Grupy dyskusyjne   »   Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?

Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?



1 Data: Kwiecien 17 2010 07:24:40
Temat: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Piotr 

Witam szanown± grupê!
Chcê kupiæ nowy lub m³ody (max. 2 lata) samochód, napêdzany LPG. Najlepiej
(ale nie jest to warunek konieczny) ¿eby instalacja by³a za³o¿ona fabrycznie
lub bezpo¶rednio przez dealera i objêta gwarancj±. Przede wszystkim silnik
musi dobrze wspó³pracowaæ z LPG. Z innych wymagañ co do auta:
- niezawodno¶æ i trwa³o¶æ, przebiegi bêd± bardzo du¿e, st±d rachunek
ekonomiczny wskazuje na mia¿d¿±c± przewagê LPG nad innymi paliwami.
- wielko¶æ: przynajmniej kompakt, komfortowy (wiêc raczej typowe
ma³e "mieszczuchy" odpadaj±) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilo¶æ drzwi,
wielko¶æ baga¿nika bez wiêkszego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto bêdzie czêsto u¿ywane równiez po s³abych drogach.
- rozs±dne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstêpnie zarezerwowa³em sobie kwotê do ok. 50-60 tys. PLN, ale
cena jest mniej istotna od pó¼niejszych kosztów eksploatacji.
Nie mam ¿adnych uprzedzeñ co do marki i nie wierzê w mity o jako¶ci aut
produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto by¶cie polecili?

pozdrawiam

Piotr



--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Kwiecien 17 2010 09:35:45
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Hants 

"Piotr"  wrote in message Juz widzê, te dwa flejmy pod tematem.. ;-)

Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de  i przejrzyj sobie realne spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

3 Data: Kwiecien 17 2010 09:04:31
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Piotr 

Hants  napisa³(a):

Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de  i przejrzyj sobie realne
spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po
komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

Dziêki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatno¶æ" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

pozdrawiam


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Kwiecien 17 2010 11:07:44
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: marjan 

Piotr pisze:

Hants  napisa³(a):
Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de  i przejrzyj sobie realne spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

Dziêki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie - czyli "podatno¶æ" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

No to mo¿e trochê od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Ciê interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.

Nie bêdzie to odpowied¼ na pytanie, ale mo¿e daæ wskazówkê: silniki aut które uka¿± Ci siê najczê¶ciej *MOG¡* dobrze znosiæ zagazowanie (bo inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

5 Data: Kwiecien 17 2010 12:40:21
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Apr 2010 11:07:44 +0200,  marjan wrote:

Piotr pisze:
Dziêki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatno¶æ" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

No to mo¿e trochê od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Ciê
interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.
Nie bêdzie to odpowied¼ na pytanie, ale mo¿e daæ wskazówkê: silniki aut
które uka¿± Ci siê najczê¶ciej *MOG¡* dobrze znosiæ zagazowanie (bo
inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).

Ale to nie beda auta nowe, tylko stare.
jak ktos sprzedaje nowe .. oj, cos jest w nim nie tak :-)

Przestrzegam przed silnikami FSI/GDI itp..

J.

6 Data: Kwiecien 17 2010 12:52:43
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-04-17, marjan  wrote:

No to mo¿e trochê od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Ciê
interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.

Nie bêdzie to odpowied¼ na pytanie, ale mo¿e daæ wskazówkê: silniki aut
które uka¿± Ci siê najczê¶ciej *MOG¡* dobrze znosiæ zagazowanie (bo
inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).

Albo masowo sprzedaj±, bo po zagazowaniu maj± liczne problemy ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

7 Data: Kwiecien 17 2010 18:20:58
Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Sylwester £azar 

Albo masowo sprzedaj±, bo po zagazowaniu maj± liczne problemy ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski
A propos problemów z gazem.
Przesta³ dzia³aæ jeden cylinder. Przejechane ok. 163 tys.km
¦wieca mokra i czarna.
Samochód oczywi¶cie na LPG.
Na gazie 120 tys. - zero problemów.
Podje¿d¿am do zak³adu. M³ody ch³opak mówi:
Aaa... to na je¼dzi na gazie. Uuu.. to mo¿e byæ dziura w t³oku, pêkniêty
pier¶cieñ.
Te z gazem to typowe.
No to ja na to:
Dobrze, ale ¿eby to stwierdziæ, to mo¿e zdj±æ g³owicê i po prostu zobaczyæ?
O.K.
Go¶æ zdj±³ - dwa zawory nadpalone.
Stwierdzi³, ¿e trzeba zregenerowaæ g³owicê.
"Fachowiec" i znawca "zregenerowa³" za 800 z³
Po przejechaniu mo¿e 10 tys. - to samo.
Wymieni³em ca³y silnik na fabrycznie nowy.
Zdj±³em w starym g³owicê - nadpalony zawór.
W zesz³ym tygodniu zdj±³em zawór.
Uszczelniacz zaworu - nowy, krzywo na³o¿ony.
Luz zaworu w prowadnicy zaworu ok. 0,3 - 0,5 mm.
Wczoraj wybi³em prowadnicê: nigdy nie wymieniana.

Wniosek:
Z gazem s± problemy.
Sprowadzaj± siê do tego, ¿e jak mechanik widzi wlew gazu - znalaz³ przyczynê
i ju¿.
Cokolwiek by to nie by³o - przyczyna: Gaz.
Nie ma dialogu, "Jeste¶ g³upi bo je¼dzisz na gaz, a ja m±dry, bom
fachowiec."

Takie pytanie czasem ludziom zadajê:

Masz samochód na benzynê. Posz³a uszczelka pod g³owic±.
Pytasz siê mechanika: dlaczego "posz³a"?
-Czasem tak jest. Mo¿e ¼le za³o¿ona, przegrza³ siê silnik - nie wiadomo.
Pytanie brzmi:
Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, ¿e samochód je¼dzi³ na gazie?

Pozdrawiam,
Sylwester

8 Data: Kwiecien 18 2010 10:50:58
Temat: Re: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Olek 

On 2010-04-17 18:20, Sylwester £azar wrote:

Wniosek:
Z gazem s± problemy.

jak siê dba i wie jak u¿ywaæ gazu to nie ma problemów...

Sprowadzaj± siê do tego, ¿e jak mechanik widzi wlew gazu - znalaz³ przyczynê
i ju¿.
Cokolwiek by to nie by³o - przyczyna: Gaz.
Nie ma dialogu, "Jeste¶ g³upi bo je¼dzisz na gaz, a ja m±dry, bom
fachowiec."

jeszcze nie spotka³em inteligentnego mechanika, a Ty?

Masz samochód na benzynê. Posz³a uszczelka pod g³owic±.
Pytasz siê mechanika: dlaczego "posz³a"?
-Czasem tak jest. Mo¿e ¼le za³o¿ona, przegrza³ siê silnik - nie wiadomo.
Pytanie brzmi:
Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, ¿e samochód je¼dzi³ na gazie?

Mo¿e ¼le za³o¿ony, ¼le utawiony silnik?

Nie rób z siebie mu³a, tylko zmieñ tego flachowca, bo szkoda auta...

9 Data: Kwiecien 18 2010 10:52:55
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Sylwester £azar"  napisa³ w wiadomo¶ci


Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, ¿e samochód je¼dzi³ na gazie?


Efekty zle zestrojonych instalacji 1 i 2 generacji. Zbyt uboga mieszanka
powodowala nadpalenia zaworow i inne kwiatki. W instalkach sekwencyjnych
zdecydowanie trudniej o zle zestrojenie. Kiedys, gdy slyszalem od
uzytkownika zagazowanego samochodu, ze auto pali mu mniej lub tyle samo co
benzyny , to od razu uprzedzalem go, ze ma zle ustawiona mieszanke i moze
miec w przyszlosci problemy. Najczesciej jak grochem o sciane a pozniej
placz...

A do spychologii stosowanej przy gazie juz sie dawno przyzwyczailem.

--
Picasso

10 Data: Kwiecien 18 2010 22:34:46
Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Sylwester £azar 

Efekty zle zestrojonych instalacji 1 i 2 generacji. Zbyt uboga mieszanka
powodowala nadpalenia zaworow i inne kwiatki. W instalkach sekwencyjnych
zdecydowanie trudniej o zle zestrojenie.
Chyba w instalacjach z sond± lambda.
Ja mam wtrysk jednopunktowy i sterownik KME, który mierzy sygna³ z sondy
lambda.
S.

11 Data: Kwiecien 19 2010 23:03:30
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Sylwester £azar"  napisa³ w wiadomo¶ci

Chyba w instalacjach z sond± lambda.
Ja mam wtrysk jednopunktowy i sterownik KME, który mierzy sygna³ z sondy
lambda.


Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przy sekwencji
tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka.
Jesli gazownik spierdoli i zle poustawia to ten odczyt z sondy nic nei
pomoze.

--
Picasso

12 Data: Kwiecien 20 2010 08:59:05
Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Sylwester £azar 

Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przy
sekwencji
tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka.
Jesli gazownik spierdoli i zle poustawia to ten odczyt z sondy nic nei
pomoze.
To ju¿ musi byæ wyj±tkowa fajt³apa.
W programie z KME jest proces uczenia.
Wszystko wykonuje siê automatycznie.
Rêcznie to podaje siê liczbê cylindrów, czy jazda ma byæ sportowa, czy
zwyk³a,
temperaturê za³±czania i obroty.
Jest wykres z sondy lambda.
Ka¿dy kto choæ raz widzia³ jak on wygl±da, to od razu wy³apie b³êdne
dzia³anie.

Instalacja podpinaj±ca siê pod  ECU daje co najwy¿ej zbli¿enie siê do
za³o¿eñ producenta auta dla benzyny.
Nie widzê nic z³ego w osobnym sterowniku ECU-LPG, nawet jak zapala siê
lampka check od oryginalnego ECU.
To,  ¿e siê zapala oznacza, ¿e automatyczna regulacja ECU nie dzia³a
poprawnie.
Nic w tym dziwnego, skoro pêtla automatycznej regulacji zosta³a przerwana
poprzez odciêcie wtryskiwaczy benzyny.
Sonda lambda nie bada sk³adu mieszanki. To nie spektrometr :-)
Sygnalizuje tylko przekroczenie poziomu jednego z jej sk³adników. I to
wystarczy, aby okre¶liæ, czy mieszanka jest zbyt bogata i zmniejszyæ
podawanie paliwa.
Wydaje mi siê, ¿e emulacja sondy lambda s³u¿y temu, aby wyeliminowaæ
ewentualn± przyczynê ¶wiecenia lamki check.
Mo¿e byæ jeszcze tak, ¿e jest inny b³±d w samochodzie i móg³by zostaæ
zignorowany przez u¿ytkownika,
który mo¿e powiedzieæ: "Aaa... to od gazu", a w istocie mog³a pój¶æ
uszczelka pod g³owic± i woda siê zagotowa³a.
S.

13 Data: Kwiecien 17 2010 10:35:26
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Hants 

"Piotr"  wrote in message

Dziêki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatno¶æ" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyj±tkami typu fsi, hemi, etc). Wszystko zalezy od poprzedników, jakosci serwisu, ogolnego traktowania auta.
Na Twoim miejscu pyta³bym doswiadczonych instalatorow gazu i raczej o auta sprawiajace najwiêcej dziwacznych problemów.

14 Data: Kwiecien 17 2010 12:37:27
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Apr 2010 10:35:26 +0100,  Hants wrote:

"Piotr"  wrote in message
Dziêki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatno¶æ" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz
bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyj±tkami typu fsi, hemi, etc).

A co jest niegazowego w hemi ?

J.

15 Data: Kwiecien 17 2010 12:48:43
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Hants 

"J.F."  wrote in message

A co jest niegazowego w hemi ?

Ooops. Mój b³±d. Technicznie rzecz bior±c - da siê.

16 Data: Kwiecien 17 2010 11:09:22
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: AA 

- niezawodno¶æ i trwa³o¶æ, przebiegi bêd± bardzo du¿e, st±d rachunek
ekonomiczny wskazuje na mia¿d¿±c± przewagê LPG nad innymi paliwami.
- wielko¶æ: przynajmniej kompakt, komfortowy (wiêc raczej typowe
ma³e "mieszczuchy" odpadaj±) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilo¶æ drzwi,
wielko¶æ baga¿nika bez wiêkszego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto bêdzie czêsto u¿ywane równiez po s³abych drogach.
- rozs±dne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstêpnie zarezerwowa³em sobie kwotê do ok. 50-60 tys. PLN, ale
cena jest mniej istotna od pó¼niejszych kosztów eksploatacji.
Nie mam ¿adnych uprzedzeñ co do marki i nie wierzê w mity o jako¶ci aut
produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto by¶cie polecili?


Skoda Octavia Tour. Silnik 1.6/102KM z fabryczna instalacja.
Mimo pozorow auto kompaktowe, ale fotele na maxa do tylu i bardzo wygodnie sie jezdzi.
Jezdzi tego pelno to serwisy znaja, czesci tanie i duzo.
Nie uchodzi za awaryjny.
Z powyzszej kwoty, w zaleznosci od wyposazenie zostanie jeszcze troche kasy.

AA

17 Data: Kwiecien 17 2010 11:16:19
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Robert Wicik 

U¿ytkownik "Piotr"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

...
Nie mam ¿adnych uprzedzeñ co do marki i nie wierzê w mity o jako¶ci aut
produkowanych w konkretnych krajach.

No to mo¿e Chevrolet Lacetti - silniki dobrze wspó³pracuj± z LPG - GM oficjalnie dopuszcza³ instalacje BRC, ale i inne chodz± ³adnie.
http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#LPG
Nówka sztuka z salonu, kombi albo hatchback za grosze dostanie.
Sedan to ju¿ teraz nowy model, dro¿szy: Cruze.
Dla niewtajemniczonych: Lacetii to Nubira III.
Pozdrawiam

18 Data: Kwiecien 17 2010 11:58:05
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: szwagier 

  - wielko¶æ: przynajmniej kompakt, komfortowy (wiêc raczej typowe

ma³e "mieszczuchy" odpadaj±) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilo¶æ drzwi, wielko¶æ baga¿nika bez wiêkszego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto bêdzie czêsto u¿ywane równiez po s³abych drogach.
- rozs±dne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstêpnie zarezerwowa³em sobie kwotê do ok. 50-60 tys. PLN, ale cena jest mniej istotna od pó¼niejszych kosztów eksploatacji.

produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto by¶cie polecili?

Octavia Tour.
Silnik 1,6 niezle znosi LPG (aczkolwiek na poczatku ASO nie potrafilo dac sobie rady z gasnieciem silnika na LPG przy dojezdzaniu do skrzyzowania, w koncu sie udalo i jest ok). Mam zakladana w ASO Skody instalacje Landi Renzo.

Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty.

Moja zrobila od sierpnia ubieglego roku 50 tys i jak na razie zadnych problemow nie bylo. A jezdzi glownie po zlych drogach na terenach wiejskich.

Spalanie srednie okolo 8,5-9 litra gazu/100 km, miedzy przegladami musze dolewac 0,5-1 litr oleju w zaleznosci od ilosci jazd autostradami.

Koszty przegladow przyzwoite.

Normalnie silnik 1,6 wymaga przegladow co 30 tys km, ze wzgledu na LPG wskazane co 15 tys (wymiana oleju + serwis LPG)

szwagier

19 Data: Kwiecien 18 2010 10:15:03
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Szymon Machel 


U¿ytkownik "szwagier"  napisa³ w wiadomo¶ci


Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty.


Ekhm?
Tulejka dystansowa pod ³o¿ysko w kolumnie amortyzatora z przodu.
Dwie sztuki na przód. Koszt nie przekracza 100 z³. Plus mechanik. który
to za³o¿y (jakie¶ 20 min na amor). Skoda robi bodaj¿e w dwóch wielko¶ciach:
20mm i 30mm. Ja mam za³o¿one 30mm. Ty³u nie podnosi³em wiêc nie
wiem jak to wygl±da.

Szymon

20 Data: Kwiecien 18 2010 12:24:44
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: szwagier 


Ekhm?
Tulejka dystansowa pod ³o¿ysko w kolumnie amortyzatora z przodu.
Dwie sztuki na przód. Koszt nie przekracza 100 z³. Plus mechanik. który
to za³o¿y (jakie¶ 20 min na amor). Skoda robi bodaj¿e w dwóch wielko¶ciach:
20mm i 30mm. Ja mam za³o¿one 30mm. Ty³u nie podnosi³em wiêc nie
wiem jak to wygl±da.


Tiaa.. a samochod po takiej modyfikacji prowadzi sie jak swinia w drodze do koryta.
Oryginalna modyfikacja obejmuje zmiane sprezyn i amortyzatorow, zamawiajac w salonie to koszt okolo 900 zl (w cenie metalowa oslona), dokupujac pozniej cos okolo 3 tys.

szwagier

21 Data: Kwiecien 18 2010 19:55:48
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Szymon Machel 


U¿ytkownik "szwagier"  napisa³ w wiadomo¶ci

Tiaa.. a samochod po takiej modyfikacji prowadzi sie jak swinia w drodze do koryta.
Oryginalna modyfikacja obejmuje zmiane sprezyn i amortyzatorow, zamawiajac w salonie to koszt okolo 900 zl (w cenie metalowa oslona), dokupujac pozniej cos okolo 3 tys.


S³ysza³e¶ czy próbowa³e¶ :)
Powiem krótko p...lisz

Szymon

22 Data: Kwiecien 18 2010 21:11:52
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor:

Szymon Machel pisze:


S³ysza³e¶ czy próbowa³e¶ :)
Powiem krótko p...lisz


Nie wiem czy o to samo chodzi. Nie jestem mechanikiem.
W Almerze z ty³u mam za³o¿one tulejki 3cm pod mocowanie sprê¿yny (pod taki koszyk) Efekt jest taki ¿e oprócz podniesienia zawieszenia sta³o siê ono du¿o sztywniejsze bez obci±¿enia.
Podejrzewam ¿e sprê¿yna jest teraz bardziej ¶ci¶niêta (to te¿ jest kolumna -sprê¿yna razem z amortyzatorem) i ma inn± charakterystykê.
Wydawa³o mi siê ¿e samochód siê tylko podniesie. A jedank...

z

23 Data: Kwiecien 19 2010 11:37:24
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: lleeoo 

W dniu 2010-04-17 09:24, Piotr pisze:

Witam szanownÄ… grupÄ™!
ChcÄ™ kupić nowy lub m³ody (max. 2 lata) samochód, napÄ™dzany LPG. Najlepiej
(ale nie jest to warunek konieczny) ¿eby instalacja by³a za³o¿ona fabrycznie
lub bezpośrednio przez dealera i objęta gwarancją. Przede wszystkim silnik
musi dobrze wspó³pracować z LPG. Z innych wymagaÅ„ co do auta:
- niezawodnoæ i trwa³oæ, przebiegi bÄ™dÄ… bardzo du¿e, stÄ…d rachunek
ekonomiczny wskazuje na mia¿d¿Ä…cÄ… przewagÄ™ LPG nad innymi paliwami.
- wielkoæ: przynajmniej kompakt, komfortowy (wiÄ™c raczej typowe
ma³e "mieszczuchy" odpadajÄ…) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, iloæ drzwi,
wielkoæ baga¿nika bez wiÄ™kszego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto bÄ™dzie czÄ™sto u¿ywane równiez po s³abych drogach.
- rozsÄ…dne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstÄ™pnie zarezerwowa³em sobie kwotÄ™ do ok. 50-60 tys. PLN, ale
cena jest mniej istotna od pó¼niejszych kosztów eksploatacji.
Nie mam ¿adnych uprzedzeÅ„ co do marki i nie wierzÄ™ w mity o jakoÅ›ci aut
produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto byście polecili?

pozdrawiam

Piotr



Przejrzyj sobie NiemieckÄ… stronÄ™ Subaru i wybierz coÅ› dla siebie.

24 Data: Kwiecien 23 2010 18:12:00
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Piotr 

Dziêki za opinie, ta Octavia to ca³kiem ciekawa propozycja. A co my¶licie o
kia cee'd, znaczy jak dzia³a na LPG, bo te¿ podobno mo¿na kupiæ "zagazowan±"?


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Kwiecien 23 2010 20:48:08
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: ALGI 

Dnia Fri, 23 Apr 2010 18:12:00 +0000 (UTC), Piotr napisa³(a):

Dziêki za opinie, ta Octavia to ca³kiem ciekawa propozycja. A co my¶licie o
kia cee'd, znaczy jak dzia³a na LPG, bo te¿ podobno mo¿na kupiæ "zagazowan±"?

Tak? Z tego co wiem to w Niemczech tak ale w Polsce Kia Motor Poland
kategorycznie zabrania instalacji LPG (chyba ¿e siê co¶ w miêdzyczasie
zmieni³o). Oczywi¶cie jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieni±dze...
7000 ró¿nicy benzyna 1.6 124KM/diesel 1.6 115KM....

Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?



Grupy dyskusyjne