Grupy dyskusyjne   »   Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?

Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?



1 Data: Pa?dziernik 29 2007 17:22:27
Temat: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Arek M 

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Wszedzie czytam/slysze ze zdychają jak nie wtryski to turbiny, jak nie turbiny to pompy wtryskowe, jak nie pompy to kola dwumasowe itd... A jak juz cos zdechnie to naprawa jest makabrycznie droga. Odnosze tez wrazenie ze prawdopodobnienstwo padniecia czegokolwiek istotnego w takim nowoczesnym dieslu to 100% ... I przez to wszystko mam jakąś awersje to aut z takimi silnikami.


Czy faktycznie tak jest?


PS. Nie chce wywolac jakiegos poteznego flejma. Chce tylko przeczytac ze te wszystkie historie to jakies banialuki i w przyszlosci brac pod uwage jakiegos diesla jako moj ewentualny srodek transportu :)

--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350NM



2 Data: Pa?dziernik 29 2007 17:35:11
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Pawel 

Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem
zadnych problemów

pzd.

3 Data: Pa?dziernik 29 2007 18:47:18
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Pawel"  napisał w wiadomości

Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem zadnych problemów

Meganką?
Brak problemów?

Jesteś jakimś wybrańcem, zagraj w totka.

4 Data: Pa?dziernik 29 2007 20:18:00
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak Ÿle?
Autor: jerzu 

On Mon, 29 Oct 2007 18:47:18 +0100, "Cavallino"
wrote:

Jesteś jakimś wybrańcem, zagraj w totka.

Silnikowo to ja nie mam problemów z Renówkami. Niestety usterki
elektroniki/elektryki potrafią być upierdliwe.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

5 Data: Pa?dziernik 31 2007 16:18:05
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak �le?
Autor: Filip 

Użytkownik jerzu napisał:

Jesteś jakimś wybrańcem, zagraj w totka.

Silnikowo to ja nie mam problemów z Renówkami. Niestety usterki
elektroniki/elektryki potrafią być upierdliwe.

Naprawde? Nieeeeee, to niemozliwe, przeciez francuzy to takie piekne niezawodne, bezawaryjne samochody....


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

6 Data: Pa?dziernik 31 2007 19:03:56
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak ?le?
Autor: jerzu 

On Wed, 31 Oct 2007 16:18:05 +0100, Filip  wrote:

Naprawde?

Naprawdę. Ja nigdy nie pisałem że francuzy to super bezawaryjne auta.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

7 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:16:15
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Raf :-) 

Dnia Mon, 29 Oct 2007 17:35:11 +0100, Pawel napisał(a) w
 :

Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem
zadnych problemów


Dołączam się do opinii.

Wprawdzie przejechałem takim autem tylko 20 kkm, ale był to chyba
najlepszy silnik, jaki miało auto, którym jeździłem. Bardzo oszczędny,
super charakterystyka. Żadnych problemów. Zresztą - z całym autem nie
miałem problemów. Może dlatego, że było całkiem nowe.

Raf :-)

--
www.myprofile.w.pl

8 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:26:31
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: bratPit 


Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem
zadnych problemów

hehe, to pogadaj z tymi co mają 1.5dci-kiem 182kkm ;-)
brat

9 Data: Listopad 06 2007 12:44:57
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: sop3k 


> Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem
> zadnych problemów

hehe, to pogadaj z tymi co mają 1.5dci-kiem 182kkm ;-)
brat



Clio II 1.5 dCi 160kkm z czego ja 10kkm, oprocz elektroniki która padła z mojej
winy bo zrobiłem zwarcie to ZADNYCH problemów.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

10 Data: Pa?dziernik 29 2007 17:39:28
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Alex 


Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Mam w miarę nowoczesnego Diesla
(Peugeot Partner '07 1.6 HDI)  i póki co,
odpukać - nic mu nie dolega...

.... tylko że mam go niecałe 2 miesiące ;) ...
.... a i przebieg symboliczny - 5000km.

Jak coś padnie dam znać :P ;).

Pozdrawiam,
Aleksander.

11 Data: Pa?dziernik 29 2007 17:48:11
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: LUKY 

Arek M pisze:


Czy faktycznie tak jest?


Odpowiedz na twoje pytanie jest dość złożona i składa się na nią wiele czynników. Sam myślalem o nowoczesnym diselu w samochodzie który chce kopić(segment C)... jednak kupno nowoczesnego diesla moim zdaniem zależy od odpowiedzenia sobie na pytanie:
- Czy nabywasz auto nowe z salonu? - jeśli tak, kupno nowego diesla jak najbardziej się opłaci, jest gwarancja nie ma mowy o zużytych turbinach, laniu paliwa nieznanego pochodzenia przez wcześniejszego właściciela (te silniki sa bardzo wrażliwe na paliwo). Natomiast kupno używanego diesla po 2001 roku to jest totolotek. Naprawy turbin,pompowtrysków itd liczy się w tys. zl

Sam byłem nastawiony że mój następny samochod to będzie diesel Common Rail gdzie spalanie oscyluje ok. 6 litrow tanszego paliwa, jednak ja chce kopić auto używane i niestety chyba aż tak bardzo niezaryzukuje...   ponieważ dużo podróżuje autem, kupie raczej mocnego benzynowca i założe do niego drogą firmową instalacje gazową w dobrym serwisie. Koszta paliwa bedą takie same jak diesel CM albo i niższe. Wymiany typu pasek rorządu itp to nie np. 1300zl a 600zł (sprawdzalem dla Opli ale myśle że wśrod innych marek jest podobnie)

12 Data: Pa?dziernik 29 2007 18:04:04
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "LUKY"  napisał w wiadomości

Arek M pisze:

Czy faktycznie tak jest?


Odpowiedz na twoje pytanie jest dość złożona i składa się na nią wiele czynników. Sam myślalem o nowoczesnym diselu w samochodzie który chce kopić(segment C)... jednak kupno nowoczesnego diesla moim zdaniem zależy od odpowiedzenia sobie na pytanie:
- Czy nabywasz auto nowe z salonu? - jeśli tak, kupno nowego diesla jak najbardziej się opłaci, jest gwarancja nie ma mowy o zużytych turbinach, laniu paliwa nieznanego pochodzenia przez wcześniejszego właściciela (te silniki sa bardzo wrażliwe na paliwo). Natomiast kupno używanego diesla po 2001 roku to jest totolotek. Naprawy turbin,pompowtrysków itd liczy się w tys. zl

Z tym opłaci to bym się nie spieszył i przeanalizowałbym moje roczne przebiegi i różnicę w cenie pomiędzy wersją benzynową a z silnikiem diesla. Często jest tak, że różnica jest bardzo duża, ale także pojawiają się modele, gdzie cena jest bardzo podobna (analizowane kiedyś na grupie BMW).

13 Data: Pa?dziernik 30 2007 12:14:30
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: BrunoJ 

LUKY  napisał(a):

Arek M pisze:
>
> Czy faktycznie tak jest?
>

Odpowiedz na twoje pytanie jest dość złożona i składa się na nią wiele
czynników. Sam myślalem o nowoczesnym diselu w samochodzie który chce
kopić(segment C)... jednak kupno nowoczesnego diesla moim zdaniem zależy
od odpowiedzenia sobie na pytanie:
- Czy nabywasz auto nowe z salonu? - jeśli tak, kupno nowego diesla jak
najbardziej się opłaci, jest gwarancja nie ma mowy o zużytych turbinach,
laniu paliwa nieznanego pochodzenia przez wcześniejszego właściciela (te
silniki sa bardzo wrażliwe na paliwo). Natomiast kupno używanego diesla
po 2001 roku to jest totolotek. Naprawy turbin,pompowtrysków itd liczy
się w tys. zl
Problemem moze byc to ze wlasciciel sam bedzie lal dziwne paliwo i nawet nie
bedzie o tym wiedzial. A i o poczekaniu na zatrzymanie turbiny nie zawsze
bedzie pamietal, bo brak nawykow.
Ale ja widze tutaj jeszcze jedna rzecz, ktora mnie mocno zastanawia.
Jeszcze pare lat temu olej wymienialo sie co rok lub 10-15kkm. Teraz to juz
potrafi byc 20-30kkm i 2 lata. A przeciez olej ten sam, i turbina tak naprawde
jest taka sama. Gwarancja na auto 2-3 lata. mam kilku znajomych ktorym turbina
sypnela sie po ok 4 latach i przebiegu rzedu 100-120kkm. mam tez paru
znajomych mechanikow ktorzy wprost radza wymieniac olej 'po staremu' czyli raz
do roku zawsze, i co 15kkm w dieslu najpozniej.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale mam w rodzinie przypadek gdy dwa reno clio z
identycznym silnikiem, kupione w odstepie 3 miesiecy maja rozny kalendarz
serwosowy - pierwszy ma wymiany ojelu co 20kkm, drugi co 30kkm. Zaloze sie ze
nawet olej ten sam jest.  Cud? czy sztuczna proba wykazania tanszych kosztow
utrzymania? przeciez i tak padnie po gwarancji...

pozdrawiam
Bruno


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Listopad 06 2007 12:05:39
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Rafal Lorenc 

LUKY 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Arek M pisze:
>
> Czy faktycznie tak jest?
>

 Odpowiedz na twoje pytanie jest dość złożona i składa się na nią wiele
 czynników. Sam myślalem o nowoczesnym diselu w samochodzie który chce
 kopić(segment C)... jednak kupno nowoczesnego diesla moim zdaniem zależy
 od odpowiedzenia sobie na pytanie:
 - Czy nabywasz auto nowe z salonu? - jeśli tak, kupno nowego diesla jak
 najbardziej się opłaci, jest gwarancja nie ma mowy o zużytych turbinach,
 laniu paliwa nieznanego pochodzenia przez wcześniejszego właściciela (te
 silniki sa bardzo wrażliwe na paliwo). Natomiast kupno używanego diesla
 po 2001 roku to jest totolotek. Naprawy turbin,pompowtrysków itd liczy
 się w tys. zl

Bzdura - koszty nie są liczone w tyś zł, no chyba, że serwisujesz tylko
w ASO.
Tak samo można kupić naprawdę dobre auto używane, należy je wcześniej
prześwietlić nie u Pana Romana ani nie w ASO tylko w porządnym prywatnym
serwisie. (oczywiście bez reklam)

 Sam byłem nastawiony że mój następny samochod to będzie diesel Common
 Rail gdzie spalanie oscyluje ok. 6 litrow tanszego paliwa, jednak ja
 chce kopić auto używane i niestety chyba aż tak bardzo niezaryzukuje...
   ponieważ dużo podróżuje autem, kupie raczej mocnego benzynowca i
 założe do niego drogą firmową instalacje gazową w dobrym serwisie.
 Koszta paliwa bedą takie same jak diesel CM albo i niższe. Wymiany typu
 pasek rorządu itp to nie np. 1300zl a 600zł (sprawdzalem dla Opli ale
 myśle że wśrod innych marek jest podobnie)

Również bzdura, *kompletny* rozrząd wraz z pompą wody dla 1,9 TDI PD`ka
wynosi 800 zł, oczywiście również nie w ASO bo tam ceny przyprawiają o
zawrót głowy.
Ciekawy jestem czy opłaty za mocną benzynę oraz koszt instalacji gazowej
tak jak iszesz porządnej kiedyś Ci się zwróci niż dołożenie paru zł do
diesla.

Dobijam drugiego TDI i za cholere ani pierwszy ani drugi nie chciał się
rozkraczyć, fakt w pierwszym wymieniłem kompletny dwumas wraz ze
sprzęgłem, ale koszt 2k zł na 100kkm chyba nie jest duży.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

15 Data: Pa?dziernik 29 2007 17:53:11
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak Ÿle?
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Oct 2007 17:22:27 +0100,  Arek M wrote:

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?
Wszedzie czytam/slysze ze zdychają jak nie wtryski to turbiny, jak nie
turbiny to pompy wtryskowe, jak nie pompy to kola dwumasowe itd... A jak
juz cos zdechnie to naprawa jest makabrycznie droga. Odnosze tez
wrazenie ze prawdopodobnienstwo padniecia czegokolwiek istotnego w takim
nowoczesnym dieslu to 100% ... I przez to wszystko mam jakąś awersje to
aut z takimi silnikami.
Czy faktycznie tak jest?

Ale to troche nie tak. Turbina - wiadomo, delikatna, ale nie az tak
bardzo.

Osprzet wtryskowy .. tu jest klopot, bo paliwo mamy jakie mamy, trzeba
unikac jakis przekretow.

Kolo dwumasowe .. zobaczysz i w benzyniaku.

J.

16 Data: Pa?dziernik 29 2007 18:10:03
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Robert J. 

Chce tylko przeczytac ze te wszystkie historie to jakies banialuki i w
przyszlosci brac pod uwage jakiegos diesla jako moj ewentualny srodek
transportu :)

Daj Boże od dwóch lat i 75.000 km padły mi tylko dwie świece żarowe (53 zł
szt.), jedna rok temu, jedna teraz. Silnik 1,9 TDI. Nie jestem maniakiem
oszczędzania na wszystkim, robię tylko regularne przeglądy (zaskoczył mnie
bardzo mile środowy w ASO :-) ). I raczej nic nie wskazuje żeby coś miało
paść w dającej się przewidzieć przyszłości...

17 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:19:16
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: MAJA-BIURO 

bardzo mile środowy w ASO :-) ). I raczej nic nie wskazuje żeby coś miało
paść w dającej się przewidzieć przyszłości...
Ford focus II 2.0 tdci, 92 tys i jak na razie brak jakichkolwiek klopotow,
ale kolegaa. seat toledo 1.9 TDI turbina przy 99 tys., swieca zarowa no i
prolemy z rozruchem z kotrymi serwis nie mogl sobie poradzic, skonczylo sie
sprzedaza 2 letniego auta, ale to chyba taki egzemplarz, nastepnego kupil
tez diesla, zreszta prosilam o pomoc w wycenie na grupie.
Przy przebiegach okolo 30 tys. rocznie moim zdaniem warto brac diesla, za
benzyne porownywalnej mocy ( ale z gorszymi osiagami ) zaplacisz jakies 6
tys mniej ( segment C wartosc srednia ) zwroci sie na paliwie no i w
komforcie jazdy, szczegolnie na trasie...
PZDR

18 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:32:44
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: axial 


Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Wszedzie czytam/slysze ze zdychają jak nie wtryski to turbiny, jak nie
turbiny to pompy wtryskowe, jak nie pompy to kola dwumasowe itd... A jak
juz cos zdechnie to naprawa jest makabrycznie droga. Odnosze tez
wrazenie ze prawdopodobnienstwo padniecia czegokolwiek istotnego w takim
nowoczesnym dieslu to 100% ... I przez to wszystko mam jakąś awersje to
aut z takimi silnikami.


Czy faktycznie tak jest?

I TAK:
 jeżeli kupujesz 5 letnie, "bezwypadkowe" autko z przebiegiem 300.000 km
 i przekręconym licznikiem na 98.000km i "oryginalną" książką serwisową.

i NIE:
 jeżeli kupujesz nowe autko z salonu na gwarancji 3, 5 czy 7. letniej,
 lub używane o znanej Ci przeszłości (np. od wieloletniego członka
 forum danego modelu, listy dyskusyjnej, znajomego etc.)

ax

PS. Auta to nie piramidy... Z wiekiem nawet w maybachu
wyjdzie rdza czy padnie silnik...

19 Data: Pa?dziernik 29 2007 21:53:00
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Tomek 


Użytkownik "axial"  napisał w wiadomości




I TAK:
jeżeli kupujesz 5 letnie, "bezwypadkowe" autko z przebiegiem 300.000 km
i przekręconym licznikiem na 98.000km i "oryginalną" książką serwisową.

i NIE:
jeżeli kupujesz nowe autko z salonu na gwarancji 3, 5 czy 7. letniej,
lub używane o znanej Ci przeszłości (np. od wieloletniego członka
forum danego modelu, listy dyskusyjnej, znajomego etc.)


Coś w tym jest. Kupiłem nowego Tourana 2.0TDI i do tej pory wydałem 350zł na naprawy (103kkm) oczywiście wszystkie przeglądy terminowo. Musiałem kupić drugi samochód i wybór padł na A4 2.0TDI '06 ale używany 130kkm - chciałem mieć dobre auto więc sam pojechałem do "niemców". Miesiąc użytkowania i musiałem spawać głowicę i kupić nowe turbo .... ciekawe czym mnie teraz zaskoczy ;-\

pozdr.
Tomek

20 Data: Pa?dziernik 31 2007 16:13:16
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik Tomek napisał:

Coś w tym jest. Kupiłem nowego Tourana 2.0TDI i do tej pory wydałem 350zł na naprawy (103kkm) oczywiście wszystkie przeglądy terminowo.

*

Musiałem kupić drugi samochód i wybór padł na A4 2.0TDI '06 ale używany 130kkm - chciałem mieć dobre auto więc sam pojechałem do "niemców". Miesiąc użytkowania i musiałem spawać głowicę i kupić nowe turbo .... ciekawe czym mnie teraz zaskoczy ;-\

Ale audi A4 2006, to jest smietnik, a nie dobry samochod. Ktos Ciebie zle poinformowal przed kupnem, ze to jest dobry samochod! :/ I niech teraz nadal sie smieja ze mnie Ci, ktorzy z niewiedzy nabijaja sie, ze nazywam pewne auta smietnikami, a pewne po prostu samochodami.

Swoja droga, jesli chodzi o turbo. Ciekawe jak eksploatowales samochod z turbo? Prawidlowo, czy nieprawidlowo? Bo jesli prawidlowo, to poprzednik zle traktowal samochod. (czyt.: uzytkowal niezgodnie z zaleceniami producenta)

* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie.
Albo ktos wierzy na slowo, albo sam sie przekonuje po jakims czasie i pozniej nagle znika, przestaje sie nabijac. Dziwne (?!)



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

21 Data: Pa?dziernik 31 2007 15:16:27
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 31.10.2007 Filip  napisał/a:

[...]

* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem
zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie.
Albo ktos wierzy na slowo, albo sam sie przekonuje po jakims czasie i
pozniej nagle znika, przestaje sie nabijac. Dziwne (?!)

A Ty co? Kontrolej jakości we VAGu?

--
Ja mam nadzieję, że z jednym będę konsekwentny. Nie zmienię samochodu na
inną markę jak Mercedes. Nienawidzę BMW.
marcin miller (boys) 2007.08.27 (wysokie obcasy)
:::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ :::::::::::::::::::

22 Data: Pa?dziernik 31 2007 16:21:31
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik Piotrek Roczniak napisał:

* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie.
Albo ktos wierzy na slowo, albo sam sie przekonuje po jakims czasie i pozniej nagle znika, przestaje sie nabijac. Dziwne (?!)


A Ty co? Kontrolej jakości we VAGu?

Ze co, prosze?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

23 Data: Pa?dziernik 31 2007 15:33:39
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 31.10.2007 Filip  napisał/a:

Użytkownik Piotrek Roczniak napisał:

* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem
zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie.
Albo ktos wierzy na slowo, albo sam sie przekonuje po jakims czasie i
pozniej nagle znika, przestaje sie nabijac. Dziwne (?!)


A Ty co? Kontrolej jakości we VAGu?

Ze co, prosze?

Że jesteś przekonany o swej nieomylności.
Nie czytam pmsa nałogowo, więc pytam skąd w Tobie tyle wiary we własną
wszechwiedzę. Pracujesz w VW i własnoręcznie kontrolujesz jakość tych silników?
Poważnie pytam.

--
[....] łałałiła! [...]
borat sagdiyev
:::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ :::::::::::::::::::

24 Data: Listopad 01 2007 10:23:29
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik Piotrek Roczniak napisał:

* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie.
Albo ktos wierzy na slowo, albo sam sie przekonuje po jakims czasie i pozniej nagle znika, przestaje sie nabijac. Dziwne (?!)

A Ty co? Kontrolej jakości we VAGu?

Ze co, prosze?

Że jesteś przekonany o swej nieomylności.
Nie czytam pmsa nałogowo, więc pytam skąd w Tobie tyle wiary we własną wszechwiedzę. Pracujesz w VW i własnoręcznie kontrolujesz jakość tych silników?
Poważnie pytam.

Nie trzeba pracowac w VW i kontrolowac jakosc silnikow (co to za stanowisko?), aby posiadac wiedze.



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

25 Data: Listopad 01 2007 10:38:46
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: axial 

Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Użytkownik Tomek napisał:

> Coś w tym jest. Kupiłem nowego Tourana 2.0TDI i do tej pory wydałem
> 350zł na naprawy (103kkm) oczywiście wszystkie przeglądy terminowo.

*

> Musiałem kupić drugi samochód i wybór padł na A4 2.0TDI '06 ale używany
> 130kkm - chciałem mieć dobre auto więc sam pojechałem do "niemców".
> Miesiąc użytkowania i musiałem spawać głowicę i kupić nowe turbo ....
> ciekawe czym mnie teraz zaskoczy ;-\
>
Ale audi A4 2006, to jest smietnik, a nie dobry samochod. Ktos Ciebie
zle poinformowal przed kupnem, ze to jest dobry samochod! :/ I niech
teraz nadal sie smieja ze mnie Ci, ktorzy z niewiedzy nabijaja sie, ze
nazywam pewne auta smietnikami, a pewne po prostu samochodami.

Nie ma to jak Twój 5 letni matiz :)

Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!
Dlaczego?
Bo jest mój !!!
:)

ax

PS. Z autami jest jak z ludźmi.
Działają dopóki nie odwiedzą warsztatu (lekarza)...
potem już zaczyna sypać się wszystko...

26 Data: Listopad 01 2007 10:57:55
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik axial napisał:

Ale audi A4 2006, to jest smietnik, a nie dobry samochod. Ktos Ciebie
zle poinformowal przed kupnem, ze to jest dobry samochod! :/ I niech
teraz nadal sie smieja ze mnie Ci, ktorzy z niewiedzy nabijaja sie, ze
nazywam pewne auta smietnikami, a pewne po prostu samochodami.


Nie ma to jak Twój 5 letni matiz :)

Sorki, ale mnie pomyliles z kims innym.

Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!

Smietnik, az szkoda slow.

PS. Z autami jest jak z ludźmi.
Działają dopóki nie odwiedzą warsztatu (lekarza)...
potem już zaczyna sypać się wszystko...

O czym to swiadzy? Wlasnie o marce pojazdu. Sa np. auta, ktorych naprawic sie po prostu nie da. Pewne rzeczy trzeba wymienic na nowe, nie mozna naprawic, bo nie bedzie juz tak sprawne i nie bedzie tak dlugo dzialalo jak nowe ze sklepu. A zywotnosc niektorych elementow w niektorych markach wola o pomste do nieba.
I mowie tu o francuskich samochodach, jak i o niemieckich, japonskich, czy amerykanskich, nie wspominajac o innych wynalazkach ze wschodu.

--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

27 Data: Listopad 01 2007 12:05:21
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: axial 

Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Użytkownik axial napisał:

> Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!
>
Smietnik, az szkoda slow.
A Ty jakim śmietnikiem jeździsz?



O czym to swiadzy? Wlasnie o marce pojazdu. Sa np. auta, ktorych
naprawic sie po prostu nie da. Pewne rzeczy trzeba wymienic na nowe, nie
mozna naprawic, bo nie bedzie juz tak sprawne i nie bedzie tak dlugo
dzialalo jak nowe ze sklepu. A zywotnosc niektorych elementow w
niektorych markach wola o pomste do nieba.
I mowie tu o francuskich samochodach, jak i o niemieckich, japonskich,
czy amerykanskich, nie wspominajac o innych wynalazkach ze wschodu.

To jaka marka jest niezawodna?
ROMET ?

:)

ax

28 Data: Listopad 01 2007 12:13:11
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik axial napisał:

Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!

Smietnik, az szkoda slow.

A Ty jakim śmietnikiem jeździsz?

Nie wiesz czym jezdze, a nazywasz juz smietnik? Niezle :)


O czym to swiadzy? Wlasnie o marce pojazdu. Sa np. auta, ktorych
naprawic sie po prostu nie da. Pewne rzeczy trzeba wymienic na nowe, nie
mozna naprawic, bo nie bedzie juz tak sprawne i nie bedzie tak dlugo
dzialalo jak nowe ze sklepu. A zywotnosc niektorych elementow w
niektorych markach wola o pomste do nieba.
I mowie tu o francuskich samochodach, jak i o niemieckich, japonskich,
czy amerykanskich, nie wspominajac o innych wynalazkach ze wschodu.


To jaka marka jest niezawodna?
ROMET ?

:)

Nie ma czegos takiego jak "marka niezawodna".


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

29 Data: Listopad 01 2007 12:42:43
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: axial 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Użytkownik axial napisał:

>>>Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!
>>>
>>Smietnik, az szkoda slow.
>
> A Ty jakim śmietnikiem jeździsz?
>
Nie wiesz czym jezdze, a nazywasz juz smietnik? Niezle :)

No fakt...
Niektórych marek to wstyd wymieniać :)

ax

30 Data: Listopad 01 2007 13:17:20
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik axial napisał:

No fakt...
Niektórych marek to wstyd wymieniać :)

Pytanie z innej beczki.
Czy dobrego szewca pytasz sie jakiej marki buty nosi?



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

31 Data: Listopad 01 2007 14:36:43
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: axial 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Użytkownik axial napisał:

> No fakt...
> Niektórych marek to wstyd wymieniać :)
>
Pytanie z innej beczki.
Czy dobrego szewca pytasz sie jakiej marki buty nosi?

Znaczy się, składak?
:)

ax

32 Data: Listopad 01 2007 14:51:58
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik axial napisał:

No fakt...
Niektórych marek to wstyd wymieniać :)

Pytanie z innej beczki.
Czy dobrego szewca pytasz sie jakiej marki buty nosi?

Znaczy się, składak?
:)

Hmm.. Szczerze Ci powiem, watpie by ktos w Polsce mial mozliwosci wykonac samodzielnie skladaka, ktory bylby solidnie technologicznie wykonany. Zbyt szeroki zakres prac, zbyt wielki naklad finansowy. Oczywiscie zalezy o jak duzych posunieciach masz na mysli. Owszem, jesli bysmy wzieli pod uwage przerobke auta (czyt.: ulepszenie fabryki), np. marki VW, to bysmy musieli zaczac od podstaw. Tj. silnik, uklad jezdny, skrzynia, elektryka. Pozniej mozna myslec nad dogodnosciami elektronicznymi (wyposazenie itp.) i co dalej idzie, jakosc wykonczenia wnetrza, wygluszenie pojazdu, praktycznie wszystko do przerobki. Poczawszy od srubek :) Bo kto by pomyslal, zeby metalowa srubka stykala sie lebkiem do tapicerki? Trzeba dac podkladeczke bawelniana :)



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

33 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:35:09
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Tomek 

Dnia Mon, 29 Oct 2007 17:22:27 +0100, Arek M napisał(a):

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Nie jest aż tak źle :) Passat 1.9 TDI, 115 KM (pompa wtryskowa), przebieg
niecałe 300 kkm i jak na razie żadnych problemów z silnikiem. Nie padła
jeszcze turbina, pompa wtryskowa, ani nic innego. Spadek mocy żaden lub
nieodczuwalny.
Mazda 626 2.0 DiTD, przebieg 150 kkm i też żadnych kłopotów. Jeździ, zapala
przy -25, tylko lać paliwo i zmieniać olej.
Tyle, że nie nie są to _bardzo_ nowoczesne Diesle :-)))))))))))
Pozdrawiam

34 Data: Pa?dziernik 29 2007 20:40:51
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Tomek napisał:

Nie jest aż tak źle :) Passat 1.9 TDI, 115 KM (pompa wtryskowa), przebieg
niecałe 300 kkm i jak na razie żadnych problemów z silnikiem. Nie padła
jeszcze turbina, pompa wtryskowa, ani nic innego. Spadek mocy żaden lub
nieodczuwalny.

115KM to niestety są pompowtryski :P
jeśli pompa to możesz mieć ewentualnie 90 lub 110KM ;)

Też mam 1,9TDI 90KM silnik ALE - jeździ na różnych wynalazkach, ropie, estrze metylowym, i jak narazie odpukać jeździ bardzo dobrze pomimo około 240kkm na liczniku ( nie wiem na ile prawdziwy to przebieg ) ... coprawda ostatnio wysypała się pompa wspomagania, ale jak na ten przebieg twierdzę że mogła się wysypać :)

Pozdro !!

PS:
Należałoby się jeszcze wymienić uszczelkę pod miską olejową bo znaczy teren, ale zrobię to przy wymianie oleju :)

35 Data: Pa?dziernik 29 2007 21:06:35
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Tomek 

Dnia Mon

jeśli pompa to możesz mieć ewentualnie 90 lub 110KM ;)
Fuckt, 110 KM :)
Pozdrawiam

36 Data: Pa?dziernik 30 2007 07:15:16
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Toma  

Tomek  napisał(a):

Dnia Mon, 29 Oct 2007 17:22:27 +0100, Arek M napisał(a):

> Witam!
>
> Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Nie jest aż tak źle :) Passat 1.9 TDI, 115 KM (pompa wtryskowa), przebieg
niecałe 300 kkm i jak na razie żadnych problemów z silnikiem. Nie padła
jeszcze turbina, pompa wtryskowa, ani nic innego. Spadek mocy żaden lub
nieodczuwalny.
[ciach]

Coś jest w tych silnikach ( AJM ) ,też mam takowego z przebiegiem, hehe
dzisiaj 180008 - i nic. Kompletnie nic się z nim nie dzieje. Paliwo o którym
tutaj wpominają tankuję albo na Orlenie albo na Oszołomie czasami Jet.

Jedyny fakt co do turbiny to - nie depcze jak zimny, nie gaszę zaraz po
ostrym ciśnięciu.
Olej Mobilek z odp. normą (505.01 - do pompowtryskiwaczy )

Pozdr
Toma

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

37 Data: Pa?dziernik 31 2007 16:15:48
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik Toma napisał:

Coś jest w tych silnikach ( AJM ) ,też mam takowego z przebiegiem, hehe dzisiaj 180008 - i nic. Kompletnie nic się z nim nie dzieje. Paliwo o którym tutaj wpominają tankuję albo na Orlenie albo na Oszołomie czasami Jet.

Jedyny fakt co do turbiny to - nie depcze jak zimny, nie gaszę zaraz po ostrym ciśnięciu.
Olej Mobilek z odp. normą (505.01 - do pompowtryskiwaczy )

Zgadza sie, bedziesz jeszcze dlugo go uzytkowal. Tylko zmien ten olej!
Pilnuj tylko filtra odmy, najlepiej wyprowadz odme poza silnik, do jakiegos zbiorniczka (musisz to przerobic). Wyczysc caly dolot do IC i bedziesz zawsze z tego AJM zadowolony.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

38 Data: Listopad 06 2007 12:57:34
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Toma  

Filip  napisał(a):

Zgadza sie, bedziesz jeszcze dlugo go uzytkowal. Tylko zmien ten olej!
Pilnuj tylko filtra odmy, najlepiej wyprowadz odme poza silnik, do
jakiegos zbiorniczka (musisz to przerobic). Wyczysc caly dolot do IC i
bedziesz zawsze z tego AJM zadowolony.

Hmm, a co w zamian Mobila ... przecież nie Castrol.

O odmie słyszałem, ale nie w AJM, no cóż, to się przyjżę temu - Dzięki

Pozdr
Toma


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

39 Data: Listopad 07 2007 12:29:59
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik Toma napisał:

Hmm, a co w zamian Mobila ... przecież nie Castrol.

Quaker.

O odmie słyszałem, ale nie w AJM, no cóż, to się przyjżę temu - Dzięki

Przerob cala ta nieprzemyslana mysl technologiczna, a bedziesz zadowolony. Nie ma nic gorszego, jak zafajdany caly uklad, wlacznie z IC :/


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

40 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:59:46
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Wszedzie czytam/slysze ze zdychają jak nie wtryski to turbiny, jak nie turbiny to pompy wtryskowe, jak nie pompy to kola dwumasowe itd... A jak juz cos zdechnie to naprawa jest makabrycznie droga. Odnosze tez wrazenie ze prawdopodobnienstwo padniecia czegokolwiek istotnego w takim nowoczesnym dieslu to 100% ... I przez to wszystko mam jakąś awersje to aut z takimi silnikami.


Czy faktycznie tak jest?

I to jest właśnie cały paradoks nowoczesnych TD ;)
Zaoszczędzisz na paliwie a później całe oszczędności biorą w łeb gdy przytrafią się
problemy z pompą wtryskową lub turbo ...

Imho mam gdzieś diesle i kolejnego kupię także benzyniaka, tylko tym razem
jakieś 2.0 + LPG - instalację sekwencyjną można założyć już za 2,5tys. zł ....

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

41 Data: Pa?dziernik 31 2007 16:17:20
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik PeJot - Krk napisał:

I to jest właśnie cały paradoks nowoczesnych TD ;)
Zaoszczędzisz na paliwie a później całe oszczędności biorą w łeb gdy przytrafią się
problemy z pompą wtryskową lub turbo ...

Ale czemu piszesz bez sensu?
Pompa wtryskowa siada przez nieodpowiednie paliwo.
Turbosprezarka siada przez NIEPRAWIDLOWE uzytkowanie samochodu!

Imho mam gdzieś diesle i kolejnego kupię także benzyniaka, tylko tym razem
jakieś 2.0 + LPG - instalację sekwencyjną można założyć już za 2,5tys. zł ...

Buhah! Powodzenia!! :D



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

42 Data: Pa?dziernik 29 2007 23:25:02
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Stoout 

Użytkownik "Arek M"  napisał w wiadomości

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

jeżdziłem dwa lata Sprinterem 208 CDI z 2003r. Na początku miał 80 tyś, a po
dwóch latach 120 tyś km.
Pieknego dnia w trasie nie odpalił po tankowaniu, padł wtrysk. Podobno to
norma po ok 100 kkm. Jeden nowy to wydatek 2,5 tyś, używka za 1,5 tys.
Wymieniono jeden i przez miesiąc modliłem sie co rano zeby odpalił. Po
miesiacu padł kolejny, wtedy wymienino pozostałe 3, tez na uzywki.
Mechanik powiedział zeby tankować tylko najlepsze paliwa i nie przeginać z
obrotami.

Stoout

43 Data: Pa?dziernik 30 2007 01:38:36
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Piotr Z 


 Czy faktycznie tak jest?


szacuneczek :)

To i ja się wpisze do księgi przechwałek:

Renault Master 108tyś '06 2.5 dCi 120. Usterek brak. Naprawdę! Jak zbysia
nienawidzę!
Skoda Octavia '00 1.9 tdi (90KM) - z kratką ale nie biała ;) 273 tyś -
usterki: przepływomierz powietrza, jedna świeca żarowa - wymienono
wszystkie. (mowa tylko o _ awariach w silniku_  bo materiałów
eksploatacyjnych i usterek reszty w tym poscie sie nie liczy. A peknieta
miska olejowa podczas chwilowego odpływu zdrowego rozsadku ... hmm ;))) to
chyba tez nie:) )
Renault Premium 420 dCi Privelge. 480 tyś - wymiana siłownika sprzęgła ...
to juz też nie ma nic wspolnego z nowoczesnoscia diesla ale cos trzeba
napisac.

(przebiegi w 50% wlasnoręczne za wyjatkiem premium, historia samochodów
znana od nowości)

reasumując: to działa.

pzdr
Piotr Z

44 Data: Pa?dziernik 30 2007 11:14:37
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Michal 

Arek M pisze:

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Skodzina Octavia 2 TDI 105KM, do 74000 km dobijam, auto 2 lata, nic się nigdy nie zepsuło.

Pozdrawiam,
MK

45 Data: Pa?dziernik 30 2007 13:56:32
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Robert J. 

Skodzina Octavia 2 TDI 105KM,

2,0 TDI ma 140 KM, 105 to 1,9   ;-)

46 Data: Pa?dziernik 30 2007 20:44:58
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: V-Tec 

Robert J. pisze:

Skodzina Octavia 2 TDI 105KM,

2,0 TDI ma 140 KM, 105 to 1,9   ;-)

pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

W.

47 Data: Pa?dziernik 31 2007 12:23:51
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Robert J. 

pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma.

48 Data: Pa?dziernik 31 2007 16:20:05
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik Robert J. napisał:

pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma.
No przeciez napisal ze ma octavie 2 z silnikiem 105-konnym (Czyli 1,9 tdi).


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

49 Data: Pa?dziernik 31 2007 18:31:22
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Robert J. 

No przeciez napisal ze ma octavie 2 z silnikiem 105-konnym (Czyli 1,9
tdi).

Fakt, tak napisał ;-))). Te 2 przed TDI mnie zmyliło, myślałem że 2,0 :-)))

50 Data: Listopad 06 2007 04:11:05
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor:

On 31 Paź, 12:23, "Robert J."  wrote:

> pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma.


jak nie ma ??
2,5TDI, 2,7TDI, 3,0TDI, 5,0TDI :P

Pozdro !!

51 Data: Listopad 06 2007 13:38:32
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik  napisał:

On 31 Paź, 12:23, "Robert J."  wrote:

pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma.



jak nie ma ??
2,5TDI, 2,7TDI, 3,0TDI, 5,0TDI :P

W octavii II, ta? ;)


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

52 Data: Listopad 06 2007 05:43:06
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor:

On 6 Lis, 13:38, Filip  wrote:

Użytkownik  napisał:

> On 31 Paź, 12:23, "Robert J."  wrote:

>>>pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

>>Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma.

> jak nie ma ??
> 2,5TDI, 2,7TDI, 3,0TDI, 5,0TDI :P

W octavii II, ta? ;)

Napisał innych TDI nie ma , jakby odnosił się do Octavii 2 to
napisałby - innych TDI w Octavii 2 nie ma ;P

Pozdro !!

53 Data: Listopad 07 2007 12:31:43
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Filip 

Użytkownik  napisał:

pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;)

Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma.

jak nie ma ??
2,5TDI, 2,7TDI, 3,0TDI, 5,0TDI :P

W octavii II, ta? ;)
 Napisał innych TDI nie ma , jakby odnosił się do Octavii 2 to
napisałby - innych TDI w Octavii 2 nie ma ;P

Nie. Napisal wyraznie, ze wlasnie pisze o octavii II i ze ma silnik 1.9 105 KM. I ze jeszcze jest 2.0 ktory ma 140 KM, innych TDI nie montowali do OII.
Naucz sie interpretowac ze zrozumieniem tekstu czytanego. Ulatwi Ci to zycze.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

54 Data: Pa?dziernik 30 2007 10:14:47
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Rafal 

Nie jest tak źle :)
Pierwszy diesel - fiat marea 1.9 JTD 110KM (a więc turbina ze zmienną geometrią
łopat, czyli bardziej skomplikowana) - kupiony w salonie jako nowy w 2001r
obecnie ok 140 tyś (dokładnie nie wiem bo żona go katuje) - z awarii
okołosilnkowych jedynie przepływomierz przy ok 40 tyś (co było swoistym
standardem w tych autach z tego rocznika)... no i były problemy z turbiną (a
raczej z dziwnie mocno zapoconym wężem do intercoolera) - wliczając w to nawet
wymianę turbiny na gwarancji, ale ponieważ problemu to nie rozwiązało,
nieśmiałem podejrzenie padło na olej silnikowy (mobil 1 0W40 TD - wiele
wskazuje na to ze zbyt rzadki i akurt te silniki (turbinki) go nie lubią) - ale
od tej wymiany auto jeździ, nic sięnie dzieje, oleju nie trzeba dolewac między
przeglądami (co 20tyś) więc - nalezy pewnie przyjąć że tak jest i już.
Tankowania tylko na markowych stacjach (głownie shell, ale bywa BP i statoil,
inne nie), regularne przeglądy w ASO i wymiana co trzeba i kiedy trzeba i
silnik sprawuje siębez zastrzeżeń (żadnego problemu z zapłonem, pompą,
wtryskami, świecami żarowymi, kołem dwumasowym itp)

Drugi silnik - 1.9 JTD m-jet 16V 150KM - w Cromie. Auto z 2006 roku, u mnie od
nowości, obecnie 45 tyś przebiegu, żadnych problemów z silnikiem, olej po
przygodzie w marei tym razem wymieniony na oryginalną selenię WR, wąż do IC
suchy. Tankowany tak jak marea (głownei shell, czasem BP czy Statoil)

U ojca - mondeo 2.2 TDCI z 2005, obecnie ok 60 tyś, zakładając że ojciec czegoś
nie ukrywa - żadnych problemów :)

Różnie o tych td gadają, ale wszystko wskazuje na to że jak siędba i
przestrzega pewnych zasad to problemu nie będzie A te zasady to niegaszenie
auta od razu po jeździe (zwłaszcza tej ostrzejszej) i nietankowanie byle gdzie
(co w przypadku diesla, przy ich zasięgu często w okolicy 1000km problemem
raczej nie jest).

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

55 Data: Pa?dziernik 30 2007 11:07:49
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor:

Arek M  napisał(a):

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla,
innych problemow brak.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

56 Data: Pa?dziernik 30 2007 11:09:30
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor:

Arek M  napisał(a):

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla,
innych problemow brak.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

57 Data: Pa?dziernik 30 2007 12:00:35
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: marko 

On 30 Paź, 12:09, " K"  wrote:

Arek M  napisał(a):

> Witam!

> Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla,
innych problemow brak.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Ja mam nissana almerę 1,5 dci 2004 rok - 142000 km - dwoch kierowcow i
jak dotad (odpukac) uszczelka pod miską olejowa i sprzegło. Silnik
chodzi idealnie choć ostatnio mam wrażenie że musze zakrecic sekunde,
dwie dluzej przy porannym rozuchu - ale moze to tylko zludzenie.
Paliwo w 100% tankowane na statoilu.

Marek

58 Data: Pa?dziernik 31 2007 08:07:39
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: nom 


" K"  wrote in message

Arek M  napisał(a):


peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla,
innych problemow brak.

No to niezle, u mnie w sluzbowym partnerze po 11 tys. km i 15 tys. km
wymiana łacznika stabilizatora oraz gumy stabilizatora. Teraz ma 19 tys. km,
zobaczymy co dalej. :-)

59 Data: Pa?dziernik 31 2007 23:25:15
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

nom pisze:


No to niezle, u mnie w sluzbowym partnerze po 11 tys. km i 15 tys. km
wymiana łacznika stabilizatora oraz gumy stabilizatora. Teraz ma 19 tys. km,
zobaczymy co dalej. :-)

TO nie diesel tylko polskie "drogi" - czy inni użytkownicy przez 300.000 nie zmieniali amortyzatorów, opon, wycieraczek lub oleju??
Bo chodzi tu o silniki, a nie zawieszenia.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

61 Data: Pa?dziernik 30 2007 19:59:46
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: iREK 


Czy faktycznie tak jest?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

renault kangoo 15 dci, 2004r
120 tys km
silnikowo niezle, wspomaganie wymieniane 2 razy
hyundai terracan 2,9 crdi
ma juz 135 tys.
trzyma sie bez napraw

62 Data: Listopad 01 2007 13:03:46
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Tomek 

Witam!

Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest?

Wszedzie czytam/slysze ze zdychają jak nie wtryski to turbiny, jak nie
turbiny to pompy wtryskowe, jak nie pompy to kola dwumasowe itd... A jak
juz cos zdechnie to naprawa jest makabrycznie droga. Odnosze tez
wrazenie ze prawdopodobnienstwo padniecia czegokolwiek istotnego w takim
nowoczesnym dieslu to 100% ... I przez to wszystko mam jakąś awersje to
aut z takimi silnikami.


Czy faktycznie tak jest?


PS. Nie chce wywolac jakiegos poteznego flejma. Chce tylko przeczytac ze
te wszystkie historie to jakies banialuki i w przyszlosci brac pod uwage
jakiegos diesla jako moj ewentualny srodek transportu :)

--
PozdrawiAM!
volvo S60T5 250KM/350NM
Samochody klasy popularnej, czyli te najtańsze obliczone są na jakieś 150 tyś
przebiegu. Poprawnie eksploatowany powinien dobić do 200 tysięcy. Dla zwykłego
ludka to jakieś 8 do 10 lat. Samochody są relatywnie tanie. Nie ma potrzeby
eksploatowania ich do granic możliwości. Zwłaszcza że w przeciągu 10 lat wchodzą
przynajmniej dwie generacje nowych rozwiązań technicznych. Czasy golfów i
pasatów robiących po pół miliona kilometrów odeszły i nie wrócą. Są i będą
oczywiście samochody robiące bez większych awarii bardzo duże przebiegi.  Tylko
 to inna klasa cenowa i inny odbiorca. 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

63 Data: Listopad 01 2007 16:57:38
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: hamberg 

Samochody klasy popularnej, czyli te najtańsze obliczone są na jakieś 150 tyś
przebiegu. Poprawnie eksploatowany powinien dobić do 200 tysięcy. Dla zwykłego

jassne, powtorz to jeszcze 100 tysiecy razy to moze stanie sie to
prawda...

udowodnij ze tak jest jak jestes taki madry

Dodam tylko ze glupia panda z multijetem jest przewidziana na 260kkm
bez zadnych remontow silnika. A moze to klasa wyzsza jest?
 Masz cos jeszcze do powiedzenia w temacie obliczania przebiegow?

64 Data: Listopad 01 2007 20:11:42
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: axial 

Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości


Dodam tylko ze glupia panda z multijetem jest przewidziana na 260kkm
bez zadnych remontow silnika. A moze to klasa wyzsza jest?

Hmm... a dlaczego akurat na 260kkm a nie na 250 czy 300kkm?
albo (dla informatyków) na 256kkm :)

ax

PS. wg informatyków
        256kkm = 262144 km :)

65 Data: Listopad 01 2007 21:07:59
Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
Autor: Tomek 

Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości


Dodam tylko ze glupia panda z multijetem jest przewidziana na 260kkm
bez zadnych remontow silnika. A moze to klasa wyzsza jest?

Hmm... a dlaczego akurat na 260kkm a nie na 250 czy 300kkm?
albo (dla informatyków) na 256kkm :)

ax

PS. wg informatyków
        256kkm = 262144 km :)

To na ile jest przewidziany konkretny model zależy tylko od badań jakie zlecił
producent. Jeden mogą zrobić na 150 tyś inny na 250 tysięcy. Teraz wszystkie
mechanizmy są tak dobrane żeby zużyły się w jednakowym czasie. Czasami na
filmach widać ze jest mechanizm co nic więcej nie robi tylko zamyka i otwiera
drzwi. Nie robią tego bo mają za dużo kasy i wolnego czasu. Tylko dlatego ze
policzyli ile razy przeciętny użytkownik trzaska drzwiami przez rok. I jak
założą że auto ma wystarczyć na 7 lat to zawias, zamek, klamka mają wytrzymać
trochę więcej. Ale nie za dużo. Tak samo jest z resztą elementów. Jak sworzeń
tłokowy wyjdzie po testach ze za wytrzymały to go odchudzą albo wezmą gorszy
materiał. Cale auto ma się zużyć jednakowo w określonym czasie. Czy słyszał kto
że alternator w jakimś modelu psuje się nagminnie przy 70 tysiącach. Albo ze
rozrusznik trzeba naprawić przed jakimś określonym przebiegiem. Teraz jak w
samochodzie trzeba zrobić pompę wody, alternator, rozrusznik i wymienić jakieś
łożysko w kole to znaczy ze za moment samochód wyląduje na złomie. Albo w Polsce
gdzie jeszcze zrobi drugie tyle. A ze nie będzie już spełniał żadnych norm to
nie wina producenta. Wyjątek stanowiły silniki. Weszły do użycia nowe o lepszych
parametrach oleje. To wydłużyło przebiegi silników. Już zostało to naprawione i
silniki mają znowu dopasowany do reszty czas eksploatacji. Teraz to bardzo
proste. Pogmerają coś w oprogramowaniu założą inny wałek rozrządu i ten sam
silnik zamiast 70 koni ma 81 koni ale i niższą żywotność. Era wiecznych
samochodów już się skończyła. Teraz o żywotności samochodu decyduje producent bo
ma w tym swój interes.    

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?



Grupy dyskusyjne