Ole do E39 528i
1 | Data: Marzec 16 2007 08:30:29 |
Temat: Ole do E39 528i | |
Autor: To///ek | Wlasnie zakupilem E39 528i. 2 |
Data: Marzec 16 2007 08:35:15 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Alti |
Jakis #$%# zalal silnik przed 2 miesiacami olejem 10W40. ROTFL Oleju wchodzi conajmniej 5.75l (bo do M50B25 tyle wchodzi) BTW oleje nie działają tak że wlejesz inny przejedziesz kilka kkm i będziesz miał silnik dziurawy jak sito. Zdaje sie że jesteś kolejnym utwierdzającym reszte w opinii o kierownikach beemek. Wojtek 3 |
Data: Marzec 16 2007 09:00:38 | Temat: Re: Olej do E39 528i | Autor: To///ek | Użytkownik "Alti" napisał w wiadomości Zdaje sie że jesteś kolejnym utwierdzającym reszte w opinii o???? -- To///ek Pozegnalem Kappe po 56 miesiacach; Alan 28 v.RS39 & Indiana Lancia Klub Polska http://lanciapolska.org 4 |
Data: Marzec 16 2007 20:42:16 | Temat: Re: Olej do E39 528i | Autor: fuen | ???? znaleziony przyklad : http://www.youtube.com/watch?v=UAF_0lZIqwc 5 |
Data: Marzec 16 2007 08:37:11 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Alti |
To///ek BTW fajnie masz napisane Tomek Pasuje do furki. Chyba zaczne pisać ///ojtek Wojtek 6 |
Data: Marzec 16 2007 09:14:49 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: b. |
a nie lepiej \\/\//ojtek ?? :-)) 7 |
Data: Marzec 16 2007 09:36:19 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: STranger |
Użytkownik "To///ek" napisał w nie, te 3 paski równoległe to tak specjalnie jak we wdzianku pewnym określonym ;) -- STranger 8 |
Data: Marzec 16 2007 09:48:23 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Karolek |
Chyba jednak nie o wdzianko chodzi ;> Karolek 9 |
Data: Marzec 16 2007 17:57:41 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Alti |
O wdzianko Wojtek 10 |
Data: Marzec 17 2007 08:37:53 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Karolek |
A to sory, mi sie z czym innym skojarzylo. Karolek 11 |
Data: Marzec 16 2007 09:49:40 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: To///ek | Użytkownik "STranger" nie, te 3 paski równoległe to tak specjalnie jak we wdzianku pewnymJak ktos ma tylko taie skojarzenia to jego problem. Uzywam tego od kilku lat, wczesniej mialem inne auta i... nie chodze w ubraniach sportowych! -- To///ek Pozegnalem Kappe po 56 miesiacach; Alan 28 v.RS39 & Indiana Lancia Klub Polska http://lanciapolska.org 12 |
Data: Marzec 16 2007 11:12:29 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: b. | > nie, te 3 paski równoległe to tak specjalnie jak we wdzianku pewnym No u mnie właśnie nie było takowych skojarzeń.... No proszę, jakże wieloznaczne bywają nasze odczucia :P b.
13 |
Data: Marzec 16 2007 08:43:23 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis | Wlasnie zakupilem E39 528i. Gratuluję słusznego wyboru. Jakis #$%# zalal silnik przed 2 miesiacami olejem 10W40. Jak w tym aucieOtrzyj łzy ;-) Nic się nie stało - spuść oliwę i wlej nowego synetyka najlepiej Valvoline lub Castrola. Polecam jednak Valvoline SynPower MXL 0W-30 lub SynPower 5W-30. Z tego co podaje producent to do silnika M52B28 wchodzi 6,5 litra oleju. -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 14 |
Data: Marzec 16 2007 09:43:16 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: STranger |
Jakis #$%# zalal silnik przed 2 miesiacami olejem 10W40. Jak w tym aucieOtrzyj łzy ;-) Nic się nie stało - spuść oliwę i wlej nowego synetyka Jak zaleje syntetyk po mineralu do silnika ze sporym przebiegiem i wypłucze nagar to może mieć problemy ze szczelnością. Zresztą, dlaczego niby BMW nie może jeździć na 10W40?? Znam BMW 525i, która od 5 lat jeździ na mineralnym Mobilu 15W40 i spisuje się autko świetnie. A, ze przebieg ma 500 tys km to oleju bierze sporo, trzeba dolewać co 1000 km, więc gdyby dolewać syntetyk to byłoby to ekonomicznie bezsensowne. -- pozdrawiam STranger 15 |
Data: Marzec 16 2007 10:22:34 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis |
Primo: 10W40 to nie minerał tylko półsyntetyk a to różnica. Secundo: Poczytaj na forum www.bmw-klub.pl/forum opinie tych, którzy przechodzili nawet ze zwykłego minerala na pełny syntetyk przy przebiegach > od 200kkm. Ja moją poprzednią E34 z silnikiem M50B20 jeździłem na półsyntetyku 10W40 Valvoline przy przebiegu ok 360kkm i nic - brała jakieś 1-1,5 litra oliwy na 15kkm, tyle dolewałem między wymianami oleju. Jeżeli kolega To///ek jeździł 2 miesiące na pa półsyntetyku to io jakim nagarze mówimy? Przecież E39 to nie Kraz ani Ził :-) Zresztą, dlaczego niby BMW nie może jeździć na 10W40?? Pewnie może ale optymalnym olejem jest pełny syntetyk, wiąże się to zapewne z konstrukcją układu smarowania i hydrauliką zaworów. Znam BMW 525i, Może dlatego bierze olej, że jeździ na jakimś mazucie i jest nieumiejętnie serwisowana. Żadna z moich Beemek nie żarła mi więcej niż 1-1,5 litra na 15kkm. Mam też w rodzinie E28 rekinka, który ma conajmniej 500kkm przelatane i to patrząc optymistycznie :-) nie wpiernicza wiecej jak 1 litr na 5kkm. -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 16 |
Data: Marzec 16 2007 09:29:24 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 16 Mar 2007 10:22:34 +0100, Elwis Primo: 10W40 to nie minerał tylko półsyntetyk a to różnica. Skąd to przekonanie, że dana lepkość oznacza konkretną bazę? Na jakiej bazie, Twoim zdaniem, jest oparty Motul 300V Chrono 10W-40? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 17 |
Data: Marzec 16 2007 11:09:16 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Hektor | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał Skąd to przekonanie, że dana lepkość oznacza konkretną bazę? Chcialem zadac to samo pytanie. ZK 18 |
Data: Marzec 16 2007 13:30:47 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis | > Primo: 10W40 to nie minerał tylko półsyntetyk a to różnica. Może użyłem zbyt pochopnie skrótu myślowego: Nie sądzę że poprzedni właściciel tego E39 wlał do silnika olej mineralny o lepkości 10W40. O tym że istnieją minerały 10W40 pojęcie mam. Kupując olej mineralny o lepkości powszechnie stosowanej w półsyntetyku musimy to robić z premedytacją w jakimś określonyum celu. IMHO tutaj takiego nie ma. Silniki takie jak M52 mają dedykowany syntetyk i na takim najlepiej pracują. Dlatego "wyjechałem" z tym półsyntetykiem, bo sądzę że wlany został przez zwykłą oszczędność sprzedającego. -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 19 |
Data: Marzec 16 2007 10:02:24 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Pete |
Strasznie zawiłą kombinatorykę stosujesz. 10w-40 w mineralu jest równie popularny jak w półsyntetyku. I może być też tak, że ktoś zalał takim olejem jaki akurat był najtańszy albo był na wyprzedaży, nie z żadną premedytacją. Nie każdy wychodzi z założenia, że do 10-letniego auta trzeba lać drogi olej. Wiele osób idzie po najmniejszej linii oporu jeśli chodzi o utrzymanie auta, szczególnie takiego nie pierwszej młodości. Pozdr. Pete 20 |
Data: Marzec 16 2007 17:55:09 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Alti |
Strasznie zawiłą kombinatorykę stosujesz. 10w-40 w mineralu jest równie A to ciekawe... Pójdź do byle hipermarketu, norauto czy nawety po mechanikach i popytaj. IMO jak z 10W40 znajdziesz jednego minerala na 10 półsyntetytków to i tak bedzie dużo a ty tymczasem piszesz o tym że są równe popularne czyli 5 na 10 jest mineralnych.... Chopie na pewno nie w Polsce. Wojtek 21 |
Data: Marzec 17 2007 00:14:40 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis |
Strasznie zawiłą kombinatorykę stosujesz. 10w-40 w mineralu jest równie W US na pewno :-) tak samo popularny jak 5 litrowe silniki o mocy 250km ;-) I może być też tak, że ktoś zalał takim olejem jaki akurat był najtańszy Najtańszy, a przede wszystkim najszybciej dostępny w PL olej o lepkości 10W40 to właśnie półsyntetyk... Wiele osób idzie po najmniejszej linii oporu jeśli chodzi o utrzymanieNo właśnie - więc nie kupuje specjalizowanych minerałów za chore pieniądze tylko najpopularniejszy półsyntetyk dostępny w każdym markecie :-) -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 22 |
Data: Marzec 16 2007 20:55:12 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Pete |
W US na pewno :-) tak samo popularny jak 5 litrowe silniki o mocy 250km ;-) Nie samą mocą żyje silnik... :) Ale faktycznie, w Europie tych mineralnych 10w-40 jest bardzo mało. Muszę przyznać rację Tobie i koledze Alti. Pozdr. Pete 23 |
Data: Marzec 18 2007 18:46:00 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis | "Elwis" wroteMasz rację - niutonometry też są pyszne i pożywne ;-)) Najbardziej w amerykanach to lubię ten dźwięk silników, który określam mianem gotującech się w garnku klusek :-)) taki fajny bulgot :-) Ale faktycznie, w Europie tych mineralnych 10w-40 jest bardzo mało. MuszęNie ma sprawy - przy najblizeszj okazji (może jakiś ogólno światowy spot p.m.s.) chętnie możemy przy skrzynce "żywca" rozpracować temat :-) - Alti pewnie też nie będzie miał nic przeciwko :-D -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 24 |
Data: Marzec 18 2007 14:27:43 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Pete |
Nie ma sprawy - przy najblizeszj okazji (może jakiś ogólno światowy spot p.m.s.) chętnie możemy przy skrzynce "żywca" rozpracować temat :-) - Alti pewnie też nie będzie miał nic przeciwko :-D Wpadam co jakis czas do PL, tylko bez auta to głupio jakoś tak się pokazywać na spotach... parę lat temu na Cargo wpadałem w DC. No, ale Żywcowi nie można powiedzieć 'nie'... BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz Jak Ci się ten czarny kolorek sprawuje? Ja się zarzekałem, że drugiego czarnego auta już nie kupię bo wymaga zbyt dużo pracy, a wreszcie i tak kupiłem i znowu sobie pluję w brodę, bo każdą małą ryskę na tym widać... ostanio jeszcze komuś na parkingu zachciało się zostawić odciski butów na mojej klapie bagażnika, ech... Pozdr. Pete 25 |
Data: Marzec 18 2007 23:23:00 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis | Czyli pozostała tylko kwestia dogadania terminu... :-) Otworzyłeś puszkę pandora... Mając E30 w kolorze Alpenweiss myślałem, że już nic nie może gorszego spotkać właściciela pojazdu - niestety myliłem się! Utrzymanie białego koloru na samochodzie jest dziecinnie proste (nawet w śląskim klimacie, polskich asfaltach o temp topnienia 30st. celsjusza i opalanych mułem piecach CO w zimie). Wystarczyło bowiem co jakiś czas przelecieć pastą "castrola" wózek i ewentualnie zmyć asflat z błotników i drzwi laknaftą. Czarny, w szczególności cosmosschawrz to kolor o wielkim uroku ale samochód wygląda bosko jakieś 3-4 godziny po umyciu. Ja dodatkowo używam mleczka nabłyszczającego firmy 3M. Maskuje rysy, nie robi smug i jest antystatyczne. Biorąc pod uwagę to że jestem pedantyczny pod względem wyglądu swoich samochodów to przeciętne mycie wraz ze środkiem mojego karawanu trwa ok 4 godzin, moje alu w E30 czyściłem szczoteczką do zembów :-)) -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 26 |
Data: Marzec 19 2007 18:18:35 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Pete |
Otworzyłeś puszkę pandora... Puściłem Ci mail'a na priv. Nie wiem czy przeszło. Pozdr. Pete 27 |
Data: Marzec 20 2007 08:39:51 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis | Użytkownik "Elwis" wroteGdybyś mógł wrzucić na: elwis_hawaj (zwierzę) poczta.fm -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 28 |
Data: Marzec 16 2007 17:56:40 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Alti |
On Fri, 16 Mar 2007 10:22:34 +0100, Elwis Bo w zdecydowanej większości przypadków tak jest 0 i 5W to syntetyki, 10W semi a 15 i 20W to minerale. Wojtek 29 |
Data: Marzec 16 2007 18:14:28 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-16, Alti wrote:
Szczegolnie Motul 300V Competition i Le Mans :-> -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 30 |
Data: Marzec 16 2007 22:33:05 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Bo w zdecydowanej większości przypadków tak jest 0 i 5W to syntetyki, 10W AAADAAAAŚŚ! Kwakwa twoja mać! Alti pisze o tym co dostaniesz w tesco czy innym lidlu na "stoisku dla twojego auta". Weź mi pokaż jakiegośtam Motula na takim stoisku. Ty i Robert R. wyciągacie armatę przeciw musze, wyjeżdżając z towarem, który dla zwykłego śmiertelnika (nie obeznanego ze światkiem rajdowym i/lub światkiem mocnych benzynowych turbawek) jest praktycznie nieznany. Więcej luzu! (byle nie za dużo, zwłaszcza na pierścieniach ;)). Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały pług czystyszósty z kosiarką pod maską. President JFK (dłubnięty RySikiem39) + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 31 |
Data: Marzec 17 2007 01:05:12 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-16, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Bo w zdecydowanej większości przypadków tak jest 0 i 5W to syntetyki, 10W Moj stary pierdolot jezdzi na Motulu. W sieci dostepny od reki ;> -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 32 |
Data: Marzec 17 2007 15:18:51 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomości [...] Moj stary pierdolot jezdzi na Motulu. W sieci dostepny od reki ;> Tak z ciekawości na jakim Motulu śmigasz i gdzie w sieci można je kupić ? pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 33 |
Data: Marzec 17 2007 15:20:33 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 17 Mar 2007 15:18:51 +0100, PeJot - Krk Moj stary pierdolot jezdzi na Motulu. W sieci dostepny od reki ;> Ja kupuję u lokalnego przedstawiciela Ferodo (tego na Polskę, wtajemniczeni będą wiedzieli o kogo chodzi ;)). Jeżdżę na 300V Power. Chlora ostatnio namawiałem na 8100. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 34 |
Data: Marzec 17 2007 23:17:10 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości Moj stary pierdolot jezdzi na Motulu. W sieci dostepny od reki ;> Ferodo powiadasz ... no i namierzyłem hamulce.net ... thx. :) pozdro PeJot 35 |
Data: Marzec 18 2007 00:28:01 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-17, Robert Rędziak wrote: On Sat, 17 Mar 2007 15:18:51 +0100, PeJot - Krkwrote:
Chlor zobaczy jak bedzie wygladalo zuzycie tego 4100 po zmianie uszczelniaczy walkow. Potem pewnie 8100, 300V albo B16A2 ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 36 |
Data: Marzec 18 2007 00:27:14 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-17, PeJot - Krk wrote: Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w 4100 15w50 wczesniej, teraz 4100 10w40. http://motul.orfika.net http://www.4turbo.pl - tylko 300V z tego co widze. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 37 |
Data: Marzec 18 2007 16:37:50 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomości [...] Tak z ciekawości na jakim Motulu śmigasz i gdzie w sieci można je kupić ? U "hamulców" jest dużo taniej ;) Zastanowiałem się nad Motulem ale na Valvoline Maxlife 10W-40 silnik chodzi mi cichutko i równo, więc po co kombinować ? ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 38 |
Data: Marzec 18 2007 17:35:07 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-18, PeJot - Krk wrote: Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w Byc moze. Ja tam kupuje lokalnie ;) Zastanowiałem się nad Motulem ale na Valvoline Maxlife 10W-40 silnik Zmieniaj czesto i nie wnikaj. O ile wiem Valvo jest calkiem do rzeczy. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 39 |
Data: Marzec 17 2007 00:21:29 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Elwis | Primo: 10W40 to nie minerał tylko półsyntetyk a to różnica. :-) My tu rozmawiamy o technice malowania plakatówkami w podstawówce a Ty wyjeżdżasz z Rombouts'em od religijnych obrazków flamandzkiego rodowodu :-) -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 40 |
Data: Marzec 16 2007 19:50:43 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 16 Mar 2007 17:56:40 +0100, Alti wrote: Bo w zdecydowanej większości W zdecydowanej większości to są muchy. przypadków tak jest 0 i 5W to syntetyki, 10W Na jakiej bazie jest 300V Crono 10W-40? a 15 i 20W to minerale. Na jakiej bazie jest 300V Competition 15W-50? r, -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 41 |
Data: Marzec 16 2007 09:55:59 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: Pete |
Wlasnie zakupilem E39 528i. Zalej olejem spełniającym normę BMW LL-01/04. Ile litrow oleju wchodzi? 6,5 litra, łącznie z wymianą filtra. Pozdr. Pete 42 |
Data: Marzec 17 2007 14:06:26 | Temat: Re: Ole do E39 528i | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "To///ek" napisał w wiadomości Wlasnie zakupilem E39 528i. Raczej bez powodu półsyntetykiem go nie zalał ;) Przejechałeś nim już z 1000km żeby sprawdzić zużycie oleju ... ? pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 |
Re: Ole do E39 528i

