Grupy dyskusyjne   »   "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!

"Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!



1 Data: Maj 14 2012 14:30:06
Temat: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Ĺ»eby sam z siebie siÄ™ walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać Ĺ›rodek ciÄ™żkoĹ›ci. Ĺ»aden motocykl tego nie robi wiÄ™c o co chodzi w tym stwierdzeniu?



2 Data: Maj 14 2012 14:35:39
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:

Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?

Wez sie przejedz gsx 1100g :-)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

3 Data: Maj 14 2012 14:51:04
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Norbi 

W dniu 2012-05-14 14:35, Roman Niewiarowski pisze:

W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:

Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?

Wez sie przejedz gsx 1100g :-)


Spusc powietrze z przodu i tylu do 1 atmosfery
bedzie latwiej zrobic niz szukac GSX :)

Norbi
BLACK XX'03

4 Data: Maj 14 2012 15:02:12
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Norbi"  napisał w wiadomoĹ›ci

Spusc powietrze z przodu i tylu do 1 atmosfery
bedzie latwiej zrobic niz szukac GSX :)
Norbi
BLACK XX'03

Albo niech se zwali konia. Uczucie podobne, z tym, że w przypadku motocykla nie ma orgazmu. Chyba zÄ™ siÄ™ mylÄ™...

--
Grzybol

5 Data: Maj 14 2012 15:35:56
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/14/2012 03:02 PM, Grzybol wrote:


Albo niech se zwali konia. Uczucie podobne, z tym, że w przypadku
motocykla nie ma orgazmu. Chyba zÄ™ siÄ™ mylÄ™...

Czemu? Jak siÄ™ nieĽle wypierdolisz to i orgazm może być.

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Maj 14 2012 15:02:55
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Hinek 

Użytkownik "Marcin N"  napisał


Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?


Tak jak napisano. Spuć powietrze z przodu i  siÄ™ przekonasz.

--
Hinek

7 Data: Maj 14 2012 15:28:11
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-14 15:02, Hinek pisze:

Użytkownik "Marcin N"  napisał

Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?


Tak jak napisano. Spuć powietrze z przodu i siÄ™ przekonasz.

Ale po co mam jeĽdzić ze spuszczonym powietrzem? Inni tak robiÄ…?

8 Data: Maj 14 2012 15:36:22
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/14/2012 03:28 PM, Marcin N wrote:

Tak jak napisano. Spuć powietrze z przodu i siÄ™ przekonasz.

Ale po co mam jeĽdzić ze spuszczonym powietrzem? Inni tak robiÄ…?

To bÄ™dziesz wiedział o co chodzi z waleniem siÄ™ w zakrÄ™ty.

--
Artur
ZZR 1200

9 Data: Maj 14 2012 15:39:25
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-14 15:36, AZ pisze:

On 05/14/2012 03:28 PM, Marcin N wrote:
Tak jak napisano. Spuć powietrze z przodu i siÄ™ przekonasz.

Ale po co mam jeĽdzić ze spuszczonym powietrzem? Inni tak robiÄ…?

To bÄ™dziesz wiedział o co chodzi z waleniem siÄ™ w zakrÄ™ty.

Z tego wniosek, że w zakrÄ™ty walÄ… siÄ™ tylko niesprawne motocykle? A może niesprawni motocykliĹ›ci?

10 Data: Maj 14 2012 15:44:22
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/14/2012 03:39 PM, Marcin N wrote:

To bÄ™dziesz wiedział o co chodzi z waleniem siÄ™ w zakrÄ™ty.

Z tego wniosek, że w zakrÄ™ty walÄ… siÄ™ tylko niesprawne motocykle? A może
niesprawni motocykliści?

Jaki wniosek? Niektóre motocykle po prostu tak majÄ… i wpływa na to wiele czynników jak geometria, Ĺ›rodek ciÄ™żkoĹ›ci itd, itp. a to że podobny efekt wywołuje upuszczenie powietrza z koła to inna inszoć.

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Maj 14 2012 15:46:33
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/14/2012 03:44 PM, AZ wrote:

Z tego wniosek, że w zakrÄ™ty walÄ… siÄ™ tylko niesprawne motocykle? A może
niesprawni motocykliści?

Jaki wniosek? Niektóre motocykle po prostu tak majÄ… i wpływa na to wiele
czynników jak geometria, Ĺ›rodek ciÄ™żkoĹ›ci itd, itp. a to że podobny
efekt wywołuje upuszczenie powietrza z koła to inna inszoć.

Chociaż wiem do czego zmierzasz - bo jako sprawny motocyklista z zajebistym motocyklem (z zajebistymi niebieskimi zaciskami) nie walicie siÄ™ w zakrÄ™ty wiÄ™c inni to nic nieumiejÄ…ce sieroty z niesprawnymi motocyklami. Zgadłem? PoczułeĹ› siÄ™ lepiej?

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Maj 14 2012 15:51:32
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

AZ napisał(a):

Zgadłem? PoczułeĹ› siÄ™ lepiej?

mi u niego brakuje tylko stopki ze pisze ze scigacza

albo se z nas robi jaja, a my sie dajemy wciagac :)


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

13 Data: Maj 14 2012 16:01:58
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/14/2012 03:51 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

Zgadłem? PoczułeĹ› siÄ™ lepiej?

mi u niego brakuje tylko stopki ze pisze ze scigacza

albo se z nas robi jaja, a my sie dajemy wciagac :)

Bo to taki troll jest, póki nie wysyła 100 postów dziennie
jest niegróĽny i nie jest nawet bardzo uciÄ…żliwy.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Maj 18 2012 18:18:52
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Jasio 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoĹ›ci

Bo to taki troll jest, póki nie wysyła 100 postów dziennie
jest niegróĽny i nie jest nawet bardzo uciÄ…żliwy.


AZ, sorry, ale jeĹ›li chodzi o wysyłanie nadmiarowych postów, to wiesz... przyganiał kocioł garnkowi.

To raz. A dwa, gdyby nie Marcin N to nie dowiedziałbyĹ› siÄ™ że robisz to w złej pozycji.

A trzy, za sam tekst "skąd ta niechęć?" Marcin ma miejsce w panteonie usenetu. (:

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

15 Data: Maj 14 2012 16:39:47
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-14 15:46, AZ pisze:

On 05/14/2012 03:44 PM, AZ wrote:
Z tego wniosek, że w zakrÄ™ty walÄ… siÄ™ tylko niesprawne motocykle? A może
niesprawni motocykliści?

Jaki wniosek? Niektóre motocykle po prostu tak majÄ… i wpływa na to wiele
czynników jak geometria, Ĺ›rodek ciÄ™żkoĹ›ci itd, itp. a to że podobny
efekt wywołuje upuszczenie powietrza z koła to inna inszoć.

Chociaż wiem do czego zmierzasz - bo jako sprawny motocyklista z
zajebistym motocyklem (z zajebistymi niebieskimi zaciskami) nie walicie
się w zakręty więc inni to nic nieumiejące sieroty z niesprawnymi
motocyklami. Zgadłem? PoczułeĹ› siÄ™ lepiej?

Zadałem proste pytanie liczÄ…c na proste wyjaĹ›nienie techniczne.
Co znaczy "niektóre motocykle tak majÄ…"? To jedyne, co potrafisz napisać? Na czym polega to walenie siÄ™ w zakrÄ™t? Ĺ»eby motocykl siÄ™ położył - potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłÄ… odĹ›rodkowÄ…. Ale skÄ…d nieoczekiwanie taka siła ma siÄ™ brać?

Może skoro wali Ci siÄ™ motocykl - masz jakieĹ› uszkodzenie błÄ™dnika?
Poza tym - nie o Ciebie tu chodzi. Nie jesteĹ› jedynym, któremu motocykl siÄ™ wali pomimo napompowanych opon.

16 Data: Maj 14 2012 17:00:23
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: duddits 

On 14.05.2012 16:39, Marcin N wrote:

Zadałem proste pytanie liczÄ…c na proste wyjaĹ›nienie techniczne.

Opcji zbyt wiele nie ma: albo motocykl, albo kierownik :)

Jeśli motocykl to na myśl przychodzą mi:
- łożysko główki ramy,
- rażÄ…co poniżej nominału ciĹ›nienie w przedniej oponie,
- niewłaĹ›ciwie dobrany przedni kapeć (profil)

Kilkunastoma różnymi motocyklami zdarzyło mi siÄ™ jeĽdzić i o żadnym nie jestem w stanie tego powiedzieć, aczkolwiek z tym okreĹ›leniem czasem siÄ™ spotykam.

W każdym razie wydaje mi siÄ™ wÄ…tpliwe, żeby producent tak zaprojektował jednoĹ›lad by to zjawisko wynikało z budowy danego modelu motocykla, ale doĹ›wiadczenia mam w sumie skromne. Może o czymĹ› nie wiem, chÄ™tnie poczytam :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

17 Data: Maj 14 2012 17:05:15
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Hinek 

Użytkownik "Marcin N"  napisał


Zadałem proste pytanie liczÄ…c na proste wyjaĹ›nienie techniczne.


Albo udajesz głupiego - albo jesteĹ› głupi.
W obu wypadkach dyskusja jest bezcelowa.
Pa pa.

--
Hinek

18 Data: Maj 14 2012 18:36:43
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Ivam 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Na czym polega to walenie siÄ™ w zakrÄ™t? Ĺ»eby motocykl siÄ™ położył - potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłÄ… odĹ›rodkowÄ…. Ale skÄ…d nieoczekiwanie taka siła ma siÄ™ brać?

Nie pierdol tyle, tylko idz spusc powietrze (wystarczy z przodu, tak do poziomu 1bar) i przejedz jakis zakret - moze byc nawet przy predkosci 30km. Po prostej ok, ale przy skrecaniu maszyna zamiast poslusznie skrecac to zachowuje sie tak, ze musisz cos z tym robic, zeby sie nie wywalic.


--
pzdr:
Ivam

19 Data: Maj 14 2012 22:57:01
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-05-14 16:39, Marcin N pisze:

potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłÄ…
odĹ›rodkowÄ…. Ale skÄ…d nieoczekiwanie taka siła ma siÄ™ brać?


Trza bylo pisac na pl.costam.fizyka :)

Tu wiekszosc to praktycy i sila zlego co najwyzej z sil.
Jak juz sie przejedziesz tym gsx g czy  tak jak koledzy mowili na flaku (chociaz uwazam ze at przy 1barze z przodu zachowuje sie lepiej niz ppunkt g przy nominalnej, wiec moze inne tez) to se bedziesz mogl blednik leczyc, calkowac, rozniczkowac i tworzyc modele doskonale ;)

Poza tym - nie o Ciebie tu chodzi. Nie jesteĹ› jedynym, któremu motocykl
siÄ™ wali pomimo napompowanych opon.

Wszystko przez Kpopacz, nie dala nam szczepionek naptasia grype i wiekszosc umarla, a reszta powariowala! ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

20 Data: Maj 14 2012 23:20:44
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co t u chodzi?!"
Autor: Leszek Karlik 

On Mon, 14 May 2012 16:39:47 +0200, Marcin N   wrote:

[...]

Zadałem proste pytanie liczÄ…c na proste wyjaĹ›nienie techniczne.

To że pytanie jest proste nie oznacza, że istnieje proste wyjaĹ›nienie.

ProponujÄ™ żebyĹ› sobie przeczytał "Motorcycle Chassis Design" Tony'ego
Foale, na temat geometrii pogłÄ™biajÄ…cych zakrÄ™t na pewno też tam coĹ›
znajdziesz. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST99i i NTV650

21 Data: Maj 15 2012 12:45:53
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: kakmar 

Dnia 14.05.2012 Marcin N  napisał/a:


Zadałem proste pytanie liczÄ…c na proste wyjaĹ›nienie techniczne.

Nie ma prostego wyjaśnienia, opisującego ruch jednośladu.
To doć skomplikowane jest.

Co znaczy "niektóre motocykle tak majÄ…"? To jedyne, co potrafisz
napisać? Na czym polega to walenie się w zakręt? Żeby motocykl się
położył - potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłÄ…
odĹ›rodkowÄ…. Ale skÄ…d nieoczekiwanie taka siła ma siÄ™ brać?

Po pierwsze nie ma siły odĹ›rodkowej, jest bezwładnoć. W ruchu po
okrÄ™gu masz moment bezwładnoĹ›ci.
Różne motocykle zachowujÄ… siÄ™ różnie, ten sam motocykl, przy różnych
prÄ™dkoĹ›ciach i pochyleniach w łuku, może zachowywać siÄ™ inaczej.
Zależnie od geometrii ramy, szerokoĹ›ci i rodzaju opon, ustawienia
zawieszenia, działaĹ„ kierowcy.

JeĹ›li CiÄ™ to interesuje, to masz sporo do czytania, lektury już były
podawane.
Jak chcesz po eksperymentować, znajdĽ sobie kółko o Ĺ›rednicy ze 30m
i pojeĽdzij w koło, z różnymi prÄ™dkoĹ›ciami, przyĹ›pieszajÄ…c, hamujÄ…c
przodem, tyłem.
Siły nie biorÄ… siÄ™ znikÄ…d, zmieniajÄ…c kierunek tracisz czÄ™ć energii
(prÄ™dkoĹ›ci), znacznie wiÄ™cej niż jadÄ…c prosto. JednoĹ›lady nie jeżdżÄ…
po zakrętach "same". "Same" mogą jechać w miarę prosto.
SprawdzałeĹ› kiedyĹ› jak oddziałujesz na kierownicÄ™ w zakrÄ™cie?
PrzejedĽ siÄ™ parÄ™ kółek, trzymajÄ…c kierownicÄ™ jednÄ… rÄ™kÄ…. BÄ™dziesz
miał materiał do przemyĹ›leĹ„.

Może skoro wali Ci siÄ™ motocykl - masz jakieĹ› uszkodzenie błÄ™dnika?
Poza tym - nie o Ciebie tu chodzi. Nie jesteĹ› jedynym, któremu motocykl
siÄ™ wali pomimo napompowanych opon.

PojeĽdzij różnymi motocyklami, zauważysz że niektóre bardzo siÄ™ różniÄ…
swoim zachowaniem w zakrÄ™cie, od tego do czego siÄ™ przyzwyczaiłeĹ›.
Reakcja na ruch kierownicÄ…, gaz, hamulce, to jak bardzo dany motocykl
zwalnia, w złożeniu mogÄ… być znaczÄ…co różne.
Nawet zmieniajÄ…c nieznacznie ciĹ›nienie w kołach i/lub nastawy
zawieszenia, uzyskuje siÄ™ zauważalne różnice. Tylko jechać trzeba
szybciej niż rekreacyjnie.

--
kakmaratgmaildotcom

22 Data: Maj 14 2012 20:21:08
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Monster 

W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:

Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Ĺ»eby sam z siebie siÄ™ walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać Ĺ›rodek
ciÄ™żkoĹ›ci. Ĺ»aden motocykl tego nie robi wiÄ™c o co chodzi w tym
stwierdzeniu?
Bossz,tendencja do pogłÄ™biania zakrÄ™tu najczęściej przy małych prÄ™dkoĹ›ciach,że takim motocyklem nie jezdziłeĹ› to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie majÄ… takich tendencji,pojezdzij jakimĹ› czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

23 Data: Maj 14 2012 21:00:33
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/14/2012 08:21 PM, Monster wrote:

Dniepr z wozem
>
A ten siÄ™ wali czy nie?

--
Artur
ZZR 1200

24 Data: Maj 14 2012 21:12:09
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Monster 

W dniu 2012-05-14 21:00, AZ pisze:

On 05/14/2012 08:21 PM, Monster wrote:
Dniepr z wozem
 >
A ten siÄ™ wali czy nie?

Tak,ale tylko przy prawych zakrętach na lewą stronę.
O ile pamiÄ™tam bez kosza miał pewne tendencje.Bardziej pamiÄ™tam to zjawisko z Junaka kolegi,ale może miał coĹ› z łożyskiem.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

25 Data: Maj 15 2012 07:57:09
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:

W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Ĺ»eby sam z siebie siÄ™ walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać Ĺ›rodek
ciÄ™żkoĹ›ci. Ĺ»aden motocykl tego nie robi wiÄ™c o co chodzi w tym
stwierdzeniu?
Bossz,tendencja do pogłÄ™biania zakrÄ™tu najczęściej przy małych
prÄ™dkoĹ›ciach,że takim motocyklem nie jezdziłeĹ› to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie majÄ… takich tendencji,pojezdzij
jakimĹ› czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

No i proszÄ™. Wystarczyło ze 20 postów "walki", parÄ™ wyzwisk ze strony kilku "ekspertów" i w koĹ„cu poznałem odpowiedĽ. A mówiÄ…, że dowiedzenie siÄ™ czegokolwiek na tej grupie jest zupełnie niemożliwe.

26 Data: Maj 15 2012 10:29:37
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:

W dniu 2012-05-14 14:30, Marcin N pisze:
Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle siÄ™ prowadzi w zakrÄ™tach, bo
wali siÄ™ w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Ĺ»eby sam z siebie siÄ™ walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać Ĺ›rodek
ciÄ™żkoĹ›ci. Ĺ»aden motocykl tego nie robi wiÄ™c o co chodzi w tym
stwierdzeniu?
Bossz,tendencja do pogłÄ™biania zakrÄ™tu najczęściej przy małych
prÄ™dkoĹ›ciach,że takim motocyklem nie jezdziłeĹ› to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie majÄ… takich tendencji,pojezdzij
jakimĹ› czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

PrzemyĹ›lałem tÄ… odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coĹ›.

Motocykl zacieĹ›nia zakrÄ™t - ok. Ale dlaczego zacieĹ›nia? Musi wystÄ…pić niezrównoważona siła.
Powiedzmy, że jadÄ™ w zakrÄ™cie o stałym promieniu ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ…. Siła odĹ›rodkowa równoważy siłÄ™ grawitacji wynikajÄ…cÄ… z pochylenia. Motocykl jest w równowadze. Jedyne elementy zmieniajÄ…ce pozycjÄ™ to krÄ™cÄ…ce siÄ™ koła. SkÄ…d wiÄ™c nagle ma siÄ™ zacieĹ›nić zakrÄ™t? Co ma wygenerować nagle dodatkowÄ… siłÄ™, która zacieĹ›ni mi zakrÄ™t (zwiÄ™kszy pochylenie motocykla)? CiÄ…gle nie rozumiem jednak.

27 Data: Maj 15 2012 10:34:46
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze:

Powiedzmy, że jadÄ™ w zakrÄ™cie o stałym promieniu ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ….

Blad w zalozeniu. Wchodzisz w zakret, motocykl opornie sie sklada i trzeba mu w tym pomagac, nagle JEB i leci, trzebo go trzymac zeby nie wywinac orla.
Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

28 Data: Maj 15 2012 10:41:47
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-15 10:34, Roman Niewiarowski pisze:

W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze:

Powiedzmy, że jadÄ™ w zakrÄ™cie o stałym promieniu ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ….

Blad w zalozeniu. Wchodzisz w zakret, motocykl opornie sie sklada i
trzeba mu w tym pomagac, nagle JEB i leci, trzebo go trzymac zeby nie
wywinac orla.
Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy.

Nie rozumiem ostatniego zdania. Spróbuj unieć siÄ™ ponad osobiste docinki.

Twoim zdaniem problem walenia w zakrÄ™t dotyczy "stanu nieustalonego"? Znaczy pierwszej fazy wchodzenia w zakrÄ™t, gdy siły cały czas siÄ™ zmieniajÄ…? Ok, przyjmujÄ™ to wyjaĹ›nienie.

29 Data: Maj 15 2012 11:10:50
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-05-15 10:41, Marcin N pisze:

Nie rozumiem ostatniego zdania.

"Idz sie przejedz", teraz lepiej ? :)

Spróbuj unieć siÄ™ ponad osobiste docinki.

Jestem juz na najwyzszym pulapie moich mozliwosci, w niebyciu zlosliwym ;>

Twoim zdaniem problem walenia w zakręt dotyczy "stanu nieustalonego"?
Znaczy pierwszej fazy wchodzenia w zakrÄ™t, gdy siły cały czas siÄ™
zmieniajÄ…?

A kiedy w zakrecie masz stan ustalony ? Powaznie pytam :)
Tylko przyjmij prawdziwa droge do swoich wywodow :)

Ok, przyjmuję to wyjaśnienie.

Dzieki Ci o Wielki! Teraz moge isc na rozka smietankowego bo wiem ze zasluzylem! :-D

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

30 Data: Maj 15 2012 10:36:47
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote:


PrzemyĹ›lałem tÄ… odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coĹ›.

Zacznij jeĽdzić a zrozumiesz.

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Maj 15 2012 10:38:56
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-15 10:36, AZ pisze:

On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote:

PrzemyĹ›lałem tÄ… odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coĹ›.

Zacznij jeĽdzić a zrozumiesz.

Ty, praktyk, daj szansÄ™ teoretykom. To dziÄ™ki nim w ogóle masz na czym jeĽdzić. GdybyĹ› czasem przemyĹ›lał teoriÄ™ zamiast wyłÄ…cznie zapieprzać na motorze - to byĹ› też siÄ™ wielu nowych rzeczy nauczył.

32 Data: Maj 15 2012 10:45:23
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/15/2012 10:38 AM, Marcin N wrote:

Zacznij jeĽdzić a zrozumiesz.

Ty, praktyk, daj szansÄ™ teoretykom. To dziÄ™ki nim w ogóle masz na czym
jeĽdzić. GdybyĹ› czasem przemyĹ›lał teoriÄ™ zamiast wyłÄ…cznie zapieprzać na
motorze - to byĹ› też siÄ™ wielu nowych rzeczy nauczył.

Było wielu takich wg. których teori wiele rzeczy nie ma prawa działać i działa. Teoria niepoparta praktykÄ… jest letko z dupy. Jak myĹ›lisz czemu projektanci budujÄ… prototypy które póĽniej ulepszajÄ… zamiast zrobić projekt i od razu rzucić masowÄ… produkcjÄ™ bo projekt w teorii jest zajebisty?

Widzisz, Ty za to w teorii jesteĹ› mistrzem ale jeszcze nikt nie widział jak jeĽdzisz ani fotki z TwojÄ… superpozycjÄ… na torze.

--
Artur
ZZR 1200

33 Data: Maj 15 2012 11:34:13
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-15 10:45, AZ pisze:

Widzisz, Ty za to w teorii jesteĹ› mistrzem ale jeszcze nikt nie widział
jak jeĽdzisz ani fotki z TwojÄ… superpozycjÄ… na torze.

Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzÄ…, że Twoja była (dalej jest?) do kitu. O mojej nigdy nie było mowy.

34 Data: Maj 15 2012 11:46:12
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/15/2012 11:34 AM, Marcin N wrote:


Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzÄ…, że Twoja była (dalej jest?) do
kitu. O mojej nigdy nie było mowy.
>
Ale jako teorytyk powinieneĹ› Ĺ›wiecić przykładem.

MojÄ… na lżejszym moto masz tutaj:

<http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/562024_299623923453442_100002175105741_694504_327083203_n.jpg>

No i teraz dalej dywaguj czy motocykle walą się w zakręty i czemu czasami trzeba to zbalansować.

--
Artur
ZZR 1200

35 Data: Maj 15 2012 13:44:20
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Tue, 15 May 2012 11:46:12 +0200 osobnik zwany AZ wystukał:

On 05/15/2012 11:34 AM, Marcin N wrote:

Moja pozycja na torze? Wszyscy wiedzÄ…, że Twoja była (dalej jest?) do
kitu. O mojej nigdy nie było mowy.
 >
Ale jako teorytyk powinieneĹ› Ĺ›wiecić przykładem.

MojÄ… na lżejszym moto masz tutaj:

<http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-
ash3/562024_299623923453442_100002175105741_694504_327083203_n.jpg>

no i widzisz jak siÄ™ wali? Aż siÄ™ kolanem podparłeĹ› ;)


--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

36 Data: Maj 15 2012 21:19:57
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-05-15 10:38, Marcin N pisze:

Ty, praktyk, daj szansÄ™ teoretykom.

Teoretycznie to Ty jestes motocyklista ale praktycznie to jestes pierdola.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

37 Data: Maj 15 2012 11:51:48
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: de Fresz 

On 2012-05-15 10:29:37 +0200, Marcin N  said:

Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczę¶ciej przy małych
prędko¶ciach,że takim motocyklem nie jezdziłe¶ to nie znaczy że nie ma.
Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie maj± takich tendencji,pojezdzij
jakim¶ czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

Przemy¶lałem t± odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje co¶.

Zamiast przemy¶liwać doucz się z zagadnień zwi±zanych ze skręcaniem jedno¶ladów.


Motocykl zacie¶nia zakręt - ok. Ale dlaczego zacie¶nia? Musi wyst±pić niezrównoważona siła.
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stał± prędko¶ci±. Siła od¶rodkowa równoważy siłę grawitacji wynikaj±c± z pochylenia.

No i na tym uogólnieniy wykłada się Twoja tzw. logika.


Motocykl jest w równowadze.

Nigdy nie jest. Choćby dlatego, że czy to jad±c na wprost, czy w pochyleniu, przednie koło (i tylne w zwi±zku z tym też) zawsze id± wężykiem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering

As the desired angle is approached, the front wheel must usually be steered into the turn to maintain that angle or the bike will continue to lean with gravity, increasing in rate, until the side contacts the ground. This process often requires little or no physical effort, because the geometry of the steering system of most bikes is designed in such a way that the front wheel has a strong tendency to steer in the direction of a lean.
The actual torque the rider must apply to the handlebars to maintain a steady-state turn is a complex function of bike geometry, mass distribution, rider position, tire properties, turn radius, and forward speed. At low speeds, the steering torque necessary from the rider is usually negative, that is opposite the direction of the turn, even when the steering angle is in the direction of the turn. At higher speeds, the direction of the necessary input torque often becomes positive, that is in the same direction as the turn.


--

Pozdrawiam
de Fresz

38 Data: Maj 15 2012 11:56:58
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/15/2012 11:51 AM, de Fresz wrote:

Motocykl zacie¶nia zakręt - ok. Ale dlaczego zacie¶nia? Musi wyst±pić
niezrównoważona siła.
Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stał± prędko¶ci±.
Siła od¶rodkowa równoważy siłę grawitacji wynikaj±c± z pochylenia.

No i na tym uogólnieniy wykłada się Twoja tzw. logika.

Bo jemu się wydaje, że ogarnie wszystkie niuanse zwi±zane z geometri± motocykla,
opon, itd, itp. zagadnieniami z fizyki 5 klasy szkoły podstawowej.

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Maj 15 2012 12:07:36
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: duddits 

On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:

Powiedzmy, że jadÄ™ w zakrÄ™cie o stałym promieniu ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ….
Siła odĹ›rodkowa równoważy siłÄ™ grawitacji wynikajÄ…cÄ… z pochylenia.
Motocykl jest w równowadze.

Nie jest. Twoja rÄ™ka przykładajÄ…ca siłÄ™ do odpowiedniej manetki utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakrÄ™cie w głÄ™bokim pochyleniu, powiedzmy 100km/h. I teraz, co siÄ™ stanie kiedy ów nacisk na kierownicÄ™ zwolnisz? Maszyna przewróci siÄ™, czy wyprostuje? PrzemyĹ›l ten problem :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

40 Data: Maj 15 2012 12:34:36
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-05-15 12:07, duddits pisze:

On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:
Powiedzmy, że jadÄ™ w zakrÄ™cie o stałym promieniu ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ….
Siła odĹ›rodkowa równoważy siłÄ™ grawitacji wynikajÄ…cÄ… z pochylenia.
Motocykl jest w równowadze.

Nie jest. Twoja rÄ™ka przykładajÄ…ca siłÄ™ do odpowiedniej manetki
utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od
równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakrÄ™cie w głÄ™bokim pochyleniu,
powiedzmy 100km/h. I teraz, co siÄ™ stanie kiedy ów nacisk na kierownicÄ™
zwolnisz? Maszyna przewróci siÄ™, czy wyprostuje? PrzemyĹ›l ten problem :)

OczywiĹ›cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wÄ™żykowaniu. OczywiĹ›cie wystÄ™puje, ale gradienty sił sÄ… w nim na tyle małe, że nie mogÄ… powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że wÄ™żykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z nim bez interwencji kierowcy.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na lody), że zwalenie pojazdu może nastÄ…pić w pierwszej fazie składania siÄ™ w zakrÄ™t, gdy siły nie sÄ… w równowadze i mogÄ… nastÄ™pować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w zwiÄ…zku z pogłÄ™bianiem pochyłu.

41 Data: Maj 15 2012 13:08:48
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: duddits 

On 15.05.2012 12:34, Marcin N wrote:

OczywiĹ›cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ
(motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wÄ™żykowaniu.

No powiedzmy, w sumie zależy to od tego wzglÄ™dem jakiego oĹ›rodka układ rozpatrujemy. Ja zwykle widzÄ™ przed oczami co innego myĹ›lÄ…c o motocyklu w stanie równowagi.

OczywiĹ›cie wystÄ™puje, ale gradienty sił sÄ… w nim na tyle małe, że nie
mogÄ… powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że
wÄ™żykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z
nim bez interwencji kierowcy.

ZakładajÄ…c, o czym już pisałem, że łożysko główki ramy jest sprawne.
Stan ogumienia, o czym pisano, również ma znaczenie.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody), że zwalenie pojazdu może nastÄ…pić w pierwszej fazie składania siÄ™
w zakrÄ™t, gdy siły nie sÄ… w równowadze i mogÄ… nastÄ™pować ich gwałtowne
nieliniowe zmiany w zwiÄ…zku z pogłÄ™bianiem pochyłu.

Nie wiem. Nie doĹ›wiadczyłem. NieumiejÄ™tna praca gazem też może destabilizować motocykl w zakrÄ™cie dajÄ…c poczucie, że maszyna zaraz siÄ™ przewróci.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

42 Data: Maj 15 2012 13:22:37
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-05-15 12:34, Marcin N pisze:

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody),

Juz wrocilem.

że zwalenie pojazdu może nastÄ…pić w pierwszej fazie składania siÄ™
w zakręt

A gdzie ja pisalem o pierwszej fazie ? :)
Wspomnialem odrazu zebys se przemyslal ten Twoj BARDZO uproszony model pod katem tego co sie dzieje w czasie skladania sie w zakret i w czasie pokonywania zakretu. W zakrecie moze sie walenie pojawic i w dalszym czasie, gdy np spadnie predkosc, albo zawieszenie bujnie.
Bo na razie to mam wrazenie ze trase Krakow-Gdansk motocyklem bys chcial pokonac po prostej, bo latwiej jest w uproszczeniu :)
Niestety nie potrafie Ci udzielic odpowiedzi na pytanie 'dlaczego' bo ilosc zmiennych mnie przerasta :(

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

43 Data: Maj 15 2012 13:38:05
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/15/2012 01:22 PM, Roman Niewiarowski wrote:


A gdzie ja pisalem o pierwszej fazie ? :)
Wspomnialem odrazu zebys se przemyslal ten Twoj BARDZO uproszony model
pod katem tego co sie dzieje w czasie skladania sie w zakret i w czasie
pokonywania zakretu. W zakrecie moze sie walenie pojawic i w dalszym
czasie, gdy np spadnie predkosc, albo zawieszenie bujnie.
Bo na razie to mam wrazenie ze trase Krakow-Gdansk motocyklem bys chcial
pokonac po prostej, bo latwiej jest w uproszczeniu :)
Niestety nie potrafie Ci udzielic odpowiedzi na pytanie 'dlaczego' bo
ilosc zmiennych mnie przerasta :(

Alboto, że żeby siÄ™ nie walił trzeba użyć wiÄ™cej gazu niż w innym a wtedy
może zabraknąć miejsca i trzeba przeciwdziałać w inny sposób.


--
Artur
ZZR 1200

44 Data: Maj 15 2012 14:26:21
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Roman Niewiarowski napisał(a):

W zakrecie moze sie walenie pojawic

z włoska: valenie on curva romana


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

45 Data: Maj 18 2012 18:27:40
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Jasio 

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'"  napisał w wiadomoĹ›ci

Roman Niewiarowski napisał(a):
W zakrecie moze sie walenie pojawic

z włoska: valenie on curva romana


WidzÄ™, że posiadanie (nawet krótkotrwałe) włoskiego motocykla wymusza naukÄ™ włoskiego.


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

46 Data: Maj 21 2012 09:45:11
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Jasio napisał(a):

WidzÄ™, że posiadanie (nawet krótkotrwałe) włoskiego motocykla wymusza naukÄ™ włoskiego.

jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

47 Data: Maj 23 2012 08:34:22
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-05-21 09:45, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :)

To bedzie jakies, w sumie, 50km przejechanych bez usterek!

pozdr
frajer newrom co mu Amil wcisnal do garazu pijadzio
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

48 Data: Maj 23 2012 16:46:52
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Monster 

W dniu 2012-05-23 08:34, Roman Niewiarowski pisze:

W dniu 2012-05-21 09:45, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

jakie tam krotkie, ladne kilka sezonow, niezapomnianych sezonow :)

To bedzie jakies, w sumie, 50km przejechanych bez usterek!

pozdr
frajer newrom co mu Amil wcisnal do garazu pijadzio

Ja swoje pjadzio mogÄ™ chwalić-jak wytargałem ze stodoły miało ze 20lat,takie jeszcze na 2 łaĹ„cuchy,teraz to siÄ™ chyba Ciao nazywa.
Zrobiłem tym tyle co 2 nowe skutery z marketu-jakieĹ› 5kkm:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

49 Data: Maj 23 2012 20:54:30
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Glub 

On Wed, 23 May 2012 16:46:52 +0200, Monster  wrote:



Ja swoje pjadzio mogę chwalić-jak wytargałem ze stodoły miało ze 20lat,takie jeszcze na 2 łańcuchy,teraz to się chyba Ciao nazywa.
Zrobiłem tym tyle co 2 nowe skutery z marketu-jakie¶ 5kkm:-)

Eee moje pierwsze chinskie skuterocos z tesko przejechalo bez problemu 9 kkm:-P

--
Glub,
przerosnieta wrotka SW-T400

50 Data: Maj 23 2012 13:48:51
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: mali 

Pierdu pierdu, ale wci±ż nie wiem dlaczego moto wali się w zakręcie..

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?


A i żeby nie było pytam poważnie bo zaraz jeden cwaniak zwany K... co¶
tam napisze jaki¶ "ciekawy" komentarz tylko jak na jego rozgarnięty
mózg będzie nie na temat.

W

51 Data: Maj 24 2012 13:31:43
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Piotr Rezmer 

mali pisze:

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

My tu nie ciemnota, wiemy że taczka nie ma główki ramy. A wali się bo przednie koło w taczce to sztywny układ, spróbuj zablokować w motocyklu kierownicę tak by nie mogła się ruszyć. Ile metrów przejedziesz?


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

52 Data: Maj 24 2012 13:35:26
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/23/2012 10:48 PM, mali wrote:

Pierdu pierdu, ale wci±ż nie wiem dlaczego moto wali się w zakręcie.

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

Musisz wężykować tak jak przednie koło w motocyklu, sprawdĽ też
ci¶nienie w kole czy jest zgodne z tym co mówi serwisówka do tej taczki.

Wskazówka - najlepiej wężykuje się po ćwiarteczce z rana przed sam± prac±, a wiem bo widzę codziennie rano w sklepie budowlańców.

--
Artur
ZZR 1200

53 Data: Maj 24 2012 15:37:37
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: __Maciek 

Wed, 23 May 2012 13:48:51 -0700 (PDT) mali
napisał:

Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

Może cegłuf za dużo nakładłe¶? A może amortyzacja, jest olej w lagach?
:-)

54 Data: Maj 24 2012 20:56:35
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Hinek 

Użytkownik "mali"  napisał


Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?


Opierdalasz się i za wolno jeĽdzisz - oto przyczyna.

--
Hinek

55 Data: Maj 25 2012 12:41:42
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: mali 

On 24 Maj, 20:56, "Hinek"  wrote:

Użytkownik "mali"  napisał

> Ostatnio troszkę robię na budowie i zauważyłem że mi taczka tez się
> wali w zakręcie, jak my¶licie, mam problem z łożyskiem w główce ramy,
> tfu ja głupi ona nie ma główki, macie jaki¶ pomysł?

Opierdalasz się i za wolno jeĽdzisz - oto przyczyna.

--
Hinek

To jest przyczyna wtórna. A ja bym się dowiedział co jest pierwotn±..

I ciekawi mnie czy kto¶ na prawdę umie to wytłumaczyć z pominięciem
tych co to maja gradienty siły, momenty wprowadzania i tym podobne.
Może jednak znajdzie się jaki¶ motocyklista posiadaj±cy wiedzę a nie
tylko ego i złudzenia typu wydaje mu się.

Słucham.

W

56 Data: Maj 26 2012 19:16:57
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Ivam 

Użytkownik "mali"  napisał w wiadomo¶ci grup

I ciekawi mnie czy kto¶ na prawdę umie to wytłumaczyć z pominięciem
tych co to maja gradienty siły, momenty wprowadzania i tym podobne.

Ale co chcesz sie dowiedziec? Co jest przyczyna czy jak wyglada skutek?

--
pzdr:
Ivam

57 Data: Maj 27 2012 06:45:48
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: mali 

On 26 Maj, 19:16, "Ivam"  wrote:

U ytkownik "mali"  napisa w wiadomo ci grup


> I ciekawi mnie czy kto na prawd umie to wyt umaczy z pomini ciem
> tych co to maja gradienty si y, momenty wprowadzania i tym podobne.

Ale co chcesz sie dowiedziec? Co jest przyczyna czy jak wyglada skutek?

--
pzdr:
Ivam

Je¶li będziemy mówić o mechanizmie to i jedno i drugie, je¶li za
skutek uznajesz otart± skórę lub skasowany moto to nie interesuje mnie
ta czę¶ć.

W

58 Data: Maj 15 2012 21:25:06
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Ivam 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

OczywiĹ›cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ (motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze.

Nie jest. To znaczy jest, ale przez bardzo wiele bardzo krotkich odcinkow czasu.

OczywiĹ›cie wystÄ™puje, ale gradienty sił sÄ… w nim na tyle małe,

Gradienty sil? Momenty, wektory - to mozemy rozmawiac, ale jesli chcesz rozwazac jazde na motocyklu w stopniu uwzgledniajacym gradient sily to powinienes zwrocic sie do specjalistow z MiT. Zareczam, ze sa bardzo chetni i pomocni w dyskusji. Ew. rowniez na Sheffield Hallam University maja bardzo chetna do dyskusji kadre.

że zwalenie pojazdu może nastÄ…pić w pierwszej fazie składania siÄ™ w zakrÄ™t, gdy siły nie sÄ… w równowadze i mogÄ… nastÄ™pować ich gwałtowne nieliniowe zmiany w zwiÄ…zku z pogłÄ™bianiem pochyłu.

Naprawde idz sie przewiez - poczujesz kiedy to sie dzieje i dlaczego. Od razu Ci sie rozjasni i nie bedziesz potrzebowal lopatologicznego wytlumaczenia.


--
pzdr:
Ivam

59 Data: Maj 16 2012 11:44:34
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: ditron 

On 15 Maj, 12:34, Marcin N  wrote:

Oczywi¶cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ
(motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu.
Oczywi¶cie występuje, ale gradienty sił s± w nim na tyle małe, że nie
mog± powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że
wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z
nim bez interwencji kierowcy.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody), że zwalenie pojazdu może nast±pić w pierwszej fazie składania się
w zakręt, gdy siły nie s± w równowadze i mog± następować ich gwałtowne
nieliniowe zmiany w zwi±zku z pogłębianiem pochyłu.

o jeszcze chwila i zaraz nam wszystko wytłumaczysz :)

60 Data: Maj 18 2012 10:17:17
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Prawy 

On Tuesday, May 15, 2012 12:34:36 PM UTC+2, Marcin N wrote:

W dniu 2012-05-15 12:07, duddits pisze:
> On 15.05.2012 10:29, Marcin N wrote:
>> Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stał± prędko¶ci±.
>> Siła od¶rodkowa równoważy siłę grawitacji wynikaj±c± z pochylenia.
>> Motocykl jest w równowadze.
>
> Nie jest. Twoja ręka przykładaj±ca siłę do odpowiedniej manetki
> utrzymuje motocykl w pochyleniu. Motocykl jest w takim stanie daleki od
> równowagi. Takie pytanie, jedziesz w zakręcie w głębokim pochyleniu,
> powiedzmy 100km/h. I teraz, co się stanie kiedy ów nacisk na kierownicę
> zwolnisz? Maszyna przewróci się, czy wyprostuje? Przemy¶l ten problem :)

Oczywi¶cie jest jak piszesz. Co nie zmienia faktu, że cały układ
(motocykl z jeĽdĽcem) jest w równowadze. De Fresz pisał o wężykowaniu.
Oczywi¶cie występuje, ale gradienty sił s± w nim na tyle małe, że nie
mog± powodować "nagłego zwalenia" motocykla. Tym bardziej, że
wężykowanie jest mechanizmem całkiem stabilnym i motocykl radzi sobie z
nim bez interwencji kierowcy.

Najbardziej przemawia do mnie tłumaczenie Romana (pewnie poszedł już na
lody), że zwalenie pojazdu może nast±pić w pierwszej fazie składania się
w zakręt, gdy siły nie s± w równowadze i mog± następować ich gwałtowne
nieliniowe zmiany w zwi±zku z pogłębianiem pochyłu.

nie masz motora przejdz sie rowerem, będziesz wiedział (k±t gówki ramy)

61 Data: Maj 15 2012 14:05:38
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Piotr Rezmer 

Marcin N pisze:

PrzemyĹ›lałem tÄ… odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coĹ›.

Ja bym powiedział że zmienia siÄ™ punkt styku przedniej opony z asfaltem. Jak masz mało powietrza, opona wygina siÄ™, siła odĹ›rodkowa wypycha motocykl na zewnÄ…trz zakrÄ™tu (coĹ› podobnego do uĹ›lizgu w zakrÄ™cie). Jak wiesz, podczas uĹ›lizgu, siła odĹ›rodkowa nie przeciwdziała sile grawitacji, dlatego motocykl wali siÄ™ w zakrÄ™t.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

62 Data: Maj 15 2012 14:15:28
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: AZ 

On 05/15/2012 02:05 PM, Piotr Rezmer wrote:

PrzemyĹ›lałem tÄ… odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coĹ›.

Ja bym powiedział że zmienia siÄ™ punkt styku przedniej opony z asfaltem.
Jak masz mało powietrza, opona wygina siÄ™, siła odĹ›rodkowa wypycha
motocykl na zewnątrz zakrętu (coś podobnego do uślizgu w zakręcie). Jak
wiesz, podczas uĹ›lizgu, siła odĹ›rodkowa nie przeciwdziała sile
grawitacji, dlatego motocykl wali się w zakręt.

W przypadku braku ciĹ›nienia dokładnie tak jest a dokładniej to przód zaczyna
głÄ™biej wÄ™żykować a tym samym odjeżdżać na zewnÄ…trz zakrÄ™tu.

--
Artur
ZZR 1200

63 Data: Maj 15 2012 19:16:49
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Piotr Kompa 

Marcin N wrote:

PrzemyĹ›lałem tÄ… odpowiedĽ jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coĹ›.

Motocykl zacieĹ›nia zakrÄ™t - ok. Ale dlaczego zacieĹ›nia? Musi wystÄ…pić niezrównoważona siła.

"Motocyklista doskonały", rozdział 2: Dynamika motocykla
Tam są schematy, kąty pochylenia widelca, ślady styku opony z nawierzchnią i inne takie mądre rzeczy.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

64 Data: Maj 15 2012 06:30:00
Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 14 May 2012 14:30:06 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Modne jest stwierdzenie "ten motocykl Ľle się prowadzi w zakrętach, bo
wali się w nie".

Co to w ogóle ma oznaczać?
Żeby sam z siebie się walił - musiałby nieoczekiwanie zmieniać ¶rodek
ciężko¶ci. Żaden motocykl tego nie robi więc o co chodzi w tym stwierdzeniu?

Obniz sobie w swoim motocyklu cisnienie w oponach o 1 atmosfere i bedziesz
mial wtedy efekt o ktorym piszesz.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!



Grupy dyskusyjne