Witam
Chcialem sie zapytac jaka dokladnie funkcje spelnia ow pompa. Zauwazylem, ze
w wiekszosci pojawia sie ona w silnikach diesla...
Poza tym mam pytanie - czy mozna je stosowac zamiennie? Konkretnie chodzi mi
o kompatybilnosc modeli przeznaczonych w VW i Audi. W mojej A80 '91, 1.9 D
ta pompka ma numer 034 965 561 C (Boschowy odpowiednik 0 392 020 054).
Poniewaz leje sie z niej woda, kupilem inna - ale przeznaczona do VW - jej
numer 251 965 561 B (Boschowy odpowiednik 0 392 020 051). W wygladzie roznia
sie one wylacznie "zabkiem" na gniazdku. Pilniczek zalatwi sprawe
podlaczenia, ale czy w dzialaniu tych urzadzen nie ma zadnej roznicy?
Chcialem zauwazyc, ze w katalogu Boscha, pompka dla VW ma cene 744 zl, zas
do Audi - 611 zl... Skad taka roznica, skoro z zewnatrz roznia sie zabkiem
na gniazdku?? Poza tym znalazłem jeszcze jeden Boschowy zamiennik pompy
przeznaczonej do VW - o oznaczeniu 0 392 020 024 - i on kosztuje 509 zl...
Sam już nie rozumiem o co tutaj chodzi z tymi cenami...
A czy sa może jakies przeciwskazania do podlaczania wersji VW-owej w
samochodach Audi?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
Grzesiek
2 |
Data: Luty 04 2007 23:40:19 |
Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW |
Autor: Marcin J. Kowalczyk |
Grzegorz napisał(a):
<cut>
Sam już nie rozumiem o co tutaj chodzi z tymi cenami...
to tak z ciekawosci - zapytaj o cene modulu zapłonowego corsa b/polonez.
W tajemnicy ci powiem ze to to samo, a cena bedzie diametralnie inna.
3 |
Data: Luty 05 2007 01:01:36 | Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW | Autor: Woju |
to tak z ciekawosci - zapytaj o cene modulu zapłonowego corsa b/polonez.
Jest taka sama niestety...
4 |
Data: Luty 05 2007 09:57:36 | Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW | Autor: Maks |
Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości
Witam
Chcialem sie zapytac jaka dokladnie funkcje spelnia ow pompa.
Zauwazylem, ze w wiekszosci pojawia sie ona w silnikach diesla...
Rzeczona pompka wymusza obieg płynu chłodzącego po wyłączeniu silnika.
Czasem chodzi razem z wentylatorem chłodnicy. Powinna zapobiegać uszkodzeniu
turbo, którego jak napisałeś, nie posiadasz :D.
Co do różnic - nie mam pojęcia. Ja do Audi 5000 2.2 Turbo kupowałem
termostat od LT-ka, bo był tańszy o 130 PLN. :)
--
Pozdrawiam
Maks
5 |
Data: Luty 05 2007 15:24:17 | Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW | Autor: Richat |
Maks napisał(a):
Powinna zapobiegać uszkodzeniu
turbo, którego jak napisałeś, nie posiadasz :D.
a co ma pompka do turbo (chyba spręzarki) jesli o to ci chodziło
--
Pozdr.Richat - Katowice
Toyota avensis D-4D + CB Radio (tylko podkładki PMS)
oklejony Author czerwień meksykańska 7-mio biegowy ;-)
UWAGA !!! Jak chcesz do mnie napisać to w adresie zostaw tylko ksywkę
6 |
Data: Luty 05 2007 17:35:17 | Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW | Autor: Maks |
Użytkownik "Richat" napisał w wiadomości
Maks napisał(a):
Powinna zapobiegać uszkodzeniu
turbo, którego jak napisałeś, nie posiadasz :D.
a co ma pompka do turbo (chyba spręzarki) jesli o to ci chodziło
Przejrzyj ETKE. Układ jest tylko w modelach z turboSPRĘŻARKĄ (ortodoksi). I
benzyna, i diesel.
Tyle ma do tego.
--
Pozdrawiam
Maks
7 |
Data: Luty 05 2007 20:03:22 | Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW | Autor: Grzegorz |
Przejrzyj ETKE. Układ jest tylko w modelach z turboSPRĘŻARKĄ (ortodoksi).
I
benzyna, i diesel.
Tyle ma do tego.
Znaczy sie moje autko turbiny nie ma, jednakze pompka na pokladzie jest
obecna. Co wiecej widac ja tez w ETCE (czy tez w ETOSie - dokladnie rysunek
012-50 [Audi 80/90/Avant, 1990-1991]) jednak na rysunku jest ona "odwrotnie"
do pozycji w ktorej sie znajduje w moim aucie - stad moje zdziwienie i
zainteresowanie ta sprawa oraz podejrzenie ze byc moze rozne pompki moga
dzialac w "rozna" strone...
Pozdrawiam
Grzegorz
8 |
Data: Luty 05 2007 23:19:58 | Temat: Re: Dodatkowa (elektryczna) pompa wody w Audi lub VW | Autor: Maks |
Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości
Przejrzyj ETKE. Układ jest tylko w modelach z turboSPRĘŻARKĄ
(ortodoksi). I
benzyna, i diesel.
Tyle ma do tego.
Znaczy sie moje autko turbiny nie ma, jednakze pompka na pokladzie jest
obecna. Co wiecej widac ja tez w ETCE (czy tez w ETOSie - dokladnie
rysunek 012-50 [Audi 80/90/Avant, 1990-1991]) jednak na rysunku jest
ona "odwrotnie" do pozycji w ktorej sie znajduje w moim aucie - stad
moje zdziwienie i zainteresowanie ta sprawa oraz podejrzenie ze byc
moze rozne pompki moga dzialac w "rozna" strone...
Pozdrawiam
Grzegorz
Rzeczywiście jest. To jakiś ewenement. Widocznie były problemy związane z
wytracaniem temperatury przez te silniki po wyłączeniu. Generalnie jej
zadaniem jest bełtać wodę w obiegu parę chwil po wyłączeniu auta. Jak te z
VW będą to robić, to się nadają.
--
Pozdrawiam
Maks
| | | | | | |