On Tue, 27 Feb 2007 18:37:10 +0100, Micha³ wrote:
Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy
silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej
zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?
Raczej odwrotnie powinno byc.
Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e falowanie?
Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak?
A to tylko kwestia temperatury czy takze wilgotnosci ?
Bo moze wysokie napiecie ci szwankuje.
J.
3 |
Data: Luty 27 2007 21:14:38 |
Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik |
Autor: pin555 |
>Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy
>silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura (poni¿ej
>zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?
Raczej odwrotnie powinno byc.
Moze np. pekniecia w kolektorze dolotowym? Kiedy jest cieplej - material sie rozszerza
i szczelina sie zmniejsza? Ale to tylko teoretycznie, bo roznice w temperaturze
troche chyba za male...
Napisz moze, co to za auto, bo inaczej bedzie z gaznikiem a inaczej z wtryskiem
sterowanym ECU (mam na mysli mozliwe usterki powodujace falowanie).
--
Leszek
4 |
Data: Luty 28 2007 14:50:04 | Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik | Autor: Alti |
U¿ytkownik "Micha³" napisa³ w wiadomo¶ci
Witam
Czy zasysanie lewego powietrza przez silnik mo¿e objawiaæ siê bardzo gdy
silnik jest wych³odzony i na zewn±trz jest bardzo niska temperatura
(poni¿ej zera) a nie dawaæ siê we znaki gdy jest +15 st?
Czy lewe powietrze mo¿e powodowaæ w takich warunkach bardzo du¿e
falowanie? Podczas gdy w wy¿szej temperaturze falowania brak?
A mo¿e grza³ka w lambdzie jest padniêta i jak jest ch³odno to lambda nie
osi±ga odpowiedniej temp i zapodaje sygna³ ¿e mieszanka jest uboga. Wtedy
komp leje wiêcej paliwa co skutkuje zwiêkszeniem obrotów, co z kolei
odczytuje komp i ka¿e krokowemu przymkn±æ powietrze i tak w kó³ko....
Wojtek
5 |
Data: Luty 28 2007 18:41:44 | Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik | Autor: pin555 |
A mo¿e grza³ka w lambdzie jest padniêta i jak jest ch³odno to lambda nie
osi±ga odpowiedniej temp i zapodaje sygna³ ¿e mieszanka jest uboga. Wtedy
komp leje wiêcej paliwa co skutkuje zwiêkszeniem obrotów, co z kolei
odczytuje komp i ka¿e krokowemu przymkn±æ powietrze i tak w kó³ko....
Wlasnie dlatego pytalem, jakie to auto. Czujnik temperatury cieczy chlodzacej,
przeplywomierz, silnik krokowy/zawor wolnych obrotow a moze przewody/swiece?
Tylko nie wiem, czy roznica dajmy na to 0/+15st. mialaby az tak wielki wplyw...
--
Leszek
6 |
Data: Luty 28 2007 18:46:20 | Temat: Re: Lewe powietrze a bardzo wych³odzony silnik | Autor: Micha³ |
Auto BMW 735iA E32, z elektroniczn± przepustnic± (bez silnika krokowego); dzi¶ odpali³ za¶ ³adnie, pochodzi³ równo 2 sekundy... a potem zacz±³ falowaæ. W zakresie mniej-wiêcej 400 - 1500 obr :(
Po przegazowaniu objawy ustaj±.
Sonda lambda nowa, czujnik temp cieczy ch³odz±cej sprawdzany wiele razy i dzia³a bez zarzutu...
Pozdrawiam
| | | |