Grupy dyskusyjne   »   Olej do dwusuwów w ON

Olej do dwusuwów w ON



1 Data: Marzec 09 2015 13:00:30
Temat: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam silnik auta, o którym tak głośno w necie?



2 Data: Marzec 09 2015 12:09:46
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: masti 

Trybun wrote:

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

3 Data: Marzec 09 2015 15:04:00
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Marek 

On 09.03.2015 13:09, masti wrote:

Trybun wrote:

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyś. Dlatego te dolewki.
Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

4 Data: Marzec 09 2015 14:55:14
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: masti 

Marek wrote:

On 09.03.2015 13:09, masti wrote:
Trybun wrote:

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyś. Dlatego te dolewki.
Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR.

ale olej do dwusuwów służy do smarowania panewek i części silnikowych
nie pompy. Ta jest przystosowana do smarowania paliwem.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

5 Data: Marzec 09 2015 17:05:10
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2015-03-09 o 15:55, masti pisze:

Marek wrote:

On 09.03.2015 13:09, masti wrote:
Trybun wrote:

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyś. Dlatego te dolewki.
Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR.

ale olej do dwusuwów służy do smarowania panewek i części silnikowych
nie pompy. Ta jest przystosowana do smarowania paliwem.


Sęk w tym, że własności smarne ON się pogorszyły po wycofaniu siarki z jego składu. O ile pompom z ostatnich lat może ot nie przeszkadzać, o tyle te starsze mogą mieć problem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

6 Data: Marzec 09 2015 15:06:50
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-09 o 13:09, masti pisze:

Trybun wrote:

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?
ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?


Tak właściwie to nie wiem. Diesel to dla mnie czarna karta. Ale użytkownicy w necie chwalą sobie takie dolewki m.in z powodu spadku zużycia paliwa, podobno FAP się nie zapycha, także zawór EGR podobno jest czysty jak łza, to tylko niektóre z wykazywanych przez nich pozytywów.

7 Data: Marzec 09 2015 15:25:36
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Hinek 

Użytkownik "Trybun"  napisał


użytkownicy w necie chwalą sobie takie dolewki m.in z powodu spadku zużycia paliwa, podobno FAP się nie zapycha, także zawór EGR podobno jest czysty jak łza,


Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olej
spala się zanieczyszczając cały układ wylotowy. Może to natomiast
przedłużyć żywotność układu paliwowego czyli czyli pompy podającej,
pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy dzięki opóźnieniu łuszczenia...

--
Hinek

8 Data: Marzec 09 2015 15:44:37
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: abn140 


Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olej
spala się zanieczyszczając cały układ wylotowy. Może to natomiast
nie mam takich dylematow, ale wlasnie przez to czy nie lepiej lac
syntetyk silnikowy? ten sie i tak spala, w czesci oczywiscie, wiec moze tak?
i co oni leja? nadal poczciwy miksol?

9 Data: Marzec 11 2015 18:24:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Poldek 

abn140 wrote:

Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by siĂŞ nie patrzeĂŚ - ten olej
spala siĂŞ zanieczyszczajÂąc caÂły ukÂład wylotowy. MoÂże to natomiast
nie mam takich dylematow, ale wlasnie przez to czy nie lepiej lac
syntetyk silnikowy? ten sie i tak spala, w czesci oczywiscie, wiec moze tak?
i co oni leja? nadal poczciwy miksol?

Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieś kupić. Może na wsi.
Dzisiejsze oleje do 2T są w pełnej gamie, w tym duży wybór olejów full synthetic w cenie powyżej 50 zł/but (1l).

Z osobistych doświadczeń z silnikiem dwusuwowym wiem, że jest bardzo duża różnica w osadzanym nagarze przy stosowaniu różnych olejów 2T. Niestety, te zostawiające mało lub wcale nie zostawiające nagaru są to oleje drogie.

10 Data: Marzec 12 2015 01:41:33
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Dawid 

W dniu 2015-03-11 o 18:24, Poldek pisze:


Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieś kupić. Może na wsi.

no to dowaliłeś, Lidzbark i Białystok :-)
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=miksol&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113

11 Data: Marzec 12 2015 11:55:33
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Poldek 

Dawid wrote:

W dniu 2015-03-11 o 18:24, Poldek pisze:


Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieś kupić. Może na wsi.

no to dowaliłeś, Lidzbark i Białystok :-)
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=miksol&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113

Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiście nie wsie.

Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyć parę zł i lać coś półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów z nagarem.

12 Data: Marzec 12 2015 18:47:36
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Budzik 

Użytkownik Poldek  ...

Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiście nie wsie.

Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyć
parę zł i lać coś półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów
z nagarem.

Czytałes artykul ktory był tutaj zalinkowany?

13 Data: Marzec 09 2015 16:13:37
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-09 o 15:25, Hinek pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał

użytkownicy w necie chwalą sobie takie dolewki m.in z powodu spadku zużycia paliwa, podobno FAP się nie zapycha, także zawór EGR podobno jest czysty jak łza,


Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olej
spala się zanieczyszczając cały układ wylotowy. Może to natomiast
przedłużyć żywotność układu paliwowego czyli czyli pompy podającej,
pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy dzięki opóźnieniu łuszczenia...


Teoretycznie oczywiście masz rację, ale jednak może taka domieszka oleju podnosi lub obniża trochę temperaturą spalania, a to może być dobre dla FAPu i EGR...

14 Data: Marzec 09 2015 18:47:39
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Budzik 

Użytkownik masti  ...

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?

Pewnie dlatego, ze własnie zimowe jest mało tłuste.
Ja czasami dolewam na bak (80l) piątkę zwykłego oleju roslinnego od kiedy
mechanik powiedziął ze przez to, ze zimowe paliwo jest duzo mniej tłumste
czesto padają pompy paliwa.

15 Data: Marzec 09 2015 15:57:09
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam silnik auta, o którym tak głośno w necie?

Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania ON zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50% benzyny i denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało sie Miksolu.

Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.

--
Pozdrawiam,

yabba

16 Data: Marzec 09 2015 16:14:29
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam silnik auta, o którym tak głośno w necie?

Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania ON zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50% benzyny i denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało sie Miksolu.

Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.


Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?

17 Data: Marzec 09 2015 16:24:45
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: dddddddd 

W dniu 2015-03-09 o 16:14, Trybun pisze:

W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju
napędowego? Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na
osprzęt i sam silnik auta, o którym tak głośno w necie?

Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania
ON zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50%
benzyny i denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało
sie Miksolu.

Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.


Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?

no jak to jak, na etykiecie zamiast ON będzie OM, ewentualnie 0N ;)

--
Pozdrawiam
Łukasz

18 Data: Marzec 09 2015 18:19:09
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam silnik auta, o którym tak głośno w necie?

Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania ON zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50% benzyny i denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało sie Miksolu.

Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.


Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?

Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.

--
Pozdrawiam,

yabba

19 Data: Marzec 14 2015 09:36:55
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:



Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.


Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?

Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.


I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie zatankować, tak się pieni.

20 Data: Marzec 14 2015 11:50:19
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:


Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.


Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?

Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.


I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie zatankować, tak się pieni.

To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. Pisząc o złej jakości miałem na myśli szkodliwe dodatki, których nie powinno być w ON, a które zostały dodane przez ludzi robiących jakiś przekręt. Może to być rozpuszczalnik, zbyt duża zawartoć estrów, paliwo lotnicze. Cokolwiek co jest tańsze i miesza się z paliwem.
Paliwo wychodzące z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogą stać się z nim różne cuda.
Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie akcje były kilka lat temu.
Możesz też trafić na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych powodów nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez detalistów w Polsce.

--
Pozdrawiam,

yabba

21 Data: Marzec 14 2015 11:39:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor:

W dniu sobota, 14 marca 2015 11:49:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

>W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:
>>
>>>>
>>>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
>>>>
>>>
>>> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
>>
>> Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując
>> na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.
>>
>
> I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak
> i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie zatankować, tak się
> pieni.

To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. Pisząc o złej jakości
miałem na myśli szkodliwe dodatki, których nie powinno być w ON, a które
zostały dodane przez ludzi robiących jakiś przekręt. Może to być
rozpuszczalnik, zbyt duża zawartość estrów, paliwo lotnicze. Cokolwiek co
jest tańsze i miesza się z paliwem.
Paliwo wychodzące z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania
normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogą stać się z nim
różne cuda.
Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do
paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie
akcje były kilka lat temu.
Możesz też trafić na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych powodów
nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez detalistów w Polsce.

