O wyższości RWD nad FWD
1 | Data: Grudzien 14 2006 19:51:59 |
Temat: O wyższości RWD nad FWD | |
Autor: Alti | Tak mi się spodobał opis różnicy między FWD i RWD w wydaniu Clarksona, że 2 |
Data: Grudzien 14 2006 20:15:22 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: P11 | Alti napisał(a): Tak mi się spodobał opis różnicy między FWD i RWD w wydaniu Clarksona, że postanowiłem wrzucić na grupę:Optymista z Niego ;-) Jeśli zrobicie to niewłaściwie, to i tak mam dla was dobre wieści. Tył samochodu obróci się dookoła i uderzycie w drzewo jadąc do tyłu. To dobrze. To znaczy, że wasza śmierć będzie równie natychmiastowa jak niespodziana.Był taki odcinek w którym "Klakson" jedzie sobie Vectra ze skręconymi i buksującymi przednimi kołami ...prosto. Podobny eksperyment przeprowadził kiedyś Sobiesław zasada na Mini. Słusznie. Jakby Bóg popierał przedni napęd to by człowiek na rekach chodził ;-) p.s I tak quattro i "szuwarki" RULEZ ;-) 3 |
Data: Grudzien 14 2006 20:30:23 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Alti |
p.s I tak quattro i "szuwarki" RULEZ ;-) Szuwarki to ksywa subaru? Wojtek 4 |
Data: Grudzien 14 2006 20:51:21 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: P11 | Alti napisał(a): Szuwarki to ksywa subaru?Tak. 5 |
Data: Grudzien 14 2006 21:25:05 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: jimorrison | P11 napisał(a): Słusznie. Jakby Bóg popierał przedni napęd to by człowiek na rekach chodził ;-) "Przedni napęd dla dziewczynek ;-)" Kiedys na tylnej (przyciemnionej)szybie poloneza przeczytalem takie hasło :] -- ________________________________________________________________ /\ Pozdrawiam www.jimorrison.prv.pl Polonez Atu \ \_| jimorrison COBRA10+ + sirtel | | ____________________________________________________________|_ \_/_____________________________________________________________/ 6 |
Data: Grudzien 14 2006 21:29:35 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | jimorrison napisał(a): "Przedni napęd dla dziewczynek ;-)" Przedni napęd dla pedałów ;) Kiedys na tylnej (przyciemnionej)szybie poloneza przeczytalem takie hasło :] Teraz masz na pms-ie ;) -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 7 |
Data: Grudzien 14 2006 22:29:39 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Worek | jimorrison napisał(a): P11 napisał(a): Gdyby Bog popieral przedni naped chodzilibysmy na rekach. Pozdrawiam Worek 8 |
Data: Grudzien 15 2006 08:44:01 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Chris |
jimorrison napisał(a):Kiedys w jakims programie TV, nie wiem czy przypadkiem nie u Clarksona, na pytanie dlaczego przedni naped jest lepszy, padla odpowiedz: "A widziales kiedykolwiek zeby kon pchal woz ?" Pozdrawiam, Chris. 9 |
Data: Grudzien 15 2006 10:31:42 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | Chris wrote: Kiedys w jakims programie TV, nie wiem czy przypadkiem nie A widziałeś kiedyś konia ktory wlecze za sobą tylne nogi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 10 |
Data: Grudzien 15 2006 11:49:10 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: GrzegorzG |
Kiedys w jakims programie TV, nie wiem czy przypadkiem nie to akurat byla wypowiedz clarksona o porsche, w ktorym silnik jest z tylu :> 11 |
Data: Grudzien 15 2006 15:49:28 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: krzychoo | GrzegorzG napisał(a): to akurat byla wypowiedz clarksona o porsche, w ktorym silnik jest z tylu :> A to akurat tak naprawde jest wypowiedz Enzo Ferrari, ktory do pewnego czasu nie uznawal samochodow z centralnie umieszczonym silnikiem. Dopiero pod koniec lat 60-tych mu sie odmienilo (bodajze Dino bylo pierwszym Ferrari z centralnie umieszczona jednostka napedowa). -- [ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ] [ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ] [ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ] [ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ] 12 |
Data: Grudzien 18 2006 02:35:31 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: złoty | P11 napisał(a): Był taki odcinek w którym "Klakson" jedzie sobie Vectra ze skręconymi i buksującymi przednimi kołami ...prosto. ...no cóż. Albo chciał się popisać..albo nie potrafi jeździć z FWD. Co by nie mówić - autami osobowymi z napędem FWD jeździ się lepiej i bezpieczniej.. zwłaszcza na śliskim czy choćby na takich właśnie zakrętach (pomijam kwestię elektronicznych gadżetów oraz oczywiście 4WD). W tej "wyższością tylnego napędu" (oprócz trwałości rozwiązania) jest tyle prawdy co w tym "niekupowaniu auta na F". pzdr A. 13 |
Data: Grudzien 18 2006 18:12:14 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 18 Dec 2006 02:35:31 +0100, złoty ..no cóż. Albo chciał się popisać..albo nie potrafi jeździć z FWD. Albo pokazał, że to co poniżej napisałeś, to g...prawda. Co by nie mówić - autami osobowymi z napędem FWD jeździ się lepiej i W tej wyższości jest 100% prawdy. Rzecz w tynm, że jak każde narzędzie o wiekszych możliwościach RWD wymaga równiez bardziej wykwalifikowanej obsługi. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 14 |
Data: Grudzien 18 2006 23:43:11 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: złoty | Adam Płaszczyca napisał(a):
...udowodnij :) Rzecz w tynm, że jak każde narzędzie tiaaa...tak sobie to tłumacz. Dowartościowujesz się? pzdr A. 15 |
Data: Grudzien 19 2006 00:06:35 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 18 Dec 2006 23:43:11 +0100, złoty W tej wyższości jest 100% prawdy...udowodnij :) Poczytaj dowolny podręcznik jazdy sportowej. Rzecz w tynm, że jak każde narzędzietiaaa...tak sobie to tłumacz. Dowartościowujesz się? Cóż, widac przyjęcie faktu do wiadomości byłoby dla Ciebie tragedią. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 16 |
