[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
1 | Data: Marzec 08 2010 19:37:26 |
Temat: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
Autor: MichaĹ "HoMMeR" Paszek | Witam. 2 |
Data: Marzec 08 2010 19:12:02 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: to | Michał \"HoMMeR\" Paszek wrote: Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed WziÄte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam). Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga Jest dobrze. -- cokolwiek 3 |
Data: Marzec 08 2010 20:31:04 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: MichaĹ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-03-08 20:12, to pisze: > > WziÄte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam). > Przypuszczam, ze jednak nie. Nie napisalem tego w tym watku, za co przepraszam: silnik to 1.2 8V. Jak dobrze "tlumacze" sobie ten opis to pierwszy blad dotyczy elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu, a drugi ukladu EGR - sprzezenie zwrotne cisnien. W serwisowce do Daewoo Kalos (ktore jest blizniacze z Chevi Aveo) nie ma nic na temat ani zmiennych faz rozrzadu, ani dodatkowych urzadzen EGR. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy W tej samej serwisowce znalazlem tez informacje o pracy sondy - rzeczywiscie, pracuje prawidlowo. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE 4 |
Data: Marzec 09 2010 09:55:27 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: krzysiek82 | jest spora szansa, że w serwisie na oryginalnym urzÄ
dzeniu diagnostycznym bÄdÄ
zupełnie inne błÄdy. WiÄc usuwanie usterek tylko na podstawie tych kodów może byÄ chybionym pomysłem. 5 |
Data: Maj 19 2011 08:47:12 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: rubbermaid |
6 |
Data: Maj 19 2011 11:13:21 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello rubbermaid, P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego. Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz miał brak sygnału z czujnika położenia wału. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 7 |
Data: Maj 19 2011 12:03:02 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: Voytek | W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze: Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz W tym konkretnym aucie czy w każdym? Śmiem wątpić... -- Voytek 8 |
Data: Maj 19 2011 16:10:35 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Voytek, Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będzieszW tym konkretnym aucie czy w każdym? Śmiem wątpić... Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału. To jest oczywistość i jeden z podstawowych punktów nabierania klientów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Maj 19 2011 22:03:29 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: DoQ | W dniu 19-05-2011 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
Brak odczytu z czujnika przy wyłączonym silniku nigdy nie jest zaliczana jako błąd "kalkulatora". Do stwierdzenia uszkodzenia/przerwy w obwodzie nie musisz go uruchamiać. No chyba że chciałbyś diagnozować np. uszkodzony czujnik ABSu diagnostą i 4ma mechanikami. Tj. jeden patrzy na odczyt a reszta kręci kołami. Pozdrawiam Paweł 10 |
Data: Maj 20 2011 07:41:00 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: Voytek | W dniu 2011-05-19 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze: Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału. Zgadza się, ale jednak przeważnie sprawdza się błędy zapamiętane. No chyba, że faktycznie chce się wyciągnąć kasę od klienta. 11 |
Data: Maj 19 2011 13:09:45 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: Lewis | W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello rubbermaid, Brak sygnału na wyłÄ czonym silniku a błÄ d DTC to dwie różne sprawy. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 12 |
Data: Maj 19 2011 17:45:53 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello rubbermaid, To zależy czy robimy bieżÄ cy odczyt z czujników, czy tylko zczytujemy zapamiÄtane błÄdy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 13 |
Data: Maj 19 2011 19:17:54 | Temat: Re: [AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-05-19 10:47, rubbermaid pisze:
O kurde, jakżeś to wygrzebał? :) O temacie prawie zapomniałem, ale dzięki za przypomnienie. W wolnej chwili zerknę i zgodnie z sugestią RoMana sprawdzę, czy na załączonym silniku błąd P1382 też występuje. Ważniejszy jest dla mnie błąd P1403 bo mimo, że w fishkach grupa P140x nie powinna powodować zaświecenia MIL u mnie jednak powoduje. Wiem, że ta grupa dotyczy czujnika nierówności drogi, ale mój egzemplarz to niestety faza przejściowa pomiędzy Daewoo Kalos a Chevrolet Aveo (2004r) i nie wszystkie opisy do niego pasują. Tego czujnika za Chiny Ludowe nie potrafię zlokalizować, ale mimo braku ABS mam koronkę na piaście, więc przypuszczam, że stąd jest brany sygnał. Ale znowu, w fishkach dla czujnika ABS występują inne grupy błędów... Bądź tu mądry i naprawiaj Koreańce. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |