Grupy dyskusyjne   »   Opel kadett 1.3 i turbina

Opel kadett 1.3 i turbina



1 Data: Grudzien 31 2006 12:28:26
Temat: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: jacknn 

Witam

Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i chciałbym
sobie poeksperymentować na nim, a mianowicie na początek chcialbym zalożyć
turbinę i takie moje pytanie, może ktoś ma doświadczenie w takich
przeróbkach i jaką turbine byście polecali, z ktorą było by najmniej
kłopotów i nie zaszkodziła by zbyt duzym ciśnieniem silnika.

Pozdrawiam



2 Data: Grudzien 31 2006 12:47:40
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Mlody 

Użytkownik "jacknn"  napisał w wiadomości

Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i
chciałbym sobie poeksperymentować na nim, a mianowicie na początek
chcialbym zalożyć turbinę i takie moje pytanie, może ktoś ma doświadczenie
w takich przeróbkach i jaką turbine byście polecali, z ktorą było by
najmniej kłopotów i nie zaszkodziła by zbyt duzym ciśnieniem silnika.

Sens zakładania do podstawowego w danym modelu silnika zwłaszcza jak jest to
stare 1.3 jest taki sam jak zakładanie turbiny do odkurzacza ;)
Będzie z tego trochę więcej hałasu a efekty mizerne i niespółmnierne do
kosztów.
Gdybyś miał Kadett'a z jakimś dużym silnikiem - 1.8 albo 2.0 to wtedy może
uturbianie go miało by jakiś sens, chociaż ekonomicznie też by się raczej to
nie opłacało.
Założenie turbiny w silniku który jej nigdy nie miał nie jest takie proste
jak NFS'ie Underground'zie nie robi się kilk-klik i jest turbina, w
rzeczywistości do dość kosztowna i czasochłonna operacja.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

3 Data: Grudzien 31 2006 12:57:38
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: JBART 

Gdybyś miał Kadett'a z jakimś dużym silnikiem - 1.8 albo 2.0 to wtedy może
uturbianie go miało by jakiś sens, chociaż ekonomicznie też by się raczej
to nie opłacało.
Założenie turbiny w silniku który jej nigdy nie miał nie jest takie proste
jak NFS'ie Underground'zie nie robi się kilk-klik i jest turbina, w
rzeczywistości do dość kosztowna i czasochłonna operacja.

Ano wlasnie.
Chyba lepiej zmienic silnik, albo nawet samochod. Przy czym te druga wersje
polecam :)

--
Jarek

4 Data: Grudzien 31 2006 13:07:45
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: V-Tec 

JBART napisał(a):

Gdybyś miał Kadett'a z jakimś dużym silnikiem - 1.8 albo 2.0 to wtedy może uturbianie go miało by jakiś sens, chociaż ekonomicznie też by się raczej to nie opłacało.
Założenie turbiny w silniku który jej nigdy nie miał nie jest takie proste jak NFS'ie Underground'zie nie robi się kilk-klik i jest turbina, w rzeczywistości do dość kosztowna i czasochłonna operacja.

Ano wlasnie.
Chyba lepiej zmienic silnik, albo nawet samochod. Przy czym te druga wersje polecam :)

jacknn chce poeksperymentować, nie brońcie mu. Jacknn: musisz założyć, że to nie będzie raczej łatwe, niekoniecznie tanie, a efekt też nie wiadomo jaki. No i ja bym z góry założył tego opla na straty ;) Jeśli to ma być bardziej zabawa i zdobywanie doświadczeń, to ok, bo dobrego GTI to z tego kadetta nie będzie - lepiej już, jak piszą koledzy - zmienić auto.

W.

5 Data: Grudzien 31 2006 13:10:46
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Tomasz Królikowski 



Ano wlasnie.
Chyba lepiej zmienic silnik, albo nawet samochod. Przy czym te druga
wersje polecam :)


Przy obecnych cenach kadetow jesli sprzedasz swojego w jakim by nie byl
stanie i kupisz gsi
to jesli sie nie myle i tak bedzie to pare razy tansze niz kombinowanie z
turbo, wymiana kolektora
no i zyskiem ilu 30 km?
Pozdrawiam, TK

6 Data: Grudzien 31 2006 13:39:59
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: jacknn 

To ma być eksperyment i zbawa a nie unowocześnianie na siłę auta, wiem że
mogę kupic od razu GSI, ale jak to frajda jeśli coś samemu się nie zrobi.

Mam auto i szkoda sprzedawać bo jest w świetnym stanie a kasy się nie
nabiorę a może fajne autko stworzę sobie do weekendowych wypadów. Mam inne
normalne auto do poruszania się, a to chcę potraktować jako takie hobby w
wolnym czasie.

Pozdrawiam

Użytkownik "jacknn"  napisał w wiadomości

Witam

Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i
chciałbym sobie poeksperymentować na nim, a mianowicie na początek
chcialbym zalożyć turbinę i takie moje pytanie, może ktoś ma doświadczenie
w takich przeróbkach i jaką turbine byście polecali, z ktorą było by
najmniej kłopotów i nie zaszkodziła by zbyt duzym ciśnieniem silnika.

Pozdrawiam


7 Data: Grudzien 31 2006 15:22:56
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Darek S-ki 


jacknn napisał(a):

> Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i
> chciałbym sobie poeksperymentować na nim, [...]

Załóż sobie raczej NOS ( http://tuninguj.com.pl/nitro.php ) a efekty
bedziesz miał raczej zadowalające przy ograniczonych kosztach ...


--
Pozdrawiam
Darek S-ki

8 Data: Styczen 01 2007 21:09:40
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: J.F. 

On 31 Dec 2006 07:22:56 -0800,  Darek S-ki wrote:

jacknn napisał(a):
> Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i
> chciałbym sobie poeksperymentować na nim, [...]

Załóż sobie raczej NOS ( http://tuninguj.com.pl/nitro.php ) a efekty
bedziesz miał raczej zadowalające przy ograniczonych kosztach ...

Nos jest na ile - na minute pracy ?

A grozi tak samo - uszkodzeniem silnika, skrzyni biegow, moze
nawet zerwaniem przegubow.

Nie byloby prosciej wymienic caly naped z przodu, skoro kadecik
taki dobry ? [silnik, skrzynia, poloski, kola, hamulce, sprezyny,
amory - to sie wyciaga wszystko razem ]


J.

9 Data: Styczen 01 2007 21:52:41
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

J.F. napisał(a):

Nie byloby prosciej wymienic caly naped z przodu, skoro kadecik taki dobry ? [silnik, skrzynia, poloski, kola, hamulce, sprezyny,
amory - to sie wyciaga wszystko razem ]

SWAP byłby możliwy i w miarę łatwy ale tylko na silnik 1,6... większe bez konkretnych zmian nie wejdą (z tego 1,6 masz okolo 100 KM zawsze to troszke wiecej niż z 1,3 a i z 1,6 latwiej coś więcej wycisnąć :-) )

Oczywiście dla chcącego nic trudnego:wstawisz i 2,0 ale bez spawarki i dobrego blacharza się nie obejdzie.

Oprócz wymiany silnika,skrzyni, osprzętu i elektryki musisz też wzmocnić "budę" żeby silnik Ci nie wyjechał przez chłodnicę ;-)

Pozdrawiam R.

--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

10 Data: Styczen 02 2007 03:19:42
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: J.F. 

On Mon, 01 Jan 2007 21:52:41 +0100,  R. wrote:

J.F. napisał(a):
Nie byloby prosciej wymienic caly naped z przodu, skoro kadecik
taki dobry ? [silnik, skrzynia, poloski, kola, hamulce, sprezyny,
amory - to sie wyciaga wszystko razem ]

SWAP byłby możliwy i w miarę łatwy ale tylko na silnik 1,6... większe
bez konkretnych zmian nie wejdą (z tego 1,6 masz okolo 100 KM zawsze to
troszke wiecej niż z 1,3 a i z 1,6 latwiej coś więcej wycisnąć :-) )

Oczywiście dla chcącego nic trudnego:wstawisz i 2,0 ale bez spawarki i
dobrego blacharza się nie obejdzie.
Oprócz wymiany silnika,skrzyni, osprzętu i elektryki musisz też wzmocnić
"budę" żeby silnik Ci nie wyjechał przez chłodnicę ;-)

Jesli mnie skleroza nie myli to kadet GSI mial 2.0 fabrycznie.
Bude tez mial inna ?

J.

11 Data: Styczen 02 2007 09:43:04
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

J.F. napisał(a):

Jesli mnie skleroza nie myli to kadet GSI mial 2.0 fabrycznie.
Bude tez mial inna ?

Kade GSI miał jak sam napisałeś fabrycznie 2,0. czyli miał od razu przeystosowane miejsce pod klapa na taki silnik. Jak juz pisałem wczesniej silniki od 1,8 wzwyż to silniki typu BIG BLOCK do tego skrzynia f16, przdnie zawieszenie, przeguby itd... wiec naprawde duzo roboty. Przerabiałem ten temat juz kilka razy w swojej corsie. Mam silnik 1,2 i wszystkie smallblocki(oczywiscie te starsze) wchodzą po przerobieniu tylko 1 łapy . Reszta to już dobry blacharz i spawacz no i elektryk oczywiście :-)

Pozdrawiam R.

--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

12 Data: Styczen 02 2007 10:57:52
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: J.F. 

On Tue, 02 Jan 2007 09:43:04 +0100,  R. wrote:

J.F. napisał(a):
Jesli mnie skleroza nie myli to kadet GSI mial 2.0 fabrycznie.
Bude tez mial inna ?

Kade GSI miał jak sam napisałeś fabrycznie 2,0. czyli miał od razu
przeystosowane miejsce pod klapa na taki silnik.

Klapa byla inna ?

Jak juz pisałem
wczesniej silniki od 1,8 wzwyż to silniki typu BIG BLOCK do tego
skrzynia f16, przdnie zawieszenie, przeguby itd... wiec naprawde duzo
roboty.

Ale ja to chce jak w fabryce - odkrecic kielichy amorow,
wahacze od budy, lapy od silnika, przekladnie kierownicza ..
i wyjac caly zespol napedowy.

Pozostaje pytanie czy punkty mocowania pasuja.

J.

13 Data: Styczen 02 2007 14:51:34
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

J.F. napisał(a):

Klapa byla inna ?

Klapa była ta sama ale pod klapą już bylo inaczej-pisałem o tym wczesniej  - wszystkie łapy nie pasują



Ale ja to chce jak w fabryce - odkrecic kielichy amorow, wahacze od budy, lapy od silnika, przekladnie kierownicza ..
i wyjac caly zespol napedowy.

Pozostaje pytanie czy punkty mocowania pasuja.

Jak wyżej- łapy nie pasują

Dlatego napisałem ze najłatwiej będzie zamontować silnik  1,6 (nie pamietam dokladnego oznaczenia) poniewarz do przerobienia będzie tylko jedna łapa.

Pozdrawiam R.

--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

14 Data: Styczen 02 2007 15:05:52
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

R. napisał(a):
  > Dlatego napisałem ze najłatwiej będzie zamontować silnik  1,6 (nie

pamietam dokladnego oznaczenia) poniewarz*** do przerobienia będzie tylko jedna łapa.


ponieważ :/


--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

16 Data: Grudzien 31 2006 14:20:20
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: HeFToL 


Użytkownik "jacknn"  napisał w wiadomości

Witam

Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i
chciałbym
sobie poeksperymentować na nim, a mianowicie na początek chcialbym zalożyć
turbinę i takie moje pytanie, może ktoś ma doświadczenie w takich
przeróbkach i jaką turbine byście polecali, z ktorą było by najmniej
kłopotów i nie zaszkodziła by zbyt duzym ciśnieniem silnika.

Zmienisz tłoki, wał, przebudujesz głowice i można turbine wstawiać.
Generalnie lepiej poszukac innego silnika.

17 Data: Grudzien 31 2006 15:50:18
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: MarcinJM 

HeFToL napisał(a):

Zmienisz tłoki, wał, przebudujesz głowice i można turbine wstawiać.

Mozesz rozwianac mysl?

Generalnie lepiej poszukac innego silnika.

Tu sie zgodze, eksperymentowanie na 1.3 to szkoda kasy

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

18 Data: Grudzien 31 2006 15:23:33
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Cancer 


Użytkownik "MarcinJM"

HeFToL napisał(a):
Zmienisz tłoki, wał, przebudujesz głowice i można turbine wstawiać.

Mozesz rozwianac mysl?

Witaj
Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal
korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych
materiałów.
Wiec nie ma zupełnie sensu dokładać do takiego silnika turbiny.
Lepiej kupić gotowy silnik z turbina i tyle.
Koszt dokładki zawsze Bedzie większy jak zakup silnika z turbina.
Pozdrawiam
Cancer

19 Data: Grudzien 31 2006 16:36:46
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: MarcinJM 

Cancer napisał(a):

Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych materiałów.

Ale ty to wiesz, czy ci sie wydaje?
Kute tloki? Co za brednie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

20 Data: Grudzien 31 2006 18:18:37
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Cancer 


Użytkownik "MarcinJM"

Ale ty to wiesz, czy ci sie wydaje?
Kute tloki? Co za brednie.

Zupelnie nic mi sie nie wydaje.
Poczytaj sobie a potem wyskakuj z tekstami o bredzeniu bo osmieszasz sie
tylko.

http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=kute+tloki&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Cancer

21 Data: Grudzien 31 2006 20:11:50
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: MarcinJM 

Cancer napisał(a):

Użytkownik "MarcinJM"
Ale ty to wiesz, czy ci sie wydaje?
Kute tloki? Co za brednie.

Zupelnie nic mi sie nie wydaje.
Poczytaj sobie a potem wyskakuj z tekstami o bredzeniu bo osmieszasz sie tylko.

No coz, stopy lekkie nie daja sie odkuwac, ale przyznam, temat mnie zainteresowal. Przypuszczam, ze jest to nowinka w stylu masc na szczury.
Honor zwracam w pelnej rozciaglosci. :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

22 Data: Grudzien 31 2006 21:30:56
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Cancer 


Użytkownik "MarcinJM"

No coz, stopy lekkie nie daja sie odkuwac, ale przyznam, temat mnie
zainteresowal. Przypuszczam, ze jest to nowinka w stylu masc na szczury.
Honor zwracam w pelnej rozciaglosci. :)

Mylisz sie, stop z ktorego zrobione sa tloki normalnie sie kuje lub odlewa.
Kute tloki maja wieksza wytrzymalosc.
Twoje przypuszczenia o nowinkach w stylu masci na szczury tez sa
nieprawdziwe, bo kute tloki to tak stary temat jak turbina w silniku.
Pozdrawiam
Cancer

23 Data: Styczen 01 2007 07:53:14
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: MarcinJM 

Cancer napisał(a):

Użytkownik "MarcinJM"

No coz, stopy lekkie nie daja sie odkuwac, ale przyznam, temat mnie zainteresowal. Przypuszczam, ze jest to nowinka w stylu masc na szczury.
Honor zwracam w pelnej rozciaglosci. :)

Mylisz sie, stop z ktorego zrobione sa tloki normalnie sie kuje lub odlewa.
Kute tloki maja wieksza wytrzymalosc.

No coz, moja wina i niewiedza. Okazuje sie, ze jednak odkuwa sie i tloki.
Moje powatpiewanie wzielo sie stad, ze stopy alu sa zbyt kruche i malo kowalne, ale jak widac JAKOS to robia.
Co do samej idei odkuwania to wiem na czym polega.
Zwracam honor w pelni :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

24 Data: Styczen 01 2007 09:47:33
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Robert 

MarcinJM napisał(a):

Cancer napisał(a):
Użytkownik "MarcinJM"

No coz, stopy lekkie nie daja sie odkuwac, ale przyznam, temat mnie zainteresowal. Przypuszczam, ze jest to nowinka w stylu masc na szczury.
Honor zwracam w pelnej rozciaglosci. :)

Mylisz sie, stop z ktorego zrobione sa tloki normalnie sie kuje lub odlewa.
Kute tloki maja wieksza wytrzymalosc.

No coz, moja wina i niewiedza. Okazuje sie, ze jednak odkuwa sie i tloki.
Moje powatpiewanie wzielo sie stad, ze stopy alu sa zbyt kruche i malo kowalne, ale jak widac JAKOS to robia.
Co do samej idei odkuwania to wiem na czym polega.
Zwracam honor w pelni :)


No na zimno pewnie nie kuja tego stopu alu :) pewnie podgrzany do temperatury w ktorej jest jak plastelina ale cholerka wie.


Robek

25 Data: Styczen 01 2007 10:39:47
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: MarcinJM 

Robert napisał(a):

No na zimno pewnie nie kuja tego stopu alu :) pewnie podgrzany do temperatury w ktorej jest jak plastelina ale cholerka wie.

Otorz madra ksiazka twierdzi, ze stopy Al-Si maja bardzo dobra kowalnosc.
NIe wiedzialem tego, logika nakazywala twierdzic, ze do odlewania jak najbardziej, ale do kucia to juz gorzej.
Mylilem sie

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

26 Data: Styczen 01 2007 12:02:37
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MarcinJM,

Monday, January 1, 2007, 7:53:14 AM, you wrote:

[...]

Moje powatpiewanie wzielo sie stad, ze stopy alu sa zbyt kruche i malo
kowalne, ale jak widac JAKOS to robia.

Puszki do napojów robi sie ze stopu aluminium. Puszka powstaje z
pojedynczego krążka o srednicy kilkunastu cm.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

27 Data: Styczen 01 2007 21:13:24
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: J.F. 

On Mon, 1 Jan 2007 12:02:37 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello MarcinJM,
[...]
Moje powatpiewanie wzielo sie stad, ze stopy alu sa zbyt kruche i malo
kowalne, ale jak widac JAKOS to robia.

Puszki do napojów robi sie ze stopu aluminium. Puszka powstaje z
pojedynczego krążka o srednicy kilkunastu cm.

Mozna ja zgiac i nie peka :-)
Aluminium daje sie tez ekstrudowac [na goraco].

Choc z drugiej strony .. proba zgiecia blachy z narty pod katem
prostym zakonczyla sie peknieciem.

J.

28 Data: Grudzien 31 2006 17:14:58
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

Cancer napisał(a):

Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych materiałów.

To wszystko zależy od tego ile chcesz wycisnąć z tego silnika. Jeśli ciśnienie doładowania będzie małe to silnik spokojnie wytrzyma na seryjnych częściach.

Wiec nie ma zupełnie sensu dokładać do takiego silnika turbiny.
Lepiej kupić gotowy silnik z turbina i tyle.
Koszt dokładki zawsze Bedzie większy jak zakup silnika z turbina.

Sens jest jeśli jesteś pasjonatem i nie masz zamiaru stworzyć jakiegoś potwora tylko chcesz jeżdić autem które delikatnie "grzebnołeś"(tak dla własnej satysfakcji). Co do zakupu silnika z turbiną: jedyny seryjny silnik z turbiną opla z tych starszych to będzie z calibry 2,5 l i z tych nowszych to z astry 2,0 l. Więc IMVHO wmontowanie silnika typu BIG BLOCK + skrzyni w bude kadeta to nie lada wyczyn.


Pozdrawiam R.

--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

29 Data: Grudzien 31 2006 18:25:24
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: V-Tec 

R. napisał(a):

Cancer napisał(a):
Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych materiałów.

To wszystko zależy od tego ile chcesz wycisnąć z tego silnika. Jeśli ciśnienie doładowania będzie małe to silnik spokojnie wytrzyma na seryjnych częściach.

Wiec nie ma zupełnie sensu dokładać do takiego silnika turbiny.
Lepiej kupić gotowy silnik z turbina i tyle.
Koszt dokładki zawsze Bedzie większy jak zakup silnika z turbina.

Sens jest jeśli jesteś pasjonatem i nie masz zamiaru stworzyć jakiegoś potwora tylko chcesz jeżdić autem które delikatnie "grzebnołeś"(tak dla własnej satysfakcji). Co do zakupu silnika z turbiną: jedyny seryjny silnik z turbiną opla z tych starszych to będzie z calibry 2,5 l i z tych nowszych to z astry 2,0 l. Więc IMVHO wmontowanie silnika typu BIG BLOCK + skrzyni w bude kadeta to nie lada wyczyn.

w cali silnik turbo miał 2.0 pojemności, po za tym zgadzam się :)

W.

30 Data: Grudzien 31 2006 19:18:41
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

V-Tec napisał(a):

w cali silnik turbo miał 2.0 pojemności, po za tym zgadzam się :)

W.

Masz rację :-) Moj błąd :-)

Pozdrawiam R.
--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

31 Data: Styczen 01 2007 08:14:51
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 31 Dec 2006 15:23:33 -0000, Cancer  wrote:

auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal
korbowy, a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych
materiałów.

 Ale położysz głowę na pieńku, jak znajdą się takie (seryjne),
 które nie mają?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

32 Data: Styczen 01 2007 15:17:24
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Cancer 


Użytkownik "Robert Rędziak"

Ale położysz głowę na pieńku, jak znajdą się takie (seryjne),
które nie mają?

Tylko wtedy jak ciśnienie doładowania jest nie większe jak 0,6 ale to
chu.... nie turbo.
Cancer

33 Data: Styczen 01 2007 17:19:53
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2007-01-01, Cancer  wrote:


Użytkownik "Robert Rędziak"
Ale położysz głowę na pieńku, jak znajdą się takie (seryjne),
które nie mają?

Tylko wtedy jak ciśnienie doładowania jest nie większe jak 0,6 ale to
chu.... nie turbo.

0,6 bara to jakas magiczna granica ?

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

34 Data: Styczen 01 2007 17:22:00
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: R. 

Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

0,6 bara to jakas magiczna granica ?

Raczej nie magiczna tylko dla takiego doładowania "nie powinno się nic stać" czyli tak naprawde nie wiadomo :-D


Pozdrawiam R.
--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

35 Data: Styczen 01 2007 18:25:11
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2007-01-01, R.  wrote:

Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):
0,6 bara to jakas magiczna granica ?

Raczej nie magiczna tylko dla takiego doładowania "nie powinno się nic
stać" czyli tak naprawde nie wiadomo :-D

Kolega sie po prostu naczytal o kutych gratach i wzrusza powietrze.
Pytanie bylo retoryczne ;)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

36 Data: Styczen 01 2007 18:51:08
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Cancer 


Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

Kolega sie po prostu naczytal o kutych gratach i wzrusza powietrze.
Pytanie bylo retoryczne ;)

A kolega tak lubi pierdziec bez sensu czy jakieś konkrety może napisze?
Bo dyskusja jakaś jałowa i nic nie warta.
Cancer

37 Data: Styczen 01 2007 19:55:20
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2007-01-01, Cancer  wrote:


Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

Kolega sie po prostu naczytal o kutych gratach i wzrusza powietrze.
Pytanie bylo retoryczne ;)

A kolega tak lubi pierdziec bez sensu czy jakieś konkrety może napisze?

Konkret jest taki, ze turbo != kute graty w silniku.

Bo dyskusja jakaś jałowa i nic nie warta.


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

38 Data: Styczen 01 2007 21:15:47
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: J.F. 

On Mon, 01 Jan 2007 17:22:00 +0100,  R. wrote:

Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):
0,6 bara to jakas magiczna granica ?

Raczej nie magiczna tylko dla takiego doładowania "nie powinno się nic
stać" czyli tak naprawde nie wiadomo :-D

No coz - archiwum moze jeszcze zawiera post o kliencie
ktory doladowal auto [poloneza ?] o 2 bary.

I mimo ze nie mialo prawa to [ponoc] dzialalo :-)

J.

39 Data: Styczen 01 2007 21:31:50
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2007-01-01, J.F  wrote:

On Mon, 01 Jan 2007 17:22:00 +0100,  R. wrote:
Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):
0,6 bara to jakas magiczna granica ?

Raczej nie magiczna tylko dla takiego doładowania "nie powinno się nic
stać" czyli tak naprawde nie wiadomo :-D

No coz - archiwum moze jeszcze zawiera post o kliencie
ktory doladowal auto [poloneza ?] o 2 bary.

I mimo ze nie mialo prawa to [ponoc] dzialalo :-)

Nie auto a rower, nie dwa bary a atmosfery i nie silnik a opony ;->

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

40 Data: Styczen 01 2007 17:12:00
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 1 Jan 2007 15:17:24 -0000, Cancer  wrote:

Tylko wtedy jak ciśnienie doładowania jest nie większe jak 0,6 ale to
chu.... nie turbo.

 No to chyba stracisz tę głowę.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

41 Data: Grudzien 31 2006 15:56:28
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: J_K_K 


Użytkownik "jacknn"  napisał w wiadomości

Witam

Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku

S czyli 75 koni, czy N czyli mniej ?
Jak chcesz poeksperymentować i pozostać
przy gaźniku to może silnik 1.6S 90 KM ?
Na ten rocznik auta powinno wystarczyć
- tyle, że on wymaga 98-ki ...

Pzdr

JKK

42 Data: Styczen 01 2007 08:12:36
Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 31 Dec 2006 12:28:26 +0100, jacknn
 wrote:

Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i chciałbym
sobie poeksperymentować na nim, a mianowicie na początek chcialbym zalożyć
turbinę i

 ...podwoić w ten sposób jego wartość? ;>

 Sprzedaj, dołóż kasy, poszukaj sobie Reni 5 z wiatrakiem i
 poeksperymentuj, żeby lepiej jeździło.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

Re: Opel kadett 1.3 i turbina



Grupy dyskusyjne