Data: Grudzien 19 2006 18:45:59 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Mon, 18 Dec 2006 23:43:11 +0100, złoty No w którym jest napisane, że jest wyższy? (...) MK 17 |
Data: Grudzien 19 2006 22:28:46 | Temat: Re: O wyższoÂści RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 19 Dec 2006 18:45:59 +0100, "Sanctum Officium" Poczytaj dowolny podręcznik jazdy sportowej. Jedna z książek, która o tym mówi to 'Szybkośc Bez[pieczna' S. Zasady. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 18 |
Data: Grudzien 20 2006 21:57:44 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 19 Dec 2006 18:45:59 +0100, "Sanctum Officium" Właśnie to czytam i jakoś nie widzę tam nic na ten teamt. Możesz podać na której stronie Zasada pisze, że RWD jest lepszy niż FWD? MK 19 |
Data: Grudzien 20 2006 22:16:26 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 20 Dec 2006 21:57:44 +0100, "Sanctum Officium" Właśnie to czytam i jakoś nie widzę tam nic na ten teamt. Możesz podać na Nie mogę. czytałem dawno, pewnie inne wydanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 20 |
Data: Grudzien 21 2006 09:03:55 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: P11 | Sanctum Officium napisał(a): "Adam Płaszczyca" wrote in messagePisał, pisał, ale tez nie pamietam na której stronie. 21 |
Data: Grudzien 21 2006 22:04:54 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "P11" wrote in message Sanctum Officium napisał(a):na > której stronie Zasada pisze, że RWD jest lepszy niż FWD? Jestem gdzieć w połowie i nie trafiłem na coś takiego. RWD i FWD są inne i wymagają innych technik prowadzenia. Są rzeczy, których się nie zrobi na RWD, a zrobi na FWD i sa rzeczy których się nie zrobi na FWD, a zrobi na RWD. MK 22 |
Data: Grudzien 14 2006 20:53:15 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: kamil_pl |
Tak mi się spodobał opis różnicy między FWD i RWD w wydaniu Clarksona, że Tylko że maluch podczas poślizgu często ląduje na dachu albo na boku "sam ze siebie". 23 |
Data: Grudzien 14 2006 21:45:04 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Marek B. | "kamil_pl" siebie". tylko, ze maluch, to nie samochód... -- Mark 24 |
Data: Grudzien 14 2006 23:07:30 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Kris |
"kamil_pl" a co, moze rower? gardzisz polska motoryzacja? naslac ci chlopakow?:) 25 |
Data: Grudzien 15 2006 00:31:26 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Thu, 14 Dec 2006 23:07:30 +0100, Kris wrote: Użytkownik "Marek B." napisał w wiadomości Wyrob samomochodopodobny - taka jest oficjalna klasyfikacja :-) J. 26 |
Data: Grudzien 15 2006 00:13:08 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Blyskacz | tylko, ze maluch, to nie samochód...http://moto.videogalaxy.tv/videos/view/559.html jak widac nie tylko maluch ;) lojalnie uprzedzam, ze bylo - rolujacy sie poldolot na zakrecie... pozdrawiam Blyskacz 27 |
Data: Grudzien 15 2006 15:18:55 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Tomasz Pyra | Blyskacz napisał(a): tylko, ze maluch, to nie samochód...http://moto.videogalaxy.tv/videos/view/559.html W takiej sytuacji to wszystko się wywali (jak jadąc bokiem wpadnie na pobocze). Samochód póki jedzie asfaltem wywalić się nie powinien - ten poldek w tym ślizgu trzymał się całkiem stabilnie. 28 |
Data: Grudzien 15 2006 07:29:02 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: MK | Marek B. napisał(a):
To dlaczego koncepcja samochodu jest taka sama jak w porsche ? Od dawna maluch spełnia jedną z najsurowszych norm bezpieczeństwa, przy zderzeniu czołowym silnik nie wpada do kabiny. MK 29 |
Data: Grudzien 15 2006 08:46:03 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Chris |
Marek B. napisał(a):A strefa zgniotu konczy sie na silniku ;-) 30 |
Data: Grudzien 15 2006 08:44:14 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Miki | Od dawna maluch spełnia jedną z najsurowszych norm bezpieczeństwa, Bo zatrzymuje się na plecach pasażerów zajmujących tylną "kanapę" :-)) Pozdrówka Miki 31 |
Data: Grudzien 14 2006 21:05:58 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Tomi |
Tak mi się spodobał opis różnicy między FWD i RWD w wydaniu Clarksona, że Kolejna bajka Clarksona... " Jeśli dodacie za dużo gazu wchodząc w zakręt samochodem z napędem na Baa.... bo nawet w U.K. uczą tego razem z parkowaniem... Jeśli zrobicie to niewłaściwie, to i tak mam dla was dobre wieści. Tył Samochody tylnonapędowe również mogą cierpieć na podsterowaność. W przypadku samochodu z napędem na przednią oś, przyczepność stracą Ale wystarczy odjąć gazu i skręci... nawet za bardzo :) -- Pozdrawiam. TOMI. 32 |
Data: Grudzien 14 2006 23:41:58 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: mancer | Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości Samochody tylnonapędowe również mogą cierpieć na podsterowaność. I cierpią prawie wszystkie ;-). Zarówno AWD jak i RWD przy wejściu w zakręt ze zbyt dużą prędkością, zaczną wyjeżdżać przodem na zewnątrz. Co innego gdy zerwiesz przyczepność próbując przenieść na asfalt zbyt dużo mocy. 33 |
Data: Grudzien 15 2006 00:32:56 | Temat: Re: O wyższoci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Thu, 14 Dec 2006 23:41:58 +0100, mancer wrote: Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości [moja] scierka na sniegu zachowuje sie przeroznie. Ale moze to wina opon .. J. 34 |
Data: Grudzien 15 2006 10:33:04 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | mancer wrote: Samochody tylnonapędowe również mogą cierpieć na podsterowaność. I cierpią prawie wszystkie ;-). Zarówno AWD jak i RWD przy wejściu w Bzdura. Tyłem. Najczęściej zaś wylatują przodem do wewnątrz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 35 |
Data: Grudzien 14 2006 21:35:49 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Alti" wrote in message 36 |
Data: Grudzien 14 2006 23:09:31 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Kris |
Tak mi się spodobał opis różnicy między FWD i RWD w wydaniu Clarksona, że a reczny to co? FWD ma w tej kwesti wyzszosc podczas poslizgu 37 |
Data: Grudzien 14 2006 23:28:49 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: P11 | Kris napisał(a): a reczny to co?Żartujesz, prawda? ;)Próbowałeś kiedyś przy większej prędkości "wymusić" nadsterowność ręcznym???? Na to jest inny "dinks", zresztą nie mi kogokolwiek pouczać :) Może nie sie Kuba "Azrael" wypowie. 38 |
Data: Grudzien 14 2006 23:33:52 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-14, Kris wrote:
Z recznego to mozesz podciac przy nawrocie. W FWD ujmuje sie gazu lub hamuje lewa noga. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 39 |
Data: Grudzien 15 2006 09:35:10 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: kubelt | Z recznego to mozesz podciac przy nawrocie. W FWD (...) lub O ile nie jest to samochod np koncernu VAG ktory przy przycisnieciu hamulca kaze ignorowac pedal gazu? :-) Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 40 |
Data: Grudzien 15 2006 10:20:45 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-15, kubelt wrote: Z recznego to mozesz podciac przy nawrocie. W FWD (...) lub AFAIK jest jakis workaround ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 41 |
Data: Grudzien 15 2006 10:28:05 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: kubelt | AFAIK jest jakis workaround ;) No jest, Mancer AFAIR moze cos na ten temat powiedziec. Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 42 |
Data: Grudzien 15 2006 17:20:43 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: P11 | kubelt napisał(a): hamulca kaze ignorowac pedal gazu? :-)?? Kuba co masz na myśli? Jak dam jednoczenie gazu i po "heblach" to zachowa sie tak jakbym tylko dał "po heblach" ?? 43 |
Data: Grudzien 15 2006 17:22:24 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 15 Dec 2006 17:20:43 +0100, P11 wrote: ?? Kuba co masz na myśli? Jak dam jednoczenie gazu i po "heblach" to Odetnie paliwo. Tam jest elektroniczne sterowanie i jakiś mądrzejszy wymyślił, że tak będzie fajniej, pewnie bezpieczniej i ekologistyczniej. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 44 |
Data: Grudzien 21 2006 09:11:10 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: P11 | Robert Rędziak napisał(a): Odetnie paliwo. Tam jest elektroniczne sterowanie i jakiśJakoś nie probowałem "ustawiać" auta LFB (tak to sie nazywa?) bo mam quattro i chyba niezbyt potrzebuje tego robić - samo ujecie gazu likwiduje podsterowność :-) Ale podczas zwyczajnego hamowania (na prostej) lewa noga bez odpuszczania gazu prawa nie zauważyłem zeby odcinał... Chyba ;-) Ale ciekawy jestem - trzeba by VAGa podłaczyć i sprawdzić dawki wtrysku ;-) Albo chociaz na wskaznik spalania zerknać ;)
45 |
Data: Grudzien 21 2006 18:47:23 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 21 Dec 2006 09:11:10 +0100, P11 Jakoś nie probowałem "ustawiać" auta LFB (tak to sie nazywa?) bo mam Jakby o to chodzi, żeby czasami tego gazu nie ujmować, a po prostu przytrzymać auto za ryj, jak chce spłynąć. Również czteropędne (które, przynajmniej w początkowej fazie, jest często podobne do ośki). r, -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 46 |
Data: Grudzien 15 2006 23:36:19 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam 'Chloru' Drzewososki" wrote in message On 2006-12-14, Kris wrote: O ile nie ma ABS, a takich aut się już nie produkuje. MK 47 |
Data: Grudzien 15 2006 23:44:55 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-15, Sanctum Officium wrote: > a reczny to co? Mowisz o recznym czy LFB ? Zreszta co mi tam, zalozysz sie ? ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 48 |
Data: Grudzien 18 2006 20:54:05 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam 'Chloru' Drzewososki" wrote in message On 2006-12-15, Sanctum Officium wrote: Chyba oczywiste jest, że na ręcznym nie ma ABS ;-) Zreszta co mi tam, zalozysz sie ? ;) O co się założę? O to, że się nie produkuje aut bez ABS? No tak - Łada, Wołga... MK 49 |
Data: Grudzien 18 2006 21:27:20 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote: >> > FWD ma w tej kwesti wyzszosc podczas poslizgu Chyba oczywiste jest, że na ręcznym nie ma ABS ;-) Tylko, ze niektore AFAIR odpinaja albo wywalaja blad ABS bo zablokowaniu kol recznym. Zreszta co mi tam, zalozysz sie ? ;) O to, ze mozna skutecznie uzywac LFB w aucie z ABS. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 50 |
Data: Grudzien 18 2006 21:38:51 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam 'Chloru' Drzewososki" wrote in message On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote:lub >> >> hamuje lewa noga. Tego nie wiedziałm i nigdy nie widziałem. >>Zreszta co mi tam, zalozysz sie ? ;) Chyba do zwykłego hamowania na prostej. Da radę na zakręcie dać w gaz i zablokować lewą stopą tylne koła? MK 51 |
Data: Grudzien 18 2006 21:46:15 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote: >>Zreszta co mi tam, zalozysz sie ? ;) A czy skuteczne uzywanie LFB jest dla Ciebie tozsame z blokowaniem tylnych kol ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 52 |
Data: Grudzien 18 2006 21:50:14 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam 'Chloru' Drzewososki" wrote in message On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote:Łada, >> > Wołga... Generalnie do tego ta technika służy. ZTCW niektórzy jeżdżący automatami hamują lewą stopą na codzień. MK 53 |
