DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
1 | Data: Pa?dziernik 19 2016 21:38:22 |
Temat: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | |
Autor: Budzik | Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na 2 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 00:13:05 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Myjk | Wed, 19 Oct 2016 21:38:22 +0000 (UTC), Budzik Spotkalem siÄ™ ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na Nic. PrÄ™dkoć nie ma wpływu na wypalanie DPF. Równie dobrze można jechać 50 z obrotami jak przy 130-140. A zamiast tego to lepiej po prostu dbać ogólnie o auto. ZdecydowanÄ… wiÄ™kszoć problemów z DPF powoduje EGR i lejace wtryski, wzglÄ™dnie problem z dolotem (za mało powietrza). Druga sprawa - czy rzeczywiĹ›cie jest tak, ze jak włÄ…czy siÄ™ wypalanie DPFa Od 8 lat, jak mam auto z DPF, mam to w nosie. Znaczy na poczÄ…tku oczywiĹ›cie "oĹ›wieceni" z forum straszyli, że DPF jest problematyczny, wiec siÄ™ pilnowałem. Ale problematyczny DPF to może być w zaniedbanych szrotach, np. zalanych dziadowskim olejem. Dlatego jak już poznałem ten system, tak od 5 lat lejÄ™ na to kompletnie, nawet ostanio na bagnet oleju od wymiany do wymiany nie zaglÄ…dam. NIGDY natomiast nie jeĽdziłem jak kołek żeby przypadkiem procedury nie przerwać (choć dokładnie wiem kiedy siÄ™ odbywa, bez kontrolki). :P Z _DPF_ mam ZERO kłopotu, nawet teraz, jak w wiÄ™kszoĹ›ci jeżdżÄ™ po 2x2km dziennie nic siÄ™ nie dzieje. Kolejna sprawa - serwis przy okazji wymiany czujnika zaproponował serwisowe Takie wypalanie siÄ™ stosuje gdy filtr został zapełniony AFAIR w ponad 80%. DoĹ›wiadczyłem tego, jak mi siÄ™ EGR zawiesił w pozycji otwartej gdzieĹ› koło przelotu 140tkm -- bo kwa zapomniałem zlecić jego czyszczenie przy 120tkm, choć w ksiÄ…żce stało jak byk, by wyczyĹ›cić przy zmianie rozrzÄ…du. :P JeĹ›li zapełnienie jest (AFAIR) <60% to nie trzeba przepalać, bo przepalenie obejmie normalna procedura "drogowa". -- Pozdor Myjk 3 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 00:00:38 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Budzik | Użytkownik Myjk ... Tak myslałem.Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze A dlaczego EGR? Druga sprawa - czy rzeczywi¶cie jest tak, ze jak wł±czy się wypalanie Ja w jednym aucie wiem, w drugim ciezko wyłapać. Natomiast własnie ostatnio pewien problem sie pojawił ale to moze wina tego czujnika. Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie. Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania. Jak ponizej 60% to nie ma sensu. A jak miedzy 60 a 80? Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki. 4 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 09:08:18 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: viktorius | W dniu 2016-10-20 o 02:00, Budzik pisze: http://autokult.pl/13793,filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-1Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie. http://autokult.pl/13782,filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-2 Całkiem przystępnie opisane. Jest taki moment w pracy silnika z zapłonem samoczynnym, zwany punktem sadzy. Starsze diesle, np. VW TDI 110 miały potencjał na 130-150 bez jakiejkolwiek ingerencji w mechanikę i tak były czipowane. Tylko, ze podniesienie mocy przekraczało punkt sadzy i było czarno. Na pewno jakie¶ ówczesne EURO było wtedy przekroczone. W pełni sprawnym współczesnym wysilonym silniku często jest przekraczany przy przyspieszaniu. Żeby nie kopcił, żeby spełnić współczesne EURO, trzeba tę sadzę zbierać w pojemniku zwanym filtrem DPF. A że współczesne diesle często maj± drobne usterki, to EGR, to wtrysk, tego dymienia jest więcej i DPF ma więcej roboty. -- viktorius 5 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 13:06:22 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Myjk | Thu, 20 Oct 2016 00:00:38 +0000 (UTC), Budzik Tak myslałem. Ma on za zadanie dopalać m.in. sadzÄ™, a jak siÄ™ zawiesi, to sadza w ogromnych iloĹ›ciach leci na filtr. O ile to może nie stanowić problemu jak auto wyjeżdża z parkingu prosto na trasÄ™, tak przy jeĽdzie w korkach chwila moment i jest po zawodach. To samo jest z lejÄ…cymi wtryskami, które sadzÄ™ generujÄ…, i to samo jest z brakiem powietrza. Ja w jednym aucie wiem, w drugim ciezko wyłapać. Zapewne. Cóż, zdarza siÄ™, trzeba wymienić i jeĽdzić dalej. Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie. ZmusiłeĹ› mnie do powrotu na forum i sprawdzenia ;) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171#11 -- patrz tabele. OczywiĹ›cie różni producenci mogÄ… mieć różne zalecenia. To zależy zapewne od konstrukcji katalizatora oraz samej procedury przepalania. Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki. W ksiażce powinno być zapisane co ile to robić. OczywiĹ›cie to przy założeniu że znasz auto, że inne podzespoły działajÄ… prawidłowo i nie kadzÄ…. Także w aucie z drugiej rÄ™ki warto to zrobić po zakupie, podobnie jak i wymienić olej -- bo zazwyczaj sprzedawcy lejÄ… najgorsze gówno, niewskazane dla silników gdzie w wydechu jest DPF. Potem kupujÄ…cy przejeżdża 500km do domu i nagle DPF niedomaga. Zamiast zmienić olej na właĹ›ciwy czy właĹ›nie wyczyĹ›cić EGR, to głÄ…by lecÄ… wycinać DPF. No, nie wszyscy, twistedme niedawno niezłÄ… walkÄ™ przeprowadził w poszukiwaniu problemu (inna sprawa, że to nie była równa walka, bo miał kreta w samochodzie) ;) i tu szacunek dla Niego. Szkoda, że wiÄ™cej takich użytkowników nie ma. Możesz także sprawdzić podkładki pod wtryskami czy nie sÄ… wybite (generalnie je wymienić po prostu, koszty to żadne, tylko niech to zrobi ktoĹ›, kto ma doswiadczenie), a także potrafiÄ… w kwestii DPF narozrabiać (szczególnie jak auto jest narażone na jazdÄ™ w korkach i na małych odcinkach). -- Pozdor Myjk 6 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 18:00:25 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Budzik | Użytkownik Myjk ... Także w aucie z drugiej ręki warto to zrobić po zakupie, podobnie Ja po zakupie robie prawie zawsze generalny przeglad - olej, filtry, rozrzad to podstawa. A przewaznie cos tam innego tez wyjdzie. 7 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 14:14:27 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-10-20 o 00:13, Myjk pisze: Od 8 lat, jak mam auto z DPF, mam to w nosie. Znaczy na poczÄ…tku oczywiĹ›cieAle inaczej wyglÄ…da jazda u kogoĹ› kto kupił nowy aby przejechać 300 tysiÄ™cy przez cztery lata na trasie a inaczej u oszczÄ™dnego który kupił używany (bo taniej), dizel (bo mniej pali) i ma pięć kilometrów do pracy po mieĹ›cie plus kilometr po zakupy. On bÄ™dzie miał problemy DPFem. Pozdrawiam 8 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 05:50:35 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: | -- ma pięć kilometrów do pracy 9 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 13:18:00 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2016-10-19 o 23:38, Budzik pisze: 10 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 13:34:47 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Myjk | Thu, 20 Oct 2016 13:18:00 +0200, Kamil 'Model' Bo przy wiÄ™kszej prÄ™dkoĹ›ci obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF To dlatego, że wypalanie na "biegu jałowym" nie odbywa siÄ™. Z kolei słusznie zauważasz, że jest tu kwestia prÄ™dkoĹ›ci obrotowej, a nie prÄ™dkoĹ›ci. Powiem wiÄ™cej, skoro do wypalenia filtra ejst potrzebna odpowiednio wysoka temperatura, to wyższa prÄ™dkoć negatywnie wpływa na wypalanie. Dlatego lepiej jechać wolniej, po prostu z wyższymi obrotami. A najlepiej to olać i po prostu jeĽdzić. Takie mam wnioski po blsko 8 latach używania auta z DPF. Podobno po wypalaniu serwisowym trzeba wymienić olej. Nie wiem czy to Przy wypalaniu serwisowym olej siÄ™ mocno rozrzedza i instrukcja serwisowa zaleca wymianÄ™ oleju. -- Pozdor Myjk 11 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 18:00:24 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Budzik | Użytkownik Kamil 'Model' ... Bo przy większej prędko¶ci obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF ale to jest odpowiedz na ktore pytanie? 12 |
Data: Pa?dziernik 25 2016 12:05:23 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-10-20 o 13:18, Kamil 'Model' pisze: W nowych autach niby s± już montowane kontrolki wypalania DPF/FAP. Jak do tej pory niestety nie w Oplach - niestety, bo w przeciwieństwie do Vactry w Insigni i Astrze dużo trudniej zauważyć moment wypalania. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 13 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 16:21:18 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Jacek | W dniu 19.10.2016 o 23:38, Budzik pisze: Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze naChodzi o to, zeby było duże obci±żenie silnika, czyli dużo gor±cych spalin do wypalania DPF. U mnie w 8 letnim doblo widzę, że, jak go mocno pogonię na przykład pod górkę z ładunkiem, to w granicach 4-4,5 tys. obrotów puszcza w rury dym. Jacek 14 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 19:24:05 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Cavallino | W dniu 20-10-2016 o 16:21, Jacek pisze: W dniu 19.10.2016 o 23:38, Budzik pisze: Wtryski do naprawy. 15 |
Data: Pa?dziernik 20 2016 18:00:24 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Budzik | Użytkownik Jacek ... Spotkalem się ostatnio w rozmowie z paroma osobami z twierdzeniem, ze na Chodzi o to, zeby było duże obci±żenie silnika, czyli dużo gor±cych Ale skad przekonanie ze akurat wtedy wł±czy sie wypalanie? 16 |
Data: Pa?dziernik 21 2016 18:58:12 | Temat: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | Autor: Przemeq | W renault, dacia, nissan nie ma tego problemu. |
Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie

