DPF i turbo
1 | Data: Marzec 27 2015 12:42:37 |
Temat: DPF i turbo | |
Autor: masti | tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa 2 |
Data: Marzec 27 2015 13:48:19 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: J.F. | Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa Jesli cie dobrze rozumiem ... zaden spisek, komputer wypala i o nic nie pyta. J. 3 |
Data: Marzec 27 2015 13:10:44 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup ale nie ma kontrolki, ze nie wypala. Tak smao jak nie ma kontrolki, żeby nie wyłączać silnika ze względu na chłodzenie turbo -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 4 |
Data: Marzec 28 2015 23:36:03 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Adam | W dniu 2015-03-27 o 14:10, masti pisze: J.F. wrote: A Subaru widział? -- Pozdrawiam. Adam 5 |
Data: Marzec 27 2015 15:24:30 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze: tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują. Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma. 6 |
Data: Marzec 27 2015 17:28:39 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: masti | Trybun wrote: W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze: i kontrolki też nie :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 7 |
Data: Marzec 27 2015 19:42:39 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 18:28 masti pisze:
Bo nie ma takiej potrzeby. O turbo chłodzonym cieczÄ pchanÄ elektrycznÄ pompkÄ słyszał? Nawet parszywe francuskie dci to ma. Turbo jest chłodzona bez wzglÄdu na to czy kierownik siedzi jeszcze za kierownicÄ , czy po "pałowaniu" zdÄ żył już zgasiÄ silnik. TG 8 |
Data: Marzec 28 2015 10:10:13 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Marek | On Fri, 27 Mar 2015 19:42:39 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" wrote: Bo nie ma takiej potrzeby. W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkÄ na drzwiach przestrzegajÄ ca przed nagłym gaszeniem silnika z wysokich obrotów. Dla pewnoĹci było coĹ o liczeniu do 20 przed każdym gaszeniem... -- Marek 9 |
Data: Marzec 28 2015 11:26:26 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: z | W dniu 2015-03-28 o 10:10, Marek pisze: W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkę na drzwiach Przyznasz że to w dzisiejszych czasach dość zabawne :-) A z drugiej strony. Mam teraz diesla i kilka razy mi się zdarzyło odpalić przed zgaśnięciem świec żarowych. Dlaczego nie ma automatycznej blokady zapłonu? (wiem to rocznika 2005 jest) Jak jest w nowych samochodach? z PS. Jest za to wyłączanie zasilania radia, zapalniczki podczas zapłonu. Kiedyś sprzedawca ładowarki do tel. ostrzegał żeby nie wtykać podczas odpalania bo skok napięcia... Można? Można! 10 |
Data: Marzec 28 2015 11:51:39 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2015-03-28 o 11:26, z pisze: W dniu 2015-03-28 o 10:10, Marek pisze: Bo to nie było zgaśnięcie świec, tylko zgaśnięcie kontrolki. Świece żarowe pracują jeszcze nawet kilka minut po rozruchu. Nie ma też automatycznego gaszenia silnika w razie zapalenia się kontrolki oleju czy dojścia wskazówki temperatury do czerwonego pola. 11 |
Data: Marzec 28 2015 15:28:47 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: z | W dniu 2015-03-28 o 11:51, Tomasz Wójtowicz pisze: Bo to nie było zgaśnięcie świec, tylko zgaśnięcie kontrolki. Świece Dzięki za info. Został mi jakiś nawyk od czasów Lublina :-)
Ale zabezpieczenie radia przed skokiem napięcia jest. A może też chodzi o coś innego? :) z 12 |
Data: Marzec 28 2015 13:59:58 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Konfabulator | W dieselu zazwyczaj chodzi o zapotrzebowanie na solidnego prądowego kopa by odpalił. Zwłaszcza zimą. Na pewno nie o skok napięcia w gniazdku, a jeśli skok miałby być to w dół, co żadnemu urządzeniu przeznaczonemu do instalacji samochodowej nie zaszkodzi, bo w tej instalacji stale są skoki, więc napięcie się stabilizuje chociażby kondesatorami. 13 |
Data: Marzec 31 2015 18:01:15 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: z | W dniu 2015-03-28 o 21:59, Konfabulator pisze: W dieselu zazwyczaj chodzi o zapotrzebowanie na solidnego prądowego kopa by odpalił. Dokładnie tak samo miałem w poprzednim samochodzie benzynowym (Almera) Też chodziło o wykorzystanie prądu? z 14 |
Data: Marzec 28 2015 23:54:56 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Marek | On Sat, 28 Mar 2015 15:28:47 +0100, z wrote: A może też chodzi o coĹ innego? :) Raczej. Ĺwiatła też gasnÄ ? -- Marek 15 |
Data: Marzec 28 2015 23:54:05 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Marek | On Sat, 28 Mar 2015 11:26:26 +0100, z wrote: Przyznasz że to w dzisiejszych czasach doć zabawne :-) Powinna powstaÄ lista kretynizmów "konstrukcyjnych" w samochodach. -- Marek 16 |
Data: Marzec 29 2015 00:26:22 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Tomasz WĂłjtowicz | W dniu 2015-03-28 o 23:54, Marek pisze: On Sat, 28 Mar 2015 11:26:26 +0100, z wrote: To ja na pierwszym miejscu stawiam gniazdo zapalniczki, chyba najgłupszy typ złÄ cza elektrycznego. Wtyczki same siÄ wysuwajÄ , słabo kontaktujÄ , iskrzÄ . Najgłupsze jest to, że od ok. 10 lat w nowych samochodach już nawet nie wsadzajÄ zapalniczek, tylko zatyczki - na zasadzie niech palacz sobie dokupi zapalniczkÄ. W takim przypadku utrzymywanie tego złÄ cza, gdy można by wprowadziÄ lepszy standard, to kretynizm. Mam nadziejÄ, że jak wejdÄ do samochodów instalacje 48-52V, to coĹ w tym wzglÄdzie siÄ zmieni. 17 |
Data: Marzec 27 2015 23:27:47 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: X-Man | "Tomasz Gorbaczuk" wrote in message W dniu .03.2015 o 18:28 masti pisze: wiÄkszoć turbin jest chłodzona przepływajÄ cym olejem a turbiny z chłodzeniem wodnym sÄ raczej nieczÄsto spotykane, co nei zmeinia faktu że wystaczy kilka sekund poczekaÄ z gaszeniem gorÄ cego silnika po ostrej jeździe a nie robiÄ szopkÄ ze studzeniem przez kilka minut... Pzdr Piotr 18 |
Data: Marzec 28 2015 20:13:21 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-27 o 19:42, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ale smarowane już nie jest a to miała byÄ przyczyna nie wyłÄ czania. Pozdrawiam 19 |
Data: Marzec 28 2015 15:11:26 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-27 o 18:28, masti pisze: Trybun wrote: Bo i taka kontrolka turbo to trochę bez sensu. Natomiast może dziwić to że nie we wszystkich autach jest kontrolka DPF.. 20 |
Data: Marzec 30 2015 09:10:54 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Myjk | Sat, 28 Mar 2015 15:11:26 +0100, Trybun Natomiast może dziwiÄ to Bo i po co kontrolka że coĹ dobrze (albo że w ogóle) działa? -- Pozdor Myjk 21 |
Data: Marzec 30 2015 14:14:49 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: masti | Myjk wrote: Sat, 28 Mar 2015 15:11:26 +0100, Trybun a kontrolka, że nie działa? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 22 |
Data: Marzec 30 2015 16:37:59 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Myjk | Mon, 30 Mar 2015 14:14:49 +0000 (UTC), masti Bo i po co kontrolka że coĹ dobrze (albo że w ogóle) działa?a kontrolka, że nie działa? Jest kontrolka że nie działa -- wywala pewnie MIL. -- Pozdor Myjk 23 |
Data: Marzec 28 2015 13:45:53 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 27 Mar 2015 15:24:30 +0100, Trybun napisał(a): W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze: Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu spalin i powietrza. A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie. Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C. W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika. 24 |
Data: Marzec 28 2015 15:11:06 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-28 o 13:45, Tomasz Pyra pisze:
Jednak trze przez jakiś czas bez smarowania. A co do przegrzewania się oleju w silnikach turbo, no tu producent zaleca lać lepszy olej i oczywiście znacznie częściej podlega wymianie. A poza tym paradoksalnie turbina wytrzyma dłuższy przebieg gdy jazda odbywa się na autostradach, czyli ciągła praca w wysokich temperaturach niż na innych drogach, albo w mieście, czyli gdy się aż tak bardzo nie rozgrzewa. 25 |
Data: Marzec 28 2015 23:10:38 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 28 Mar 2015 15:11:06 +0100, Trybun napisał(a): W dniu 2015-03-28 o 13:45, Tomasz Pyra pisze: Nie ma w sprzedaży takich olejów żeby wytrzymały temperatury panujące w układzie wydechowym. W zasadzie nie ma znaczenia czy kupisz szajs za 20zł/l który wytrzymuje 120C, czy może super sportowy olej za 100zł/l który wytrzyma 200C, w sytuacji kiedy turbina ma 500+C. Wymiana nic tu nie pomoże, bo "piasek" pozostały po wysmarzeniu starego oleju w rozgrzanej do czerwoności turbinie, pozostanie w niej w czasie następnego uruchomienia silnika. I właśnie dlatego należy do tego nie doprowadzać, czyli schładzać turbinę do temperatur nie powodujących rozpad oleju przed wyłączeniem silnika. Wtedy cały ten syf który normalnie zakleja piece na olej przepracowany zostaje w ślizgowym łożysku turbosprężarki i przy następnym uruchomieniu turbina startuje na sucho z tym w łożysku. Dlatego stosuje się np. turbotimery - ze względów na przepisy dotyczące emisji spalin, nie mogą być stosowane w sprzedawanych pojazdach. A poza tym paradoksalnie Właśnie w tym rzecz, że podczas jazdy temperatura oleju nie przekracza 100C, przepływa przez łożysko turbiny bardzo szybko, smaruje łożysko i nic złego się z nim nie dzieje. Problem jest dopiero wtedy kiedy w bardzo gorącej turbinie olej przestaje płynąć, czyli po wyłączeniu silnika. 26 |
Data: Marzec 28 2015 15:34:11 | Temat: Re: DPF i turbo | Autor: LEPEK | W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze: producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika U mnie jest naklejka na daszku przeciwsłonecznym. Poza tym - uważam, że brak kontrolki nie jest tu wyznacznikiem. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
Re: DPF i turbo

.jpg)