Do wariacji w terenie i Å›redno d³ugich wypadów z ¿onÄ… - Jakie du¿e Turysto-Enduro
1 | Data: Lipiec 21 2008 05:16:48 |
Temat: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | |
Autor: Sexbox | Witam 2 |
Data: Lipiec 21 2008 07:32:49 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Marek B | Sexbox pisze: Witam[...] Na razie w oko wpad³y mi: w trudnym terenie to raczej ¿aden nie ma szans a bez wyci±garki to siê nie obejdzie jak ju¿ siê wklei porz±dnie ;-) no chyba ¿e trudny teren to dla Ciebie droga polna i trochê piasku. -- pozdrawiam Marek crf250x 3 |
Data: Lipiec 21 2008 09:15:26 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk |
Szukam dla siebie pierwszego motocykla. Motor ma mi s³u¿yæ do samodzielnych "zabaw" w trudnym terenie, co to trudny teren?? Jestem maniakiem trudnego terenu (na razie na rowerze) w srednio trudny teren. Nie ma szans za ta kase na ten rocznik. Za 10tys to moze upolujesz ladna sztuke z okolic 95-96 - Yamacha XT / XTZ Tenere troszke mlodsza za ta kase i jeszcze mniej terenowa - Suzuki DR 650 srednio
wszystko zalezy od definicji trudnego terenu. Lesnie sciezki, lekki piasek, szutry itd. to Afirica bedzie dobrym wyborem. Dopisz jeszcze Transalpa, bedzie sporo m³odszy. Do tego fajnie mozna smigac w dwie osoby i po asfalcie. Jesli faktycznie trudny teren to zaden przez Ciebie wymieniony sie nie nadaje. Kopanie sie w blocie, strome podjazdy, duzo piachu i ogolnie zabawa w terenie to np. TT 600 a najlepiej KTM LC4 z 600-tek. Osobi¶cie polecalbym co¶ mniejszego i l¿ejszego, ale wtedy jazda 300km asfaltem bedzie meczarnia. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 4 |
Data: Lipiec 21 2008 09:18:22 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: McGregor | U¿ytkownik "Sexbox" napisa³ w wiadomo¶ci ale nie chcia³bym co¶ bardzo starego, m³odszy od 2000r. Motocykle to nie samochody:-) Tutaj rocznik nie jest wyroczni±. Tu patrzy siê na stan i utrzymanie. Znam wiele maszyn 10 letnich w stanie nówka-salon, ale widzia³em sporo 4-6 letnich zakatowanych frêdzli:-) Wiêc nie przesadzaj z t± staro¶ci±. -- McGregor 5 |
Data: Lipiec 21 2008 08:29:11 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 21.07.2008 McGregor <grzechryba> napisa³/a: U¿ytkownik "Sexbox" napisa³ w wiadomo¶ci Dziwne my¶la³em ¿e z samochodami jest tak samo... -- KANTARYTMETYKA!!!1 :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 6 |
Data: Lipiec 21 2008 10:43:34 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: McGregor | U¿ytkownik "Piotrek Roczniak" napisa³ w wiadomo¶ci Dziwne my¶la³em ¿e z samochodami jest tak samo... To ¼le my¶la³e¶. Wiêkszo¶æ samochodów je¼dzi ca³y rok. Wiêkszo¶æ motocykli tylko latem. Najczê¶ciej miesi±c lub dwa w roku. St±d przebiegi u niektórych po 1-2kkm w sezonie. W samochcodach przebiegi s± zdecydowanie wiêksze. Poza tym o motocykl dba siê duzo bardziej ni¿ o puszkê. Ale Ty pewnie tego nie zrozumiesz... -- McGregor 7 |
Data: Lipiec 21 2008 11:01:04 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: ania |
w sezonie. W samochcodach przebiegi s± zdecydowanie wiêksze. Poza tym o ja tez tego nie rozumiem, albo sie jest fleja, albo nie, a nie: jest sie fleja samochodowa, nie bedac fleja motocyklowa -- ania 8 |
Data: Lipiec 21 2008 09:38:07 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 21.07.2008 ania napisa³/a:
To nie tak... Na motur mo¿na chuchaæ, dmuchaæ i co drugi dzieñ polerowaæ jednocze¶nie u¿ywaj±c samochodu jako zwyk³ego ¶rodka lokomocji. Nie trzeba koniecznie byæ w tym celu flej±. -- Takiej w³adzy w naszych progach wszyscy chcieliby¶my podziêkowaæ, W kilku nie do koñca piêknych s³owach. Z wyrazami szczerej niewdziêczno¶ci, Dla skurwysynów nie mamy lito¶ci! coma - tonacja :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 9 |
Data: Lipiec 21 2008 11:42:15 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: ania |
To nie tak... Na motur mo¿na chuchaæ, dmuchaæ i co drugi dzieñ polerowaæ dbac nie znaczy tylko chuchac nie? dbac to dbac i juz, moze byc zakurzony :-) to jak z kiepowaniem petow na ulicy - jesli nie robi tego w domu, nie znaczy, ze nie jest fleja, czy nie brak mu kultury - brak i juz :-) -- ania 10 |
Data: Lipiec 21 2008 13:57:29 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: McGregor | U¿ytkownik "ania" napisa³ w wiadomo¶ci dbac nie znaczy tylko chuchac nie? dbac to dbac i juz, moze byc zakurzony :-) Aniu, motor to motor. Samochód to tylko ¶rodek lokomocji. Czujesz ró¿nicê? :-) -- McGregor 11 |
Data: Lipiec 21 2008 14:01:32 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: ania |
Aniu, motor to motor. Samochód to tylko ¶rodek lokomocji. Czujesz ró¿nicê? no dobrze - mieszkanie to mieszkanie, a ulica to ulica (w sensie: mozna na nia pluc i wywalac pety) - czujesz roznice?:-) -- ania 12 |
Data: Lipiec 21 2008 14:18:14 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: McGregor | U¿ytkownik "ania" napisa³ w wiadomo¶ci U¿ytkownik "McGregor" Nic nie mówi³em o ulicy. Dbanie o co¶ a zachowywanie siê jak chuj i prostak to ca³kiem inne sprawy. Z³y przyk³ad poda³a¶. Ca³kiem z³y.:-) -- McGregor 13 |
Data: Lipiec 21 2008 14:24:32 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: ania |
Nic nie mówi³em o ulicy. Dbanie o co¶ a zachowywanie siê jak chuj i no to dalam wczesniej lepszy (chociaz ten tez dotyka dokladnie tego samego) - ze poziom oleju w silniku powinien byc zawsze prawidlowy - czy jest to zlom na dojazdy do pracy, czy wychuchana armatura -- ania 14 |
Data: Lipiec 21 2008 21:34:06 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: Mustafa | no dobrze - mieszkanie to mieszkanie, a ulica to ulica (w sensie: mozna na z³y przyk³ad :) bo plucie i wywalanie petów to kwestia wychowania a ró¿nica miêdzy domem a ulic± jest np taka ¿e po ulicy siê chodzi w butach a po domu w kapciach :) niby mo¿na po domu w butach ale o dom dba siê jednak trochê bardziej ni¿ o ulicê (na któr± siê nie pluje i nie rzuca petów) i dlatego zgadzam siê ¿e motor to motor a samochód to ¶rodek lokomocji i nie ma to nic wspólnego z byciem flej± czy nie :) 15 |
Data: Lipiec 21 2008 23:36:32 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: ania |
a ró¿nica miêdzy domem a ulic± jest np taka ¿e po ulicy siê chodzi wno jasne, mozna tez buty zostawiac na progu, a gosciom dawac takie papucie jak sa w muzeach niby mo¿na po domu w butach ale o dom dba siê jednak trochê bardziej ni¿ oo ulice powinno sie dbac tak samo - czyli jednak ciagle brak nam kultury i co?:-) i to, ze tak wygladaja, jak wygladaja, jakby brudasy dbaly tak samo o wszystko, to byloby przynajmniej ladniej, ale ja sie nie znam i jestem estetka to jeszcze - odwalona niunia (lub niunek z butami w czuby i zelem na wlosach), a pod spodem potargane gacie, albo dziury w skarpetach - mam tak dalej? czy moze juz widac analogie? i dlatego zgadzam siê ¿e motor to motor a samochód to ¶rodek lokomocji iczyli motocykl nie jest srodkiem lokomocji? to dobrze, ze juz to wiem (zeby sie tylko urzad skarbowy o tym nie dowiedzial, bo beda miec problemy ci co maja motocykle na firmy) -- ania - kulturalna z wychowania, z olejem na prawidlowym poziomie :-) 16 |
Data: Lipiec 22 2008 08:37:36 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: Kuczu | ania pisze: czyli motocykl nie jest srodkiem lokomocji? Dla nie ktorych wylacznie, dla niektorych wcale. Dla mnie wcale. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 17 |
Data: Lipiec 22 2008 08:38:12 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: Kuczu |
18 |
Data: Lipiec 22 2008 23:26:59 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: Mustafa | o ulice powinno sie dbac tak samo - czyli jednak ciagle brak nam kultury i rozumiem ¿e codziennie dymasz z mopem na ulicê i nie schodzisz stamt±d dopóki siê nie ¶wieci jak parkiet w domu :D 19 |
Data: Lipiec 22 2008 23:32:14 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: ania |
rozumiem ¿e codziennie dymasz z mopem na ulicê i nie schodzisz stamt±d nie - nie pluje na nia, tak samo jak nie robie tego w domu, nie wywalam smieci idac, tak samo jak nie robie tego w domu jasne? tylko po co ja to tlumacze, jesli i tak tego nie zrozumiesz :-P -- ania 20 |
Data: Lipiec 25 2008 16:43:13 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: Mustafa | jasne? tylko po co ja to tlumacze, jesli i tak tego nie zrozumiesz :-P zanim postanowi³a¶ mnie "zagadaæ" trzeba by³o przeczytaæ to (ze zrozumieniem) "niby mo¿na po domu w butach ale o dom dba siê jednak trochê bardziej ni¿ o ulicê (na któr± siê nie pluje i nie rzuca petów)" tylko po co ja to tlumacze, jesli i tak tego nie zrozumiesz :P :P :P 21 |
Data: Lipiec 26 2008 02:45:30 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: ania |
zanim postanowi³a¶ mnie "zagadaæ" trzeba by³o przeczytaæ to (zeej no - do mnie czy gadasz sam ze soba? "niby mo¿na po domu w butach ale o dom dba siê jednak trochê bardziej ni¿no i? sam ze soba jednak? nie rozumiem, w takim razie na czym polega twoje "niedbanie" o chodnik, jak juz sam siebie cytujesz -- ania 22 |
Data: Lipiec 24 2008 17:40:36 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro [ot] | Autor: sajgon | Mustafa pisze: a ró¿nica miêdzy domem a ulic± jest np taka ¿e po ulicy siê chodzi w butach a po domu w kapciach :) znam akurat takich, ktorzy uznaj± nakazanie/(poproszenie nawet) gosciom zdjecia butow za objaw chamstwa wlasnie. tak, i mam swiadomosc ze np. we wschodniej kulturze zdecydowanie sie je zdejmuje. pzdr, saj 23 |
Data: Lipiec 21 2008 13:54:47 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: McGregor | U¿ytkownik "Piotrek Roczniak" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia 21.07.2008 ania napisa³/a: O w³a¶nie! Wiêc jednak rozumiesz:-) Sorki. -- McGregor 24 |
Data: Lipiec 21 2008 12:42:38 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Kuczu | ania pisze: ja tez tego nie rozumiem, albo sie jest fleja, albo nie, a nie: jest sie fleja samochodowa, nie bedac fleja motocyklowa Droga Aniu. Ja swoje auto mam w glebokim powazaniu. Ma jezdzic i juz. Wyglad wewnetrzny i zewnetrzny mam w d... Olej dolewam jak mi sie przypomni, myje raz do roku na Wielkanoc. Dziury w podlodze nie zaspawalem od pol roku, bo mi sie nie chce. Motocykl zas nie ma prawa byc brudny, chocby minimalnie niesprawny, nie ma kwoty ktorej bym nie wydal na rzeczy mu potrzebne :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 25 |
Data: Lipiec 21 2008 12:53:09 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: ania |
Droga Aniu. Ja swoje auto mam w glebokim powazaniu. Ma jezdzic i juz. czyli jestes fleja:-) tyle na ten temat :-) to jest nawyk, cos co wynika z przyzwyczajen i wychowania, jak ktos o sobie mowi dobry kierowca, to olej sprawdza i w motocyklu i w samochodzie - odruchowo, ale ja sie nie znam -- ania - z zadbanymi pojazdami 26 |
Data: Lipiec 21 2008 09:36:03 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 21.07.2008 McGregor <grzechryba> napisa³/a: U¿ytkownik "Piotrek Roczniak" napisa³ w wiadomo¶ci I co to ma do rzeczy? Samochody maj± wiêksze przebiegi i tyle. Co ma do tego kwestia stosunku wieku do przebiegu w konkretnym egzemplarzu? Poza tym o motocykl Rozumiem doskonale. -- http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=bynajmniej http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=przynajmniej :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 27 |
Data: Lipiec 21 2008 13:56:40 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: McGregor | U¿ytkownik "Piotrek Roczniak" napisa³ w wiadomo¶ci I co to ma do rzeczy? Samochody maj± wiêksze przebiegi i tyle. Co ma do Jak to co? Wszystko:-) Rozumiem doskonale. A to ju¿ zauwa¿y³em. -- McGregor 28 |
Data: Lipiec 21 2008 19:18:44 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Magic | Piotrek Roczniak pisze: Dnia 21.07.2008 McGregor <grzechryba> napisa³/a: Terenowymi - tak. Osobowe zu¿ywaj± siê jednak znacznie mniej i rocznik ma du¿e znaczenie. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800. Archiwum: http://news.riders.pl FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 29 |
Data: Lipiec 21 2008 10:10:40 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i œredno d³ugich wypadów z ¿on¹ - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: | On Mon, 21 Jul 2008 05:16:48 +0200, "Sexbox" Witam czesc Jestem maniakiem trudnego terenu (na razie na rowerze) a na tym rowerze do trudnego terenu to bys kogos wzial na bagaznik i pojechal nim na wakacje ? Jednocze¶nie podobaj± mi siê du¿e motocykle! Jak jedziesz to sie nie widzisz. Ale ze wzglêdu na brak do¶wiadczenia celujê w pojemno¶æ Ja bym polecil 125 - 250 w teren. Lzejsze, mniejsze i latwiej wyjac z blota. Co by¶cie mi polecili ze wzglêdu na moje preferencje. Zebys je jeszcze zweryfikowal :-) Co polecicie? Co s±dzicie o moich wyborach? Przejedz sie najpierw motocyklem w terenie, nawet niezbyt trudnym. Albo uwierz tym co probowali sie uczyc 600ccm ;) pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta 30 |
Data: Lipiec 21 2008 12:37:40 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i Å›redno d³ugich wypadów z ¿onÄ… - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: de Fresz | On 2008-07-21 05:16:48 +0200, "Sexbox" said: Motor ma mi s³u¿yæ do samodzielnych "zabaw" w trudnym terenie, Jesli przez "trudny teren" rozumiesz to samo, co wiekszosc osob latajacych enduro, to postawiles totalnie sprzeczne wymagania. Jednocze¶nie podobaj± mi siê du¿e motocykle! No to zdecyduj sie - estetyka czy funkcjonalnopsc na pierwszym miejscu? Co by¶cie mi polecili ze wzglêdu na moje preferencje. Jesli traktowac powaznie pierwszy warunek i polserio drugi, to LC4, XR600/650, TTR. Ale tu i tak rozbijamy sie o paradoks, bo o ile same sprzety maja poniekad na tyle uniwersalnosci w sobie, ze da sie je zastosowac do jednego i drugiego, to w praktyce wyposazenie sprzeta konkretnego zastosowania sie rozni - ot chocby opony i przelozenia: w teren kostki i krotkie przelozenia, do latania turystycznego dlugie przelozenia i opony o profilu bardziej szosowym. Do turystyki przydalby sie jeszcze duzy (czyli "normalny" ~20l) bak, w teren najczesciej jedzie sie z malym (tylko do LC4 da sie latywo i niedrogo dostac drugi). Do wydania ok. 10tys. z³. wiec zak³adam co¶ u¿ywanego, Ho, ho, ho, ma sie te wymagania... Na razie w oko wpad³y mi: Za ciezka i za mocna na pierwsze moto - Yamacha XT / XTZ Tenere J.w. - Suzuki DR 650 Nadaje sie na pierwsze, ale zdolnosci terenowe bardzo umiarkowane. Co polecicie? Kupic 2 motocykle, jeden do turystyki, drugi do blota. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 31 |
Data: Lipiec 21 2008 19:16:51 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Magic | Sexbox pisze:
Dwie wykluczaj±ce siê cechy. Chyba ¿e trudny teren to szutrówka. Jestem maniakiem trudnego terenu (na razie na rowerze) Je¶li trudny teren to raczej cross ni¿ enduro. Jednocze¶nie podobaj± mi siê du¿e motocykle! Taki motocykl ni cholery nie pójdzie w trudnym terenie, zw³aszcza pod nowicjuszem. - Honda Africa Twin A Trampek ? DR to singiel, na d³u¿szych trasach wibracje mog± zmêczyæ. Wszystko to maszyny szosowe które dadz± sobie radê w lekkim terenie - szuter, piaszczysta droga, przejazd przez jaki¶ rów czy p³ytk± wodê. W trudny teren - zapomnij. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/vfr800. Archiwum: http://news.riders.pl FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 32 |
Data: Lipiec 22 2008 00:41:45 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | Dziêkujê za wszelkie uwagi. 33 |
Data: Lipiec 22 2008 00:45:18 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | PS. 34 |
Data: Lipiec 22 2008 07:48:43 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk | Czym i ile ró¿ni siê dzisiejszy "XT660Z Tenere" do starszych "XTZ 750 masa, pojemno¶æ, 660 to singiel a 750 2 x rzêdowka. Do du¿ej tenery raczej sie nie przymierzaj bo Cie zniszczy w terenie :) No chyba ¿e jeste¶ "kawa³ ch³opa" ;) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 35 |
Data: Lipiec 22 2008 09:13:29 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: | On Tue, 22 Jul 2008 07:48:43 +0200, "Scyzoryk" masa, pojemno¶æ, 660 to singiel a 750 2 x rzêdowka. Do du¿ej tenery raczej Wszystkie tenery go zniszcza w przeprawowce. Napisal ze jest zielony jak szczypiiorek. Doswiadczenia terenowe ma z roweru wazacego ok 5-10% masy tenerek (w zaleznosci od wersji). No ale faktem jest ze xt 600 na pewno bedzie mu latwiej ogarnac niz xtz 750 czy afri. Co nie zmienia faktu ¿e klamek powinien na pocz±tku parê kupiæ i woziæ ze sob±, a na miekkie nie zjezdzac bez asysty drugiej osoby (czasami naprawde trudno sie wygrzebac spod motocykla, nawet jesli ma sie cale kosci). Bol jest taki ze xt 600 ani nie pozwoli mu na szybka i swobodna nauke w terenie, ani nie pozwoli na wygodna jazde gdzies dalej w 2 osoby. Tyle IMHO. Pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta 36 |
Data: Lipiec 22 2008 10:28:20 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i Å›redno d³ugich wypadów z ¿onÄ… - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: de Fresz | On 2008-07-22 09:13:29 +0200, said: masa, pojemno¶æ, 660 to singiel a 750 2 x rzêdowka. Do du¿ej tenery raczej To nawet nie kwestia doswiadczenia, to kwestia masy. Widze jaka jest roznica miedzy moim klocem (140-pare kg) a letkimi wyczynowkami (115-120) przy wyciaganiu z blota, krzakow itepe. A w sumie do ulomkow nie naleze. I powiem szczerze, za cholere nie chcialbym angazowac sie w wyciaganie lochy ~180 kg. A doswiadczenie daje to, ze wie sie gdzie nie pakowac sie bez sensu ;-) Co nie zmienia faktu ¿e klamek powinien na pocz±tku Dobre handbary z aluminiowa szyna powinny dac rade. a na miekkie nie zjezdzac bez asysty Chujtam wygrzebac sie spod, wez wyciagnij sam sprzeta z blota do kolan. Albo chociaz z sypkiego piachu, gdzie nie masz juz szansy ruszyc. Bol jest taki ze xt 600 ani nie pozwoli mu na szybka i swobodna nauke Rajt. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 37 |
