Diesel czy benzyna - co lepsze?
1 | Data: Styczen 06 2008 10:04:18 |
Temat: Diesel czy benzyna - co lepsze? | |
Autor: Blood_Rayne | Chciałabym się dowiedzieć jakie waszym zdaniem będzie auto lepsze: diesel 2 |
Data: Styczen 06 2008 11:42:44 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Paweł | Osprzęt silników Common Rail bywa zawodny, więc ja polecam starego 3 |
Data: Styczen 06 2008 11:58:52 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: J.F. | On Sun, 6 Jan 2008 11:42:44 +0100, Paweł wrote: kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do A nie ma uszkodzonego termostatu ? wtedy oczywiscie wiecej spala ON Diesel chyba nie jest az tak wrazliwy ? jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej oplacalne zagazowanie benzyny .. J. 4 |
Data: Styczen 06 2008 12:09:36 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | J.F. pisze: kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km, u mnie 307 lapie temperature po okolo 5-7km wtedy oczywiscie wiecej spala ON na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym, jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km 5 |
Data: Styczen 06 2008 12:31:55 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Damian / TNC.pl |
Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ? 6 |
Data: Styczen 06 2008 12:44:56 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Damian / TNC.pl pisze: Zalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km nie mowie ze nie ma, tylko nie jest tak popularny jak w PL, gdzie na kazdym rogu stacja z LPG. 7 |
Data: Styczen 06 2008 12:59:46 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Scyzoryk |
A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ? zatankuj np w Austrii... -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 8 |
Data: Styczen 06 2008 13:00:31 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Scyzoryk |
zatankuj np w Austrii... albo Hiszpanii gdzie wogole nie ma gazu -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 9 |
Data: Styczen 06 2008 13:37:46 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: waldi |
to chyba sa jakies dwie Hiszpanie bo ta do ktorej jezdze co roku na wczasy ma stacje z LPG nie jest ich wiele ale sa 10 |
Data: Styczen 06 2008 14:22:06 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: J.F. | On Sun, 6 Jan 2008 12:59:46 +0100, Scyzoryk wrote: A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?zatankuj np w Austrii... Austria to bardziej "poludnie" niz "zachod" :-) gas-tankstellen.de podaje jednak 7 stacji. Ale przy cenie 0.75 euro to chyba taniej jezdzic na polskiej lub czeskiej benzynie :-) J. 11 |
Data: Styczen 06 2008 19:50:08 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Szczepan Majdański | A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ? wlochy, hiszpania - tam tylko nieliczni maja pozwolenie na gaz, a skoro malo odbiorcow to i malo stacji 12 |
Data: Styczen 06 2008 19:57:14 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Użytkownik "Szczepan Majdański" napisał w wiadomości A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?wlochy, hiszpania - tam tylko nieliczni maja pozwolenie na gaz, a skoro Włochy? Nie pomyliło Ci się coś? Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 13 |
Data: Styczen 07 2008 10:37:10 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: waldi |
> A co to za "zachod" gdzie nie ma LPG ?malo odbiorcow to i malo stacji No jak sie jezdzi palcem po mapie to tam stacji LPG nie uswiadczysz. 14 |
Data: Styczen 06 2008 16:48:49 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: J.F. | On Sun, 06 Jan 2008 12:09:36 +0100, Marcin J. Kowalczyk wrote: J.F. pisze: Ale to przy jezdzie z ustalona predkoscia czy na godzine na luzie ? Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziej Ale LPG tez tam tanie :-) A liste stacj wgrac sobie do nawigacji :-) J. 15 |
Data: Styczen 06 2008 17:10:52 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | J.F. pisze: na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,wtedy oczywiscie wiecej spala ONDiesel chyba nie jest az tak wrazliwy ? przy jezdzie z predkoscia ustalona np. 60km/h na godzine na luzie ? przy predkosciach <30km/h pokazuje -- - czyli nic nie pokazuje. Tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych cenach nie jest bardziejZalezy ile kto jezdzi i gdzie jezdzi. Ja jezdze duzo po zachodzie i szukanie stacji LPG co 300km to by mnie trafilo. A tak tankuje ON pod korek (np. w holandii tanszy niz w polsce) to przejezdzam 900-1100km mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel. 16 |
Data: Styczen 06 2008 17:49:34 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel. A ja w to mrowisko wepchne kij. :P Miales POLONEZA z LPG. Jakbys tak mial 307 conajmniej 1.6 z sekwencja i sie przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tego ostatniego stwierdzenia nie byl. :) Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Bialy Pug 306 1.4 + LPG z bombka pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 17 |
Data: Styczen 06 2008 18:08:57 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.A ja w to mrowisko wepchne kij. :P ee - wkur*** mnie tankowanie co 300-400km - teraz tankuje co 900-1100km :P I jak sie juz odezwales a na sylwka do mnie nie chciales sie kopnac :P to za 2 tyg bede znow w PL i bede vlepke potrzebowal - masz jeszcze? 18 |
Data: Styczen 06 2008 19:28:53 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał w wiadomości Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Mam. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 19 |
Data: Styczen 06 2008 18:17:03 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: jahu | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel. Racja. Mam 1.6 110 KM z LPG i porównuję to do Octavii 1.9 TDI i śmiem twierdzić, że dużej różnicy nie ma o ile potrafi się wykorzystać potencjał obu silników i skrzynię biegów (jasne, że benzyna nie zbierze się dobrze z dołu, ale diesel za to nie ma dobrej góry). W pewnych warunkach jeden silnik ma przewagę w innych drugi. A koszt 1km jest mniej więcej taki sam. 20 |
Data: Styczen 06 2008 19:02:00 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | jahu pisze: mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel. ale tankowania co 1000km nie przebijesz... Tankuje w PL np. w Zielonej Górze i dojeżdzam do Hagi (NL) i jeszcze mam zasięg jakieś 250km... 21 |
Data: Styczen 06 2008 19:24:02 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: jahu | Marcin J. Kowalczyk pisze: ale tankowania co 1000km nie przebijesz... Tankuje w PL np. w Zielonej Górze i dojeżdzam do Hagi (NL) i jeszcze mam zasięg jakieś 250km... Jasne. I bagażnik mam sporo mniejszy. Wiem o tym, to są wady. Zalety też są oczywiste, bo łatwiej mi było kupić używane benzynowe auto w sensownym stanie i niskim przebiegiem. Wobec tego jest ono tańsze w eksploatacji. 22 |
Data: Styczen 06 2008 18:56:22 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: waldi |
> mialem auto z LPG a teraz diesla i... nastepny tez bedzie diesel.sie przesiadl na obecne 307HDI to, smiem twierdzic, juz bys taki pewny tegoja jeszcze doloze swoje 3 grosze mialem 3 diesle wszystkie Tdi Toledo, A6 , Passat na PD i co nowszy to gorszy i mniej oszczedny w eksploatacji a wiekszosc napraw i diagnostyka to ASO bo komputery maja wszyscy flachowcy a diagnozowac usterki umie co 10-ty. Teraz kupilem benzynke zagazowalem sekwencyjka i pluje sobie w brode dlaczego pchalem sie w te diesle, jak napisal kolega kilka postow wczesniej jesli diesla ktory ma byc oszczedny i tani w eksploatacji to tylko takiego sprzed 96 roku wszystkie nastepne to generatory kosztow i problemow a jak flachowiec nie potrafi tego zrobic to zawsze zwala wine na paliwo 23 |
Data: Styczen 07 2008 09:50:55 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Rafal |
>> wtedy oczywiscie wiecej spala ON no to moze octavia tak ma, bo u mnie w dwóch dieslach ("stary" JTD 110KM i "nowy" JTD m-jet 16V 150KM) nie ma żadnej (tj mierzalnej) różnicy między spalaniem w zimie a spalaniem na wiosnę i jesienią (w lecie jest ale .. w druga stronę - raczej wynika z intensywnej pracy klimatyzacji).. ani komp nie pokazuje więcej, ani "rejestr pomiarów spalania przy tankowaniu" nie wskazuje aby zimą było więcej. A jak miałem benzyniaka to zimą było zauważalnie więcej (a też miał klimę) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Styczen 11 2008 10:04:40 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Rafal pisze: na zimnym silniku wg komputera pali jakies 3-4l wiecej niz na cieplym,wtedy oczywiscie wiecej spala ONDiesel chyba nie jest az tak wrazliwy ? Mowie o HDI peugeota. Na zimnym silniku 10l pokazuje podczas jazdy miejskiej. Po przejechaniu 2-3km spalanie spada do poziomu +-7l. Sredie spalanie z ~4500km mam 6.5l 25 |
