Grupy dyskusyjne   »   DiesOtto - rewolucja pod maską

DiesOtto - rewolucja pod maską



1 Data: Wrzesien 14 2007 19:51:40
Temat: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: santee 

1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm

http://www.roadlook.pl/frankfurt-2007/iaa-frankfurt-2007-mercedes-benz-f700-mistyczna-nowoczesnosc.html



2 Data: Wrzesien 14 2007 20:00:39
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: Alex81 

In article   says...

1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm
[ciach]

Było wczoraj. O dziwo, przeszło bez echa ;)

Może dlatego że nie można wznowić świętej wojny benzyna vs. diesel vs.
lpg? Chociaż z drugiej strony ... jakby tak tego Mercedesa przerobić na
gaz? :P

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

3 Data: Wrzesien 14 2007 22:28:13
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

In article   says...
1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm
[ciach]

Było wczoraj. O dziwo, przeszło bez echa ;)

Może dlatego że nie można wznowić świętej wojny benzyna vs. diesel vs.
lpg? Chociaż z drugiej strony ... jakby tak tego Mercedesa przerobić na
gaz? :P

Generalnie nie widze przeszkod :)
To taj jak niektorzy madrzy twierdza, ze FSI nie idzie na lpg przerobic ...
a idzie :)

Zastanawiajace jest jednak to, dlaczego konstruktorzy marnuja energie, czas
i pieniadze na udoskonalanie silnika cieplnego i to w standardowej formie.
Paliwa kopalne to sam klopot z zanieczyszczeniami i pozyskaniem. Czas moze
juz naprawde wziasc sie do roboty i nadgonic z alternatywa - ogniwa paliwow
itp (ogolnie prad).

Chyba jedynym prawdziwym problemem bedzie oblozenie podatkami takich
"paliw"...

Picasso

4 Data: Wrzesien 15 2007 09:58:02
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš
Autor: J.F. 

On Fri, 14 Sep 2007 20:00:39 +0200,  Alex81 wrote:

In article   says...
1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm
[ciach]

Było wczoraj. O dziwo, przeszło bez echa ;)

Bo wczoraj bylo bez szczegolow, mnie sie nie chcialo klikac
zeby stwierdzic ze Mercedes dolaczyl do grupyu silnikow GDI/FSI

Ale powyzsze wyglada baaardzo obiecujaco :-)

Może dlatego że nie można wznowić świętej wojny benzyna vs. diesel vs.
lpg? Chociaż z drugiej strony ... jakby tak tego Mercedesa przerobić na
gaz? :P

No w Polsce ON z gazem spokojne cena konkuruje, ale jakby tak miec
auto wielopaliwowe .. benzyna/ON/LPG/rzepak/CNG .. mozna zaoszczedzic
w Europie :-)

J.

5 Data: Wrzesien 15 2007 16:39:41
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

jakby tak miec
auto wielopaliwowe .. benzyna/ON/LPG/rzepak/CNG ..

A awaryjnie jeszcze na pedały ;>

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

6 Data: Wrzesien 14 2007 23:41:52
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: Tomasz Pyra 

santee pisze:

1.8 benzyna turbo - 6l/100 w cyklu mieszanym, 238KM, max 400 Nm

Benzyna, ale wysokoprężna.

Swoją drogą to jak to działa?
Benzyna też dostaje wysokoprężnego samozapłonu? W jakich warunkach?
I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?

6l/100km to niedaleki standard - nie będzie wolno produkować samochodów zużywających więcej paliwa (ograniczenie ilości emitowanych tlenków węgla).
Miło słyszeć że takie ograniczenie jednak przemysł samochodowy będzie w stanie łyknąć przy zachowaniu przyzwoitych osiągów.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

7 Data: Wrzesien 15 2007 00:07:12
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: santee 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Swoją drogą to jak to działa?

W trybie startu i przy pełnym obciążeniu mieszanka powietrza i benzyny zapalana jest klasyczną świecą, kiedy dojdzie do spadku obrotów do pasma z niskim obciążeniem automatycznie włącza się tryb samozapłonu. W wyniku tego uzyskano niskie emisje tlenków azotu podczas homogennego spalania przy niskiej temperaturze pracy.

8 Data: Wrzesien 15 2007 10:01:02
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš
Autor: J.F. 

On Fri, 14 Sep 2007 23:41:52 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

Swoją drogą to jak to działa?
Benzyna też dostaje wysokoprężnego samozapłonu? W jakich warunkach?

Mowiac szczerze to dziwi mnie ze jakies paliwo w warunkach
dieslowskich - ok 800 C nie dostaje zaplonu ..

A i zwykly benzyniak potrafi sie czasem krecic po wylaczeniu kluczyka
:-)

I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?

Moze nie musza - reguluja momentem wtrysku paliwa.

J.

9 Data: Wrzesien 15 2007 15:42:08
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?

Moze nie musza - reguluja momentem wtrysku paliwa.

We wszystkich materiałach na temat tego silnika jest "variable compression ratio".
Jak tego dokonali?
Wiem że Saab ma jakiś patent z ruchomą głowicą która umożliwia zmianę w zakresie 8:1 do 14:1, ale sama konstrukcja jest mocno skomplikowana i jest jeszcze sporo problemów technicznych.

Wydaje mi się, że żeby zrobić silnik który działa rozsądnie w zakresach od zapłonu iskrowego z wydajnym turbo, do samoczynnego pracującego na ciśnieniu atmosferycznym trzeba mieć znacznie większy zakres zmian stopnia kompresji.
Tak pewnie od 8:1 przy dużym obciążeniu, do 20:1 przy małym dla zapłonu samoczynnego.

To musi być ciekawy mechanizm.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

10 Data: Wrzesien 15 2007 19:45:11
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maskš
Autor: DeJot Zbych 

J.F. gwari:

I w jaki sposób zrealizowano zmienny stopnień sprężania?

Moze nie musza - reguluja momentem wtrysku paliwa.

Raczej momentem zamknięcia zaworów dolotowych.

--
I see a man in a white car                             Zbych
Move like a ghost on the skyline                 
Take all your dreams                           
And you throw them away                           Gad: 1 4 3 3 6 4 9

11 Data: Wrzesien 15 2007 14:54:15
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: Fenio 

Tomasz Pyra wrote:

Miło słyszeć że takie ograniczenie jednak
przemysł samochodowy będzie w stanie łyknąć przy zachowaniu
przyzwoitych osiągów.

Niestety nie przy zachowaniu kosztów produkcji czyli ceny w góre.


--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

12 Data: Wrzesien 16 2007 10:30:11
Temat: Re: DiesOtto - rewolucja pod maską
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 14 Sep 2007 23:41:52 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Swoją drogą to jak to działa?
Benzyna też dostaje wysokoprężnego samozapłonu? W jakich warunkach?

A dlaczego miałaby nie dostać?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Re: DiesOtto - rewolucja pod maską



Grupy dyskusyjne