Olej do dwusuwów w ON
1 | Data: Marzec 09 2015 13:00:30 |
Temat: Olej do dwusuwów w ON | |
Autor: Trybun | Praktykował ktoĹ z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napÄdowego? Na ile można wierzyÄ jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzÄt i sam silnik auta, o którym tak głoĹno w necie? 2 |
Data: Marzec 09 2015 12:09:46 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: masti | Trybun wrote: Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Marzec 09 2015 15:04:00 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Marek | On 09.03.2015 13:09, masti wrote: Trybun wrote:Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyĹ. Dlatego te dolewki. Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 4 |
Data: Marzec 09 2015 14:55:14 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: masti | Marek wrote: On 09.03.2015 13:09, masti wrote: ale olej do dwusuwów służy do smarowania panewek i części silnikowych nie pompy. Ta jest przystosowana do smarowania paliwem. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 5 |
Data: Marzec 09 2015 17:05:10 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2015-03-09 o 15:55, masti pisze: Marek wrote: Sęk w tym, że własności smarne ON się pogorszyły po wycofaniu siarki z jego składu. O ile pompom z ostatnich lat może ot nie przeszkadzać, o tyle te starsze mogą mieć problem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 6 |
Data: Marzec 09 2015 15:06:50 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-09 o 13:09, masti pisze: Trybun wrote: Tak właściwie to nie wiem. Diesel to dla mnie czarna karta. Ale użytkownicy w necie chwalą sobie takie dolewki m.in z powodu spadku zużycia paliwa, podobno FAP się nie zapycha, także zawór EGR podobno jest czysty jak łza, to tylko niektóre z wykazywanych przez nich pozytywów. 7 |
Data: Marzec 09 2015 15:25:36 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Hinek | Użytkownik "Trybun" napisał Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olej spala się zanieczyszczając cały układ wylotowy. Może to natomiast przedłużyć żywotność układu paliwowego czyli czyli pompy podającej, pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy dzięki opóźnieniu łuszczenia... -- Hinek 8 |
Data: Marzec 09 2015 15:44:37 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: abn140 |
Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by się nie patrzeć - ten olejnie mam takich dylematow, ale wlasnie przez to czy nie lepiej lac syntetyk silnikowy? ten sie i tak spala, w czesci oczywiscie, wiec moze tak? i co oni leja? nadal poczciwy miksol? 9 |
Data: Marzec 11 2015 18:24:52 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Poldek | abn140 wrote: Na FAPa i EGR dodawanie oleju szkodzi. Jak by siĂŞ nie patrzeĂŚ - ten olejnie mam takich dylematow, ale wlasnie przez to czy nie lepiej lac Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieĹ kupiÄ. Może na wsi. Dzisiejsze oleje do 2T sÄ w pełnej gamie, w tym duży wybór olejów full synthetic w cenie powyżej 50 zł/but (1l). Z osobistych doĹwiadczeĹ z silnikiem dwusuwowym wiem, że jest bardzo duża różnica w osadzanym nagarze przy stosowaniu różnych olejów 2T. Niestety, te zostawiajÄ ce mało lub wcale nie zostawiajÄ ce nagaru sÄ to oleje drogie. 10 |
Data: Marzec 12 2015 01:41:33 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Dawid | W dniu 2015-03-11 o 18:24, Poldek pisze:
no to dowaliłeĹ, Lidzbark i Białystok :-) http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=miksol&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113 11 |
Data: Marzec 12 2015 11:55:33 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Poldek | Dawid wrote: W dniu 2015-03-11 o 18:24, Poldek pisze: Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiĹcie nie wsie. Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyÄ parÄ zł i laÄ coĹ półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów z nagarem. 12 |
Data: Marzec 12 2015 18:47:36 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Budzik | Użytkownik Poldek ... Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiście nie wsie.Czytałes artykul ktory był tutaj zalinkowany? 13 |
Data: Marzec 09 2015 16:13:37 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-09 o 15:25, Hinek pisze: Użytkownik "Trybun" napisał Teoretycznie oczywiście masz rację, ale jednak może taka domieszka oleju podnosi lub obniża trochę temperaturą spalania, a to może być dobre dla FAPu i EGR... 14 |
Data: Marzec 09 2015 18:47:39 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Budzik | Użytkownik masti ... Pewnie dlatego, ze własnie zimowe jest mało tłuste.Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Ja czasami dolewam na bak (80l) piątkę zwykłego oleju roslinnego od kiedy mechanik powiedziął ze przez to, ze zimowe paliwo jest duzo mniej tłumste czesto padają pompy paliwa. 15 |
Data: Marzec 09 2015 15:57:09 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci Praktykował ktoĹ z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napÄdowego? Na ile można wierzyÄ jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzÄt i sam silnik auta, o którym tak głoĹno w necie? Takie rzeczy robiło siÄ 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania ON zimowego sposobem gospodarczym. Brało siÄ ON letni, dolewało 50% benzyny i denaturatu i żeby nie dobiÄ aparatury wtryskowej to dodawało sie Miksolu. Teraz nie widzÄ sensu. Ważne, żeby nie zatankowaÄ podrabianego ON. -- Pozdrawiam, yabba 16 |
Data: Marzec 09 2015 16:14:29 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci Tylko jak rozpoznaÄ taki podrabiany? 17 |
Data: Marzec 09 2015 16:24:45 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-09 o 16:14, Trybun pisze: W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze: no jak to jak, na etykiecie zamiast ON bÄdzie OM, ewentualnie 0N ;) -- Pozdrawiam Ĺukasz 18 |
Data: Marzec 09 2015 18:19:09 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze: Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyÄ prawdopodobieĹstwo wtopy, kupujÄ c na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewnoĹci. -- Pozdrawiam, yabba 19 |
Data: Marzec 14 2015 09:36:55 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:
I tak właĹnie robiÄ. Staram siÄ tankowaÄ tylko w ruchliwym Orlenie. Jednak i tam zdarza siÄ ON o różnej jakoĹci, czasem nie idzie zatankowaÄ, tak siÄ pieni. 20 |
Data: Marzec 14 2015 11:50:19 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze: To że sie pieni mniej lub bardziej to nic nie znaczy. PiszÄ c o złej jakoĹci miałem na myĹli szkodliwe dodatki, których nie powinno byÄ w ON, a które zostały dodane przez ludzi robiÄ cych jakiĹ przekrÄt. Może to byÄ rozpuszczalnik, zbyt duża zawartoć estrów, paliwo lotnicze. Cokolwiek co jest taĹsze i miesza siÄ z paliwem. Paliwo wychodzÄ ce z dużych hurtowni zawsze spełnia minimalne wymagania normy, ale zanim dotrze do baku Twojego samochodu, to mogÄ staÄ siÄ z nim różne cuda. Słyszałem nawet o przeróbkach OO na ON poprzez dodawanie kwasów i zasad do paliwa w celu pozbycia siÄ barwnika. :)) To jest dopiero syf. Ale takie akcje były kilka lat temu. Możesz też trafiÄ na paliwo zza wschodniej granicy, które z różnych powodów nie spełnia normy minimalnej, ale jest kupowane przez detalistów w Polsce. -- Pozdrawiam, yabba 21 |
Data: Marzec 14 2015 11:39:52 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: | W dniu sobota, 14 marca 2015 11:49:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości Dlaczego syf? Zasadą strącą barwnik, kwasem zrobią właściwe pH i przefiltrują. 22 |
Data: Marzec 15 2015 00:04:16 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik napisał w wiadomości W dniu sobota, 14 marca 2015 11:49:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości Dlaczego syf? Zasadą strącą barwnik, kwasem zrobią właściwe pH i przefiltrują. Masz rację, teoretycznie to świetnie działa. Ale nie wiem czy powstałe sole wytrącają się z roztworu czy też rozpuszczają się w paliwie. Nie ma też podstaw sądzić, że chciało im się bawić w dokładne mierzenie pH i dokładnie odmierzali ilości zasady i kwasu do zobojętnienia. Może tam zostać za dużo kwasu lub zasady, co będzie niekorzystne dla aparatury wtryskowej. -- Pozdrawiam, yabba 23 |
Data: Marzec 15 2015 00:09:45 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Przemek | Prawdopodobnie właśnie tak "ulepszone" paliwo widziałem w koparce u mnie w firmie. Z filtra paliwa gość wylał coś, co przypominało rozpuszczony w ropie gips. Maszyna była tankowana zawsze na Orlenie, a ten jeden raz było włane paliwo od prywatnego dostawcy. 24 |
Data: Marzec 15 2015 14:20:29 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości Prawdopodobnie właśnie tak "ulepszone" paliwo widziałem w koparce u mnie w firmie. Z filtra paliwa gość wylał coś, co przypominało rozpuszczony w ropie gips. Maszyna była tankowana zawsze na Orlenie, a ten jeden raz było włane paliwo od prywatnego dostawcy. 25 |
Data: Marzec 17 2015 16:13:08 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci No tak, tak siÄ pochrzaniło że teraz poprzez dolewki czystej benzyny do ON może oszust zostaÄ milionerem. A może teraz jest jakieĹ racjonalne uzasadnienie dla tego aby ON był droższy na stacjach od benzyny? 26 |
Data: Marzec 18 2015 00:10:52 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-03-14 o 11:50, yabba pisze: WiÄkszy popyt na ON i podobno jest droższy w produkcji. -- Pozdrawiam, yabba 27 |
Data: Marzec 23 2015 09:26:34 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci ByÄ może, jednak coĹ takiego musiało zaistnieÄ dopiero w ostatnich czasach. ByÄ może winne sÄ tu te bio dodatki. JakieĹ kilkanaĹcie lat temu w Europe, tylko w Norwegii był droższy od benzyn. W innych krajach czÄsto ON był w połowie ceny najtaĹszej benzyny. 28 |
Data: Marzec 23 2015 10:43:04 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-03-18 o 00:10, yabba pisze: Jest tego kilka powodów. NajwiÄkszy udział w cenie paliwa majÄ podatki, wiÄc rzÄ d może swobodnie kształtowaÄ ceny paliw. Dochodziły dodatkowe podatki na zatkanie rozrzutnoĹci paĹstwa: VAT, akcyza, VAT od akcyzy, opłata drogowa, kolejowa, transportowa, ... KiedyĹ diesel w osobówkach był dla oszczÄdnych (Mercedes 200D na taksówce), teraz jest w samochodach klasy premium Q7, X5, Jaguar, Porsche. Popyt rósł na potÄgÄ. Bio dodatki teraz sÄ taĹsze od czystego ON i sprzedawcy dodajÄ ich maksymalnie, na ile pozwala im ustawa. -- Pozdrawiam, yabba 29 |
Data: Marzec 27 2015 15:31:34 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-23 o 10:43, yabba pisze:
Chyba o to głównie chodzi, o możliwie najwiÄksze przedrenowanie podatkiem kieszeni właĹciciela pojazdu. Cena samego surowca i obróbka to wcale nie najwieksza czÄć ceny produktu na stacjach. 30 |
Data: Marzec 09 2015 16:47:07 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: t-1 | W dniu 2015-03-09 o 13:00, Trybun pisze: Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego? Tu masz obszernie opisany problem nawet z odnośnikami do prac badawczych: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html 31 |
Data: Marzec 14 2015 09:37:17 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-09 o 16:47, t-1 pisze: W dniu 2015-03-09 o 13:00, Trybun pisze: Sporo już takich artykułów przeczytałem w necie. I właśnie stąd moje pytanie, tu na grupie. 32 |
Data: Marzec 09 2015 17:06:27 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Tata | WypowiadajÄ
siÄ sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego siÄ nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosowaÄ olej silnikowy o TBN ok. 8 lub wiÄcej, z dodatkami myjÄ
cymi. Te parametry spełniajÄ
markowe oleje full syntetic. W Internecie sÄ
informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w zwiÄ
zku z czym nie ma wystarczajÄ
co dobrych właĹciwoĹci smarujÄ
cych. StosujÄ też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklÄtych przez niektórych dodatków. Nie mam zwiÄ
zku z jakÄ
kolwiek formÄ
sprzedaży dodatków. 33 |
Data: Marzec 09 2015 18:47:37 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Budzik | Użytkownik Tata ... Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz. Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej. 34 |
Data: Marzec 10 2015 07:16:08 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Tata | Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz. Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupiłem 11-to latka będącego pół roku w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego użyłem słowa "licznikowo". Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym sensie, jest katowany, bo średnie przebiegi dzienne po mieście, co drugi/trzeci dzień, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strzałka wskaźnika temperatury nawet nie drgnie. Co roku wymieniam olej + wkład filtra, pełen syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, żadnych wycieków nie ma. Jazdę zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika, żeby ten się przesmarował na wolnych obrotach. Turbo przed remontem miało duży luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wyważarce do 168 tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry niż norma fabryczna, mam wykres. Z poważaniem MJ 35 |
Data: Marzec 10 2015 07:59:49 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Budzik | Użytkownik Tata ... Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupiłem 11-to latka będącego pół roku To oczywiście jest niekorzystne ale bez przesady - pytanie jak jedziesz - skoro auto się nie nagrzewa, to przespieszanie powinno być takie aby zbytnio nie obciązało turbo. Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera. I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu. Co roku wymieniam olej + wkład 36 |
Data: Marzec 10 2015 09:17:22 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Marek | Swoja droga 12 km i auto siÄ nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzamU mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 37 |
Data: Marzec 10 2015 09:59:50 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Budzik | Użytkownik Marek ... Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy.Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzamU mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka. Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej. 38 |
Data: Marzec 12 2015 09:12:07 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: jerzu | On 10 Mar 2015 09:59:50 GMT, Budzik Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy. Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 39 |
Data: Marzec 12 2015 10:59:52 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Budzik | Użytkownik jerzu ... Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni) Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie termostat. 40 |
Data: Marzec 19 2015 08:41:57 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Marek | On 12.03.2015 11:59, Budzik wrote: Użytkownik jerzu ...Konkretnie Astra 1,7 od isuzu potrzebuje okolo 8km do osiagniecia temperatury. Podobno ten typ tak ma. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 41 |
Data: Marzec 10 2015 09:43:59 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Tata | pytanie jak jedziesz - skoro auto się nie nagrzewa... 42 |
Data: Marzec 10 2015 08:31:47 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: abn140 |
Z wyrazami szacunku uprasza sie o zapodawanie nazw lasnych omawianych parchideł... z Babiej, znaczy sie z gory, dzieki 43 |
Data: Marzec 10 2015 18:31:30 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: LEPEK | W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze: WypowiadajÄ siÄ sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. A ja nie dolewam nic i nic złego siÄ nie dzieje. Ten dodatek Teraz do dwutaktów nie używa siÄ mixolu, tak jak do czterostaktów nie używa siÄ Selectolu. Ważne, żeby stosowaÄ olej Hmmm... StosujÄ też inne dodatki do paliwa i Jak pisałem - nie dodajÄ nic do paliwa. Silnik 14 lat, przebieg 200000, turbo, ani nic w silniku nie ruszane. Jeździ normalnie. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 44 |
Data: Marzec 10 2015 21:08:24 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: masti | Tata wrote: Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. ja nie dolewam nic. jedyne co się dzieje to to, że portfel zostaje wypełniony. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 45 |
Data: Marzec 14 2015 09:38:09 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-10 o 22:08, masti pisze: Tata wrote: Dolej, przelicz zużyte przed i po dolaniu, paliwo i dopiero wtedy oceń stan portfela,. 46 |
Data: Marzec 12 2015 09:09:22 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: jerzu | On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata wrote: Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. A jakbyś go nie dolewał to pewnie coś by się działo. Miliony ludzi w Polsce nie dolewają nic do ON i jakoś silniki masowo nie padają. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 47 |
Data: Marzec 12 2015 09:10:16 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: jerzu | On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata wrote: Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez magicznych dodatków. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 48 |
Data: Marzec 12 2015 10:11:07 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Tata | De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna. Chcę, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i każdy niech robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się rodzaje ON na stacjach paliw? 49 |
Data: Marzec 12 2015 11:19:06 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna. Chcę, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i każdy niech robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się rodzaje ON na stacjach paliw? Nazwą handlową, ceną, dodatkami firmowymi (które wszystkie spełniają te same funkcje). -- Pozdrawiam, yabba 50 |
Data: Marzec 12 2015 11:28:03 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Tata | ...dodatkami firmowymi... Wymień te dodatki firmowe? MJ 51 |
Data: Marzec 13 2015 10:47:28 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: yabba | Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości ...dodatkami firmowymi... Nazw i wzorów chemicznych Ci nie podam, ale z rozmów z chemikami znającymi się w tym temacie, to są to jakieś środki przeciwspieniające, ułatwiające rozpylanie, myjące aparaturę wtryskową. Każda firma handlowa dodaje swoją "tajną kompozycję", ale w działaniu są one porównywalne. Baza paliwa jest w zasadzie ta sama we wszystkich ON, wyprodukowana głownie przez ORLEN i Lotos. ON arktyczny to trochę inna sprawa. Nie wszyscy producenci sprzedają go innym sieciom. Była tu niedawno dyskusja o na grupie. -- Pozdrawiam, yabba 52 |
Data: Marzec 14 2015 00:37:16 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 12 Mar 2015 09:10:16 +0100, jerzu napisał(a): On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata wrote: Gdybyś lał fabryczne dodatki, to miałby już 18 lat i milion km ;) 53 |
Data: Marzec 14 2015 09:37:36 | Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON | Autor: Trybun | W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze: WypowiadajÄ siÄ sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego siÄ nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosowaÄ olej silnikowy o TBN ok. 8 lub wiÄcej, z dodatkami myjÄ cymi. Te parametry spełniajÄ markowe oleje full syntetic. W Internecie sÄ informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w zwiÄ zku z czym nie ma wystarczajÄ co dobrych właĹciwoĹci smarujÄ cych. StosujÄ też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklÄtych przez niektórych dodatków. Nie mam zwiÄ zku z jakÄ kolwiek formÄ sprzedaży dodatków. Tak, właĹnie o taka opiniÄ mi głównie chodziło. DziÄki. |