Witam wszystkich
Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das 
szrot ;)
Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu 
kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak 
po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku 
odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na 
nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie 
słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i 
parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecały 
jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było 
słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na 
Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie 
jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o 
23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero 
reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do 
czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy 
jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™ 
oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr, 
to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™ 
działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc i 
wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma 
(mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i 
z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
cvs sprÄ™żanie
1 - 32
2 - 26
3 - 33
4 - 30
czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na 
emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować, 
bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia 
pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡ 
a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie 
orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.
--  
xbartx
| 2 | Data: Luty 10 2012 09:44:16 | 
| Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 | 
| Autor: Tadeusz | 
Użytkownik "xbartx" <> napisał w wiadomoĹ›ci ...
 
 Witam wszystkich
 
 Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
 szrot ;)
 
 Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
 kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
 W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
 po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
 odmówiło współpracy.
 
 
u mojej znajomej podobny objaw dawały padniÄ™te Ĺ›wiece żarowe 
po ich wymianie ropniak pali "od strzału" :) 
wprawdzie nie almera ale to chyba nie ma aż takiego znaczenia...
 
--  
pozdrawiam 
Tadeusz
 | 3 | Data: Luty 10 2012 01:05:16 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Gom |  On Feb 10, 9:44 am, "Tadeusz"  wrote:
 u mojej znajomej podobny objaw dawały padnięte ¶wiece żarowepo ich wymianie ropniak pali "od strzału" :)
 
 
¦wiece to raz, dwa to nieszczelno¶ci w układzie paliwowym.
 
Popatrz jak zachowuje się ropa w przewodach, czy nie widać b±belków 
powietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby 
przypadkiem przewody nie s± puste. 
Mój diesel też nie chciał odpalać na większych mrozach (pomiędzy 0 a 
-10 nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych 
problem ust±pił.
 
--  
Gom
 | 4 | Data: Luty 10 2012 10:30:48 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:05:16 -0800, Gom napisał(a):
 
 Ĺšwiece to raz, dwa to nieszczelnoĹ›ci w układzie paliwowym.
 
Ze Ĺ›wiecami to mogÄ™ sobie jeszcze poradzić ale z nieszczelnoĹ›ciami to już  
gorzej. Nie to że mam dwie lewe rÄ™ce, bo nie mam i lubiÄ™ dłubać (akurat  
może nie w autach) ale potrzebował bÄ™dÄ™ jakiejĹ› wiedzy - poszukam jak nie  
znajdÄ™ to pojadÄ™ do warsztatu.
 Popatrz jak zachowuje siÄ™ ropa w przewodach, czy nie widać bÄ…belkówpowietrza. A rano - przed odpaleniem silnika - zerknij, czy aby
 przypadkiem przewody nie sÄ… puste.
 Mój diesel też nie chciał odpalać na wiÄ™kszych mrozach (pomiÄ™dzy 0 a -10
 nie było problemów). Po wymianie oringów na przewodach paliwowych
 problem ustÄ…pił.
 
 
Jak napisałem powyżej jeżeli siÄ™ doszukam gdzie mam patrzeć i na co to  
tak zrobiÄ™.
 
--   
xbartx
 | 5 | Data: Luty 10 2012 09:49:41 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: yabba |  Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci 
 Witam wszystkich
 
 Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
 szrot ;)
 
 Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
 kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
 W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
 po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
 odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
 nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
 słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
 parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
 jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
 słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
 Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
 jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
 23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
 reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
 czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
 jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
 oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
 to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
 działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc i
 wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
 (mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
 z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
 cvs sprÄ™żanie
 1 - 32
 2 - 26
 3 - 33
 4 - 30
 czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
 emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
 bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
 pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
 Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
 a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
 orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.
 
 
 
 
Na drugim cylindrze trochÄ™ za niskie ciĹ›nienie, ale na 3 pozostałych powinien odpalić. PrzyczynÄ… mogÄ… być zużyte wtryski (kto je sprawdzał), uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W zależnoĹ›ci od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala, ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.
 
--  
Pozdrawiam,
 
yabba
 --  xbartx
 | 6 | Data: Luty 10 2012 10:32:22 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 09:49:41 +0100, yabba napisał(a):
 
 Na drugim cylindrze trochÄ™ za niskie ciĹ›nienie, ale na 3 pozostałychpowinien odpalić. PrzyczynÄ… mogÄ… być zużyte wtryski (kto je sprawdzał),
 uszkodzona pompa wtryskowa albo rozregulowany moment wtrysku paliwa. W
 zależnoĹ›ci od stopnia rozregulowania jest tak, że niby normalnie zapala,
 ale poniżej pewnej temperatury odmawia współpracy.
 
 
DziÄ™ki wielkie za info. Jeżeli to tutaj tkwi przyczyna to raczej bez  
wizyty u doktora siÄ™ nie obejdzie. Wtryski sprawdzał mi ostatnio  
mechanik, który specjalizuje siÄ™ właĹ›nie w starych dieslach i jest chyba  
jednÄ… z lepszych osób w moim mieĹ›cie, no ale bÄ™dzie go trzeba chyba  
jeszcze raz odwiedzić ;)
 
--   
xbartx
 | 7 | Data: Luty 10 2012 09:56:05 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Kamil 'Model' |  W dniu 2012-02-10 09:39, xbartx pisze:
 Witam wszystkich
 
 Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
 szrot ;)
 
 Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
 kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
 W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
 po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, kręciłem, kręciłem aż aku
 odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
 następny dzień to samo - biały dym z rury taki ¶mierdz±cy (na pewno nie
 słodkawy więc to nie płyn chłodz±cy). Pomy¶lałem, że zamarzło paliwo i
 parafina się zrobiła. Zaci±gn±łem auto do ojca do garażu. Postał niecały
 jeden dzień i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
 słychać że zaczyna kręcić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
 Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
 jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
 23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak kręcę to zero
 reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko kręcił rozrusznik i od czasu do
 czasu parsknie białym dymem z rury, ¶mierdz±cym powiedzmy spalenizn± czy
 jako¶ tak. ¦wiecę sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemę
 oczywi¶cie odpi±łem) i do ¶wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
 to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu co¶ by się
 działo - czy Ľle my¶lę? Na jesień jako¶ robiłem przegl±d wtrysków etc i
 wyszło, że to już stary silnik i ci¶nienie na jednym cylindrze nie trzyma
 (mogę co¶ Ľle pisać za co przepraszam - nie znam się kompletnie na tym i
 z głowy piszę) - znalazłem kartę od mechanika i mam tak:
 cvs sprężanie
 1 - 32
 2 - 26
 3 - 33
 4 - 30
 czy to może być przyczyn±, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
 emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
 bo nie chce mi się ci±gn±ć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
 pojeĽdzić, tym bardziej, że dzi¶ z rana u mnie -17 ;)
 Od razu napiszę, że szukałem w google ale nie mogę nic sensownego znaleĽć
 a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że się za dobrze w tym nie
 orientuję, st±d mój post. Z góry dziękuje za ewentualne sugestie.
 
 
 
 
  To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda do wykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±. Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam, że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak było troszkę zimniej to kulawo zapalał.
 | 8 | Data: Luty 10 2012 01:01:56 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Czarek Daniluk |  On Feb 10, 9:56 am, Kamil 'Model'wrote:
 
 
   To że ¶wiece iskrz± to nie znaczy, że dobrze grzej±. Każda dowykręcenia i podłaczenia bezpo¶rednio pod aku, aby zobaczyć jak grzej±.
 Musi grzać cała końcówko równo i szybciutko się nagrzewać. Podejrzewam,
 że ze 2-3 będ± słabo grzały i dlatego masz taki problem. J atak miałem w
 golfie, że jedna ¶wieca była upalona a druga grzała ledwo ledwo i jak
 było troszkę zimniej to kulawo zapalał.
 
 
Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie 
można sprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d. 
Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj za ostro wkręcił to grzeje przy samym 
pocz±tku i też dupa ;) pr±d pobiera, niby sprawna a nie odpala.
 
Pozdrawiam !
 | 9 | Data: Luty 10 2012 10:28:15 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):
 
 Ano dokładnie - Ĺ›wiec nie sprawdza siÄ™ na iskrzenie, na iskrzenie możnasprawdzić czy ewentualnie pobiera prÄ…d. Jak ktoĹ› jÄ… przeciÄ…gnÄ…ł - czytaj
 za ostro wkrÄ™cił to grzeje przy samym poczÄ…tku i też dupa ;) prÄ…d
 pobiera, niby sprawna a nie odpala.
 
 
No jak wspomniałem, nie znam siÄ™ za bardzo a tak gdzieĹ› wyczytałem, że  
można sprawdzić. Samych Ĺ›wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkujÄ…c siÄ™  
googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jakiś specjalny klucz?  
Nie pamiÄ™tam już jak to tam wyglÄ…da. Czy może od razu siÄ™ nie bawić i  
kupić komplet nowych świec i wszystkie wymienić?
 
--   
xbartx
 | 10 | Data: Luty 10 2012 12:36:41 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Kamil 'Model' |  W dniu 2012-02-10 11:28, xbartx pisze:
 Dnia Fri, 10 Feb 2012 01:01:56 -0800, Czarek Daniluk napisał(a):
 
 Ano dokładnie - ¶wiec nie sprawdza się na iskrzenie, na iskrzenie możnasprawdzić czy ewentualnie pobiera pr±d. Jak kto¶ j± przeci±gn±ł - czytaj
 za ostro wkręcił to grzeje przy samym pocz±tku i też dupa ;) pr±d
 pobiera, niby sprawna a nie odpala.
 
 No jak wspomniałem, nie znam się za bardzo a tak gdzie¶ wyczytałem, że
 można sprawdzić. Samych ¶wiec to szukałem 5 minut chyba posiłkuj±c się
 googlem ;) Czy do ich wykręcenie jest potrzebny jaki¶ specjalny klucz?
 Nie pamiętam już jak to tam wygl±da. Czy może od razu się nie bawić i
 kupić komplet nowych ¶wiec i wszystkie wymienić?
 
 
 
 
 
Podejrzewam, że żaden specjalny klucz nie jest potrzebny, tylko tak jak większo¶ć ma łeb na klucz 10. Musisz uważać aby nie ukręcić ¶wiecy, więc najlepiej rozgrzej silnik i do dzieła. Tylko dobry klucz, co by nie wyrobił łba i spokojnie delikatnie wykręcać. Jak idzie ciężko to odpu¶ć. Popsikaj penetratorem i lekko dokręcaj i odkręcaj ¶wiecę, póĽniej zostaw na 30 minut i spróbuj ponownie. I tak z każd± ¶wiec±. Nie wiem ile do Twojego auta kosztuj± ¶wiece, ale zawsze lepiej kupić jakie¶ porz±dne (beru, febi, bosch) niż te najtańsze, bo one mog± się spalić po miesi±cu. Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec, widzę, że do twojego nissana ¶wiece s± podobne jak do opla corsy 1,5D. Nie powinny się ukręcić, ale trzeba uważać aby kupić dobr± ¶wiecę. Ja raz się zrobiłem i kupiłem iskrę (ok. 35PLN) i nie pasowała (żarnik ¶wiecy był o 0,5mm za gruby i ¶wieca nie chciała się do końca wkręcić). Musiałem odżałować i kupiłem ¶wiece HKT w intercarsie które pasuj± bez problemu, ale cenowo ok. 80PLN. Oryginalne Beru kosztowały ok. 150PLN. Ta HKT działa już drugi rok w corsie.
 | 11 | Data: Luty 10 2012 04:46:53 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Gom |  On Feb 10, 12:36 pm, Kamil 'Model'wrote:
 
 Generalnie nie jest to żadna filozofia wymiana ¶wiec
 
Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy. 
Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na 
razie ta taktyka się sprawdza.
 
--  
Gom
 | 12 | Data: Luty 11 2012 14:25:23 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Wojtek |  Dodam, że mój mechanik wkręca nowe ¶wiece na smar miedziowy.Profilaktycznie, aby potem nie było problemu z wykręceniem. I jak na
 razie ta taktyka się sprawdza.
 
 
Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z  
alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
 
--  
Wojtek
 | 13 | Data: Luty 11 2012 08:15:07 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Gom |  On 11 Lut, 08:25, "Wojtek"  wrote:
 Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane zalu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
 
 
Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej 
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)
 
Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy alu-głowicy?
 
--  
Gom
 | 14 | Data: Luty 11 2012 17:33:49 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: morghul |  Bo miedĽ zjada alu. Z zasady nie ł±czy się aluminium z miedzi± bo powoduje korozję aluminium ale czy ja wiem czy w tym przypadku to
 będzie miało jaki¶ wpływ? W końcu nie ma dopływu tlenu a z tego
 co pamiętam to korozja w tym przypadku potrzebuje tlenu.
 
 --
 
 morghul
 
 Użytkownik "Gom"  napisał w wiadomo¶ci
 
 On 11 Lut, 08:25, "Wojtek"  wrote:
 
 Broń Boże nie miedziowy! Tylko specjalna pasta. Jeżeli głowice wykonane z
 alu, to masz problem po zastosowaniu takiego smaru.
 
 
Kurcze, jestem pewien, że miedziowy - ale zapytam przy kolejnej 
wizycie. Na 100% wiem tylko tyle, że jest w spreju :-)
 
Możesz przybliżyć dlaczego miedziowy jest takim złem przy  
alu-głowicy?
 
--  
Gom
 | 15 | Data: Luty 10 2012 10:26:10 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem? Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.
 
 | 16 | Data: Luty 10 2012 10:26:20 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):
 
 Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem?Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.
 
 
Na samochodach to siÄ™ może nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;) 
OczywiĹ›cie że sprawdzałem każdÄ… z osobna.
 
--   
xbartx
 | 17 | Data: Luty 10 2012 12:55:12 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci
 
 Dnia Fri, 10 Feb 2012 10:26:10 +0100, Agent napisał(a):
 
 Ale te Ĺ›wiece to sprawdzałeĹ› z odlÄ…czonym przewodem łÄ…czÄ…cym je razem?Bo jak nie to jak jedna jest sprawna to pozostałe też mogÄ… iskrzyć.
 
