On Jan 24, 1:59 am, "Micha Gut"
wrote:
z przodu moze i poczujesz a z tylu tylko na zakrecie jak ci dupa poleci.
generalnie czasami mozna przejechac z 500m i nie polapac sie ze jedzie sie
na prawie feldze
przerabialem niedawno
Mialem tez to samo. Fiat Ducato zaladowany. Wyprzedzany kierowca (na
autostradzie) dal znac swiatlami ze cos nie tak....
Okazalo sie, ze tylna opona była prawie w strzepach.
Bez kitu nic nie czułem jadac ok 100-110 km/h.
Zlapalem tez gume przy predkosci 160 km/h (opel astra). Tylne koło
znowu. Debica nie wytrzymała szybkosci :). I tez jakis czas nie
zorientowalem się, bo auto zaczeło sie tylko leciutko trzasc, a
wczesniej było ostrzezenie o kiepskiej nawierzchni (autostrada z Brna
w kier. Olomunca). W koncu zaczałem zwalniac i dopiero przy mniejszej
predkosci samochod zaczal sie bardziej trzasc.
I na koniec kapec w przedniej oponie. I znowu z opony szmata
została. Oprócz mocnego bicia na kierownicy nic wiecej sie nie działo..
Predkosc 100-120.
Oczywiscie zima, na sliskiej nawierzchi mogłoby sie skonczyc
gorzej....
6 |
Data: Styczen 24 2010 12:05:06 |
Temat: Re: Male cisnienie w 1 oponie - co sie moze stac? |
Autor: Michał Gut |
stalo by sie na zakrecie - wtedy masz duzo mniejsza przyczepnosc danej osi
bo de facto tylko jedno kolo trzyma sie nawierzchni a drugie mozemy w
zasadzie pominac. albo poleci prosto jak przednia opona albo zarzuci dupa
jak tylna.... albo przy hamowaniu awaryjnym.... to samo....
7 |
Data: Styczen 24 2010 09:41:39 | Temat: Re: Male cisnienie w 1 oponie - co sie moze stac? | Autor: badzio |
On 24 Sty, 10:33, "arek.pp" wrote:
Mialem tez to samo. Fiat Ducato zaladowany. Wyprzedzany kierowca (na
autostradzie) dal znac swiatlami ze cos nie tak....
Okazalo sie, ze tylna opona była prawie w strzepach.
Bez kitu nic nie czułem jadac ok 100-110 km/h.
Zlapalem tez gume przy predkosci 160 km/h (opel astra). Tylne koło
znowu. Debica nie wytrzymała szybkosci :). I tez jakis czas nie
zorientowalem się, bo auto zaczeło sie tylko leciutko trzasc, a
wczesniej było ostrzezenie o kiepskiej nawierzchni (autostrada z Brna
w kier. Olomunca). W koncu zaczałem zwalniac i dopiero przy mniejszej
predkosci samochod zaczal sie bardziej trzasc.
I na koniec kapec w przedniej oponie. I znowu z opony szmata
została. Oprócz mocnego bicia na kierownicy nic wiecej sie nie działo.
Predkosc 100-120.
Dziwne... ja raz zlapalem gume w trakcie jazdy - noca wjechalem w
dziure na drodze i sie wygiela felga. Predkosc ok 70-80km/h, po ok 50m
poczulem ze cos dziwne sie dzieje - zaczelo lekko sciagac i dziwny
odglosc zaczal dochodzic z przodu. Uchylilem szybe i odglos stal sie
donosniejszy. Wiec sie zatrzymalem i sprawdzilem :)
8 |
Data: Styczen 24 2010 09:42:51 | Temat: Re: Male cisnienie w 1 oponie - co sie moze stac? | Autor: badzio |
On 24 Sty, 18:41, badzio wrote:
Dziwne...
Przy czym u mnie poszla przednia opona a samochod z napedem na przod
(nexia) wiec moze w tym tkwi roznica
9 |
Data: Styczen 24 2010 19:21:26 | Temat: Re: Male cisnienie w 1 oponie - co sie moze stac? | Autor: Tomasz Pyra |
badzio pisze:
On 24 Sty, 18:41, badzio wrote:
Dziwne...
Przy czym u mnie poszla przednia opona a samochod z napedem na przod
(nexia) wiec moze w tym tkwi roznica
Zdecydowanie na tym.
Nawet niskie ciĹnienie w przednim kole czuÄ doć wyraźnie.
Natomiast z tyłu to można zgubiÄ oponÄ i jedyne co poczujesz to to że auto jakoĹ krzywo stoi i coĹ puka na dziurach. No i na zakrÄcie bÄdzie lataÄ bokami.
SÄ
dzÄ że nawet odpadniÄcie tylnego koła całkiem długo mogłoby pozostaÄ niezauważone.
10 |
Data: Styczen 24 2010 12:02:50 | Temat: Re: Male cisnienie w 1 oponie - co sie moze stac? | Autor: J.F. |
On Sun, 24 Jan 2010 01:13:34 +0100, topek wrote:
Tomasz Pyra pisze:
topek pisze:
Czy przy 0,6 bara mialem szczescie, ze przy tej predkosci nic sie nie
stalo, typu opona spada z felgi?
Na ostrym zakręcie pewnie by spadła.
Póki spokojnie jedziesz prosto, to raczej nic takiego się nie stanie.
Tyle że przy spadającym ciśnieniu w końcu felga przetnie oponę i wtedy
już pozamiatane.
Ale chyba bym cos czul, ze jade felga po asfalcie via opona?
Uczucie jest dosc ciekawe ale tez bardzo niewyrazne - dopiero za
drugim razem czlowiek wie o co chodzi.
Tak czy inaczej tej oponie trzeba sie przygladac - oberwala troche po
konstrukcji na skutek nadmiernego ugiecia, a i cisnienie trzeba
sprawdzac czesciej - moze zaworek, moze dziurka ..
J.
| | | | |