Opel Astra II- kilka pytań
1 | Data: Kwiecien 19 2007 20:19:48 |
Temat: Opel Astra II- kilka pytań | |
Autor: Przemolo | Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór padnie na Astrę II (myślałem teżo Corolli, Civicu, Polo lub Golfie ale nawet jeśli któreś z nich jest mniej awaryjne, to i tak częśći są trudniej dostępne). 2 |
Data: Kwiecien 19 2007 20:45:16 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Sanctum Officium | "Przemolo" wrote in message 3 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:28:09 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: blackbird | Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6. Wybitnie Jesli chodzi o 1.6 to w Twinporcie: Dynamika sie pogorszyla. Reakcja na gaz jest gorsza. Jest troche ciszej, ale dzwiek bardziej swiszczacy wiec specjalnie lepiej pod tym wzgledem nie jest. Bardzo trudno osiagnac predkosc maksymalna, w przeciwienstwie do slabszego X16XEL. Reszta jak najbardziej prawda. Roznica w spalaniu jest zauwazalna... W porownaniu z X16XEL smialo mozna przyjac, ze spala w porownywalnych warunkach nawet do 2 litrow mniej. Jest lancuch rozrzadu, oleju chyba nie ubywa, ale tutaj to nie wiem czy to prawidlowosc. 4 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:42:02 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Sanctum Officium | "blackbird" wrote in message > Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6.Wybitnie > oszczędne i nie biorą prawie w ogóle oleju. W 1.6 Twinport nie ma łańcucha tylko pasek wzmocniony (wymiana co 150 000 km). W 1.4 Twinport jest łańcuch. Wymiana... w instrukcji nie znalazłem informacji co ile. Może w ogóle nie trzeba wymieniać? MK 5 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:53:56 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: blackbird | W 1.6 Twinport nie ma łańcucha tylko pasek wzmocniony (wymiana co 150 000 OPEL Ksiazeczka obslugowa "Plan serwisowy, gwarancja", str. 13. Z14XEP nie jest tam wyszczegolniony wiec wychodziloby na to, ze albo co 120 000 km (domyslnie) albo nigdy. 6 |
Data: Kwiecien 20 2007 19:20:12 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Sanctum Officium | "blackbird" wrote in message > W 1.6 Twinport nie ma łańcucha tylko pasek wzmocniony (wymiana co 150000 > km). W 1.4 Twinport jest łańcuch. Wymiana... w instrukcji nie znalazłem Str. 15 ;-) Z14XEP nie jest tam wyszczegolniony wiec wychodziloby na to, ze albo co120 000 km (domyslnie) albo nigdy. No tak, chyba masz rację. Nie znalazłem tam Z 14 XEP i pomyślałem, że, skoro go nie ma, nie trzeba wymieniać w ogóle. Rzeczywiście wychodzi na to, że wymiana "Co 8 lat / 120 000 km" MK 7 |
Data: Kwiecien 23 2007 01:46:56 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: fhisti | Dnia Fri, 20 Apr 2007 19:20:12 +0200, Sanctum Officium napisał(a): No tak, chyba masz rację. Nie znalazłem tam Z 14 XEP i pomyślałem, że, skoro Łańcuch rozrządu należy wymieniać co 120kkm? -- pozdrawiam fhisti 8 |
Data: Kwiecien 23 2007 16:59:03 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Sanctum Officium | "fhisti" wrote in message Dnia Fri, 20 Apr 2007 19:20:12 +0200, Sanctum Officium napisał(a):skoro > go nie ma, nie trzeba wymieniać w ogóle. Rzeczywiście wychodzi na to, że Tak niby wynika. MK 9 |
Data: Kwiecien 24 2007 09:13:25 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: bratPit[pr] |
Są realistami, to jest ten sam łańcuch co w 1.0 i w 1.2 a ten się naciąga, 120kkm to sama pora żeby go wymienić,> wymiana "Co 8 lat / 120 000 km" brat 10 |
Data: Kwiecien 20 2007 12:09:42 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Bartek | Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6. Wybitnie 1.4 twinport - bardzo fajnie jezdzi jak na ten silnik. w porownaniu do starszego silnika 1.4 16V, wydaje sie byc dynamiczniejsza, i silniczek calkiem przyjemny. -- Pozdrawiam, Bartek 11 |
