DxO Optics a workflow
1 | Data: Wrzesien 27 2010 04:15:32 |
Temat: DxO Optics a workflow | |
Autor: Michał Nitka | Bawiłem się ostatnio DxO Optics i IMHO całkiem wygodna ta automatyczna 2 |
Data: Wrzesien 27 2010 15:03:00 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: tomlot | Wersja Pro 6 ma full opcje do obróbki RAW. Najbardziej cenię sobie profile (puszka+szkło), najmniej prędko¶ć działania. 3 |
Data: Wrzesien 27 2010 15:35:47 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Andrzej Libiszewski | Dnia Mon, 27 Sep 2010 04:15:32 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a): Bawiłem siÄ™ ostatnio DxO Optics i IMHO całkiem wygodna ta automatyczna Albo wynik korekty zapisać w DNG i wywoływać dalej w docelowym programie - o ile rozumie DNG... Nawiasem mówiÄ…c, czego ci właĹ›ciwie brakuje z obróbki ekspozycji i balansu bieli?
IMO najlepiej pobaw się wersją testową i sam zobacz. Moim zdaniem raczej warto. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest." Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask myself; "Who are the rabble and who are the ruled?" 4 |
Data: Wrzesien 27 2010 21:30:41 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Michał Nitka | On Mon, 27 Sep 2010 15:35:47 +0200, Andrzej Libiszewski wrote: Dnia Mon, 27 Sep 2010 04:15:32 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a): Racja, wszystko przez to, że nie przeł±czyłem się na widok zaawansowany, gdzie już były te opcje. Teraz jest OK, jeżeli potrzeba można skorygować tylko wady optycznie mniej więcej bezstratnie dalej bawić się w gdzie indziej z DNG. Nie do końca tylko rozumiem konwersję balansu bieli pomiędzy NEF a DNG. Nawet pozostaję przy "As shot" to, co Lightroom widziałby podaje jako 5600, DxO widzi jako 6615K. No i DNG nie pozwala też na zapisanie zmian względem oryginalnego NEF i operacji na samym DNG. Pewnie dlatego gdy podkręcę w DxO do 12000K i zapiszę w DNG LR dalej podaje 5600 (czyli dane oryginalnej ekspozycji przeżywaj± konwersję, tylko DxO nie może zapisać zmian?). Nie wiem, czy ja dobrze rozumiem, ale efekt taki, że najlepiej WB ruszać tylko raz, jeżeli wywołujemy na raz. Z tym, że chyba najlepiej w docelowym programie, bo DxO pokazuje finalny efekt regulacji WB na JPEGu i można się zdziwić po załadowaniu do LR).
j.w. Teraz jest OK, choć muszę przyznać, że w LR3 bardziej podoba mi się interfejs ;)
Teraz też tak uważam, choć po wyj¶ciu LR3 ten program przestaje być niezbędny i staje się po prostu 2xtańsz± alternatyw±. Muszę pobawić się jeszcze trialami i porównać efekty. Wydaje mi się, że nowy LR trochę lepiej koryguje aberrację chromatyczn±. BTW jeszcze odno¶nie interfejsu: w obu brakuje mi możliwo¶ci przesuwania suwaków kółkiem myszy (1krok=1 jedna jedn.), przydaje się do mikroregulacji niektórych cech, gdy próbujemy znaleĽć idealny poziom. -- Pozdrawiam, Michał 5 |
Data: Wrzesien 27 2010 22:25:19 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Andrzej Libiszewski | Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:30:41 +0200, Michał Nitka napisał(a):
Z całym szacunkiem, ale pozwolÄ™ sobie siÄ™ nie zgodzić. Moduł korekcji w LR3 jest może i niezły, ale nie ma wszystkich możliwoĹ›ci (zniekształcenia sferyczne i cylindryczne) DxO. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieĹ„stwem ofiarodawcy" 6 |
Data: Wrzesien 27 2010 23:04:34 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Mateusz Papiernik | W dniu 2010-09-27 22:25, Andrzej Libiszewski pisze: Teraz też tak uważam, choć po wyjĹ›ciu LR3 ten program przestaje być Rowniez w korekcji CA nadal DxO jest mocno z przodu. -- Mateusz Papiernik http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight 7 |
Data: Wrzesien 27 2010 23:34:00 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Andrzej Libiszewski | Dnia Mon, 27 Sep 2010 23:04:34 +0200, Mateusz Papiernik napisał(a): W dniu 2010-09-27 22:25, Andrzej Libiszewski pisze: Za to odszumianie LR3 w koĹ„cu ma lepsze :) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest." Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask myself; "Who are the rabble and who are the ruled?" 8 |
Data: Wrzesien 27 2010 23:36:28 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Mateusz Papiernik | W dniu 2010-09-27 23:34, Andrzej Libiszewski pisze: Rowniez w korekcji CA nadal DxO jest mocno z przodu. Fakt, ale tutaj uparcie wole NeatImage :) -- Mateusz Papiernik http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight 9 |
Data: Wrzesien 28 2010 11:51:11 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Marx | On 27.09.2010 23:36, Mateusz Papiernik wrote: W dniu 2010-09-27 23:34, Andrzej Libiszewski pisze: a w ktorym momencie odszumiasz? i czy potem wyostrzasz? Marx 10 |
Data: Wrzesien 28 2010 14:57:37 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Mateusz Papiernik | W dniu 2010-09-28 11:51, Marx pisze: a w ktorym momencie odszumiasz? i czy potem wyostrzasz? W rozmiarze oryginalnym, po wywolaniu z RAWa (a przed retuszem, jesli taki ma miejsce). Wyostrzam dopiero pod konkretna publikacje, w rozny sposob, zaleznie od tego gdzie i w jakim rozmiarze zdjecie bedzie uzywane - na samym koncu. -- Mateusz Papiernik http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight 11 |
Data: Wrzesien 29 2010 13:58:20 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Marx | On 28.09.2010 14:57, Mateusz Papiernik wrote: W dniu 2010-09-28 11:51, Marx pisze: problem w tym, ze wyostrzanie odszumionego zdjecia ponownie przywraca szumy Marx 12 |
Data: Wrzesien 28 2010 00:02:19 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Michał Nitka | On Mon, 27 Sep 2010 22:25:19 +0200, Andrzej Libiszewski wrote: Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:30:41 +0200, Michał Nitka napisał(a): No tak, masz rację. -- Pozdrawiam, Michał 13 |
Data: Wrzesien 29 2010 01:24:20 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Michał Nitka | On 27 Wrz, 22:25, Andrzej Libiszewski Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:30:41 +0200, Michał Nitka napisał(a): Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG, zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsj±, winietowaniem i AC, po eksporcie do LR s± przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed obróbk± mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania korekty z oryginalnymi wygl±da jednak gorzej. Czy da się ustalić jak± warto¶ć może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia bardziej skomplikowana? -- Michał 14 |
Data: Wrzesien 29 2010 11:11:24 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Andrzej Libiszewski | Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):
Szczerze mówiÄ…c nie mam pojÄ™cia, wiÄ™c chyba musisz poddać to badaniom własnym :) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Have you any idea why a raven is like a writing desk?" 15 |
Data: Wrzesien 29 2010 11:27:43 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Andrzej Libiszewski | Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:11:24 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a): Acha, aktualizacja: u mnie żadnych przesunięć ku fioletowi nie ma. Rawy z Canona. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The beer was good and there was even a free lunch. The demons tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been beautiful. Everything was beautiful." 16 |
Data: Wrzesien 29 2010 04:14:47 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Michał Nitka | On 29 Wrz, 11:27, Andrzej Libiszewski Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:11:24 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a): A podaje Ci te same parametry temperatury i tint z "As shot". U mnie ta zmiana kolorów jest minimalna, ale widoczna. Prawie na pewno wynika z innego odczytania As shot przez DxO - to co LR i ACDsee podaj± jak 5600 i tint 9, DxO podaje jako odp. 6615 i 17 i rzeczywi¶cie zdjęcia s± cieplejsze i bardziej w fiolet. Zawsze my¶lałem, że przy "As shot" w RAW zachowywane s± przyjęte przez puszkę do wywołania JPG warto¶ci WB - jak to jes w końcu? Założyłem więc, że gdy całkiem wył±czę przetwarzanie WB w DxO, to zostawi je spokoju. W każdym razie pozostałe 2 porównywane programy trafiaj±. Muszę zobaczyć czy jak skoryguję wg wskazań innej aplikacji będzie dobrze, ale batch w DxO się mija wtedy z celem, je¶li trzeba będzie w każdym pliku korygować to, co DxO zmienił przed jego zapuszczeniem ;) -- Michał 17 |
Data: Wrzesien 29 2010 13:57:57 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Andrzej Libiszewski | Dnia Wed, 29 Sep 2010 04:14:47 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a): On 29 Wrz, 11:27, Andrzej Libiszewski Nie. DxO twierdzi, że jest 6062/-3 a LR3 5750/+1. Digital Photo Professional od Canona umożliwia jedynie stwierdzenie że aparat był ustawiony na automatyczny balans bieli, ale rÄ™czna zabawa suwakami sugeruje, że raczej LR3 siÄ™ w swojej ocenie nie myli. Natomiast kolory na wywołanych jpegach sÄ… właĹ›ciwie takie same - jeĹ›li mam ustawiony do wołania profil aparatu w LR3. Na standardowym Adobe jest doć widoczna różnica - może to tu leży przyczyna zmian kolorów u ciebie? -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "The gift is the blessing of the giver." 18 |
Data: Wrzesien 29 2010 05:51:00 | Temat: Re: DxO Optics a workflow | Autor: Michał Nitka | On 29 Wrz, 13:57, Andrzej Libiszewski Dnia Wed, 29 Sep 2010 04:14:47 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a): JPG z puszki i wywołane bez modyfikacji w LR się nie różni±, a te przetwarzane w DxO tak, musze jeszcze poszukać w takim razie. |