Grupy dyskusyjne   »   Odkręcenie kół-problem

Odkręcenie kół-problem



1 Data: Grudzien 29 2007 16:56:07
Temat: OdkrÄ™cenie kół-problem
Autor: Grupy Dyskusyjne 

Kupiłem uno 1,7 d i kilka dni temu przyprowadziłem z warsztatu
blacharsko-lakierniczego, ponieważ poprzedni właĹ›ciciel nie przykładał siÄ™
do konserwacji. Porobiłem sprawy mechaniczne, wymiany olejów, filtrów i
takie inne różne drobiazgi. Chciałem sprawdzić koła i tu problem. Tylne z
trudem udało mi siÄ™ odkrÄ™cić, ale przednie ani drgnÄ…. CzujÄ™ pod kluczem, że
jak jeszcze mocniej pociągnę, to urwię śrubę. I to wszystkie śruby w obu
kolach, żadna ani nie drgnie. Ma ktoĹ› pomysł jak to zrobić, by nie pourywać
Ĺ›rub? Może czymĹ› zapuĹ›cić, tylko czym i jak, bo przestrzeĹ„ miÄ™dzy łbem
Ĺ›ruby a gwintem jest doć duża. DziÄ™kujÄ™ za wszelkie pomysły.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski



2 Data: Grudzien 29 2007 17:52:03
Temat: Re: Odkręcenie kół-problem
Autor: Marcin Sroczyk 

Grupy Dyskusyjne wrote:

Kupiłem uno 1,7 d i kilka dni temu przyprowadziłem z warsztatu
blacharsko-lakierniczego, ponieważ poprzedni wła¶ciciel nie przykładał się
do konserwacji. Porobiłem sprawy mechaniczne, wymiany olejów, filtrów i
takie inne różne drobiazgi. Chciałem sprawdzić koła i tu problem. Tylne z
trudem udało mi się odkręcić, ale przednie ani drgn±. Czuję pod kluczem,
że jak jeszcze mocniej poci±gnę, to urwię ¶rubę. I to wszystkie ¶ruby w
obu kolach, żadna ani nie drgnie. Ma kto¶ pomysł jak to zrobić, by nie
pourywać ¶rub? Może czym¶ zapu¶cić, tylko czym i jak, bo przestrzeń między
łbem ¶ruby a gwintem jest do¶ć duża. Dziękuję za wszelkie pomysły.

Witam
Na zapieczone ¶ruby itp. dobry jest WD40. Zalej ¶ruby i jutro powinno być
już ok, preparat jest dobrze penetruj±cy. Inna sprawa, że czasem w
wulkanizacji 'dopieprz±' pneumatykiem tak, że wymiana koła na poboczu może
być zakończona niepowodzeniem.

Pozdrawiam

--
 Marcin Sroczyk
 http://www.medin.pl
 17:49:15 up  7:27,  1 user,  load average: 3.05, 1.99, 1.82

3 Data: Grudzien 29 2007 19:20:00
Temat: Re: Odkręcenie kół-problem
Autor: Krzysiek_K. 

¶ruby a gwintem jest do¶ć duża. Dziękuję za wszelkie pomysły.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski

Takie sruby odkrecisz pneumatem,
najlepiej podjedz do serwisu gdzie naprawiaja tez samochody ciezarowe,
tam maja takie duze klucze pneumatyczne do ciezarowek
mialem taka sama sytuacje w samochodzie dostawczym, sruby nie byly ruszane
przez kilka lat,
mały klucz pneumatyczny nie dał rady, pojechalem do pierwszego lepszego
serwisu,
sciagali akurat koło od scanii, w 2 minuty miałem ruszone wszystkie sruby,
zostawiłem 5zł :)
pzdr.

4 Data: Grudzien 29 2007 20:08:35
Temat: Re: Odkręcenie kół-problem
Autor: Ryszard M-ski 

Krzysiek_K. wrote:



Takie sruby odkrecisz pneumatem,


MyĹ›lÄ™, że pneumatem to takie Ĺ›ruby pourywa, bo ja w tym celu kupiłem klucz
krzyżak i założyłem przedłużkÄ™, czujÄ™, że Ĺ›ruba si Ä™ skrÄ™ca, wiÄ™c może
zaraz pÄ™knąć. Raczej to, co radzi Marcin Sroczyk, może sÄ… jeszcze jakieĹ›
podobne preparaty o takim właĹ›nie działaniu.

--
pozdrawiam
Ryszard M-ski

5 Data: Grudzien 29 2007 21:11:23
Temat: Re: Odkrcenie k-problem
Autor: Krzysiek_K. 

My¶lę, że pneumatem to takie ¶ruby pourywa, bo ja w tym celu kupiłem klucz
krzyżak i założyłem przedłużkę, czuję, że ¶ruba si ę skręca, więc może
zaraz pękn±ć. Raczej to, co radzi Marcin Sroczyk, może s± jeszcze jakie¶
podobne preparaty o takim wła¶nie działaniu.

Klucze pneumatyczne maj± wbudowane sprzęgło,
jesli sprzeglo jest dobrze ustawione to napewno nie urwie sruby :)
chodzi wlasnie o to, ze nasadka uderza w srube z duż± sił±,
ale odrazu przeskakuje, takie "udarowe" działanie kluczem na srube
powoduje ze udar w koncu ruszy zapieczon± ¶rubę,
oczywiscie jesli ktos na takim duzym kluczu do ciezarowek ustawi sprzegło na
max
i pociagnie, to pewnie wyrwie pół zawieszenia, ale jak na minimalnym
ustawieniu sprzegla
potrzyma klucz na sprzęgle przez 15 sekund, to bezpiecznie odkreci srube,
mi w ten sposob udalo sie odkrecic zapieczone sruby oryginalne z dostawczego
renaulta z 1990 roku, nie byly odkrecane pewnie przez 5 lat jak nie dłużej,
nie pomagało nic, ani zapuszczanie WD-40, ani rozgrzewanie srub palnikiem,
pzdr
Krzysiek

6 Data: Styczen 02 2008 11:28:21
Temat: Re: ďż˝
Autor: Cyneq 

Ryszard M-ski napisał(a):

Krzysiek_K. wrote:


Takie sruby odkrecisz pneumatem,


MyĹ›lÄ™, że pneumatem to takie Ĺ›ruby pourywa, bo ja w tym celu kupiłem klucz
krzyżak i założyłem przedłużkÄ™, czujÄ™, że Ĺ›ruba si Ä™ skrÄ™ca, wiÄ™c może
zaraz pęknąć.

WłaĹ›nie w ten sposób pourywasz, a nie pneumatem.
Zapytaj jakiegos dobrego fizyka dlaczego.


--
Cyneq

7 Data: Styczen 06 2008 17:54:05
Temat: Re: Odkręcenie kół-problem
Autor:

Pewnie poprzedni własciel nagrabił u mechanika to mu sie odwdzieczył
dokrecaj±c srubki lub z drugiej strony zarosły rdz±

rozpedz to swoje ustrojstwo i ostro przyhamuj tak zeby sie koło dobrze
nagrzało
bierzesz młot 2.5 Kg  i uderzasz w kazd± srube - raz a poż±dnie
zakładasz dobr± dług±  nasadke - najlepiej czarn± udarow± i krecisz dług±
lag± z 75 cm - lag± nie pneumatem - odkrecasz

kup tylko nowe sruby zeby nie było powtórki

sruby w UNO s± wytrzymale spokojnie 120 Nm. za to gwint lichy.
Mój pneumat ma uci±gu 500Nm. Te bez markowe maj± problemy z 100 Nm i nadaja
sie do nakkrecania zegarków.




Użytkownik "Grupy Dyskusyjne"  napisał w
wiadomo¶ci

Kupiłem uno 1,7 d i kilka dni temu przyprowadziłem z warsztatu
blacharsko-lakierniczego, ponieważ poprzedni wła¶ciciel nie przykładał się
do konserwacji. Porobiłem sprawy mechaniczne, wymiany olejów, filtrów i
takie inne różne drobiazgi. Chciałem sprawdzić koła i tu problem. Tylne z
trudem udało mi się odkręcić, ale przednie ani drgn±. Czuję pod kluczem,
że
jak jeszcze mocniej poci±gnę, to urwię ¶rubę. I to wszystkie ¶ruby w obu
kolach, żadna ani nie drgnie. Ma kto¶ pomysł jak to zrobić, by nie
pourywać
¶rub? Może czym¶ zapu¶cić, tylko czym i jak, bo przestrzeń między łbem
¶ruby a gwintem jest do¶ć duża. Dziękuję za wszelkie pomysły.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski

8 Data: Styczen 12 2008 15:54:49
Temat: Re: Odkręcenie kół-problem
Autor: Ryszard M-ski 

m wrote:

Pewnie poprzedni własciel nagrabił u mechanika to mu sie odwdzieczył
dokrecaj±c srubki lub z drugiej strony zarosły rdz±

rozpedz to swoje ustrojstwo i ostro przyhamuj tak zeby sie koło dobrze
nagrzało
bierzesz młot 2.5 Kg  i uderzasz w kazd± srube - raz a poż±dnie
zakładasz dobr± dług±  nasadke - najlepiej czarn± udarow± i krecisz
dług± lag± z 75 cm - lag± nie pneumatem - odkrecasz

kup tylko nowe sruby zeby nie było powtórki

sruby w UNO s± wytrzymale spokojnie 120 Nm. za to gwint lichy.
Mój pneumat ma uci±gu 500Nm. Te bez markowe maj± problemy z 100 Nm i
nadaja sie do nakkrecania zegarków.




Użytkownik "Grupy Dyskusyjne"  napisał w
wiadomo¶ci

przednie ani drgn±. Czuję pod kluczem, że
jak jeszcze mocniej poci±gnę, to urwię ¶rubę. I to wszystkie ¶ruby
w obu kolach, żadna ani nie drgnie. Ma kto¶ pomysł jak to zrobić, by
nie pourywać
¶rub?

Już po problemie, ale dziÄ™kujÄ™ wszystkim za wskazówki, każdy sposób jest
dobry, byleby, był skuteczny. A zrobiłem to w ten sposób, że każdÄ… ze Ĺ›rub
potraktowałem kilkunastoma uderzeniami 2 kg młotka. PóĽniej tylko klucz
krzyżakowy i wszystkie puĹ›ciły. Teraz już autko Ĺ›miga aż miło i z
przyjemnoĹ›ciÄ… słucham tego klekotu diesla.

--
pozdrawiam
Ryszard M-ski

Re: Odkręcenie kół-problem



Grupy dyskusyjne