Opel Ampera
1 | Data: Kwiecien 09 2012 09:57:51 |
Temat: Opel Ampera | |
Autor: megrims | Witam. 2 |
Data: Kwiecien 09 2012 10:01:50 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: DoQ | W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze: O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem Źle przeczytałeś... -- Pozdr. Grzymosław 3 |
Data: Kwiecien 09 2012 10:52:21 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: megrims | W dniu 2012-04-09 10:01, DoQ pisze: W dniu 09-04-2012 09:57, megrims pisze: OK. pewnie są jeszcze jakieś inne. Jednak takie konstrukcje są w mniejszości. 4 |
Data: Kwiecien 09 2012 13:10:25 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: BartekK | W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze: W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione byłyJeĹli mówimy o czymĹ, co wystÄpuje jako elektryk/hybryda/zwykły równoczeĹnie - to chodzi o prostotÄ i unifikacjÄ. Ĺatwiej dostawiÄ kloc elektrycznego silnika-prÄ dnicy pomiÄdzy skrzyniÄ a silnikiem, a zostawiajÄ c całÄ resztÄ auta bez zmian (zawieszenie, przeniesienie napÄdu itd). W dodatku - silniki elektryczne jednak majÄ moc szczytowÄ 'takÄ sobie' w porównaniu do spalinowego, czÄsto hybrydy majÄ ~100KM spalinowego i ~30KM elektryka, dziÄki czemu sumujÄ c moce da siÄ jechaÄ całkiem dynamicznie i całkiem szybko, a jakby koła krÄcił tylko ten elektryczny - to jednak za mała moc. -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 5 |
Data: Kwiecien 09 2012 13:15:40 | Temat: Odp: Opel Ampera | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze: W porównaniu do 130 konnego elektrycznego? 6 |
Data: Kwiecien 09 2012 13:34:41 | Temat: Re: Odp: Opel Ampera | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote: Użytkownik "BartekK" napisał Pytaniem jest, jak przy 130-konnym elektrycznym wyglada waga (masa) takiego zestawu. Bo to trzeba dodać do już istniejacej masy spalinowego a pózniej rozpędzać (z czego częsc wirujaca też stanowi niezerowy składnik). No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę (typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach to mówi się trudno i redukujemy do 25 kmph) i istotnie odwrócimy proporcje mocy. pzdr, Gotfryd 7 |
Data: Kwiecien 09 2012 14:20:13 | Temat: Odp: Odp: Opel Ampera | Autor: Cavallino |
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote: Nie jestem przekonany, czy do doładowywania akumulatorów nie wystarcza jednak dużo mniejszy, lżejszy (i słabszy) silnik spalinowy. W końcu nie musi pracować dobrze w pełnym zakresie obrotów, nie potrzeba mu skrzyni biegów i sprzęgła, wałów napędowych czy innych elementów przeniesienia napędu, to wszystko waży i to pewnie całkiem sporo w porównaniu nawet do kilku silników elektrycznych umieszczonych przy kołach. No chyba, że spalinowy nie musi wystarczac na "samowystarczalnš" jazdę Nie wiem dokładnie jak jest z Amperą, ale trzeba pamiętać że to ma być auto elektryczne, a silnik spalinowy jest dodatkiem, pozwalającym przedłużyć przebieg na prądzie, a nie mającym zapewnić drugie źródło napędu. (typu "długo pod górę", zakładamy że jak braknie energii w akumulatorach Dokładnie tak chyba powinno być. BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych? 8 |
Data: Kwiecien 09 2012 16:11:50 | Temat: Re: Odp: Odp: Opel Ampera | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote: BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w lokomotywach spalinowych? Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw, więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;) Po pierwsze, lokomotywa to taki twór, że z natury rzeczy kilkanascie dodatkowych ton ciężaru jest wręcz wskazane. W manewrowej szczególnie. Samochodowi na osiagi "do setki" ten element raczej nie służy. Po drugie, "same plusy" ujawniaja się na małych prędkosciach, co też jakby trochę różni lokomotywę manewrowa od samochodu (no, może poza startem ze skrzyżowania). Oczywiscie ten drugi argument można nieco stępić, wskazujac iż sterowanie silnikiem samochodu (nie te moce) nie musi odpowiadać klasycznemu połaczeniu szeregowemu, stać nas na impulsowe sterowanie całym pradem. Ale pierwszy argument (masa) nadal przemawia przeciw porównywaniu. Za tym, że da się skonstruować "dostatecznie lekki" silnik elektryczny w sumie najbardziej przemawia fakt, że za grosze (<100zł) da się poskładać (latajacy) model smigłowca z napędem elektrycznym. Oczywiscie te "grosze" to w proporcji do mocy, niemniej tu mamy przeciwieństwo lokomotywy ;) pzdr, Gotfryd 9 |
Data: Kwiecien 09 2012 16:28:20 | Temat: Odp: Odp: Odp: Opel Ampera | Autor: Cavallino |
On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote: Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska. 10 |
Data: Kwiecien 09 2012 19:20:31 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: Cezary Daniluk | W dniu 2012-04-09 16:28, Cavallino pisze: http://pl.wikipedia.org/wiki/SU46 chociażby ;) Pozdrawiam ! PS: ĹťebyĹ nie musiał klikaÄ: 2250KM silnik 1450kW prÄ dnica 225kW silniki trakcyjne :) SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co'Co' z przekładniÄ elektrycznÄ . Ĺšródłem mocy jest wysokoprÄżny czterosuwowy silnik spalinowy zbudowany w oparciu o daleko idÄ cÄ modyfikacjÄ konstrukcyjnÄ silnika kolejowego firmy FIAT typu W2112SSF o mocy 1655 kW (2250 KM), który napÄdza prÄ dnicÄ głównÄ GP-846 B1 (napiÄcie znamionowe â 725 V, prÄ d znamionowy â 2000 A, moc ciÄ gła â 1450 kW, prÄdkoć obrotowa â 1500 obr/min, wzbudzanie â szeregowo-bocznikowo-obce, masa â 4350 kg), współpracujÄ cÄ ze wzbudnicÄ typu BA-72U (prod. â Dolmel Wrocław, napiÄcie znamionowe â 190 V, prÄ d â 45 A, prÄdkoć obrotowa wirnika â 1500 obr/min, wzbudzanie â obce (ok. 10 A), masa â 230 kg) i zasilajÄ cÄ elektryczne silniki trakcyjne LSm-493 (moc â 225 kW, prÄ d przy obciÄ żeniu ciÄ głym â 334 A (max. 565 A), napiÄcie robocze â 725 V (max. 850 V), prÄdkoć obrotowa znamionowa â 553 obr/min (max. â 2260 obr/min), zapotrzebowanie powietrza chłodzÄ cego â 66 mÂł/min, masa â 1890 kg). Ponieważ do rozruchu konieczne jest osiÄ gniÄcie temperatury silnika +40° C, lokomotywa wyposażona jest w opalany olejem napÄdowym podgrzewacz wody do nagrzewania kadłuba silnika, oleju oraz chłodnicy powietrza ładujÄ cego[1]. Jako źródła prÄ du użyto zasadowych akumulatorów niskooporowych typu SJ-200 o napiÄciu 90 V[2]. Lokomotywa mogła przechodziÄ przez łuki o minimalnym promieniu 100 m. 11 |
Data: Kwiecien 09 2012 23:14:05 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: BartekK | W dniu 2012-04-09 19:20, Cezary Daniluk pisze: 12 |
Data: Kwiecien 09 2012 22:24:40 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: Czarek Daniluk | On Apr 9, 11:14 pm, BartekK wrote: Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą Są lokomotywy z przekładną całkiem hydrauliczną - poczytaj o Voith Maxima czy jakoś tak podobnie :) Pozdrawiam ! 13 |
Data: Kwiecien 10 2012 00:12:47 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-04-09 13:10, BartekK pisze: ... W dodatku - silniki elektryczne jednak majÄ Silnik elektryczny może mieÄ właĹciwie dowolnÄ moc...a na pewno znacznie wiÄkszÄ niż najwiÄkszy silnik spalinowy w samochodzie. Tak wiÄc ani moc ani moment nie jest problemem. Silniki elektryczne w samochodach sÄ sterowane za pomocÄ falowników w zwiÄ zku z tym mogÄ pracowaÄ z dużym momentem zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach. Problem wysokiej prÄdkoĹci wiÄ że siÄ z generowaniem dużej mocy przez dłuższy czas co oczywiĹcie dla silnika elektrycznego nie jest żadnym problemem. Niestety dużym problemem jest dla akumulatorów i zasiÄg takiego auta które podróżowało by z prÄdkoĹciÄ non stop np 180km/h. Druga sprawa to wydajnoć prÄ dowa długotrwała z akumulatorów. Samochody elektryczne zwykle jeżdżÄ wolno wiec tak projektuje siÄ ich zasilanie aby optymalnie rozładowywały aku przy odpowiednim prÄ dzie ponieważ pojemnoć aku nie jest stała. Zmienia siÄ w zależnoĹci od wielu czynników m.in od prÄ du ładowania i rozładowywania. Pozdrawiam Rafał 14 |
Data: Kwiecien 09 2012 13:21:41 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze: O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem Nie wiem, może producenci aut sportowych lobbujÄ przeciwko takim rozwiÄ zaniom? ;) http://www.youtube.com/watch?v=zLjnRj2Dhwk S. 15 |
Data: Kwiecien 09 2012 14:11:16 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: megrims | W dniu 2012-04-09 13:21, Stefan Szczygielski pisze: W dniu 09.04.2012 09:57, megrims pisze: http://www.youtube.com/watch?v=L7zHcvDPxYU jakaĹ elektryczna pasqda vs 911 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=OxveY1R2pws tesla vs 911 Turbo A może chodzi tylko o bicie piany, nakrÄcanie koniunktury i bełkot pseudo ekologów. Lobby naftowe na pewno nie popiera takich projektów. Chociaż może za 20 lat zacznie siÄ dziaÄ coĹ sensownego w segmencie elektryków. 16 |
Data: Kwiecien 10 2012 00:21:28 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze: O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem Opel ampera, chevrolet volt... Silnik spalinowy pracuje tylko jako Nie ma bezpoĹredniego przełożenia mocy silnika na koła. Zastanawiam siÄ po cholerÄ robili takie cudaHybrydy w toyocie to pochodne tych od priusa - starsza technologia. Tam oba silniki przenoszÄ Silnik elektryczny w priusie pracuje jako wspomaganie silnika spalinowego. Oznacza to że silnik spalinowy pracuje efektywnej. Po za tym prius do niewielkiej prÄdkoĹci może poruszaÄ siÄ tylko na silniku elektrycznym. W czym problem, aby wszystkie hybrydy/elektryki robione były Trzeba od zera stworzyÄ samochód tak jak to zrobił GM a nie modyfikowaÄ znane rozwiÄ zania = wiÄksze koszty. Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysokÄ sprawnoć ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt używa siÄ m.in super kondensatorów (w priusie też) która sÄ w stanie z dużÄ sprawnoĹciÄ odzyskaÄ energiÄ z hamowania albo oddaÄ duży prÄ d w krótkim czasie (czego nie potrafiÄ akumulatory) z bardzo wysokÄ sprawnoĹciÄ . PomyĹl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do sterowania tym stuffem = duże koszty. -- Pozdrawiam Rafał 17 |
Data: Kwiecien 10 2012 08:45:05 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: megrims | W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze: W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze: Przecież to to samo auto Opel Kadet = Pontiac le Mans Opel Omega = Cadillac Catera Opel Insignia = Buick Regal Opel Senator = Vauxhall Royale i takich przykładów jest dużo.
Dokładnie to miałem na myĹli.
Może dożyjemy czasów, aż bÄdzie to wszystko miało sensowne ceny co spowoduje masowoć produkcji. Ale cena i produkcja masowa sÄ ze sobÄ mocno powiÄ zane. 18 |
Data: Kwiecien 10 2012 10:03:53 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: J.F | Użytkownik "megrims" napisał w wiadomoĹci Dokładnie to miałem na myĹli.Silnik spalinowy pracuje tylko jakoNie ma bezpoĹredniego przełożenia mocy silnika na koła. Wreszcie porzadny naped na 4 kola moze byc, a nie jakies polsrodki :-) Może dożyjemy czasów, aż bÄdzie to wszystko miało sensowne ceny No nie wiem ... GM juz jednemu elektrycznemu samochodzikowi leb ukrecil i to wyjatkowo konsekwentnie, ciekawe czemu .. fakt ze pozniej sie okazalo ze GM nie bylo stac na doplacanie do interesu :-) J. 19 |
Data: Kwiecien 13 2012 22:35:03 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze: Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysokÄ PrzeglÄ dałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupiÄ 3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat gwarancji to w zasadzie można kupiÄ takÄ używana toykÄ i cieszyÄ siÄ spalaniem 3-4l w mieĹcie. Pozdrawiam Rafał 20 |
Data: Kwiecien 13 2012 23:47:42 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: kogutek | The_EaGle napisał(a): W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:Można również kupic za 25 tysięcy przyzwoity używany samochód z silnikiem spalinowym a różnica do pięćdziesięciu tysięcy pozwoli na przejechanie z dwustu tysięcy kilometrów na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jakiś cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Kwiecien 13 2012 23:36:57 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: kogutek | megrims napisał(a): W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne. Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować. Niemcy mają problem z prądem bo zaczynają wyłączać elektrownie atomowe. Zanim zbudują nowe trochę potrwa. czyli u nich taka sama lipa. Idea samochodu elektrycznego jest dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele lat. Chyba że jakiś cud się stanie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 22 |
Data: Kwiecien 14 2012 08:42:09 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: J.F. | Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a): Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca. Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ? produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac. A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie wielu milionow. W Polsce. Idea samochodu elektrycznego jest Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa. A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych krajach uran. J. 23 |
Data: Kwiecien 14 2012 10:42:44 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: kogutek | J.F. napisał(a): Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy są akwizytorami. Dla wielu by wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze coś co przeszkadza w masowej produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu elektrycznego. Spisek producentów ropy wykluczam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Kwiecien 17 2012 08:35:38 | Temat: Re: Opel Ampera | Autor: Tadeusz | W dniu 2012-04-14 12:42, kogutek pisze: napisał(a):Jest, jest... i powoli zaczynają o tym mówić nawet ekolodzy: http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deutsche-welle-w-onecie/samochody-elektryczne-w-slepej-uliczce,1,5098182,wiadomosc.html -- pozdrawiam Tadeusz |