Grupy dyskusyjne   »   Droższe wzbogacane paliwa a spalanie. ..

Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie. ..



1 Data: Maj 29 2010 08:17:18
Temat: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: BearBag 

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...



2 Data: Maj 29 2010 17:36:15
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Rafal 

On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote:

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

Niegdy¶ kupowa³em tylko i wy³±cznie BP ultimate diesel, je¼dzi³em na tym jakie¶ 2-3 lata.
Obecnie od kilku miesiêcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla.
Minimalne ¶rednie spalanie na wzorcowej trasie po której czêsto je¿d¿ê wynosi 5,8l/100km, jak mi siê nie chce bawiæ w oszczêdzanie to ¶rednie na tej trasie mam oko³o 6,5l i to niezale¿nie od rodzaju zatankowanego paliwa. Nie zauwa¿y³em zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie.

Druga strona medalu:
jako¶æ paliwa - jakie¶ 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³ wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie mo¿na powiedzieæ ¿e by³y OK. Je¼dzi³em te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam siê markowych stacji, je¿eli wtryskiwacze wytrzymaj± 2 lata to... wnioski wyci±gnijcie sami.

3 Data: Maj 29 2010 17:37:51
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Rafal 

On 29.05.2010 17:36, Rafal wrote:

On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote:
Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

Niegdy¶ kupowa³em tylko i wy³±cznie BP ultimate diesel, je¼dzi³em na tym
jakie¶ 2-3 lata.
Obecnie od kilku miesiêcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla.
Minimalne ¶rednie spalanie na wzorcowej trasie po której czêsto je¿d¿ê
wynosi 5,8l/100km, jak mi siê nie chce bawiæ w oszczêdzanie to ¶rednie
na tej trasie mam oko³o 6,5l i to niezale¿nie od rodzaju zatankowanego
paliwa. Nie zauwa¿y³em zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie.

Druga strona medalu:
jako¶æ paliwa - jakie¶ 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³
wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie mo¿na powiedzieæ ¿e by³y OK.
Je¼dzi³em te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam siê
markowych stacji, je¿eli wtryskiwacze wytrzymaj± 2 lata to... wnioski
wyci±gnijcie sami.

Zapomnia³em dodaæ..
Pacjent Laguna II 2.2 dCi

4 Data: Maj 29 2010 17:48:41
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200,  Rafal wrote:

Druga strona medalu:
jako¶æ paliwa - jakie¶ 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³
wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie mo¿na powiedzieæ ¿e by³y OK.
Je¼dzi³em te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
naprawy:|
Zapomnia³em dodaæ.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi

Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)

J.

5 Data: Maj 29 2010 18:22:09
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie. ..
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze:

On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200,  Rafal wrote:
Druga strona medalu:
jakoæ paliwa - jakieÅ› 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³
wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie mo¿na powiedzieć ¿e by³y OK.
Je¼dzi³em te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do
naprawy:|
Zapomnia³em dodać.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi

Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)

SÄ™k w tym, ¿e te wtryskiwacze z du¿ym prawdopodobieÅ„stwem sÄ… niemieckie. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

6 Data: Maj 29 2010 18:38:44
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

On Sat, 29 May 2010 18:22:09 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze:
Zapomnia³em dodaæ.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi

Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich
wtryskiwaczach spodziewasz ? :-)

Sêk w tym, ¿e te wtryskiwacze z du¿ym prawdopodobieñstwem s± niemieckie. ;)

Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
"niemieckiej firmy" :-)

J.

7 Data: Maj 30 2010 14:32:06
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: PSYLO 

W dniu 2010-05-29 18:38, J.F. pisze:

Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
"niemieckiej firmy" :-)

W±tpiê, W³osi by takiej wiochy nie odstawiali, ¿eby obni¿aæ warto¶æ swoich produktów przez firmowanie ich szmelcowatym germañskim logotypem ;)

--
PSYLO

8 Data: Maj 31 2010 08:58:46
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "PSYLO"  napisa³ w

W dniu 2010-05-29 18:38, J.F. pisze:
Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli
"niemieckiej firmy" :-)

W±tpiê, W³osi by takiej wiochy nie odstawiali, ¿eby obni¿aæ warto¶æ swoich produktów przez firmowanie ich szmelcowatym germañskim logotypem ;)

Niestety to Niemcy odstawiaja taka wioche - porzadne niemieckie logo, a towar made in Italy :-)

J.

9 Data: Maj 30 2010 14:48:53
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Sebastian Bia³y 

Rafal wrote:

jako¶æ paliwa - jakie¶ 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³ wymieniany, reszta sprawdzana [...]
> wnioski
wyci±gnijcie sami.

Malo reprezentatywna ilo¶æ przypadków. Ja zrobisz setke wtryskiwaczy to jest szansa na jakie¶ wnioski.

PS. Te¿ mam LII 2.2dci. Paliwo "lepsze" lane jest od poczatku. 8 lat i je¼dzi na wtryskach oryginalnych. O czym to swiadczy? Kompletnie o niczym.

10 Data: Maj 29 2010 17:39:40
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Grejon 

BearBag pisze:

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda.

Proste - zatankowa³ dro¿sze paliwo to zacz±³ oszczêdniej je¼dziæ ;)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

11 Data: Maj 29 2010 17:50:16
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Jacek 

Testowa³em na w³asnym aucie i wysz³o mi, ¿e na Shell V-power pali 0,5 litra mniej, silnik rano zapala bez problemu i równo ci±gnie. Na "zwyk³ym" paliwie rano kaprysi³, zw³aszcza w wilgotnie dni, wiêcej pali³ i jako¶ nie mia³ kopyta.
Okaza³o siê, ¿e przyczyna jest w up³ywie wysokiego napiêcia. Wymiana przewodów WN, umycie cewek i po³±czeñ benzyn± ekstrakcyjn± i zmniejszenie odstêpu elektrod o 0,1 mm sprawi³y, ¿e silnik zacz±³ chodziæ jak lala niezale¿nie od paliwa.
Widocznie dodatek do V-powera powoduje ³atwiejszy zap³on mieszanki, a wiêc przy kiepskiej iskrze jest mniej wypadaj±ch zap³onów. I tu bym widzia³ przyczynê tych "oszczêdno¶ci".
Jacek

12 Data: Maj 29 2010 18:00:38
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

On Sat, 29 May 2010 08:17:18 -0700 (PDT),  BearBag wrote:

Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda.

Przetestuj sam i napisz co wyszlo. Tylko zadbaj o wlasciwe warunki.

Koledze kiedys wyszlo w trasie znacznie mniejsze spalanie. I tak sobie
przypomnial ze chyba cos "lepszego" zatankowal.
Spalanie bylo naprawde niskie i wzbudzilo zainteresowanie, ale nie
ciagnal tematu.

Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

0.15 to jest mniej niz rozrzut pomiarow :-)

J.

13 Data: Maj 29 2010 18:44:37
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Adam Szewczak 


U¿ytkownik "BearBag"  napisa³ w wiadomo¶ci Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

    Trudno bedzie jednoznaczne wnioski wyciagnac bo rozrzut spalania jest ogromny
http://www.spritmonitor.de/en/detail/351317.html

Niemniej ten g silnik na Ultimate chodzi nie wiadomo czemu o niebo ladniej niz na zwyklej ON, da sie to odczuc zwlaszcza rano.

PZDr
Adam

14 Data: Maj 29 2010 18:47:18
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze:

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

Ja robi³em takie testy w d³ugim okresie czasu:
3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda VFR800 VTEC.

Mercedes 270CDI:
- Silnik spala³ na trasie (wg. wskazañ komputera, autostrada, sta³a prêdko¶æ, 500km) prawie litr mniej.
- Nie zauwa¿y³em ró¿nicy w pracy silnika i osi±gach.
- Znacznie ³atwiejszy rozruch przy du¿ych mrozach

OPEL Corsa C 1.8 16V,
- tankowa³em od nowo¶ci paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k zmieni³em paliwo na 95. Po kilkuset km pojawia³y siê b³êdy "Stukowe spalanie", problem znik³ po ponownym zatankowaniu 98.
- Na paliwach premium silnik pracowa³ równiej i ciszej.
- Minimalna ró¿nica w zu¿yciu paliwa (ok 0,4-0,5l)
- Brak ró¿nicy w osi±gach

Honda VFR800
- Brak ró¿nic w zu¿yciu paliwa
- Brak ró¿nic w osi±gach
- Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie wiêksz± kultur±. (ciszej, równiej, bardziej basowo)

15 Data: Maj 29 2010 21:14:52
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-29 18:47, CUT wrote:

Ja robi³em takie testy w d³ugim okresie czasu:
3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
VFR800 VTEC.

Mercedes 270CDI:
- Silnik spala³ na trasie (wg. wskazañ komputera, autostrada, sta³a
prêdko¶æ, 500km) prawie litr mniej.

komputer jest ma³o dok³adny, trzeba by³o zalaæ pod korek i sprawdziæ dok³adnie ile Ci wysz³o, pod warunkiem , ¿e ta sama trasa i sta³a prêdko¶æ!

- Nie zauwa¿y³em ró¿nicy w pracy silnika i osi±gach.
- Znacznie ³atwiejszy rozruch przy du¿ych mrozach

teraz zastanów siê co ma wp³yw na rozruch, g³ównie, bo na pewno nie paliwo :)


OPEL Corsa C 1.8 16V,
- tankowa³em od nowo¶ci paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
zmieni³em paliwo na 95. Po kilkuset km pojawia³y siê b³êdy "Stukowe
spalanie", problem znik³ po ponownym zatankowaniu 98.

a co mówi liczba "oktanowa"? Wymieñ czujnik spalania stukowego...

Honda VFR800
- Brak ró¿nic w zu¿yciu paliwa
- Brak ró¿nic w osi±gach
- Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie wiêksz± kultur±.
(ciszej, równiej, bardziej basowo)

albo to tylko autosugestia.

Moim zdaniem ró¿nica jest znikoma, za to w portfelu ju¿ nie koniecznie.

16 Data: Maj 29 2010 23:54:28
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-29 21:14, Olek pisze:

On 2010-05-29 18:47, CUT wrote:

Ja robi³em takie testy w d³ugim okresie czasu:
3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
VFR800 VTEC.

Mercedes 270CDI:
- Silnik spala³ na trasie (wg. wskazañ komputera, autostrada, sta³a
prêdko¶æ, 500km) prawie litr mniej.

komputer jest ma³o dok³adny, trzeba by³o zalaæ pod korek i sprawdziæ
dok³adnie ile Ci wysz³o, pod warunkiem , ¿e ta sama trasa i sta³a prêdko¶æ!

Jego b³±d jest na tyle ma³y, ¿e pomijalny - to te¿ sprawdzi³em.
Poza tym jak komputer przez 500km pokazuje 6,5 litra, po czym na tej samej trasie na paliwach premium pokazuje 5,6l to co¶ w tym musi byæ. (sprawdzone dziesi±tki razy na tej samej trasie)


- Nie zauwa¿y³em ró¿nicy w pracy silnika i osi±gach.
- Znacznie ³atwiejszy rozruch przy du¿ych mrozach

teraz zastanów siê co ma wp³yw na rozruch, g³ównie, bo na pewno nie
paliwo :)

Przy mrozach?? Tu siê kolego mylisz. Przy du¿ych mrozach przy w³±czonym dogrzewaniu uk³adu paliwowego, po odczekaniu jak zniknie dioda od ¶wiec na paliwach premium zapala za pierwszym obrotem rozrusznika. W innym wypadku za 2-4 obrotem.


OPEL Corsa C 1.8 16V,
- tankowa³em od nowo¶ci paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
zmieni³em paliwo na 95. Po kilkuset km pojawia³y siê b³êdy "Stukowe
spalanie", problem znik³ po ponownym zatankowaniu 98.

a co mówi liczba "oktanowa"? Wymieñ czujnik spalania stukowego...
Honda VFR800
- Brak ró¿nic w zu¿yciu paliwa
- Brak ró¿nic w osi±gach
- Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie wiêksz± kultur±.
(ciszej, równiej, bardziej basowo)


albo to tylko autosugestia.


Nie zgodzê siê z tob±.

17 Data: Maj 30 2010 00:13:51
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-29 23:54, CUT wrote:


Nie zgodzê siê z tob±.

trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego" paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz± nic, inni za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale 0-5% max, wiêc zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat.

18 Data: Maj 30 2010 10:15:45
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Dysiek 

trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego" paliwa
jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz± nic, inni
za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw na silnik,
rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale 0-5% max, wiêc
zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat.

Byl kiedys nawet test tych paliw w Motorze i wynki na plus byly wlasnie w
granicach bledu statystycznego.

Pozdrawiam
Dysiek

19 Data: Maj 30 2010 10:43:53
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-30 00:13, Olek pisze:

On 2010-05-29 23:54, CUT wrote:


Nie zgodzê siê z tob±.

trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego"
paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz±
nic, inni za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw
na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale
0-5% max, wiêc zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat.


Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Ró¿nica w czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna).

Robiê trasê ¦l±sk - Leipzig trzy razy w miesi±cu. W samochodzie mam 65l zbiornik. Jak to wyt³umaczysz, ¿e na paliwach premium zajadê w 2 strony bez tankowania? A na zwyk³ym ON nie? Ró¿nica na tej trasie wynosi ok 8-10l na korzy¶æ tych lepszych wiêc to s± wymierne korzy¶ci, a nie b³±d statystyczny.

W mniejszym benzynowym silniku 1.8 ró¿nica w spalaniu jest znacznie mniejsza (0,4-0,5l)

20 Data: Maj 30 2010 11:26:26
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-30 10:43, CUT wrote:

Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w
oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Ró¿nica w
czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna).

a gdzie napisalem , ¿e gazetki??? Sam te¿ kiedy¶ zala³em "lepsze" paliwo, zmiana by³a ¯ADNA, ale to by³a benzyna , mo¿e ON jest jaki¶ magiczny... 25-30s odpalasz auto w zimie? Mo¿e czas na jakie¶ naprawy, a nie lanie magicznego paliwa? Paliwo przy rozruchu ma ma³o do powiedzenia, je¶li masz dobry akumulator, je¶li iskra jest, je¶li rozrusznik krêci i nie ma innych problemów z osprzêtem, to nie ma bata ¿eby¶ nie odpali³ na zimnym silniku, nawet jak zalejesz najgorsze ¶cierwo.


Robiê trasê ¦l±sk - Leipzig trzy razy w miesi±cu. W samochodzie mam 65l
zbiornik. Jak to wyt³umaczysz, ¿e na paliwach premium zajadê w 2 strony
bez tankowania? A na zwyk³ym ON nie? Ró¿nica na tej trasie wynosi ok
8-10l na korzy¶æ tych lepszych wiêc to s± wymierne korzy¶ci, a nie b³±d
statystyczny.

mam na to jedn± radê - zmieñ stacje to raz... Dwa - jest takie trudne s³owo autosugestia... Zala³e¶ magiczny (czy. dro¿szy) ON i pewnie mniej dusi³e¶ peda³ gazu. Ale jeszcze raz - zalej nie-magiczny ON na innej stacji i sprawd¼, bo ró¿nica w tych paliwach jest znikoma, wiêc mo¿e kto¶ Cie robi w konia...

21 Data: Maj 30 2010 15:17:53
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-30 11:26, Olek pisze:

mam na to jedn± radê - zmieñ stacje to raz... Dwa - jest takie trudne
s³owo autosugestia... Zala³e¶ magiczny (czy. dro¿szy) ON i pewnie mniej
dusi³e¶ peda³ gazu. Ale jeszcze raz - zalej nie-magiczny ON na innej
stacji i sprawd¼, bo ró¿nica w tych paliwach jest znikoma, wiêc mo¿e
kto¶ Cie robi w konia...


Ch³opie we¼ przeczytaj jeszcze raz co napisa³em. Nie jecha³em raz t± tras±. Je¿d¿ê ni± trzy razy w miesi±cu od 5 lat! Tankuje na ró¿nych stacjach! Na trasie niewiele ponad 1000km jestem w stanie zaoszczêdziæ 8-10litrów. I to nie jest autosugestia - to s± stwierdzone z autopsji fakty!

Prêdko¶æ 120-130km/h, 1800-2000obr/min - spalanie 5,6l vs 6,5l

Je¶li nadal chcesz mi wmówiæ, ¿e mój pies jest koz± to powodzenia.
Tyle w tym temacie.

22 Data: Maj 30 2010 16:07:19
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-30 15:17, CUT wrote:

Ch³opie we¼ przeczytaj jeszcze raz co napisa³em. Nie jecha³em raz t±
tras±. Je¿d¿ê ni± trzy razy w miesi±cu od 5 lat! Tankuje na ró¿nych
stacjach! Na trasie niewiele ponad 1000km jestem w stanie zaoszczêdziæ
8-10litrów. I to nie jest autosugestia - to s± stwierdzone z autopsji
fakty!

ta i powiedz jeszcze, ¿e odpalasz tempomat i masz pust± drogê... Daj przejechaæ t± trasê komu¶ innemu wtedy bêdzie jaki¶ sensowny wynik...


Je¶li nadal chcesz mi wmówiæ, ¿e mój pies jest koz± to powodzenia.
Tyle w tym temacie.

Kupi³e¶ ju¿ magnetyzer?

23 Data: Maj 30 2010 18:16:15
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Jurand 


U¿ytkownik "Olek"  napisa³ w wiadomo¶ci

On 2010-05-30 15:17, CUT wrote:

Ch³opie we¼ przeczytaj jeszcze raz co napisa³em. Nie jecha³em raz t±
tras±. Je¿d¿ê ni± trzy razy w miesi±cu od 5 lat! Tankuje na ró¿nych
stacjach! Na trasie niewiele ponad 1000km jestem w stanie zaoszczêdziæ
8-10litrów. I to nie jest autosugestia - to s± stwierdzone z autopsji
fakty!

ta i powiedz jeszcze, ¿e odpalasz tempomat i masz pust± drogê... Daj przejechaæ t± trasê komu¶ innemu wtedy bêdzie jaki¶ sensowny wynik...

Ch³op Ci napisa³ tak prosto, jak tylko sie da³o, a Ty dalej swoje. Akurat tak siê mu dziwnie sk³ada, ¿e zawsze jak ma paliwo Premium w baku, to ma lepsze warunki drogowe i dziêki temu mniej spala... taaaa...

Jurand.

24 Data: Maj 31 2010 09:47:21
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-05-30 11:26, Olek pisze:

On 2010-05-30 10:43, CUT wrote:

Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w
oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Ró¿nica w
czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna).

a gdzie napisalem , ¿e gazetki??? Sam te¿ kiedy¶ zala³em "lepsze"
paliwo, zmiana by³a ¯ADNA, ale to by³a benzyna , mo¿e ON jest jaki¶

A to jest argument tylko za tym, ¿e sprzêt którym wozisz dupê jest s³abszy ni¿ Twojego przedmówcy. A co do benzyny w moim aucie komputer równie¿ potrafi wykryæ ró¿nicê pomiêdzy normaln± a przybajerzon± i tej lepszej spala mniej.

Robiê trasê ¦l±sk - Leipzig trzy razy w miesi±cu. W samochodzie mam 65l
zbiornik. Jak to wyt³umaczysz, ¿e na paliwach premium zajadê w 2 strony
bez tankowania? A na zwyk³ym ON nie? Ró¿nica na tej trasie wynosi ok
8-10l na korzy¶æ tych lepszych wiêc to s± wymierne korzy¶ci, a nie b³±d
statystyczny.

mam na to jedn± radê - zmieñ stacje to raz... Dwa - jest takie trudne
s³owo autosugestia... Zala³e¶ magiczny (czy. dro¿szy) ON i pewnie mniej
dusi³e¶ peda³ gazu. Ale jeszcze raz - zalej nie-magiczny ON na innej
stacji i sprawd¼, bo ró¿nica w tych paliwach jest znikoma, wiêc mo¿e
kto¶ Cie robi w konia...

Ale ta autosugestia mo¿e dzia³aæ w dwie strony. Lejesz lepsze wiêc je¼dzisz oszczêdniej, lub ostrzej bo silnik ma lepsze osi±gi. I wówczas spalasz znacznie wiêcej:)

A.

25 Data: Maj 31 2010 13:05:08
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Olek wrote:

On 2010-05-30 10:43, CUT wrote:

Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w
oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Ró¿nica w
czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna).

a gdzie napisalem , ¿e gazetki??? Sam te¿ kiedy¶ zala³em "lepsze" paliwo, zmiana by³a ¯ADNA, ale to by³a benzyna , mo¿e ON jest jaki¶ magiczny... 25-30s odpalasz auto w zimie?

Nie 25-30s tylko przy -25 - -30C. Có¿, ON w takich temperaturach gêstnieje -- mo¿e ten szlachetniejszy jest bardziej p³ynny.

pzdr
\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

26 Data: Maj 30 2010 11:36:14
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-30 10:43, CUT wrote:

trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego"
paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz±
nic, inni za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw
na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale
0-5% max, wiêc zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat.


Jeszcze poczytaj sobie http://artelis.pl/artykuly/12656/problemy-z-rozruchem-silnika-wysokopreznego-w-niskich-temperaturach gdzie tu s³owo o paliwie? O instalacji paliwowej - jak najbardziej...

27 Data: Maj 30 2010 15:09:56
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-30 11:36, Olek pisze:

On 2010-05-30 10:43, CUT wrote:

trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego"
paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz±
nic, inni za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw
na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale
0-5% max, wiêc zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat.


Jeszcze poczytaj sobie
http://artelis.pl/artykuly/12656/problemy-z-rozruchem-silnika-wysokopreznego-w-niskich-temperaturach
gdzie tu s³owo o paliwie? O instalacji paliwowej - jak najbardziej...


Gdzie napisa³em, ¿e wystêpuj± problemy z rozruchem?

28 Data: Maj 30 2010 16:05:25
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-30 15:09, CUT wrote:

Gdzie napisa³em, ¿e wystêpuj± problemy z rozruchem?

ró¿nica w czasie rozruchu rzêdu 20-30s - no wybacz... napraw auto pó¼niej porozmawiamy o statystyce...

29 Data: Maj 30 2010 16:27:50
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-30 16:05, Olek pisze:

On 2010-05-30 15:09, CUT wrote:

Gdzie napisa³em, ¿e wystêpuj± problemy z rozruchem?

ró¿nica w czasie rozruchu rzêdu 20-30s - no wybacz... napraw auto
pó¼niej porozmawiamy o statystyce...

"Ró¿nica w czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna)"

Wybacz specjalnie dla Ciebie rozwinê: "mrozach rzêdu 25-30 stopni"

30 Data: Maj 30 2010 16:46:54
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-30 16:27, CUT wrote:

W dniu 2010-05-30 16:05, Olek pisze:
On 2010-05-30 15:09, CUT wrote:

Gdzie napisa³em, ¿e wystêpuj± problemy z rozruchem?

ró¿nica w czasie rozruchu rzêdu 20-30s - no wybacz... napraw auto
pó¼niej porozmawiamy o statystyce...

"Ró¿nica w czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a
(3-4 krotna)"

Wybacz specjalnie dla Ciebie rozwinê: "mrozach rzêdu 25-30 stopni"

fajnie, ¿e s to u Ciebie stopnie Celsjusza... jakkolwiek 3-4 krotna ró¿nica w czasie rozruchu (a wiêc zak³adaj±c, ¿e odpalasz standardowo od 2-4s na magicznym paliwie, to 8-16s na tym z³ym i be) nie jest normalnym zjawiskiem, wiêc mo¿e napraw najpierw auto i wróæ do rozmowy...

31 Data: Maj 30 2010 18:07:25
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-30 16:46, Olek pisze:

fajnie, ¿e s to u Ciebie stopnie Celsjusza... jakkolwiek 3-4 krotna
ró¿nica w czasie rozruchu (a wiêc zak³adaj±c, ¿e odpalasz standardowo od
2-4s na magicznym paliwie, to 8-16s na tym z³ym i be) nie jest normalnym
zjawiskiem, wiêc mo¿e napraw najpierw auto i wróæ do rozmowy...

Jednak nie umiesz czytaæ.

32 Data: Maj 30 2010 14:52:53
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

W dniu 2010-05-30 00:13, Olek pisze:
> On 2010-05-29 23:54, CUT wrote:
>
>
>> Nie zgodzê siê z tob±.
>
> trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego"
> paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz±
> nic, inni za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw
> na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale
> 0-5% max, wiêc zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat.
>

Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w
oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Ró¿nica w
czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna).

Robiê trasê ¦l±sk - Leipzig trzy razy w miesi±cu. W samochodzie mam 65l
zbiornik. Jak to wyt³umaczysz, ¿e na paliwach premium zajadê w 2 strony
bez tankowania? A na zwyk³ym ON nie? Ró¿nica na tej trasie wynosi ok
8-10l na korzy¶æ tych lepszych wiêc to s± wymierne korzy¶ci, a nie b³±d
statystyczny.

W mniejszym benzynowym silniku 1.8 ró¿nica w spalaniu jest znacznie
mniejsza (0,4-0,5l)
Zrób remont silnika to zacznie siê znaæ na statystyce. W moim samochodzie silnik
w którym¶ momencie stwierdzi³ ze nie zapali. A by³o to latem. Mo¿e jak by dosta³
mieszankê wodoru z tlenem to by zaskoczy³. Mój silnik nie zna siê na ¶rednicówce
ale jak po remoncie mia³ znowu wszystkie luzy w granicach tolerancji fabrycznej
dla nowego silnika to siê okaza³o ¿e zapali na wszystkim co siê pali. Wystarczy
¿e zim± do³o¿± do paliwa jakiej¶ bardziej lotnej frakcji. Do ON benzyny dolej±.
I ju¿ rzêchy zapalaj±. Koszt dodatkowej benzyny na litr paliwa 2 grosze. Paliwo
zrobi± dro¿sze o 50 groszy. Potem tylko trochê dobrej propagandy.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

33 Data: Maj 30 2010 15:08:52
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: CUT 

W dniu 2010-05-30 14:52, kogutek pisze:

Zrób remont silnika to zacznie siê znaæ na statystyce.

Zajebista podpowiedz.

34 Data: Maj 31 2010 11:36:17
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Miecio 

W dniu 2010-05-30 14:52, kogutek pisze:

Zrób remont silnika to zacznie siê znaæ na statystyce. W moim samochodzie silnik
w którym¶ momencie stwierdzi³ ze nie zapali. A by³o to latem. Mo¿e jak by dosta³
mieszankê wodoru z tlenem to by zaskoczy³. Mój silnik nie zna siê na ¶rednicówce
ale jak po remoncie mia³ znowu wszystkie luzy w granicach tolerancji fabrycznej
dla nowego silnika to siê okaza³o ¿e zapali na wszystkim co siê pali.

To, ¿e twój pojazd by³ tak wyeksploatowany, ¿e wymaga³ remontu nie oznacza, ¿e ka¿dy musi zrobiæ kapitalke silnika.

35 Data: Maj 31 2010 09:31:17
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Jakub Witkowski 

Olek pisze:

On 2010-05-29 23:54, CUT wrote:


Nie zgodzê siê z tob±.

trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego" paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz± nic, inni za to widz± cuda

Z tym co potrafi± wyczuæ normalni ludzie to niestety ¿aden argument.
Ja ju¿ nie raz wykry³em lêgn±c± siê usterkê - na s³uch, w czasie gdy
tzw. normalni ludzie (np. ¿ona, je¿d¿±ca tym samym pojazdem) nie s³yszeli
kompletnie ¿adnej ró¿nicy. Z drugiej strony za¶ mamy audiofilów s³ysz±cych
wp³yw poz³acanych kabli do zasilacza...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

36 Data: Maj 31 2010 16:25:05
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-05-31 09:31, Jakub Witkowski pisze:

Z drugiej strony za¶ mamy audiofilów s³ysz±cych
wp³yw poz³acanych kabli do zasilacza...


Wp³yw kabli jak wp³yw kabli. S± tacy, co pod kable kupuj± marmurowe podk³adki po xxx euro za sztukê i twierdz±, ¿e ró¿nica jest kosmiczna z nimi i bez nich. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

37 Data: Czerwiec 01 2010 02:36:57
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Wp³yw kabli jak wp³yw kabli. S± tacy, co pod kable kupuj± marmurowe
podk³adki po xxx euro za sztukê i twierdz±, ¿e ró¿nica jest kosmiczna z
nimi i bez nich. :)

Zapomnia³e¶ dodaæ, ¿e to sa kable które przesy³aj± sygna³ cyfrowy ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

38 Data: Czerwiec 01 2010 12:40:17
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-06-01 02:36, Adam P³aszczyca pisze:

Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Wp³yw kabli jak wp³yw kabli. S± tacy, co pod kable kupuj± marmurowe
podk³adki po xxx euro za sztukê i twierdz±, ¿e ró¿nica jest kosmiczna z
nimi i bez nich. :)

Zapomnia³e¶ dodaæ, ¿e to sa kable które przesy³aj± sygna³ cyfrowy ;)

Ale mowa by³a o wp³ywie na d¼wiêk kabli do... zasilacza:)

A.

39 Data: Czerwiec 01 2010 15:59:31
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-06-01 12:40, Arek (G) pisze:

W dniu 2010-06-01 02:36, Adam P³aszczyca pisze:
Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisa³(a):

Wp³yw kabli jak wp³yw kabli. S± tacy, co pod kable kupuj± marmurowe
podk³adki po xxx euro za sztukê i twierdz±, ¿e ró¿nica jest kosmiczna z
nimi i bez nich. :)

Zapomnia³e¶ dodaæ, ¿e to sa kable które przesy³aj± sygna³ cyfrowy ;)

Ale mowa by³a o wp³ywie na d¼wiêk kabli do... zasilacza:)


Kable co¶ d¼wiêcz± do zasilacza?!?!? :O











;)


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

40 Data: Maj 29 2010 20:52:02
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Marcin Kiciñski 

W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze:

Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)

Ja testowa³em w Punto II 1.2 60KM. Podczas jazdy "w trasie" wychodzi³o jakie¶ 0.5l/100km oszczêdno¶ci. W mie¶cie brak zauwa¿alnej ró¿nicy.

Podobny test zrobiony w GP nie wykaza³ ró¿nic w spalaniu, ale na 98 silnik wyra¼nie ciszej pracuje (co zauwa¿y³a nawet moja ¿ona - po trzech tygodniach ci±g³ej jazdy na 98 zatankowa³em 95, a ona siê zaniepokoi³a czy z samochodem wszystko ok, bo silnik dziwnie pracuje ;))

Pozdrawiam
--
Marcin Kiciñski
Grande Punto 360° 1.4 77KM

41 Data: Maj 29 2010 20:52:13
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kowtow 

Porusza³em kiedy¶ ten temat i by³y ró¿ne opinie
W Moim Fiacie Linea T-Jet 1.4 120 KM
mia³em okazjê kiedy¶ zatankowaæ na BP Ultimate 98
bardziej przez przypadek ni¿ celowo po prostu by³ wolny akurat ten
dystrybutor przy pozosta³ych by³a kolejka i pomysla³em dlaczego nie
spróbowaæ lepszego paliwa
Ró¿nica by³a kolosalna tak jak bym wsiad³ do innego samochodu odczuwalna
ró¿nica w pracy silnika na plus zdecydowanie wiêksza moc co do zu¿ycia
paliwa to tak jak by delikatnie mniej ale niewiele tak do 0,5 l
Pozdrawiam

42 Data: Maj 29 2010 21:38:42
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...
Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i
oleju napêdowego ¿e dodany w ilo¶ci 2% podnosi warto¶æ opa³ow± o 10%. Powiem
wiêcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa ¿e jak go dolaæ 50% to podniesie
warto¶æ opa³ow± o 10%. Paliwa p³ynne do silników maj± jedne z najwy¿szych
warto¶ci opa³owych przy cenie w granicach 2 z³otych za litr.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

43 Data: Maj 30 2010 07:47:53
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Jacek 

S³usznie prawi Kogutek.
Jednak je¿eli kto¶ ma np. 5% wypadaj±cych zap³onów z swoim bolidzie, w którym ¶wiece s± od nowo¶ci, a uk³ad zap³onowy zasyfiony puszcza pr±d na boki, to pewnie zauwa¿y ró¿nicê, tak jak pisa³em wcze¶niej.
Jacek

44 Data: Maj 30 2010 10:43:12
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

On Sat, 29 May 2010 21:38:42 +0200,  kogutek wrote:

Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i
oleju napêdowego ¿e dodany w ilo¶ci 2% podnosi warto¶æ opa³ow± o 10%. Powiem
wiêcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa ¿e jak go dolaæ 50% to podniesie
warto¶æ opa³ow± o 10%. Paliwa p³ynne do silników maj± jedne z najwy¿szych
warto¶ci opa³owych przy cenie w granicach 2 z³otych za litr.

Plus drugie 2zl/litr podatkow, o ktorych zapomniales.

A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:
-LPG,
-benzyny
-ON

J.

45 Data: Maj 30 2010 12:16:57
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

On Sat, 29 May 2010 21:38:42 +0200,  kogutek wrote:
>Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i
>oleju napêdowego ¿e dodany w ilo¶ci 2% podnosi warto¶æ opa³ow± o 10%. Powiem
>wiêcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa ¿e jak go dolaæ 50% to podniesie
>warto¶æ opa³ow± o 10%. Paliwa p³ynne do silników maj± jedne z najwy¿szych
>warto¶ci opa³owych przy cenie w granicach 2 z³otych za litr.

Plus drugie 2zl/litr podatkow, o ktorych zapomniales.

A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:
-LPG,
-benzyny
-ON

J.

Nie zapomnia³em o podatkach. Celowo ich nie uwzglêdni³em. Nie s± elementem
sta³ym wynikaj±cym z kalkulacji kosztów produkcji i zysku. Wynikaj± z histerii
polityków. Za stron± http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/.
- LPG 34MJ/kg
- benzyna 45MJ/kg
- ON 42MJ/kg
Zu¿ycie paliwa przez silnik spalinowy podaje siê nie w litrach na 100km. Tylko w
kilogramach potrzebnych na wytworzenie wata w czasie sekundy. Do celów
technicznych u¿ywa siê gramów, kilowatów i godzin. Bo wychodz± wyobra¿alne przez
cz³owieka wielko¶ci. Mog³e¶ sam sprawdziæ jak nie wiedzia³e¶. Nie widzê ¿adnego
powodu dla którego chcia³e¶ ¿ebym poda³ warto¶ci dla akurat tych trzech paliw.
Ale prosisz i masz.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

46 Data: Maj 30 2010 13:59:21
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200,  kogutek wrote:

A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:
-LPG,
-benzyny
-ON

Za stron± http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/.
- LPG 34MJ/kg
- benzyna 45MJ/kg
- ON 42MJ/kg
[...] Nie widzê ¿adnego
powodu dla którego chcia³e¶ ¿ebym poda³ warto¶ci dla akurat tych trzech paliw.
Ale prosisz i masz.

Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)

J.

P.S. Nie za malo w tym LPG ?

47 Data: Maj 30 2010 14:29:07
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200,  kogutek wrote:
>> A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa:
>> -LPG,
>> -benzyny
>> -ON

>Za stron± http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/.
>- LPG 34MJ/kg
>- benzyna 45MJ/kg
>- ON 42MJ/kg
>[...] Nie widzê ¿adnego
>powodu dla którego chcia³e¶ ¿ebym poda³ warto¶ci dla akurat tych trzech paliw.
>Ale prosisz i masz.

Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)

J.

P.S. Nie za malo w tym LPG ?



Przelicz sobie. Zu¿ycie w litrach podaj± dla przeciêtnego u¿ytkownika. Napisz±
¿e jeden pali 7,2 a drugi 7,8. W efekcie obydwa w mie¶cie pal± 16 litrów na
setkê. Ca³a dyskusja ¶wiadczy o postêpuj±cym debili¼mie ludzi. Ca³e paliwo w
Polsce, mo¿e z jakimi¶ niewielkimi wyj±tkami na wschodzie, pochodzi z polskich
rafinerii. Co najwy¿ej do jakiego¶ super markowego dolej± dwa wiadra ulepszacza
na cysternê. I raptem te dwa wiadra robi± z normalnej benzyny paliwo rakietowe.
Trzeba byæ jebniêtym ¿eby tak my¶leæ. Lepszych paliw nie ma. Nie znaczy to ¿e
nie ma gorszych. Jak tylko co¶ siê pali i jest tañsze od paliwa to z³odzieje
dolej± tego do cysterny albo zbiornika na stacji. I siê robi gorsze paliwo.
Proste jak budowa cepa. Kiedy¶ czyta³em o kontroli paliw na ³ódzkich stacjach.
Na jednych dobre na innych z³e. Wszystkie id± z tego samego nalewaka w
Koluszkach. Wszystkie w momencie nalewania trzymaj± jak±¶ normê. I nagle jednym
przebywanie w cysternie zaszkodzi³o.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

48 Data: Maj 31 2010 09:02:30
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w

Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)
Przelicz sobie. Zu¿ycie w litrach podaj± dla przeciêtnego u¿ytkownika. Napisz±
¿e jeden pali 7,2 a drugi 7,8. W efekcie obydwa w mie¶cie pal± 16 litrów na
setkê. Ca³a dyskusja ¶wiadczy o postêpuj±cym debili¼mie ludzi. Ca³e paliwo w

Ale pisales ze nie ma paliw ktore maja znacznie wieksza wartosc opalowa.
Teraz przelicz na litry :-)

Polsce, mo¿e z jakimi¶ niewielkimi wyj±tkami na wschodzie, pochodzi z polskich
rafinerii. Co najwy¿ej do jakiego¶ super markowego dolej± dwa wiadra ulepszacza
na cysternê. I raptem te dwa wiadra robi± z normalnej benzyny paliwo rakietowe.
Trzeba byæ jebniêtym ¿eby tak my¶leæ. Lepszych paliw nie ma.

No coz, teraz moze i nie ma, ale proponuje przeczytac historie czteroetylku olowiu :-)

J.

49 Data: Maj 30 2010 11:28:49
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: Olek 

On 2010-05-29 21:38, kogutek wrote:

Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i
oleju napêdowego ¿e dodany w ilo¶ci 2% podnosi warto¶æ opa³ow± o 10%. Powiem
wiêcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa ¿e jak go dolaæ 50% to podniesie
warto¶æ opa³ow± o 10%. Paliwa p³ynne do silników maj± jedne z najwy¿szych
warto¶ci opa³owych przy cenie w granicach 2 z³otych za litr.


no w³a¶nie, a teraz wyt³umacz to tym g³±bom z tego w±tku...

50 Data: Maj 30 2010 14:39:11
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

On 2010-05-29 21:38, kogutek wrote:

> Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i
> oleju napêdowego ¿e dodany w ilo¶ci 2% podnosi warto¶æ opa³ow± o 10%. Powiem
> wiêcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa ¿e jak go dolaæ 50% to podniesie
> warto¶æ opa³ow± o 10%. Paliwa p³ynne do silników maj± jedne z najwy¿szych
> warto¶ci opa³owych przy cenie w granicach 2 z³otych za litr.
>

no w³a¶nie, a teraz wyt³umacz to tym g³±bom z tego w±tku...
Nie da siê bo to g³±by i w nauczyciela od fizyki rzucali ogryzkami.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

51 Data: Maj 31 2010 10:41:06
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: [Cichy] 

Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.

Wyobraz sobie, ze wplyw ma tez:
- drobniejsze rozpylenie paliwa
- lepsze wymieszanie z powietrzem (tlenem)
- mniejsze skraplanie na sciankach elementow silnika
- nizsza temperatura parowania
- odpowiednia predkosc spalania (zeby paliwo nie konczylo sie dopalac juz podczas suwu wydechu)

itd itd.

Pozdrawiam,
Cichy

52 Data: Czerwiec 01 2010 12:04:29
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.

Wyobraz sobie, ze wplyw ma tez:
- drobniejsze rozpylenie paliwa
- lepsze wymieszanie z powietrzem (tlenem)
- mniejsze skraplanie na sciankach elementow silnika
- nizsza temperatura parowania
- odpowiednia predkosc spalania (zeby paliwo nie konczylo sie dopalac juz
podczas suwu wydechu)

itd itd.

Pozdrawiam,
Cichy

Niby masz racjê. Ale najdrobniejsze z mo¿liwych rozpylenie paliwa i przez to
dobre wymieszanie z powietrzem oraz ³atwiejsze odparowanie go bez osiadania na
¶ciankach, jak równie¿ w³a¶ciw± prêdko¶æ spalania. Zapewnia u¿ycie paliwa
zgodnego z wymaganiami producenta silnika przy za³o¿eniu ¿e silnik jest
pe³nosprawny. Nie leje wtryskiwaczami, ma termostat utrzymuj±cy w³a¶ciw±
temperaturê itd. Kierowca samochodu z takim silnikiem, domy¶lnie zak³adam ¿e
ca³a reszta samochodu, te¿ jest w bardzo dobrym stanie, nie odczuje ¿adnej
ró¿nicy. Pomimo ¿e kilku procentowa ró¿nica na plus bêdzie. Za to w rzêchu
ró¿nica bêdzie kolosalna je¶li nalaæ lepszego paliwa. Zacznie lepiej zapalaæ,
zu¿yje mniej paliwa. Ale nie stanie siê oszczêdniejszy tylko zbli¿y siê do
wielko¶ci zu¿ycia jak by³ w dobrym stanie. W tum temacie zdania s± podzielone.
Jedni twierdz± ze nic nie daje lepsze paliwo, inni ¿e jest wyra¼na poprawa. Jak
by ich spytaæ w jakim stanie s± ich silniki Ka¿dy musi sam oceniæ czy mu warto
laæ dro¿sze paliwo ¿eby zapala³. Czy zrobi remont albo sprzeda samochód. 

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

53 Data: Czerwiec 07 2010 14:59:09
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: [Cichy] 

Ale nie stanie siê oszczêdniejszy tylko zbli¿y siê do
wielko¶ci zu¿ycia jak by³ w dobrym stanie.

- Przez to wlasnie stanie siê oszczedniejszy.
- bedzie mial mniej nagarów.
- wtryskiwacze sie przeczyszcza (o ile w ogole cos je przeczysci, a przynajmniej mniejsza szansa na zasyfienie)
- lepsze paliwo = mniejsza szansa na "chrzczone" paliwo (niestety)

itd itd.

Oczywiscie, ka¿dy musi sam sobie odpowiedzieæ, czy woli takie czy takie paliwo i czy w ogole to mu da jakies korzysci (krotko, czy dlugoterminowe).

pozdrawiam,
Cichy

54 Data: Czerwiec 01 2010 12:05:27
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kogutek 

Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.

Wyobraz sobie, ze wplyw ma tez:
- drobniejsze rozpylenie paliwa
- lepsze wymieszanie z powietrzem (tlenem)
- mniejsze skraplanie na sciankach elementow silnika
- nizsza temperatura parowania
- odpowiednia predkosc spalania (zeby paliwo nie konczylo sie dopalac juz
podczas suwu wydechu)

itd itd.

Pozdrawiam,
Cichy

Niby masz racjê. Ale najdrobniejsze z mo¿liwych rozpylenie paliwa i przez to
dobre wymieszanie z powietrzem oraz ³atwiejsze odparowanie go bez osiadania na
¶ciankach, jak równie¿ w³a¶ciw± prêdko¶æ spalania. Zapewnia u¿ycie paliwa
zgodnego z wymaganiami producenta silnika przy za³o¿eniu ¿e silnik jest
pe³nosprawny. Nie leje wtryskiwaczami, ma termostat utrzymuj±cy w³a¶ciw±
temperaturê itd. Kierowca samochodu z takim silnikiem, domy¶lnie zak³adam ¿e
ca³a reszta samochodu, te¿ jest w bardzo dobrym stanie, nie odczuje ¿adnej
ró¿nicy. Pomimo ¿e kilku procentowa ró¿nica na plus bêdzie. Za to w rzêchu
ró¿nica bêdzie kolosalna je¶li nalaæ lepszego paliwa. Zacznie lepiej zapalaæ,
zu¿yje mniej paliwa. Ale nie stanie siê oszczêdniejszy tylko zbli¿y siê do
wielko¶ci zu¿ycia jak by³ w dobrym stanie. W tum temacie zdania s± podzielone.
Jedni twierdz± ze nic nie daje lepsze paliwo, inni ¿e jest wyra¼na poprawa. Jak
by ich spytaæ w jakim stanie s± ich silniki to jakich odpowiedzi mo¿na by siê
spodziewaæ. Ka¿dy musi sam oceniæ czy mu warto laæ dro¿sze paliwo ¿eby zapala³.
Czy zrobi remont albo sprzeda samochód. 

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

55 Data: Maj 29 2010 23:45:10
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: pbanasik 


U¿ytkownik "BearBag"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

Moje obserwacje w VW Golf TSI 122KM:
Shell Vpower 95 - brak zauwa¿alnych ró¿nic w spalaniu, osi±gi i kultura pracy silnika bez zauwa¿alnych ró¿nic (zatankowane kilka razy)
Shell Vpower Racing 100 - brak zauwa¿alnych ró¿nic w spalaniu, gorsza kultura praca silnika, s³absze osi±gi (zatankowane 1 raz)
Normalnie lejê zwyk³± 95 zalecan± do tego silnika.

Pozdrawiam
Pawik

56 Data: Maj 30 2010 00:01:34
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: .Peeter 

"BearBag" wrote:

Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie czasu ?

Ja testowa³em tylko alternatywne paliwa dla V-Power Diesel,
czyli gnojówki "premium" z innych stacji.

Wnioski:
Lotos Dynamic - zim± odpalanie bez problemów, minimalnie
s³absze osi±gi ni¿ na V-P, za to lepsza kultura pracy w czasie
mrozów, przeje¼dzi³em na tym ca³± zimê. W temperaturach
rzêdu >10 stopni nie testowa³em, chyba siê skuszê.
BP Ultimate - efektem zalania ca³ego zbiornika tego paliwa
by³o 700km gorszej dynamiki i zauwa¿alnego we wstecznym
lusterku dymienia przy ostrzejszym deptaniu.
Orlen Verva - wyra¼nie s³absze osi±gi, zalewane by³o na niby
dobrej stacji w ma³ym mie¶cie. Niestety chyba siê zrazi³em.

Ostatnio znajoma robi³a test, zala³a pe³ny bak Vervy diesel
i te¿ narzeka³a, ¿e auto straci³o na osi±gach. Wróci³a do znacznie
dro¿szego V-P Diesel.

Pewnie i tak te wszystkie testy s± niewiele warte, zbyt du¿o
zale¿y od konkretnej stacji...

Pozdrawiam
..Peeter

57 Data: Maj 29 2010 16:49:53
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: JAM 

On May 29, 11:17 am, BearBag  wrote:

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

Prawda jest taka, ze jezeli w silniku nie wystepuje spalanie stukowe,
to benzyny o nizszej liczbie oktanowej maja odrobine wyzsza wartosc
energetyczna na litr wiec daja odrobine lepszy przebieg. Wlasciciele
pojazdow wyposazonych w taki silnik beda twierdzili, ze nie widza
zadnej roznicy w spalaniu pomiedzy roznymi wersjami benzyn. Jezeli
natomiast silnik zaczyna spalac stukowo to wykrywa to czujnik silnika
i przesuwa kat zaplonu tak aby to spalanie stukowe wyeliminowac.
Odbywa sie to jednakze kosztem znaczniejszego spadku sprawnosci
silnike i silnik zaczyna palic wiecej. Jezaeli do takiego silnika
wlejemy paliwo o wyzszej liczbie oktanowej to wtedy nagle "cudownie"
poprawi sie przebieg samocvhodu bo komputer przestanie zmieniac
optymalny kat zaplonu. Zalezy wiec to od konstrukcji silnika, stopnia
jego zuzycia, stopnia zanieczyszczenia komor splania nagarem itp.
Wlasciciele samochodu wyposazonego w taki wlasnie silnik beda widzieli
wyrazna roznice pomiedzy benzyne 95 a na przyklad benzyna 98.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

58 Data: Maj 30 2010 02:45:26
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: jacek2v 

On 29 Maj, 17:17, BearBag  wrote:

Witam
Czyta³em ostatnio test w jednej z gazet motoryzacyjnych i tam
testowali dwie dro¿sze benzyny: V-power i  bp ultimate w porównaniu do
tradycyjnej 95. Wysz³o na to ¿e spalanie (test na d³ugo¶ci 1000km) nie
rózni sie na tyle ¿eby op³aca³o siê dop³acaæ - czesto nawet 20-30gr na
litrze. Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze
paliwa i mówi ¿e spala im ¶rednio litr mniej na setke po mie¶cie.
Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie
czasu ? Choci oczywi¶cie o wieksze silniki bo takie seicento 0.9l
zawsze bedzie pali³o podobnie :)
Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V-
power i jeszcz mniej na BP. Ale dziennikarzom sie nie wierzy...

W³a¶nie wraca do mnie ten temat :)
Kiedy¶: auto golf III 1,9 TDI 110KM (spalanie ¶rednie 6,3l/100km -
trasa/miasto 50%/50%, tankowanie przy 600-700km)
V-Power - lepiej siê zbiera mniejsze zu¿ycie - tak na 100km w
granicach 0,5-1l w stosunku do Petrochemi P³ock normal (stacja ok.,
czyli bez dolewek :)).
BP Ultimate - silik ciszej i g³adzie pracuje (nawet w porównaniu do V-
Power) - zu¿ycie wiêksze w porównaniu do V-Power 0,5-1l/100km - a
nawet raz by³o 2l (ale to siê wiêcej nie powtórzy³o :)

Teraz: auto forester 2D 147KM (spalanie ¶rednie 8,3l/100km - trasa/
miasto 40%/60%, tankowanie przy 500-600km)
Co bym nie wla³ zu¿ycie podobne :). Mo¿e na V-Power trochê mniejsze
(0,5l) - ale nie zawsze. Na Statoil Gold dwa razy wysz³o 1l lepiej. BP-
Ultimate nie æwiczy³em
Na V-Power zdecydowanie lepsze osi±gi :)

Pzdr.

59 Data: Maj 30 2010 12:37:49
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: BagMan 

Na Dieslach siê nie znam.
Ale moi szanowni grupowicze porównuj± benzyny 95 i 98 oktanowe w silnikach przewidzianych do spalania 95tki, co wydaje siê byc pewnym nie porozumieniem.
Oktanowo¶æ benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza moc z silnika. W dobie silnikow sterowanych komputerowo teoretycznie silnik powinien dostosowac zaplon do wlasciwosci benzyny poprzez dopuszalna auto modyfikacje mapy zaplonu.
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc ró¿nice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej korekty (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow)

N.B. w niektórych silnikach (np opel corsa 1.2 1995), pod maska byl przelacznik oktanowosci benzyny 90(2?)/95. Jednak nie widzia³em ju¿ pó¼niej takiego rozwi±zania dla benzyny 95/98.
Za to w silnikach przewidzianych do spalania mieszanki ubogiej (Lean Burning Engine)tzn. podatnej na spalania sutkowe, benzyna 98 jest wymagana i zalanie 95 czuc od razu, tzn nie pali albo tez dziala nie poprawnie.

Mora³ z tego taki ze je¿eli po zalaniu 98 do silnika na 95 wyra¼nie, codziennie i nie zmiennie nie czuæ ró¿nicy to po co przep³acaæ?

pozdrawiam

BagMan

60 Data: Maj 30 2010 17:00:32
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: J.F. 

On Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200,  BagMan wrote:

Oktanowo¶æ benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie
stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza

przyspieszyc.

moc z silnika.
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory
spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc
ró¿nice.

Przydalby sie reset komputera, albo wiecej pojezdzenia.

N.B. w niektórych silnikach (np opel corsa 1.2 1995), pod maska byl
przelacznik oktanowosci benzyny 90(2?)/95. Jednak nie widzia³em ju¿
pó¼niej takiego rozwi±zania dla benzyny 95/98.

Bo w Niemczech na stacjach jest jeszcze benzyna Normal - 91 oktanow.
98 chyba malo kto tankuje, ale tez jest.

J.

61 Data: Maj 30 2010 17:07:03
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: BagMan 

J.F. pisze:

On Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200,  BagMan wrote:
Oktanowo¶æ benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza

przyspieszyc.
Masz racje :)

moc z silnika.
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc ró¿nice.

Przydalby sie reset komputera, albo wiecej pojezdzenia.
S±dzê ze zakres autoregulacji moze byc i tak za maly by pokryc 98 oktanow± benzyne :(

62 Data: Czerwiec 01 2010 11:41:36
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie...
Autor: kamil 



"BagMan"  wrote in message

Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc ró¿nice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej korekty (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow)

Osobiscie watpie, zeby przecietny samochod mapowany pod 95okt potrafil przystosowac sie do "lepszego" paliwa.

W druga strone jak najbardziej, dwa razy zalalem 95 do mojego wymagajacego 98 i dwa razy musialem resetowac komputer, bo obcial boost turbo o polowe i jechal jak z workiem cementu w bagazniku.



Pozdrawiam
Kamil

63 Data: Maj 31 2010 11:48:38
Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie. ..
Autor: szagrat 

2 lata jezdze na vervie 98 i z moich obserwacji wynika ze roznice w spalaniu sa praktycznie pomijalne. Co innego kultura pracy - silnik pracuje o wiele ciszej, lepiej wchodzi na obroty - to czuc dosc wyraznie. Decyzja czy warto czy nie to juz indywidualna sprawa.
Jakosciowo sa te paliwa lepsze od tanszych - i raczej na pewno ma to pozytywny wplyw na silnik.

Pozdrawiam,
Jaro.

Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie. ..



Grupy dyskusyjne