Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie. ..
1 | Data: Maj 29 2010 08:17:18 |
Temat: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | |
Autor: BearBag | Witam 2 |
Data: Maj 29 2010 17:36:15 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Rafal | On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote: Witam Niegdy¶ kupowa³em tylko i wy³±cznie BP ultimate diesel, je¼dzi³em na tym jakie¶ 2-3 lata. Obecnie od kilku miesiêcy tankuje na BP albo na SHELL'u normalnego diesla. Minimalne ¶rednie spalanie na wzorcowej trasie po której czêsto je¿d¿ê wynosi 5,8l/100km, jak mi siê nie chce bawiæ w oszczêdzanie to ¶rednie na tej trasie mam oko³o 6,5l i to niezale¿nie od rodzaju zatankowanego paliwa. Nie zauwa¿y³em zmniejszonego spalania na "lepszym" paliwie. Druga strona medalu: jako¶æ paliwa - jakie¶ 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³ wymieniany, reszta sprawdzana, po naprawie mo¿na powiedzieæ ¿e by³y OK. Je¼dzi³em te 2..3 lata na "lepszym" paliwie i... mam wtryskiwacz do naprawy:| Teraz tankuje tylko to "gorsze" paliwo ale nadal trzymam siê markowych stacji, je¿eli wtryskiwacze wytrzymaj± 2 lata to... wnioski wyci±gnijcie sami. 3 |
Data: Maj 29 2010 17:37:51 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Rafal | On 29.05.2010 17:36, Rafal wrote: On 29.05.2010 17:17, BearBag wrote: Zapomnia³em dodaæ.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi 4 |
Data: Maj 29 2010 17:48:41 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200, Rafal wrote: Druga strona medalu:Zapomnia³em dodaæ.. Pacjent Laguna II 2.2 dCi Skoro francuzi cewki nie potrafia nawinac, to czego sie po ich wtryskiwaczach spodziewasz ? :-) J. 5 |
Data: Maj 29 2010 18:22:09 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie. .. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze: On Sat, 29 May 2010 17:37:51 +0200, Rafal wrote: SÄ™k w tym, ¿e te wtryskiwacze z du¿ym prawdopodobieÅ„stwem sÄ… niemieckie. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój." 6 |
Data: Maj 29 2010 18:38:44 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | On Sat, 29 May 2010 18:22:09 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: W dniu 2010-05-29 17:48, J.F. pisze: Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli "niemieckiej firmy" :-) J. 7 |
Data: Maj 30 2010 14:32:06 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: PSYLO | W dniu 2010-05-29 18:38, J.F. pisze: Sprawdzi czy nie made in France, albo made in Italy, nawet jesli W±tpiê, W³osi by takiej wiochy nie odstawiali, ¿eby obni¿aæ warto¶æ swoich produktów przez firmowanie ich szmelcowatym germañskim logotypem ;) -- PSYLO 8 |
Data: Maj 31 2010 08:58:46 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | U¿ytkownik "PSYLO" napisa³ w W dniu 2010-05-29 18:38, J.F. pisze: Niestety to Niemcy odstawiaja taka wioche - porzadne niemieckie logo, a towar made in Italy :-) J. 9 |
Data: Maj 30 2010 14:48:53 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Sebastian Bia³y | Rafal wrote: jako¶æ paliwa - jakie¶ 3 lata temu robi³em wtryskiwacze, jeden by³ wymieniany, reszta sprawdzana [...]> wnioski wyci±gnijcie sami. Malo reprezentatywna ilo¶æ przypadków. Ja zrobisz setke wtryskiwaczy to jest szansa na jakie¶ wnioski. PS. Te¿ mam LII 2.2dci. Paliwo "lepsze" lane jest od poczatku. 8 lat i je¼dzi na wtryskach oryginalnych. O czym to swiadczy? Kompletnie o niczym. 10 |
Data: Maj 29 2010 17:39:40 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Grejon | BearBag pisze: Witam Proste - zatankowa³ dro¿sze paliwo to zacz±³ oszczêdniej je¼dziæ ;) -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 11 |
Data: Maj 29 2010 17:50:16 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Jacek | Testowa³em na w³asnym aucie i wysz³o mi, ¿e na Shell V-power pali 0,5 litra mniej, silnik rano zapala bez problemu i równo ci±gnie. Na "zwyk³ym" paliwie rano kaprysi³, zw³aszcza w wilgotnie dni, wiêcej pali³ i jako¶ nie mia³ kopyta. 12 |
