Daniel J. wrote:
Chodzi mi o montaż głośników w samochodach.
Glosniki dziela sie na grupy - wg czestotliwosci ktore wydobywaja...
i tak glosnik wysokotonowy gra sopranem...
gdy puscimy mu cala sciezke, lacznie z basem... to basu nie zagra - ale nisko-srednie juz tak...
ale zrobi to brzydko, bo na kranczach swojego zakresu ma zanieksztalcenia - poza tym inne dzwieki niepotrzebnie absorbuja kopulke w celu odgrywania dzwiekow.
zwrotnica separuje poszczegulne tory od niewlasciwych dzwiekow, dzieki czemu kazdy glosnik gra to do czego zostal stworzony...
uzyskujemy dzieki temu czystosc dzwieku - bas zaczyna byc basem a nie pierdolnieciem w garnek, a sopran zaczyna byc krystaliczny
najlepsze systemy oparte sa na zwrotnicach dwudroznych...
im wiecej przeciec sygnalu, tym wieksza szansa na to, wystapia znieksztalcenia..
zwrotnice produkuje sie pod charakterystyke danych glosnikow - a dokladniej pod cha-ke glosnikow zamknietych w obudowach
mowi sie na to strojenie... ale do potrzeb samochodowych wystarczy uniwersalna i dobranie z glowa glosnikow do niej (patrzac na charakterystyke)
--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi