Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle?
1 | Data: Pa?dziernik 29 2007 17:22:27 |
Temat: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | |
Autor: Arek M | Witam! 2 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 17:35:11 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Pawel | Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem 3 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 18:47:18 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Cavallino |
Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem zadnych problemów Meganką? Brak problemów? Jesteś jakimś wybrańcem, zagraj w totka. 4 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 20:18:00 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak le? | Autor: jerzu | On Mon, 29 Oct 2007 18:47:18 +0100, "Cavallino" Jesteś jakimś wybrańcem, zagraj w totka. Silnikowo to ja nie mam problemów z Renówkami. Niestety usterki elektroniki/elektryki potrafią być upierdliwe. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 5 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 16:18:05 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak ďż˝le? | Autor: Filip | Użytkownik jerzu napisał: Naprawde? Nieeeeee, to niemozliwe, przeciez francuzy to takie piekne niezawodne, bezawaryjne samochody....JesteĹ jakimĹ wybraĹcem, zagraj w totka. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 6 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 19:03:56 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak ?le? | Autor: jerzu | On Wed, 31 Oct 2007 16:18:05 +0100, Filip wrote: Naprawde? Naprawdę. Ja nigdy nie pisałem że francuzy to super bezawaryjne auta. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 7 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:16:15 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Raf :-) | Dnia Mon, 29 Oct 2007 17:35:11 +0100, Pawel napisał(a) w Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem Dołączam się do opinii. Wprawdzie przejechałem takim autem tylko 20 kkm, ale był to chyba najlepszy silnik, jaki miało auto, którym jeździłem. Bardzo oszczędny, super charakterystyka. Żadnych problemów. Zresztą - z całym autem nie miałem problemów. Może dlatego, że było całkiem nowe. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 8 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:26:31 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: bratPit |
Ja przejechałem swoją meganką 1.5DCI narazie 82000km (2lata) i nie miałem hehe, to pogadaj z tymi co mają 1.5dci-kiem 182kkm ;-) brat 9 |
Data: Listopad 06 2007 12:44:57 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: sop3k |
Clio II 1.5 dCi 160kkm z czego ja 10kkm, oprocz elektroniki która padła z mojej winy bo zrobiłem zwarcie to ZADNYCH problemów. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 17:39:28 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Alex |
Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest? Mam w miarę nowoczesnego Diesla (Peugeot Partner '07 1.6 HDI) i póki co, odpukać - nic mu nie dolega... .... tylko że mam go niecałe 2 miesiące ;) ... .... a i przebieg symboliczny - 5000km. Jak coś padnie dam znać :P ;). Pozdrawiam, Aleksander. 11 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 17:48:11 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: LUKY | Arek M pisze:
Odpowiedz na twoje pytanie jest dość złożona i składa się na nią wiele czynników. Sam myślalem o nowoczesnym diselu w samochodzie który chce kopić(segment C)... jednak kupno nowoczesnego diesla moim zdaniem zależy od odpowiedzenia sobie na pytanie: - Czy nabywasz auto nowe z salonu? - jeśli tak, kupno nowego diesla jak najbardziej się opłaci, jest gwarancja nie ma mowy o zużytych turbinach, laniu paliwa nieznanego pochodzenia przez wcześniejszego właściciela (te silniki sa bardzo wrażliwe na paliwo). Natomiast kupno używanego diesla po 2001 roku to jest totolotek. Naprawy turbin,pompowtrysków itd liczy się w tys. zl Sam byłem nastawiony że mój następny samochod to będzie diesel Common Rail gdzie spalanie oscyluje ok. 6 litrow tanszego paliwa, jednak ja chce kopić auto używane i niestety chyba aż tak bardzo niezaryzukuje... ponieważ dużo podróżuje autem, kupie raczej mocnego benzynowca i założe do niego drogą firmową instalacje gazową w dobrym serwisie. Koszta paliwa bedą takie same jak diesel CM albo i niższe. Wymiany typu pasek rorządu itp to nie np. 1300zl a 600zł (sprawdzalem dla Opli ale myśle że wśrod innych marek jest podobnie) 12 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 18:04:04 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Boombastic |
Arek M pisze: Z tym opłaci to bym się nie spieszył i przeanalizowałbym moje roczne przebiegi i różnicę w cenie pomiędzy wersją benzynową a z silnikiem diesla. Często jest tak, że różnica jest bardzo duża, ale także pojawiają się modele, gdzie cena jest bardzo podobna (analizowane kiedyś na grupie BMW). 13 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 12:14:30 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: BrunoJ | LUKY napisał(a): Arek M pisze:Problemem moze byc to ze wlasciciel sam bedzie lal dziwne paliwo i nawet nie bedzie o tym wiedzial. A i o poczekaniu na zatrzymanie turbiny nie zawsze bedzie pamietal, bo brak nawykow. Ale ja widze tutaj jeszcze jedna rzecz, ktora mnie mocno zastanawia. Jeszcze pare lat temu olej wymienialo sie co rok lub 10-15kkm. Teraz to juz potrafi byc 20-30kkm i 2 lata. A przeciez olej ten sam, i turbina tak naprawde jest taka sama. Gwarancja na auto 2-3 lata. mam kilku znajomych ktorym turbina sypnela sie po ok 4 latach i przebiegu rzedu 100-120kkm. mam tez paru znajomych mechanikow ktorzy wprost radza wymieniac olej 'po staremu' czyli raz do roku zawsze, i co 15kkm w dieslu najpozniej. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mam w rodzinie przypadek gdy dwa reno clio z identycznym silnikiem, kupione w odstepie 3 miesiecy maja rozny kalendarz serwosowy - pierwszy ma wymiany ojelu co 20kkm, drugi co 30kkm. Zaloze sie ze nawet olej ten sam jest. Cud? czy sztuczna proba wykazania tanszych kosztow utrzymania? przeciez i tak padnie po gwarancji... pozdrawiam Bruno -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Listopad 06 2007 12:05:39 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Rafal Lorenc | LUKY Arek M pisze: Bzdura - koszty nie są liczone w tyś zł, no chyba, że serwisujesz tylko w ASO. Tak samo można kupić naprawdę dobre auto używane, należy je wcześniej prześwietlić nie u Pana Romana ani nie w ASO tylko w porządnym prywatnym serwisie. (oczywiście bez reklam) Sam byłem nastawiony że mój następny samochod to będzie diesel Common Również bzdura, *kompletny* rozrząd wraz z pompą wody dla 1,9 TDI PD`ka wynosi 800 zł, oczywiście również nie w ASO bo tam ceny przyprawiają o zawrót głowy. Ciekawy jestem czy opłaty za mocną benzynę oraz koszt instalacji gazowej tak jak iszesz porządnej kiedyś Ci się zwróci niż dołożenie paru zł do diesla. Dobijam drugiego TDI i za cholere ani pierwszy ani drugi nie chciał się rozkraczyć, fakt w pierwszym wymieniłem kompletny dwumas wraz ze sprzęgłem, ale koszt 2k zł na 100kkm chyba nie jest duży. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 15 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 17:53:11 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak le? | Autor: J.F. | On Mon, 29 Oct 2007 17:22:27 +0100, Arek M wrote: Jak to z tymi dieslami nowych generacji w koncu jest? Ale to troche nie tak. Turbina - wiadomo, delikatna, ale nie az tak bardzo. Osprzet wtryskowy .. tu jest klopot, bo paliwo mamy jakie mamy, trzeba unikac jakis przekretow. Kolo dwumasowe .. zobaczysz i w benzyniaku. J. 16 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 18:10:03 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Robert J. | Chce tylko przeczytac ze te wszystkie historie to jakies banialuki i w Daj Boże od dwóch lat i 75.000 km padły mi tylko dwie świece żarowe (53 zł szt.), jedna rok temu, jedna teraz. Silnik 1,9 TDI. Nie jestem maniakiem oszczędzania na wszystkim, robię tylko regularne przeglądy (zaskoczył mnie bardzo mile środowy w ASO :-) ). I raczej nic nie wskazuje żeby coś miało paść w dającej się przewidzieć przyszłości... 17 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:19:16 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: MAJA-BIURO | bardzo mile środowy w ASO :-) ). I raczej nic nie wskazuje żeby coś miałoFord focus II 2.0 tdci, 92 tys i jak na razie brak jakichkolwiek klopotow, ale kolegaa. seat toledo 1.9 TDI turbina przy 99 tys., swieca zarowa no i prolemy z rozruchem z kotrymi serwis nie mogl sobie poradzic, skonczylo sie sprzedaza 2 letniego auta, ale to chyba taki egzemplarz, nastepnego kupil tez diesla, zreszta prosilam o pomoc w wycenie na grupie. Przy przebiegach okolo 30 tys. rocznie moim zdaniem warto brac diesla, za benzyne porownywalnej mocy ( ale z gorszymi osiagami ) zaplacisz jakies 6 tys mniej ( segment C wartosc srednia ) zwroci sie na paliwie no i w komforcie jazdy, szczegolnie na trasie... PZDR 18 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:32:44 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: axial |
Witam! I TAK: jeżeli kupujesz 5 letnie, "bezwypadkowe" autko z przebiegiem 300.000 km i przekręconym licznikiem na 98.000km i "oryginalną" książką serwisową. i NIE: jeżeli kupujesz nowe autko z salonu na gwarancji 3, 5 czy 7. letniej, lub używane o znanej Ci przeszłości (np. od wieloletniego członka forum danego modelu, listy dyskusyjnej, znajomego etc.) ax PS. Auta to nie piramidy... Z wiekiem nawet w maybachu wyjdzie rdza czy padnie silnik... 19 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 21:53:00 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Tomek |
Coś w tym jest. Kupiłem nowego Tourana 2.0TDI i do tej pory wydałem 350zł na naprawy (103kkm) oczywiście wszystkie przeglądy terminowo. Musiałem kupić drugi samochód i wybór padł na A4 2.0TDI '06 ale używany 130kkm - chciałem mieć dobre auto więc sam pojechałem do "niemców". Miesiąc użytkowania i musiałem spawać głowicę i kupić nowe turbo .... ciekawe czym mnie teraz zaskoczy ;-\ pozdr. Tomek 20 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 16:13:16 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik Tomek napisał: Coś w tym jest. Kupiłem nowego Tourana 2.0TDI i do tej pory wydałem 350zł na naprawy (103kkm) oczywiście wszystkie przeglądy terminowo. * Musiałem kupić drugi samochód i wybór padł na A4 2.0TDI '06 ale używany 130kkm - chciałem mieć dobre auto więc sam pojechałem do "niemców". Miesiąc użytkowania i musiałem spawać głowicę i kupić nowe turbo .... ciekawe czym mnie teraz zaskoczy ;-\Ale audi A4 2006, to jest smietnik, a nie dobry samochod. Ktos Ciebie zle poinformowal przed kupnem, ze to jest dobry samochod! :/ I niech teraz nadal sie smieja ze mnie Ci, ktorzy z niewiedzy nabijaja sie, ze nazywam pewne auta smietnikami, a pewne po prostu samochodami. Swoja droga, jesli chodzi o turbo. Ciekawe jak eksploatowales samochod z turbo? Prawidlowo, czy nieprawidlowo? Bo jesli prawidlowo, to poprzednik zle traktowal samochod. (czyt.: uzytkowal niezgodnie z zaleceniami producenta) * - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie. Albo ktos wierzy na slowo, albo sam sie przekonuje po jakims czasie i pozniej nagle znika, przestaje sie nabijac. Dziwne (?!) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 21 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 15:16:27 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 31.10.2007 Filip napisał/a: * - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem A Ty co? Kontrolej jakości we VAGu? -- Ja mam nadzieję, że z jednym będę konsekwentny. Nie zmienię samochodu na inną markę jak Mercedes. Nienawidzę BMW. marcin miller (boys) 2007.08.27 (wysokie obcasy) :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 22 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 16:21:31 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik Piotrek Roczniak napisał: Ze co, prosze?* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 23 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 15:33:39 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 31.10.2007 Filip napisał/a: Użytkownik Piotrek Roczniak napisał: Że jesteś przekonany o swej nieomylności. Nie czytam pmsa nałogowo, więc pytam skąd w Tobie tyle wiary we własną wszechwiedzę. Pracujesz w VW i własnoręcznie kontrolujesz jakość tych silników? Poważnie pytam. -- [....] łałałiła! [...] borat sagdiyev :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 24 |
Data: Listopad 01 2007 10:23:29 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik Piotrek Roczniak napisał: Nie trzeba pracowac w VW i kontrolowac jakosc silnikow (co to za stanowisko?), aby posiadac wiedze.Ze co, prosze?* - to jest tez smietnik. I kij w oko tym, kto znow z tego co napisalem zbeczy. Nie mam zamiaru nikomu udowadniac niczego, sram na udowadnianie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 25 |