Data: Styczen 11 2008 19:43:08 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Mo | Marcin J. Kowalczyk pisze: Rafal pisze: Moja Pola też nieodporna na zimno. Z jakichś 4,5-4,7 (mam tylko "rejestr pomiarów spalania przy tankowaniu" :) ) do listopada, skoczyło mi do 6,5. Teraz zamknęłam ciepły nawiew i ciekawam, jak to wpłynie na wyniki. :) Pozdrawiam M. -- Polo 1,4 TDI 26 |
Data: Styczen 06 2008 14:12:03 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Adam Polak | J.F. pisze: On Sun, 6 Jan 2008 11:42:44 +0100, Paweł wrote: Nie musi miec uszkodzonego. Avensis 2003 tdi potrzebuje teraz ~20 km lub dobre 20 minut przy takich mrozach;/ -- Adam Polak gg: 2046950 http://adampolak.pl/ 27 |
Data: Styczen 06 2008 14:25:20 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Adam Polak pisze: kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km, a ave nie ma tdi... jest d4d.. 28 |
Data: Styczen 06 2008 19:56:16 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Rafal | ja w moim Audi A3 1.9tdi po przejechaniu 10km mialem dopiero 90 stopni, 29 |
Data: Styczen 07 2008 00:52:14 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: | On 6 Sty, 11:58, J.F. wrote: On Sun, 6 Jan 2008 11:42:44 +0100, Paweł wrote: Czesc, Wszystko zależy od przebiegow rocznych jak i od specyfiki jazdy. Pozdrawiam Jarek Nowak www.pinusproject.pl Omega B kombi - 2,5 V6 30 |
Data: Styczen 06 2008 12:32:26 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: chriso | wybrałeś - bo ostatnio panuje moda na diesle, kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km, To moze niech kolega sobie naprawi ten samochod, bo moja laguna dci ze straszna technologia CR potrzebuje 5 km. Przy ostatnim tankowaniu milo mnie zaskoczyla spalaniem 5,8 l/100 (dojazdy do pracy 20km w jedna strone) 31 |
Data: Styczen 06 2008 13:16:09 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Paweł | po Warszawie, czy w terenie? Bo moja L2 pali okolo 6.5 w trasie 32 |
Data: Styczen 06 2008 16:13:04 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Przemek |
Moze masz cos uszkodzone i silnik sie przegrzewa ?- nie bez przyczyny do praktycznie wszystkich obecniewybrałeś - bo ostatnio panuje moda na diesle, kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga optymalna temp. po okolo 30 km, produkowanych diesli klasy sredniej w gore a przeznaczonych na rynek krajow chlodniejszych (jak nasz) producenci pakuja dogrzewacze.Tylko do totalnych golasow tego nie daja , no ale jak ktos nie ma kasy na auto to niech jezdzi w czapce i rekawiczkach i niech sie cieszy ze ma w kabinie po kilku kilometrach powyzej zera :). pzdr 33 |
Data: Styczen 07 2008 09:44:55 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Robert J. | kolega ma Octavie2 1.9 tdi, do pracy dojezdza ok 40 km , silnik osiaga To dziwne, coś ma popsute na 100%. Moja osiąga po kilku km. W piątek nawet robiłem próbę i 90 st. silnik miał po 8 km (na dworze -7). jesli jedzisz tak jak do pracy 10 km to tez jest to Wtedy w ogóle nie opłaca się kupować auta, taniej wyniosą taksówki. poza tym diesel wiecej kosztuje, Jak sprzedajesz to też więcej weźmiesz... 34 |
Data: Styczen 06 2008 11:06:14 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: sop3k | Osprzęt silników Common Rail bywa zawodny, więc ja polecam starego Chyba dodałeś sobie jedno zero. Albo termostat do wymiany, ale to i tak ogromnie duzo. wtedy U mnie różnica popmiedzy jazda po miescie(Poznań) w zimie, a latem to ok 0.5l/ 100km -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Styczen 06 2008 13:31:55 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: lux | zależy ile jeździsz. 36 |
Data: Styczen 06 2008 13:36:33 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | lux pisze: zależy ile jeździsz. Nowe FAP juz nie sa tak problemowe jak te sprzed 4-5 lat. 37 |
Data: Styczen 07 2008 10:29:47 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: mario |
Do tego jednak dźwięk benzynki lepszy :)to akurat kwestia gustu. Jesli musze wysluchiwac 4cylidrowki to wole juz diesla niz wycie benzyniaka. pozdrawiam mario 38 |
Data: Styczen 06 2008 19:45:38 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Szczepan Majdański | wychodzac z paliwem 39 |
