Opel kadett 1.3 i turbina
1 | Data: Grudzien 31 2006 12:28:26 |
Temat: Opel kadett 1.3 i turbina | |
Autor: jacknn | Witam 2 |
Data: Grudzien 31 2006 12:47:40 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Mlody | Użytkownik "jacknn" napisał w wiadomości Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i Sens zakładania do podstawowego w danym modelu silnika zwłaszcza jak jest to stare 1.3 jest taki sam jak zakładanie turbiny do odkurzacza ;) Będzie z tego trochę więcej hałasu a efekty mizerne i niespółmnierne do kosztów. Gdybyś miał Kadett'a z jakimś dużym silnikiem - 1.8 albo 2.0 to wtedy może uturbianie go miało by jakiś sens, chociaż ekonomicznie też by się raczej to nie opłacało. Założenie turbiny w silniku który jej nigdy nie miał nie jest takie proste jak NFS'ie Underground'zie nie robi się kilk-klik i jest turbina, w rzeczywistości do dość kosztowna i czasochłonna operacja. Pozdrawiam! -- Mlody www.jetta.org.pl '87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA ,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren" 3 |
Data: Grudzien 31 2006 12:57:38 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: JBART | Gdybyś miał Kadett'a z jakimś dużym silnikiem - 1.8 albo 2.0 to wtedy może Ano wlasnie. Chyba lepiej zmienic silnik, albo nawet samochod. Przy czym te druga wersje polecam :) -- Jarek 4 |
Data: Grudzien 31 2006 13:07:45 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: V-Tec | JBART napisał(a): Gdybyś miał Kadett'a z jakimś dużym silnikiem - 1.8 albo 2.0 to wtedy może uturbianie go miało by jakiś sens, chociaż ekonomicznie też by się raczej to nie opłacało. jacknn chce poeksperymentować, nie brońcie mu. Jacknn: musisz założyć, że to nie będzie raczej łatwe, niekoniecznie tanie, a efekt też nie wiadomo jaki. No i ja bym z góry założył tego opla na straty ;) Jeśli to ma być bardziej zabawa i zdobywanie doświadczeń, to ok, bo dobrego GTI to z tego kadetta nie będzie - lepiej już, jak piszą koledzy - zmienić auto. W. 5 |
Data: Grudzien 31 2006 13:10:46 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Tomasz Królikowski |
Przy obecnych cenach kadetow jesli sprzedasz swojego w jakim by nie byl stanie i kupisz gsi to jesli sie nie myle i tak bedzie to pare razy tansze niz kombinowanie z turbo, wymiana kolektora no i zyskiem ilu 30 km? Pozdrawiam, TK 6 |
Data: Grudzien 31 2006 13:39:59 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: jacknn | To ma być eksperyment i zbawa a nie unowocześnianie na siłę auta, wiem że Witam 7 |
Data: Grudzien 31 2006 15:22:56 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Darek S-ki |
> Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i Załóż sobie raczej NOS ( http://tuninguj.com.pl/nitro.php ) a efekty bedziesz miał raczej zadowalające przy ograniczonych kosztach ... -- Pozdrawiam Darek S-ki 8 |
Data: Styczen 01 2007 21:09:40 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: J.F. | On 31 Dec 2006 07:22:56 -0800, Darek S-ki wrote: jacknn napisał(a): Nos jest na ile - na minute pracy ? A grozi tak samo - uszkodzeniem silnika, skrzyni biegow, moze nawet zerwaniem przegubow. Nie byloby prosciej wymienic caly naped z przodu, skoro kadecik taki dobry ? [silnik, skrzynia, poloski, kola, hamulce, sprezyny, amory - to sie wyciaga wszystko razem ] J. 9 |
Data: Styczen 01 2007 21:52:41 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | J.F. napisał(a): Nie byloby prosciej wymienic caly naped z przodu, skoro kadecik taki dobry ? [silnik, skrzynia, poloski, kola, hamulce, sprezyny, SWAP byłby możliwy i w miarę łatwy ale tylko na silnik 1,6... większe bez konkretnych zmian nie wejdą (z tego 1,6 masz okolo 100 KM zawsze to troszke wiecej niż z 1,3 a i z 1,6 latwiej coś więcej wycisnąć :-) ) Oczywiście dla chcącego nic trudnego:wstawisz i 2,0 ale bez spawarki i dobrego blacharza się nie obejdzie. Oprócz wymiany silnika,skrzyni, osprzętu i elektryki musisz też wzmocnić "budę" żeby silnik Ci nie wyjechał przez chłodnicę ;-) Pozdrawiam R. -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 10 |
Data: Styczen 02 2007 03:19:42 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: J.F. | On Mon, 01 Jan 2007 21:52:41 +0100, R. wrote: J.F. napisał(a): Oczywiście dla chcącego nic trudnego:wstawisz i 2,0 ale bez spawarki i Jesli mnie skleroza nie myli to kadet GSI mial 2.0 fabrycznie. Bude tez mial inna ? J. 11 |
Data: Styczen 02 2007 09:43:04 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | J.F. napisał(a): Jesli mnie skleroza nie myli to kadet GSI mial 2.0 fabrycznie. Kade GSI miał jak sam napisałeś fabrycznie 2,0. czyli miał od razu przeystosowane miejsce pod klapa na taki silnik. Jak juz pisałem wczesniej silniki od 1,8 wzwyż to silniki typu BIG BLOCK do tego skrzynia f16, przdnie zawieszenie, przeguby itd... wiec naprawde duzo roboty. Przerabiałem ten temat juz kilka razy w swojej corsie. Mam silnik 1,2 i wszystkie smallblocki(oczywiscie te starsze) wchodzą po przerobieniu tylko 1 łapy . Reszta to już dobry blacharz i spawacz no i elektryk oczywiście :-) Pozdrawiam R. -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 12 |
Data: Styczen 02 2007 10:57:52 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: J.F. | On Tue, 02 Jan 2007 09:43:04 +0100, R. wrote: J.F. napisał(a): Klapa byla inna ? Jak juz pisałem Ale ja to chce jak w fabryce - odkrecic kielichy amorow, wahacze od budy, lapy od silnika, przekladnie kierownicza .. i wyjac caly zespol napedowy. Pozostaje pytanie czy punkty mocowania pasuja. J. 13 |
Data: Styczen 02 2007 14:51:34 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | J.F. napisał(a): Klapa byla inna ? Klapa była ta sama ale pod klapą już bylo inaczej-pisałem o tym wczesniej - wszystkie łapy nie pasują
Jak wyżej- łapy nie pasują Dlatego napisałem ze najłatwiej będzie zamontować silnik 1,6 (nie pamietam dokladnego oznaczenia) poniewarz do przerobienia będzie tylko jedna łapa. Pozdrawiam R. -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 14 |
Data: Styczen 02 2007 15:05:52 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | R. napisał(a): pamietam dokladnego oznaczenia) poniewarz*** do przerobienia będzie tylko jedna łapa. ponieważ :/ -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 16 |
Data: Grudzien 31 2006 14:20:20 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: HeFToL |
Witamchciałbym sobie poeksperymentować na nim, a mianowicie na początek chcialbym zalożyćZmienisz tłoki, wał, przebudujesz głowice i można turbine wstawiać. Generalnie lepiej poszukac innego silnika. 17 |
Data: Grudzien 31 2006 15:50:18 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: MarcinJM | HeFToL napisał(a): Zmienisz tłoki, wał, przebudujesz głowice i można turbine wstawiać. Mozesz rozwianac mysl? Generalnie lepiej poszukac innego silnika. Tu sie zgodze, eksperymentowanie na 1.3 to szkoda kasy -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 18 |
Data: Grudzien 31 2006 15:23:33 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Cancer |
HeFToL napisał(a): Witaj Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych materiałów. Wiec nie ma zupełnie sensu dokładać do takiego silnika turbiny. Lepiej kupić gotowy silnik z turbina i tyle. Koszt dokładki zawsze Bedzie większy jak zakup silnika z turbina. Pozdrawiam Cancer 19 |
Data: Grudzien 31 2006 16:36:46 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: MarcinJM | Cancer napisał(a): Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych materiałów. Ale ty to wiesz, czy ci sie wydaje? Kute tloki? Co za brednie. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 20 |
Data: Grudzien 31 2006 18:18:37 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Cancer |
Ale ty to wiesz, czy ci sie wydaje? Zupelnie nic mi sie nie wydaje. Poczytaj sobie a potem wyskakuj z tekstami o bredzeniu bo osmieszasz sie tylko. http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=kute+tloki&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Cancer 21 |
Data: Grudzien 31 2006 20:11:50 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: MarcinJM | Cancer napisał(a): Użytkownik "MarcinJM" No coz, stopy lekkie nie daja sie odkuwac, ale przyznam, temat mnie zainteresowal. Przypuszczam, ze jest to nowinka w stylu masc na szczury. Honor zwracam w pelnej rozciaglosci. :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 22 |
Data: Grudzien 31 2006 21:30:56 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Cancer |
No coz, stopy lekkie nie daja sie odkuwac, ale przyznam, temat mnie Mylisz sie, stop z ktorego zrobione sa tloki normalnie sie kuje lub odlewa. Kute tloki maja wieksza wytrzymalosc. Twoje przypuszczenia o nowinkach w stylu masci na szczury tez sa nieprawdziwe, bo kute tloki to tak stary temat jak turbina w silniku. Pozdrawiam Cancer 23 |
Data: Styczen 01 2007 07:53:14 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: MarcinJM | Cancer napisał(a): Użytkownik "MarcinJM" No coz, moja wina i niewiedza. Okazuje sie, ze jednak odkuwa sie i tloki. Moje powatpiewanie wzielo sie stad, ze stopy alu sa zbyt kruche i malo kowalne, ale jak widac JAKOS to robia. Co do samej idei odkuwania to wiem na czym polega. Zwracam honor w pelni :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 24 |
Data: Styczen 01 2007 09:47:33 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Robert | MarcinJM napisał(a): Cancer napisał(a): No na zimno pewnie nie kuja tego stopu alu :) pewnie podgrzany do temperatury w ktorej jest jak plastelina ale cholerka wie. Robek 25 |
Data: Styczen 01 2007 10:39:47 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: MarcinJM | Robert napisał(a): No na zimno pewnie nie kuja tego stopu alu :) pewnie podgrzany do temperatury w ktorej jest jak plastelina ale cholerka wie. Otorz madra ksiazka twierdzi, ze stopy Al-Si maja bardzo dobra kowalnosc. NIe wiedzialem tego, logika nakazywala twierdzic, ze do odlewania jak najbardziej, ale do kucia to juz gorzej. Mylilem sie -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 26 |
Data: Styczen 01 2007 12:02:37 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MarcinJM, Moje powatpiewanie wzielo sie stad, ze stopy alu sa zbyt kruche i malo Puszki do napojów robi sie ze stopu aluminium. Puszka powstaje z pojedynczego krążka o srednicy kilkunastu cm. [...] -- Best regards, RoMan 27 |
Data: Styczen 01 2007 21:13:24 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: J.F. | On Mon, 1 Jan 2007 12:02:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello MarcinJM, Mozna ja zgiac i nie peka :-) Aluminium daje sie tez ekstrudowac [na goraco]. Choc z drugiej strony .. proba zgiecia blachy z narty pod katem prostym zakonczyla sie peknieciem. J. 28 |
Data: Grudzien 31 2006 17:14:58 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | Cancer napisał(a): Ano normalnie, auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal korbowy,a i głowicą wraz z zaworami z całkiem innych mocniejszych materiałów. To wszystko zależy od tego ile chcesz wycisnąć z tego silnika. Jeśli ciśnienie doładowania będzie małe to silnik spokojnie wytrzyma na seryjnych częściach. Wiec nie ma zupełnie sensu dokładać do takiego silnika turbiny. Sens jest jeśli jesteś pasjonatem i nie masz zamiaru stworzyć jakiegoś potwora tylko chcesz jeżdić autem które delikatnie "grzebnołeś"(tak dla własnej satysfakcji). Co do zakupu silnika z turbiną: jedyny seryjny silnik z turbiną opla z tych starszych to będzie z calibry 2,5 l i z tych nowszych to z astry 2,0 l. Więc IMVHO wmontowanie silnika typu BIG BLOCK + skrzyni w bude kadeta to nie lada wyczyn. Pozdrawiam R. -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 29 |
Data: Grudzien 31 2006 18:25:24 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: V-Tec | R. napisał(a): Cancer napisał(a): w cali silnik turbo miał 2.0 pojemności, po za tym zgadzam się :) W. 30 |
Data: Grudzien 31 2006 19:18:41 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | V-Tec napisał(a): w cali silnik turbo miał 2.0 pojemności, po za tym zgadzam się :) Masz rację :-) Moj błąd :-) Pozdrawiam R. -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 31 |
Data: Styczen 01 2007 08:14:51 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 31 Dec 2006 15:23:33 -0000, Cancer wrote: auto z turbinka ma kute tłoki, korbowody i całkiem inny wal Ale położysz głowę na pieńku, jak znajdą się takie (seryjne), które nie mają? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 32 |
Data: Styczen 01 2007 15:17:24 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Cancer |
Ale położysz głowę na pieńku, jak znajdą się takie (seryjne), Tylko wtedy jak ciśnienie doładowania jest nie większe jak 0,6 ale to chu.... nie turbo. Cancer 33 |
Data: Styczen 01 2007 17:19:53 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-01-01, Cancer wrote:
0,6 bara to jakas magiczna granica ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 34 |
Data: Styczen 01 2007 17:22:00 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: R. | Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a): 0,6 bara to jakas magiczna granica ? Raczej nie magiczna tylko dla takiego doładowania "nie powinno się nic stać" czyli tak naprawde nie wiadomo :-D Pozdrawiam R. -- ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo //// dzidzi:7063613 //// >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<< ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo 35 |
Data: Styczen 01 2007 18:25:11 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-01-01, R. wrote: Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a): Kolega sie po prostu naczytal o kutych gratach i wzrusza powietrze. Pytanie bylo retoryczne ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 36 |
Data: Styczen 01 2007 18:51:08 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Cancer |
Kolega sie po prostu naczytal o kutych gratach i wzrusza powietrze. A kolega tak lubi pierdziec bez sensu czy jakieś konkrety może napisze? Bo dyskusja jakaś jałowa i nic nie warta. Cancer 37 |
Data: Styczen 01 2007 19:55:20 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-01-01, Cancer wrote:
Konkret jest taki, ze turbo != kute graty w silniku. Bo dyskusja jakaś jałowa i nic nie warta. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 38 |
Data: Styczen 01 2007 21:15:47 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: J.F. | On Mon, 01 Jan 2007 17:22:00 +0100, R. wrote: Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a): No coz - archiwum moze jeszcze zawiera post o kliencie ktory doladowal auto [poloneza ?] o 2 bary. I mimo ze nie mialo prawa to [ponoc] dzialalo :-) J. 39 |
Data: Styczen 01 2007 21:31:50 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-01-01, J.F wrote: On Mon, 01 Jan 2007 17:22:00 +0100, R. wrote: Nie auto a rower, nie dwa bary a atmosfery i nie silnik a opony ;-> -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 40 |
Data: Styczen 01 2007 17:12:00 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 1 Jan 2007 15:17:24 -0000, Cancer wrote: Tylko wtedy jak ciśnienie doładowania jest nie większe jak 0,6 ale to No to chyba stracisz tę głowę. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 41 |
Data: Grudzien 31 2006 15:56:28 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: J_K_K |
Witam S czyli 75 koni, czy N czyli mniej ? Jak chcesz poeksperymentować i pozostać przy gaźniku to może silnik 1.6S 90 KM ? Na ten rocznik auta powinno wystarczyć - tyle, że on wymaga 98-ki ... Pzdr JKK 42 |
Data: Styczen 01 2007 08:12:36 | Temat: Re: Opel kadett 1.3 i turbina | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 31 Dec 2006 12:28:26 +0100, jacknn Mam opelka kadetta 1.3 na gaźniku w ładnym stanie, mały przebieg i chciałbym ...podwoić w ten sposób jego wartość? ;> Sprzedaj, dołóż kasy, poszukaj sobie Reni 5 z wiatrakiem i poeksperymentuj, żeby lepiej jeździło. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ |