Grupy dyskusyjne   »   Opel Ampera

Opel Ampera



1 Data: Kwiecien 09 2012 09:57:51
Temat: Opel Ampera
Autor: megrims 

Witam.

O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu. Zastanawiam się po cholerę robili takie cuda
hybrydowe jak Lexus z literką h. Tam oba silniki przenoszą
napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawnoć
przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu. Można
efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
potrzebna.

W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.



2 Data: Kwiecien 09 2012 10:01:50
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: DoQ 

W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze:

O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako

Źle przeczytałeś...

--
Pozdr. Grzymosław

3 Data: Kwiecien 09 2012 10:52:21
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: megrims 

W dniu 2012-04-09 10:01, DoQ pisze:

W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych. Silnik spalinowy pracuje tylko jako

Źle przeczytałeś...


OK. pewnie są jeszcze jakieś inne. Jednak takie konstrukcje
są w mniejszości.

4 Data: Kwiecien 09 2012 13:10:25
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: BartekK 

W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:

W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.
Jeśli mówimy o czymś, co występuje jako elektryk/hybryda/zwykły równocześnie - to chodzi o prostotę i unifikację.
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią a silnikiem, a zostawiając całÄ… resztę auta bez zmian (zawieszenie, przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

5 Data: Kwiecien 09 2012 13:15:40
Temat: Odp: Opel Ampera
Autor: Cavallino 


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.
Jeśli mówimy o czymś, co występuje jako elektryk/hybryda/zwykły równocześnie - to chodzi o prostotę i unifikację.
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią a silnikiem, a zostawiając całÄ… resztę auta bez zmian (zawieszenie, przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.

W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?

6 Data: Kwiecien 09 2012 13:34:41
Temat: Re: Odp: Opel Ampera
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

Użytkownik "BartekK"  napisał
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią
a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc
szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają
~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się
jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko
ten elektryczny - to jednak za mała moc.

W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?

  Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego
a pózniej rozpędzać (z czego częsc wirujaca też stanowi niezerowy
składnik).
 No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę
(typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach
to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje
mocy.

pzdr, Gotfryd

7 Data: Kwiecien 09 2012 14:20:13
Temat: Odp: Odp: Opel Ampera
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości grup

On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

Użytkownik "BartekK"  napisał
Łatwiej dostawić kloc elektrycznego silnika-prądnicy pomiędzy skrzynią
a silnikiem, a zostawiając całą resztę auta bez zmian (zawieszenie,
przeniesienie napędu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak mają moc
szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy mają
~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da się
jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił tylko
ten elektryczny - to jednak za mała moc.

W porównaniu do 130 konnego elektrycznego?

 Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa)
takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego

Nie jestem przekonany, czy do doładowywania akumulatorów nie wystarcza jednak dużo mniejszy, lżejszy (i słabszy) silnik spalinowy.
W końcu nie musi pracować dobrze w pełnym zakresie obrotów, nie potrzeba mu skrzyni biegów i sprzęgła, wałów napędowych czy innych elementów przeniesienia napędu, to wszystko waży i to pewnie całkiem sporo w porównaniu nawet do kilku silników elektrycznych umieszczonych przy kołach.

No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę

Nie wiem dokładnie jak jest z Amperą, ale trzeba pamiętać że to ma być auto elektryczne, a silnik spalinowy jest dodatkiem, pozwalającym przedłużyć przebieg na prądzie, a nie mającym zapewnić drugie źródło napędu.


(typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach
to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje
mocy.

Dokładnie tak chyba powinno być.
BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych?

8 Data: Kwiecien 09 2012 16:11:50
Temat: Re: Odp: Odp: Opel Ampera
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych?

  Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)

  Po pierwsze, lokomotywa to taki twór, że z natury rzeczy kilkanascie
dodatkowych ton ciężaru jest wręcz wskazane. W manewrowej szczególnie.
  Samochodowi na osiagi "do setki" ten element raczej nie służy.
  Po drugie, "same plusy" ujawniaja się na małych prędkosciach,
co też jakby trochę różni lokomotywę manewrowa od samochodu (no,
może poza startem ze skrzyżowania).
  Oczywiscie ten drugi argument można nieco stępić, wskazujac iż sterowanie
silnikiem samochodu (nie te moce) nie musi odpowiadać klasycznemu
połaczeniu szeregowemu, stać nas na impulsowe sterowanie całym
pradem. Ale pierwszy argument (masa) nadal przemawia przeciw porównywaniu.

  Za tym, że da się skonstruować "dostatecznie lekki" silnik elektryczny
w sumie najbardziej przemawia fakt, że za grosze (<100zł) da się
poskładać (latajacy) model smigłowca z napędem elektrycznym.
  Oczywiscie te "grosze" to w proporcji do mocy, niemniej tu mamy
przeciwieństwo lokomotywy ;)

pzdr, Gotfryd

9 Data: Kwiecien 09 2012 16:28:20
Temat: Odp: Odp: Odp: Opel Ampera
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości grup

On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych?

 Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)

Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska.

10 Data: Kwiecien 09 2012 19:20:31
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: Cezary Daniluk 

W dniu 2012-04-09 16:28, Cavallino pisze:


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w
wiadomości grup
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:

BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w
lokomotywach spalinowych?

Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)

Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska.


http://pl.wikipedia.org/wiki/SU46 chociażby ;)

Pozdrawiam !

PS:
Ĺťebyś nie musiał klikać:

2250KM silnik
1450kW prądnica
225kW silniki trakcyjne :)
SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co'Co' z przekładnią elektryczną. Ĺšródłem mocy jest wysokoprężny czterosuwowy silnik spalinowy zbudowany w oparciu o daleko idącą modyfikację konstrukcyjną silnika kolejowego firmy FIAT typu W2112SSF o mocy 1655 kW (2250 KM), który napędza prądnicę główną GP-846 B1 (napięcie znamionowe – 725 V, prąd znamionowy – 2000 A, moc ciągła – 1450 kW, prędkoć obrotowa – 1500 obr/min, wzbudzanie – szeregowo-bocznikowo-obce, masa – 4350 kg), współpracującą ze wzbudnicą typu BA-72U (prod. – Dolmel Wrocław, napięcie znamionowe – 190 V, prąd – 45 A, prędkoć obrotowa wirnika – 1500 obr/min, wzbudzanie – obce (ok. 10 A), masa – 230 kg) i zasilającą elektryczne silniki trakcyjne LSm-493 (moc – 225 kW, prąd przy obciążeniu ciągłym – 334 A (max. 565 A), napięcie robocze – 725 V (max. 850 V), prędkoć obrotowa znamionowa – 553 obr/min (max. – 2260 obr/min), zapotrzebowanie powietrza chłodzącego – 66 mÂł/min, masa – 1890 kg). Ponieważ do rozruchu konieczne jest osiągnięcie temperatury silnika +40° C, lokomotywa wyposażona jest w opalany olejem napędowym podgrzewacz wody do nagrzewania kadłuba silnika, oleju oraz chłodnicy powietrza ładującego[1]. Jako źródła prądu użyto zasadowych akumulatorów niskooporowych typu SJ-200 o napięciu 90 V[2].

Lokomotywa mogła przechodzić przez łuki o minimalnym promieniu 100 m.

11 Data: Kwiecien 09 2012 23:14:05
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: BartekK 

W dniu 2012-04-09 19:20, Cezary Daniluk pisze:
(ciach)
czyli prawie-na styk:
- silnik spalinowy 1655kW
- prądnica o mocy ciągłej 1450kW (chwilowa zapewne większa, znacznie)
- silniki elektryczne 6szt po 225kW = 1350kW
- (ale jeszcze prawie do 10kW idzie na wzbudnicę prądnicy głównej),
- całkiem sporo kW na wentylatory chłodzące silniki trakcyjne i inny osprzęt...

Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą akumulatory (żeby jeździć bez spalin, jeśli tylko się da, i odzyskiwać do nich energię z hamowania elektrodynamicznego).
W lokomotywie po pierwsze - często operuje się mocami bliskimi pełnej, a po drugie jest przełożenie wprost silnik spalinowy > prądnica > silniki elektryczne tylko i wyłÄ…cznie z tego powodu, że przy takich mocach/momentach ciężko by było zrobić przekładnię wprost z silnika spalinowego, uzyskać duży moment od zerowej prędkości i przenieć taki napęd na 6 osi napędowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma szans na płynną zmianę prędkości w tak dużym zakresie, więc potrzebna by była "skrzynia biegów" oraz sprzęgła do niej - co w przypadku takich sił jak w lokomotywie jest nieopłacalne, nawet wielkie auta "wywrotki do kopalni" są też jak lokomotywa "szeregowo spalinowo-elektryczne".

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

12 Data: Kwiecien 09 2012 22:24:40
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: Czarek Daniluk 

On Apr 9, 11:14 pm, BartekK  wrote:

Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą
akumulatory (żeby jeździć bez spalin, jeśli tylko się da, i odzyskiwać
do nich energię z hamowania elektrodynamicznego).
W lokomotywie po pierwsze - często operuje się mocami bliskimi pełnej, a
po drugie jest przełożenie wprost silnik spalinowy > prądnica > silniki
elektryczne tylko i wyłącznie z tego powodu, że przy takich
mocach/momentach ciężko by było zrobić przekładnię wprost z silnika
spalinowego, uzyskać duży moment od zerowej prędkości i przenieść taki
napęd na 6 osi napędowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma
szans na płynną zmianę prędkości w tak dużym zakresie, więc potrzebna by
była "skrzynia biegów" oraz sprzęgła do niej - co w przypadku takich sił
jak w lokomotywie jest nieopłacalne, nawet wielkie auta "wywrotki do
kopalni" są też jak lokomotywa "szeregowo spalinowo-elektryczne".

Są lokomotywy z przekładną całkiem hydrauliczną - poczytaj o Voith
Maxima czy jakoś tak podobnie :)

Pozdrawiam !

13 Data: Kwiecien 10 2012 00:12:47
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-04-09 13:10, BartekK pisze:


... W dodatku - silniki elektryczne jednak mają
moc szczytową 'taką sobie' w porównaniu do spalinowego, często hybrydy
mają ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dzięki czemu sumując moce da
się jechać całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła kręcił
tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc.

Silnik elektryczny może mieć właściwie dowolną moc...a na pewno znacznie większą niż największy silnik spalinowy w samochodzie.
Tak więc ani moc ani moment nie jest problemem. Silniki elektryczne w samochodach są sterowane za pomocą falowników w związku z tym mogą pracować z dużym momentem zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach.

Problem wysokiej prędkości wiąże się z generowaniem dużej mocy przez dłuższy czas co oczywiście dla silnika elektrycznego nie jest żadnym problemem. Niestety dużym problemem jest dla akumulatorów i zasięg takiego auta które podróżowało by z prędkością non stop np 180km/h. Druga sprawa to wydajnoć prądowa długotrwała z akumulatorów. Samochody elektryczne zwykle jeżdżÄ… wolno wiec tak projektuje się ich zasilanie aby optymalnie rozładowywały aku przy odpowiednim prądzie ponieważ pojemnoć aku nie jest stała. Zmienia się w zależności od wielu czynników m.in od prądu ładowania i rozładowywania.

Pozdrawiam
Rafał

14 Data: Kwiecien 09 2012 13:21:41
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze:

O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbują przeciwko takim rozwiązaniom? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk

S.

15 Data: Kwiecien 09 2012 14:11:16
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: megrims 

W dniu 2012-04-09 13:21, Stefan Szczygielski pisze:

W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.
W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbują przeciwko takim
rozwiązaniom? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk

S.

http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU
jakaś elektryczna pasqda vs 911 Turbo

http://www.youtube.com/watch?v=OxveY1R2pws
tesla vs 911 Turbo


A może chodzi tylko o bicie piany, nakręcanie koniunktury
i bełkot pseudo ekologów. Lobby naftowe na pewno nie popiera
takich projektów. Chociaż może za 20 lat zacznie się dziać
coś sensownego w segmencie elektryków.

16 Data: Kwiecien 10 2012 00:21:28
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:

O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.

Opel ampera, chevrolet volt...

Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu.

Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Zastanawiam się po cholerę robili takie cuda
hybrydowe jak Lexus z literką h.
Hybrydy w toyocie to pochodne tych od priusa - starsza technologia.

Tam oba silniki przenoszą
napęd na kolą. Przecież silnik spalinowy ma największą sprawnoć
przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu. Można
efektywniej ładować akumulatory. Poza tym duża moc pojazdu
jest wykorzystywana podczas rozpędzania i nie jest cały czas
potrzebna.

Silnik elektryczny w priusie pracuje jako wspomaganie silnika spalinowego. Oznacza to że silnik spalinowy pracuje efektywnej.
Po za tym prius do niewielkiej prędkości może poruszać się tylko na silniku elektrycznym.

W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były
w taki sposób jak Opel Ampera.

Trzeba od zera stworzyć samochód tak jak to zrobił GM a nie modyfikować znane rozwiązania = większe koszty.

Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką sprawnoć ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z dużÄ… sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do sterowania tym stuffem = duże koszty.

--
Pozdrawiam
Rafał

17 Data: Kwiecien 10 2012 08:45:05
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: megrims 

W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:

W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
silników elektrycznych.

Opel ampera, chevrolet volt...


Przecież to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.


Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu.

Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.


Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
sprawnoć ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
dużÄ… sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowoć produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

18 Data: Kwiecien 10 2012 10:03:53
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: J.F 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości

Silnik spalinowy pracuje tylko jako
generator prądu.
Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.
Dokładnie to miałem na myśli.

Wreszcie porzadny naped na 4 kola moze byc, a nie jakies polsrodki :-)

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowoć produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

No nie wiem ... GM juz jednemu elektrycznemu samochodzikowi leb ukrecil i to wyjatkowo konsekwentnie, ciekawe czemu .. fakt ze pozniej sie okazalo ze GM nie bylo stac na doplacanie do interesu :-)

J.

19 Data: Kwiecien 13 2012 22:35:03
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
sprawnoć ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
dużÄ… sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowoć produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał

20 Data: Kwiecien 13 2012 23:47:42
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: kogutek 

The_EaGle  napisał(a):

W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

>> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
>> sprawnoć ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
>> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
>> dużÄ… sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd
w
>> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
>> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
>> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
>> sterowania tym stuffem = duże koszty.
>
> Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
> co spowoduje masowoć produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
> sobą mocno powiązane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić
3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat
gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się
spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał


Można również kupic za 25 tysięcy przyzwoity używany samochód z silnikiem
spalinowym a różnica do pięćdziesięciu tysięcy pozwoli na przejechanie z
dwustu tysięcy kilometrów na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jakiś
cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Kwiecien 13 2012 23:36:57
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: kogutek 

megrims  napisał(a):

W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
> W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
>> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
>> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
>> silników elektrycznych.
>
> Opel ampera, chevrolet volt...


Przecież to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.

>
>> Silnik spalinowy pracuje tylko jako
>> generator prądu.
>
> Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.

>
> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
> sprawnoć ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
> dużÄ… sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
> sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowoć produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.

Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu
maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.
Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej
produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować. Niemcy mają
problem z prądem bo zaczynają wyłączać elektrownie atomowe. Zanim zbudują nowe
trochę potrwa. czyli u nich taka sama lipa. Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
lat. Chyba że jakiś cud się stanie.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

22 Data: Kwiecien 14 2012 08:42:09
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu
maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
lat. Chyba że jakiś cud się stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.

23 Data: Kwiecien 14 2012 10:42:44
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: kogutek 

J.F.  napisał(a):

Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu
> maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
> nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
> elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
> nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
> konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
> produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
> produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

> Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowe
j

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

> produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
> rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
> akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest z
e
> sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
> tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

> Idea samochodu elektrycznego jest
> dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
> lat. Chyba że jakiś cud się stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.


Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy są akwizytorami. Dla wielu by
wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania
do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A
go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze coś co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego. Spisek producentów ropy wykluczam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Kwiecien 17 2012 08:35:38
Temat: Re: Opel Ampera
Autor: Tadeusz 

W dniu 2012-04-14 12:42, kogutek pisze:

  napisał(a):


Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy są akwizytorami. Dla wielu by
wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania
do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A
go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze coś co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego.

Jest, jest...
i powoli zaczynają o tym mówić nawet ekolodzy:
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deutsche-welle-w-onecie/samochody-elektryczne-w-slepej-uliczce,1,5098182,wiadomosc.html

--
pozdrawiam
Tadeusz

Re: Opel Ampera



Grupy dyskusyjne