 Na samochodach to siÄ™ może nie znam ale z elektrykÄ… to sobie radzÄ™ ;)
 OczywiĹ›cie że sprawdzałem każdÄ… z osobna.
 
 
 
W takim razie ja bym odpiÄ…ł wÄ…ż za filtrem paliwa i włożył go do butelki z ON. Jak zapali tzn że albo filtr zapchany albo w zbiorniku na smoku parafina przyblokowała. A jak nie zmieniałeĹ› dawno filtra to w ciemno bym wymienił. Potem odpowietrzyć, podpomować gruszkÄ… i jak zrobi siÄ™ twarda zapalać. Powinien wtedy chociaż na chwilÄ™ zagadać Jak gruszka siÄ™ nie zrobi twarda znaczy że paliwo gdzieĹ› przymarzło. Depresator nie pomoże jak już jest parafina.
 | 18 | Data: Luty 10 2012 12:41:32 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  xbartx  napisał(a): 
 
 Witam wszystkich
 
 Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
 szrot ;)
 
 Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
 kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
 W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
 po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
 
 odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
 nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
 słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
 
 parafina siÄ™ zrobiła. ZaciÄ…gnÄ…łem auto do ojca do garażu. Postał niecał
 y
 jeden dzieĹ„ i po trudach odpalił - odpalał zdecydowanie lepij, bo było
 słychać że zaczyna krÄ™cić i jakby że paliwo dochodzi. Dolałem paliwa na
 Orlenie oraz znowu skydda według proporcji. Auto do wieczora normalnie
 jeĽdziło i odpalało kilka raz a temp. była chyba -8. Wróciłem do domu o
 23 i jeszcze go pogrzałem. Rano niestety znowu to samo. Jak krÄ™cÄ™ to zero
 reakcji jakby paliwo nie dochodziło tylko krÄ™cił rozrusznik i od czasu do
 czasu parsknie białym dymem z rury, Ĺ›mierdzÄ…cym powiedzmy spaleniznÄ… czy
 jakoĹ› tak. ĹšwiecÄ™ sprawdziłem tak, że kabel do plusa aku (klemÄ™
 oczywiĹ›cie odpiÄ…łem) i do Ĺ›wiecy i każda iskrzy. Jeżeli to byłby filtr,
 to chyba po tej wizycie w garażu i póĽniejszym jeżdżeniu coĹ› by siÄ™
 działo - czy Ľle myĹ›lÄ™? Na jesieĹ„ jakoĹ› robiłem przeglÄ…d wtrysków etc
 i
 wyszło, że to już stary silnik i ciĹ›nienie na jednym cylindrze nie trzyma
 (mogÄ™ coĹ› Ľle pisać za co przepraszam - nie znam siÄ™ kompletnie na tym i
 z głowy piszÄ™) - znalazłem kartÄ™ od mechanika i mam tak:
 cvs sprÄ™żanie
 1 - 32
 2 - 26
 3 - 33
 4 - 30
 czy to może być przyczynÄ…, że silnik już po prostu wiekowy i odchodzi na
 emeryturę więc dlatego nie pali przy takim mrozie? Chcę się zorientować,
 bo nie chce mi siÄ™ ciÄ…gnąć go znowu do garażu żeby sobie pół dnia
 pojeĽdzić, tym bardziej, że dziĹ› z rana u mnie -17 ;)
 Od razu napiszÄ™, że szukałem w google ale nie mogÄ™ nic sensownego znaleĽÄ‡
 
 a jest tego dużo, poza tym przyznam też, że siÄ™ za dobrze w tym nie
 orientujÄ™, stÄ…d mój post. Z góry dziÄ™kuje za ewentualne sugestie.
 
 
 
 
Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od 
nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz 
silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece, 
pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym. 
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 19 | Data: Luty 10 2012 14:07:52 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  
 Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
 
 nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%. Masz
 silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
 pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
 
 --
 
 
25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.
 | 20 | Data: Luty 10 2012 13:27:55 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  Agent  napisał(a): 
 
 >>
 >>
 > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
 > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
 > Masz
 > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, ¶wiece,
 > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
 >
 > --
 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
 przesadziłe¶.
 
 
 
Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33. 
Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł. 
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 21 | Data: Luty 10 2012 14:49:49 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci
 
 Agent  napisał(a):
 
 Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.>>
 >>
 > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
 > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
 > Masz
 > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze, > ¶wiece,
 > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
 >
 > --  25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym
 przesadziłe¶.
 
