Jest sobie taki dynks, co siÄ z angielska nazywa "drop resistor". Z tego, co siÄ orientujÄ, ma on wpływ na działanie jakiegoĹ elektrozaworu sterujÄ
cego ciĹnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a nie teoretyków - czy niewłaĹciwe parametry pracy tego rezystora mogÄ
byÄ przyczynÄ
szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia siÄ po przejechaniu jakiegoĹ dystansu, co mogłoby wskazywaÄ na zmiany temperaturowe.
Pozdrawiam
Marek
2 |
Data: Maj 15 2013 07:35:05 |
Temat: Re: Drop resistor |
Autor: Robson |
W dniu 2013-05-14 23:37, Marek pisze:
Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z
tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiegoś elektrozaworu
sterującego ciśnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a
nie teoretyków - czy niewłaściwe parametry pracy tego rezystora mogą być
przyczyną szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie
szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.
Pozdrawiam
Marek
Z tego co wiem, drop resistor instalują tjuningowcy spod znaku "czipowania rezystorem czujnika temperatury". Rezystor ten wpięty w obwód elektrozaworu "line pressure" wymusza na skrzyni zmiany biegów przy maksymalnym ciśnieniu liniowym. Normalnie ciśnienie to jest znacznie mniejsze i modulowane. Maksymalne ciśnienie liniowe jest w skrzyni np. w trybie awaryjnym.
Czyli prosty i w miarę szybki sposób na zarżnięcie skrzyni.
Co do twoich objawów pracy skrzyni, nie licz na to, że bez poznania marki, modelu, silnika i rocznika samochodu, bez jazdy próbnej z podpiętym skanerem nikt ci sensownej diagnozy nie postawi.
R
3 |
Data: Maj 15 2013 12:52:42 | Temat: Re: Drop resistor | Autor: Marek |
Oczywiście, masz rację, że bez jazdy próbnej trudno coś wyrokować. Ale jeśli chodzi o ten rezystor, to wygląda na to, że jest on wyposażeniem fabrycznym. Tzn. jest o nim mowa np. w serwisówce, łącznie ze wskazaniem rezystancji, jaką powinien mieć. Wczoraj mierzyłem i okazało się, że ma właściwą, jakkolwiek na górnej granicy tolerancji.
A pacjent to Nissan Maxima z 99 roku z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym VQ30DE.
Pozdrawiam
Marek
4 |
Data: Maj 16 2013 20:54:46 | Temat: Re: Drop resistor | Autor: N1 |
Nie wiem jaka masz skrzyniÄ, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html
5 |
Data: Maj 16 2013 23:43:08 | Temat: Re: Drop resistor | Autor: Marek |
W dniu 2013-05-16 20:54, N1 pisze:
Nie wiem jaka masz skrzyniÄ, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki
objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html
DziÄki za sugestiÄ. W przyszłym tygodniu wybieram siÄ do szpeca na diagnostykÄ, bo do tego trzeba chyba tÄższego łba.
Pozdrawiam
Marek
| | | |