Data: Listopad 01 2007 10:38:46 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: axial | Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości Użytkownik Tomek napisał: Nie ma to jak Twój 5 letni matiz :) Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI! Dlaczego? Bo jest mój !!! :) ax PS. Z autami jest jak z ludźmi. Działają dopóki nie odwiedzą warsztatu (lekarza)... potem już zaczyna sypać się wszystko... 26 |
Data: Listopad 01 2007 10:57:55 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik axial napisał: Sorki, ale mnie pomyliles z kims innym.Ale audi A4 2006, to jest smietnik, a nie dobry samochod. Ktos Ciebie Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!Smietnik, az szkoda slow. PS. Z autami jest jak z ludźmi.O czym to swiadzy? Wlasnie o marce pojazdu. Sa np. auta, ktorych naprawic sie po prostu nie da. Pewne rzeczy trzeba wymienic na nowe, nie mozna naprawic, bo nie bedzie juz tak sprawne i nie bedzie tak dlugo dzialalo jak nowe ze sklepu. A zywotnosc niektorych elementow w niektorych markach wola o pomste do nieba. I mowie tu o francuskich samochodach, jak i o niemieckich, japonskich, czy amerykanskich, nie wspominajac o innych wynalazkach ze wschodu. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 27 |
Data: Listopad 01 2007 12:05:21 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: axial | Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości Użytkownik axial napisał: > Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!A Ty jakim śmietnikiem jeździsz? O czym to swiadzy? Wlasnie o marce pojazdu. Sa np. auta, ktorych To jaka marka jest niezawodna? ROMET ? :) ax 28 |
Data: Listopad 01 2007 12:13:11 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik axial napisał: Nie wiesz czym jezdze, a nazywasz juz smietnik? Niezle :)Najlepszym autem jest Opel Vectra 2.2DTI!Smietnik, az szkoda slow. Nie ma czegos takiego jak "marka niezawodna".O czym to swiadzy? Wlasnie o marce pojazdu. Sa np. auta, ktorych -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 29 |
Data: Listopad 01 2007 12:42:43 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: axial |
Użytkownik axial napisał: No fakt... Niektórych marek to wstyd wymieniać :) ax 30 |
Data: Listopad 01 2007 13:17:20 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik axial napisał: No fakt...Pytanie z innej beczki. Czy dobrego szewca pytasz sie jakiej marki buty nosi? -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 31 |
Data: Listopad 01 2007 14:36:43 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: axial |
Użytkownik axial napisał: Znaczy się, składak? :) ax 32 |
Data: Listopad 01 2007 14:51:58 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik axial napisał: Hmm.. Szczerze Ci powiem, watpie by ktos w Polsce mial mozliwosci wykonac samodzielnie skladaka, ktory bylby solidnie technologicznie wykonany. Zbyt szeroki zakres prac, zbyt wielki naklad finansowy. Oczywiscie zalezy o jak duzych posunieciach masz na mysli. Owszem, jesli bysmy wzieli pod uwage przerobke auta (czyt.: ulepszenie fabryki), np. marki VW, to bysmy musieli zaczac od podstaw. Tj. silnik, uklad jezdny, skrzynia, elektryka. Pozniej mozna myslec nad dogodnosciami elektronicznymi (wyposazenie itp.) i co dalej idzie, jakosc wykonczenia wnetrza, wygluszenie pojazdu, praktycznie wszystko do przerobki. Poczawszy od srubek :) Bo kto by pomyslal, zeby metalowa srubka stykala sie lebkiem do tapicerki? Trzeba dac podkladeczke bawelniana :)No fakt...Pytanie z innej beczki. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 33 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:35:09 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Tomek | Dnia Mon, 29 Oct 2007 17:22:27 +0100, Arek M napisał(a): Witam! Nie jest aż tak źle :) Passat 1.9 TDI, 115 KM (pompa wtryskowa), przebieg niecałe 300 kkm i jak na razie żadnych problemów z silnikiem. Nie padła jeszcze turbina, pompa wtryskowa, ani nic innego. Spadek mocy żaden lub nieodczuwalny. Mazda 626 2.0 DiTD, przebieg 150 kkm i też żadnych kłopotów. Jeździ, zapala przy -25, tylko lać paliwo i zmieniać olej. Tyle, że nie nie są to _bardzo_ nowoczesne Diesle :-))))))))))) Pozdrawiam 34 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 20:40:51 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Tomek napisał: Nie jest aż tak źle :) Passat 1.9 TDI, 115 KM (pompa wtryskowa), przebieg 115KM to niestety są pompowtryski :P jeśli pompa to możesz mieć ewentualnie 90 lub 110KM ;) Też mam 1,9TDI 90KM silnik ALE - jeździ na różnych wynalazkach, ropie, estrze metylowym, i jak narazie odpukać jeździ bardzo dobrze pomimo około 240kkm na liczniku ( nie wiem na ile prawdziwy to przebieg ) ... coprawda ostatnio wysypała się pompa wspomagania, ale jak na ten przebieg twierdzę że mogła się wysypać :) Pozdro !! PS: Należałoby się jeszcze wymienić uszczelkę pod miską olejową bo znaczy teren, ale zrobię to przy wymianie oleju :) 35 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 21:06:35 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Tomek | Dnia Mon jeśli pompa to możesz mieć ewentualnie 90 lub 110KM ;)Fuckt, 110 KM :) Pozdrawiam 36 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 07:15:16 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Toma | Tomek napisał(a): Dnia Mon, 29 Oct 2007 17:22:27 +0100, Arek M napisał(a):[ciach] Coś jest w tych silnikach ( AJM ) ,też mam takowego z przebiegiem, hehe dzisiaj 180008 - i nic. Kompletnie nic się z nim nie dzieje. Paliwo o którym tutaj wpominają tankuję albo na Orlenie albo na Oszołomie czasami Jet. Jedyny fakt co do turbiny to - nie depcze jak zimny, nie gaszę zaraz po ostrym ciśnięciu. Olej Mobilek z odp. normą (505.01 - do pompowtryskiwaczy ) Pozdr Toma -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 37 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 16:15:48 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik Toma napisał: Coś jest w tych silnikach ( AJM ) ,też mam takowego z przebiegiem, hehe dzisiaj 180008 - i nic. Kompletnie nic się z nim nie dzieje. Paliwo o którym tutaj wpominają tankuję albo na Orlenie albo na Oszołomie czasami Jet.Zgadza sie, bedziesz jeszcze dlugo go uzytkowal. Tylko zmien ten olej! Pilnuj tylko filtra odmy, najlepiej wyprowadz odme poza silnik, do jakiegos zbiorniczka (musisz to przerobic). Wyczysc caly dolot do IC i bedziesz zawsze z tego AJM zadowolony. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 38 |
Data: Listopad 06 2007 12:57:34 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Toma | Filip napisał(a): Zgadza sie, bedziesz jeszcze dlugo go uzytkowal. Tylko zmien ten olej! Hmm, a co w zamian Mobila ... przecież nie Castrol. O odmie słyszałem, ale nie w AJM, no cóż, to się przyjżę temu - Dzięki Pozdr Toma -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 39 |
Data: Listopad 07 2007 12:29:59 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik Toma napisał: Hmm, a co w zamian Mobila ... przecież nie Castrol.Quaker. O odmie słyszałem, ale nie w AJM, no cóż, to się przyjżę temu - DziękiPrzerob cala ta nieprzemyslana mysl technologiczna, a bedziesz zadowolony. Nie ma nic gorszego, jak zafajdany caly uklad, wlacznie z IC :/ -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 40 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 19:59:46 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości Witam! I to jest właśnie cały paradoks nowoczesnych TD ;) Zaoszczędzisz na paliwie a później całe oszczędności biorą w łeb gdy przytrafią się problemy z pompą wtryskową lub turbo ... Imho mam gdzieś diesle i kolejnego kupię także benzyniaka, tylko tym razem jakieś 2.0 + LPG - instalację sekwencyjną można założyć już za 2,5tys. zł .... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 41 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 16:17:20 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik PeJot - Krk napisał: I to jest właśnie cały paradoks nowoczesnych TD ;)Ale czemu piszesz bez sensu? Pompa wtryskowa siada przez nieodpowiednie paliwo. Turbosprezarka siada przez NIEPRAWIDLOWE uzytkowanie samochodu! Imho mam gdzieś diesle i kolejnego kupię także benzyniaka, tylko tym razemBuhah! Powodzenia!! :D -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 42 |
Data: Pa?dziernik 29 2007 23:25:02 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Stoout | Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości Witam! jeżdziłem dwa lata Sprinterem 208 CDI z 2003r. Na początku miał 80 tyś, a po dwóch latach 120 tyś km. Pieknego dnia w trasie nie odpalił po tankowaniu, padł wtrysk. Podobno to norma po ok 100 kkm. Jeden nowy to wydatek 2,5 tyś, używka za 1,5 tys. Wymieniono jeden i przez miesiąc modliłem sie co rano zeby odpalił. Po miesiacu padł kolejny, wtedy wymienino pozostałe 3, tez na uzywki. Mechanik powiedział zeby tankować tylko najlepsze paliwa i nie przeginać z obrotami. Stoout 43 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 01:38:36 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Piotr Z |
44 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 11:14:37 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Michal | Arek M pisze: Witam! Skodzina Octavia 2 TDI 105KM, do 74000 km dobijam, auto 2 lata, nic się nigdy nie zepsuło. Pozdrawiam, MK 45 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 13:56:32 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Robert J. | Skodzina Octavia 2 TDI 105KM, 2,0 TDI ma 140 KM, 105 to 1,9 ;-) 46 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 20:44:58 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: V-Tec | Robert J. pisze: Skodzina Octavia 2 TDI 105KM, pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;) W. 47 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 12:23:51 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Robert J. | pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;) Właśnie o niej piszę. Ja mam 1,9 105 KM. 2,0 ma 140 KM. Innych TDI nie ma. 48 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 16:20:05 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik Robert J. napisał: No przeciez napisal ze ma octavie 2 z silnikiem 105-konnym (Czyli 1,9 tdi).pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 49 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 18:31:22 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Robert J. | No przeciez napisal ze ma octavie 2 z silnikiem 105-konnym (Czyli 1,9 Fakt, tak napisał ;-))). Te 2 przed TDI mnie zmyliło, myślałem że 2,0 :-))) 50 |
Data: Listopad 06 2007 04:11:05 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: | On 31 Paź, 12:23, "Robert J." wrote: > pewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;) jak nie ma ?? 2,5TDI, 2,7TDI, 3,0TDI, 5,0TDI :P Pozdro !! 51 |
Data: Listopad 06 2007 13:38:32 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik napisał: On 31 Paź, 12:23, "Robert J." wrote:W octavii II, ta? ;) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 52 |
Data: Listopad 06 2007 05:43:06 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: | On 6 Lis, 13:38, Filip wrote: Użytkownik napisał: Napisał innych TDI nie ma , jakby odnosił się do Octavii 2 to napisałby - innych TDI w Octavii 2 nie ma ;P Pozdro !! 53 |
Data: Listopad 07 2007 12:31:43 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Filip | Użytkownik napisał: Nie. Napisal wyraznie, ze wlasnie pisze o octavii II i ze ma silnik 1.9 105 KM. I ze jeszcze jest 2.0 ktory ma 140 KM, innych TDI nie montowali do OII.Napisał innych TDI nie ma , jakby odnosił się do Octavii 2 topewno chodziło mu o Octę II (nowy model) ;) Naucz sie interpretowac ze zrozumieniem tekstu czytanego. Ulatwi Ci to zycze. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 54 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 10:14:47 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Rafal | Nie jest tak źle :) 55 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 11:07:49 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: K | Arek M napisał(a): Witam!peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla, innych problemow brak. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 56 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 11:09:30 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: K | Arek M napisał(a): Witam!peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla, innych problemow brak. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 57 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 12:00:35 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: marko | On 30 Paź, 12:09, " K" wrote: Arek M napisał(a): Ja mam nissana almerę 1,5 dci 2004 rok - 142000 km - dwoch kierowcow i jak dotad (odpukac) uszczelka pod miską olejowa i sprzegło. Silnik chodzi idealnie choć ostatnio mam wrażenie że musze zakrecic sekunde, dwie dluzej przy porannym rozuchu - ale moze to tylko zludzenie. Paliwo w 100% tankowane na statoilu. Marek 58 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 08:07:39 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: nom |
Arek M napisał(a): peugeot partner '00 hdi 90km 302kkm - wlasnie jestem po wymianie sprzegla, No to niezle, u mnie w sluzbowym partnerze po 11 tys. km i 15 tys. km wymiana łacznika stabilizatora oraz gumy stabilizatora. Teraz ma 19 tys. km, zobaczymy co dalej. :-) 59 |
Data: Pa?dziernik 31 2007 23:25:15 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | nom pisze: TO nie diesel tylko polskie "drogi" - czy inni użytkownicy przez 300.000 nie zmieniali amortyzatorów, opon, wycieraczek lub oleju?? Bo chodzi tu o silniki, a nie zawieszenia. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 61 |
Data: Pa?dziernik 30 2007 19:59:46 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: iREK |
Czy faktycznie tak jest?-- -- -- -- -- -- -- -- -- - renault kangoo 15 dci, 2004r 120 tys km silnikowo niezle, wspomaganie wymieniane 2 razy hyundai terracan 2,9 crdi ma juz 135 tys. trzyma sie bez napraw 62 |
Data: Listopad 01 2007 13:03:46 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Tomek | Witam!Samochody klasy popularnej, czyli te najtańsze obliczone są na jakieś 150 tyś przebiegu. Poprawnie eksploatowany powinien dobić do 200 tysięcy. Dla zwykłego ludka to jakieś 8 do 10 lat. Samochody są relatywnie tanie. Nie ma potrzeby eksploatowania ich do granic możliwości. Zwłaszcza że w przeciągu 10 lat wchodzą przynajmniej dwie generacje nowych rozwiązań technicznych. Czasy golfów i pasatów robiących po pół miliona kilometrów odeszły i nie wrócą. Są i będą oczywiście samochody robiące bez większych awarii bardzo duże przebiegi. Tylko to inna klasa cenowa i inny odbiorca. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 63 |
Data: Listopad 01 2007 16:57:38 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: hamberg | Samochody klasy popularnej, czyli te najtańsze obliczone są na jakieś 150 tyś jassne, powtorz to jeszcze 100 tysiecy razy to moze stanie sie to prawda... udowodnij ze tak jest jak jestes taki madry Dodam tylko ze glupia panda z multijetem jest przewidziana na 260kkm bez zadnych remontow silnika. A moze to klasa wyzsza jest? Masz cos jeszcze do powiedzenia w temacie obliczania przebiegow? 64 |
Data: Listopad 01 2007 20:11:42 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: axial | Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomości 65 |
Data: Listopad 01 2007 21:07:59 | Temat: Re: Nowoczesne diesle - czy jest az tak źle? | Autor: Tomek | Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomościTo na ile jest przewidziany konkretny model zależy tylko od badań jakie zlecił producent. Jeden mogą zrobić na 150 tyś inny na 250 tysięcy. Teraz wszystkie mechanizmy są tak dobrane żeby zużyły się w jednakowym czasie. Czasami na filmach widać ze jest mechanizm co nic więcej nie robi tylko zamyka i otwiera drzwi. Nie robią tego bo mają za dużo kasy i wolnego czasu. Tylko dlatego ze policzyli ile razy przeciętny użytkownik trzaska drzwiami przez rok. I jak założą że auto ma wystarczyć na 7 lat to zawias, zamek, klamka mają wytrzymać trochę więcej. Ale nie za dużo. Tak samo jest z resztą elementów. Jak sworzeń tłokowy wyjdzie po testach ze za wytrzymały to go odchudzą albo wezmą gorszy materiał. Cale auto ma się zużyć jednakowo w określonym czasie. Czy słyszał kto że alternator w jakimś modelu psuje się nagminnie przy 70 tysiącach. Albo ze rozrusznik trzeba naprawić przed jakimś określonym przebiegiem. Teraz jak w samochodzie trzeba zrobić pompę wody, alternator, rozrusznik i wymienić jakieś łożysko w kole to znaczy ze za moment samochód wyląduje na złomie. Albo w Polsce gdzie jeszcze zrobi drugie tyle. A ze nie będzie już spełniał żadnych norm to nie wina producenta. Wyjątek stanowiły silniki. Weszły do użycia nowe o lepszych parametrach oleje. To wydłużyło przebiegi silników. Już zostało to naprawione i silniki mają znowu dopasowany do reszty czas eksploatacji. Teraz to bardzo proste. Pogmerają coś w oprogramowaniu założą inny wałek rozrządu i ten sam silnik zamiast 70 koni ma 81 koni ale i niższą żywotność. Era wiecznych samochodów już się skończyła. Teraz o żywotności samochodu decyduje producent bo ma w tym swój interes. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |