Grupy dyskusyjne   »   Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?



1 Data: Luty 15 2010 20:11:35
Temat: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: nootropil 

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co
liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

--
nootropil



2 Data: Luty 15 2010 21:06:35
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:11:35 +0100, nootropil napisał(a):

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch.

Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7
pracują zwykle w reflektorach typu FF, które pięknie świecą. niestety
żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem częściej.
Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko jak zwykłe.
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.


--
Pozdrawiam,

Przemek

3 Data: Luty 15 2010 21:26:26
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Michał 

samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

potwierdzam w oplu corsie c z soczewkami... tragedia z tymi h7;/
pozdrawiam
michal

4 Data: Luty 15 2010 21:48:50
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Krzysztof Niemkiewicz 

Użytkownik "Przemysław Bernat"  napisał

żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem
częściej. Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko
jak zwykłe. Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki
instalacji w samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7
padają co chwilę.

Coś w tym jest, choć moje osobiste doswiadczenia nie są aż tak bardzo
negatywne - tak mniej więcej raz w roku muszę jedną wymienić, a kupuję
co popadnie (ostatnio firmowane przez Tesco za 8zł/szt).
Tu parę osób się wypowiedziało:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html
i piszą m.in. o oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

5 Data: Luty 15 2010 20:55:13
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: to 

Krzysztof Niemkiewicz wrote:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszą m.in. o
oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".

Jak się zmniejszy napięcie to na pewno dłużej wytrzymają. Ale będą też
gorzej świecić.

--
cokolwiek

6 Data: Luty 15 2010 22:07:48
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Krzysztof Niemkiewicz 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Krzysztof Niemkiewicz wrote:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszą m.in. o
oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".
Jak się zmniejszy napięcie to na pewno dłużej wytrzymają. Ale będą też
gorzej świecić.

Ja tam się nie znam, ale to wcale nie musi być takie oczywiste.
"nie można z ograniczeniem mocy przeginać, bo poniżej pewnej
temperatury włókna zanika zjawisko regeneracji żarnika i obniża się
trwałoć żarówki" - cytat z powyższego linka.
Jest więc jakieś optymalne napięcie, a w zasadzie widełki pomiędzy którymi
żywotnośc mieści się w jakichś normach, a po przekroczeniu których
lawinowo spada. Widocznie w przypadku H7 te widełki są mniejsze, stąd
problemy.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

7 Data: Luty 15 2010 21:10:02
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: to 

Krzysztof Niemkiewicz wrote:

Ja tam się nie znam, ale to wcale nie musi być takie oczywiste. "nie
można z ograniczeniem mocy przeginać, bo poniżej pewnej temperatury
włókna zanika zjawisko regeneracji żarnika i obniża się trwałoć
żarówki" - cytat z powyższego linka. Jest więc jakieś optymalne
napięcie, a w zasadzie widełki pomiędzy którymi żywotnośc mieści się w
jakichś normach, a po przekroczeniu których lawinowo spada. Widocznie w
przypadku H7 te widełki są mniejsze, stąd problemy.

To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałoć spada znacznie szybciej
niż rośnie jasnoć, ale wątpię, by żarówki samochodowe były dostosowane
do innego napięcia niż typowe w samochodzie. Jeśli więc napięcie to nie
jest zbyt duże, to raczej wraz z jego dalszym obniżaniem będzie także
istotnie malała jasnoć żarówki.

--
cokolwiek

8 Data: Luty 16 2010 03:05:30
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Artur Miller 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej
niż rośnie jasność,

nienienie, zarówki halogenowe mają to do siebie, ze trwałość spada ze
spadkiem napięcia (i jasnością świecenia)

@

9 Data: Luty 16 2010 05:17:41
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: to 

Artur Miller wrote:

To prawda, ¿e powy¿ej pewnej wartoœci trwa³oœÌ spada znacznie szybciej
ni¿ roœnie jasnoœÌ,

nienienie, zarówki halogenowe majÂą to do siebie, ze trwaÂłoœÌ spada ze
spadkiem napiĂŞcia (i jasnoÂściÂą Âświecenia)

Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?

--
cokolwiek

10 Data: Luty 16 2010 08:51:45
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x dro?sza ni? H4?
Autor: J.F. 

On 16 Feb 2010 06:17:41 +0100,  to wrote:

Artur Miller wrote:
nienienie, zarówki halogenowe majÂą to do siebie, ze trwa?oÂś? spada ze
spadkiem napi?cia (i jasnoÂściÂą Âświecenia)

Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?

Cykl halogenowy.
Ale to raczej w jakims mocno nienormalnym zakresie pracy dopiero.

J.

11 Data: Luty 15 2010 13:02:11
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Adam Adamaszek 

On Feb 15, 9:06 pm, Przemysław Bernat  wrote:

Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7
pracują zwykle w reflektorach typu FF, które pięknie świecą. niestety
żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem częściej.
Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko jak zwykłe.
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.

pozdr
AA

12 Data: Luty 15 2010 22:51:06
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Przemysław Bernat 

Dnia Mon, 15 Feb 2010 13:02:11 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):

Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.

Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.


--
Pozdrawiam,

Przemek

13 Data: Luty 15 2010 23:02:23
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: DoQ 

Przemysław Bernat pisze:

Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.


Pozdrawiam
Pawel

14 Data: Luty 16 2010 07:37:35
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: wojtek 

M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie
szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to
druga się przepala. Niby warto wymieniać obydwie ale już mam taką wprawę że
mi się nie chce i wymieniam w minutę jak trzeba (wozi w schowku zawsze
zapas). W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał
być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi  że to dobrodziejstwo nawet jak
by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.

--
Wojtek

15 Data: Luty 16 2010 08:54:42
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "wojtek"  napisał w wiadomości

M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala.

ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w  307 (i moze innych też) jest skopany.
Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez słaby styk zarówki.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

16 Data: Luty 16 2010 09:16:15
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: DoQ 

Kuba (aka cita) pisze:

ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w  307 (i moze innych też) jest skopany.
Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez słaby styk zarówki.

Ale tam wszystkie zarowki _przepalają się_ na potęgę, łącznie z podświetleniem panelu klimatyzacji :)

Pozdrawiam
Paweł

17 Data: Luty 16 2010 09:35:15
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: J.F. 

On Tue, 16 Feb 2010 07:37:35 +0100,  wojtek wrote:

M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie
szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to
druga się przepala.

A mierzyles napiecie i zmieniles marke zarowek ?

W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał
być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi  że to dobrodziejstwo nawet jak
by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.

No nie wiem, w takim pechowym samochodzie to moze i przetwornice by
padaly :-)

J.

18 Data: Luty 16 2010 10:30:34
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Marx 

W ramach gwarancji do znajomego mi P307 dolozono stabilizatory napiecia i problem ustapil.
Marx

19 Data: Luty 16 2010 08:57:15
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Axel 

"Przemysław Bernat"  wrote in message


Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.
Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.
Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

Ja mam drugi z kolei samochod z zarowkami H7 i zmieniam nie czesciej niz raz
w roku (w poprzednim mialem nawet modul "skandynawski", ktory wlacza
automatycznie swiatla mijania po wlaczeniu silnika). Z jednym wyjatkiem -
jak "na szybko" kupilem zarowke z hipermarketu, to wytrzymala dwa
miesiace...

--
Axel

20 Data: Luty 16 2010 01:01:36
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Adam Adamaszek 

On 15 Lut, 22:51, Przemysław Bernat  wrote:

Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

Niech zgadne, te auta to Fabia, Focus, albo jakies PSA?

A czemu od razu skopane? To nie wiesz, ze im wyzsze napiecie, tym
zarowki lepiej swieca?

Tutaj masz wykres zaleznosci trwalosci od napiecia:

http://images23.fotosik.pl/82/3d5196beb17a15b0.jpg

a tutaj strumienia swietlnego, mocy i temperatury BARWOWEJ od
napiecia:

http://images12.fotosik.pl/97/a32f1fb5487bec31.jpg

Widac producenci uznali, ze bezpieczenstwo kierowcy jadacego noca jest
wazniejsza, niz pare groszy na wymiane zarowek, raz na jakis czas.

Podobno pomoc moze zamontowanie ukladu, ktory wygladzi przebieg
napiecia przy wlaczaniu swiatel, ale tu juz glowy nie dam - nie mam
doswiadczenia w tej materii.

pozdrawiam
Adam

21 Data: Luty 16 2010 21:21:42
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: ALGI 

Dnia Mon, 15 Feb 2010 22:51:06 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):



Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

Nie wiem jak Opel ale Focusy są znane z tego że jarają H7mki....

Np. Osram nie przyjmuje reklamacji jak żarówka przepaliła się "z kulką" -
czyli przepięcie w instalacji...

22 Data: Luty 15 2010 23:50:16
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Przemysław Bernat"  napisał w wiadomości

Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.

Pzdr

JKK

23 Data: Luty 16 2010 07:05:19
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Grzegorz 

Hello J_K_K !:

Użytkownik "Przemysław Bernat"  napisał w wiadomości
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.

Ja przed epoką xenonów wymieniałem komplet H4 raz na rok - czyli 25 do 40 kkm.

Ale jest inny problem - wibracje. Takie np. H3 po nawett małym puknięciu padały od razu ! Może więc to kwestia także odporności na wibracje ?

A co do napięcia - w zasadzie w dzień to można by zmniejszyć napięcie do nawet 8 V, wtedy żarówki wytrzymają znacznie dłużej. Tylko na noc te 13,8.

Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie zwiększa trwałość halogenów - przetestowane na domowych 12V. Udar prądowy przeciąża miejsca, które są nieco cieńsze i klops ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

24 Data: Luty 16 2010 08:37:27
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: wchpikus 

Witam!

Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
zwiększa trwałość halogenów.....

Dokladnie.
Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem podaje pelne zasilanie.
Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i nic sie nie dzieje.

Pozdrawiam

25 Data: Luty 16 2010 09:35:56
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

wchpikus pisze:

Witam!

Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
zwiększa trwałość halogenów.....

Dokladnie.
Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem podaje pelne zasilanie.
Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i nic sie nie dzieje.

To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś rzucić linkiem?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

26 Data: Luty 17 2010 08:01:11
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: wchpikus 


Witam!

To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś
rzucić linkiem?


Tworczosc wlasna, wlaczona w obwod przekaznika odpowiedzialnego za zalaczanie swiatel.
Zasada prosta.
Masz uklad czasowy, ktory po zalaczeniu swiatel przekaznikiem dolacza do zarowek dodatkowa rezystancje (moze byc to inna zarowka, komplet diod prostowniczych, opornik).
Po czasie x przekaznik odlacza dodatkowe obciazenie, przez jego zwarcie (zwarcie dodatkowego obciazenia stykami przekaznika)
Pozdrawiam

27 Data: Luty 17 2010 09:28:56
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Robert_J 

...tak na "chłopski rozum" to H7 powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest mniej.

A dlaczego stringi są dużo droższe niż np. reformy? Przecież materiału tam niewiele ;-)))

28 Data: Luty 17 2010 12:13:31
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Artur(m) 


Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości



A dlaczego stringi są dużo droższe niż np. reformy? Przecież
materiału tam niewiele ;-)))


Jesteś pewien?

29 Data: Luty 17 2010 13:21:47
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: daxus 

W dniu 15-02-2010 20:11, nootropil pisze:

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co
liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?


Ja się tym,że padają, kompletnie nie przejmuję. Kupuję H7 jakieś tanie w Praktikerze. Jak się spsuje - reklamuję - dostaję z miejsca nową :)
Padają mi co ok 3 miesiące jedna.

30 Data: Luty 17 2010 14:40:43
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-02-15 20:11, nootropil pisze:

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co
liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

Bo H7 jest montowana do nowszych "lepszych" samochodów.

31 Data: Luty 18 2010 00:59:08
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: p47 


Użytkownik "Filip KK"  napisał w wiadomości

W dniu 2010-02-15 20:11, nootropil pisze:

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co
liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

Bo H7 jest montowana do nowszych "lepszych" samochodów.

Nie!

1. Ponieważ są nabywcy skłonni te wyższą cenę zapłacić!

i odpowiedź dodatkowa, uzupełniajaca

2. ponieważ celem działalnosci gospodarczej nie jest robienie konsumentom dobrze, ale maksymalizacja zysku.

;-0

p47

32 Data: Luty 18 2010 01:13:40
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: J.F. 

On Thu, 18 Feb 2010 00:59:08 +0100,  p47 wrote:

Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez


Bo H7 jest montowana do nowszych "lepszych" samochodów.

Nie!
1. Ponieważ są nabywcy skłonni te wyższą cenę zapłacić!

Nabywcy nie maja wyjscia.
A rzadko ktory zapyta sie potem "a jakie on ma zarowki ? H7 ? To nie
biore".

i odpowiedź dodatkowa, uzupełniajaca
2. ponieważ celem działalnosci gospodarczej nie jest robienie konsumentom
dobrze, ale maksymalizacja zysku.
;-0


Ale o co chodzi - na allegro wszystkie w podobnej cenie :-)

J.

33 Data: Luty 18 2010 01:40:39
Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Autor: p47 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Thu, 18 Feb 2010 00:59:08 +0100,  p47 wrote:
Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez


Bo H7 jest montowana do nowszych "lepszych" samochodów.

Nie!
1. Ponieważ są nabywcy skłonni te wyższą cenę zapłacić!

Nabywcy nie maja wyjscia.
A rzadko ktory zapyta sie potem "a jakie on ma zarowki ? H7 ? To nie
biore".


Czyli, tak jak pisałem, gotowi są oni tę obecną cene zapłacić.


i odpowiedź dodatkowa, uzupełniajaca
2. ponieważ celem działalnosci gospodarczej nie jest robienie konsumentom
dobrze, ale maksymalizacja zysku.
;-0


Ale o co chodzi - na allegro wszystkie w podobnej cenie :-)


Czyli, tak jak pisałem, sprzedający dążą do maksymalnego, mozliwego do osiągnięcia zysku;- nikt z nich ceny nie zniża bez potrzeby.

p47

Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?



Grupy dyskusyjne