Grupy dyskusyjne   »   Objawy pękniętego bloku lub głowicy

Objawy pękniętego bloku lub głowicy



1 Data: Marzec 13 2012 16:56:31
Temat: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

Witam.

Pacjent to 2.2dci.

Jakie potencjalne objawy może mieć pÄ™kniÄ™ty blok lub głowica?

Objawy zaobserwowane:

a) majonez w oleju

b) dymi na biało (ale nie zawsze, czasem, różnie)

c) Połyka 1L płynu chłodzacego na 10km.

d) Kapie olej (a może mieszanina z wodÄ…) z okolicy rozrzadu. Kilka tyg temu widać było plame zabarwionÄ… w kolorze płynu.

e) Bardzo słabo zapala poniżej 5 stopni. Poniżej zera w ogóle.

Na razie wszyscy bojÄ… siÄ™ nawet zaglÄ…dać. To że cos nie tak z uszczelkÄ… to prawie pewne, ale szukam podpowiedzi co powinno być czuć/widać w przypadku totalnej katastrofy takkej jak pÄ™kniÄ™ty blok.

Na blok/głowice wskazuje (na razie jeden) mechanik. Twierdzi że kapanie z okolicy rozrzadu i majonez mogÄ… być powiÄ…zane wspólna awariÄ…, właĹ›nie ta gorszÄ….

Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeĽdzi jak jeĽdziło, żadnych niepokojÄ…cych objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites majonez. Tylko ten majonez ...



2 Data: Marzec 13 2012 16:20:28
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: to 

begin Sebastian Biały

Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeĽdzi jak jeĽdziło, żadnych
niepokojÄ…cych objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites
majonez. Tylko ten majonez ...

To wszystko może być od UPG, nikt Ci korespondencyjnie nie powie. :> A
małe nieszczelnoĹ›ci w bloku czy głowicy bardzo ciÄ™żko czasem znaleĽÄ‡
nawet na wymontowanym silniku, a co dopiero przez internet.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

3 Data: Marzec 13 2012 17:22:35
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

On 2012-03-13 17:20, to wrote:

Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeĽdzi jak jeĽdziło, żadnych
niepokojÄ…cych objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites
majonez. Tylko ten majonez ...
To wszystko może być od UPG, nikt Ci korespondencyjnie nie powie. :>  A
małe nieszczelnoĹ›ci w bloku czy głowicy bardzo ciÄ™żko czasem znaleĽÄ‡
nawet na wymontowanym silniku, a co dopiero przez internet.

Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ przy takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to powinno przekładać siÄ™ na osiÄ…gi, a tu nic. Może jednak czegoĹ› nie wiem.

4 Data: Marzec 13 2012 17:41:08
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Andy NiwiĹ„ski 


"Sebastian Biały"  schrieb im Newsbeitrag

On 2012-03-13 17:20, to wrote:
Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeĽdzi jak jeĽdziło, żadnych
niepokojÄ…cych objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites
majonez. Tylko ten majonez ...
To wszystko może być od UPG, nikt Ci korespondencyjnie nie powie. :>  A
małe nieszczelnoĹ›ci w bloku czy głowicy bardzo ciÄ™żko czasem znaleĽÄ‡
nawet na wymontowanym silniku, a co dopiero przez internet.

Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ przy takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to powinno przekładać siÄ™ na osiÄ…gi, a tu nic. Może jednak czegoĹ› nie wiem.

Nie musiało. Przerabiałem na C-Maxie 2.0TDCi jakieĹ› dwa miesiÄ…ce temu. Co prawda przedmuch miałem tylko na uszczelce i "tylko" miÄ™dzy cylindrem a układem chłodzenia, ale robota ta sama. Wymiana uszczelki i szlifowanie głowicy i auto Ĺ›miga jak Ĺ›migało. Bo właĹ›nie mimo tego przedmuchu auto nie sprawiało absolutnie żadnych problemów (poza wywalaniem płynu z układu chłodzenia).

I nic nie gdybaj i nie szukaj "diagnostów", tylko z autem do warsztatu. Bo bÄ™dzie tylko gorzej, jak nie masz pÄ™kniÄ™tej głowicy, to bÄ™dziesz miał, jak tak dalej bÄ™dziesz jeĽdził. Nie wspominam już o właĹ›ciwoĹ›ciach "smarnych" majonezu :)
PorzÄ…dne firmy robiÄ…ce głowice sprawdzaja szczelnoć, a w przypadku tragedii spawajÄ… jerównież. A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że praktycznie ginÄ… w marginesie błÄ™du statystycznego.

5 Data: Marzec 13 2012 18:11:03
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

On 2012-03-13 17:41, Andy Niwiński wrote:

Bo bÄ™dzie tylko gorzej, jak nie masz pÄ™kniÄ™tej głowicy, to bÄ™dziesz
miał, jak tak dalej bÄ™dziesz jeĽdził.

A swojÄ… droga dlaczego z powodu dziury w uszczelce miała by pÄ™kać głowica?

> A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że
praktycznie ginÄ… w marginesie błÄ™du statystycznego.

Margines jest szeroki, nie doć że Renault to jeszcze 2.2dci :)

6 Data: Marzec 13 2012 21:52:29
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Maciej M. 

On 2012-03-13 18:11, Sebastian Biały wrote:

 > A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że
praktycznie ginÄ… w marginesie błÄ™du statystycznego.

Margines jest szeroki, nie doć że Renault to jeszcze 2.2dci :)

No widzÄ™ że kolega jest nastÄ™pnÄ… ofiarÄ… nieĹ›miertelnego 2.2DCi... zmora mechaników ;)

--
MM

7 Data: Marzec 13 2012 22:09:15
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

On 2012-03-13 21:52, Maciej M. wrote:

> A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że
praktycznie ginÄ… w marginesie błÄ™du statystycznego.
Margines jest szeroki, nie doć że Renault to jeszcze 2.2dci :)
No widzÄ™ że kolega jest nastÄ™pnÄ… ofiarÄ… nieĹ›miertelnego 2.2DCi... zmora
mechaników ;)

Ależ to bardzo fajny silnik :) To kwestia mechaników ktorzy jak nie jest VW to siÄ™ nie biorÄ….

Zaczynam sie zastanwiać, czy głupi informatyk jak ja nie dałby rady Ĺ›ciÄ…gnÄ…c głowicy i zmienić uszczelki, zakładajÄ…c garaż i garć kluczy :)

8 Data: Marzec 13 2012 23:02:18
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 13 Mar 2012 22:09:15 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

Zaczynam sie zastanwiać, czy głupi informatyk jak ja nie dałby rady
¶ci±gn±c głowicy i zmienić uszczelki, zakładaj±c garaż i gar¶ć kluczy :)

Filozofii w tym wielkiej nie ma.
Ale nagimnastykowac sie czasem trzeba, przedluzki miec rozne, podnosnik
warsztatowy, bo kanal moze nie wystarczyc.

Niby glowica od gory przykrecana, ale im nowsze auto tym czesciej polowe
trzeba rozkrecic.

U mnie stary silnik, a i tak tylko jedna swieca zarowa daje sie wymienic
:-(

J.

9 Data: Marzec 14 2012 14:31:07
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Maciej M. 

On 2012-03-13 22:09, Sebastian Biały wrote:

> A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że
praktycznie ginÄ… w marginesie błÄ™du statystycznego.
Margines jest szeroki, nie doć że Renault to jeszcze 2.2dci :)
No widzÄ™ że kolega jest nastÄ™pnÄ… ofiarÄ… nieĹ›miertelnego 2.2DCi... zmora
mechaników ;)

Ależ to bardzo fajny silnik :) To kwestia mechaników ktorzy jak nie jest
VW to siÄ™ nie biorÄ….

Tak, zapewne dlatego że bardzo fajnie w nim tłoki wychodzÄ… bokiem ;)

--
MM

10 Data: Marzec 15 2012 06:03:48
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Marek Dyjor 

Maciej M. wrote:

On 2012-03-13 22:09, Sebastian Biały wrote:

A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że
praktycznie ginÄ… w marginesie błÄ™du statystycznego.
Margines jest szeroki, nie doć że Renault to jeszcze 2.2dci :)
No widzÄ™ że kolega jest nastÄ™pnÄ… ofiarÄ… nieĹ›miertelnego 2.2DCi...
zmora mechaników ;)

Ależ to bardzo fajny silnik :) To kwestia mechaników ktorzy jak nie
jest VW to siÄ™ nie biorÄ….

Tak, zapewne dlatego że bardzo fajnie w nim tłoki wychodzÄ… bokiem ;)

to ci sie pomyrdało z 3 litrowcem gdzie tloki opadały.

11 Data: Marzec 15 2012 08:08:04
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Maciej M. 

On 2012-03-15 06:03, Marek Dyjor wrote:

Ależ to bardzo fajny silnik :) To kwestia mechaników ktorzy jak nie
jest VW to siÄ™ nie biorÄ….

Tak, zapewne dlatego że bardzo fajnie w nim tłoki wychodzÄ… bokiem ;)

to ci sie pomyrdało z 3 litrowcem gdzie tloki opadały.

Nie pomyrdało. Takie przyjemnoĹ›ci 2.2DCi też serwuje, np. pewnemu taksówkarzowi na EIV z którym miałem przyjemnoć jechać już po fakcie...

--
MM

12 Data: Marzec 14 2012 15:39:02
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Nex@pl 

W dniu 2012-03-13 22:09, Sebastian Biały pisze:


Zaczynam sie zastanwiać, czy głupi informatyk jak ja nie dałby rady
Ĺ›ciÄ…gnÄ…c głowicy i zmienić uszczelki, zakładajÄ…c garaż i garć kluczy :)

Ja, jako informatyk przyznajÄ™ siÄ™ do wymiany uszczelek pod głowicami w omedze MV6 3.0 ;-)

Słowem, dobra instrukcja, druga rÄ™ka do pomocy i dasz radÄ™.

13 Data: Marzec 14 2012 15:59:03
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Nex,

Wednesday, March 14, 2012, 3:39:02 PM, you wrote:

Zaczynam sie zastanwiać, czy głupi informatyk jak ja nie dałby rady
¶ci±gn±c głowicy i zmienić uszczelki, zakładaj±c garaż i gar¶ć kluczy :)
Ja, jako informatyk przyznaję się do wymiany uszczelek pod głowicami w
omedze MV6 3.0 ;-)
Słowem, dobra instrukcja, druga ręka do pomocy i dasz radę.

A planowanie głowicy papierem ¶ciernym na stole kuchennym zrobiłe¶?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

14 Data: Marzec 14 2012 16:30:44
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian Biały 

On 2012-03-14 15:59, RoMan Mandziejewicz wrote:

A planowanie głowicy papierem ¶ciernym na stole kuchennym zrobiłe¶?

U mnie w okolicy planuj± głowicę "za stówkę" w profesjonalnej firmie. Tylko nie chc± pokazać jak :)

15 Data: Marzec 14 2012 16:57:17
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: AZ 

On 03/14/2012 04:30 PM, Sebastian Biały wrote:

A planowanie głowicy papierem ¶ciernym na stole kuchennym zrobiłe¶?

U mnie w okolicy planuj± głowicę "za stówkę" w profesjonalnej firmie.
Tylko nie chc± pokazać jak :)
>
Szyba, papiórek i jazda ;-)

--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Marzec 14 2012 16:12:48
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: to 

begin AZ

Szyba, papiórek i jazda ;-)

Koło mnie planujÄ… heblem.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Marzec 14 2012 17:17:03
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: AZ 

On 03/14/2012 05:12 PM, to wrote:

begin AZ

Szyba, papiórek i jazda ;-)

Koło mnie planujÄ… heblem.

Można i tak, w Polsce szeroko rozwiniÄ™te jest kowalstwo artystyczne ale jak to artyĹ›ci - nie lubiÄ… jak im patrzy siÄ™ na rÄ™ce. KiedyĹ› w trasie jeden mi wymieniał silniczek krokowy przez 8 godzin, czasami aż siÄ™ odwracałem bo szkoda samochodu mi siÄ™ robiło.

--
Artur
ZZR 1200

18 Data: Marzec 14 2012 17:45:09
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello AZ,

Wednesday, March 14, 2012, 5:17:03 PM, you wrote:

Szyba, papiórek i jazda ;-)
Koło mnie planuj± heblem.
Można i tak, w Polsce szeroko rozwinięte jest kowalstwo artystyczne ale
jak to arty¶ci - nie lubi± jak im patrzy się na ręce. Kiedy¶ w trasie
jeden mi wymieniał silniczek krokowy przez 8 godzin, czasami aż się
odwracałem bo szkoda samochodu mi się robiło.

Oj, nie zapomnę 5 mechaników wymieniaj±cych sprzegło w Poldku przez 4
godziny...


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

19 Data: Marzec 14 2012 13:02:23
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Andy NiwiĹ„ski 


"Sebastian Biały"  schrieb im Newsbeitrag

On 2012-03-13 17:41, Andy Niwiński wrote:
Bo bÄ™dzie tylko gorzej, jak nie masz pÄ™kniÄ™tej głowicy, to bÄ™dziesz
miał, jak tak dalej bÄ™dziesz jeĽdził.

A swojÄ… droga dlaczego z powodu dziury w uszczelce miała by pÄ™kać głowica?

Bo "przeciekajÄ…ce" miejsce powoduje z powodu "chłodzenia" w niewłaĹ›ciwym miejscu niezaplanowane naprÄ™żenia.


A przeciek na zewnÄ…trz to siÄ™ ustala talkiem. Wymyty silnik dobrze osusza siÄ™ sprÄ™żonym powietrzem. NastÄ™pnie pudruje talkiem (może być również puder do niemowlÄ™cych dupek) i przejeżdza kilka kilometrów. Nie zalecam gazowania na warsztacie, bo nawet przy wysokich obrotach nie zawsze "na stojaka" bÄ™dzie ciekło jak pod obciÄ…żeniem.

20 Data: Marzec 13 2012 19:09:49
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: to 

begin Sebastian Biały

Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ
przy takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to
powinno przekładać siÄ™ na osiÄ…gi, a tu nic. Może jednak czegoĹ› nie wiem.

Często przy sporym przedmuchu przy UPG ubywa tylko kilka % mocy, co dla
wiÄ™kszoĹ›ci osób bÄ™dzie niezauważalne...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

21 Data: Marzec 13 2012 20:52:44
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

On 2012-03-13 20:09, to wrote:

Często przy sporym przedmuchu przy UPG ubywa tylko kilka % mocy, co dla
wiÄ™kszoĹ›ci osób bÄ™dzie niezauważalne...

Niestety martwi mnie wyciek na zewnatrz. Chyba że jest możliwe, że uszczelka wyleciała poza blok silnika.

Mozliwe tez ze to uszkodzenie niezależne, bÄ™dÄ… rozbierać to zobacza. na razie licze ile mnie to bÄ™dzie kosztować w najgorszym wypadku :/

22 Data: Marzec 13 2012 21:52:25
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: gobo 

Nie martw siÄ™ na zapas. Nieszczelnoć na zewnÄ…trz mogła powstać w najsłabszym miejscu ze wzglÄ™du na wzrost ciĹ›nienia w układzie znacznie powyżej roboczego.
Piotr

23 Data: Marzec 13 2012 20:52:49
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: to 

begin Sebastian Biały

Niestety martwi mnie wyciek na zewnatrz. Chyba że jest możliwe, że
uszczelka wyleciała poza blok silnika.

No jasne, że możliwe. Poza tym może to być rzecz zupełnie niezwiÄ…zana z
UPG, ani pÄ™kniÄ™ciem bloku. Blok ogólnie bardzo rzadko pÄ™ka pomijajÄ…c
jakieĹ› feralne serie silników czy uszkodzenia mechaniczne podczas wypadku.
 
Mozliwe tez ze to uszkodzenie niezależne, bÄ™dÄ… rozbierać to zobacza. na
razie licze ile mnie to będzie kosztować w najgorszym wypadku :/

Mechanik nie umył silnika w tej okolicy i nie popatrzył skÄ…d cieknie?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

24 Data: Marzec 13 2012 22:07:37
Temat: Re: Objawy pÄ™kniÄ™tego bloku lub głowicy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

On 2012-03-13 21:52, to wrote:

Mechanik nie umył silnika w tej okolicy i nie popatrzył skÄ…d cieknie?

:) Na razie jeden zrezygnował z naprawy. Auto jutro jedzie do 2-go.

25 Data: Marzec 14 2012 21:38:10
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: venioo@interia.pl 

Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie "zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

26 Data: Marzec 15 2012 15:12:49
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: Marek Dyjor 

Użytkownik wrote:

Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik
nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie
"zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

trzeba spuszczać ci¶nienie z układu chłodzenia po jeĽdzie do czasu naprawy.

27 Data: Marzec 15 2012 20:27:54
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-03-15 15:12, Marek Dyjor pisze:

Użytkownik wrote:
Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik
nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie
"zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

trzeba spuszczać ci¶nienie z układu chłodzenia po jeĽdzie do czasu naprawy.

u mnie nie bylo co spuszczac. tyle wody nalecialo do cylindra, ze nawet obrotu nie chcial zrobic. po spuszczeniu calej zawartosci wraz z olejem bylo juz OK ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

28 Data: Marzec 15 2012 22:15:05
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: Marek Dyjor 

Użytkownik wrote:

W dniu 2012-03-15 15:12, Marek Dyjor pisze:
Użytkownik wrote:
Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik
nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie
"zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

trzeba spuszczać ci¶nienie z układu chłodzenia po jeĽdzie do czasu
naprawy.

u mnie nie bylo co spuszczac. tyle wody nalecialo do cylindra, ze
nawet obrotu nie chcial zrobic. po spuszczeniu calej zawartosci wraz
z olejem bylo juz OK ;)

Jak jedziesz to ci spaliny wywala do płynu i robi sie ci¶nienie...

jak zaparkujesz trzeba odkręcić korek na zbiorniku płynu chłodz±cego (powoli) i upu¶cić ci¶nienie tak aby płynu nie wciskało do cylindra.

29 Data: Marzec 15 2012 23:13:22
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-03-15 22:15, Marek Dyjor pisze:

Użytkownik wrote:
W dniu 2012-03-15 15:12, Marek Dyjor pisze:
Użytkownik wrote:
Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik
nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie
"zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

trzeba spuszczać ci¶nienie z układu chłodzenia po jeĽdzie do czasu
naprawy.

u mnie nie bylo co spuszczac. tyle wody nalecialo do cylindra, ze
nawet obrotu nie chcial zrobic. po spuszczeniu calej zawartosci wraz
z olejem bylo juz OK ;)

Jak jedziesz to ci spaliny wywala do płynu i robi sie ci¶nienie...

jak zaparkujesz trzeba odkręcić korek na zbiorniku płynu chłodz±cego
(powoli) i upu¶cić ci¶nienie tak aby płynu nie wciskało do cylindra.

tylko ja mialem przypadek, ze samochod stal przez zime, wtedy nastapilo pekniecie i woda caly czas sie wlewala o czym nie wiedzialem. po zimie bylo juz po zawodach. tylko spuszczenie calosci.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

30 Data: Marzec 18 2012 20:45:23
Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Autor: Marek Dyjor 

Użytkownik wrote:

W dniu 2012-03-15 22:15, Marek Dyjor pisze:
Użytkownik wrote:
W dniu 2012-03-15 15:12, Marek Dyjor pisze:
Użytkownik wrote:
Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze
rozrusznik nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu -
pol obrotu i sie "zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia
w ducato.

trzeba spuszczać ci¶nienie z układu chłodzenia po jeĽdzie do czasu
naprawy.

u mnie nie bylo co spuszczac. tyle wody nalecialo do cylindra, ze
nawet obrotu nie chcial zrobic. po spuszczeniu calej zawartosci wraz
z olejem bylo juz OK ;)

Jak jedziesz to ci spaliny wywala do płynu i robi sie ci¶nienie...

jak zaparkujesz trzeba odkręcić korek na zbiorniku płynu chłodz±cego
(powoli) i upu¶cić ci¶nienie tak aby płynu nie wciskało do cylindra.

tylko ja mialem przypadek, ze samochod stal przez zime, wtedy
nastapilo pekniecie i woda caly czas sie wlewala o czym nie
wiedzialem. po zimie bylo juz po zawodach. tylko spuszczenie calosci.

a to musiała być solidna dziura :)

ja miałem przedmuch pod uszczelk± i wodę wciskało jak postał dłużej po jeĽdzie.

Swoj± droga to serwis autoryzowany był niezły, chcieli mi rozrusznik na pocz±tek wymienić :)

Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy



Grupy dyskusyjne