Data: Maj 29 2010 18:00:38 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | On Sat, 29 May 2010 08:17:18 -0700 (PDT), BearBag wrote: Z drugiej jednak strony dwójka znajomy tankuje tylko dro¿sze Przetestuj sam i napisz co wyszlo. Tylko zadbaj o wlasciwe warunki. Koledze kiedys wyszlo w trasie znacznie mniejsze spalanie. I tak sobie przypomnial ze chyba cos "lepszego" zatankowal. Spalanie bylo naprawde niskie i wzbudzilo zainteresowanie, ale nie ciagnal tematu. Testowany silnik 1.8 125KM spali³ 0.15l mniej na sto kiloterów na V- 0.15 to jest mniej niz rozrzut pomiarow :-) J. 13 |
Data: Maj 29 2010 18:44:37 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Adam Szewczak |
14 |
Data: Maj 29 2010 18:47:18 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze: Witam Ja robi³em takie testy w d³ugim okresie czasu: 3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda VFR800 VTEC. Mercedes 270CDI: - Silnik spala³ na trasie (wg. wskazañ komputera, autostrada, sta³a prêdko¶æ, 500km) prawie litr mniej. - Nie zauwa¿y³em ró¿nicy w pracy silnika i osi±gach. - Znacznie ³atwiejszy rozruch przy du¿ych mrozach OPEL Corsa C 1.8 16V, - tankowa³em od nowo¶ci paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k zmieni³em paliwo na 95. Po kilkuset km pojawia³y siê b³êdy "Stukowe spalanie", problem znik³ po ponownym zatankowaniu 98. - Na paliwach premium silnik pracowa³ równiej i ciszej. - Minimalna ró¿nica w zu¿yciu paliwa (ok 0,4-0,5l) - Brak ró¿nicy w osi±gach Honda VFR800 - Brak ró¿nic w zu¿yciu paliwa - Brak ró¿nic w osi±gach - Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie wiêksz± kultur±. (ciszej, równiej, bardziej basowo) 15 |
Data: Maj 29 2010 21:14:52 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-29 18:47, CUT wrote: Ja robi³em takie testy w d³ugim okresie czasu: komputer jest ma³o dok³adny, trzeba by³o zalaæ pod korek i sprawdziæ dok³adnie ile Ci wysz³o, pod warunkiem , ¿e ta sama trasa i sta³a prêdko¶æ! - Nie zauwa¿y³em ró¿nicy w pracy silnika i osi±gach. teraz zastanów siê co ma wp³yw na rozruch, g³ównie, bo na pewno nie paliwo :)
a co mówi liczba "oktanowa"? Wymieñ czujnik spalania stukowego... Honda VFR800 albo to tylko autosugestia. Moim zdaniem ró¿nica jest znikoma, za to w portfelu ju¿ nie koniecznie. 16 |
Data: Maj 29 2010 23:54:28 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-29 21:14, Olek pisze: On 2010-05-29 18:47, CUT wrote: Jego b³±d jest na tyle ma³y, ¿e pomijalny - to te¿ sprawdzi³em. Poza tym jak komputer przez 500km pokazuje 6,5 litra, po czym na tej samej trasie na paliwach premium pokazuje 5,6l to co¶ w tym musi byæ. (sprawdzone dziesi±tki razy na tej samej trasie)
Przy mrozach?? Tu siê kolego mylisz. Przy du¿ych mrozach przy w³±czonym dogrzewaniu uk³adu paliwowego, po odczekaniu jak zniknie dioda od ¶wiec na paliwach premium zapala za pierwszym obrotem rozrusznika. W innym wypadku za 2-4 obrotem. OPEL Corsa C 1.8 16V, albo to tylko autosugestia. Nie zgodzê siê z tob±. 17 |
Data: Maj 30 2010 00:13:51 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-29 23:54, CUT wrote: Nie zgodzê siê z tob±. trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego" paliwa jest tak zauwa¿alne, jak magnetyzerów. Normalni ludzie nie widz± nic, inni za to widz± cuda, a je¶li jaki¶ V-Power ma jakikolwiek wp³yw na silnik, rozruchy, spalanie czy cokolwiek, to jest to w przedziale 0-5% max, wiêc zapewne w granicy b³êdu... tyle na temat. 18 |
Data: Maj 30 2010 10:15:45 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Dysiek | trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego" paliwa Byl kiedys nawet test tych paliw w Motorze i wynki na plus byly wlasnie w granicach bledu statystycznego. Pozdrawiam Dysiek 19 |
Data: Maj 30 2010 10:43:53 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-30 00:13, Olek pisze: On 2010-05-29 23:54, CUT wrote: Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w oparciu o wieloletnie obserwacje, ty w oparciu o gazetki. Ró¿nica w czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna). Robiê trasê ¦l±sk - Leipzig trzy razy w miesi±cu. W samochodzie mam 65l zbiornik. Jak to wyt³umaczysz, ¿e na paliwach premium zajadê w 2 strony bez tankowania? A na zwyk³ym ON nie? Ró¿nica na tej trasie wynosi ok 8-10l na korzy¶æ tych lepszych wiêc to s± wymierne korzy¶ci, a nie b³±d statystyczny. W mniejszym benzynowym silniku 1.8 ró¿nica w spalaniu jest znacznie mniejsza (0,4-0,5l) 20 |
Data: Maj 30 2010 11:26:26 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-30 10:43, CUT wrote: Widaæ silnik w moim samochodzie nie zna siê na statystyce. Ja piszê w a gdzie napisalem , ¿e gazetki??? Sam te¿ kiedy¶ zala³em "lepsze" paliwo, zmiana by³a ¯ADNA, ale to by³a benzyna , mo¿e ON jest jaki¶ magiczny... 25-30s odpalasz auto w zimie? Mo¿e czas na jakie¶ naprawy, a nie lanie magicznego paliwa? Paliwo przy rozruchu ma ma³o do powiedzenia, je¶li masz dobry akumulator, je¶li iskra jest, je¶li rozrusznik krêci i nie ma innych problemów z osprzêtem, to nie ma bata ¿eby¶ nie odpali³ na zimnym silniku, nawet jak zalejesz najgorsze ¶cierwo.
mam na to jedn± radê - zmieñ stacje to raz... Dwa - jest takie trudne s³owo autosugestia... Zala³e¶ magiczny (czy. dro¿szy) ON i pewnie mniej dusi³e¶ peda³ gazu. Ale jeszcze raz - zalej nie-magiczny ON na innej stacji i sprawd¼, bo ró¿nica w tych paliwach jest znikoma, wiêc mo¿e kto¶ Cie robi w konia... 21 |
Data: Maj 30 2010 15:17:53 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-30 11:26, Olek pisze: mam na to jedn± radê - zmieñ stacje to raz... Dwa - jest takie trudne Ch³opie we¼ przeczytaj jeszcze raz co napisa³em. Nie jecha³em raz t± tras±. Je¿d¿ê ni± trzy razy w miesi±cu od 5 lat! Tankuje na ró¿nych stacjach! Na trasie niewiele ponad 1000km jestem w stanie zaoszczêdziæ 8-10litrów. I to nie jest autosugestia - to s± stwierdzone z autopsji fakty! Prêdko¶æ 120-130km/h, 1800-2000obr/min - spalanie 5,6l vs 6,5l Je¶li nadal chcesz mi wmówiæ, ¿e mój pies jest koz± to powodzenia. Tyle w tym temacie. 22 |
Data: Maj 30 2010 16:07:19 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-30 15:17, CUT wrote: Ch³opie we¼ przeczytaj jeszcze raz co napisa³em. Nie jecha³em raz t± ta i powiedz jeszcze, ¿e odpalasz tempomat i masz pust± drogê... Daj przejechaæ t± trasê komu¶ innemu wtedy bêdzie jaki¶ sensowny wynik...
Kupi³e¶ ju¿ magnetyzer? 23 |
Data: Maj 30 2010 18:16:15 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Jurand |
On 2010-05-30 15:17, CUT wrote: Ch³op Ci napisa³ tak prosto, jak tylko sie da³o, a Ty dalej swoje. Akurat tak siê mu dziwnie sk³ada, ¿e zawsze jak ma paliwo Premium w baku, to ma lepsze warunki drogowe i dziêki temu mniej spala... taaaa... Jurand. 24 |
Data: Maj 31 2010 09:47:21 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-05-30 11:26, Olek pisze: On 2010-05-30 10:43, CUT wrote: A to jest argument tylko za tym, ¿e sprzêt którym wozisz dupê jest s³abszy ni¿ Twojego przedmówcy. A co do benzyny w moim aucie komputer równie¿ potrafi wykryæ ró¿nicê pomiêdzy normaln± a przybajerzon± i tej lepszej spala mniej. Robiê trasê ¦l±sk - Leipzig trzy razy w miesi±cu. W samochodzie mam 65l Ale ta autosugestia mo¿e dzia³aæ w dwie strony. Lejesz lepsze wiêc je¼dzisz oszczêdniej, lub ostrzej bo silnik ma lepsze osi±gi. I wówczas spalasz znacznie wiêcej:) A. 25 |
Data: Maj 31 2010 13:05:08 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Sebastian Kaliszewski | Olek wrote: On 2010-05-30 10:43, CUT wrote: Nie 25-30s tylko przy -25 - -30C. Có¿, ON w takich temperaturach gêstnieje -- mo¿e ten szlachetniejszy jest bardziej p³ynny. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 26 |
Data: Maj 30 2010 11:36:14 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-30 10:43, CUT wrote: trudno siê zgodziæ z Tob±, skoro moim zdaniem dzia³anie "lepszego" Jeszcze poczytaj sobie http://artelis.pl/artykuly/12656/problemy-z-rozruchem-silnika-wysokopreznego-w-niskich-temperaturach gdzie tu s³owo o paliwie? O instalacji paliwowej - jak najbardziej... 27 |
Data: Maj 30 2010 15:09:56 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-30 11:36, Olek pisze: On 2010-05-30 10:43, CUT wrote: Gdzie napisa³em, ¿e wystêpuj± problemy z rozruchem? 28 |
Data: Maj 30 2010 16:05:25 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-30 15:09, CUT wrote: Gdzie napisa³em, ¿e wystêpuj± problemy z rozruchem? ró¿nica w czasie rozruchu rzêdu 20-30s - no wybacz... napraw auto pó¼niej porozmawiamy o statystyce... 29 |
Data: Maj 30 2010 16:27:50 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-30 16:05, Olek pisze: On 2010-05-30 15:09, CUT wrote: "Ró¿nica w czasie rozruchu przy mrozach rzêdu 25-30s jest bardzo du¿a (3-4 krotna)" Wybacz specjalnie dla Ciebie rozwinê: "mrozach rzêdu 25-30 stopni" 30 |
Data: Maj 30 2010 16:46:54 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-30 16:27, CUT wrote: W dniu 2010-05-30 16:05, Olek pisze: fajnie, ¿e s to u Ciebie stopnie Celsjusza... jakkolwiek 3-4 krotna ró¿nica w czasie rozruchu (a wiêc zak³adaj±c, ¿e odpalasz standardowo od 2-4s na magicznym paliwie, to 8-16s na tym z³ym i be) nie jest normalnym zjawiskiem, wiêc mo¿e napraw najpierw auto i wróæ do rozmowy... 31 |
Data: Maj 30 2010 18:07:25 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-30 16:46, Olek pisze: fajnie, ¿e s to u Ciebie stopnie Celsjusza... jakkolwiek 3-4 krotna Jednak nie umiesz czytaæ. 32 |
Data: Maj 30 2010 14:52:53 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | W dniu 2010-05-30 00:13, Olek pisze:Zrób remont silnika to zacznie siê znaæ na statystyce. W moim samochodzie silnik w którym¶ momencie stwierdzi³ ze nie zapali. A by³o to latem. Mo¿e jak by dosta³ mieszankê wodoru z tlenem to by zaskoczy³. Mój silnik nie zna siê na ¶rednicówce ale jak po remoncie mia³ znowu wszystkie luzy w granicach tolerancji fabrycznej dla nowego silnika to siê okaza³o ¿e zapali na wszystkim co siê pali. Wystarczy ¿e zim± do³o¿± do paliwa jakiej¶ bardziej lotnej frakcji. Do ON benzyny dolej±. I ju¿ rzêchy zapalaj±. Koszt dodatkowej benzyny na litr paliwa 2 grosze. Paliwo zrobi± dro¿sze o 50 groszy. Potem tylko trochê dobrej propagandy. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 33 |
Data: Maj 30 2010 15:08:52 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: CUT | W dniu 2010-05-30 14:52, kogutek pisze: Zrób remont silnika to zacznie siê znaæ na statystyce. Zajebista podpowiedz. 34 |
Data: Maj 31 2010 11:36:17 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Miecio | W dniu 2010-05-30 14:52, kogutek pisze: Zrób remont silnika to zacznie siê znaæ na statystyce. W moim samochodzie silnik To, ¿e twój pojazd by³ tak wyeksploatowany, ¿e wymaga³ remontu nie oznacza, ¿e ka¿dy musi zrobiæ kapitalke silnika. 35 |
Data: Maj 31 2010 09:31:17 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Jakub Witkowski | Olek pisze: On 2010-05-29 23:54, CUT wrote: Z tym co potrafi± wyczuæ normalni ludzie to niestety ¿aden argument. Ja ju¿ nie raz wykry³em lêgn±c± siê usterkê - na s³uch, w czasie gdy tzw. normalni ludzie (np. ¿ona, je¿d¿±ca tym samym pojazdem) nie s³yszeli kompletnie ¿adnej ró¿nicy. Z drugiej strony za¶ mamy audiofilów s³ysz±cych wp³yw poz³acanych kabli do zasilacza... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 36 |
Data: Maj 31 2010 16:25:05 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-05-31 09:31, Jakub Witkowski pisze: Z drugiej strony za¶ mamy audiofilów s³ysz±cych Wp³yw kabli jak wp³yw kabli. S± tacy, co pod kable kupuj± marmurowe podk³adki po xxx euro za sztukê i twierdz±, ¿e ró¿nica jest kosmiczna z nimi i bez nich. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój." 37 |
Data: Czerwiec 01 2010 02:36:57 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a): Wp³yw kabli jak wp³yw kabli. S± tacy, co pod kable kupuj± marmurowe Zapomnia³e¶ dodaæ, ¿e to sa kable które przesy³aj± sygna³ cyfrowy ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 38 |
Data: Czerwiec 01 2010 12:40:17 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Arek (G) | W dniu 2010-06-01 02:36, Adam P³aszczyca pisze: Dnia Mon, 31 May 2010 16:25:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):Ale mowa by³a o wp³ywie na d¼wiêk kabli do... zasilacza:) A. 39 |
Data: Czerwiec 01 2010 15:59:31 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-06-01 12:40, Arek (G) pisze: W dniu 2010-06-01 02:36, Adam P³aszczyca pisze: Kable co¶ d¼wiêcz± do zasilacza?!?!? :O ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój." 40 |
Data: Maj 29 2010 20:52:02 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Marcin Kiciñski | W dniu 2010-05-29 17:17, BearBag pisze: Gdzie le¿y prawda. Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie Ja testowa³em w Punto II 1.2 60KM. Podczas jazdy "w trasie" wychodzi³o jakie¶ 0.5l/100km oszczêdno¶ci. W mie¶cie brak zauwa¿alnej ró¿nicy. Podobny test zrobiony w GP nie wykaza³ ró¿nic w spalaniu, ale na 98 silnik wyra¼nie ciszej pracuje (co zauwa¿y³a nawet moja ¿ona - po trzech tygodniach ci±g³ej jazdy na 98 zatankowa³em 95, a ona siê zaniepokoi³a czy z samochodem wszystko ok, bo silnik dziwnie pracuje ;)) Pozdrawiam -- Marcin Kiciñski Grande Punto 360° 1.4 77KM 41 |
Data: Maj 29 2010 20:52:13 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kowtow | Porusza³em kiedy¶ ten temat i by³y ró¿ne opinie 42 |
Data: Maj 29 2010 21:38:42 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | WitamPowiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i oleju napêdowego ¿e dodany w ilo¶ci 2% podnosi warto¶æ opa³ow± o 10%. Powiem wiêcej. Nie ma takiego dodatku do paliwa ¿e jak go dolaæ 50% to podniesie warto¶æ opa³ow± o 10%. Paliwa p³ynne do silników maj± jedne z najwy¿szych warto¶ci opa³owych przy cenie w granicach 2 z³otych za litr. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 43 |
Data: Maj 30 2010 07:47:53 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Jacek | S³usznie prawi Kogutek. 44 |
Data: Maj 30 2010 10:43:12 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | On Sat, 29 May 2010 21:38:42 +0200, kogutek wrote: Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i Plus drugie 2zl/litr podatkow, o ktorych zapomniales. A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa: -LPG, -benzyny -ON J. 45 |
Data: Maj 30 2010 12:16:57 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | On Sat, 29 May 2010 21:38:42 +0200, kogutek wrote:Nie zapomnia³em o podatkach. Celowo ich nie uwzglêdni³em. Nie s± elementem sta³ym wynikaj±cym z kalkulacji kosztów produkcji i zysku. Wynikaj± z histerii polityków. Za stron± http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/. - LPG 34MJ/kg - benzyna 45MJ/kg - ON 42MJ/kg Zu¿ycie paliwa przez silnik spalinowy podaje siê nie w litrach na 100km. Tylko w kilogramach potrzebnych na wytworzenie wata w czasie sekundy. Do celów technicznych u¿ywa siê gramów, kilowatów i godzin. Bo wychodz± wyobra¿alne przez cz³owieka wielko¶ci. Mog³e¶ sam sprawdziæ jak nie wiedzia³e¶. Nie widzê ¿adnego powodu dla którego chcia³e¶ ¿ebym poda³ warto¶ci dla akurat tych trzech paliw. Ale prosisz i masz. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 46 |
Data: Maj 30 2010 13:59:21 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200, kogutek wrote: A teraz podaj wartosc opalowa LITRA paliwa: Za stron± http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/cieplo-spalania/. Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-) J. P.S. Nie za malo w tym LPG ? 47 |
Data: Maj 30 2010 14:29:07 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | On Sun, 30 May 2010 12:16:57 +0200, kogutek wrote:Przelicz sobie. Zu¿ycie w litrach podaj± dla przeciêtnego u¿ytkownika. Napisz± ¿e jeden pali 7,2 a drugi 7,8. W efekcie obydwa w mie¶cie pal± 16 litrów na setkê. Ca³a dyskusja ¶wiadczy o postêpuj±cym debili¼mie ludzi. Ca³e paliwo w Polsce, mo¿e z jakimi¶ niewielkimi wyj±tkami na wschodzie, pochodzi z polskich rafinerii. Co najwy¿ej do jakiego¶ super markowego dolej± dwa wiadra ulepszacza na cysternê. I raptem te dwa wiadra robi± z normalnej benzyny paliwo rakietowe. Trzeba byæ jebniêtym ¿eby tak my¶leæ. Lepszych paliw nie ma. Nie znaczy to ¿e nie ma gorszych. Jak tylko co¶ siê pali i jest tañsze od paliwa to z³odzieje dolej± tego do cysterny albo zbiornika na stacji. I siê robi gorsze paliwo. Proste jak budowa cepa. Kiedy¶ czyta³em o kontroli paliw na ³ódzkich stacjach. Na jednych dobre na innych z³e. Wszystkie id± z tego samego nalewaka w Koluszkach. Wszystkie w momencie nalewania trzymaj± jak±¶ normê. I nagle jednym przebywanie w cysternie zaszkodzi³o. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 48 |
Data: Maj 31 2010 09:02:30 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w Wyraznie prosilem - LITRA paliwa, nie kg. Powod jest edukacyjny :-)Przelicz sobie. Zu¿ycie w litrach podaj± dla przeciêtnego u¿ytkownika. Napisz± Ale pisales ze nie ma paliw ktore maja znacznie wieksza wartosc opalowa. Teraz przelicz na litry :-) Polsce, mo¿e z jakimi¶ niewielkimi wyj±tkami na wschodzie, pochodzi z polskich No coz, teraz moze i nie ma, ale proponuje przeczytac historie czteroetylku olowiu :-) J. 49 |
Data: Maj 30 2010 11:28:49 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: Olek | On 2010-05-29 21:38, kogutek wrote: Powiedz tym swoim znajomym ¿e s± nieukami i g³±bami. Nie ma dodatku do benzyny i no w³a¶nie, a teraz wyt³umacz to tym g³±bom z tego w±tku... 50 |
Data: Maj 30 2010 14:39:11 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | On 2010-05-29 21:38, kogutek wrote:Nie da siê bo to g³±by i w nauczyciela od fizyki rzucali ogryzkami. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 51 |
Data: Maj 31 2010 10:41:06 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: [Cichy] | Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa. 52 |
Data: Czerwiec 01 2010 12:04:29 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.Niby masz racjê. Ale najdrobniejsze z mo¿liwych rozpylenie paliwa i przez to dobre wymieszanie z powietrzem oraz ³atwiejsze odparowanie go bez osiadania na ¶ciankach, jak równie¿ w³a¶ciw± prêdko¶æ spalania. Zapewnia u¿ycie paliwa zgodnego z wymaganiami producenta silnika przy za³o¿eniu ¿e silnik jest pe³nosprawny. Nie leje wtryskiwaczami, ma termostat utrzymuj±cy w³a¶ciw± temperaturê itd. Kierowca samochodu z takim silnikiem, domy¶lnie zak³adam ¿e ca³a reszta samochodu, te¿ jest w bardzo dobrym stanie, nie odczuje ¿adnej ró¿nicy. Pomimo ¿e kilku procentowa ró¿nica na plus bêdzie. Za to w rzêchu ró¿nica bêdzie kolosalna je¶li nalaæ lepszego paliwa. Zacznie lepiej zapalaæ, zu¿yje mniej paliwa. Ale nie stanie siê oszczêdniejszy tylko zbli¿y siê do wielko¶ci zu¿ycia jak by³ w dobrym stanie. W tum temacie zdania s± podzielone. Jedni twierdz± ze nic nie daje lepsze paliwo, inni ¿e jest wyra¼na poprawa. Jak by ich spytaæ w jakim stanie s± ich silniki Ka¿dy musi sam oceniæ czy mu warto laæ dro¿sze paliwo ¿eby zapala³. Czy zrobi remont albo sprzeda samochód. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 53 |
Data: Czerwiec 07 2010 14:59:09 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: [Cichy] | Ale nie stanie siê oszczêdniejszy tylko zbli¿y siê do - Przez to wlasnie stanie siê oszczedniejszy. - bedzie mial mniej nagarów. - wtryskiwacze sie przeczyszcza (o ile w ogole cos je przeczysci, a przynajmniej mniejsza szansa na zasyfienie) - lepsze paliwo = mniejsza szansa na "chrzczone" paliwo (niestety) itd itd. Oczywiscie, ka¿dy musi sam sobie odpowiedzieæ, czy woli takie czy takie paliwo i czy w ogole to mu da jakies korzysci (krotko, czy dlugoterminowe). pozdrawiam, Cichy 54 |
Data: Czerwiec 01 2010 12:05:27 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kogutek | Tutaj nie chodzi tylko o wartosc opalowa.Niby masz racjê. Ale najdrobniejsze z mo¿liwych rozpylenie paliwa i przez to dobre wymieszanie z powietrzem oraz ³atwiejsze odparowanie go bez osiadania na ¶ciankach, jak równie¿ w³a¶ciw± prêdko¶æ spalania. Zapewnia u¿ycie paliwa zgodnego z wymaganiami producenta silnika przy za³o¿eniu ¿e silnik jest pe³nosprawny. Nie leje wtryskiwaczami, ma termostat utrzymuj±cy w³a¶ciw± temperaturê itd. Kierowca samochodu z takim silnikiem, domy¶lnie zak³adam ¿e ca³a reszta samochodu, te¿ jest w bardzo dobrym stanie, nie odczuje ¿adnej ró¿nicy. Pomimo ¿e kilku procentowa ró¿nica na plus bêdzie. Za to w rzêchu ró¿nica bêdzie kolosalna je¶li nalaæ lepszego paliwa. Zacznie lepiej zapalaæ, zu¿yje mniej paliwa. Ale nie stanie siê oszczêdniejszy tylko zbli¿y siê do wielko¶ci zu¿ycia jak by³ w dobrym stanie. W tum temacie zdania s± podzielone. Jedni twierdz± ze nic nie daje lepsze paliwo, inni ¿e jest wyra¼na poprawa. Jak by ich spytaæ w jakim stanie s± ich silniki to jakich odpowiedzi mo¿na by siê spodziewaæ. Ka¿dy musi sam oceniæ czy mu warto laæ dro¿sze paliwo ¿eby zapala³. Czy zrobi remont albo sprzeda samochód. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 55 |
Data: Maj 29 2010 23:45:10 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: pbanasik |
U¿ytkownik "BearBag" napisa³ w wiadomo¶ci Witam Moje obserwacje w VW Golf TSI 122KM: Shell Vpower 95 - brak zauwa¿alnych ró¿nic w spalaniu, osi±gi i kultura pracy silnika bez zauwa¿alnych ró¿nic (zatankowane kilka razy) Shell Vpower Racing 100 - brak zauwa¿alnych ró¿nic w spalaniu, gorsza kultura praca silnika, s³absze osi±gi (zatankowane 1 raz) Normalnie lejê zwyk³± 95 zalecan± do tego silnika. Pozdrawiam Pawik 56 |
Data: Maj 30 2010 00:01:34 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: .Peeter | "BearBag" wrote: Testowa³ kto¶ na swoim aucie w d³u¿szym okresie czasu ? Ja testowa³em tylko alternatywne paliwa dla V-Power Diesel, czyli gnojówki "premium" z innych stacji. Wnioski: Lotos Dynamic - zim± odpalanie bez problemów, minimalnie s³absze osi±gi ni¿ na V-P, za to lepsza kultura pracy w czasie mrozów, przeje¼dzi³em na tym ca³± zimê. W temperaturach rzêdu >10 stopni nie testowa³em, chyba siê skuszê. BP Ultimate - efektem zalania ca³ego zbiornika tego paliwa by³o 700km gorszej dynamiki i zauwa¿alnego we wstecznym lusterku dymienia przy ostrzejszym deptaniu. Orlen Verva - wyra¼nie s³absze osi±gi, zalewane by³o na niby dobrej stacji w ma³ym mie¶cie. Niestety chyba siê zrazi³em. Ostatnio znajoma robi³a test, zala³a pe³ny bak Vervy diesel i te¿ narzeka³a, ¿e auto straci³o na osi±gach. Wróci³a do znacznie dro¿szego V-P Diesel. Pewnie i tak te wszystkie testy s± niewiele warte, zbyt du¿o zale¿y od konkretnej stacji... Pozdrawiam ..Peeter 57 |
Data: Maj 29 2010 16:49:53 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: JAM | On May 29, 11:17 am, BearBag wrote: Witam Prawda jest taka, ze jezeli w silniku nie wystepuje spalanie stukowe, to benzyny o nizszej liczbie oktanowej maja odrobine wyzsza wartosc energetyczna na litr wiec daja odrobine lepszy przebieg. Wlasciciele pojazdow wyposazonych w taki silnik beda twierdzili, ze nie widza zadnej roznicy w spalaniu pomiedzy roznymi wersjami benzyn. Jezeli natomiast silnik zaczyna spalac stukowo to wykrywa to czujnik silnika i przesuwa kat zaplonu tak aby to spalanie stukowe wyeliminowac. Odbywa sie to jednakze kosztem znaczniejszego spadku sprawnosci silnike i silnik zaczyna palic wiecej. Jezaeli do takiego silnika wlejemy paliwo o wyzszej liczbie oktanowej to wtedy nagle "cudownie" poprawi sie przebieg samocvhodu bo komputer przestanie zmieniac optymalny kat zaplonu. Zalezy wiec to od konstrukcji silnika, stopnia jego zuzycia, stopnia zanieczyszczenia komor splania nagarem itp. Wlasciciele samochodu wyposazonego w taki wlasnie silnik beda widzieli wyrazna roznice pomiedzy benzyne 95 a na przyklad benzyna 98. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ 58 |
Data: Maj 30 2010 02:45:26 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: jacek2v | On 29 Maj, 17:17, BearBag wrote: Witam W³a¶nie wraca do mnie ten temat :) Kiedy¶: auto golf III 1,9 TDI 110KM (spalanie ¶rednie 6,3l/100km - trasa/miasto 50%/50%, tankowanie przy 600-700km) V-Power - lepiej siê zbiera mniejsze zu¿ycie - tak na 100km w granicach 0,5-1l w stosunku do Petrochemi P³ock normal (stacja ok., czyli bez dolewek :)). BP Ultimate - silik ciszej i g³adzie pracuje (nawet w porównaniu do V- Power) - zu¿ycie wiêksze w porównaniu do V-Power 0,5-1l/100km - a nawet raz by³o 2l (ale to siê wiêcej nie powtórzy³o :) Teraz: auto forester 2D 147KM (spalanie ¶rednie 8,3l/100km - trasa/ miasto 40%/60%, tankowanie przy 500-600km) Co bym nie wla³ zu¿ycie podobne :). Mo¿e na V-Power trochê mniejsze (0,5l) - ale nie zawsze. Na Statoil Gold dwa razy wysz³o 1l lepiej. BP- Ultimate nie æwiczy³em Na V-Power zdecydowanie lepsze osi±gi :) Pzdr. 59 |
Data: Maj 30 2010 12:37:49 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: BagMan | Na Dieslach siê nie znam. 60 |
Data: Maj 30 2010 17:00:32 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: J.F. | On Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200, BagMan wrote: Oktanowo¶æ benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie przyspieszyc. moc z silnika. Przydalby sie reset komputera, albo wiecej pojezdzenia. N.B. w niektórych silnikach (np opel corsa 1.2 1995), pod maska byl Bo w Niemczech na stacjach jest jeszcze benzyna Normal - 91 oktanow. 98 chyba malo kto tankuje, ale tez jest. J. 61 |
Data: Maj 30 2010 17:07:03 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: BagMan | J.F. pisze: On Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200, BagMan wrote:Masz racje :) S±dzê ze zakres autoregulacji moze byc i tak za maly by pokryc 98 oktanow± benzyne :(moc z silnika. 62 |
Data: Czerwiec 01 2010 11:41:36 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie... | Autor: kamil |
Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc ró¿nice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej korekty (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow) Osobiscie watpie, zeby przecietny samochod mapowany pod 95okt potrafil przystosowac sie do "lepszego" paliwa. W druga strone jak najbardziej, dwa razy zalalem 95 do mojego wymagajacego 98 i dwa razy musialem resetowac komputer, bo obcial boost turbo o polowe i jechal jak z workiem cementu w bagazniku. Pozdrawiam Kamil 63 |
Data: Maj 31 2010 11:48:38 | Temat: Re: Dro¿sze wzbogacane paliwa a spalanie. .. | Autor: szagrat | 2 lata jezdze na vervie 98 i z moich obserwacji wynika ze roznice w spalaniu sa praktycznie pomijalne. Co innego kultura pracy - silnik pracuje o wiele ciszej, lepiej wchodzi na obroty - to czuc dosc wyraznie. Decyzja czy warto czy nie to juz indywidualna sprawa. |