[lpg][tech][poz] Mulcia :)
1 | Data: Grudzien 05 2013 14:00:42 |
Temat: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | |
Autor: Budzik | Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. 2 |
Data: Grudzien 05 2013 15:40:18 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: olaboga | W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze: Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Wejdź sobie na lpg-forum.pl w dziale warsztatów polecanych poszukaj gaziarzy z okolic Poznania. Albo kliknij w tego bezpoĹredniego linka http://lpg-forum.pl/wielkopolskie-t17786.html 3 |
Data: Grudzien 05 2013 15:29:58 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Wejdź sobie na lpg-forum.pl w dziale warsztatów polecanych poszukaj :) Polecane, niepolecane - i tu i tu te same warsztaty :) Pitec polecany i nie polecany dosc monoco. O Domanskim cisza... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;) 4 |
Data: Grudzien 05 2013 16:28:33 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze: Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Sterownik LPGTech, wtryski baracuda, reduktor KME Tur. -- Pozdrawiam Lewis 5 |
Data: Grudzien 05 2013 17:00:29 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Sterownik LPGTech, wtryski baracuda, reduktor KME Tur. Z obdzwonionych zakładów i obczytanych forów praktycznie nie pojawiają się te nazwy (poza baracudami) Wiec chetnie ale: - dlaczego akurat te? - kto to montuje? :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies" MikeXex 6 |
Data: Grudzien 05 2013 19:35:48 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-05 18:00, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej szkodzą niż pomagają. Reduktor jest bardzo stabilny temperaturowo i ciśnieniowo, spokojnie znosi 150KM w wolnossakach i nie kosztuje dużo. Baracuda w odróżnieniu od Hany ma tę zaletę że poszczególne egzemplarze są bardzo powtarzalne. Hana nawet w instrukcji ma wpis że pomiędzy wtryskami może być rozjazd do 15%... -- Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Grudzien 05 2013 18:46:03 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
W Poznaniu nikt tego nie montuje, wiec odpada. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski 8 |
Data: Grudzien 05 2013 20:05:09 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-05 19:46, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie. Grunt żeby założyli tę instalację z głową a nie byle za drzwi. -- Pozdrawiam Lewis 9 |
Data: Grudzien 05 2013 19:36:33 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: W Poznaniu generalnie przewijają się STAGI, BRC oraz LOVATO.To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie.Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych Generalnie najpopularniejsze STAGI i pewnie taki sterownik wezme. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho 10 |
Data: Grudzien 05 2013 20:39:33 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-05 20:36, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: No i słusznie. Resztę też dobierz z zapasem mocowym i będzie OK. -- Pozdrawiam Lewis 11 |
Data: Grudzien 05 2013 21:00:27 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: W Poznaniu generalnie przewijają się STAGI, BRC oraz LOVATO.To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie.Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych Moje auto ma 100KM, + lekka noga wiec wszystko bedzie miało zapas :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów" Jan Jakub Rousseau 12 |
Data: Grudzien 05 2013 22:28:37 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Maciek | Dnia Thu, 5 Dec 2013 21:00:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Moje auto ma 100KM, + lekka noga wiec wszystko bedzie miało zapas :) Ale nie chcesz, zeby przy naglym wdepnieciu instalacja tracila oddech ;) -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 13 |
Data: Grudzien 05 2013 22:31:18 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Moje auto ma 100KM, + lekka noga wiec wszystko bedzie miało zapas :) A, sadziłem ze to chodzi o wytrzymałośc w dłuższym okresie, a nie o wyrabianie sie przy przyspieszaniu. No to wiadomo, ze musi działac dobrze. Zobaczymy, co wyczynią gazownicy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic na to nie można poradzić. To byłby dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw 14 |
Data: Grudzien 05 2013 16:35:38 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: kamil/Endurorider.pl | Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości Wszelkie porady mile widziane! Zadzwoń do gzw.pl O ile pamiętam mają kogoś zaufanego w Poznaniu. -- pozdrawiam kml 15 |
Data: Grudzien 05 2013 16:54:00 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Maciek | Dnia Thu, 5 Dec 2013 14:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): 16 |
Data: Grudzien 05 2013 17:00:30 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie wim jaka religie wyznaja gazownicy z okolic Poznania - ja moge Ja mam połowe z tego, do tego raczej lekką noge a tak w ogole to samochód dla żony która jezdzi bardzo ostrożnie. O wtryskiwaczach Hana czytam wiele dobrego. Pozostałych elementów nigdzie nie widziałem, zakładam ze to takie troche bardziej "wypasione" :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center. 17 |
Data: Grudzien 05 2013 19:36:42 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Maciek | Dnia Thu, 5 Dec 2013 17:00:30 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Pozostałych elementów nigdzie nie widziałem, zakładam ze to takie troche Tylko reduktor. Centralka to standard, w cenie Staga. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 18 |
Data: Grudzien 06 2013 05:29:28 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tmek |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim Kumpel tez sie naczytal i z 4 zielonych han po 40tys tylko jedna jeszcze jako tako chodzila. Jedna wytarla sie zupelnie i zaciela, przez co lała, dwie jeszce dzialaly ale nie chodzilo to poprawnie. Wiec albo opinie sa tych co zakaldaja i dalej niech sie martwi wlascicel albo zaczeli je robic w chinach. Tmek 19 |
Data: Grudzien 06 2013 05:48:52 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Wiec albo opinie sa tych co zakaldaja i dalej niech sie martwi wlascicel W korei :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde 20 |
Data: Grudzien 05 2013 18:38:57 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Cavallino |
Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Słusznie. Czeka Cię teraz doktoryzacja z tematu, a jakby co, dowiesz się na grupie, że to Twoja wina, bo za mało się nadoktoryzowałeś. Ja już sobie odpuściłem to paliwo, z wyjątkiem instalacji zakładanych w fabryce.
Nie wierz w to, jak będzie 5% to po prostu instalacja jest źle ustawiona. Stosunek spalanego gazu do benzyny jest stały i zakładając że instalacja benzynowa jest dobra, nie może się zmieniać. 21 |
Data: Grudzien 05 2013 18:26:07 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Jednak spróbuje.Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Za duzo znajomych ma i sobie chwali. No i tylko i wyłącznie z takim założeniem kupiłem zonie duze auto. Bo na pb to ona nie zarobi :)
Tak mi sie własnie wydawało, ze to sciema zeby u nich załozyć. W sumie biore pod uwage tylko Domanskiego i Pitek bo tylko oni potwierdzili, ze regulują instalację z odczytów w czasie jazdy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!" kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo 22 |
Data: Grudzien 05 2013 22:19:08 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Cavallino |
Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach..... A ilu klnie? 23 |
Data: Grudzien 05 2013 22:55:43 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze: Jednak spróbuje. Wkładają szmelc to klną :) -- Pozdrawiam Lewis 24 |
Data: Grudzien 06 2013 17:17:31 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Cavallino |
W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze: A nie mówiłem że wina jest zawsze klienta? Ja dokładnie tak samo do tego podchodzę i aby nie być winnym trzymam się od tematu gazowego druciarstwa z daleka. 25 |
Data: Grudzien 06 2013 23:30:39 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 05 Dec 2013 22:55:43 +0100, Lewis napisał(a): W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze: Ale taka trochę specyfika branży LPG. Bo technicznie jest to podobne zagadnienie co poważne modyfikacje silnika. Założenie LPG jest poodobnie dużą ingerencją jak założenie instalacji podtlenku azotu, turbosprężarki do silnika wolnossącego, grzebanie przy wałkach rozrządu itp. itd. Oczywiście specyficzni są też klienci - zainteresowanie tuningiem to wynik posiadania nadmiaru pieniędzy, a zainteresowanie LPG wręcz przeciwnie. Ale wystarczy popatrzeć co jak się robi (i co ile kosztuje). Ile pracy poświęca się programowaniu ECU silnika po tuningu, a ile robi to gazownik po założeniu LPG? Nie żeby LPG często montuje się byle taniej, a więc byle szybciej i na byle tańszych komponentach. Nie żeby z kolei tuning miał być wart swojej ceny, ale pewnie prawda leży gdzieś po środku. 26 |
Data: Grudzien 05 2013 22:00:27 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: No własnie praktycznie sie nie zdarza.Jednak spróbuje. Jedna znajoma kupiła nowa fabie juz ladnych pare lat temu od razu z instalacją i bardzo narzekała. Ostatnio mnie nawet jeden znajomy zdziwił, bo miał auto uzywane na co dzien w celach keriersko-transportowych na LPG. A zyłem w przekonaniu, ze takie auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną" 27 |
Data: Grudzien 05 2013 23:22:30 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 5 Dec 2013 22:00:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): A zyłem w przekonaniu, ze takie Instalacje LPG można założyć nawet do diesla :) 28 |
Data: Grudzien 05 2013 23:00:39 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Hmm, jest jakis kruczek?A zyłem w przekonaniu, ze takie Wysoka cena? Niska wytrzymałośc? Bo jednak z jakiegos powodu sie tego nie robi... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może", ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą." Henry Louis Mencken 29 |
Data: Grudzien 06 2013 00:18:55 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Robić się robi: http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/ Ale faktycznie nie jest to tak popularne jak przerabianie Polonezów na LPG ;) 30 |
Data: Grudzien 05 2013 23:58:58 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Hmm, jest jakis kruczek?A zyłem w przekonaniu, ze takie Ciekawe. Widze, ze generalnie opłaca sie to przy wiekszych samochodach, chociaż niestety na stronie trudno znaleśc cenę instalacji. Ja jeżdze obecnie najczescie Scudo 1,9D który zuzywa srednio 6,5 litra, wiec podejrzewam, ze ciezko byłoby duzo zyskac. Ale juz auto wielkości Ducato... Wszystko zalezy od tego ile instalacja i jak to sie odbija na trwałosci. Ostatnio wczytuje sie w temat CNG ale tutaj równiez pozostaje pytanie o trwałośc takich silników. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców, a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer 31 |
Data: Grudzien 05 2013 23:21:36 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 5 Dec 2013 18:26:07 +0000 (UTC), Budzik napisał(a): Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Tzn. żeby była jasność - nie ma żadnego problemu w ustawieniu instalacji tak żeby zużycie gazu w litrach było takie samo jak benzyny, albo nieznacznie większe. Tyle że oznacza to bardzo ubogą mieszankę paliwową (i przy okazji utrata mocy). Póki będziesz ledwo muskał gaz to nawet jest szansa że nic się nie stanie, ale jeżeli użyjesz od czasu do czasu pedału gazu, to silnik się zniszczy. Mity związane z LPG - utrata mocy, konieczność częstej wymiany świec, uszczelki pod głowicą, wypalanie się zaworów, to są skutki właśnie ubogiej mieszanki. Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam symboliczny), a zużycie gazu musi być o około 20% wyższe niż benzyny. Każde inne ustawienie jest zwczajnie nieprawidłowe. 32 |
Data: Grudzien 05 2013 23:43:45 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Maciek | Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:21:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam Hm, moj samochod nie ma odczuwalnego spadku mocy, a spalanie gazu (realne) jest o ok. 15-17% wyzsze niz benzyny (zliczanego przez komputer). 20% roznicy nigdy nie bylo. Za malo? Regulowany byl niedawno... -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba 33 |
Data: Grudzien 06 2013 00:22:36 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:43:45 +0100, Maciek napisał(a): Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:21:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Może być ok - tak naprawdę to co mówisz to się jeszcze mieści w błędzie pomiaru. Zresztą nawet jakieś pojedyńcze procenty w te czy w tamte silnika nie wykończą. 20% wynika po prostu z różnicy współczynników stechiometrycznych i gęstości LPG i benzyny. Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa niż benzyny. Groźni są gazownicy który mówią o: - wzroście zużycia LPG o mniej niż te 15% (a bywa że mówią o takim samym zużyciu jak benzyny) - że samochód na LPG musi być słabszy niż na benzynie - wymaganej częstej wymianie świec (na zasadzie że taki urok LPG). 34 |
Data: Grudzien 06 2013 01:14:19 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Pawel O'Pajak |
20% wynika po prostu z różnicy współczynników stechiometrycznych i gęstości To sie zgadza. Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa A to juz nie do konca: http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zakladac-gaz/ Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 35 |
Data: Grudzien 06 2013 01:54:11 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 06 Dec 2013 01:14:19 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a): Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa No mniej więcej właśnie tak - pamiętaj że w mieszance stechiometrycznej objętość LPG jest o te 20% wyższa niż analogicznie objętość benzyny. Co kompensuje tą około 20% niższą kaloryczność litra paliwa. W efekcie wychodzi na jedno - moc nie powinna się zmienić jeśli silnik pracuje na tak samo bogatej mieszance. Jak to kiedyś dokładnie policzyłem w oparciu o jakieś tam dane (plus minus pewne rozbieżności podawane przez różne źródła), to wychodziła mi mieszanka LPG o 1% bardziej kaloryczna. Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy. 36 |
Data: Grudzien 08 2013 22:07:59 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Lewis | W dniu 2013-12-06 01:54, Tomasz Pyra pisze: Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG A ja bym liczył bo nieraz doświadczyłem zestrojenia silnika z turbo i porządną instalacją LPG, przez to że LPG jest odporniejsze na spalanie stukowe śmiało można było dorzucić zapłonu i wychodziło jakieś 10KM więcej na LPG :) (przy mocy 250+) -- Pozdrawiam Lewis 37 |
Data: Grudzien 06 2013 21:53:59 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze: Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli. Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą. Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł. 38 |
Data: Grudzien 06 2013 21:40:20 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu? Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd. Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na 500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać. Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie obruszył i stwierdził coś w s tylu: "jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..." Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona. I bądz tu mądy... W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO przez 2500 - 2600 PITEK do 2650 u Domańskiego. Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster 39 |
Data: Grudzien 07 2013 11:05:45 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Trybun | W dniu 2013-12-06 22:40, Budzik pisze: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Tak żeby wyszło najtaniej. Mój niedawny przykład - w Vectrze konieczna była wymiana butli, no to podjażdżam do renomowanej na okolicę firmy z wielkim szyldem i pytam o cenę takiej wymiany - facet sprawdza w komputerze ceny takiej butli - no mówi 550 zł +100 za wymianę.. oczywiście trzeba się zapisać na termin bo jest kolejka. Trochę mi sie wydawało drogo, kupilem miejscową gazetę i patrzę po ogłoszeniach, w niedalekim Zagórowie ogłasza sie jeden warsztat, chwyt za telefon i pytam o termin i cenę - "może pan od razu podjeżdżać, a cena - butla + wymiana = 500 zł". Wyregulawał mi ją przy okazji i przeczyścił filtr, oczywiście gratis. Wszyscy podają Ci wersję która dla mnie osobiście byłaby nie do przyjęcia - gaz zakładam ze względów oszczędnościowych, a nie po to aby tracić kupę kasy. Że nie jest to urządzenie jakoś specjalnie awaryjne to wiem z doświadczeń brata - na gazie jeździ od zawsze, już w polonezie miał instalację gazową, później Sierra, Audi, a teraz Passat, montował zawsze najtańsze instalacje, ale nigdy nie miał jakichś problemów z nimi. Ja w Vectrze też miałem taką bez markową ale kilka lat eksploatacji i zero problemów. Co do spalania to nie wiem czy na zasilaniu gazowym auto spala więcej. Moja Vectra 1.8 spalała średnio 8,5 litra gazu. Czy na benzynie spalałaby mniej to nie mam pojęcia, nigdy nie sprawdziłem. Jednak odnosiłem wrażenie że na gazie jest trochę słabsza, ale w takim stopniu że może było to istotnie tylko wrażenie. Tak, w Multipli to chyba najlepsze rozwiązanie - butla w koło zapasowe i cała powierzchnio bagażowa do dyspozycji. A na zapas jeżeli masz standardowo szerokie koła dokupić małą dojazdówkę. 40 |
Data: Styczen 08 2014 17:08:01 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: | Wzrost mocy na lpg jest jednak możliwy: 41 |
Data: Kwiecien 06 2014 06:38:26 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: | W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 02:08:01 UTC+1 użytkownik napisał: Wzrost mocy na lpg jest jednak możliwy: Cytat z ich strony: "Zakładając "odpowiednią" instalację LPG oraz lekko modyfikując układ wydechowy osiągnęliśmy znaczny wzrost mocy oraz momentu obrotowego. Zmiana parametrów oprogramowania komputera sterującego pracą wtryskiwaczy gazowych pozwoliła na osiągnięcie oszałamiających wzrostów aż do 657KM oraz ponad 680Nm! Jednak, ponieważ ustawienia te są niebezpieczne zarówno dla pojazdu jak i kierowcy postanowiliśmy pozostać przy ustawieniach na poziomie 530KM oraz ponad 620Nm. Dwa potężne reduktory wraz z idealnie dobraną mieszanką wtryskiwaną poprzez dysze do jednostki napędowej POPRAWIAJĄ PRACĘ SILNIKA WLICZAJĄC W TO DYNAMIKĘ!! Bez ingerencji w silnik (poza tej, której wymaga montaż instalacji LPG), bez żadnych dodatkowych zmian (poza lekką modyfikacją układu wydechowego); wbrew mitom, o obniżaniu mocy i psuciu silnika przez instalacje gazowe, potrafiliśmy podnieść moc naszego Chargera o ponad 20% przy ustawieniach do codziennej jazdy i nawet o 50% w warunkach eksperymentalnych!" Jeżeli to prawda to wyniki niezłe. 42 |
Data: Kwiecien 06 2014 16:55:45 | Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :) | Autor: Grejon | W dniu 2014-04-06 15:38, pisze: Dwa potężne reduktory wraz z idealnie dobraną mieszanką wtryskiwaną poprzez dysze do jednostki napędowej POPRAWIAJĄ PRACĘ SILNIKA WLICZAJĄC W TO DYNAMIKĘ!! Bez ingerencji w silnik (poza tej, której wymaga montaż instalacji LPG), bez żadnych dodatkowych zmian (poza lekką modyfikacją układu wydechowego); wbrew mitom, o obniżaniu mocy i psuciu silnika przez instalacje gazowe, potrafiliśmy podnieść moc naszego Chargera o ponad 20% przy ustawieniach do codziennej jazdy i nawet o 50% w warunkach eksperymentalnych!" A ty archeolog, że odkopałeś wątek sprzed kwartału? -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)

.jpg)