Data: Lipiec 22 2008 11:03:46 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i œredno d³ugich wypadów z ¿on¹ - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: | On Tue, 22 Jul 2008 10:28:20 +0200, de Fresz To nawet nie kwestia doswiadczenia, to kwestia masy. To tez, ale glownie idzie o to zeby nie wyjebac i sie nie zatrzymac. A doswiadczony moze wiecej. Dobre handbary z aluminiowa szyna powinny dac rade. No chyba ze tez pekna :) Chujtam wygrzebac sie spod, wez wyciagnij sam sprzeta z blota do kolan. No tak, Ty pycisz po piochu :) Ale jak masz pod noga kamienie, a na nodze motur to wygrzebanie sie nie jest juz takie hopsiup :) A podnoszenie motura ktory lezy na zboczu do gory kolami to juz wogole nie je bajka (dla takiego leszcza jak ja) :) pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta 38 |
Data: Lipiec 22 2008 11:24:42 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i Âœredno d³ugich wypadów z ¿onÅ¡ - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: de Fresz | On 2008-07-22 11:03:46 +0200, said: To nawet nie kwestia doswiadczenia, to kwestia masy. Na pocieszenie Cipo wiem, ze doswiadczeni tez glebia i to nie zawsze w megatrudnosciach. A na poczatku i tak kazdy musi swoja ilosc spotkan z matka ziemia zaliczyc. Ale fakt, lzejszego latwiej wyprowadzic z sytuacji okologlebowej. Dobre handbary z aluminiowa szyna powinny dac rade. Zdolniacha ;-) Chujtam wygrzebac sie spod, wez wyciagnij sam sprzeta z blota do kolan. Na piachu tez nie zawsze jest latwo, tymbardziej ze buty enduro sie niezle hacza. A zdazylo mi sie juz wychodzic spod motocykla dobre 20 minut. Pierwsze 10 walczylem o zakrecenie kranika, bo sie na mnie waha lala ;-) A podnoszenie motura ktory lezy na zboczu do gory kolami to juz wogole A wtedy to ile by motur nie wazyl i tak bedzie za ciezki ;-) Na mazowieckim mietkim dobra metoda jest obrocenie sobie lezacego motura przodem w dol i dopiero wtedy podnoszenie i sprowadzanie. Na kamieniach to jednak troche srednio, mozna lakier porysowac ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 39 |
Data: Lipiec 22 2008 11:28:49 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Jarecki [KenLee] | U¿ytkownik "de Fresz"napisa³ Co nie zmienia faktu ¿e klamek powinien na pocz±tku *** Mamy u siebie takie- Iwona Acerbisa, ja Team10 bedace dokladna podrobka Acerbisa. Przy mniejszych predkosciach daja rade. Przy duzych glebach potrafia sie obrocic na mocowaniu do kiery i wtedy klamka potrafi strzelic, takze przynajmniej klame sprzgla chocby i nadlamana na dwa palce, warto wozic w kieszeni. Zaleta jest to ze chronia dlon i palce lepiej niz listki i nie pekaja same tak jak dwupunktowe bez alu. W najgorszym razie moze urwac leb sruby przy mocowaniu blizej polek, co kosztuje grosze w porownaniu z wymiana plastikowych handbarow. pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 40 |
Data: Lipiec 22 2008 11:45:42 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i Å›redno d³ugich wypadów z ¿onÄ… - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: de Fresz | On 2008-07-22 11:28:49 +0200, "Jarecki [KenLee]" said: Przy duzych glebach Peknieta klamka zawsze moze sie zdazyc, zwlaszcza jesli konsole sa mocno przykrecone do kierownicy (zazwyczaj poleca sie miec je dosc luzno, tak zeby przy niewielkiej sile sie obracaly). Acz na szczescie wiekszosc a naciecia, wiec bardzo rzadko lamia sie na amen. i nie pekaja same tak jak dwupunktowe bez alu. Taaa, chcialem oszczedzic i kupilem Polisporty, siakies lepsze, ale bez alu. Lewy wytrzymal ~1,5 miesiaca i poszedl przy glebie z predkosci 20-30 km/h. No to z oszczednosci kupie drugie :-/ -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 41 |
Data: Lipiec 22 2008 23:40:50 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | masa, pojemno¶æ, 660 to singiel a 750 2 x rzêdowka. Do du¿ej tenery raczej sie nie przymierzaj bo Cie zniszczy w terenie :) No chyba ¿e jeste¶ "kawa³ ch³opa" ;) Jestem 100kg ¿ywej masy. 42 |
Data: Lipiec 22 2008 01:11:48 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Ron | On Jul 21, 11:45 pm, "Sexbox" wrote: PS. http://africatwin.com.pl/ http://advrider.pl/ 43 |
Data: Lipiec 22 2008 07:54:26 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk |
Odpowiem co rozumem TRUDNY TEREN, bo widze ¿e to jest newralgiczna To raczej szukaj czego¶ z ma³± ilo¶ci± plastiku. Zeby nie rysowaæ a w razie gleby nie generuje kosztów. XT 600, DR 650. Mo¿liwo¶ci terenowe takie sobie ale motocykle bardzo uniwersalne.
To jeszcze dopisz Trampka z porz±dnymi gmolami :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 44 |
Data: Lipiec 23 2008 01:16:22 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | To jeszcze dopisz Trampka z porz±dnymi gmolami :) Dopisa³em, ale przynajmniej na zdjeciach wygl±da on bardzo SZOSOWO! 45 |
Data: Lipiec 23 2008 15:34:05 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk |
Dopisa³em, ale przynajmniej na zdjeciach wygl±da on bardzo SZOSOWO! mniejszy odpowiednik Afryki -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 46 |
Data: Lipiec 23 2008 01:52:02 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | A co mo¿na powiedzieæ o takim czym¶: 47 |
Data: Lipiec 23 2008 15:39:32 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk |
A co mo¿na powiedzieæ o takim czym¶: musisz sie zdecydowaæ czy chcesz moto na: 1) asfalt z zon± + czasem teren, niezbyt cie¿ki (Trampek, XT, DR) 2) G³ownie teren z mozliwo¶cia dojechania kilku km po asfalcie lub krotkie wypady w dwie osoby (nie ma co liczyc na komfort)(wibracje, waskie niezbyt wygodne siedzenie itd.) (LC4, TT, XR) 3) typowa terenówka do kopania sie w blocie (co¶ malego, mocnego i leciutkiego) Nie ma takiego motocykla ktorym wygodnie polecisz po asfalcie i da mozliwo¶æ ostrych szaleñstw w terenie. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 48 |
Data: Lipiec 24 2008 13:33:54 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Tytus z Fabryki | Siemka 49 |
Data: Lipiec 24 2008 13:51:27 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: | On Thu, 24 Jul 2008 13:33:54 +0200, "Tytus z Fabryki" Siemka helo Kolo wazy 100, wiec na asfaltach bedzie musial wykazac sie nielada nie desperuj Mirmilku, jezdzilem troche starym trampkiem i w dwie osoby z chalupa w kufrach dalo rade. Tyle ze brakowalo miejsca, no i oczywiscie mocy do dynamicznego wyprzedzania przy predkosci ok 100-120 km/h. W koncu mial ok 50koni (pewnie troche z nich okulalo bo motur mial sluszny przebieg). IHMO trampek to swietny sprzecik do jazdy solo i to w zasadzie nie daleko od aha :) pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta 50 |
Data: Lipiec 24 2008 16:52:14 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Tytus z Fabryki | Siemka 51 |
Data: Lipiec 24 2008 17:54:08 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk |
Kolo wazy 100, wiec na asfaltach bedzie musial wykazac sie nielada to bedzie problem kazdego 50-konnego motóra enduro. Ja jestem lzejszy i w dwie osoby daje rade spokojnie. Kwestia jak chce jezdzic. Jak ok 100 spokojnie na trasie to da rade, jak bedzie chcial jezdzic dynamicznie to pewnie bedzie ma³o. Gdzies trzeba znalezc z³oty ¶rodek.Du¿a TENERA imo za duza i za ciezka w teren jako pierwsze moto, ale mogê siê myliæ. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 52 |
Data: Lipiec 24 2008 19:10:12 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Piotr Moskalewicz | Tytus z Fabryki wrote: Siemka Juz bys nie przesadzal, ale rzeczywisce do jazdy we dwoje + bagaz sie nie nadawa. Solo jeszcze jakotako, ale bez rewelacji. Ot taki wo³ek roboczy, wszedzie dojedzie, nawet daleko od domu, ale funu z tego zupe³nie brak (hehe jak ja moge tak pisac) pozdrrr... moskal XL600V (od piêciu lat) TE450 53 |
Data: Lipiec 22 2008 01:08:33 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Ron | On Jul 21, 11:41 pm, "Sexbox" wrote: Je¿eli te szczegó³y pozwol± komu¶ co¶ jeszcze doradziæ - bêde wdziêczny! IMHO kup jakiegos singla 600. najwygodniejszy: f650gs najbardziej hardcorowy (z uwzglednieniem twoich wymagan): lc4 w wersji z rozrusznikiem. - po szutrach pojezdzisz. - po lesnych drogach z umiarem rowniez. - jednodniowy wypadzik z zona zrobisz. - do miasta dobry. - 300km na singlu przezyjesz. najwyzej zona troche pomarudzi. poza tym poczytaj relacje z wypraw w necie, poogladaj filmy i wyciagnij wnioski czego oczekujesz od motocykla. 54 |
Data: Lipiec 23 2008 01:21:21 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | IMHO kup jakiegos singla 600. Wygl±da piêknie, ale ten nowy z ram± kratownicow±, tylko ¿e to trochê, a nawet bardzo przekracza mój bud¿et. najbardziej hardcorowy (z uwzglednieniem twoich wymagan): lc4 w wersji Dzi¶iaj ca³y dzieñ czytam o nim, bardzo mnie zainteresowa³, choæ w opiniach przeplataj± siê uwagi sporej usterkowo¶ci. Jak to z nim jest w stosunku do japoñczyków??? 55 |
Data: Lipiec 23 2008 12:01:23 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Ron | On Jul 23, 12:21 am, "Sexbox" wrote: > IMHO kup jakiegos singla 600. tak samo. nie zastanawiaj sie nad tym. jesli masz odrobine chociaz zdolnosci mechanicznych bedzie spoko. shelton, mac swinarski z ekipa i pare innych osob zrobilo spooore wyprawy na lc4 adventure'ach (hint: motosyberia) natomiast jesli masz dwie lewe rece - kup honde. jak juz wspomniano - nie ma takiego kompromisu ktory zaspokoi wszystkie twoje potrzeby. musisz podjac meska decyzje. czego nie wezmiesz i tak bedziesz bardzo zadowolony! 56 |
Data: Lipiec 24 2008 20:08:21 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Andrzej Luczak |
Odpowiem co rozumem TRUDNY TEREN, bo widze ¿e to jest newralgiczna kwestia.Na pocz±tku sezonu zrobi³em krótki wypad XTZ750 po asfaltach, niedoliczy³em siê paliwa, motocykl stan±³, na moje nieszczê¶cie wiedzia³em ¿e jeden kilometr dalej jest stacja paliw. Ambitnie wyliczy³em ¿e dam radê, da³em. Po tysi±cu metrach mozolnego pchania Tenery pod górkê wiem, ¿e tego typu motocykl nie polecê do pchania, ci±gania w terenie. -- AL XTZ750 LC4 57 |
Data: Lipiec 24 2008 20:57:22 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i Å›redno d³ugich wypadów z ¿onÄ… - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: de Fresz | On 2008-07-24 20:08:21 +0200, Andrzej Luczak said: Na pocz±tku sezonu zrobi³em krótki wypad XTZ750 po asfaltach, niedoliczy³em siê paliwa, motocykl stan±³, na moje nieszczê¶cie wiedzia³em ¿e jeden kilometr dalej jest stacja paliw. Ambitnie wyliczy³em ¿e dam radê, da³em. A nie lepiej bylo pojsc spacerkiem, nalac w kanisterek i wrocic pogwizdujac? Pewnie nawet szybciej by poszlo. Tak tylko pytam z ciekawosci ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 58 |
Data: Lipiec 24 2008 23:01:46 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Andrzej Luczak |
Jak ambicja zadzia³a to szkie³o i oko mêdrca nie ma nic do gadania :-)Ambitnie wyliczy³em ¿e dam radê, da³em. O czym by³ wnukom opowiada³ ... -- AL XTZ750 LC4 59 |
Data: Lipiec 25 2008 12:52:47 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Tytus z Fabryki | Siemka Jak ambicja zadzia³a to szkie³o i oko mêdrca nie ma nic do gadania :-)O czym by³ wnukom opowiada³ ... Ja tam wole wnukom opowiadac jak to w ST wymyslono DWIE rezerwy zeby uniknac tego typu sytuacji.:))) Tytus P.S. Poprosze na priv te filmiki z jazd ST w terenie 60 |
Data: Lipiec 23 2008 14:26:26 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Andrzej Luczak |
Szukam dla siebie pierwszego motocykla. Motor ma mi s³u¿yæ do samodzielnych "zabaw" w trudnym terenie, Nie ma takiego motocykla, który spe³nia³by te kryteria. Je¶li jeste¶ maniakiem trudnego terenu na rowerze- wiêc masz rozeznanie w bran¿y rowerowej. Tam specjalizacja jest równie daleko posuniêta. Preferujesz downhill- rower jest odpowiednio dostosowany. Spróbuj doradziæ pocz±tkuj±cemu rowerzy¶cie na pytanie: Lubiê ostre zjazdy górskie, ale od czasu do czasu musze te¿ zabraæ swoj± dziewczynê na wycieczkê tak do 100km. Podobaj± mi siê du¿e, masywne rowery, wagi ok.20kg, ko³a 700, wzorowane na "holenderkach". Co mam kupiæ? Doradzisz mu rower-tandem, tylko jak go u¿ywaæ w trudnym terenie?. Czy swój rower wykorzystywany w trudnym terenie mo¿esz doposa¿yæ w sakwy, zabraæ ¿onê na ramê i zrobiæ d³u¿sz± wycieczkê?. Zweryfikuj swoje kryteria, wszelkie próby doradztwa to zwyk³e bicie piany. -- AL XTZ750 LC4 61 |
Data: Lipiec 24 2008 05:09:33 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox |
Nie ma takiego motocykla, który spe³nia³by te kryteria. Zdaje sobie z tego sprawê. Natomiast nie kupiê dwóch motorów - musze wybraæ co¶ co najbardziej spe³ni moje oczekiwania. (A apropos roweru, to co¶ bym doradzi³. Dobre cross-counry z dwoma kompletami opon nada siê w wielu zakresach; choæ do downhill'u w ogóle siê nie nada) _______________ U¿ytkownik "Scyzoryk" napisa³: musisz sie zdecydowaæ czy chcesz moto na: My¶lê ¿e wybiorê co¶ z 1) (Trampek, XT, DR) Czy patrz±c ju¿ na te konkretne 3 motory mo¿na wyró¿niæ w nich jakie¶ konkretne ró¿nice? Jak siê do nich ma AfricaTwin? A jak XTZ? 62 |
Data: Lipiec 24 2008 08:20:58 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Scyzoryk |
My¶lê ¿e wybiorê co¶ z 1) (Trampek, XT, DR) Africa i XTZ bardzo podobne w zastosowaniach do Trampka tyle ¿e wiêksze i ciê¿sze. Hondy maj± IMO fajniejsze silniki (V-ki), na pewno fajniej brzmi±ce ;) Tak jak kiedy¶ tam pisa³em Hondy bardzo trzymaj± cenê wiêc za 10tys chc±c upolowaæ zadbany sprzêt musisz liczyæ siê z Afryk± ok 93-95r, TA z ok 98-99r. Tenery s± trochê tañsze ale najmlodsze jakie trafiaj± siê w sprzeda¿y te¿ s± ok 95r, tyle ¿e za kasê rzêdu 8kz³. XT, DR jak widac na pierwszy rzut oka du¿o mniej plastików. L¿ejsze i bardziej porêczne w terenie, chociaz nadal ciê¿kie. Singielki wiêc silniki mniej "kulturalne" Mniejsze straty przy nieuniknionych glebach w terenie. Gorsza ochrona przed wiatrem/deszczem przy dlu¿szych przelotach, mniej wygodne kanapy itd. Do Twoich zastosowañ chyba co¶ z tego bym wybra³. Jeden i drugi jest w zasiêgu cenowym w okolicach 98-2000. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 63 |
Data: Lipiec 24 2008 10:55:30 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Andrzej Luczak |
Nie ma takiego motocykla, który spe³nia³by te kryteria. Zdaje sobie z tego sprawê. musisz sie zdecydowaæ czy chcesz moto na: Tak wiêc wybierasz opcjê 1 i miej ¶wiadomo¶æ, ¿e definitywnie rezygnujesz z mo¿liwo¶ci "trudny teren". Jak wiêc rozumieæ zdanie z pierwszego postu "Jestem maniakiem trudnego terenu (na razie na rowerze) dlatego oczekujê dobrych cech enduro." Generalnie trudny teren=waga motocykla, zapewniæ j± mog± tylko lekie single. Jako posiadacz XTZ750 oraz odchudzonego KTM LC4 mam bezpo¶rednie porównanie prêdko¶ci i ³atwo¶ci poruszania siê w tym samym terenie oboma motocyklami. Pamiêtaæ nale¿y te¿ o dewizie, któr± kiedy¶ wyczyta³em, ¿e Africa (równie¿ XTZ) to taki motocykl którym wszêdzie wjedziesz, co nie znaczy ¿e o w³asnych si³ach wyjedziesz. KTM-em wyjadê z wiêkszej ilosci miejsc, choæ te¿ nie okre¶li³bym go jako motocykl w trudny teren. Prosty przyk³ad- na wielu trasach rowerowych wyscigów MTB s± odcinki (krótkie ¶cianki zjazdowe). dobrze trzeba siê skupic by je pokonaæ. Motocyklami ciê¿szymi- zapomnij. Je¶li chcesz toczyde³ko po le¶nych i polnych drogach to Transalp jest dobrym wyborem, ale uwzglêdniæ trzeba swoje i ¿ony gabaryty, powy¿ej 180cm jest na nim trudniej. Para XTZ/Africa na wiêkszego ch³opa, d³u¿sze przeloty, ale w tych pieni±dzach nie bêdzie dostêpna w m³odszych rocznikach (XTZ by³a produkowana do ok.1997r.) -- AL XTZ750 LC4 64 |
Data: Lipiec 24 2008 10:43:15 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: rychoo | do singli dolaczyl bym takze Kawe KLR 650 , najlepiej w wersji hamerykanskiej 65 |
Data: Lipiec 24 2008 15:57:51 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Sexbox | My¶lê ¿e wybiorê co¶ z 1) (Trampek, XT, DR) Tak ¿e muszê udubruchaæ jako¶ ¿onê i jej te¿ daæ trochê przyjemno¶ci z posiadania motocykla. Mo¿e kiedy¶ kupie sobie ma³ego do szaleñstw. A nawet przy 1) motocykl musi mnie wyci±gn±æ z paru moich miejsc wokó³ ulubionego jeziorka gdzie je¿dzimy. I przyjemnie popitalaæ po szutrze/piachu wybierajac nawet wiêksze dziury. Je¶li chcesz toczyde³ko po le¶nych i polnych drogach to Transalp jest No mam 185cm (¿ona szczup³a)! A jak jest z XT (Z) Tenerie? 66 |
Data: Lipiec 24 2008 19:31:58 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: Andrzej Luczak |
Tak wiêc wybierasz opcjê 1 i miej ¶wiadomo¶æ, ¿e definitywnie Stanê³o wiêæ na przedefiniowaniu tego pojêcia
Przy wyborze we¼ pod uwagê, ¿e pewnie 80-90% czasu spêdzisz sam na motocyklu, z ¿on± okazjonalne wyjazdy, tym samym decyduj±c sie na kompromisy najwiêcej mo¿na przyci±æ z jej potrzeb, brutalne ale prawdziwe :-) A nawet przy 1) motocykl musi mnie wyci±gn±æ z paru moich Popitalaæ mo¿na wszystkimi wymienionymi tu motocyklami, ale trzeba to umiec robiæ, wg. zasady ciê¿szy motocykl to wiêcej umiejêtno¶ci Parametry dobre na XTZ (ale nie bêdzie >2000roku), ale XTZ oraz Africa to motocykle stworzone by¶ móg³ pojechaæ 500km asfaltami by nastêpnie polataæ po odleg³ych szutrach. Trampek to co¶ podobnego ale w mniejszym promieniu, lecz jest ma³y. Osobi¶cie przy tych wymiarach wybra³bymJe¶li chcesz toczyde³ko po le¶nych i polnych drogach to Transalp jest -KTM LC4, wysoki i dobre zawieszenia, najlepszy w teren, ¿ona musi wiêcej ¶cierpieæ -Yamaha TTR600, lepsze zawieszenia ni¿ XT600, w porównaniu z LC4 ni¿szy, kulturalniej pracuj±cy silnik, wiêksza wygoda dla pasa¿erki, jednak chyba lepiej nadaj±cy siê dla pocz±tkuj±cego je¼d¼ca. Z tego ostatniego wzglêdu jednak doradza³bym TTR, choæ serce mówi LC4 (ah, te wibracje silnika masuj±ce cia³o oraz dzwiêk z wydechu DAMM ...) Poniewa¿ kluczowa u Ciebie jest definicja "trudny teren" polecam zobaczyæ choæby na youtube gdzie te motocykle s± u¿ywane. Pode¶lê Ci na priv linki do w³asnych zdjêæ z jazd XTZ dla zobrazowania pojêcia teren -- AL XTZ750 LC4 67 |
Data: Lipiec 24 2008 16:01:48 | Temat: Re: Do wariacji w terenie i ¶redno d³ugich wypadów z ¿on± - Jakie du¿e Turysto-Enduro | Autor: bokomaru | Sexbox wrote: Do wydania ok. 10tys. z³. wiec zak³adam co¶ u¿ywanego, no to jesli nie musi to byc trudny teren, to moze XT 660. jesli sie nie myle, to mozna kupic drugi komplet kol i przerobic enduro w supermoto lub vice versa. ja mam w wersji supermoto, 300 km sam daje rade mimo braku wprawy. troche dupsko boli, bo kanapa twarda, ale nie az tak, zeby nie dalo sie chodzic ;-) po miescie natomiast miód, cud i orzeszki. -- bartek & koza xt660x |