Data: Styczen 07 2008 00:25:00 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Daniel | Szczepan Majdański pisze: diesel znowu trudniej odpalac w zimiePrzy okazji Mazdy 626 znajomej jakoś tego nie zauważyłem, odpala za pierwszym bez zbytniego kręcenia. Pozdrawiam Daniel 40 |
Data: Styczen 06 2008 19:58:27 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Rafal | oblicz co Ci sie bardziej oplaca 41 |
Data: Styczen 07 2008 09:39:24 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Robert J. | Osobiście mam benzynę i chciałabym zamienić na diesla, ale To po co pytasz, skoro tutaj usłyszysz dokładnie to samo ;-))). 42 |
Data: Styczen 11 2008 09:14:51 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: | Chciałabym się dowiedzieć jakie waszym zdaniem będzie auto lepsze: dieselMam BRAVO 1.9 MultiJET i jestem super hiper zadowolony, dlaczego: * Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem iskrowym i trójdrożnym katalizatorem spalin, * Emisja cząstek stałych jeśli silnik nie jest wyposażony w filtr cząstek stałych, * Większe koszty produkcji silników niż silników benzynowych, * Większy hałas i ciężar, niż silników benzynowych o tej samej mocy, * Ograniczona maksymalna prędkość obrotowa spowodowana opóźnieniem zapłonu, * Większe wymagania co do własności własności olejów silnikowych. * Większa sprawność konwersji energii chemicznej paliwa, a dzięki temu mniejsze zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla, * Możliwość zastosowania łatwiejszego w produkcji i tańszego paliwa, * Większa niezawodność pracy silnika, * Większa żywotność silnika. Tekst zaczerpniety ze strony: http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/pojecia/silnik-diesla.php Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie "diesel czy benzyna". To który wybór będzie bardziej odpowiedni zależy od wielu czynników i wymagałoby przeprowadzenia dość długiego wywiadu z przyszłym użytkownikiem. Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne osiągi, hałaśliwość, dymienie; to echa przeszłości - żadna z tych wad aktualnych może 20 lat temu nie dotyczy nowoczesnych jednostek o zapłonie samoczynnym. Pozostały tylko zalety - ekonomia, trwałość, niezawodność. Jednak wraz z rozwojem układów wtryskowych jak i standardowym już zastosowaniu turbosprężarek pojawiły się pewne niedogodności. Dzisiejsze diesle nie będą już jeździły na czymkolwiek przypominającym olej napędowy, są naszpikowane elektroniką - nie naprawi się już ich "w stodole", jak każde silniki doładowane wymagają dbałości o sprężarkę. W wielkim uproszczeniu - jeśli jeździ sie dużo lub tylko długie trasy, najlepszym rozwiązaniem będzie auto z silnikiem diesla. Przy ciągłym pokonywaniu krótkich odcinków i małych rocznych przebiegach zalety silników ZS blakną a zauważalne zaczynają być wady jak wysoki koszt zakupu czy wolniejsze niż przy zapłonie iskrowym osiąganie temperatury pracy. Tutaj najlepszym rozwiązaniem będzie wolnossący silnik o zapłonie iskrowym. Co do konkretnego modelu/marki - najnowsze konstrukcje BMW oraz już od dawna VAG uważane są powszechnie za najlepsze jednostki, prawdopodobnie nie bez powodu. Tekst zaczerpniety ze strony: http://motogazeta.autocentrum.pl/go/377__Strefa_Ekspertow_przebieg_dyskusji__247603646__11__-1__107__-1__-1__1.html Rewolucji dokonał włoski Fiat wprowadzając model Croma TDI (1985 r.) wyposażony w turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, a następnie opracowując i wprowadzając do produkcji technikę common rail (1993 r.). Ewolucję od wolnych, kopcących i siermiężnych silników diesla do cichych i dynamicznych jednostek napędowych, których działanie wciąż opiera się na patencie niemieckiego wynalazcy, doskonale obrazuje reklama Hondy - hate something - change something Wynaleziony ponad sto lat temu silnik diesla przeszedł długą drogę rozwoju. Dziś, pozbawiony niegdysiejszych wad, stanowi groźną konkurencję dla silników benzynowych. Nic dziwnego, że zdobywa sobie coraz liczniejsze grono zwolenników, również w dziedzinach, w których do niedawna nie było dla niego wstępu. Kilka lat temu nikt nie wierzył, że samochód wyścigowy ze znaczkiem TDI na burcie może wygrać 24-godzinny klasyk Le Mans. Tymczasem Audi R10 TDI ma na swoim koncie już dwie wygrane w tym prestiżowym wyścigu. Obecnie nawet 50% nowych samochodów sprzedawanych w Europie Zachodniej jeździ na oleju napędowym. Eksperci przewidują, że w niedługim czasie rosnące ceny ropy i słabnący dolar skłonią Amerykanów do rezygnacji z ukochanych silników widlastych o ogromnej pojemności na rzecz hybryd i jednostek wysokoprężnych. Również Polacy doceniają zalety nowoczesnych diesli. Wysoki moment obrotowy dostępny w stosunkowo szerokim zakresie obrotów, cicha praca i oszczędność to zalety, o których nie trzeba już nikogo przekonywać. Zanim jednak kupimy samochód z literkami "TD" na klapie, warto policzyć, czy na pewno będzie to dla nas najtańsze rozwiązanie. Żeby zakup się opłacał, musimy rocznie pokonywać co najmniej 25-30000 km. Wówczas różnica w cenie pomiędzy dieslem a porównywalnym samochodem z silnikiem benzynowym (zwykle 6000-10000zł) zwróci się po dwóch-trzech latach. Jeżeli więc dużo podróżujecie, nie lubicie wkręcać silnika na motocyklowe 8500 obr./min, tankujecie na sprawdzonych stacjach i nie przeszkadza Wam cichy klekot pod maską, samochód z silnikiem diesla został stworzony i unowocześniony dla Was. Jest jeszcze jedna zaleta dla leniwych - jeżdżąc dieslem oszczędzamy czas rzadziej zatrzymując się na stacjach benzynowych. Jak już przyjdzie do tankowania, warto pamiętać, żeby przypadkiem nie sięgnąć po pistolet z benzyną. Taka pomyłka może słono kosztować... Tekst zaczerpniety ze strony: http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4819501.html Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć 1. Dbaj o dobry olej w silniku 2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km 3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch. 4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator 5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami. 6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej 7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej osiągnie właściwą temp. pracę . 8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania 9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut. 10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. 11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad. 12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami. 13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi 14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika. 15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem. 16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy 17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$ 18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami . 19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną zasłonę dymną 20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie Tekst zaczerpniety ze strony: http://www.leonclub.pl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 43 |
Data: Styczen 11 2008 19:16:35 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | wrote: Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne osiągi, Z tym dymieniem to trochę przeginasz. Nie raz jadę za kilkuletnią "firmówką", która po wciśnięciu pedału gazu zasłania mnie czarną chmurą. Co do hałasu: kwestia wyciszenia, ale klekot zawsze będzie klekotem. Na pewno nie jest to odgłos silnika, dla którego wyłączyłoby się radio :-) -- Grzegorz 44 |
Data: Styczen 11 2008 19:52:26 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: | wrote:przytoczylem ci ponad setke argumentow dlaczego diesel jest lepszym wyborem a ty mi dajesz przyklad z zycia wziety o "czarnej chmurze" za ktorym to przykladem nic nie przemawia, oprocz moze jednego, braku elementarnej wiedzy na temat diesla. Pomysl o charakterystyce silnikow dieslowych ich technologii wytworzenia, chemicznym skladzie mieszanki a i tak nie otrzesz sie o czubek wiedzy na temat diesla i jego zalet w porownaniu z benzyniakiem. Zaden "fachowiec" nie przekona mnie do benzyny chocby przytoczyl setke argumentow za tym ustrojstwem. Jestem fanatycznym wyznawca diesla. Koniec, kropka. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 45 |
Data: Styczen 12 2008 00:38:46 | Temat: Re: Diesel czy benzyna - co lepsze? | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | wrote: wrote:przytoczylem ci ponad setke argumentow dlaczego diesel jest lepszym Ja też. Odkąd na naszych drogach zapanowały cudowne diesle o dynamice "jak w benzynie" moja Corsa okazuje się często być królową szos :-) -- Grzegorz |