Data: Grudzien 18 2006 21:59:13 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote:
Ta technika nie sluzy blokowaniu tylnych kol. Celem jest zwiekszenie docisku przednich kol, eliminacja podsterownosci, umozliwienie wyjscia z zakretu z "nakreconym" motorem, zapobieganie bukoswaniu przedniego wewnetrznego kola i palenia opon w zakrecie. Na samym koncu umiescilbym mozliwosc blokowania tylnych kol... raczej jako skutek uboczny, aczkolwiek bardzo przyjemny. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 54 |
Data: Grudzien 18 2006 22:09:21 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam 'Chloru' Drzewososki" wrote in message On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote: Przed wejściem w zakręt hamowanie doscka przód, na zakręcia raczej dociska bok. eliminacja podsterownosci, W jaki sposób jak nie przez zablokownaie tylnych kół i tym samym nadrzucnie tyłu? umozliwienie wyjscia z Do tego jest szpera. i palenia opon w zakrecie. Z tym to do panów w dresach z trzema paskami ;-)) Na samym koncu umiescilbym Auto FWD mam od 4 miesięcy. W tym czasie śnieg był ze dwa dni pod koniec października. Z utęsknieniem jak nigdy czekam na zime, żeby się pobawić, a tu jak na złość jesień stulecia (bije rekordy ciepła). Co za pech :-( Jak tylko będzie pierwszy śnieg, to ABS i wspomaganie układu kierowniczego czasowo wylatują (zostają odłączone) i jazda na plac! MK 55 |
Data: Grudzien 18 2006 22:21:37 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote: > Generalnie do tego ta technika służy. ZTCW niektórzy jeżdżący automatami Slyszales o sile odsrodkowej ? eliminacja podsterownosci, Sa stany posrednie miedzy podsterowny i nadsterowny. Eliminacja podsterownosci nie oznacza zapinania boka. umozliwienie wyjscia z Ktora czesto jest zabroniona przepisami. Jak bardzo bys nie tupal noga to LFB zapobiega buksowaniu przedniego wewnetrznego kola. i palenia opon w zakrecie. Kurde nie mam trzech paskow a jakies 1,5h temu po puszczeniu hamulca buksowalem przednim wewnetrznym... slisko bylo. Na samym koncu umiescilbym Wymowki ! ;-> -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 56 |
Data: Grudzien 18 2006 22:35:08 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium |
On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote:automatami >> > hamują lewą stopą na codzień.dociska > bok. Nie roumiem. Przez hamownaie na zakęcie bez dodania gazu zablokujesz koła tylne i przednie i auto zacznie uciekać w bok zakrętu. Gdy z wyczuciem będziesz hamować z dodaniem gazu, zablokujesz tylne koła. >> eliminacja podsterownosci,nadrzucnie > tyłu? Sprzęgło wiskotyczne i aktywny dyfer też? Czemu Subaru i Lancer Evo są dopuszczone do normalnego ruchu? Do rajdów też są dopuszczone. Zreszta nie wyobrażam sobie auta rajdowego bez jakiś blokad dyferów. Jak bardzo bys nie tupal nogaa > tu jak na złość jesień stulecia (bije rekordy ciepła). Co za pech :-(Jak > tylko będzie pierwszy śnieg, to ABS i wspomaganie układu kierowniczego Raczej marzenia o zimie! MK 57 |
Data: Grudzien 18 2006 23:16:59 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote:
A jak zahamuje nie blokujac zadnego kola ? ;-> Sa stany posrednie miedzy podsterowny i nadsterowny. Eliminacja Primo - dyfrow. Secundo - ile tych dyfrow chcesz miec w aucie FWD ;> ? Przypominam, ze o takich mowa w tym kawalku watku. > tylko będzie pierwszy śnieg, to ABS i wspomaganie układu kierowniczego Tez czekam na biale, co nie znaczy, ze nalezy jezdzic jak kapelusz. Dzis bylo np. dosc slisko ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 58 |
Data: Grudzien 18 2006 23:27:08 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam 'Chloru' Drzewososki" wrote in message On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote:koła > tylne i przednie i auto zacznie uciekać w bok zakrętu. Gdy z wyczuciem To będzie bardzo słabe hamowanie i raczej poza zmniejszeniem prędkości nic nie da. >> Sa stany posrednie miedzy podsterowny i nadsterowny. Eliminacjanie > wyobrażam sobie auta rajdowego bez jakiś blokad dyferów. W AWD (4WD) trzy, w FWD jeden. >> > tylko będzie pierwszy śnieg, to ABS i wspomaganie układukierowniczego >> > czasowo wylatują (zostają odłączone) i jazda na plac! Ano było, ale pod wieczór (przynajmniej Gdańsku). MK 59 |
Data: Grudzien 18 2006 23:38:02 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-18, Sanctum Officium wrote: > Nie roumiem. Przez hamownaie na zakęcie bez dodania gazu zablokujeszkoła Przestan bredzic... > wyobrażam sobie auta rajdowego bez jakiś blokad dyferów. No to poczytaj uwaznie. Mowa o FWD... i teraz wyobraz sobie, ze cala masa rajdowych eNek nie ma szper. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 60 |
Data: Grudzien 15 2006 10:33:48 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | Kris wrote: a reczny to co? Niższość. Ręcznym nie napędzisz tylnej osi, a silnikiem zerwiesz przyczepność. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 61 |
Data: Grudzien 16 2006 10:56:07 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Fri, 15 Dec 2006 10:33:48 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca wrote: Kris wrote: Zalezy od warunkow. Czasem reczny dziala pieknie, a silnik nie. J. 62 |
Data: Grudzien 16 2006 11:21:48 | Temat: Re: O wyższoÂści RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 16 Dec 2006 10:56:07 +0100, J.F. Niższość. Ręcznym nie napędzisz tylnej osi, a silnikiem zerwiesz Trza mieć silnik, a nie napęd kosiarkowy ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 63 |
Data: Grudzien 16 2006 17:37:10 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: kuba (aka cita) | Adam Płaszczyca wrote: On Sat, 16 Dec 2006 10:56:07 +0100, J.F. right :D ps. niestety mając silnik a nie kosiarke w RWD potrafi on też zaskoczyć w tym negatywnym tego zaskakiwania znaczeniu - ale w zasadzie my tu nie o tym ;) -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 64 |
Data: Grudzien 16 2006 20:35:18 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 16 Dec 2006 17:37:10 +0100, "kuba \(aka cita\)" right :D No ba, żeby mieć silnik trzeba mieć jaja ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 65 |
Data: Grudzien 15 2006 15:23:19 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Alti |
a reczny to co? Ręczny to gówno..... FWD ma w tej kwesti wyzszosc podczas poslizgu Reczny powyżej 40kmh nie działa. Dlatego wymyślono i niektórzy praktykują LFB (lewa na hamulcu) żeby wspomóc i dodać troszku nadsterowności. Wojtek 66 |
Data: Grudzien 15 2006 15:27:32 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Tomasz Pyra | Alti napisał(a): Użytkownik "Kris" napisał Działać działa (bo niby czemu miałby nie działać?) tyle że szarpanie się z ręcznym to słaby pomysł - nagłe zablokowanie tylnych kół znakomicie je wyprowadzi z równowagi, ale słabo pomoże w docišżeniu przednich. A ujmujšc gaz czy robišc LFB ładnie przenosi się nacisk na przedniš o co pomaga zmiecić się w zakręcie. 67 |
Data: Grudzien 15 2006 21:29:18 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Wlodek | Reczny powyżej 40kmh nie działa. Dlatego wymyślono i niektórzy Wlasnie gdzies przy ~40 ostatnio wspomoglem sie recznym i jak nie lubie FWD tak wtedy spodobalo mi sie, ze w bardzo prosty sposob wrocila mi przyczepnosc na przednich kolach. Wjechalem na skrzyzowanie hamujac silnikiem na II i zaskoczyla mnie sliska nawierzchnia na skrzyzowaniu (skrecalem w lewo). Liczylem sie z ewentualnym b.malym poslizgiem ale mimo, ze dosc mocno wytracilem predkosc to przod nadal szorowal na zewnatrz; krotko szarpnalem recznym - a ze w przyrodzie nic nie ginie :) to w momencie jak buda przechylala sie na prawa strone :) i tyl leciutko (reczny nie dziala ostro) szedl na zewnatrz to przod przestal sie przesuwac i zaczal sluchac pedalu gazu. A ujmujšc gaz czy robišc LFB ładnie przenosi się nacisk na przedniš o no gaz juz mialem ujety a jesli chodzi o LFB to moze innym razem ;) W. 68 |
Data: Grudzien 15 2006 15:27:41 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: kubelt | Reczny powyżej 40kmh nie działa. Znaczy sie, ze pokonujac luk 100 km/h moge sobei zaciagnac reczny i ten nie zadziala? :-) Pozdrawiam -- kubelt 1.8T w obudowie B5 http://www.vw-passat.pl 69 |
Data: Grudzien 15 2006 16:06:09 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Alti |
Reczny powyżej 40kmh nie działa. Nie to miałem na myśli. Wszyscy co mają wiedzieć to i tak wiedzą co miałem na myśli. Ręcznym nie da się tyle zdziałać co LFB (nie to żebym sam potrafil. Nie potrafię. Tyle wyczytałem w różnych źródłach w tym w Szybkości bezpiecznej). Wojtek 70 |
Data: Grudzien 16 2006 10:57:56 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Fri, 15 Dec 2006 16:06:09 +0100, Alti wrote: Znaczy sie, ze pokonujac luk 100 km/h moge sobei zaciagnac reczny i ten No nie wiem .. samochody na glowny hamulec mialy z tylu korektor, on ograniczal hamowanie .. J. 71 |
Data: Grudzien 16 2006 12:03:29 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 16 Dec 2006 10:57:56 +0100, J.F No nie wiem .. samochody na glowny hamulec mialy z tylu korektor, Przecie wcale nie chodzi o zablokowanie kół, czasami wystarczy przyłożyć kolejną siłę do koła i uzyskać większe znoszenie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 72 |
Data: Grudzien 16 2006 18:00:10 | Temat: Re: O wyższoci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Sat, 16 Dec 2006 12:03:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Sat, 16 Dec 2006 10:57:56 +0100, J.F Ale my to o tym co przylozy wieksza sile - reka czy noga ? I wydaje mnie sie ze czesto reka .. J. 73 |
Data: Grudzien 16 2006 18:10:03 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: kuba (aka cita) | J.F. wrote: Ale my to o tym co przylozy wieksza sile - reka czy noga ? jakieś ukryte skłonności ? BP, MSP. a poważne to pewnie wszytsko zależy od sprawności ręcznego hamulca, korektora sily hamowania oraz sprawności hamulca zasadniczego, którego sprawność tylnej osi często pozostawia wiele do życzenia. -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 74 |
Data: Grudzien 15 2006 17:23:23 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 15 Dec 2006 15:27:41 +0100, kubelt Znaczy sie, ze pokonujac luk 100 km/h moge sobei zaciagnac reczny i ten nie Jak będziesz szedł na granicy przyczepności tylnych kół, to masz szansę wykonać jeden z szybszych obrotów w swoim życiu ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 75 |
Data: Grudzien 15 2006 15:33:43 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Karolek |
Jak to nie dziala? Karolek 76 |
Data: Grudzien 15 2006 15:40:46 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: rydzo | Po ciężkich przemyśleniach, w pocie czoła Alti napisał: LFB (lewa na hamulcu) żeby wspomóc i dodać troszku nadsterowności. a czemu nie prawa??? -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 77 |
Data: Grudzien 15 2006 15:50:42 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Tomasz Pyra | rydzo napisał(a): Po ciężkich przemyśleniach, w pocie czoła Alti napisał: Bo prawa gazuje :) 78 |
Data: Grudzien 15 2006 15:50:59 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Alti, a reczny to co?Ręczny to gówno..... Że co? Nie pisz tak głośni, bo w moim Lanosie ręczny usłyszy i nie bedę mial czym straszyć maniaków lewego pasa. A nic ich bardziej nie przeraża niż gwałtowne zwolnienie _bez_ stopów. [...] -- Best regards, RoMan 79 |
Data: Grudzien 15 2006 15:56:39 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Tomasz Pyra | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Że co? Nie pisz tak głośni, bo w moim Lanosie ręczny usłyszy i nie Ręcznym? Gwałtownie? Chyba wtedy to już "Erhabe style" ;) 80 |
Data: Grudzien 15 2006 16:00:02 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Że co? Nie pisz tak głośni, bo w moim Lanosie ręczny usłyszy i nieRęcznym? Gwałtownie? Gum nie pali ale przy autostradowych prędkościach jest to dość gwałtowne zjawisko. Przeraża brak stopu. Oczywiście sytuacja kontrolowana i nie ma mowy o jakimkolwiek kontakcie. Chyba wtedy to już "Erhabe style" ;) Nic mi to nie mówi a góglać mi się nie chce. -- Best regards, RoMan 81 |
Data: Grudzien 16 2006 19:23:11 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Tomasz Pyra | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Chyba wtedy to już "Erhabe style" ;) Arabski drift ;) 82 |
Data: Grudzien 17 2006 12:23:23 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Gum nie pali ale przy autostradowych prędkościach jest to dość Kontrolowana przez Ciebie, ale nie przez tego z tyłu. Zdziwisz się kiedyś, jak Ci ktoś w d..ę wjedzie i jeszcze bardziej wtedy, gdy on będzie miał świadków twoich wyczynów. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały pług czystyszósty z kosiarką pod maską. President JFK (dłubnięty RySikiem39) + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 83 |
Data: Grudzien 17 2006 18:48:34 | Temat: Re: O wyższoci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Sun, 17 Dec 2006 12:23:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Gum nie pali ale przy autostradowych prędkościach jest to dośćKontrolowana przez Ciebie, ale nie przez tego z tyłu. Zdziwisz się kiedyś, Jakich - ze nie zauwazyl iz poprzedzajacy pojazd _zwalnia_ ? :-) Gorzej jak trafi na syna wojta, i sie okaze ze Roman ostro hamowal bez powodu :-) J. 84 |
Data: Grudzien 17 2006 19:39:40 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Jakich - ze nie zauwazyl iz poprzedzajacy pojazd _zwalnia_ ? :-)Gum nie pali ale przy autostradowych prędkościach jest to dośćKontrolowana przez Ciebie, ale nie przez tego z tyłu. Zdziwisz się kiedyś, Hamował, bo jadący prawym pasem TIR zasygnalizował zamiar zmiany pasa. -- Best regards, RoMan 85 |
Data: Grudzien 17 2006 19:38:54 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Gum nie pali ale przy autostradowych prędkościach jest to dośćKontrolowana przez Ciebie, ale nie przez tego z tyłu. Zdziwisz się kiedyś, Jeszcze mi nikt nigdy w dupę nie wjechał. Mam taki obyczaj, że _zawsze_ pilnuję równiez tyłu. I dlatego pisze o kontrolowaniu sytuacji. Przyhamowując ręcznym mam cały czas kontrole nad gazem i pilnuję, zeby mi w tyłek nie wjechał. i jeszcze bardziej wtedy, gdy on będzie miał świadków twoich A świadków swoich wyczynów nie będzie miał? Możesz mi wierzyć - do działań odwetowych trzeba mnie naprawdę mocno zmotywować... Nie mam czasu na zabawy na drodze. -- Best regards, RoMan 86 |
Data: Grudzien 15 2006 16:20:10 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Rafał "SP" Gil | RoMan Mandziejewicz napisał(a): przeraża niż gwałtowne zwolnienie _bez_ stopów. Redukcja i zdjęcie nogi z gazu ?? ;> Ja tam zuważyłem , że nic tak nie podnieca tych z tyłu jak zapalenie tylnych pm i włączenie awaryjek ;> -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 87 |
Data: Grudzien 15 2006 16:38:06 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Rafał, ;>>przeraża niż gwałtowne zwolnienie _bez_ stopów.Redukcja i zdjęcie nogi z gazu ?? Przy 160+ nie mam do czego redukować... Ja tam zuważyłem , że nic tak nie podnieca tych z tyłu jak Hardcore - będę musiał spróbować ;> -- Best regards, RoMan 88 |
Data: Grudzien 16 2006 10:37:43 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: xs | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Przy 160+ nie mam do czego redukować... Taka krotka 4-ka ? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 89 |
Data: Grudzien 16 2006 13:20:55 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello xs, Przy 160+ nie mam do czego redukować...Taka krotka 4-ka ? Niestety. -- Best regards, RoMan 90 |
Data: Grudzien 16 2006 17:59:02 | Temat: Re: O wyższoci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Sat, 16 Dec 2006 13:20:55 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello xs, Ale w czym problem ? Lepiej zahamuje :-) J. 91 |
Data: Grudzien 16 2006 20:56:22 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Ale w czym problem ? Lepiej zahamuje :-)Niestety.Przy 160+ nie mam do czego redukować...Taka krotka 4-ka ? Jeden raz? A potem rzadkie odcedzić a gęste wyrzucić? -- Best regards, RoMan 92 |
Data: Grudzien 16 2006 23:24:31 | Temat: Re: O wyższoci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Sat, 16 Dec 2006 20:56:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, A co, nie wierzysz w jakosc silnika Daewoo ? :-) W koncu o ile go przekrecisz, o 20% ? J. 93 |
Data: Grudzien 16 2006 23:57:29 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, A co, nie wierzysz w jakosc silnika Daewoo ? :-)Jeden raz? A potem rzadkie odcedzić a gęste wyrzucić?Ale w czym problem ? Lepiej zahamuje :-)Niestety.Przy 160+ nie mam do czego redukować...Taka krotka 4-ka ? Bądź poważny. To, że uważam Lanosa za auto wyjątkowo przyzwoite _jak_ _na_ _swoją_ _cenę_ i zdecydowanie warte _tej_ _ceny_ nie oznacza, że uważam je za nieśmiertelne. Poza tym - to jest już stary strucel. W koncu o ile go przekrecisz, o 20% ? Nie. Nawet w rzeczywistych sytuacjach w ogóle bym go nie przekręcił, bo nauczkę nie daje się tym, którzy lewym jadą 180+ tylko znacznie mniej - zazwyczaj poniżej dopuszczalnej prędkości i dopiero redukcja na trójkę mogłaby być groźna. Jakoś łatwiej mi sprawdzić sprawnośc ręcznego hamulca niż sprzęgła... Tym bardziej, że sprzęgło udało mi się już raz zepsuć a ręcznego jednak nie ;-) -- Best regards, RoMan 94 |