 
 Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 
 
 
Poproszę Ľródło tych danych.
 | 22 | Data: Luty 10 2012 14:08:08 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  Agent  napisał(a): 
 
 Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci
 
 > Agent  napisał(a):
 >
 >>
 >> >>
 >> >>
 >> > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% od
 >> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż 10%.
 >> > Masz
 >> > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
 >> > ¶wiece,
 >> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
 >> >
 >> > --
 >> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
 >> złomowym
 >> przesadziłe¶.
 >>
 > Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma
 > 33.
 > Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 >
 Poproszę Ľródło tych danych.
 
 
 
Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj. 
Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 23 | Data: Luty 10 2012 15:06:44 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
 
 Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobieposzukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 
 
No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;) 
Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak  
bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
 
--   
xbartx
 | 24 | Data: Luty 10 2012 15:50:09 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  xbartx  napisał(a): 
 
 Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
 > Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
 > poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 
 No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
 Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
 bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
 
 
 
 
 
Zużył się silnik i już. Nic na to nie poradzisz. Kiedy¶ był nowy i piękny. 
Miał wszystkie konie. Teraz ma jednego starego, dwa okulały a czwarty już leży 
i się nie podniesie. Jak był nowy to by przy - 60 zapalił jak by miał 
odpowiednie paliwo. Jeszcze latem może pojeĽdzić. Tylko jak zobaczysz że kto¶ 
oponami pali to nie wrzeszcz. Lepszy od niego nie będziesz jak wraczydłem 
będziesz jeĽdził. 
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 25 | Data: Luty 10 2012 21:38:09 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci
 
 xbartx  napisał(a):
 
 Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):Zużył się silnik i już
 > Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
 > poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 
 No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
 Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i jak
 bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
 
 
 
 
 
 
Sam jeste¶ zużyty
 | 26 | Data: Luty 10 2012 22:52:03 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  Agent  napisał(a): 
 
 Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci
 
 > xbartx  napisał(a):
 >
 >> Dnia Fri, 10 Feb 2012 14:08:08 +0000, kogutek napisał(a):
 >>
 >> > Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie
 >> > poszukaj. Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 >>
 >> No to mnie ładnie zdiagnozowaliĹ›cie he he na amenta ;)
 >> Jak jest około zera to odpala, wiÄ™c poczekam na roztopy to sprawdzÄ™ i
 >> jak
 >> bÄ™dzie jeĽdził to jeszcze trochÄ™ poĹ›migam - co mi tam.
 >>
 >>
 >>
 > Zużył się silnik i już
 
 Sam jeste¶ zużyty
 
 
 
Za tu Ty fabrycznie nowy. Zwłaszcza mózg. Sam DOS masz wpisany. 
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 27 | Data: Luty 10 2012 21:37:44 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci
 
 Agent  napisał(a):
 
 Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomo¶ci
 
 > Agent  napisał(a):
 >
 >>
 >> >>
 >> >>
 >> > Ci¶nienie sprężania w sprawnym silniku nie może być mniejsze niż 10% >> > od
 >> > nominalnego i różnice pomiędzy cylindrami nie mog± być większe niż >> > 10%.
 >> > Masz
 >> > silnik do remontu. Może i co¶ więcej jest uwalone, wtryskiwacze,
 >> > ¶wiece,
 >> > pompa. Ale i tak silnik jest w stanie złomowym.
 >> >
 >> > --  >> 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem
 >> złomowym
 >> przesadziłe¶.
 >>
 > Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym > ma
 > 33.
 > Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 >
 Poproszę Ľródło tych danych.
 
 
 Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 
 --
 
 
Głupoty gadasz i tyle.
 | 28 | Data: Luty 10 2012 22:09:21 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Agent |  
 Sprawdziłem i nie mam Cie wpisanego do dowodu osobistego. Sam sobie poszukaj.Silnik co ma na jednym 26 a na innym 33 jest uszkodzony. Amen
 
 
 
Ok nie chciało Ci się to ja sprawdziłem 
dla silnika CD20 
stopien sprezania 22 
a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min 
nominalne 3,14 MPa 
minimalne 2,45 MPa 
dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49 
Kolega ma różnicę max 0,7 ale i tak wszystkie s± ponad stan minimalny. Przyczyn± nie palenia tego silnika nie jest słabe sprężanie.
 | 29 | Data: Luty 10 2012 21:29:41 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:09:21 +0100, Agent napisał(a):
 
 Ok nie chciało Ci siÄ™ to ja sprawdziłem dla silnika CD20stopien sprezania 22
 a cisniene sprezania przy 200 obrotach na min nominalne 3,14 MPa
 minimalne 2,45 MPa
 dopuszczalna roznica miedzy cilndrami 0,49 Kolega ma różnicÄ™ max 0,7 ale
 i tak wszystkie sÄ… ponad stan minimalny. PrzyczynÄ… nie palenia tego
 silnika nie jest słabe sprÄ™żanie.
 
 
Hmmm to już sam nie wiem i raczej nie dojdÄ™. Jak tylko mrozy puszczÄ… i  
jakoĹ› odpali to go do doktora zaprowadzÄ™. 
Ta moja Almera to 2.0 GX o ile dobrze pamiętam stary prosty diesel bez  
żadnych turbo - chodzi tak głoĹ›no jak Ford Transit ;)
 
--   
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough  
Xenocide
 | 30 | Data: Luty 10 2012 16:51:49 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Robert_J |  Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 
 
A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
 | 31 | Data: Luty 10 2012 16:59:41 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Lewis |  W dniu 2012-02-10 16:51, Robert_J pisze:
 Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednymma 33.
 Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 
 A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d
 sprawdza ci¶nienie sprężania?
 
 
Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy wymęczonym silniku.
 
--  
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 
Pozdrawiam 
Lewis
 | 32 | Data: Luty 10 2012 19:19:20 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Cezary Daniluk |  W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:
 
 Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przywymęczonym silniku.
 
 
 
W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P
 
Pozdrawiam !
 | 33 | Data: Luty 10 2012 22:48:54 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  Cezary Daniluk  napisał(a): 
 
 W dniu 2012-02-10 16:59, Lewis pisze:
 > Ale sprawdza skład spalin i ten raczej nie będzie poprawny przy
 > wymęczonym silniku.
 >
 W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczę¶cia ;P
 
 Pozdrawiam !
 
 
Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest 
kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33 
atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym. 
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 34 | Data: Luty 11 2012 00:11:09 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Karolek |  W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:
 
 Pozdrawiam !Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
 kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
 atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
 
 
 
Bzdura. 
W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony. 
Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.
 
--  
Karolek
 | 35 | Data: Luty 10 2012 23:39:34 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  Karolek  napisał(a): 
 
 W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:
 >> Pozdrawiam !
 > Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jest
 > kontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
 > atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
 >
 
 Bzdura.
 W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
 Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich
 sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.
 
 
 
W rzęchu co przy - 10 nie odpala i ma na jednym 26 a innym 33 nie jest 
wykluczone że ma problem ze ¶wiecami i szeroko pojętym układem paliwowym. Ale 
latem to silnik igiełka. Trochę tylko przykopci.  
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 36 | Data: Luty 11 2012 11:46:17 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Robert_J |  Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiaj±cym ocenę stanu diesla jestkontrola spalin pod k±tem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
 atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.
 
 
Żeby¶ się nie zdziwił :-). Jaki¶ czas temu osobi¶cie byłem przy takim badaniu, kiedy to silnik zassał wodę i się roz...ł. Pierwsza "naprawa" polegała na osuszeniu, wymianie filtra powietrza i próbie odpalenia. I co? Odpalił bez większego problemu, nie dymił, analiza spalin nic nie pokazała. Tyle że troszkę szarpał w czasie jazdy przy pewnej prędko¶ci obrotowej, dlatego po paru dniach pojechali¶my na gruntowniejsze badania. Okazało się że wygięły się 3 korbowody, ci¶nienia w dwóch garach spadły o 2-4 atmosfery, a w trzecim dużo więcej, chyba o 7 czy 8. I jako¶ auto jechało, nie dymiło, kontrola spalin nic nie wykazała. Więc nie teoretyzuj, bo pieprzysz jak potłuczony. Co prawie cała grupa Ci mówi, ale z uporem godnym lepszej sprawy udajesz że nie kumasz :-)
 | 37 | Data: Luty 10 2012 21:31:57 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Marek Dyjor |  Robert_J wrote:
 Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery.Bo na jednym ma 33.
 Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 
 A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy
 przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
 
 
kogutkowa w kogutkach górnych...
 
kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na grupę samochodow±.
 
niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł± ze starego roweru i klimatyzatora.
 | 38 | Data: Luty 10 2012 22:55:39 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: kogutek |  Marek Dyjor  napisał(a): 
 
 Robert_J wrote:>> Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery.
 >> Bo na jednym ma 33.
 >> Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 >
 > A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy
 > przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?
 
 kogutkowa w kogutkach górnych...
 
 kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na
 grupę samochodow±.
 
 niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodoł±
 ze starego roweru i klimatyzatora.
 
 
 
I tak jestem lepszy od Ciebie spamerze. Pamiętasz jak zachwalałe¶ star± pompę 
ciepła w cenie dwóch nowych?
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ | 39 | Data: Luty 11 2012 09:04:09 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Przembo |  *Robert_J* w wiadomo¶ci  napisał(a):
 Dla tego silnika dolna granica to mog± być 32 atmosfery. Bo na jednym ma 33.A jeste¶ w stanie powiedzieć jaka stacja robi±c uczciwy przegl±d sprawdza ci¶nienie sprężania?Złom nie silnik. Uczciwego przegl±du by nie przeszedł.
 
 
 
Jak możesz zadawać kogucikowi tak wredne pytanie? On przegl±dów nie uznaje to i sk±d ma wiedzieć co tam się bada? 
Message-ID: Pozdr
 | 40 | Data: Luty 12 2012 15:18:29 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Robert RÄ™dziak |  On Fri, 10 Feb 2012 14:07:52 +0100, Agent  wrote:
 
 25 to często dolna granica dla sprawnego silnika. Więc z tym stanem złomowym przesadziłe¶.
 
 
 Dla Sunny 2.0d: 
 nominał 3.0-3.3MPa, 
 min. 2.5MPa 
 maks. różnica: 0.5MPa.
 
 Za Etzoldem, do znalezienia w internacie w dziesięć minut.
 
 r. 
--   
_________________________________________________________________ 
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
 
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
 | 41 | Data: Luty 10 2012 21:50:50 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Plumpi |  Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci 
 W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednakpo nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa, krÄ™ciłem, krÄ™ciłem aż aku
 odmówiło współpracy. Podładowałem aku, dolałem skydda do paliwa i na
 nastÄ™pny dzieĹ„ to samo - biały dym z rury taki Ĺ›mierdzÄ…cy (na pewno nie
 słodkawy wiÄ™c to nie płyn chłodzÄ…cy). PomyĹ›lałem, że zamarzło paliwo i
 parafina siÄ™ zrobiła.
 
 
Kiedy był wymieniany filtr paliwa? 
Wszyscy od razu "wytrÄ…ciła siÄ™ parafina, Ĺ›wiece, kompresja", a to zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci (wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napÄ™dowego. Filtr paliwa zwłÄ…szcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiÄ…ć na powierzchni filtra (wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.
 | 42 | Data: Luty 10 2012 21:33:53 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 21:50:50 +0100, Plumpi napisał(a):
 
 Kiedy był wymieniany filtr paliwa?Wszyscy od razu "wytrÄ…ciła siÄ™ parafina, Ĺ›wiece, kompresja", a to
 zazwyczaj przyczynÄ… jest pozostajÄ…ca w filtrze paliwa odrobina wilgoci
 (wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napÄ™dowego. Filtr paliwa
 zwłÄ…szcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie
 wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiÄ…ć na powierzchni filtra
 (wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych
 samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.
 
 
Zazwyczaj to robię przy wymianie oleju i staram się pilnować tych 10k km  
ale fakt, że było to jakoĹ› na poczÄ…tku zeszłego roku, bo ostatnio tylko  
po mieĹ›cie jeĽdził głównie. 
Skłaniam siÄ™ ku Twojej tezie, bo przy odpalaniu ewidentnie słychać, że  
nie ma paliwa i rozrusznik jakby kręci na sucho, kręci i kręci - nie wiem  
czy dobrze to opisujÄ™ ale chyba wiadomo o co chodzi. Jak postał w ciepłym  
garażu to odpalił, wiÄ™c ta teoria by siÄ™ w miarÄ™ kupy trzymała.
 
--   
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough  
Xenocide
 | 43 | Data: Luty 11 2012 10:43:23 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Darek |  odcina przepływ oleju. W niektórych samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.
 
 
Jak to sprawdzić w których próbowałem szukać ale się nie udało
 | 44 | Data: Luty 10 2012 22:45:17 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Jackare |  Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomoĹ›ci 
 Witam wszystkich
 
 Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał siÄ™ niemiecki autem das
 szrot ;)
 
 Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
 kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
 W tym roku sprawa wyglÄ…da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
 po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
 
 
dlatego ja mówiÄ™ dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach. 
Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanÄ™. Odpalam w każdych warunkach i nie płacÄ™ kosmicznych pieniÄ™dzy za naprawy. 
Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzÄ™ rychłego koĹ„ca zimy i przepraszam za niczego nie wnoszÄ…cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i nie bojÄ™ siÄ™ zjebki :))) 
--  
Jackare
 | 45 | Data: Luty 10 2012 22:52:38 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: J.F. |  Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:45:17 +0100, Jackare napisał(a):
 W tym roku sprawa wygl±da tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednakdlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem topo nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
 
 był lublin z kontenerem ale on szczę¶ciem odpalał w każdych warunkach.
 Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w
 każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
 Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i
 przepraszam za niczego nie wnosz±cy post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i
 nie boję się zjebki :)))
 
 
Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym 
wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma 
problemu  z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.
 
No ale ceny paliw jakie sa kazdy widzi ... a te diesle wcale nie takie 
oszczedne ..
 
J.
 | 46 | Data: Luty 10 2012 23:30:44 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Jackare |  Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci 
 Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
 wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
 problemu  z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.
 
 
 
dotrze dotrze, jednakowoż wybieram benzynę kupuj±c samochód osobowy. Jak napisałem mój lublin odpalał w każdych warunkach ale to była technologia o dużej zawarto¶ci my¶li kowalskiej :), więc im prymitywniej tym lepiej
 | 47 | Data: Luty 11 2012 11:20:26 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Cavallino |  Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomoĹ›ci news:
 
 dlatego ja mówiÄ™ dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanÄ™. Odpalam w każdych warunkach i nie płacÄ™ kosmicznych pieniÄ™dzy za naprawy.
 
 
Wiesz, ja za naprawy diesla zapłaciłem przez ostatnie 5 lat 50 zł w sumie. 
Za naprawy poprzedniego benzyniaka, który był o 1/3 młodszy płaciłem na koĹ„cu ponad 1000 zł miesiÄ™cznie.
 
Dieslowi jeszcze nie zdarzyło siÄ™ nie odpalić po pierwszym przekrÄ™ceniu kluczyka, nawet jak kilka razy zdarzyło mi siÄ™ zapomnieć poczekać na nagrzanie Ĺ›wiec żarowych (jeszcze nie było dużych mrozów). 
Banzyniak który stoi w garażu poległ przy próbie odpalania, mimo że aku był doładowany zawczasu, a nawet jak odpali i siÄ™ rozgrzeje, to żeby zapalić powtórnie trzeba kilka razy pokrÄ™cić.
 
WiÄ™c takie generalizowanie możesz sobie w buty włożyć.
 | 48 | Data: Luty 11 2012 15:05:52 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Dziękuje bardzo wszystkim za sugestie.
 Tak biorąc na logikę, to te ciśnienie jest jedną sprawą i w tak starym
 silniku, to siÄ™ w sumie nie ma co dziwić, że zaczyna siÄ™ rozjeżdżać.
 Jednak ja mam chyba problem z samym paliwem, filtrem, przewodami lub
 Ĺ›wiecami. Naładowałem ponownie aku i próbowałem znowu odpalić i
 rozrusznik krÄ™ci "na sucho", nie ma żadnej oznaki, że chociaż kropelka
 siÄ™ dostała i próbuje załapać. Także jak tylko zrobi siÄ™ koło zera to
 czeka mnie wizyta w warsztacie i wymiana świec i filtra paliwa.
 Tak siÄ™ jeszcze zastanawiam, bo znalazłem miÄ™dzy innymi coĹ› takiego w
 sieci:
 
 "StosujÄ™ ten sposób od lat ale nie 1/10 ale 1/30 z tym że jeżdżÄ™ klekotem
 TD a nie nowoczesnymi wynalazkami typu TDCI,TDDI czy JTD.Sprawdza siÄ™
 TYLKO w starszych typach silników ułatwiajÄ…c rozruch i zapobiegajÄ…c
 zatykaniu filtra paliwa przez parafinÄ™.Benzyna bezołowiowa zawierajÄ…ca
 nieco spirytusu oczyszcza układ paliwowy z wody i obniża punkt
 krzepnięcia oleju napędowego."
 
 Czy jeżeli u mnie parafina lub coĹ› innego filtr zatkały to jest teraz
 sens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
 coĹ› może realnie pomóc?
 
 
 
 --
 xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
 Xenocide
 
 
 | 49 | Data: Luty 11 2012 08:13:31 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: Gom |  On 11 Lut, 10:05, xbartx  wrote:
 Czy jeżeli u mnie parafina lub co¶ innego filtr zatkały to jest terazsens dolać te powiedzmy litr benzyny na, nie wiem 7-8 litrów ropy? Czy to
 co¶ może realnie pomóc?
 
 
Dolewanie czegokolwiek do ON aby zapobiec wytr±ceniu się parafiny 
należy uczynić przed, a nie po (wytr±ceniu). Na t± przypadło¶ć pomaga 
jedynie wstawienie auta do ciepłego garażu.
 
--  
Gom
 | 50 | Data: Luty 14 2012 18:28:14 |  | Temat: Re: Diesel nie odpala od -10 |  | Autor: xbartx |  Jest i finał sprawy.
 Auto wróciło dzisiaj od mechanika - galareta w przewodach czyli zamarzło
 gówniane paliwo, które mi sprzedano, niestety :/
 Ĺšwiece sÄ… ok. Filtr paliwa do wymiany i też pÄ™kł jakiĹ› tam wÄ™żyk dziwny,
 co to ma kąt 90 stopni i trzeba poszukać takiego (teraz jest prowizorka).
 Auto pali normalnie, trochÄ™ benzyny dolał mechanik aby siÄ™ lepiej
 przeczyĹ›ciło.
 DziÄ™ki wszystkim za porady i info, na pewno siÄ™ przydadzÄ… na przyszłoć.
 Ja wiem już że przed zimÄ… to jakiĹ› skydd i tankować w sprawdzonych i
 uczęszczanych mocno stacjach paliw i powinno być dobrze.
 
 
 
 --
 xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
 Xenocide
 
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |