Użytkownik "Alex81" napisał w wiadomości
In article says...
1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm
[ciach]
Było wczoraj. O dziwo, przeszło bez echa ;)
Może dlatego że nie można wznowić świętej wojny benzyna vs. diesel vs.
lpg? Chociaż z drugiej strony ... jakby tak tego Mercedesa przerobić na
gaz? :P
Generalnie nie widze przeszkod :)
To taj jak niektorzy madrzy twierdza, ze FSI nie idzie na lpg przerobic ...
a idzie :)
Zastanawiajace jest jednak to, dlaczego konstruktorzy marnuja energie, czas
i pieniadze na udoskonalanie silnika cieplnego i to w standardowej formie.
Paliwa kopalne to sam klopot z zanieczyszczeniami i pozyskaniem. Czas moze
juz naprawde wziasc sie do roboty i nadgonic z alternatywa - ogniwa paliwow
itp (ogolnie prad).
Chyba jedynym prawdziwym problemem bedzie oblozenie podatkami takich
"paliw"...
Picasso
4 |
Data: Wrzesien 15 2007 09:58:02 |
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš |
Autor: J.F. |
On Fri, 14 Sep 2007 20:00:39 +0200, Alex81 wrote:
In article says...
1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm
[ciach]
Było wczoraj. O dziwo, przeszło bez echa ;)
Bo wczoraj bylo bez szczegolow, mnie sie nie chcialo klikac
zeby stwierdzic ze Mercedes dolaczyl do grupyu silnikow GDI/FSI
Ale powyzsze wyglada baaardzo obiecujaco :-)
Może dlatego że nie można wznowić świętej wojny benzyna vs. diesel vs.
lpg? Chociaż z drugiej strony ... jakby tak tego Mercedesa przerobić na
gaz? :P
No w Polsce ON z gazem spokojne cena konkuruje, ale jakby tak miec
auto wielopaliwowe .. benzyna/ON/LPG/rzepak/CNG .. mozna zaoszczedzic
w Europie :-)
J.
5 |
Data: Wrzesien 15 2007 16:39:41 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš | Autor: Tomasz Pyra |
J.F. pisze:
jakby tak miec
auto wielopaliwowe .. benzyna/ON/LPG/rzepak/CNG ..
A awaryjnie jeszcze na pedały ;>
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
6 |
Data: Wrzesien 14 2007 23:41:52 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską | Autor: Tomasz Pyra |
santee pisze:
1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm
Benzyna, ale wysokoprężna.
Swoją drogą to jak to działa?
Benzyna też dostaje wysokoprężnego samozapłonu? W jakich warunkach?
I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?
6l/100km to niedaleki standard - nie będzie wolno produkować samochodów zużywających więcej paliwa (ograniczenie ilości emitowanych tlenków węgla).
Miło słyszeć że takie ograniczenie jednak przemysł samochodowy będzie w stanie łyknąć przy zachowaniu przyzwoitych osiągów.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
7 |
Data: Wrzesien 15 2007 00:07:12 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską | Autor: santee |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Swoją drogą to jak to działa?
W trybie startu i przy pełnym obciążeniu mieszanka powietrza i benzyny zapalana jest klasyczną świecą, kiedy dojdzie do spadku obrotów do pasma z niskim obciążeniem automatycznie włącza się tryb samozapłonu. W wyniku tego uzyskano niskie emisje tlenków azotu podczas homogennego spalania przy niskiej temperaturze pracy.
8 |
Data: Wrzesien 15 2007 10:01:02 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš | Autor: J.F. |
On Fri, 14 Sep 2007 23:41:52 +0200, Tomasz Pyra wrote:
Swoją drogą to jak to działa?
Benzyna też dostaje wysokoprężnego samozapłonu? W jakich warunkach?
Mowiac szczerze to dziwi mnie ze jakies paliwo w warunkach
dieslowskich - ok 800 C nie dostaje zaplonu ..
A i zwykly benzyniak potrafi sie czasem krecic po wylaczeniu kluczyka
:-)
I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?
Moze nie musza - reguluja momentem wtrysku paliwa.
J.
9 |
Data: Wrzesien 15 2007 15:42:08 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš | Autor: Tomasz Pyra |
J.F. pisze:
I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?
Moze nie musza - reguluja momentem wtrysku paliwa.
We wszystkich materiałach na temat tego silnika jest "variable compression ratio".
Jak tego dokonali?
Wiem że Saab ma jakiś patent z ruchomą głowicą która umożliwia zmianę w zakresie 8:1 do 14:1, ale sama konstrukcja jest mocno skomplikowana i jest jeszcze sporo problemów technicznych.
Wydaje mi się, że żeby zrobić silnik który działa rozsądnie w zakresach od zapłonu iskrowego z wydajnym turbo, do samoczynnego pracującego na ciśnieniu atmosferycznym trzeba mieć znacznie większy zakres zmian stopnia kompresji.
Tak pewnie od 8:1 przy dużym obciążeniu, do 20:1 przy małym dla zapłonu samoczynnego.
To musi być ciekawy mechanizm.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
10 |
Data: Wrzesien 15 2007 19:45:11 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš | Autor: DeJot Zbych |
J.F. gwari:
I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?
Moze nie musza - reguluja momentem wtrysku paliwa.
Raczej momentem zamknięcia zaworów dolotowych.
--
I see a man in a white car Zbych
Move like a ghost on the skyline
Take all your dreams
And you throw them away Gad: 1 4 3 3 6 4 9
11 |
Data: Wrzesien 15 2007 14:54:15 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską | Autor: Fenio |
Tomasz Pyra wrote:
Miło słyszeć że takie ograniczenie jednak
przemysł samochodowy będzie w stanie łyknąć przy zachowaniu
przyzwoitych osiągów.
Niestety nie przy zachowaniu kosztów produkcji czyli ceny w góre.
--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl
12 |
Data: Wrzesien 16 2007 10:30:11 | Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską | Autor: Adam Płaszczyca |
On Fri, 14 Sep 2007 23:41:52 +0200, Tomasz Pyra
wrote:
Swoją drogą to jak to działa?
Benzyna też dostaje wysokoprężnego samozapłonu? W jakich warunkach?
A dlaczego miałaby nie dostać?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
| | | | | | | | |