Użytkownik "Tom" napisał w wiadomości
Zastanawiam sie czy jest sens tankowac ON z uszlachetniaczami oferowane
przez Orlen, BP czy Shella czy to tylko kit i zdzieranie od ludzi
kolejnych 30 groszy na litrze. Wczesniej jezdzilem Accordem benzyna 1,8 i
w 99% tankowalem zwykla 95 i jakos nie widzialem roznicy w stosunku do
Vervy 98 Orlenu. Jak to jest z nowymi dieslami??
Podstawą jest tankowanie normalnego, czystego ON, który nie jest oszukiwany
przez dolewanie różnych zastępczych komponentów: kwasu solnego,
rozpuszczalnika nitro itp. W okresie zimowym tankowanie na stacji, która
jest w stanie podać dokładną temperaturę "krzepnięcia" oferowanego ON.
Co najmniej 80% paliw w Polsce pochodzi z polskich rafinerii i jakość
paliwa, które ostatecznie tankujemy na zależy tylko od
uczciwości ostatnich ogniw dystrybucji: przewoźnika i właściciela stacji paliw.
Prawdopodobienstwo zatankowania dobrego ON można zwiększyć tankując na
markowych stacjach - chociaż i w nich zdarzają się kiepskie paliwa (lub
zamarzające w zimie). Dodatkowe zwiększenie prawdopodobieństwa można
próbować uzyskać tankując paliwa z uszlachetniaczami (w domyśle, że będą się
bardziej bali je fałszować :)) ).
Przes ostatni rok tankowałem normalny ON tylko na Statoil, raz zatankowałem
ON Ultimate na BP i nie zauważyłem żadnej różnicy.
Pozdrawiam,
yabba
3 |
Data: Czerwiec 10 2007 21:03:06 |
Temat: Re: Diesel z uszlachetniaczem |
Autor: Nex@pl |
Ja chyba z normalnego strachu przed nagłym remontem silnika wole dorzucić te "kilka groszy". Skoro te "lepsze" paliwo czasem potrafi zawieść to co dopiero te "gorsze"...
4 |
Data: Czerwiec 10 2007 22:00:11 | Temat: Re: Diesel z uszlachetniaczem | Autor: etarchi |
uszlachetniaczami (w domyśle, że będą się
bardziej bali je fałszować :)) ).
Nie tyle co beda bali, co im sie nie oplaca kombinowac bo stosunkowo malo go
sprzedaja - co innego zwykly ON:)
Przes ostatni rok tankowałem normalny ON tylko na Statoil, raz
zatankowałem
ON Ultimate na BP i nie zauważyłem żadnej różnicy.
Pozdrawiam,
yabba
| |