MiroFel pisze:
Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu? 
- zużycie/uszkodzenie klocków/tarcz (prawą stroną dużo częściej wjeżdzasz w kałuże, co przy rozgrzanych hamulcach może mieć znaczenie)
- zapowietrzony układ
- zasyfione szczęki/prowadnice
- walnięty korektor siły hamowania
- zużyte (spuchnięte) przewody
- zużyta pompa/sekcja pompy (jeżeli ma osobne obiegi)
- zły naciąg linki hamulca ręcznego (głównie tył)
- parę innych powodów specyficznych dla marki/modelu
Dziś byłem na przegladzie i diagnosta stwierdził, że prawy przód i prawy tył gorzej hamuje niż lewy przód i lewy tył. Stwierdził, że całkowity test wyszedł pozytywnie, ale w trakcie jego robienia prawa strona ma "odchyłki". Poinformował mnie, że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę. 
Jak prawa strona gorzej hamuje, to raczej będzie w lewo ściągać.
Co może być przyczyną takiego stanu? W ubiegłym roku było OK tzn. za pierwszym testem coś było nie tak, ale powtórzony test dał dobry wynik. Z tyłu były 1,5 roku temu wymienione tarcze i klocki.
Masz tarczowe z tyłu? No to może już czas przyszedł na kolejną wymianę?
-- 
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division
| 3 | 
Data: Luty 07 2008 23:01:17 | 
| Temat: Re: Nierównomierne hamowanie | 
| Autor: Tomasz Pyra  | 
Fishman pisze: 
 Poinformował mnie, że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę.  
 
 
Jak prawa strona gorzej hamuje, to raczej będzie w lewo ściągać. 
 
Przy bliskim zeru lub ujemnym kącie zataczania koła - niekoniecznie. 
Tzn. samo ściąganie oczywiście w stronę w którą samochód hamuje bardziej - tak jak przy manewrach pojazdem gąsienicowym, ale kierownice może wyrywać w drugą stronę.
 | 4 | 
Data: Luty 08 2008 15:08:18 |  | Temat: Re: Nierównomierne hamowanie |  | Autor: J.F.  |  
On Thu, 07 Feb 2008 22:37:43 +0100,  Fishman wrote:  
 MiroFel pisze: 
Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu?  
 
 
- zużycie/uszkodzenie klocków/tarcz (prawą stroną dużo częściej  
wjeżdzasz w kałuże, co przy rozgrzanych hamulcach może mieć znaczenie) 
 
Raczej nie, bo zuzyte nadal mocno hamuja.  
No chyba ze zuzyte juz do zera.
 - zapowietrzony układ 
- zużyte (spuchnięte) przewody 
 
I to by dalo objawy w jednym/dwoch kolach ? 
 - zużyta pompa/sekcja pompy (jeżeli ma osobne obiegi) 
 
Oba prawe, wiec raczej nie to.
 - walnięty korektor siły hamowania 
 
Przod tez mu zle hamuje
 - zły naciąg linki hamulca ręcznego (głównie tył) 
 
i/lub kasownik luzu szczek
 - zasyfione szczęki/prowadnice 
- parę innych powodów specyficznych dla marki/modelu 
 
-zapieczone tloczki,  
-zapieczone prowadnice zaciskow 
-zabrudzone [olejem/smarem] tarcze/klocki
 
Tak czy inaczej - trzeba hamulce rozebrac, sprawdzic co jest, 
przeczyscic/rozruszac/wymienic co tam sie okaze.
 
J.
  |  |