Data: Kwiecien 19 2007 20:56:03 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Hasan | Przemolo napisał(a): Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór padnie na Astrę II (myślałem teżo Corolli, Civicu, Polo lub Golfie ale nawet jeśli któreś z nich jest mniej awaryjne, to i tak częśći są trudniej dostępne)..... Ja mam od 3 lat Astrę II 1,6 16V X16XEL Comfort 2000 rok. Autko spisuje się dobrze. Na 10 tys. km łyka ok. 1,5 l oleju (10W40). Od początku założony gaz sekwencyjny, przejechałem 60 tyś. km i żadnych problemów. W aucie nic nie robiłem poza wymianą: rozrządu (po zakupie), filtrów i oleju, płynów oraz odgrzybianiem klimatyzacji (z tym największy problem) Pozdrawiam Hasan Tu masz więcej info o astrach: http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=astra&page=0 12 |
Data: Kwiecien 20 2007 00:22:27 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Przemolo |
Ja mam od 3 lat Astrę II 1,6 16V X16XEL Comfort 2000 rok. Autko spisuje się dobrze. Na 10 tys. km łyka ok. 1,5 l oleju (10W40). 1,5l / 10tys km? Łojeju.... strasznie dużo! 13 |
Data: Kwiecien 20 2007 09:08:30 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: bratPit[pr] | 1,5l / 10tys km? Łojeju.... strasznie dużo! dużo?...hmm to zalądnij na forum toyoty i zobacz co piszą o np corollach 1.6 ;-) brat 14 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:03:25 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Tomek | 1.Myślę o silniku 1,4 16V - mam nadzieję, że do codziennej jazdy oraz Nie zawsze. Z tych co wymieniłeś skłaniałbym się ku Corolli. Jakie spalanie (benzyny lub LPG) jest realne w w/w silnikach przy 8-15 litrów 5.Słyszałem trochę niedobrego o silnikach Astry - że podobno biorą olej i Jak nie bierze oleju to płynu chłodzącego ubywa :) Jak ci weźmie litr na 1000 to chyba aż tak strasznie nie jest. Szukaj jakiejś 8V. Tomek 15 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:16:45 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: blackbird | 1.Myślę o silniku 1,4 16V - mam nadzieję, że do codziennej jazdy oraz Wrazenie jazdy rajdowka bedziesz mial nawet w 1.4 po przesiadce z Tico. Dynamika nie jest taka zla, ale sa zbyt krotkie przelozenia, jesli nie zamierzasz jezdzic szybciej niz 120 km/h to w zasadzie nie bedzie mialo wiekszego znaczenia, powyzej robi sie juz bardzo glosno. Liczę, że im mniejszy silnik, tym bardziej oszczędny. Sprawdz dane techniczne, wychodzi na to ze 1.4 pali nawet wiecej, moze to miec uzasadnienie (patrz wyzej), ale opinie uzytkownikow zdaja sie tego nie potwierdzac. Ja 1.4 w AII znam tylko w wersji TwinPort i roznica w dynamice jest zdecydowanie odczuwalna oczywiscie na korszysc 1.6. 16 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:48:51 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: przemak | Wrazenie jazdy rajdowka bedziesz mial nawet w 1.4 po przesiadce z Tico. Taaa... chyba Tico nie jechales ;-) Mam Matiza i to jest baardzo szybkie auto - "na oko" dynamiczniejsze w codziennej miejsciej jezdzie od vectry kombi 2.0 z gazem. Teraz mam corolle 1,4 kombi i to dopiero jest powolny samochod ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 17 |
Data: Kwiecien 19 2007 21:58:05 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: blackbird | Taaa... chyba Tico nie jechales ;-) Ticiem nie jechalem, ale Matiz to owszem jest nawet bardzo dynamiczny ale tylko na jedynce i dosc dynamiczny na dwojce, nawet porownujac do znacznie mocniejszych aut. Ale dla mnie to nie ma zadnego znaczenia, zreszta ta vectra 2.0 tez mozesz dynamicznie ruszyc tylko wymaga to innej i mniej eleganckiej techniki, no chyba ze jest "zepsuta". 18 |
Data: Kwiecien 20 2007 00:25:30 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Przemolo |
Taaa... chyba Tico nie jechales ;-) Tikuś ma słabszy silnik ale jest lżejszy, więc nawet ma ciut lepsze osiągi. Śmiejcie się, śmiejcie ale jak czytam, że co 10tyś km auto żre 1,5l oleju to smiać mi się chce ;) Odpukać ale taki niby zwykły silniczek Tikusua nie bierze oleju ani trochę - po kilkunastu tyś. jest tyle ile wlałem! 19 |
Data: Kwiecien 20 2007 11:53:41 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: franz | Przemolo napisał(a):
czytajac to wszystko to mi sie wydaje ze ja to jakiegos zepsutego opla mam.... bo mi tez nie bierze oleju miedzy wymianami a nakulane ma ponad 260kkm (licznikowo kto wie ile naprawde). tyle ze to diesel. choc na jego niekorzysc moze swiadczyc obecnosc turbiny ktora potrafi troche oleju wypic.... czyz wiec wiekszosc wspolczesnych silnikow zuzywa tyle oleju ? (kiedys normy byly zdaje sie co kolo 0.5l / 1kkm ? a moze sie myle...) pozdr. -- fumfel 20 |
Data: Kwiecien 20 2007 17:52:41 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Przemolo |
czytajac to wszystko to mi sie wydaje ze ja to jakiegos zepsutego opla mam.... bo mi tez nie bierze oleju miedzy wymianami a nakulane ma ponad 260kkm (licznikowo kto wie ile naprawde). tyle ze to diesel. choc na jego niekorzysc moze swiadczyc obecnosc turbiny ktora potrafi troche oleju wypic.... czyz wiec wiekszosc wspolczesnych silnikow zuzywa tyle oleju ? (kiedys normy byly zdaje sie co kolo 0.5l / 1kkm ? a moze sie myle...) Mozna wiedziec co to za Opel i z jakim silnikiem?
21 |
Data: Kwiecien 20 2007 18:55:52 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: franz | Przemolo napisał(a):
oczywiscie, zadna tajemnica, vectra b, '97, x2.0dtl (niewysilony, fabrycznie tylko 82 kucy). co prawda o niego dbam (pilnuje plynow, wymian, jak cos zepsute to wymieniam a nie czekam az auto gdzies stanie). u mnie w służbie dopiero 1 rok i 30kkm. pali 6-7 miasto, 4-5 trasa (normalnie), 5-6 trasa ( > 120km/h). i na koniec jeszcze 1 ciekawostka - poki co, tfu wypluc, nie rdzewieje ani ani. przyjechał z zagramanicy (a dokladnie z belgii zdaje się). ps. niebranie oleju stwierdzam na podstawie swoich 2 wymian (wymieniam co poł roku, przed zimą(X, XI) i wiosną (IV,V). pozdrawiam, -- franz 22 |
Data: Kwiecien 19 2007 23:53:27 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: bratPit |
chyba wybór padnie Witaj, sam niedawno kupiłem asterkę z 99r z silnikiem 1,6-8v -75KM - mniejsza o cenę bo było to chyba najdroższe auto z tego rocznika i z tym silnikiem w PL- ale Twoje tico to przy tej astrze super dynamiczne auto a dlaczego ja kupiłem z takim silnikiem? stara konstrukcja, bezkolizyjny rozrząd, mam przebiegu 118 kkm i jeżdżąc normalnie na syntetyku przejadę bez remontu jeszcze spokojnie 400 kkm :-) pali...hmm na trasie kraków-rzeszów-kraków-libiąż-kraków =508 km z czego około 200km z klimatyzacją na 32litrach co chyba jest nieźle, jeżeli jeżdżę do pracy kraków -skawina, deczko po krakowie w korkach, używam klimatyzacji średnio wychodzi 7,3. Oczywiście jest to chyba najbardziej mułowata astra -poza 1.2-75KM - w historii ale cóż, coś za coś, 1.4-16v (X14XE) jest dynamiczniejsza ale zaczyna coś sie dziać dopiero powyżej 4tys obr/min, 1.6-16v (x16xel) jeździ już znośnie ale po mieście min spalanie taksiarskim stylem jazdy to 10l/100km, paradoksalnie 1.4 i 1.6 oba 16V palą bardzo podobnie -do 0,5l różnicy. Potrafią palić olej ale jeżeli auto nie ma 250kkm przejechane to spokojnie sprawę powinna załatwić wymiana uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy. Jeżeli chcesz założyć gaz licz się z tym że opel 16v nie przyjmuje zwykłego gazu a ci którzy mają takie instalki i są zadowoleni powinni grać w totka ;-) Nowsze silniki od roku modelowego 2001 są "polepszone" i palą mniej ale mechanicznie są osłabione heh -ja odradzam roczniki od 2001 w górę ale już pewnie zboczony jestem skoro kilka lat siedziałem w serwisie i mam inne spojrzenie (wiedzę?) niż większość - chociażby tej grupy dyskusyjnej, Generalnie zawieszenie jest mocne jak na polskie drogi, padają łączniki stab. i końcówki drążków, wrażliwe w tych autach są łożyska kół a ściśle całe piasty zintegrowane z łożyskami, koszt pewnie ze 300zł szt a padają różnie w zależności od dróg i tego czy w miarę omija sie dziury, czasem w 16v pada kaseta zapłonowa, a czasem zawór egr, przy kupnie warto popatrzeć na przekładnie kierowniczą i pompę wsp. elektryczną, czy nic nie cieknie i cicho pracuje, reszta jak w innych autach, generalnie fajne auto, mi sie zawsze podobało i kupiłem wreszcie :-) brat 23 |
Data: Kwiecien 20 2007 01:26:51 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Moon | Przemolo wrote: olej i że nawet jest to zgodne z oplowskimi normami - ile w tym dokładnie tak jest. nawet w manualu jest napisane, że norma zużycia oleju to nawet litr na 500 km, ale skoro to norma, to nie biorą, tylko tak po prostu mają. moja astra II brała litr na 2500 km, ale zaczęła tak robić po 50k na liczniku. moon 24 |
Data: Kwiecien 19 2007 23:31:56 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Franc | Z doświadzczenia użytkownika Astry I kombi z silnikiem 1.4L 16V 90KM: pali 25 |
Data: Kwiecien 20 2007 08:32:26 | Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-04-19 20:19, *Przemolo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór padnie na Astrę II Bardzo dobry wybór :) Mam więć do Was kilka pytań: Do spokojnej jazdy jak najbardziej wystarczy, ale tak jak pisali inni - jeśli masz możliwość to 1,6 16v TwinPort 2.Czy większe silniki - 1,6 8V i 16V palą znacznie więcej? jak wypadają osiągi auta w porównaniu z 1,4 16V? Spalają podobnie - przy jeździe bardzo oszczędnej 1,4 spali mniej, ale jak tylko będziesz chciał pojeździć (zwłaszcza po mieście) troszkę dynamiczniej to może się okazać, że 1,4 spali więcej :) 3.Czy do silników wspomnianych wyżej (1,4 i 1,6) można zabudować instalację gazową II generacji? jak się takie instalacje sprawują w Oplach? Można - Oplowskie silniki (zwłaszcza 8v) się bardzo ładnie gazują, ale z II generacją to bym uważał, bo mogą być problemy, zwłaszcza jak zamontuje ją jakiś analfabeta z garażu 4.Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta? czy są jakieś szczególne słabe miejsca tego auta? Typowych usterek nie stwierdzono - z 3 bardzo dobrze mi znanych egzemplarzy to będą wspomniane już łączniki stabilizatora (grosze) w okolicach 100kkm i pamiętać trzeba o terminowych wymianach rozrządu - w silnikach X co 60 kkm w Z co 90 kkm i pompę wody co najmniej co 2 wymianę paska 5.Słyszałem trochę niedobrego o silnikach Astry - że podobno biorą olej i że nawet jest to zgodne z oplowskimi normami - ile w tym prawdy? które silniki są najmniej awaryjne? (mój Tikuś ma 107tyś km i po 10tyś km nie ubywa oleju w ogóle - chciałbym, aby nowe auto miało podobnie). Zdarza się, ale nie panikował bym z tym olejem - do wszystkich Astr do tej pory lałem zawsze Mobila 1 5w50 lub 0w40 i miałem mały epizod z Castrolem 0w30, którego nie polecam. Raz zerwał mi się pasek rozrządu (poprzednia Astra przy 80 kkm a powinien byc wymieniony przy 60 - wina serwisu, który "się poczuł" i pokrył koszty naprawy). Po tej naprawie silnik zaczął mi zużywać około litra oleju na 10 kkm (jeśli dobrze pamiętam) - teraz jak ostro jeżdżę to dolewam około 0,5 litra pomiędzy przeglądami (co 30 kkm) - przed ostatnim przeglądem nic nie dolewałem :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |