Omega B FL MV6?
1 | Data: Maj 25 2010 18:04:53 |
Temat: Omega B FL MV6? | |
Autor: Lewis | Witam. 2 |
Data: Maj 25 2010 18:31:35 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: BartekK | W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze: Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999rNiektóre egzemplarze rdzewiejÄ na rogach drzwi, przy krawÄdziach nadkoli itp. Ale jest dużo lepiej niż w modelach omegi <98r (ocynk). Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?Nie powinien połykaÄ. Mankamenty typowe - czasem popuszcza wodÄ trójnik z tyłu silnika (pod podszybiem), do którego dojĹcie jest fatalne. Czasem popuszcza olej chłodnica oleju, umieszczona na górze bloku silnika (zatopiona w wodzie) pomiÄdzy głowicami, dojĹcie fatalne. Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziejRaczej dużo bardziej niezawodna Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?dałem jakieĹ 1200zł za kompletny remont (wszystkie gumki, silentblocki, wahaczowe Ĺmieci, koĹcówki drÄ żki itp). Zawieszenie nie różni siÄ w MV6 niczym od innych wersji silnikowych, poza ewentualnym nivo-matem w kombi (automatyczna regulacja wysokoĹci tyłu) JakieĹ szczególne przypadłoĹci tych aut? Problemy z elektrykÄ ? WadyZnikajÄ ce linie na wyĹwietlaczu komputera pokładowego (naprawialne, regeneruje siÄ to), padajÄ cy wybierak elektryczny od automatu (naprawialne, woda siÄ dostaje od dołu, wystarczy rozebraÄ, wyczyĹciÄ, przesmarowaÄ i działa jak nowy), sterowania klimatronika (a dokładniej to problemy z serwomotorkami, które sterujÄ nadmuchami, i czasem przez chwilÄ zawieje zimnym bo sie zawiesiła jakaĹ klapka, po chwili siÄ samoskalibruje i działa ok), czasem lubi pać sobie czujnik położenia wału (silnika, nie wałków rozrzÄ du) - przerywa lub całkiem gasnie na gorÄ cym, i nie odpali, jest dostÄpny od dołu, lekko przewalone dojĹcie, koszt ~100zł Most ze szperÄ , domyĹlam siÄ ze dużo radoĹci sprawia ale jak siÄ tymJesteĹ pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od manuala, półosie też sÄ cieĹsze) ZimÄ tym autem jeździ siÄ wspaniale, choÄby ze wzglÄdu na masÄ (a TC ogranicza moc wiÄc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrÄ kontrolÄ - po wyłÄ czeniu TC bez problemu da siÄ jechaÄ poĹlizgiem 45' do kierunku jazdy i mieÄ pełnÄ kontrolÄ nad tym gdzie sie jedzie :) -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 3 |
Data: Maj 25 2010 18:44:50 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Lewis | Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomoĹci Most ze szperÄ , domyĹlam siÄ ze dużo radoĹci sprawia ale jak siÄ tymJesteĹ pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od manuala, półosie też sÄ cieĹsze) MówiÄ o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie. DziÄki za solidne i szybkie wytłumaczenie wszystkiego. A słuchaj w wersji sedan jest nivo? Standardowe zawieszenie tzn. jakie, bo bladego pojÄcia nie mam o omedze, wielowahacze czy stary poczciwy mcpershon? -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 4 |
Data: Czerwiec 04 2010 11:06:18 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Lewis pisze: MówiÄ o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie. Most bywa ze szperÄ . Ĺatwo poznaÄ. Kiedy siÄ rusza jednoczeĹnie ostro skrÄcajÄ c czuÄ jakby z tyłu coĹ pulsowało. SwojÄ drogÄ jeĹli most wymieniony to ja bym był ostrożny. A słuchaj w wersji sedan jest nivo? Tak. ProszÄ zajrzeÄ na tylne amortyzatory. Jak majÄ zwijane gumy na tłoczyskach to sÄ poziomowane. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotÄ zapytaÄ mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal Ĺmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 5 |
Data: Maj 25 2010 19:33:33 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Szymon Machel |
ZimÄ tym autem jeździ siÄ wspaniale, choÄby ze wzglÄdu na masÄ (a TC ogranicza moc wiÄc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrÄ kontrolÄ - po wyłÄ czeniu TC bez problemu da siÄ jechaÄ poĹlizgiem 45' do kierunku jazdy i mieÄ pełnÄ kontrolÄ nad tym gdzie sie jedzie :) Zgadzam siÄ ze wszystkim co napisałeĹ oprócz tekstu powyższego. W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylÄ dowała w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaĹ iluzja, wiÄcej szkodzi niż pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy siÄ to podoba (mnie nie) ale można wyłÄ czyÄ :) JeżdżÄ czÄsto na narty wiÄc wiem o czym piszÄ. Ogólnie radocha z jazdy duża, po Ĺliskim i w Ĺniegu taka sobie. Jak przesiadłem siÄ na Octavie to dopiero zobaczyłem jak siÄ auto zachowuje np. w kopnym Ĺniegu - tak gdzie OmegÄ nie wjeżdżałem SkodziankÄ pakujÄ siÄ w zaspÄ i nawet nie myĹlÄ, że mogÄ z niej nie wyjechaÄ. No ale power nie ten, szkoda :( Zdrufko Szymon 6 |
Data: Maj 25 2010 19:35:39 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Lewis | Użytkownik "Szymon Machel" napisał w wiadomoĹci Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomoĹci No właĹnie, wczeĹniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj na ziemi, teraz może byÄ ból... Ale kolce założyÄ i może jakoĹ da rade. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 7 |
Data: Czerwiec 04 2010 10:02:52 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Ciapul | W dniu 2010-05-25 19:35, Lewis pisze: No właĹnie, wczeĹniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj Oj. Przesiadka z quattro w oĹkÄ nie jest fajna. JeżdżÄ c 4x4 nie zwraca siÄ uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skrÄca, rusza :) A potem człowiek przesiada do oski i zastanawia siÄ co jest nie tak :) 8 |
Data: Czerwiec 04 2010 22:19:16 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: DoQ | Ciapul pisze: Oj. Przesiadka z quattro w oĹkÄ nie jest fajna. JeżdżÄ c 4x4 nie zwraca siÄ uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skrÄca, rusza :) A potem człowiek przesiada do oski i zastanawia siÄ co jest nie tak :) Maciek? :) Pozdrawiam Pawel 9 |
Data: Maj 25 2010 21:32:50 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: BartekK | W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze: Fakt, ja też jeżdzÄ z TC wyłÄ czonym, bo mi tak wygodniej, ale np żonie wygodniej z włÄ czonym bo nie wyczuwa uĹlizgu tyłu dopóki nie jedzie bokiem.ZimÄ tym autem jeździ siÄ wspaniale, choÄby ze wzglÄdu na masÄ (a TCZgadzam siÄ ze wszystkim co napisałeĹ oprócz tekstu powyższego. A co do jazdy, nie wiem, może mamy różne auta albo Ĺnieg, ale tÄ omegÄ z podłymi zimówkami bez łaĹcuchów (choÄ czesi dziwnie siÄ patrzeli) wjechałem poprzedniej zimy na Pradziada, przejechałem różne wielkie zaspy, wykopywałem siÄ z 20cm dołów w ujeżdzonym zamarzniÄtym błocie (gdzie prawie wisiałem na podwoziu) itd. Fakt że szybko zaczyna siÄ ĹlizgaÄ (z wyłÄ czonym TC), i wiele zakrÄtów pokonuje siÄ z lekkim uĹlizgiem, ale za to jest pedałem gazu w pełni kontrolwalny ten uĹlizg (z manualnÄ skrzyniÄ byłoby lepiej, ale redukcja na 2 w automacie i też daje radÄ), i przy użyciu odpowiedniego powera - głÄboko Ĺnieg kopie i jedzie Ĺwietnie. Im bardziej kopie tym lepiej idzie, w przeciwieĹstwie do przednionapÄdówek które w tym samym miejscu kopały sobie coraz wiÄkszy wygładzony dołek (bo im bardziej gazowane - tym bardziej przód odciÄ żany a tył nadal tak samo w Ĺniegu siedzi), i równoczeĹnie traciły sterownoć z okazji mieszania kołami kierujÄ cymi w miejscu... Może zbyt delikatnie jÄ traktowałeĹ? Mi po przejazdach po solidnym Ĺniegu z ostrym kopaniem dołów itp TC Ĺwieciło bez przerwy i zgłaszało awariÄ - totalnie zabite czujniki błotem Ĺniegowym, dopiero po paru km po suchym asfalcie siÄ oczyĹciły i samonaprawiły. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 10 |
Data: Maj 25 2010 22:40:35 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
Zaraz, wrzuciłeĹ małżonkÄ do bagażnika dla poprawienia rozkładu masy? ;) NMSP. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 11 |
Data: Maj 25 2010 22:11:32 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: bratPit | Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r o większości rzeczy koledzy napisali, natomiast moim zdaniem automat w Omedze to jedna wielka pomyłka - w sensie tym że to chyba? jakaś amerykańska stara konstrukcja, generalnie z automatem to auto nie jeździ, ręczna skrzynia z tym samym silnikiem daje znacznie lepsze osiągi i jak mi się podobają auta z automatem to Omegi z aut. skrzynią bym nie kupił, problemów z mostami tylnymi nie było, niezależnie od tego czy były z ograniczonym poślizgiem czy bez niego, ...no kojarzę jedną wymianę mostu przy przebiegu > 400kkm, jeżeli chodzi o zawieszenie to jest to stara konstrukcja, jeszcze z drążkiem środkowym, czterema końcówkami, upierdliwe bywają na naszych gorszych drogach tuleje wahacza bo dwie (z czterech ) są hydro, nawet z oryginału nie są drogie ZTCP coś ponad 100zł/szt, ale potrafią na gorszych drogach lecieć co 20kkm, tyle ode mnie, brat 12 |
Data: Maj 25 2010 22:46:06 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Jurand |
Witam. Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy. Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje np. brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN. Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą... Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;) Jurand. 13 |
Data: Maj 25 2010 22:44:58 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Lewis | Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości 12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 14 |
Data: Maj 25 2010 22:50:42 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Jurand |
Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999rZawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami naprawy. No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy są błędy od skrzyni biegów i tyle. Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100. Jurand. 15 |
Data: Maj 25 2010 22:53:32 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Jurand | Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości 12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra, climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie nie poniszczony. Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy. Jurand. 16 |
Data: Czerwiec 04 2010 11:24:39 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Jurand pisze: Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy. Jak bym radził udać się na oględziny z czujnikiem grubości lakieru i podstawową wiedzą jakie wartości są niebezpieczne. To że będzie lakierowanu to bankowo, ale jak szpachla to po zimie max dwóch będzie rdza. Koszt naprawienia takich rzeczy jest wysoki. Proponują zwracać baczną uwagę na szczeliny między klapami a błotnikami, symetryczność lamp. Szczeliny fabryczne są wszystkie równie. Pół centymetra różnicy np między lewym reflektorem a masą i prawym to ślad po dzwonie. Poza tym standardowa rzecz czyli daty produkcji szyb. Jak auto jest podejrzanie tanie to trzeba być ostrożnym podwójnie. Minę kupić bardzo łatwo. Wycieki oleju w okolic silnika to słabe uszczelnienia chłodnicy oleju która jest między cylindrami. Głupie miejsce. Koszt oryginalnych uszczelek 100 zł, robota również parę złotych. PS. Jeśli to auto z moich okolic to proszę zmnie zagadnąć poza grupą mogę pomóc w oględzinach. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 17 |
Data: Maj 25 2010 22:54:16 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Lewis | Użytkownik "Jurand" napisał w wiadomości Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości Poprzednie auto miało na poziomie 16 nawet do 20 nie przeraża mnie to :) -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 18 |
Data: Czerwiec 04 2010 11:18:47 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Jurand pisze: Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100. Nie wiem jak wersja X30XE, ale mój Y32SE zimą w cyklu mieszanym 80% miasto łyka 11,2. Żuzycie jak przyspawane, nawet nie drgnie. Trasa rozsądne prędkości ok 120 km nigdy nie przekroczył 8-9 l, ok 140-160 km do 9-10l. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 19 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:23:24 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Grzegorz PrÄdki | W dniu 2010-06-04 11:18, Tom01 pisze: Jurand pisze: Moze napisz jakie miasto, bo w takich duzych, wojewodzkich to 11l/100km pali 1,6 benzyna. 20 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:29:47 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Grzegorz PrÄdki pisze: Moze napisz jakie miasto, bo w takich duzych, wojewodzkich to 11l/100km pali 1,6 benzyna. Jestem z B-stoku. Wiem ile pali 1.6L, miałem parÄ aut w życiu. Miałem też kilka 3-litrowych. Ten jest zdecydowanie najoszczÄdniejszy. 11,2 stoi u mnie uĹredniane od około 4 tys km. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotÄ zapytaÄ mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal Ĺmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 21 |
Data: Maj 25 2010 22:58:45 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: megrims | W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze: Witam.omega........ :) Omegami w latach 1995 - 2003 zrobiłem jakieś 450.000 km. Jakie mam opinie: 1.Omega to bardzo wygodne auto i bezpieczne auto. Jedną z omeg, którą miałem skasowałem gdyż zasnąłem za kierownicą. Jaśki, napinacze.. i napis na komputerze "coolant level check". :D Ale drzwi się otwierały i zamykały bez problemu, poobijany byłem bez złamań i bez leczenia szpitalnego ani ambulatoryjnego. Omega bardzo bezpiecznym autem w krasztestach jest. 2.Przy silniku X30XE miałem problemy z uszczelką pod kolektorem wydechowym. I tam są takie jaja, aby to rozebrać, ze nie pytaj. 3.Na polskich drogach łączniki stabilizatorów i tuleje metalowo- gumowe w tym aucie - 50.000 km i do wymiany. 4.Skrzynie są GM'a były używane w BMW E36. Jeśli nie przegrzejesz, to polata bez problemu. O przelotach typu Belin-Frankfurt i cały czas ile przepisy pozwalają to zapomnij. Dwa razy zagotowałem olej w skrzyni - nie fajne. Miałem pierwsza omege A C20NE w automacie, ale nie pamiętam czy to ta sama skrzynia co w C FL 3.0 Automat. Przy A C20NE wymiana filtrowi oleju co 60kkm. Tak około 13 lat temu koszt kilkaset złotych w ASO. Dzisiaj nie wiem. 5. Końcowy tłumik w omedze wystarczał mi na 60000. Lubiły gnić. 6. Można założyć dodatkową chłodnice oleju do skrzyni. 7. Przy przebiegu powyżej 200.000 zaczynały się jajca z drobiazgami: czujniki, wężyki, przyciski na konsole - dużo drobnych problemów. 8. Przy przebiegu 150.000 km należy przemyć myjką ciśnieniową chłodnice. Lubi się zapchać kurzem, muchami i piachem i możliwe przegrzanie silnika. Wtedy pierścienie do wymiany, ale nic poza tym. 212 KM z 3.0V6 to w dzisiejszych czasach mało. X30XE to mało wysilona jednostka. 9. Omega to nie auto dla kata - raczej do spokojnej jazdy. Polecam, bo bardzo wygodne, bezpieczne i wdzięczne auto. pozdrawiam. 22 |
Data: Czerwiec 04 2010 11:12:56 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Lewis pisze: Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet? Nie ma wersji MV6 w BFL. Odpowiednik MV6 po liftingu ma silnik Y32SE. Olej bierze ale mało. Porównywałem do podobnego silnika w nowej Skodzie SuperB i bierze mniej. Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej niezawodna? Skrzynia w wersji 4 bioegowej niezawodna, w 5 biegowej po 2002 roku bardziej komplikowana. Spec od skrzyń mówi że częściej tejue robi. Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie? Zawieszenie klasyczne, koszty napraw standardowe. Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Kłania się Euro3 i duża wrażliwość na nieprawidłowości w emisji spalin. W wersji Y32SE są wstępne katalizatory które po 100 tys są wg ECU silnika trupami a wymiana to 4 tys zl za stronę bo występuje rura od razu z kompletem katalizatorów. W wersji 3 litrowej ich nie ma i problemu też. Tak jak ktoś napisał czujnik położenia wybieraka skrzyni pada po ok 10 latach. Nowy oryginalny ok 900 zł. Naprawa jest bezsensowna bo wyżarte ścieżki. Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym poruszać zimą... Jak każdym innym ciężkim autem z napędem na tył. Myślenia nic nie zastąpi. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 23 |
Data: Czerwiec 04 2010 16:50:10 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Jurand |
Lewis pisze: Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0. Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie? Drogie amory z regulacją siły tłumienia. Można włożyć standartowe. Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady fabryczne? Lubię takie samochody ;) W wersji 3 litrowej ich nie ma i problemu też. Ale takie chyba bardziej. Jurand. 24 |
Data: Czerwiec 04 2010 21:54:09 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Jurand pisze: Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0. MV6 to nazwa handlowa flagowego modelu. Po facelifcie symbol zlikwidowany i flagowym modelem został 3,2 V6 bez żadnych dodatkowych oznaczeń. Drogie amory z regulacją siły tłumienia. Można włożyć standartowe. Bez przesady. W ub roku kupiłem nowe pompowane GM za ok 250 zł/szt. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 25 |
Data: Czerwiec 04 2010 22:03:03 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: bratPit |
Hmm no to ja mam MV6 po lifcie (2000 rocznik) i ma silnik 3.0. pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w wersji po FL, brat 26 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:26:00 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | bratPit pisze: pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w wersji po FL, Tak oczywiście, tylko przestał być flagowym modelem. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 27 |
Data: Czerwiec 07 2010 21:02:35 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: bratPit |
pomijając filozofię nazewnictwa wyposażenia występował silnik X30XE w sorry ale tak się składa, że pracowałem w tym okresie jako sprzedawca w Oplu i co nieco pamiętam, było tak przez pewien czas po FL występował silnik X30XE wraz z najwyższą wersją wyposażenia, później przyszedł czas na zmiany ekologiczne [od MY2002] i Y32SE zastąpił X30XE, zatem występowały na rynku X30XE po FL w wersji Executive bo tak ona na PL rynku się nazywała i kosztowały w okolicach roku 2001 ca. 155 kzł (sedan), brat 28 |
Data: Czerwiec 07 2010 23:40:24 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-06-07 21:02, bratPit pisze: bo tak ona na PL rynku się nazywała Fajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 29 |
Data: Czerwiec 08 2010 17:49:39 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: bratPit |
bo tak ona na PL rynku się nazywała ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę, podobnie Frontera 3.2 (tylko takie były) wówczas kosztowała coś ponad 160kzł o_O brat 30 |
Data: Czerwiec 08 2010 18:30:05 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: ąćęłńóśźż | Przy czym jeśli były "na firmę", to co ich to obchodziło... 31 |
Data: Czerwiec 08 2010 20:35:07 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: bratPit |
> ba, wyobraź sobie, że byli tacy co kupowali te auta za tę kwotę, możesz rozwinąć bo nie łapię? poza tym, że mieli o VAT taniej, brat 32 |
Data: Czerwiec 08 2010 17:52:58 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: DoQ | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: bo tak ona na PL rynku się nazywałaFajna utrata wartości - 9 lat i ~90% w pizdu. Takiej to chyba nawet Daewoo nie ma. ;) Tiaa.. :) Obczaj wlascicieli S500, ktore po 9latach kosztuje jakies 50-55kpln :) To dopiero utrata wartosci:) Pozdrawiam Pawel 33 |
Data: Czerwiec 08 2010 22:56:47 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-06-08 17:52, DoQ pisze: Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Wiesz, ja tam widzę subtelną różnicę między dość wysokim modelem Meśka, a Oplem, który w kręgach użytkowników S500 pewnie będzie po prostu plebejski. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 34 |
Data: Czerwiec 08 2010 23:26:58 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: DoQ | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Wiesz, ja tam widzę subtelną różnicę między dość wysokim modelem Meśka, a Oplem, który w kręgach użytkowników S500 pewnie będzie po prostu plebejski. ;) No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-) Pozdrawiam Paweł 35 |
Data: Czerwiec 09 2010 00:28:54 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-06-08, DoQ wrote: No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies A miesięczny tylko 72 pln... Krzysiek Kiełczewski 36 |
Data: Czerwiec 09 2010 09:52:20 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: DoQ | Krzysiek Kielczewski pisze: No coz... Na plebejskim Oplu moczysz jakies 140kpln, na klasie S jakies 400kpln. Kto więcej frajerzy na PLNach chyba widać ;-)A miesięczny tylko 72 pln... Ale nie jest tak jak napisalem? Najwięcej traci ten który kupi nowy samochod za kilkaset tysięcy. Pozdrawiam Paweł 37 |
Data: Czerwiec 09 2010 10:36:02 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Lewis | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości Krzysiek Kielczewski pisze: Ale panie nowy z salonu na gwarancji nic się nie psuje... szczegół że ktoś kto kupi używany za 20% ceny nowego dołoży do niego drugie tyle i wymieni wszystko co się da, będzie spokojnie jeździć kolejne 5lat... No ale nowy!!! A że trzeba płacić za każdą usterkę której nie przewiduje tzw gwarancja 3 razy więcej niż w aucie które bez żadnych problemów naprawisz w normalnym warsztacie to już nikt nie wspomina. Owszem kogoś kogo stać na auto za 400kzł z salonu nie przejmuje się utratą jego wartości czy serwisem za ogromną kasę... Mnie nie stać. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 38 |
Data: Czerwiec 04 2010 16:49:25 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Lewis | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości Witam. Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka... A saab-em ktoś jeździ? ;) -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 39 |
Data: Czerwiec 04 2010 18:20:45 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-06-04 16:49, Lewis pisze: Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;) Może być też e34 w tej wersji, z końca produkcji. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 40 |
Data: Czerwiec 04 2010 21:15:58 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Jurand |
W dniu 2010-06-04 16:49, Lewis pisze: Nom i przygotuj się na spalanie 18-20/100 ;) Jurand. 41 |
Data: Czerwiec 04 2010 22:56:58 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-06-04 21:15, Jurand pisze: Poszukaj sobie e39 540iA. Taka moja skromna sugestia. ;) Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale... Swego czasu, na spot pmsowy w WRC (na dachu GD) przyjechał gość 540iA e39. Na komputerze miał spalanie średnie w okolicach 14,5-14,7. I z tego co pamiętam, było to spalanie z dystansu pow. 10kkm. W tym jak twierdził, sporo jazdy miejskiej. No niech nawet ten komputer przekłamuje o litr, to i tak chyba znośnie jak na prawie 290-konne auto, dość ciężkie i z rwd. Poza tym, Lewis chyba liczy się ze sporym spalaniem. A do wyboru ma też kilka innych, "mniejszych" silników, które dadzą i tak frajdę z jazdy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 42 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:16:53 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Jurand |
W dniu 2010-06-04 21:15, Jurand pisze: Jakbym nie miał takiego modelu (540 iA, buda E34) to bym może i wierzył ;) Spalanie średnie - da się zamknąć w 15/100. Ale miejskiego - zapomnij. Tak samo jak nie da się spalania miejskiego w takim np. A8 4.2 zamknąć w 18/100. Jurand. 43 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:14:42 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: DoQ | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale... E39 528 manual, stołeczne korki, restart naliczania co tankowanie 14,5-15,5l/100km. Ale jak komus 4litry pali mniej to szacun :) Pozdrawiam Pawel 44 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:24:59 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-06-04 23:14, DoQ pisze: Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Wiesz, wszystko zależy ile tam było jazdy miejskiej, a ile poza. W trasie mogło palić 12, a w mieście 17 i średnia wyszła, jaka wyszła. :) Niemniej jednak - spalanie z większego dystansu chyba nieco więcej mówi o ogólnych kosztach jazdy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 45 |
Data: Czerwiec 04 2010 21:55:26 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Tom01 | Lewis pisze: Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który miałem na oku ma ich kilka... Auto ma awaryjność w normie. Plusem jest ogromna popularność i łatwa dostępność części. -- Tomasz Jurgielewicz Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne? Masz problem z kolorem? Wal śmiało! monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif 46 |
Data: Czerwiec 04 2010 23:38:04 | Temat: Re: Omega B FL MV6? | Autor: Krzysztof 45 | Lewis napisał(a): Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych upierdliwych usterek których nie znoszę.Kwestia ile to auto miało właścicieli i jak o nie dbali. Ja o Omedze złego słowa nie powiem. Brachol z 5 lat pomyka 2,5 V6 Warsztat widzi tylko z tytułu spraw eksploatacyjnych. Kilka razy był z jakąś duperelą typu czujnik położenia wału, klima, tłumik... Ja od dwóch lat pomykam FL(C) 2,5DTI i tylko sprawy eksploatacyjne. Omege polecam. -- Krzysiek |