Grupy dyskusyjne   »   Do znawcow BMW E32 750

Do znawcow BMW E32 750



1 Data: Listopad 26 2006 21:52:49
Temat: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Blyskacz 

Witam

Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie pracy pod malym obciazeniem ?

pozdrawiam Blyskacz
--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)



2 Data: Listopad 26 2006 21:55:35
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie pracy pod malym obciazeniem ?

Takie europejskie hemi? Chyba jednak nie...

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Metalicznie granatowa Felicia 1.3MPI LPG - NA SPRZEDAŻ!
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1903649
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

3 Data: Listopad 26 2006 22:11:28
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Przemek V 

Blyskacz napisał(a):

Witam

Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie pracy pod malym obciazeniem ?

W normalnej pracy nie. Ale ma funkcję awaryjną "limp home" w której jest stanie jechać na jednej połowie cylindrów jeśli z drugą coś się stanie. Tam wszystko jest zdublowane i właściwie każda połowa jest sterowana oddzielnie i jest w stanie funkcjonować oddzielnie. Taki smok o dwóch głowach ;-).

4 Data: Listopad 27 2006 07:13:45
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: nowy140 


"Przemek V"  wrote in message

Blyskacz napisał(a):
> Witam
>
> Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie
> pracy pod malym obciazeniem ?
>
W normalnej pracy nie. Ale ma funkcję awaryjną "limp home" w której jest
stanie jechać na jednej połowie cylindrów jeśli z drugą coś się stanie.
Tam wszystko jest zdublowane i właściwie każda połowa jest sterowana
oddzielnie i jest w stanie funkcjonować oddzielnie. Taki smok o dwóch
głowach ;-).

co zreszta spedza sen z powiek gazownikom ktorzy musza te auto gazowac....
ale na szczescie piata generacja rozwiazala problem..
a do tej pory musieli sie uzerac z dwoma sekwencjami po 6 cylindrow a to co
kolega pisze wlasnie przynosilo trudnosci z zestawieniem tych instalek w
kupe. ale ponoc sie da...

5 Data: Listopad 27 2006 07:33:57
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Alti 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Witam

Wie ktos z Was moze czy ta V12tka ma moze "wylaczane cylindry" w czasie pracy pod malym obciazeniem ?

Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie pracuje część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były mniejsze. ponoś silnik S60 (3.0 V8) ma taki gadżet wieć niewykluczone że V12 też ma. Najlepiej zapytac na www.bmw-klub.pl
Wojtek

6 Data: Listopad 27 2006 13:21:25
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Arek M 



ponoś silnik S60 (3.0 V8) ma taki gadżet wieć niewykluczone że V12 też ma. Najlepiej zapytac na www.bmw-klub.pl

S60 raczej nie ma takiego gadzetu - a napewno nie ma takiego silnika :)
Nigdy nie montowano tam ani v8, ani zadnego trzylitrowego  Najwiekszy silnik to 2.5. I jest to pięciocylidrowiec.

--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.0 16V

7 Data: Listopad 27 2006 15:04:23
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Alti 


Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości



ponoś silnik S60 (3.0 V8) ma taki gadżet wieć niewykluczone że V12 też ma. Najlepiej zapytac na www.bmw-klub.pl

S60 raczej nie ma takiego gadzetu - a napewno nie ma takiego silnika :)
Nigdy nie montowano tam ani v8, ani zadnego trzylitrowego  Najwiekszy silnik to 2.5. I jest to pięciocylidrowiec.

Sorki
Miało być M60 a nie S. Chodzi o oznaczenie silnika w BMW. Tam każdy silnik ma swoje kod. Np M50 to silniki 24zaworowe 2 i 2.5litra. M60 to 32 zaworowe silniki 3 i 4litrowe. Silnik z S to silniki Mpower.
Wojtek

8 Data: Listopad 27 2006 17:59:12
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Arek M 


Miało być M60 a nie S. Chodzi o oznaczenie silnika w BMW. Tam każdy silnik ma swoje kod. Np M50 to silniki 24zaworowe 2 i 2.5litra. M60 to 32 zaworowe silniki 3 i 4litrowe. Silnik z S to silniki Mpower.


  A ja jako fan marki volvo od razu pomyslalem ze masz na mysli wlasnie te marke pisząc s60 :)


--
PozdrawiAM!
volvo v40 2.0 16V

9 Data: Listopad 27 2006 14:59:18
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Leksem 

Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie pracuje
część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były mniejsze.

Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na przepychaniu!!!!!!!!

Tomek

10 Data: Listopad 27 2006 16:12:49
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Alti 


Użytkownik "Leksem"  napisał w wiadomości

>Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie >pracuje
część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były mniejsze.

Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na przepychaniu!!!!!!!!

Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.
Wojtek

11 Data: Listopad 27 2006 17:13:50
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Alti,

Monday, November 27, 2006, 4:12:49 PM, you wrote:

Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu
nie pracuje część garków - ma niedomykane zawory żeby opory
kręcenbia były mniejsze.
Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na przepychaniu!!!!!!!!
Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.

To ma znaczenie tylko przy pierwszym sprężającym cylindrze - czyli
tylko pierwsze pół obrotu (dla czterocylindrowego czterosuwa). Bo
poten w jednym cylindrze masz sprężanie a w innym rozprężanie.
Co nie zmienia faktu, że jest to najcięższe pół obrotu.

--
Best regards,
 RoMan                           

12 Data: Listopad 27 2006 17:59:58
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: J.F. 

On Mon, 27 Nov 2006 17:13:50 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.

To ma znaczenie tylko przy pierwszym sprężającym cylindrze - czyli
tylko pierwsze pół obrotu (dla czterocylindrowego czterosuwa). Bo
poten w jednym cylindrze masz sprężanie a w innym rozprężanie.

Przy malych obrotach nie jest rozowo. Troche powietrza ucieknie,
troche temperatury odda sciankom i zrownowazenia nie bedzie ..

J.

13 Data: Listopad 27 2006 18:07:49
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, November 27, 2006, 5:59:58 PM, you wrote:

Jak nie domkniesz to nie beziesz miał oporu sprężania.
To ma znaczenie tylko przy pierwszym sprężającym cylindrze - czyli
tylko pierwsze pół obrotu (dla czterocylindrowego czterosuwa). Bo
poten w jednym cylindrze masz sprężanie a w innym rozprężanie.
Przy malych obrotach nie jest rozowo. Troche powietrza ucieknie,
troche temperatury odda sciankom i zrownowazenia nie bedzie ..

Ale przepompowywanie może być kosztowniejsze energetycznie.

--
Best regards,
 RoMan                           

14 Data: Listopad 27 2006 16:46:34
Temat: Re: Do znawcow BMW E32 750
Autor: Jurand 

"Leksem"  wrote in message

>Raczej nie. Może natomiast mieć taki patent że przy uruchomianiu nie
pracuje  część garków - ma niedomykane zawory żeby opory kręcenbia były
mniejsze.  Jak nie domkniesz, to masz najwieksze straty na
przepychaniu!!!!!!!! Tomek

To nie jest kibel, żeby się męczyć przy przepychaniu...
Spróbuj sobie dmuchnąć przez rurkę, taką np. do napojów, najpierw z
odetkanym drugim końcem, a potem zatkaj ten koniec. JEśli łatwiej Ci się
dmucha w drugim przypadku nooo to pogratulować płuc ;)

Jurand.

Re: Do znawcow BMW E32 750



Grupy dyskusyjne