Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol?
1 | Data: Czerwiec 28 2007 00:05:57 |
Temat: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | |
Autor: Rafał D. | Witajcie, 2 |
Data: Czerwiec 28 2007 00:21:56 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Pablo |
Witajcie, wyglada to na krzywe tarcze - nie wiem tylko co oznacza u Ciebie przeglad/remont Picasso 3 |
Data: Czerwiec 28 2007 00:41:18 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Rafał D. | Pablo napisał(a): zbliżały się badania techniczne, dokonałem małego remontu/przeglądu tarcz/zacisków/szczęk/bębnów/kół, wszystko w należytym porządku (trochę Przez remont miałem na myśli przesmarowanie mechanizmu samoczynnej regulacji luzu, przeczyszczenie cylinderka (zapieczony), czy wreszcie wymiana linki hamulca ręcznego (BTW, lewe koło wciąż nie łapie, mimo wielu prób wyregulowania linki, możliwe, że szczęki nie dociskają do bębna? nie są aż tak cieńkie, o czym wyżej pisałem, bęben też tak nie wygląda). Jeśli chodzi o przód, to ograniczyłem się do przeglądu - klocki hamulcowe i tarcze wyglądają na równo zużyte. Jeżeli nie po zużyciu w/w to jak rozpoznać, czy tarcze faktycznie są krzywe? Oczywiście, poza zdejmowaniem:-) Dzięki za odzew! Rafał 4 |
Data: Czerwiec 28 2007 00:28:02 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: gregor | mam rowerka i podobny problem ale rozpracowany (jutro jade po czesc :) 5 |
Data: Czerwiec 28 2007 00:46:59 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Rafał D. | gregor napisał(a): mam rowerka i podobny problem ale rozpracowany (jutro jade po czesc :) Nie dopatrzyłem się luzów, w jednej stacji kontroli przy wstępnym przeglądzie (pojechałem przed badaniami, bo tuż obok miałem dostępny kanał) również, ostatecznie na właściwych badaniach technicznych też nie było uwag. Chyba jeszcze spróbuję użyć siły perswazji.. Zdrówko! P.S. Rover 136koni? No,no.. a rok? :-) 6 |
Data: Czerwiec 28 2007 07:48:57 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Scyzoryk |
gdzieś w stronę kolumny kierownicy, przegubów? Może winą są opony? Przód pierwsze co wywaz opony. Koszt niewielki a moze pomoze. Jesli nie to szukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym. Moze maglownica?? Tarczr raczej nie skoro mowiz ze bicie czuc tez podczas normalnej jazdy bez hamowania. -- Pozdr Scyzoryk Corolla E11 1.6 P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 7 |
Data: Czerwiec 28 2007 12:56:55 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Rafal... | Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości
Po piwersze, to wyważa się koła, a po drugie drganie niewyważonych kół jest najbardziej odczuwalne od jakichś 110km/h do około 130km/h, potem staje sie mniejsze, a do "setki" prawie jest niezauważalne. Jesli nie to szukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym. Moze maglownica?? Tarczr raczej nie skoro mowiz ze bicie czuc tez podczas normalnej jazdy bez hamowania. W piewrszym poście napisał, ze przy hamowaniu - więc ewidentnie albo luzy w zawieszeniu, albo uszkodzona opona. -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl 8 |
Data: Czerwiec 28 2007 19:45:55 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Rafał D. | Rafal... napisał(a): Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości A więc dziś spróbowałem wyważania kół, podczas którego okazało się.. Jesli nie to szukaj luzow w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym. Moze maglownica?? Tarczr raczej nie skoro mowiz ze bicie czuc tez podczas normalnej jazdy bez hamowania. ...że jedna z opon ma bicie przez guz (tył). Ponieważ są to trochę zużyte opony, jutro planuję zakup nowych/używanych w lepszym stanie. Jeżeli nie pomoże, będę szukał dalej: krzywe tarcze, luzy w zawieszeniu. Dziękuję serdecznie _wszystkim_ za podpowiedzi! Pozdrawiam, Rafał 9 |
Data: Czerwiec 28 2007 09:07:48 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: MarkX |
Posiadam Forda Oriona 1.6i rocznik '89 ;-) Ja mam to samo. Wali mi przy hamowaniu i jezdzie po dziurach. Tyle, ze ja wiem ze mam rozwalona kolumne kierownicza (nie maglownica!). Przy okazji ma ktos sprzedac kolumne kierownicza do nexi :D? MarkX 10 |
Data: Czerwiec 28 2007 11:12:59 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Robbo |
Witajcie, No to tylko przy hamowaniu czy przy toczeniu się też? -- rb 11 |
Data: Czerwiec 28 2007 19:39:03 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: Rafał D. | Robbo napisał(a): Od jakiegoś czasu kierownica przy hamowaniu (przy toczeniu się oraz większych prędkościach) strasznie 'lata'. Przy hamowaniu podczas toczenia lub przy hamowaniu podczas większych prędkości. Bardziej zrozumiale: przy hamowaniu niezależnie od prędkości, czy się toczę, czy jadę szybciej. :-) 12 |
Data: Czerwiec 28 2007 19:44:52 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: R. | Rafał D. napisał(a): Przy hamowaniu podczas toczenia lub przy hamowaniu podczas większych prędkości. Bardziej zrozumiale: przy hamowaniu niezależnie od prędkości, czy się toczę, czy jadę szybciej. :-) Tarcze do wymiany - normalny objaw zużycia -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com |_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB 13 |
Data: Czerwiec 28 2007 12:48:22 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: J.F. | On Thu, 28 Jun 2007 00:05:57 +0200, Rafał D. wrote: Od jakiegoś czasu kierownica przy hamowaniu (przy toczeniu się oraz Jesli lata bez hamowania przy wiekszych predkosciach - winne krzywe kola lub wywazenie. Zalecam dowazanie na samochodzie, ale przede wszystkim sprawdzic czy sie rowno obracaja bez bicia. A jesli narzekasz glownie przy hamowaniu, to chyba jednak krzywe tarcze .. J. 14 |
Data: Czerwiec 28 2007 15:34:53 | Temat: Re: Mocne bicie odczuwalne na kierownicy - wyważanie kol? | Autor: nicos | dokonałem małego remontu/przeglądu tarcz/zacisków/szczęk/bębnów/kół, wszystko w należytym porządku (trochę cieńkie okładziny hamulcowe i bębny mają swoje lata, ale to jeszcze nie moment kryzysowy czasami kończące się okładziny dają taki efekt, ja po tym poznaję że się klocki kończą Byłem przed badaniami na szarpakach - bez uwag, ustawiałem zbieżność - efekt żaden. Czy szukać gdzieś w stronę kolumny kierownicy, przegubów? Może winą są opony? Wyważenie raczej nie, złe wyważenie nie daje efektu bicia, tylko trzęsienia się w określonym zakresie prędkości (najczęściej 100-120, wcześniej nie ma, jak szybciej to przechodzi). Jeżeli dobrze zrozumiałem to trzęsie się przy hamowaniu ale i przy jeździe. Hamowanie to raczej tarcze, ew. klocki. Miałem już w swojej karierze samochodowej 3 dziwne poszukiwania, które zakończyło się.... oponami Np. dziwne trzęsienie się na boki samochodu (myślałem że coś z zawieszeniem, były opony), dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu (myślałem że się maska otwiera, a były opony ;) i ostatnio chciałem wymieniać łożysko a była opona... Proponuję sprawdzić opony - najprostsze a przynosi czasami zaskakujące efekty. -- nicos-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - rzeczy nie zawsze są takimi jakimi się wydają www.przekonajmnie.pl -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |