Witam grupe
Mam Opla Omege z 98 roku, silnik 2.0 16 zaworowy. Objaw jest taki:
tuz po zapaleniu auta (ale tylko jak jest zimny) spod maski slychac lekkie rzezenie i obroty silnika faluja, tak jakby cos hamowalo silnik, przygasaja wszystkie podswietlenia. Otwieram maske, patrze na pasek i widac ze w momencie kiedy silnik zwalnia kolko napinacza wychyla sie o okolo 1,5 do 2 cm. Tak jakby pasek sie naciagal lub luzowal. Taka sytuacja trwa okolo minuty, cos hamuje silnik na sekunde, poltora, pozniej z sekunde, dwie jest dobrze i znowu cos hamuje silnik. Jak mowie cala sytuacja trwa okolo minuty i tylko na zimnym silniku. Jak jest cieply to wszystko ok.
O czym moze to swiadczyc, rozrzad byl wymieniany 30 tys temu. Auto ma klimatyzacje, abs, wspomaganie.
Mial ktos podobny objaw? Prosze o info co sie stanie jak peknie pasek w tym silniku.
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
-- 
pozdrawiam
Artur Wojtkowski
| 2 | 
Data: Grudzien 23 2006 02:00:59 | 
| Temat: Re: Opel Omega 2.0 16V - dziwny objaw | 
| Autor: BartekK  | 
II Artur II napisał(a): 
 przygasaja wszystkie podswietlenia. Otwieram maske, patrze na pasek i widac ze w momencie kiedy silnik zwalnia kolko napinacza wychyla sie o okolo 1,5 do 2 cm. Tak jakby pasek sie naciagal lub luzowal. Taka sytuacja trwa okolo minuty, cos hamuje silnik na sekunde, poltora, pozniej z sekunde, dwie jest dobrze i znowu cos hamuje silnik. Jak mowie cala sytuacja trwa okolo minuty i tylko na zimnym silniku. Jak jest cieply to wszystko ok. 
O czym moze to swiadczyc, rozrzad byl wymieniany 30 tys temu. Auto ma klimatyzacje, abs, wspomaganie. 
 
Na pasku co masz napedzane? Alternator, pompe od wspomagania, pompe od klimy. Sprawdz z wylaczona klima czy nadal to wystepuje. Normalne jest ze zaraz po odpaleniu alternator daje duzo wieksze obciazenie na pasek - bo musi doladowac to co zjadl rozrusznik. Bycmoze wlacza ci sie pompa od klimy. 
Tyle ze silnik nie powinien ci zwalniac - komputer powinien umiec uchylic przepustnice silnikiem krokowym i skompensowac wzrost obciazenia. Na poczatek stawialbym na przeczyszczenie tego elementu.
 
--  
| Bartlomiej Kuzniewski 
|   GG:23319  tel +48 696455098   http://drut.org/
|  http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
| 3 | 
Data: Grudzien 23 2006 09:45:19 |  | Temat: Re: Opel Omega 2.0 16V - dziwny objaw |  | Autor: II Artur II  |  
 
Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości  
 Na pasku co masz napedzane? Alternator, pompe od wspomagania, pompe od klimy. Sprawdz z wylaczona klima czy nadal to wystepuje. Normalne jest ze zaraz po odpaleniu alternator daje duzo wieksze obciazenie na pasek - bo musi doladowac to co zjadl rozrusznik. Bycmoze wlacza ci sie pompa od klimy. 
Tyle ze silnik nie powinien ci zwalniac - komputer powinien umiec uchylic przepustnice silnikiem krokowym i skompensowac wzrost obciazenia. Na poczatek stawialbym na przeczyszczenie tego elementu. 
 
Witaj BartekK 
Zrobilem tak jak mowisz, wylaczylem kompletnie klime zeby wykluczyc ten element, bez zmian, dalej zwalnia. W tym czasie probowalem jeszcze ruszac kierownica zeby wykluczyc pompe wspomagania, bez zmian. Pozostaje jeszcze alternator, pompa wody i rolka napinacza. Chyba ze jeszcze jest cos w tym ukladzie ale nie pamietam.
 
--  
pozdrawiam 
Artur Wojtkowski
  |  |