Grupy dyskusyjne   »   No i nie zapalił, dziad jeden

No i nie zapalił, dziad jeden



1 Data: Grudzien 18 2009 20:28:01
Temat: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: RafaĹ‚ Zawierta 

Miałem dzisiaj niemiłÄ… niespodziankÄ™, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiĹ›cie).

Auto: Laguna '00, 1.6 16V.
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu jechałem może 15 minut i postawiłem auto pod blokiem.
NastÄ™pnego dnia wieczorem (-8*) nie bardzo chciał odpalić, ale objaw był taki, że rozrusznik krÄ™cił żwawo, ale silnik nie łapał (wiÄ™c wykluczyłem problem z akumulatorem)(1). Pojechałem do kawiarni (5 minut), wróciłem (5 minut). Potem auto stało półtora dnia i dzisiaj już odpalić zupełnie nie chciał (przy -11*). Ewidentnie problem z akumulatorem (słynne wariujÄ…ce wskazówki na liczniku). Po podładowaniu z drugiego auta w koĹ„cu odpaliłem, ale z takimi samymi objawami jak w wypadku (1).
Co temu dziadowi odbiło? Przy dodatnich temperaturach nic siÄ™ nie działo, a nagle mu mrozy zaszkodziły? Rok temu miałem starego escorta i takich cudów nigdy mi nie zrobił, a też bywało zimno.

R.



2 Data: Grudzien 18 2009 20:43:58
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Adampio 

Rafał Zawierta pisze:

2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah.
                                   ^^^^^^^^^^^^
Moze tu jest pies pogrzebany? Wziac aku do domu i poladowac
w cieple przez noc albo dluzej.

3 Data: Grudzien 18 2009 20:55:45
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Lukasz 


Użytkownik "Adampio"  napisał w wiadomo¶ci

Rafał Zawierta pisze:
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah.
                                  ^^^^^^^^^^^^
Moze tu jest pies pogrzebany? Wziac aku do domu i poladowac
w cieple przez noc albo dluzej.

Wystarczy się przejechać na pół godzinn± wycieczkę :)

4 Data: Grudzien 18 2009 20:50:36
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: RafaĹ‚ Zawierta 

[..]

2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu
                                        ^^^^^
OczywiĹ›cie Bosch, a nie taĹ„szy odpowiednik. (Co ciekawe Thunderbird mi podkreĹ›lił jako błÄ…d Bosh a Bosch już nie :)

5 Data: Grudzien 18 2009 21:29:06
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Samotnik 

Dnia 18.12.2009 Rafał Zawierta  napisał/a:

[..]
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu
                                        ^^^^^
Oczywi¶cie Bosch, a nie tańszy odpowiednik. (Co ciekawe Thunderbird mi
podkre¶lił jako bł±d Bosh a Bosch już nie :)

Bo to taki słownik dla dzieci neostrady - 'boshe' to poprawne słowo :)
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

6 Data: Grudzien 18 2009 22:47:18
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Adampio 

Rafał Zawierta pisze:

[..]
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu
                                       ^^^^^
Oczywiście Bosch,

Chodzlio o  podkreslenie "nowy" ale czcionka byla proporcjionalna, a nie o stalej szerokoĹ›ci i tak smiesznie wyszlo ;-))

7 Data: Grudzien 18 2009 21:02:09
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: The_EaGle 

Rafał Zawierta pisze:

Miałem dzisiaj niemiłÄ… niespodziankÄ™, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiĹ›cie).

Auto: Laguna '00, 1.6 16V.
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu jechałem może 15 minut i postawiłem auto pod blokiem.
NastÄ™pnego dnia wieczorem (-8*) nie bardzo chciał odpalić, ale objaw był taki, że rozrusznik krÄ™cił żwawo, ale silnik nie łapał (wiÄ™c wykluczyłem problem z akumulatorem)(1). Pojechałem do kawiarni (5 minut), wróciłem (5 minut). Potem auto stało półtora dnia i dzisiaj już odpalić zupełnie nie chciał (przy -11*). Ewidentnie problem z akumulatorem (słynne wariujÄ…ce wskazówki na liczniku). Po podładowaniu z drugiego auta w koĹ„cu odpaliłem, ale z takimi samymi objawami jak w wypadku (1).
Co temu dziadowi odbiło? Przy dodatnich temperaturach nic siÄ™ nie działo, a nagle mu mrozy zaszkodziły? Rok temu miałem starego escorta i takich cudów nigdy mi nie zrobił, a też bywało zimno.

Jak uruchamiasz samochód co 5 min w taki mróz to nie dziw siÄ™ że ci może nie zapalić - to po pierwsze. Po drugie, sprawdĽ ładowanie akumulatora bo może  z tym masz problem. Kolejna sprawa to czy jak kupiłeĹ› aku to był naładowany? Bo może właĹ›nie tak nie było. Trzeba było go dobrze naładować a póĽniej wstawić na samochodu na mróz.

Pozdrawiam
Rafał

8 Data: Grudzien 18 2009 22:03:36
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: RafaĹ‚ Zawierta 

W dniu 2009-12-18 21:26, J_K_K pisze:

Znaczy - zaczÄ…łeĹ› od akumulatora.
Tak. Bo był mały i stary (od nowoĹ›ci auta, 47Ah)

A jak z alternatorem / regulatorem/ klemami / ładowaniem ?
Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja siÄ™ nie podejmujÄ™.

Jako hint mogÄ™ powiedzieć, że znajomy z klatki w Almerze z podobnym stażem miał też problemy z odpalaniem i skoĹ„czyło siÄ™ na suszeniu jak on to nazwał cewek w domu na kaloryferze. SwojÄ… drogÄ… dopiero dzisiaj okryłem, że nie mam kabli WN :)

Pzdr

JKK
R.

9 Data: Grudzien 18 2009 22:50:56
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Adampio 

Rafał Zawierta pisze:

Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja siÄ™ nie podejmujÄ™.

Chyba elektryk? ;-)

Pożycz  byle woltomierz do 15-20V i zapisz co wskazuje na klemach: bez swiatel, z dlugimi, na wolnych obrotach i po dobrym przegazowaniu a potem raportuj tutaj.

10 Data: Grudzien 20 2009 16:56:40
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: R. 

Adampio pisze:

Rafał Zawierta pisze:
Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja siÄ™ nie podejmujÄ™.

Chyba elektryk? ;-)

Pożycz  byle woltomierz do 15-20V i zapisz co wskazuje na klemach: bez swiatel, z dlugimi, na wolnych obrotach i po dobrym przegazowaniu a potem raportuj tutaj.

RaportujÄ™:
jałowy bez Ĺ›wiateł: 14.1V
jałowy + długie + nawiew: 14.0V
jałowy + długie + nawiew + halogeny: 13.8-13.9V

Na wyższych obrotach nie wiem, zapomniałem sprawdzić, a że nadal pi*ga to nie chce mi siÄ™ powtarzać testu :)

R.

11 Data: Grudzien 22 2009 00:51:42
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Adampio 

R. pisze:

RaportujÄ™:
jałowy bez Ĺ›wiateł: 14.1V
jałowy + długie + nawiew: 14.0V
jałowy + długie + nawiew + halogeny: 13.8-13.9V

To zupelnie niezle
Warto by tez pomierzyc na samym akumulatorze przyv wlczonym zaploncie (powinno spasc ale jesli aku trzyma pojemniosc to bez przesady )

Na wyższych obrotach nie wiem, zapomniałem sprawdzić, a że nadal pi*ga to nie chce mi siÄ™ powtarzać testu :)
Szkoda, bo wiemy jak w praniu zachowuje sie regulator.

12 Data: Grudzien 18 2009 22:18:47
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Rafał Zawierta"  napisał w wiadomoĹ›ci

Miałem dzisiaj niemiłÄ… niespodziankÄ™, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiĹ›cie).
Moim zdaniem, to problem z niedoładowaniem. PrzejedĽ siÄ™ w trasÄ™, kilkadziesiÄ…t minut - powiedzmy dwugodzinna trasa - powinno rozwiÄ…zac problem, ewentualnie doładowanie prostownikiem w domu.

--
Yogi(n)

13 Data: Grudzien 29 2009 14:44:25
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Wmak 

On 18 Gru, 22:18, "Yogi\(n\)"  wrote:

Moim zdaniem, to problem z niedoładowaniem. PrzejedĽ się w trasę,
kilkadziesi±t minut - powiedzmy dwugodzinna trasa - powinno rozwi±zac
problem, ewentualnie doładowanie prostownikiem w domu.



A po kiego licha, je¶li nie ma potrzeby, jechać w dwugodzinn± trasę i
spalić 15 litrów paliwa
tylko w celu naładowania akumulatora ?
Znacznie taniej i lepiej na postoju, choć w niektórych krajach
zabronione)
We współczesnych autach alternatory daj± wła¶ciwe napięcie już na
wolnych obrotach,
przy wył±czonych ¶wiatłach ładowanie będzie nawet lepsze niż przy
jeĽdzie ze ¶wiatłami.
Paliwa zużyje się 10-krotnie mniej.

14 Data: Grudzien 18 2009 22:51:30
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Max_P 


"Rafał Zawierta"

Auto: Laguna '00, 1.6 16V.
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah.

Jak auto na F to nawet boschowski akumulator niewiele zmieni.

Max

15 Data: Grudzien 21 2009 11:56:54
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: GK 

Max_P pisze:

Auto: Laguna '00, 1.6 16V.
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah.

Jak auto na F to nawet boschowski akumulator niewiele zmieni.

Max

Od kiedy Laguna jest na F?

16 Data: Grudzien 21 2009 12:03:34
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: RafaĹ‚ "SP" Gil 

W dniu 2009-12-21 11:56, GK pisze:

Od kiedy Laguna jest na F?

Wrancja ?
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

17 Data: Grudzien 19 2009 09:22:16
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Jacek 

Problem jest nie z akumulatorem, a z zapłonem. Nie ma iskry. Można wymienić
przewody zapłonowe albo "wysuszyć cewki", jak Kolega pisał przed chwil±.
Ja mam na to sprawdzona metodę - zmniejszyć odstęp elektrod na ¶wiecach do
0,6 max 0,7 mm i bedzie po sprawie. Pojawi się iskra nawet przy szronie na
kablach WN. Nic nie kosztuje.
Jacek

18 Data: Grudzien 19 2009 14:23:15
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Karol Y 

Problem jest nie z akumulatorem, a z zapłonem. Nie ma iskry. Można wymienić
przewody zapłonowe albo "wysuszyć cewki", jak Kolega pisał przed chwil±.
Ja mam na to sprawdzona metodę - zmniejszyć odstęp elektrod na ¶wiecach do
0,6 max 0,7 mm i bedzie po sprawie. Pojawi się iskra nawet przy szronie na
kablach WN. Nic nie kosztuje.

A to nie jest tak, że to kosztem gorszego spalania mieszanki? W zimę to @#$%! z tym, ale pytam z ciekawo¶ci. Nie pali więcej troszkę?

--
Mateusz Bogusz

19 Data: Grudzien 19 2009 22:14:24
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Jacek 

Zakładaj±c, że wszystko do ¶wiecy jest cacy-super, to im dłuższa iskra tym mniejsza szansa na wypadanie zapłonów. Natomiast w warunkach dużej wilgotno¶ci i w niskich temperaturach, gdzie na elementach WN jest wilgoć, szron, brud itp. co powoduje w efekcie niższ± energię iskry lepsza jest krótsza iskra i 99,9% zapłonów, niż długa i na przykład 99% - oczywi¶cie, gdy już silnik pali i jest rozgrzany. Jak silnik jest zimny i nie pali, to możemy mieć sytuację ( i, jak widać po postach Kolegów mamy często), że przy zimnym silniku iskry nie ma wcale albo jest co który¶ tam obrót, bo większo¶ć energii ucieka bokami zanim dotrze do ¶wiecy, a przy zmniejszeniu odstępu iskra będzie na pewno.
Osobi¶cie nie udało mi się zauważyć żadnej różnicy ani w spalaniu, ani w osi±gach przy zmniejszeniu odstępu elektrod.
Jacek

20 Data: Grudzien 19 2009 22:32:38
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: jack 

jakie¶ 3 tyg.temu tez mi padł-firma Jenox.Wizyta w Kauflandzie zakupiłem
......Jenoxsa [frotera 2,2l]oczywi¶cie z przyczyny oszczędno¶ciowej[jenox-2lata
gwarancji,bosch-2 lata gwarncji cena 2xJenox]
Wczoraj wróciłem z 3tygodniowej trasy[tir].Dzis zapalam 0 problemu..Dodam
jeszcze ze po załozeniu wprost ze sklepu nie przejechałem wiecej jak 20km.
pozdro.jack

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Grudzien 29 2009 23:01:53
Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

jack pisze:

jakie¶ 3 tyg.temu tez mi padł-firma Jenox.Wizyta w Kauflandzie zakupiłem
.....Jenoxsa [frotera 2,2l]oczywi¶cie z przyczyny oszczędno¶ciowej[jenox-2lata
gwarancji,bosch-2 lata gwarncji cena 2xJenox]
Wczoraj wróciłem z 3tygodniowej trasy[tir].Dzis zapalam 0 problemu..Dodam
jeszcze ze po załozeniu wprost ze sklepu nie przejechałem wiecej jak 20km.
pozdro.jack

To uwazaj. Pisalem kiedys o Jenoxie w Polonezie. Okazalo sie, ze przez 4 lata wlasnie Jenox sponsorowal prad w tym wozidle. Wpierw poprzedni wlasciciel wymienial aku na gwarancji, pozniej ja. Osobiscie dokonalem tego jakos krotko przed koncem tejze.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Re: No i nie zapalił, dziad jeden



Grupy dyskusyjne