Data: Grudzien 16 2006 17:38:36 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: kuba (aka cita) | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Rafał, ja za to moge zredukować przy 160, ale tylko przez położenie nogi na gazie i to tak konkretnie :D ps. hint - ASB ;) -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 95 |
Data: Grudzien 15 2006 10:23:27 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Alex81 | In article says... IMO piękniej nie dało się tego ująć.Da się: "Prawdziwy mężczyzna ma wał a nie przegub" -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 96 |
Data: Grudzien 15 2006 21:36:01 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Wlodek | Da się: mocarne :))) W. 97 |
Data: Grudzien 15 2006 10:27:17 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Jakub Witkowski | Faktem jest, że przy tylnym napędzie wszystko podczas poślizgu 98 |
Data: Grudzien 15 2006 10:40:35 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Alti |
Faktem jest, że przy tylnym napędzie wszystko podczas poślizgu A w Link4 sie ubezpieczasz? Wojtek 99 |
Data: Grudzien 15 2006 11:31:24 | Temat: Re: O wyższości RWD nad FWD | Autor: Jakub Witkowski | Alti wrote:
Bo co? Owszem jedno auto, obecnie. Ale nie RWD. -- Jakub Witkowski z domeny gts /kropka/ pl 100 |
Data: Grudzien 15 2006 13:03:12 | Temat: Re: O wyższoci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Fri, 15 Dec 2006 10:27:17 +0100, Jakub Witkowski wrote: Faktem jest, że przy tylnym napędzie wszystko podczas poślizgu Tzn co robisz intuicyjnie - gaz do dechy i kontra ? Natomaist jedno w RWD mnie zawsze denerwowało - o wiele łatwiej I pod osniezona gore tez trudniej ruszyc .. J. 101 |
Data: Grudzien 15 2006 14:44:50 | Temat: Re: O wyższoďż˝ci RWD nad FWD | Autor: Andrzej Seneczko | J.F. napisał(a): I pod osniezona gore tez trudniej ruszyc .. eeee tam wtedy tylna os jest bardziej dociazona niz przednia dlatego raz widzialem jak koles z przednim napedem atakowal gorke na wstecznym :) -- Pozdrawiam Andrzej FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Puławy 102 |
Data: Grudzien 15 2006 17:02:26 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Fri, 15 Dec 2006 14:44:50 +0100, Andrzej Seneczko wrote: J.F. napisał(a): Teoria. w praktyce tyl buksuje i do rowu go ciagnie. Przy FWD masz slady sterownosci. A i ten rozklad moze roznie wygladac w roznych autach. J. 103 |
Data: Grudzien 16 2006 18:15:46 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Andrzej Seneczko | J.F. napisał(a): Teoria. w praktyce tyl buksuje i do rowu go ciagnie. no to przod robi to samo, efektem czego samochod tez stoi :) -- Pozdrawiam Andrzej FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Puławy 104 |
Data: Grudzien 16 2006 18:18:07 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Sat, 16 Dec 2006 18:15:46 +0100, Andrzej Seneczko wrote: J.F. napisał(a): Nie, przod skrecasz i mozesz sie od rowu odsunac. J. 105 |
Data: Grudzien 17 2006 18:54:14 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Andrzej Seneczko | J.F. napisał(a):
jaki z tego pozytek skoro i tak bedziesz stal w miejscu jezdzac przodem na prawo i lewo :-) ja jak wyczuje ze mi tyl ucieka do rowu to poprostu wcisne sprzeglo obaj bedziemy stali i tyle niezaprzeczalnym faktem jest ze lepiej jest miec dociazona os ta ktora ciagnie -- Pozdrawiam Andrzej FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI Puławy 106 |
Data: Grudzien 18 2006 02:18:03 | Temat: Re: O wyższoďż˝ci RWD nad FWD | Autor: zĹoty | Andrzej Seneczko napisał(a): dlatego raz widzialem jak koles z przednim napedem atakowal gorke na ...no cóż - głupich nie brakuje (mówiÄ oczywiĹcie o tym kolesiu) Można oczywiĹcie sobie fantazjowaÄ, ale prawda jest taka, że zwykle tam gdzie FWD nie wjedzie, tam RWD raczej nie ma szans (z pewnymi niewielkimi wyjÄ tkami typu maluch, który przy swoim rozstawie kół, małej wadze i dociÄ żonej tylnej osi faktycznie radzi sobie całkiem dzielnie). pzdr A. 107 |
Data: Grudzien 18 2006 18:12:49 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 18 Dec 2006 02:18:03 +0100, złoty ..no cóż - głupich nie brakuje (mówię oczywiście o tym kolesiu) ROTFL. Tam gdzie FWD nie wjedzie RWD wjeżdża bez problemów. Tylko warunek jest jeden - w RWD jest kierowca. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 108 |
Data: Grudzien 18 2006 23:41:04 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: złoty | Adam Płaszczyca napisał(a): On Mon, 18 Dec 2006 02:18:03 +0100, złoty wrote: ...i jesteś nim oczywiście tylko i wyłącznie Ty <zapomniałeś dodać>..heh Oj Adam, Adam.. ja wiem, żeś zakochany w tylnonapędowych Granadach (Scorpiach/Sierrach)..ale nie konfabuluj. :) pzdr A. 109 |
Data: Grudzien 19 2006 00:07:29 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 18 Dec 2006 23:41:04 +0100, złoty ROTFL. Tam gdzie FWD nie wjedzie RWD wjeżdża bez problemów. Tylko No cóż, jeszcze jest ze mną Sobiesław Zasada. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 110 |
Data: Grudzien 19 2006 18:47:09 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Mon, 18 Dec 2006 23:41:04 +0100, złoty Tak? A gdzie napisał lub powiedział, że RWD jest lepszy od FWD lub AWD? MK 111 |
Data: Grudzien 19 2006 22:29:17 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 19 Dec 2006 18:47:09 +0100, "Sanctum Officium" No cóż, jeszcze jest ze mną Sobiesław Zasada. W kilku swoich książkach, i nie że lepszy, tylko dający większe mozliwości, i nie od AWD, ale od FWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 112 |
Data: Grudzien 19 2006 22:44:29 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: BartBK | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 19 Dec 2006 18:47:09 +0100, "Sanctum Officium" To chyba nigdy Jagiem RWD pod ośnieżoną górkę nie próbował wjechać. Generalnie niezatarte wrażenia ze Szklarskiej Poręby, zwłaszcza że Jag X-Type nie mój. Bez miejsca na kawałek rozpędu wachlował przodem jak koliber skrzydełkami. I nie miało znaczenia co bym nie robił. Tej jednej możliwości RWD raczej nie daje :) Pozdrawiam BK 113 |
Data: Grudzien 19 2006 23:33:05 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 19 Dec 2006 22:44:29 +0100, "BartBK" To chyba nigdy Jagiem RWD pod ośnieżoną górkę nie próbował wjechać. Albo też - próbował, tylko potrafi jeżdzić. Generalnie niezatarte wrażenia ze Szklarskiej Poręby, zwłaszcza że Jag Daje wszystko. Tylko trzeba umieć. FWD ładnie wtedy mieli kółkami w miejscu. Wieksze możliwości. LOL. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 114 |
Data: Grudzien 19 2006 23:53:22 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Tue, 19 Dec 2006 23:33:05 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 19 Dec 2006 22:44:29 +0100, "BartBK" Ty musisz kiedys przyjechac na narty. Tylko poczekaj az snieg spadnie. Zobaczymy czy umiesz :-) Zreszta co tu patrzec, nawet tira nie potrafisz wyprzedzic :-) J. 115 |
Data: Grudzien 20 2006 11:56:34 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 19 Dec 2006 23:53:22 +0100, J.F. Ty musisz kiedys przyjechac na narty. Na Słowację regularnie jeżdżę :D Tylko poczekaj az snieg spadnie. Zobaczymy czy umiesz :-) Jakbyś ze mna nei jechał :D Zreszta co tu patrzec, nawet tira nie potrafisz wyprzedzic :-) LOL ;) No i pod górę też nielzja ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 116 |
Data: Grudzien 20 2006 14:33:25 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: J.F. | On Wed, 20 Dec 2006 11:56:34 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 19 Dec 2006 23:53:22 +0100, J.F. Glownymi drogami, posypanymi. Tylko poczekaj az snieg spadnie. Zobaczymy czy umiesz :-)Jakbyś ze mna nei jechał :D Ale musimy trafic na ciezkie warunki :-) P.S. saperke zabierz :-) J. 117 |
Data: Grudzien 20 2006 14:49:24 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 20 Dec 2006 14:33:25 +0100, J.F. Na Słowację regularnie jeżdżę :D Jesli drogę z Tale do Krpacova nazywasz głowną, to ja dziękuję. Albo tą łaczącą 59-kę z Mistrykami. Posypane one obydwie są - grubą warstwą śniegu. :D Lubię takie :DAle musimy trafic na ciezkie warunki :-)Tylko poczekaj az snieg spadnie. Zobaczymy czy umiesz :-)Jakbyś ze mna nei jechał :D P.S. saperke zabierz :-) Spoko :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 118 |
Data: Grudzien 20 2006 01:25:52 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: BartBK | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 19 Dec 2006 22:44:29 +0100, "BartBK" Miszczu nauczaj. Co zrobiłem źle? Co powinienem zrobić? I dlaczego RWD (raczej z silnikiem, a nie kosiarką, chyba że dla ciebie over 250KM to też jest kosiarka) się zachowywał właśnie tak, jak opisałem? I zapewniam Cię, że nie dawałem w palnik na max (chociaż tego też próbowałem) z równie miernym skutkiem... Uprzedając Twoje pytania: opony były zimowe, łańcuchów brak. Natomiast Toyotą z FWD podjechać się tam dało bez żadnego problemu, bardzo płynnie, bezstresowo. 119 |
Data: Grudzien 20 2006 11:57:25 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 20 Dec 2006 01:25:52 +0100, "BartBK" Miszczu nauczaj. Co zrobiłem źle? Co powinienem zrobić? I dlaczego RWD Nie wiem, nie widziałem. Natomiast Toyotą z FWD podjechać się tam dało bez żadnego problemu, bardzo Ty dałeś. Nie 'dało się'. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 120 |
Data: Grudzien 20 2006 22:02:02 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Sanctum Officium | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 19 Dec 2006 22:44:29 +0100, "BartBK"koliber >skrzydełkami. I nie miało znaczenia co bym nie robił. Tej jednejmożliwości >RWD raczej nie daje :) Jeśli o to chodzi to RWD i FWD mająpraktycznie identyczne możliwoiści. Tylko w przypadku AWD widać wyraźną różnicę. MK 121 |
Data: Grudzien 20 2006 22:17:18 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 20 Dec 2006 22:02:02 +0100, "Sanctum Officium" Jeśli o to chodzi to RWD i FWD mająpraktycznie identyczne możliwoiści. Tylko Tylko w wypadku kiepskiego kierowcy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 122 |
Data: Grudzien 20 2006 00:01:56 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello BartBK, W kilku swoich książkach, i nie że lepszy, tylko dający większeTo chyba nigdy Jagiem RWD pod ośnieżoną górkę nie próbował wjechać. Zmyślasz. Samochód RWD z silnikiem z przodu przy nieudanej próbie podjazdu na śliskiej nawierzchni będzie wachlował _tyłem_. To FWD wachluje w takiej sytuacji przodem. I nie miało znaczenia co bym nie robił. Tej jednej możliwości Już to kiedyś pisałem - dlaczego samochody FWD zimą w Srebrnej Górze podjeżdżają pod górę na wstecznym a ja jakoś byle podłym Poldkiem podjeżdżałem normalnie - przodem? -- Best regards, RoMan 123 |
Data: Grudzien 20 2006 01:21:17 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: BartBK | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello BartBK, Że sie spytam... Próbowałeś kiedykolwiek? Bredzisz człowieku i widać na pierwszy rzut oka, że jesteś teoretykiem nieskażonym empirią. I nie miało znaczenia co bym nie robił. Tej jednej możliwości Ruszałeś stojąc pod ośnieżoną górkę, czy wtoczyłeś się na nią z jakiegoś rozpędu? Czemu podjeżdzali na wstecznym nie mam pojęcia, może było wąsko i cofali. 124 |
Data: Grudzien 20 2006 01:32:15 | Temat: Re: O wyższo?ci RWD nad FWD | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello BartBK, |