: Marzec 05 2009 11:16:34 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Tadeusz |
Jestem zainteresowany kupnem uzywanej laguny diesel, sprzedawca w komisie jednak bardzo poleca mi benzyne, twierdzi ze uzywane laguny diesel sa bardzo awaryjne jezeli aż sprzedawca w komisie odradza jakiś samochód to znaczy że nawet kijem nie warto go tknąć, więc ten dla własnego dobra sobie daruj :) -- pozdrawiam Tadeusz 15 |
Data: Marzec 05 2009 11:37:31 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: CeSaR | jezeli aż sprzedawca w komisie odradza jakiś samochód A może po prostu benzynkę ma a diesla nie? C 16 |
Data: Marzec 05 2009 11:45:15 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Tadeusz |
jezeli aż sprzedawca w komisie odradza jakiś samochód z moich doświadczeń wynika, że nie ważne co oni maja do sprzedania w komisie, liczy tylko ile na tym zarobią, teorie dorabiają do wszystkiego... faktycznie derty nie pisze precyzyjnie czy w tym komisie stoi ta laga diesel, natomiast z kontekstu zrozumiałem, że chciał się nią tam zainteresować - ergo: ona tam jest :) -- pozdrawiam Tadeusz 17 |
Data: Marzec 05 2009 12:00:49 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: CeSaR | faktycznie derty nie pisze precyzyjnie czy w tym komisie IMO gdyby była to byłaby najlepszym samochodem w tym komisie :-) Bo jeśli jest inaczej tzn. ona faktycznie tam jest a właściciel mówi to co mówi to z jednej strony jest uczciwy za co mu chwała i wielkie brawa a z drugiej głupi jak za przeproszeniem but, skoro ją do komisu przyjął. C 18 |
Data: Marzec 05 2009 12:43:12 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: derty | w komisie stały dwie laguny , benzyna i diesel , faktycznie derty nie pisze precyzyjnie czy w tym komisie 19 |
Data: Marzec 05 2009 12:45:04 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: omega_fan |
w komisie stały dwie laguny , benzyna i diesel , Czekaj, mowimy o Lagunie II ? LII za 15 czy 17 tysiecy to musi byc niezle scierwo. Moim zdaniem za tania. 20 |
Data: Marzec 05 2009 13:09:15 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Koriolan | omega_fan pisze: "derty" wrote in messageDiesel z przebiegiem 70 tysięcy buhahaha Panie dziadek do kościoła nią jeździł i wstawiał do garażu. Rok starszą i z dwa razy większym przebiegiem sprzedaliśmy za 20 Pozdrawiam 21 |
Data: Marzec 05 2009 12:25:11 | Temat: Re: Laguna diesel - opinia użytkownika | Autor: Koriolan | derty pisze: Jestem zainteresowany kupnem uzywanej laguny diesel, sprzedawca w komisie jednak bardzo poleca mi benzyne, twierdzi ze uzywane laguny diesel sa bardzo awaryjne , co zaoszczedze na paliwie wydam na naprawy, czy jest to prawda ? Właśnie sprzedaliśmy Lagunę kombi 1,9 dCi rocznik 2003, kupioną w salonie. Przebieg 150 kkm. 1. Nie kupuj rocznika 2002. Tam było najwięcej chorób wieku dziecięcego, i włąsnie turbosprężarka padała. 2.Z silnikiem nie mieliśmy żadnych problemów. Przeżył nawet omyłkowe zatankowanie benzyną + przejechanie kilku kilometrów. 3. Do szału doprowadzały nas wymiany końcówek drążkó i czegoś tam jeszcze w zawieszeniu ( tuleje?) 4. Nawalały mniej lub bardziej denerwujące "drobiazgi" Karta -klucz- trzy razy Wymiana karty na koszt Renault Polska po grubej awanturze (5 stówek kosztuje taka przyjemność) . Podświetlenie panelu klimatyzacji, oparcie lędźwiowe fotela kierowcy, roleta bagażnika. Naprawa wszystkich tych pierdół poza ASO jest praktycznie niemożliwa a w ASO kosztuje kupę szmalu. To jest naprawdę fajny i wygodny samochód, z niezłym silnikiem. Ale ilośc niedoróbek jest po prostu irytująca. 22 |
Data: Marzec 05 2009 12:40:03 | Temat: Re: Laguna diesel - opinia użytkownika | Autor: emes |
derty pisze:moja ma 171k przebiegu i oprocz tego ze oparcie ledzwiowe nawala to po dzwonie (watek wczesniejszy) nadal jezdzi. Tak na marginesie to moga ja sprzedac jakby ktos chcial. Foty sprzed dzwona mam, oraz pelna dokumentacje z naprawy. ;) A silnik 1,9 dci jest dobra konstrukcja. Oczywiscie nieumiejetne uzywanie diesla msci sie z czasem, ale powtarzam nieumiejetne. A na marginesie nowy silnik z anglika mozna kupic za 2k W ogole jest pelno anglikow i czesci do przeszczepow pod dostatkiem wiec laguna stala sie ostatnimi czasy bardzo tania w eksploatacji 23 |
Data: Marzec 05 2009 18:12:19 | Temat: Re: Laguna diesel - opinia użytkownika | Autor: vpw | Użytkownik "emes" napisał w wiadomości
Silnik dci 1.9 nie jest dobrą konsturkcją. Nie można zwalać winy na nieumiejętnosc kierowcow. Co to znaczy, że jeżdzący lagunami są jacyś gorsi w obsludze tych samochodow niz ci co jezdza fordami, vw czy innymi dieslami. Po prostu badziew i tyle. U mnie w firmie przy dlugich trasach i spokojnym traktowaniu samochodu w lagunie padla turbina bo pada u wszystkich. Tak jak w mondeo padły wtryski - bo padały w 2.0 TDCI. A audi, vw i inne auta z dieslem jakoś nie padały. To może jednak jest to wada silnika a nie kierowców, ktorzy nimi jezdza -- vpw 24 |
Data: Marzec 05 2009 12:43:44 | Temat: Re: Laguna diesel - opinia użytkownika | Autor: omega_fan | Karta -klucz- trzy razy Wymiana karty na koszt Renault Polska po grubej Akurat podświetlenie panelu klimatyzacji to pierdoła - wystarczy poprawić w jednym miejscu lutowanie. 25 |
Data: Marzec 05 2009 16:08:20 | Temat: Re: Laguna diesel - opinia użytkownika | Autor: GlennBp |
26 |
Data: Marzec 05 2009 20:13:43 | Temat: Re: Laguna diesel - opinia użytkownika | Autor: eManitou | GlennBp pisze: Tak czy siak, jak L2 z tego okresu, to tylko benzyna. Prawda ale z wyjątkiem sinik benzynowego z wtryskiem bezpośrednim (oznaczenie IDE). Był taki krótko w ofercie w tych właśnie rocznikach. Miałem nieprzyjemność mieć auto z tym motorem. -- "Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. " ~ Księga Judyty 27 |
Data: Marzec 05 2009 20:37:17 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Marcin Jan | derty pisze: Jestem zainteresowany kupnem uzywanej laguny diesel, sprzedawca w komisie jednak bardzo poleca mi benzyne, twierdzi ze uzywane laguny diesel sa bardzo awaryjne , co zaoszczedze na paliwie wydam na naprawy, czy jest to prawda ? nie wiem jak inne silniki diesla ale 2.2 to porażka. Znałem osobiście dwa przypadki i te silniki po ca 110 kkm odmówiły dalszej jazdy. U jednego pękł wał czy korbowód a w drugim już nie pamiętam ale skończyło się podmianą całego silnika. Aha oba serwisowane w ASO i niestety już po gwaracji. Auta to Laguna i Espace. -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić" 28 |
Data: Marzec 06 2009 09:38:36 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: omega_fan | nie wiem jak inne silniki diesla ale 2.2 to porażka. Znałem osobiście dwa Od 2.2 dCI należy trzymać się z daleka, o tym wszyscy wiedzą ;-) 29 |
Data: Marzec 06 2009 16:32:43 | Temat: Re: Laguna diesel | Autor: Marcin J. Kowalczyk | omega_fan pisze: nie wiem jak inne silniki diesla ale 2.2 to porażka. Znałem osobiście dwa przypadki i te silniki po ca 110 kkm odmówiły dalszej jazdy. U jednego pękł wał czy korbowód a w drugim już nie pamiętam ale skończyło się podmianą całego silnika. Aha oba serwisowane w ASO i niestety już po gwaracji. Auta to Laguna i Espace. A jeszce dalej od 3.0dCi ;-) |