--
Pozdrawiam,

yabba

Dlaczego syf? Zasadą strącą barwnik, kwasem zrobią właściwe pH i przefiltrują.

22 Data: Marzec 15 2015 00:04:16
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik  napisał w wiadomości W dniu sobota, 14 marca 2015 11:49:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do
paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie
akcje były kilka lat temu.


Dlaczego syf? Zasadą strącą barwnik, kwasem zrobią właściwe pH i przefiltrują.


Masz rację, teoretycznie to świetnie działa. Ale nie wiem czy powstałe sole wytrącają się z roztworu czy też rozpuszczają się w paliwie. Nie ma też podstaw sądzić, że chciało im się bawić w dokładne mierzenie pH i dokładnie odmierzali ilości zasady i kwasu do zobojętnienia. Może tam zostać za dużo kwasu lub zasady, co będzie niekorzystne dla aparatury wtryskowej.

--
Pozdrawiam,

yabba

23 Data: Marzec 15 2015 00:09:45
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Przemek 

Prawdopodobnie właśnie tak "ulepszone" paliwo widziałem w koparce u mnie w firmie. Z filtra paliwa gość wylał coś, co przypominało rozpuszczony w ropie gips. Maszyna była tankowana zawsze na Orlenie, a ten jeden raz było włane paliwo od prywatnego dostawcy.

24 Data: Marzec 15 2015 14:20:29
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomości Prawdopodobnie właśnie tak "ulepszone" paliwo widziałem w koparce u mnie w firmie. Z filtra paliwa gość wylał coś, co przypominało rozpuszczony w ropie gips. Maszyna była tankowana zawsze na Orlenie, a ten jeden raz było włane paliwo od prywatnego dostawcy.


Nieprzecedził dokładnie produktu przed sprzedażą. :))
Podobno barwnik strącają kwasem solnym, a kwas zobojętniają wapnem budowlanym.

--
Pozdrawiam,

yabba

25 Data: Marzec 17 2015 16:13:08
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:


Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.


Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?

Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.


I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie zatankować, tak się pieni.

To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. Pisząc o złej jakości miałem na myśli szkodliwe dodatki, których nie powinno być w ON, a które zostały dodane przez ludzi robiących jakiś przekręt. Może to być rozpuszczalnik, zbyt duża zawartoć estrów, paliwo lotnicze. Cokolwiek co jest tańsze i miesza się z paliwem.
Paliwo wychodzące z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogą stać się z nim różne cuda.
Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do paliwa w celu pozbycia się barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie akcje były kilka lat temu.
Możesz też trafić na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych powodów nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez detalistów w Polsce.


No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?

26 Data: Marzec 18 2015 00:10:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:

No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?

Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.

--
Pozdrawiam,

yabba

27 Data: Marzec 23 2015 09:26:34
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:

No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?

Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.


Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.

28 Data: Marzec 23 2015 10:43:04
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości

W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze:

No tak, tak się pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do ON może oszust zostać milionerem. A może teraz jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny?

Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.


Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.

Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają podatki, więc rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły dodatkowe podatki na zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT od akcyzy, opłata drogowa, kolejowa, transportowa, ...
Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na taksówce), teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar, Porsche. Popyt rósł na potęgę.
Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.


--
Pozdrawiam,

yabba

29 Data: Marzec 27 2015 15:31:34
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-23 o 10:43, yabba pisze:


Większy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji.


Być może, jednak coś takiego musiało zaistnieć dopiero w ostatnich czasach. Być może winne są tu te bio dodatki. Jakieś kilkanaście lat temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach często ON był w połowie ceny najtańszej benzyny.

Jest tego kilka powodów. Największy udział w cenie paliwa mają podatki, więc rząd może swobodnie kształtować ceny paliw. Dochodziły dodatkowe podatki na zatkanie rozrzutności państwa: VAT, akcyza, VAT od akcyzy, opłata drogowa, kolejowa, transportowa, ...
Kiedyś diesel w osobówkach był dla oszczędnych (Mercedes 200D na taksówce), teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar, Porsche. Popyt rósł na potęgę.
Bio dodatki teraz są tańsze od czystego ON i sprzedawcy dodają ich maksymalnie, na ile pozwala im ustawa.



Chyba o to głównie chodzi, o możliwie największe przedrenowanie podatkiem kieszeni właściciela pojazdu. Cena samego surowca i obróbka to  wcale nie najwieksza częć ceny produktu na stacjach.

30 Data: Marzec 09 2015 16:47:07
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: t-1 

W dniu 2015-03-09 o 13:00, Trybun pisze:

Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

Tu masz obszernie opisany problem nawet z odnośnikami do prac badawczych:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

31 Data: Marzec 14 2015 09:37:17
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-09 o 16:47, t-1 pisze:

W dniu 2015-03-09 o 13:00, Trybun pisze:
Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
silnik auta, o którym tak głośno w necie?

Tu masz obszernie opisany problem nawet z odnośnikami do prac badawczych:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

Sporo już takich artykułów przeczytałem w necie. I właśnie stąd moje pytanie, tu na grupie.

32 Data: Marzec 09 2015 17:06:27
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Tata 

Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków.

Z wyrazami szacunku
MJ

33 Data: Marzec 09 2015 18:47:37
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Budzik 

Użytkownik Tata  ...

Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych
przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży
dodatków.

Z wyrazami szacunku


Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie
oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.

34 Data: Marzec 10 2015 07:16:08
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Tata 

Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie
oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.


Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupiłem 11-to latka będącego pół roku w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego użyłem słowa "licznikowo". Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym sensie, jest katowany, bo średnie przebiegi dzienne po mieście, co drugi/trzeci dzień, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strzałka wskaźnika temperatury nawet nie drgnie. Co roku wymieniam olej + wkład filtra, pełen syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, żadnych wycieków nie ma. Jazdę zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika, żeby ten się przesmarował na wolnych obrotach. Turbo przed remontem miało duży luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wyważarce do 168 tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry niż norma fabryczna, mam wykres.

Z poważaniem
MJ

35 Data: Marzec 10 2015 07:59:49
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Budzik 

Użytkownik Tata  ...

Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie
oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.

Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupiłem 11-to latka będącego pół roku
w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego użyłem słowa "licznikowo".
Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym
sensie, jest katowany, bo średnie przebiegi dzienne po mieście, co
drugi/trzeci dzień, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strzałka
wskaźnika temperatury nawet nie drgnie.

To oczywiście jest niekorzystne ale bez przesady - pytanie jak jedziesz -
skoro auto się nie nagrzewa, to przespieszanie powinno być takie aby
zbytnio nie obciązało turbo.

Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

Co roku wymieniam olej + wkład
filtra, pełen syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, żadnych
wycieków nie ma. Jazdę zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika,
żeby ten się przesmarował na wolnych obrotach. Turbo przed remontem
miało duży luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wyważarce do 168
tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry niż norma fabryczna, mam
wykres.

36 Data: Marzec 10 2015 09:17:22
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Marek 

Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

U mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka.



--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

37 Data: Marzec 10 2015 09:59:50
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Budzik 

Użytkownik Marek  ...

Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

U mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka.

Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy.

Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

38 Data: Marzec 12 2015 09:12:07
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: jerzu 

On 10 Mar 2015 09:59:50 GMT, Budzik
 wrote:

Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy.

Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

39 Data: Marzec 12 2015 10:59:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Budzik 

Użytkownik jerzu  ...

Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen
jumpy.

Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)

Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie
podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie
termostat.

40 Data: Marzec 19 2015 08:41:57
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Marek 

On 12.03.2015 11:59, Budzik wrote:

Użytkownik jerzu  ...

Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen
jumpy.

Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)

Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie
podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie
termostat.

Konkretnie Astra 1,7 od isuzu potrzebuje okolo 8km do osiagniecia temperatury. Podobno ten typ tak ma.


--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

41 Data: Marzec 10 2015 09:43:59
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Tata 

pytanie jak jedziesz - skoro auto się nie nagrzewa...

"...w kilku etapach..." 3-4. Taką zimą jak obecnie, po 3-4 kilometrach strzałka dochodzi do 60 stopni, podczas mrozu z nawiewem na szyby nie drgnie, w gorące lato to nawet 90 stopni. "Piłuję" na trójce 1800-2000 obrotów. Mam reklamówkę Liqui Moly gdzie pokazano na stoperach, że 5W-XX w pełni smaruje po 8 sekundach, 10W-XX po 28 sekundach, a 15W-XX po 48 sekundach od uruchomienia silnika. Są dwie szkoły rozpoczęcia jazdy samochodem. Jedna zaleca jazdę zaraz po uruchomieniu silnika, co ma przyspieszyć jego nagrzewanie, druga zaleca rozpoczęcie jazdy po pewnym czasie, co ma zapobiegać obciążaniu silnika bez pełnego smarowania. Ja stosuję ten drugi sposób.

Z poważaniem
MJ

42 Data: Marzec 10 2015 08:31:47
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: abn140 


Z wyrazami szacunku
MJ

uprasza sie  o zapodawanie nazw lasnych omawianych parchideł...
z Babiej, znaczy sie z gory, dzieki

43 Data: Marzec 10 2015 18:31:30
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: LEPEK 

W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:

Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

A ja nie dolewam nic i nic złego się nie dzieje.

Ten dodatek
jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu.

Teraz do dwutaktów nie używa się mixolu, tak jak do czterostaktów nie używa się Selectolu.

Ważne, żeby stosować olej
silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry
spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że
sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco
dobrych właściwości smarujących.

Hmmm...

Stosuję też inne dodatki do paliwa i
oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych
przez niektórych dodatków.

Jak pisałem - nie dodaję nic do paliwa. Silnik 14 lat, przebieg 200000, turbo, ani nic w silniku nie ruszane. Jeździ normalnie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

44 Data: Marzec 10 2015 21:08:24
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: masti 

Tata wrote:

Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

ja nie dolewam nic. jedyne co się dzieje to to, że portfel zostaje
wypełniony.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

45 Data: Marzec 14 2015 09:38:09
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-10 o 22:08, masti pisze:

Tata wrote:

Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.
ja nie dolewam nic. jedyne co się dzieje to to, że portfel zostaje
wypełniony.


Dolej, przelicz zużyte przed i po dolaniu, paliwo i dopiero wtedy oceń stan portfela,.

46 Data: Marzec 12 2015 09:09:22
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: jerzu 

On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata  wrote:

Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

A jakbyś go nie dolewał to pewnie coś by się działo. Miliony ludzi w
Polsce nie dolewają nic do ON i jakoś silniki masowo nie padają.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

47 Data: Marzec 12 2015 09:10:16
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: jerzu 

On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata  wrote:

Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa",

Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
magicznych dodatków.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

48 Data: Marzec 12 2015 10:11:07
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Tata 

De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna. Chcę, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i każdy niech robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się rodzaje ON na stacjach paliw?

MJ

49 Data: Marzec 12 2015 11:19:06
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Tata"  napisał w wiadomości

De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna. Chcę, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i każdy niech robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się rodzaje ON na stacjach paliw?



Nazwą handlową, ceną, dodatkami firmowymi (które wszystkie spełniają te same funkcje).

--
Pozdrawiam,

yabba

50 Data: Marzec 12 2015 11:28:03
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Tata 

...dodatkami firmowymi...

Wymień te dodatki firmowe?

MJ

51 Data: Marzec 13 2015 10:47:28
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: yabba 

Użytkownik "Tata"  napisał w wiadomości

...dodatkami firmowymi...

Wymień te dodatki firmowe?

Nazw i wzorów chemicznych Ci nie podam, ale z rozmów z chemikami znającymi
się w tym temacie, to są to jakieś środki przeciwspieniające, ułatwiające
rozpylanie, myjące aparaturę wtryskową. Każda firma handlowa dodaje swoją "tajną
kompozycję", ale w działaniu są one porównywalne. Baza paliwa jest w
zasadzie ta sama we wszystkich ON, wyprodukowana głownie przez ORLEN i
Lotos.
ON arktyczny to trochę inna sprawa. Nie wszyscy producenci sprzedają go innym sieciom. Była tu niedawno dyskusja o na grupie.

--
Pozdrawiam,

yabba

52 Data: Marzec 14 2015 00:37:16
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 12 Mar 2015 09:10:16 +0100, jerzu napisał(a):

On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata  wrote:

Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa",

Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
magicznych dodatków.

Gdybyś lał fabryczne dodatki, to miałby już 18 lat i milion km ;)

53 Data: Marzec 14 2015 09:37:36
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Autor: Trybun 

W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:

Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków.

Z wyrazami szacunku
MJ

Tak, właśnie o taka opinię mi głównie chodziło. Dzięki.

Re: Olej do dwusuwów w ON



Grupy dyskusyjne