Nie. I nie bedzie, bo wyniki by byly nie na reke wladzom.
Ale o co chodzi? Dane o ilosci wypadkow w poszczegolnych latach, a nawet
miesiacach sa latwo dostepne. Mozna znalezc tez statystyki ilu bylo zabitych
i rannych. Ale takie dane nie maja zadnej wartosci. Nalezaloby zbadac o ile
zmniejszyla sie ilosc wypadkow, ktorych skutkiem nie byla jazda z predkoscia
znacznie wyzsza niz proponowana przez KD i znaki. Poniewaz jednak wszystkie
wypadki zdaniem policji sa skutkiem nadmiernej lub niedostosowanej do
warunkow predksoci to tak naprawde nic z nich nie wynika. Nie wiadomo
przeciez co oznacza ta nadmierna predkosc, bo rownie dobrze moglo to byc 51
km/h jak i 200 km/h, albo nawet 5 km/h na oblodzonej drodze.
BTW: Ograniczenie predkosci do 50 km/h mialo przede wszystkim na celu
ochrone pieszych.
7 |
Data: Luty 22 2007 14:07:20 |
Temat: Re: Ograniczenie do 50km/h |
Autor: Hinek |
Użytkownik "blackbird" napisał
BTW: Ograniczenie predkosci do 50 km/h mialo przede wszystkim na celu ochrone pieszych.
To prawda. Jednak prawie calkowite bezpieczenstwo pieszym zapewnia
predkosc pojazdu = 0 km/h. Prawie - bo pieszy moze wejsc na
stojacy samochod i zrobic sobie krzywde.
Dlatego nalezy sie liczyc ze stopniowym obnizaniem dozwolonej
predkosci. Przyczyna jest chec wszechobecnosci panstwa w
kazdej dziedzinie zycia. Chodzi o ubezwlasnowolnienie obywateli.
W tym wypadku pod pretekstem o dbanie o ich bezpieczenstwo.
Pozdr
--
Hinek
8 |
Data: Luty 23 2007 10:25:56 | Temat: Re: Ograniczenie do 50km/h | Autor: Robert J. |
Dlatego nalezy sie liczyc ze stopniowym obnizaniem dozwolonej
predkosci.
Sugerujesz że będą stopniowo obniżać do 10 km/h? ;-)
Przyczyna jest chec wszechobecnosci panstwa w
kazdej dziedzinie zycia. Chodzi o ubezwlasnowolnienie obywateli.
W tym wypadku pod pretekstem o dbanie o ich bezpieczenstwo.
Widać większość obywateli niestety potrzebuje bata nad głową, inaczej nie
myśli :-). Zakładam się, że 90 % z piszących tutaj jeździłoby 100 po mieście
, gdyby nie było ograniczenia. Byliby na dodatek święcie przekonani że na
pewno zdążą zareagować na każde nagłe zagrożenie...
9 |
Data: Luty 22 2007 14:22:41 | Temat: Re: Ograniczenie do 50km/h | Autor: neelix |
Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości
Użytkownik "McBeth" napisał
>
> Czy sa gdzies jakies dane statystyczne dot. ilosci i jakosci kolizji na
> terenie zabudowanym po zmianie ograniczenia z 60km/h na 50 km/h ?
>
>
Nie. I nie bedzie, bo wyniki by byly nie na reke wladzom.
Pozdr
Podobnie będzie z ewentualnymi światłami w dzień. Brak poprawy=milczenie.
10 |
Data: Luty 22 2007 14:56:01 | Temat: Re: Ograniczenie do 50km/h | Autor: J.F. |
On Thu, 22 Feb 2007 13:43:47 +0100, Hinek wrote:
Użytkownik "McBeth" napisał
Czy sa gdzies jakies dane statystyczne dot. ilosci i jakosci kolizji na
terenie zabudowanym po zmianie ograniczenia z 60km/h na 50 km/h ?
Nie. I nie bedzie, bo wyniki by byly nie na reke wladzom.
Kiedys widzialem wyniki bardzo pochlebne.
No coz - z jednej strony zamawiajacy dostaje takie wyniki za jakie
zaplaci :-) z drugiej - ilosci ofiar smiertelnych w Warszawie raczej
nie da sie zafalszowac. Z trzeciej - mamy multum czynnikow i moze sie
okazac ze np pare obwodnic i likwidacja paru fabryk ma wiekszy wplyw
niz te 50 ..
Na stronach policji jest troche statystyk, mozna poszukac.
J
11 |
Data: Luty 22 2007 14:42:38 | Temat: Re: Ograniczenie do 50km/h | Autor: Tomasz Pyra |
McBeth napisał(a):
Czy sa gdzies jakies dane statystyczne dot. ilosci i jakosci kolizji na terenie zabudowanym po zmianie ograniczenia z 60km/h na 50 km/h ?
www.kgp.gov.pl i dział statystyki->wypadki drogowe
Swojš drogš to od kiedy obowišzuje 50?
| | | | |