No i nie zapalił, dziad jeden
1 | Data: Grudzien 18 2009 20:28:01 |
Temat: No i nie zapalił, dziad jeden | |
Autor: RafaĹ‚ Zawierta | Miałem dzisiaj niemiłÄ… niespodziankÄ™, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiĹ›cie). 2 |
Data: Grudzien 18 2009 20:43:58 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Adampio | Rafał Zawierta pisze: 2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah.^^^^^^^^^^^^ Moze tu jest pies pogrzebany? Wziac aku do domu i poladowac w cieple przez noc albo dluzej. 3 |
Data: Grudzien 18 2009 20:55:45 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Lukasz |
Rafał Zawierta pisze: Wystarczy się przejechać na pół godzinn± wycieczkę :) 4 |
Data: Grudzien 18 2009 20:50:36 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: RafaĹ‚ Zawierta | [..] 2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu^^^^^ OczywiĹ›cie Bosch, a nie taĹ„szy odpowiednik. (Co ciekawe Thunderbird mi podkreĹ›lił jako błÄ…d Bosh a Bosch już nie :) 5 |
Data: Grudzien 18 2009 21:29:06 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Samotnik | Dnia 18.12.2009 Rafał Zawierta napisał/a: [..] Bo to taki słownik dla dzieci neostrady - 'boshe' to poprawne słowo :) -- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 6 |
Data: Grudzien 18 2009 22:47:18 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Adampio | Rafał Zawierta pisze: [..] Chodzlio o podkreslenie "nowy" ale czcionka byla proporcjionalna, a nie o stalej szerokoĹ›ci i tak smiesznie wyszlo ;-)) 7 |
Data: Grudzien 18 2009 21:02:09 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: The_EaGle | Rafał Zawierta pisze: Miałem dzisiaj niemiłÄ… niespodziankÄ™, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiĹ›cie). Jak uruchamiasz samochód co 5 min w taki mróz to nie dziw siÄ™ że ci może nie zapalić - to po pierwsze. Po drugie, sprawdĽ ładowanie akumulatora bo może z tym masz problem. Kolejna sprawa to czy jak kupiłeĹ› aku to był naładowany? Bo może właĹ›nie tak nie było. Trzeba było go dobrze naładować a póĽniej wstawić na samochodu na mróz. Pozdrawiam Rafał 8 |
Data: Grudzien 18 2009 22:03:36 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: RafaĹ‚ Zawierta | W dniu 2009-12-18 21:26, J_K_K pisze: Znaczy - zaczÄ…łeĹ› od akumulatora.Tak. Bo był mały i stary (od nowoĹ›ci auta, 47Ah) A jak z alternatorem / regulatorem/ klemami / ładowaniem ?Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja siÄ™ nie podejmujÄ™. Jako hint mogÄ™ powiedzieć, że znajomy z klatki w Almerze z podobnym stażem miał też problemy z odpalaniem i skoĹ„czyło siÄ™ na suszeniu jak on to nazwał cewek w domu na kaloryferze. SwojÄ… drogÄ… dopiero dzisiaj okryłem, że nie mam kabli WN :) PzdrR. 9 |
Data: Grudzien 18 2009 22:50:56 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Adampio | Rafał Zawierta pisze: Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja siÄ™ nie podejmujÄ™. Chyba elektryk? ;-) Pożycz byle woltomierz do 15-20V i zapisz co wskazuje na klemach: bez swiatel, z dlugimi, na wolnych obrotach i po dobrym przegazowaniu a potem raportuj tutaj. 10 |
Data: Grudzien 20 2009 16:56:40 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: R. | Adampio pisze: Rafał Zawierta pisze: RaportujÄ™: jałowy bez Ĺ›wiateł: 14.1V jałowy + długie + nawiew: 14.0V jałowy + długie + nawiew + halogeny: 13.8-13.9V Na wyższych obrotach nie wiem, zapomniałem sprawdzić, a że nadal pi*ga to nie chce mi siÄ™ powtarzać testu :) R. 11 |
Data: Grudzien 22 2009 00:51:42 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Adampio | R. pisze: RaportujÄ™: To zupelnie niezle Warto by tez pomierzyc na samym akumulatorze przyv wlczonym zaploncie (powinno spasc ale jesli aku trzyma pojemniosc to bez przesady ) Na wyższych obrotach nie wiem, zapomniałem sprawdzić, a że nadal pi*ga to nie chce mi siÄ™ powtarzać testu :)Szkoda, bo wiemy jak w praniu zachowuje sie regulator. 12 |
Data: Grudzien 18 2009 22:18:47 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Rafał Zawierta" napisał w wiadomoĹ›ci Miałem dzisiaj niemiłÄ… niespodziankÄ™, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiĹ›cie).Moim zdaniem, to problem z niedoładowaniem. PrzejedĽ siÄ™ w trasÄ™, kilkadziesiÄ…t minut - powiedzmy dwugodzinna trasa - powinno rozwiÄ…zac problem, ewentualnie doładowanie prostownikiem w domu. -- Yogi(n) 13 |
Data: Grudzien 29 2009 14:44:25 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Wmak | On 18 Gru, 22:18, "Yogi\(n\)" wrote: Moim zdaniem, to problem z niedoładowaniem. PrzejedĽ się w trasę, A po kiego licha, je¶li nie ma potrzeby, jechać w dwugodzinn± trasę i spalić 15 litrów paliwa tylko w celu naładowania akumulatora ? Znacznie taniej i lepiej na postoju, choć w niektórych krajach zabronione) We współczesnych autach alternatory daj± wła¶ciwe napięcie już na wolnych obrotach, przy wył±czonych ¶wiatłach ładowanie będzie nawet lepsze niż przy jeĽdzie ze ¶wiatłami. Paliwa zużyje się 10-krotnie mniej. 14 |
Data: Grudzien 18 2009 22:51:30 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Max_P |
Auto: Laguna '00, 1.6 16V. Jak auto na F to nawet boschowski akumulator niewiele zmieni. Max 15 |
Data: Grudzien 21 2009 11:56:54 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: GK | Max_P pisze: Auto: Laguna '00, 1.6 16V. Od kiedy Laguna jest na F? 16 |
Data: Grudzien 21 2009 12:03:34 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: RafaĹ‚ "SP" Gil | W dniu 2009-12-21 11:56, GK pisze: Od kiedy Laguna jest na F? Wrancja ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacjÄ… Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 17 |
Data: Grudzien 19 2009 09:22:16 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Jacek | Problem jest nie z akumulatorem, a z zapłonem. Nie ma iskry. Można wymienić 18 |
Data: Grudzien 19 2009 14:23:15 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Karol Y | Problem jest nie z akumulatorem, a z zapłonem. Nie ma iskry. Można wymienić A to nie jest tak, że to kosztem gorszego spalania mieszanki? W zimę to @#$%! z tym, ale pytam z ciekawo¶ci. Nie pali więcej troszkę? -- Mateusz Bogusz 19 |
Data: Grudzien 19 2009 22:14:24 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Jacek | Zakładaj±c, że wszystko do ¶wiecy jest cacy-super, to im dłuższa iskra tym mniejsza szansa na wypadanie zapłonów. Natomiast w warunkach dużej wilgotno¶ci i w niskich temperaturach, gdzie na elementach WN jest wilgoć, szron, brud itp. co powoduje w efekcie niższ± energię iskry lepsza jest krótsza iskra i 99,9% zapłonów, niż długa i na przykład 99% - oczywi¶cie, gdy już silnik pali i jest rozgrzany. Jak silnik jest zimny i nie pali, to możemy mieć sytuację ( i, jak widać po postach Kolegów mamy często), że przy zimnym silniku iskry nie ma wcale albo jest co który¶ tam obrót, bo większo¶ć energii ucieka bokami zanim dotrze do ¶wiecy, a przy zmniejszeniu odstępu iskra będzie na pewno. 20 |
Data: Grudzien 19 2009 22:32:38 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: jack | jakie¶ 3 tyg.temu tez mi padł-firma Jenox.Wizyta w Kauflandzie zakupiłem 21 |
Data: Grudzien 29 2009 23:01:53 | Temat: Re: No i nie zapalił, dziad jeden | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | jack pisze: jakie¶ 3 tyg.temu tez mi padł-firma Jenox.Wizyta w Kauflandzie zakupiłemTo uwazaj. Pisalem kiedys o Jenoxie w Polonezie. Okazalo sie, ze przez 4 lata wlasnie Jenox sponsorowal prad w tym wozidle. Wpierw poprzedni wlasciciel wymienial aku na gwarancji, pozniej ja. Osobiscie dokonalem tego jakos krotko przed koncem tejze. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |